PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO JUOZO PAKALNIO MUZIKOS MOKYKLOS direktoriaus 2019 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2020 m. kovo 26 d. Nr. T-83 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokyklos direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Margis
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2020 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-83
PAKRUOJO JUOZO PAKALNIO MUZIKOS MOKYKLOS DIREKTORIAUS
2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Pakruojo Juozo Pakalnio muzikos mokykla, kodas 290067470, adresas: prof. St. Ušinsko g. 43 Pakruojis, mokyklos tipas – neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla.
Įstaigos administracija: direktorė Nijolė Pupinienė, sekretorė Alma Varvuolienė, ūkvedė Elena Žukauskienė.
Įstaigos struktūra:
Mokiniai ir jų kaita (duomenys 2019 metų rugsėjo 1d.)
Mokslo metai |
Mokiniai |
||||||||||
Ankst. ugd. |
1 kl. |
2 kl. |
3 kl. |
4 kl. |
5 kl. |
6 kl. |
7 kl. |
Mėgėjų progr. |
Krypt. ugd. |
Iš viso |
|
2018-2019 m. m. |
1 |
17 |
27 |
16 |
19 |
17 |
17 |
13 |
16 |
7 |
150 |
2019-2020 m. m. |
8 |
22 |
16 |
23 |
15 |
12 |
16 |
14 |
25 |
2 |
153 |
Kitos pastabos apie mokinius
Mokinių skaičius įvairių instrumentų klasėse: fortepijono - 58, kanklių - 10, akordeono - 17, smuiko - 14, fleitos - 6, trimito - 5, saksofono - 12, gitaros - 16, mušamųjų - 3. Neformaliojo švietimo būrelius lankė apie 50 vaikų. Mokyklos padalinyje - Pakruojo atvirame jaunimo centre per 2019 m. užfiksuoti 2835 jaunuolių apsilankymai, bendras unikalių lankytojų skaičius - 504, nuolatinių lankytojų skaičius - 42, vidutiniškas jaunuolių apsilankymas per dieną - 19. Jaunimo centrą lankė 15 mažiau galimybių turinčių, rizikos grupei priklausančių jaunuolių.
Darbuotojai
|
2018 m. rugsėjo 1 d. |
2019 m. rugsėjo 1 d. |
Pastabos apie pasikeitimą |
|||||
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
Etatų skaičius |
Darbuotojų skaičius |
|||||
Iš viso |
27,75 |
32 |
25,5 |
28 |
|
|||
Iš jų |
|
|
|
|
|
|||
Direktorių ir pavaduotojų ugdymui |
2 |
2 |
1 |
1 |
Panaikintas pavad. ugd. etatas |
|||
Mokytojų |
16,5 |
21 |
16,5 |
19 |
|
|||
Švietimo pagalbos specialistų |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||
Ikimokyklinio ugdymo pedagogų |
|
|
|
|
|
|||
Aptarnaujančio personalo |
7,25 |
7 |
6 |
6 |
Panaikinti sargų etatai, įsteigtas sekretorės etatas |
|||
Mokytojai ir jų darbo krūvis
Mokslo metai |
Etatų sk. |
Iš viso mokyt. sk. |
% dirba tik toje mokykloje |
% dirbančių ir kitose mokyklose |
Darbo krūvis (etatais) |
|||||
Iki 0,25 |
0,26-0,5 |
0,51- 0,75 |
0,76- 0,99 |
1 |
Dau- giau kaip 1 |
|||||
2018-2019 |
16,5 |
21 |
76 |
24 |
- |
5 |
2 |
1 |
12 |
1 |
2019-2020 |
16,5 |
19 |
79 |
21 |
- |
3 |
3 |
- |
7 |
6 |
Švietimo pagalbos specialistai (mokslo metų pradžioje)
|
Etatų sk. |
Darbuotojų sk. |
Ar dirba kitose mokyklose |
Kiti pastebėjimai |
Logopedai |
|
|
|
|
Spec. pedagogai |
|
|
|
|
Soc. pedagogai |
1 |
1 |
ne |
PAJC darbuotojas |
Jaunimo darbuotojai |
1 |
1 |
ne |
PAJC darbuotojas |
Psichologai |
|
|
|
|
Mokytojų padėjėjai |
|
|
|
|
Bibliotekininkai |
|
|
|
|
Personalo analizė (trūkumas, kaita, problemos ir kita)
Mokykloje pakanka mokytojų ir kitų darbuotojų. Visi mokykloje dirbantys pedagogai turi reikalingą išsilavinimą ir kvalifikaciją. Mokytojo turimas etato dydis priklauso nuo jo pagal individualias programas mokomų mokinių skaičiaus. Dažnu atveju mokykloje yra tik vienas to dalyko specialistas, todėl jo krūvis gali būti daugiau negu vienas etatas. Nepilnus etatus turi keliose darbovietėse dirbantys arba pensinio amžiaus mokytojai.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS POKYČIAI ĮGYVENDINANT STRATEGINIO PLANO IR 2019 M. VEIKLOS PLANO NUOSTATAS
Mokyklos veiklos planavimas, ugdymo proceso stebėsena.
Mokyklos veikla planuojama rengiant strateginį, metų veiklos planus. Ugdomoji veikla numatoma mokslo metų ugdymo plane, metodinių grupių planuose, formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programose, mokytojų parengtose dėstomų dalykų programose. Kiekvienam mokiniui sudaromi individualūs dalykų ir grupinių pamokų tvarkaraščiai, stengiamasi, kad jie būtų patogūs mokiniams, ypač važinėjantiems, derinami su bendrojo ugdymo mokyklų pamokų laiku. Mokykloje organizuojami pusmečio individualių programų atsiskaitymai, kurių metu kiekvienas mokinys groja savo repertuarą, direktorė ir mokytojai aptaria, vertina. Mokytojų tarybos posėdžiuose analizuojami apibendrinti kiekvieno pusmečio ugdymo rezultatai. Mokytojų darbą pamokoje stebi ir vertina direktorė, kolegos. Naujai išrinkta metodinė taryba aktyviai dalyvauja planuojant ugdymo turinį, koordinuoja metodinių grupių darbo planavimą ir veiklą siekiant ugdymo dermės, tęstinumo ir kokybės užtikrinimo; inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios patirties sklaidą.
Mokinių pasiekimai, veikla, dalyvavimas renginiuose, festivaliuose, konkursuose.
Nugalėtojų laurus ar diplomus 8 konkursuose laimėjo 15 mokinių. Mokyklos ugdytiniai dalyvavo 22 respublikiniuose ar tarptautiniuose festivaliuose. 24 mokykloje organizuotuose ar kitur vykusiuose koncertuose, renginiuose dalyvavo beveik visi mokyklos mokiniai. Pažymėtini vokalistės V. Vasiliauskaitės laimėjimai - ji du kartus laimėjo I vietą, vieną kartą II vietą respublikiniuose dainavimo konkursuose. Kanklininkė L. Povilionytė tapo XIV nacionalinio J. Švedo konkurso Šiaulių zonos laureate. Ši mokinė laimėjo I vietą ir Šiaulių regiono solfedžio konkurse; šiame konkurse I vietą laimėjo ir G. Kazėnaitė, II – L. Baltėnaitė. Savo pasiekimais džiugino ir pianistės: D. Petraitytė, A. Šiurnaitė ir E. Stakutytė laimėjo I vietas, B. ir G. Gudaitės - III vietas respublikiniuose konkursuose. 6 buvę mokyklos ugdytiniai pasirinko tolimesnes muzikos studijas konservatorijoje, menų gimnazijoje ar universitete.
Mokytojų profesinis tobulėjimas
Per 2019 metus seminaruose, mokymuose ir kitokiuose kvalifikacijos kėlimo renginiuose bent kartą dalyvavo 75 procentai pedagogų. Mokykla dalyvauja Lyderių laiko projekte „Sąlygų mokytojų profesiniam augimui sudarymas“; šio projekto kūrybinėje komandoje dirba direktorė N. Pupinienė, įvairiuose mokymuose dalyvavo 10 pedagogų. Sukurtas mokyklos mokytojų profesinio tobulėjimo modelis tapo mokyklos veiklos plano dalimi.
Mokyklos kultūra
Mokykloje siekiama, kad mokinių tarpusavio, mokinių ir mokytojų, mokytojų tarpusavio santykiai būtų grindžiami pagarba, pasitikėjimu, pastangomis suprasti kitą, geranoriškumu. Siekiama, kad kiekvienas jaustųsi vertingas, reikalingas ir saugus. Tėvai įsitraukia į vaikų ugdymą dalyvaudami mokyklos veiklose, individualiuose ir bendruose susitikimuose su mokytojais. Mokykloje vyko bendri mokytojų ir tėvų susirinkimai: pateikta mokyklos metų veiklos ataskaita, atliktos įsivertinimo apklausos, diskutuota mokyklai svarbiais klausimais. Mokyklos kultūrą geriausiai atspindi jos matomumas mieste, rajone, šalyje. Bendradarbiaujama su vietos bendruomene, įvairiomis organizacijomis, kitomis mokyklomis, palaikomi ryšiai su mokyklos absolventais. Mokykla, plėtodama ryšius su muzikos, meno mokyklomis ar kitomis institucijomis, vykdydama projektus, sudarė sąlygas mokiniams dalyvauti konkursuose, projektuose, renginiuose, taip didindama jų motyvaciją, skatindama tobulėjimą ir meistriškumą. Buvo sudarytos sąlygos mokytojų bendradarbiavimui, dalijimuisi patirtimi, profesiniam tobulėjimui. Sudarytos 7 naujos bendradarbiavimo sutartys su įvairiomis institucijomis. Mokykla įvykdė 4 projektus, kuriuose dalyvavo ir kitų rajonų mokiniai. Sudarytos sąlygos mokiniams dalyvauti konkursuose ir festivaliuose: iš mokyklos lėšų sumokėtas dalyvio mokestis, pasirūpinta nuvežimu.
Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas.
Vertinant mokyklos veiklos kokybę, nuolat neformaliai bendraujama su mokiniais, jų tėvais, mokytojais, siekiant išsiaiškinti, kur yra mūsų mokyklos stiprybės, o kur – mokytis ir dirbti trukdančios silpnybės. Dalyvaujant projekte „Lyderių laikas“, buvo atlikta mokinių tėvų apklausa tema „Kokių pokyčių reikia rajonui, mokyklai gerinant mokinių pažangą“. Buvo padaryta išvada, kad mokytojų kvalifikacija ugdant naująją mokinių kartą, sprendžiant konfliktines situacijas turi didžiulę įtaką mokinių motyvacijai ir pasiekimams. LL3 Profesinio kapitalo tyrime dalyvavo 18 pedagogų. Mokytojų apklausos rezultatų išvados: būtina skatinti mokytojų tarpusavio bendradarbiavimą, sudaryti sąlygas tobulėti stebint kolegų darbą, dalinantis patirtimi. Įsivertinimo išvados panaudotos nustatant mokyklos metų veiklos uždavinius, priemones, siekiant gerinti veiklos kokybę.
Projektai ir programos.
Parengti ir įvykdyti projektai (festivaliai, koncertai): „Draugystės žiedas“, „Linksmosios melodijos“, „Melodija iš...“, „Muzikos terapija“, kuriuose dalyvavo 9 šalies rajonų mokiniai. Mokykla tradiciškai dalyvavo koncertinės įstaigos „Saulė“ projekte „Muzikiniai rudenys“. Vykdydama Pakruojo r. visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektą „Muzikos terapija“, mokykla rengė koncertus rajono socialinėse įstaigose, ligoninėje, organizavo choro, muzikavimo pamokas senjorams. Pakruojo atviras jaunimo centras parengė ir įgyvendino atvirų jaunimo centrų veiklos stiprinimo projektą „Tas ti iš Pakruoje 2019“, mobilaus darbo organizavimo paramos projektą „Ko to? Ko vakar? 2019“, Sportinio aktyvumo ir sveikatingumo skatinimo projektą „Atvira sporto erdvė jaunimo centre“, Lietuvos- Lenkijos jaunimo mainų projektą „Susidraugauti lengva“. Mokykla dalyvauja Lyderių laiko projekte „Sąlygų mokytojų profesiniam augimui sudarymas“; šio projekto kūrybinėje komandoje dalyvauja direktorė, įvairiuose mokymuose dalyvavo 10 pedagogų.
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖS-FINANSINĖS VEIKLOS REZULTATAI
Tūkst. Eur
Išlaidų pavadinimas |
2019 m. pradžioje patvirtinta sąmata |
2019 m. pabaigoje gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
Pastabos |
|||||||||
BL |
ML |
Tėvų lėšos |
VB lėšos |
BL |
ML |
Tėvų lėšos |
VB lėšos |
BL |
ML |
Tėvų lėšos |
VB lėšos |
||
Darbo užmokestis |
272,3 |
34,3 |
|
13,5 |
290,7 |
34,3 |
|
16,1 |
290,5 |
34,3 |
|
16,1 |
|
Soc. draudimo įmokos |
10,2 |
0,5 |
|
0,2 |
10,9 |
0,5 |
|
0,4 |
10,8 |
0,5 |
|
0,4 |
|
Darbdavio soc. parama (2 d. nedarb., išeitinės ) |
1,2 |
|
|
|
0,9 |
|
|
|
0,7 |
|
|
|
|
Komunalinės paslaugos (šildymas, vanduo, elektra, šiukšlės) |
18,8 |
|
8,5 |
|
18,4 |
|
8,5 |
|
18,5 |
|
7,6 |
|
|
Kitos prekės ir paslaugos (prekės, dezinfa, banko paslaugos ir kt. ) |
1,9 |
|
5,0 |
|
1,9 |
|
4,4 |
|
1,9 |
|
4,3 |
|
Dulkių siurblys, valymo priemonės, smuikas, kopi-javimo popierius, spintelė, šaldytuvas, žoliapjovė, benzinas žoliapjovei, kanc. prekės, dažai, foto studijos lempos, medžiaginis fonas, trikojis fotoaparatui, gėlės, pedalas pianinui, maisto pr |
Ryšių paslaugos (internetas, telefonas) |
|
|
1,5 |
|
|
|
1,4 |
|
|
|
1,4 |
|
|
Informacinės technologijos (el. dienynas, pratybos, priemonės spausdintuvams, kompiuteriams, kopijavimo aparatams ) |
|
|
0,4 |
|
|
|
1,3 |
|
|
|
1,3 |
|
|
Pavėžėjimas (atsiskaitymas su vežėjais) |
|
|
1,8 |
|
|
|
1,3 |
|
|
|
1,3 |
|
|
Transporto išlaikymas (GA kuras, remontas ir kt.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kvalifikacija |
|
|
0,3 |
|
|
|
0,6 |
|
|
|
0,6 |
|
|
Komandiruotės |
|
|
0,1 |
|
|
|
0,2 |
|
|
|
0,2 |
|
|
Medic. pasl. įsig. išlaidos |
|
|
0,4 |
|
|
|
0,3 |
|
|
|
0,2 |
|
|
Iš viso: |
304,4 |
34,8 |
18,0 |
13,7 |
322,8 |
34,8 |
18,0 |
16,5 |
322,5 |
34,8 |
16,9 |
16,5 |
|
Kreditoriniai įsiskolinimai: 2019-01-01 buvo 9,3 tūkst. Eur (Sodrai 6,3 tūkst. Eur, už komunalines paslaugas 3,0 tūkst. Eur), 2019-12-31 įsiskolinimas buvo 0,1 tūkst. Eur (už komunalines paslaugas).
Pritraukta
lėšų (parama, projektų lėšos):
Projektas „Tas ti iš Pakruoje 2019" - 15,95 tūkst. Eur.
Projektas „Ko to? Ko vakar? 2019" - 10,45 tūkst. Eur.
Projektas „Susidraugauti lengva" - 4,87 tūkst. Eur.
Projektas „Atvira sporto erdvė jaunimo centre“ - 2,540 tūkst. Eur.
Projektas „Muzikos terapija“ - 1,2 tūkst. Eur.
Iš viso: 34,92 tūkst. Eur.
Paramos lėšos:
Rėmėjai |
Likutis 2019-01-01 |
Gauta |
Išleista |
Likutis 2020-01-01 |
2 proc. |
3842 |
1314 |
330 |
4826 |
Privatūs rėmėjai |
- |
700 |
700 |
- |
Savivaldybė |
- |
300 |
300 |
- |
Parama festivaliui „Melodija iš...” |
- |
295 |
295 |
- |
IV SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
Visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius 2019 m. rugsėjo 12 d. atliko mokyklos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolę. Vertinimo išvadoje nurodyta, kad higienos normos reikalavimų pažeidimų nenustatyta.
V SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
2019 metais išliko patalpų problema, nes pastate S. Ušinsko g. 43 labai ankšta, per maža salė mokyklos renginiams, koncertams. Dalis užsiėmimų, Atviro jaunimo centro veikla vyksta nerenovuotame pastate L. Giros g. 4. Atlikus šio pastato atnaujinimą ir apšiltinimą, vidaus patalpų remontą, patalpos bus pritaikytos muzikos mokyklos ir Atviro jaunimo centro veiklai: bus įrengtos koncertų ir šokių salės, muzikos, dailės, šokių klasės, Atviro jaunimo centro ir kitos patalpos, iš esmės pagerės ugdymo sąlygos, sumažės mokyklos išlaidos šildymui, elektrai. Mokyklai bus sudarytos sąlygos naujoms meninio ugdymo programoms diegti ir tapti meno mokykla. Kuriantis naujose patalpose reikės baldų (salės kėdžių, mokytojų kambario, klasių, kabinetų, fojė baldų).
Mokyklai nuolat reikalingas transportas mokinius nuvežti į konkursus, festivalius, koncertus, kitus renginius, nes dalyvavimas koncertinėje ir konkursinėje veikloje yra neatsiejama ugdymo proceso dalis. 2019 m. mokinių ir jų mokytojų nuvežimui į įvairius renginius buvo reikalingas transportas: 3 kartus - 50 vietų autobusai, 10 kartų – 17–24 vietų autobusai, 4 kartus – mikroautobusai, 6 kartus – lengvieji automobiliai. Jei mokykla turėtų savo autobusą, šią veiklą organizuoti būtų paprasčiau ir efektyviau.
________________________________