VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2016 M. Rugsėjo 28 D. ĮSAKYMO Nr. VA-119 „DĖL Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos naudojimo TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. balandžio 5 d. Nr. VA-30

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17 punktu ir 18.11 papunkčiu,

pakeičiu Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) naudojimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. VA-119 „Dėl Išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos naudojimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. a.VAZ – važtaraščių atsarginių priemonių sistema, skirta naudoti, kai neveikia i.VAZ ir kitais Taisyklėse apibrėžtais atvejais;

2.2. elektroninė PVM sąskaita faktūra PVM sąskaita faktūra, kurioje nurodomi Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 80 straipsnyje nustatyti PVM sąskaitos faktūros rekvizitai ir kuri yra išrašyta ir gauta elektroniniu formatu, ir kuri gali būti naudojama tik esant išankstiniam pirkėjo sutikimui;

2.3. elektroninis važtaraštis – Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse (toliau – Kelių transporto kodeksas) elektroniniam važtaraščiui nustatytus reikalavimus atitinkantis važtaraštis, kuris išrašytas, perduotas, gautas ir saugomas i.VAZ;

2.4. i.MAS – išmanioji mokesčių administravimo informacinė sistema;

2.5. i.MAS atstovas – i.MAS naudotojas, atstovaujantis mokesčių mokėtojui;

2.6. i.SAF – i.MAS elektroninis sąskaitų faktūrų posistemis, per kurį teikiami registrų duomenys, teikiamos e. paslaugos;

2.7. i.VAZ – i.MAS elektroninių važtaraščių posistemis, skirtas važtaraščių duomenims pateikti ir važtaraščių išrašymo, perdavimo, gavimo elektroninėms paslaugoms teikti;

2.8. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, Kelių transporto kodekse ir kituose susijusiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.“

2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Važtaraščio duomenis i.VAZ gali teikti bet kuris važtaraščio rengėjas, jei siuntėjas i.MAS nustatymuose nėra apribojęs važtaraščio duomenų teikimo teisės kitiems asmenims. Važtaraščio rengėjui teikiant duomenis i.VAZ ir nurodžius siuntėjo duomenis, siuntėjas į i.MAS informacinių pranešimų dėžutę gauna automatinį pranešimą, kuriame nurodomi pateikusio duomenis važtaraščio rengėjo vardas, pavardė / pavadinimas, pervežimo operacijos dalyvio statusas (siuntėjas / vežėjas / gavėjas). Siuntėjas, norėdamas, kad važtaraščių, kuriuose jis nurodytas kaip siuntėjas, duomenis už jį i.VAZ galėtų teikti ne visi, o tik vienas ar keli konkretūs asmenys, turi tai pažymėti i.MAS nustatymuose ir nurodyti tuos asmenis (įgalioti i.MAS ir suteikti teises), kurie teiks važtaraščių duomenis.

3. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Kitos valstybės institucijos, turinčios teisę peržiūrėti ir / arba gauti i.MAS duomenis, savo funkcijoms vykdyti (toliau – Kitos valstybės institucijos) privalo su Valstybine mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) pasirašyti duomenų teikimo sutartį. Sutarčiai įsigaliojus, Kitos valstybės institucijos administratorius gali suteikti teises institucijos valstybės tarnautojams ir / ar darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau — darbuotojai), kuriems i.MAS duomenys yra būtini numatytoms darbo funkcijoms atlikti. Kitos valstybės institucijos administratorius privalo panaikinti institucijos darbuotojams suteiktas teises, kai nutraukiami darbo ar valstybės tarnybos santykiai, taip pat kai tokių teisių turėjimas nėra būtinas institucijos darbuotojui numatytoms darbo funkcijoms atlikti, taip pat, jei paaiškėja, jog i.MAS duomenys buvo naudojami, pažeidžiant asmens duomenų apsaugą reglamentuojančius ir / arba kitus teisės aktus.

4. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. a.VAZ paslauga naudotojams užsakoma automatiškai, naudotojo paskyroje nurodžius elektroninio pašto adresą ir mobiliojo ryšio telefono numerį. a.VAZ paslaugą užsisakiusiems i.VAZ naudotojams autentifikuoti naudojamas specialus prisijungimo kodas, kuris generuojamas i.VAZ naudotojui. Jeigu i.VAZ naudotojas turi atstovavimo kitam mokesčių mokėtojui teisę, jam generuojamas atskiras kodas kiekvienam jo atstovaujamam mokesčių mokėtojui. Naudotojas, kuris teikia važtaraščių duomenis naudodamasis a.VAZ paslaugomis, autentifikuotis turi naudoti tą kodą, kuris sugeneruotas jam kaip naudotojui, kuris atstovauja konkrečiam mokesčių mokėtojui. a.VAZ paslauga prieinama tik i.VAZ naudotojams, atstovaujantiems sau arba i.VAZ naudotojams, turintiems atstovavimo kitam mokesčių mokėtojui teisę. Atsižvelgiant į pasirinktą būdą, naudotojai autentifikuojami pagal:

11.1. telefono numerį ir prisijungimo kodą (jei autentifikuojamasi SMS žinute);

11.2. elektroninio pašto adresą ir prisijungimo kodą (jei autentifikuojamasi internetu).

5. Pakeičiu 17.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.2. išrašyti elektronines PVM sąskaitas faktūras ir jas gauti;“.

6. Papildau 171 punktu:

171. i.SAF posistemyje elektronines PVM sąskaitas faktūras gali išrašyti tik fiziniai apmokestinamieji asmenys, kurie yra registruoti PVM mokėtojais Lietuvos Respublikoje. i.SAF posistemyje šių asmenų išrašytos elektroninės PVM sąskaitos faktūros, mokesčių mokėtojui tai nurodžius i.SAF posistemyje, gali būti automatiškai įtraukiamos į išrašomų PVM sąskaitų faktūrų registrą tą laikotarpį, kurį jos išrašytos.“

7. Papildau 172 punktu:

172. i.SAF posistemyje elektronines PVM sąskaitas faktūras gali gauti visi apmokestinamieji asmenys, registruoti PVM mokėtojais, vykdantys ekonominę (PVM apmokestinamą ir / ar neapmokestinamą) ir neekonominę veiklą (pvz., atliekantys valstybės ar savivaldybių funkcijas). i.SAF posistemyje šių asmenų gautos elektroninės PVM sąskaitos faktūros, mokesčių mokėtojui tai nurodžius i.SAF posistemyje, gali būti automatiškai įtraukiamos į gaunamų PVM sąskaitų faktūrų registrą pagal jų gavimo datą, neatsižvelgiant į jų išrašymo datą.“

8. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. i.VAZ numatytos šios paslaugos:

19.1. pervežimo operacijos administravimas (užsakymo ir / ar važtaraščio rengimas ir duomenų pateikimas, pervežimo operacijų dokumentavimas, parengtų ataskaitų teikimas, važtaraščio duomenų peržiūra siuntėjui, vežėjui, gavėjui, Kitoms valstybės institucijoms);

19.2. VMI registrinių ir i.VAZ duomenų teikimas techninėmis priemonėmis (žiniatinklio paslaugos);

19.3. naudoti kitas siūlomas paslaugas ir i.VAZ funkcijas.“

9. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Duomenų teikimo i.VAZ tvarka yra nustatyta Važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenų teikimo Valstybinei mokesčių inspekcijai taisyklėse, patvirtintose Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. VA-36 „Dėl Važtaraščių ir kitų krovinių gabenimo dokumentų duomenų teikimo Valstybinei mokesčių inspekcijai taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Važtaraščių taisyklės).

10. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Neturėdamas galimybės važtaraščių duomenų pateikti į i.VAZ posistemį, mokesčių mokėtojas ar mokesčių mokėtojo atstovas turi pasinaudoti a.VAZ, kuri pasiekiama dviem būdais:

24.1. internetu (https://avaz.vmi.lt/avaz/login);

24.2. siunčiant padidinto tarifo SMS užklausą (1882).

 

 

Viršininko pavaduotojas,

atliekantis viršininko funkcijas                                                        Artūras Klerauskas