PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro direktoriaus 2016 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2017 m. balandžio 27 d. Nr. T-120 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-101 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 218 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro direktoriaus 2016 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2017 m. balandžio 27 d. sprendimu Nr. T-120
I SKYRIUS
BENDRA INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras (toliau – švietimo centras, Centras) yra Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos akredituota švietimo pagalbos įstaiga.
Švietimo centro paskirtis – maksimaliai tenkinti pedagogų ir kitų suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą poreikius, profesionaliai atlikti švietimo įstaigų buhalterinės apskaitos, jaunimo profesinio informavimo, Valstybinės kalbos ir Konstitucijos pagrindų egzaminų organizavimo ir kitas pagalbos mokyklai, mokiniui ir mokytojui funkcijas.
Pakruojo savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 29 d. Nr. T-335 sprendimu „Dėl Pakruojo rajono pedagoginės psichologinės tarnybos reorganizavimo“ prie švietimo centro nuo 2016 metų kovo 1 d. prijungta pedagoginė psichologinė tarnyba. Taip pat nuo rugsėjo mėnesio Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius Centrui perdavė visų rajono olimpiadų ir konkursų organizavimo funkcijas. Buvo parengti nauji nuostatai, struktūra, pareigybės.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka Centras išduoda pažymėjimus asmenims, išlaikiusiems Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Konstitucijos pagrindų egzaminus, kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimus kvalifikacijos tobulinimo renginių dalyviams.
III SKYRIUS
FINANSINĖS -ŪKINĖS VEIKLOS ANALIZĖ
Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centrui 2016 metams buvo patvirtinta išlaidų sąmata, kurią sudarė:
· biudžeto lėšos – 280033,00 Eur;
· specialiosios programos lėšos (surinktos už paslaugas) –18200,00 Eur;
· neformaliojo vaikų švietimo programa –2951,12 Eur;
· Trečiojo amžiaus universiteto programa – 2850,00 Eur;
Buvo įsigytas mikroautobusas už 14300,00 Eurų.
2016 m. knygų fondą (grožinės literatūros) sudaro 1612 egz. skirtingų pavadinimų knygos 872 egz. už 6113,85 Eur.
ŠMM Švietimo aprūpinimo centras 2016 m. nemokamai skyrė įvairios nemokamos literatūros už 556,17 Eur, iš viso 729 egzemplioriai. Nemokamai ugdymo įstaigoms perduota literatūros už 672,78 Eur, iš viso 746 egzemplioriai.
Visi asignavimai buvo gauti. Specialiųjų lėšų buvo surinkta 3400 Eurais daugiau, negu planuota.
IV SKYRIUS
VYKDYTOS PROGRAMOS IR PROJEKTAI
Šveitimo centras rūpinosi ne tik ugdymo įstaigų, bet ir kitų rajono gyventojų, senjorų kvalifikacijos tobulinimu ir neformaliuoju švietimu. Kvalifikacijos tobulinimo veiklą organizuoja 3 švietimo centro metodininkai.
Pagrindinė švietimo centro veikla – mokytojų kvalifikacijos tobulinimas. Šis darbas vyksta nuosekliai ir glaudžiai bendradarbiaujant su savivaldybės ugdymo įstaigomis, mokytojų metodiniais būreliais, Švietimo skyriumi ir kitomis kvalifikaciją tobulinančiomis institucijomis.
Švietimo centro veiklos nukreiptos padėti mokykloms sėkmingai informuoti pedagogus ir kitus rajono gyventojus apie naujausias mokslo ir švietimo tendencijas, nuolat nuosekliai mokytis, įgyvendinti pažangias idėjas, kurti ir veikti drauge, ieškoti geriausių sprendimų, dalytis bendra atsakomybe, savo patirtimi ir idėjomis su kitais, tikslingai panaudoti lėšas, skirtas kvalifikacijai. Švietimo centro specialistai, įgyvendindami švietimo institucijų poreikius, organizavo konferencijas, seminarus, paskaitas, diskusijas, edukacines išvykas, parodas, metodinius renginius.
2016 kalendoriniai metai |
Skaičius |
Val. sk. |
Dal. sk. |
Seminarai |
58 |
402 |
1146 |
Kursai |
4 |
180 |
53 |
Paskaitos |
2 |
8 |
71 |
Edukacinės išvykos |
3 |
20 |
46 |
Tęstiniai mokymai |
4 |
240 |
37 |
Konsultacijos (išvykos į mokyklas) |
0 |
0 |
0 |
Konferencija |
5 |
|
224 |
Iš viso su pažymėjimais |
76 |
850 |
1577 |
Parodos |
2 |
|
63 |
Metodiniai |
35 |
|
315 |
Apskriti stalai |
1 |
|
12 |
Atviros pamokos |
9 |
|
50 |
Renginiai (pažymėjimai neišduoti programos nerašytos) |
11 |
|
213 |
Iš viso tik pedagogai (be pažymėjimų) |
58 |
|
653 |
Iš viso tik pedagogai su pažymėjimais ir be pažymėjimų |
134 |
850 |
2230 |
Renginiai mokiniams |
65 |
|
203 |
Trečiojo amžiaus universitetas |
31 |
|
1147 |
Iš viso kiti |
96 |
|
1350 |
Iš viso pedagogai ir kiti |
230 |
850 |
3580 |
2016–2017 mokslo metus švietimiečiai pradėjo nuo bendros Pakruojo, Radviliškio, Joniškio rajonų ugdymo įstaigų vadovų konferencijos „Mokymo ir mokymosi pokyčiai šiandien. Ką galime nuveikti 2016–2017mokslo metais?“ Švietimo ir mokslo ministerijos, Šiaulių universiteto specialistai aptarė iššūkius mokyklos veiklos kokybės valdymui. Ugdymo įstaigų vadovai 2016 metais tobulinosi naujo Darbo kodekso, geros mokyklos koncepcijos, viešųjų pirkimų įstatymo taikymo srityje. Susipažino su mokyklų veiklos tobulinimu Panevėžio ugdymo įstaigose.
Organizuoti kursai rajono bendruomenės nariams.
2016 m. Pakruojo švietimo centras organizavo anglų kalbos kursus (seminarų ciklus) mokytojams ir Pakruojo rajono bendruomenės nariams. Iki 2016-01-15 vyko 2015 m. prasidėjęs anglų kalbos seminarų ciklas „Pradinių komunikavimo anglų kalba įgūdžių įgijimas ir tobulinimas“ (orientuotas į A 1.1 kalbos mokėjimo lygmenį, 60 akad. val. trukmės, 2 kartai). Organizuotas anglų kalbos seminarų ciklas ,,Bendravimo anglų kalba kompetencijos tobulinimas“ ( 60 akad. val. trukmės, 5 dalyviai). Rudenį vyko seminarų ciklas „Anglų kalbos lingvistinės ir kultūrinės kompetencijos ugdymas“ (orientuotas į A 1.2 kalbos mokėjimo lygmenį, 60 akad. val. trukmės, 12 dalyvių). Vyko Specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kursai (60 val. 2 kartus) Kompiuterinio raštingumo edukologinės dalies mokymai (40 val.1 kartą).
Ugdymo įstaigos, atsižvelgdamos į įsivertinimo rezultatus ir keliamus uždavinius, užsako švietimo centrui kvalifikacijos tobulinimo renginius savo bendruomenėms.
Žeimelio gimnazijos bendruomenei 2016-03-29 organizuotas seminaras „Mokinių asmeninės pažangos stebėjimas, fiksavimas ir vertinimas“, o 2016-11-25 šios gimnazijos mokytojai dalyvavo seminare „Gera mokykla: link geresnės“.
2016-04-19 organizuotas seminaras Rozalimo pagrindinės mokyklos bendruomenei „Konfliktinių situacijų valdymas pedagoginėje aplinkoje“. Klovainių pagrindinės mokyklos mokytojai 2016-02-22 dalyvavo seminare „Kaip užtikrinti kuo didesnį poveikį mokymosi pasiekimams (pagal J. Hattie „Matomas mokymasis“)“.
Seminare „Mokymo diferencijavimas ir išmokimo stebėjimas pamokoje” L. Šernienė (Prienų rajono Stakliškių vidurinės mokyklos direktorė, rusų (užsienio) kalbos mokytoja ekspertė) kartu su Lygumų pagrindinės mokyklos mokytojais analizavo, kaip organizuoti ugdymo procesą, kad jame dalyvaudamas mokinys ugdytųsi jam reikalingas kompetencijas, o ne vien tik krautųsi žinių bagažą, kuris reikalingas egzaminams išlaikyti.
„Žemynos“ pagrindinės mokyklos ir „Atžalyno“ gimnazijos mokytojai padedant informacinių technologijų mokytojams V. Batakiui ir I. Balčiūnienei gilinosi ir analizavo kompiuterio panaudojimo galimybes pamokoje.
Balsių pagrindinės mokyklos mokytojai kartu su psichologu dr. T. Lagūnavičiumi („Išmokymo, o ne mokymo metodai“) analizavo, kaip siekiant išmokimo rezultato, pamoka išliktų įdomiu, mokinį emocionaliai pakylėjančiu ir žavinčiu renginiu. Dalyviai seminaro metu tobulino dalyko turinio planavimo ir tobulinimo, mokymo(si) proceso valdymo bei mokinių motyvavimo ir paramos jiems kompetencijas.
Mokytojai dalykininkai gilinosi į savo dalyko specifiką ir dalyvavo jiems skirtuose mokymuose.
2016 metais buvo tęsiami Pakruojo rajono savivaldybės ir administracijos projekto „Pakruojo žydų sinagogos pastato tvarkyba ir pritaikymas kultūros ir viešosioms reikmėms“ mokymai.
2016 m. birželio 7 dieną organizuoti paskutiniai šio projekto praktiniai mokymai visuomenei ir medžio drožėjams. Ši neformaliojo suaugusiųjų mokymų programa buvo skirta suaugusiesiems, kurie siekia įgyti žinių apie medžio restauravimo ir medinių pastatų remonto darbus, jų pagrindu įgyti dalykinių ir bendrųjų kompetencijų, taip pat pagilinti jau turimas žinias.
2016 m. švietimo centre organizuotos autorinės mokinių ir švietimo centro darbuotojų parodos. Gegužės mėnesį švietimo centre atidaryta Pakruojo švietimo centro buhalterės Elitos Gaurilovienės rankdarbių paroda. Spalio mėnesį centre eksponuota Žeimelio gimnazijos mokinio Alekso Pašuškevičiaus autorinių darbų paroda „Portretai“.
Nuo 2016 m. sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. Švietimo centras vykdė Neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) programą „Mokinių ugdymas karjerai‘‘. Joje dalyvavo 37 mokiniai iš Pakruojo „Žemynos‘‘, Pašvitinio ir Šukionių pagrindinių mokyklų. Pagrindinės programos veiklos: praktinis susipažinimas su profesijomis-išvykos į darbo vietas, savęs pažinimo testų atlikimas, užduotys, skirtos karjeros kompetencijoms tobulinti, karjeros informacijos paieška internete. Mokiniai lankėsi įvairiose Lietuvos įmonėse, įstaigose ir susipažino su jų veikla bei įvairių profesijų atstovais, jų darbo sąlygomis, galimybėmis.
Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centro Pedagoginė psichologinė tarnyba per 2016 metus siekė didinti specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą teikiant reikalingą informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokykloms ir mokytojams.
Įgyvendinant šiuos uždavinius, tarnybos komanda kompleksiškai įvertino 145 ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius, parinko tinkamiausias ugdymosi programas ir ugdymo įstaigas, pateikė darbo su šiais vaikais rekomendacijas mokytojams ir tėvams. Remdamasi komandos išvadomis, Tarnybos vadovė, pagal poreikį, jiems skyrė specialiąją, specialiąją pedagoginę pagalbas, specialųjį ugdymą. Įvertintas trijų vaikų, kuriems tais kalendoriniais metais dar nesuėjo 7 metai, brandumas mokytis pagal pradinio ugdymo programas.
Psichologė suteikė 71 individualią psichologo konsultaciją vaikams, konsultavo tėvus vaikų auklėjimo, bendravimo su vaikais klausimais. Logopedė pravedė 72 individualius logopedinius užsiėmimus vaikams, kurie nelanko ugdymo įstaigų ar pagalbos joje negauna. Specialioji pedagogė konsultavo mokytojus apie ugdymo programų pritaikymą specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams, teikė rekomendacijas pedagogams, kaip parengti pritaikytas ir individualizuotas programas.
Specialisčių komanda pravedė du po 60 valandų kvalifikacinius seminarus besiatestuojantiems rajono pedagogams „Specialiosios pedagogikos ir specialios psichologijos kvalifikacijos tobulinimo kursai“, skaitė paskaitą tėvams „Vaikų elgesio formavimosi ypatumai“ Lygumų pagrindinėje mokykloje, pranešimą Pakruojo „Žemynos“ pagrindinės mokyklos mokytojams „Rekomendacijos pedagogams, pildantiems mokinio specialiųjų poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymo skyrimo tvarkos aprašo priedus“.
Tarnybos komanda dalyvavo atvejų aptarimuose Linkuvos gimnazijoje, Balsių pagrindinėje mokykloje, supervizijose Pamūšio Šv. Antano Paduviečio vaikų globos namuose.
Psichologė įgijo darbo su WAIS-III metodika licenciją. Tarnybos vadovė dalyvavo rajono Vaiko gerovės ir Vaiko globos komisijose. Ji teikė rekomendacijas, siūlė specialistų pagalbą į komisijas kreipusiems tėvams, globėjams ir jų atstovaujamiems vaikams, aptarė tarpinstitucinio bendradarbiavimo galimybes efektyvinant pagalbą.
2016 metais švietimo centras parengė Trečiojo amžiaus universiteto (TAU) programą, kuriai pritarė savivaldybės taryba. Visus 2016 metus sveikatos ir kultūros fakultetus lankė daugiau kaip 100 rajono senjorų. Pakruojo rajono visuomenė buvo nuolat informuojama apie TAU klausytojų susitikimus su įvairiais rajono, apskrities ir respublikos žmonėmis. Susitikimai vyko ir vyksta kiekvieną ketvirtadienį 15 val. Vyko įdomios paskaitos: E. Gribačiauskas „Socialinis gyvenimas arba sugyvenimas bendruomenėje“ ,S.Tumėnas „Žiemgalos krašto kultūra“, J. Ohman „Pilietinė visuomenė karo ir konfliktų atveju“, L. Gvazdikienė „Valstybinės vartotojų teisių tarnybos veikla“, „Atlygintinos medicinos ,finansinės paslaugos“, T. Vilūnas „Onkologija: jos priežastys, gydymas, profilaktika“, T. Vilūnas „Sąnarių ligos“, L. Šalčius „Natūrali medicina“, V. Dumbliauskas „Politikos proceso dalyviai: rinkėjai, politikai ,biurokratai-interesų grupės“, praktikumai: Dailės terapija praktiškai (ŠU lektorė J. Balčiauskienė), „Kaip elgtis tamsiu paros metu?“ (D.Vėlavičius), „Šiaurietiškas ėjimas. Treniruoklių naudojimas parke“ (A. Dvelienė), popietės: skirta Eduardui Mieželaičiui, „Salomėjos Nėries gyvenimas ir kūryba istorijos kryžkelėje“ (L. Kanapickienė , A. Nikontas), „Sodinkime gyvenimo meilės medį“ (V. Bakutienė) „Man Lietuva prasideda prie Kruojos“ – popietė prie E. Mieželaičio akmens, buvusioje sodyboje. „Marcinkevičius ir Lietuva“ – aktorė Gr. Urbonaitė, išvyka į Seimą ir Botanikos sodą, susitikimai su Seimo nariais V. Gailiumi, A. Bilotaite,“ žurnalistais: L. Kasčiūnas „Žurnalistiniai tyrimai“, D. Puslis „Begalių galia arba V. Havelo pilietinės visuomenės idėja“. Įspūdingiausias TAU baigiamasis mokslo metų renginys - pirmą kartą rajone vykusi Kaimynų diena, kurioje dalyvavo senjorai iš Pasvalio, Joniškio, Radviliškio. Šią veiklą planuojama tęsti.
Pakruojo suaugusiųjų ir jaunimo švietimo centras įgyvendindamas Centro veiklos tikslą - teikti įstaigoms buhalterinės apskaitos paslaugas, laikėsi Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų bei kitų teisės aktų ir tvarkė biudžeto ir kitų lėšų programų sąmatų vykdymo apskaitą, kad būtų užtikrintas visų įstaigų finansinių-ūkinių operacijų teisėtumas, finansinės atskaitomybės teisingumas. Savivaldybės biudžeto ir kitų lėšų buhalterinę apskaitą vedė atskirai kiekvienai įstaigai (juridiniam vienetui) pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymą. Finansų skyriui teikė įstaigų atskaitomybės formas pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.
2016 m. švietimo centro apskaitos padalinyje buvo 15,5 etatų, dirbo 15 darbuotojų. Apskaitos darbuotojai dirbo su biudžeto buhalterine programa „FINISA“ ir programa, integruota su finansų skyriumi, „FINET“. Metų eigoje buvo problemų dėl kompiuterių veikimo, nes dalis jų yra jau moraliai ir techniškai pasenę, sunkiai veikia buhalterinės programos. Švietimo centro apskaitos padalinys 2016 m. apskaitos paslaugą vykdė 23 asignavimų valdytojams: 3 gimnazijoms, 8 pagrindinėms mokykloms, 7 darželiams, Pedagoginei psichologinei tarnybai, 2 daugiafunkciniams centrams, muzikos mokyklai ir švietimo centrui. Švietimo centro buhalteriai administravo 8574,4 tūkst. eurų. Apskaita vedama atskirai pagal asignavimų šaltinius – tai moksleivio krepšelio lėšos, savivaldybės biudžeto lėšos, valstybės asignavimų lėšos, projektų gaunamų ES lėšų asignavimai ir kitų šaltinių lėšos.
Rajone yra 9 ikimokyklinės ir 11 bendrojo ugdymo įstaigų, kuriose yra gaminamas maistas vaikų ir moksleivių maitinimui. Atsakingi valgyklų darbuotojai supažindinti su naujai priimtais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įstatymais. Buvo lankomasi ugdymo įstaigose ir kontroliuojama gaminamos produkcijos kokybė, sanitarinių – higieninių reikalavimų laikymasis, maisto produktų tiekimo problema, vaikų maitinimo organizavimo gerinimas, naujų patiekalų receptūrų įdiegimas, kontroliuojamas matavimo priemonių patikros galiojimas ir jų patikros atlikimo organizavimas. Nemokamo maitinimo apskaita derinama su rajono Socialinės rūpybos skyriumi. Kiekvieno mėnesio pradžioje pateikiama ataskaita Pakruojo maisto ir veterinarijos tarnybai apie išvežtus iš ugdymo įstaigų šalutinius gyvūninius maisto produktus.
V SKYRIUS
GAUTI SKUNDAI, PRAŠYMAI, PADĖKOS
Gauta padėka direktorei Rimai Juozapavičienei iš pilietinio projekto „Aš už Lietuvą“ už Kaimynų dienos senjorams organizavimą.
VI SKYRIUS
PAGRINDINĖS ŠVIETIMO CENTRO PROBLEMOS
2016 metais išliko patalpų būklės problema. Rajono savivaldybei buvo pateikta preliminari sąmata pastato hidroizoliacijai. Nėra pastato pamatų vertikalios hidroizoliacijos, todėl vyksta pamatų drėkinimas. Šiluminiame mazge per sienas nuolat bėga vanduo. Darbo sąlygos 1 aukšte kelia pavojų žmonių sveikatai, nes nuolat jaučiamas pelėsio tvaikas. Specialistai paskaičiavo būtinas drenažo ir pamatų apšiltinimo išlaidas, kurios sudaro apie 9540 Eur. 2016 metais šiems darbams nebuvo skirta lėšų iš rajono biudžeto. Tikimės, kad jų atsiras šiemet.
Buhalterių darbo veiklos efektyvumui pakankamai daug įtakos turi neplanuotos, nenumatytos ir dažniausiai skubiai pateikti reikalingos informacijos rengimas.
Pedagoginės psichologinės tarnybos problemos: trūkstant psichologų etatų, Tarnyba nepajėgia užtikrinti, kad psichologinė pagalba rajono vaikams būtų suteikta laiku. Dažnai dėl didelio psichologo užimtumo šios pagalbos vaikai negauna visai. Dirbant tik vienam psichologui, ženkliai sulėtėjo vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas (eilėje reikia laukti apie 1-2 mėnesius).
Specialistų kvalifikacijos kėlimas. Trūkstant biudžetinių lėšų ženkliai ribojama galimybė kelti kvalifikaciją Tarnybos, apskaitos, neformaliojo švietimo specialistams.
VII SKYRIUS
ATEITIES PLANAI IR KAIP TAI ATSILIEPS CENTRO VEIKLAI
Pakruojo švietimo centrui perduota nauja Pedagoginės psichologinės tarnybos veiklos organizavimo funkcija, rajono neformalaus suaugusiųjų švietimo koordinavimo funkcija, mokinių dalykinių olimpiadų ir konkursų organizavimo funkcija. Šios svarbios veiklos koreguoja Centro strateginį planą ir darbuotojų funkcijas. Atsižvelgdami į naujos Vyriausybės iškeltus tikslus, keičiame darbo formas, būdus. Tikimės pritraukti naujas klientų grupes ir tenkinti visų rajono gyventojų neformalaus švietimo, apskaitos, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo poreikius.