PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Pakruojo rajono savivaldybės administracijos VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO
PATVIRTINIMO
2022 m. kovo 7 d. Nr. AV-109
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi:
1. Tvirtinu Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. gegužės 22 d. įsakymą Nr. AV-299 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Regionų apygardos administraciniam teismui (RAAT). Skundas (prašymas, pareiškimas) gali būti paduodamas RAAT Kauno (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas), Klaipėdos (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda), Panevėžio (Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys) arba Šiaulių (Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai) rūmuose per vieną mėnesį nuo skundžiamo individualaus teisės akto įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. AV-109
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Pakruojo rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomų viešųjų pirkimų (toliau – pirkimai) organizavimo ir vidaus kontrolės sistemą, užtikrinančią vykdomų pirkimų teisėtumą, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų laikymąsi.
2. Planuodama ir atlikdama pirkimus, vykdydama pirkimų sutartis ir nustatydama pirkimų kontrolės priemones, Perkančioji organizacija vadovaujasi 1996 m. rugpjūčio 13 d. Nr. I-1491 Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais įstatymais, poįstatyminiais teisės aktais, 2017 m. birželio
28 d. Viešųjų pirkimų tarnybos įsakymu patvirtintu Nr. 1S-97 Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu ir 2020 m. birželio 5 d. Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu patvirtintu AV-352 Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Pakruojo rajono savivaldybės administracijos atliekamiems viešiesiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentu (toliau – Komisijų darbo reglamentas). Perkančioji organizacija vadovaujasi aktualiomis teisės aktų redakcijomis.
3. Organizuojant ir kontroliuojant pirkimus Perkančiojoje organizacijoje, turi būti racionaliai naudojamos Perkančiosios organizacijos lėšos ir valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, darbo laikas, laikomasi konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų, turi būti skatinama inovatyvių produktų pasiūla ir pasiekti inovatyvių pirkimų rodikliai, laikomasi aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų vykdant pirkimų sutartis.
4. Inicijuojant, vykdant pirkimus, negali būti siekiama išvengti Tvarkos apraše nustatytos tvarkos taikymo. Draudžiama dirbtinai skaidyti pirkimus ir taip vengti privalomų pirkimų dokumentų pildymo, sudėtingesnių pirkimų procedūrų taikymo ir kt.
5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Centrinė perkančioji organizacija – perkančioji organizacija, kuri vykdo centralizuotų pirkimų veiklą ir gali vykdyti pagalbinę pirkimų veiklą.
5.2. Darbuotojas – Perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
5.3. Ilgalaikė pirkimo sutartis – pirkimo sutartis, kurioje nustatomas prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis yra ilgesnis kaip 12 mėnesių nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo.
5.4. Perkančiosios organizacijos pirkimų vidaus kontrolė – Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens sukurtos vidaus kontrolės sistemos dalis, kuria siekiama identifikuoti galimas klaidas ar pažeidimus bet kuriame pirkimų proceso etape, užkirsti jiems kelią ateityje bei užtikrinti su tuo susijusių rizikos veiksnių valdymą ir tinkamą Perkančiosios organizacijos pirkimų vykdymą.
5.5. Pirkimų iniciatorius – Perkančiosios organizacijos struktūrinio padalinio vadovas arba jį pavaduojantis asmuo, padalinio vadovo pavaduotojas, į Perkančiosios organizacijos struktūrinius padalinius neįeinantis darbuotojas, atskiro projekto koordinatorius, atsakingas už projektui įgyvendinti reikalingų pirkimų planavimą bei konkrečių pirkimų, numatytų pirkimų plane, inicijavimą, atskiro projekto vadovas, kitos perkančiosios organizacijos, įgaliojančios Perkančiąją organizaciją atlikti pirkimus iki pirkimų sutarčių sudarymo, vadovas arba jo įgaliotas asmuo, kuris nurodo poreikį viešojo pirkimo būdu įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų ir pateikia jų techninę specifikaciją ar jos projektą, atlieka rinkos tyrimą.
5.6. Pirkimų organizatorius – Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens paskirtas darbuotojas, kuris Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatyta tvarka organizuoja ir vykdo mažos vertės pirkimus arba Viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka organizuoja ir vykdo pirkimus per centrinę perkančiąją organizaciją, kuriems vykdyti nesudaromos pirkimų komisijos.
5.7. Pirkimų organizavimas – Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens veiksmai, kuriant sistemą, apimančią atsakingų asmenų paskyrimą, jų funkcijų, teisių, pareigų ir atsakomybės nustatymą, kuria siekiama tinkamo pirkimų ir pirkimų sutarčių vykdymo, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas ir žmogiškuosius išteklius.
5.8. Pirkimų planas – Perkančiosios organizacijos parengtas ir patvirtintas einamaisiais biudžetiniais metais numatomų pirkti visų Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sąrašas (Tvarkos aprašo 2 priedas).
5.9. Pirkimų suvestinė (toliau – suvestinė) – Perkančiosios organizacijos Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis parengta informacija apie biudžetiniais metais planuojamus vykdyti pirkimus, kurie pagal pirkimus reglamentuojančius teisės aktus privalo būti paviešinti.
5.10. Pirkimų žurnalas – Perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, skirtas registruoti visus Perkančiosios organizacijos atliktus pirkimus, išskyrus pirkimus atliktus pagal kitos perkančiosios organizacijos įgaliojimą (Tvarkos aprašo 7 priedas).
5.11. Prekių, paslaugų ir darbų poreikio sąrašas (toliau – poreikio sąrašas) – Pirkimų iniciatoriaus parengta, susisteminta informacija apie einamaisiais biudžetiniais metais reikalingas pirkti prekes, paslaugas ir darbus (Tvarkos aprašo 1 priedas).
5.12. Prevencinis patikrinimas – Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens vykdomi išankstiniai veiksmai, kuriais siekiama išvengti galimų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų ir Perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, pažeidimų tiek visame pirkimų procese, tiek atskiruose jų etapuose.
5.13. Prevencinę pirkimų kontrolę atliekantis asmuo (toliau – Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo) – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėjas arba jį pavaduojantis asmuo, vykdantis išankstinę pirkimų proceso procedūros stebėseną, patikrinimą ir suderinimą.
5.14. Rinkos konsultacija – Perkančiosios organizacijos bendradarbiavimas su kompetentingais subjektais (nepriklausomais ekspertais, institucijomis arba rinkos dalyviais) iki pirkimų pradžios. Rinkos konsultacijos tikslas – tinkamas pasirengimas pirkimams ir tiekėjų informavimas apie savo pirkimų planus ir/ar reikalavimus pirkimams. Rinkos dalyvių konsultacijos yra privalomos pirkimų, apie kuriuos turi būti skelbiama, išskyrus mažos vertės pirkimus, atveju, jeigu per paskutinius 12 mėnesių atliekant paskutinius tokių pačių ar panašių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, apie kuriuos buvo privaloma skelbti, išskyrus mažos vertės pirkimus, nebuvo gautas nė vienas arba gautas tik vienas tinkamas pasiūlymas.
5.15. Rinkos tyrimas – kokybinės ir kiekybinės informacijos apie realių bei potencialių prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą (tiekėjus, jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, užimamą rinkos dalį, kainas ir pan.) rinkimas, analizė ir apibendrintų išvadų rengimas, skirtas sprendimams, susijusiems su pirkimais, priimti. Rinkos tyrimas vykdomas visais atvejais, prieš kiekvieną pirkimą.
5.16. Techninė specifikacija:
5.16.1. Perkant darbus – pirkimų dokumentuose pateikiama medžiagų, produktų, jų tiekimo procesui keliamų techninių reikalavimų visuma, apimanti duomenis, pagal kuriuos galima nustatyti, ar medžiagos, produktai arba jų tiekimo procesas atitinka Perkančiosios organizacijos reikmes. Duomenys taip pat apima nurodymus dėl projektavimo ir savikainos apskaičiavimo, patikrinimo, kontrolės ir darbų bei statybos metodų ar technologijos priėmimo sąlygas, taip pat visas kitas technines sąlygas, kurias Perkančioji organizacija gali nustatyti pagal bendruosius ar specialiuosius reglamentus, susijusius su baigtais darbais ir medžiagomis ar jų sudedamosiomis dalimis.
5.16.2. Perkant prekes ar paslaugas – pirkimų dokumentuose nustatyti produktui ar paslaugai apibūdinti reikalingi duomenys: kokybės lygis, eksploatacinės ypatybės, produkto vartojimas (naudojimas), saugumo reikalavimai arba duomenys, apimantys produkto reikalavimus: pavadinimas, kuriuo produktas parduodamas, terminija, simboliai, bandymai ir bandymų metodai, pakavimas, žymėjimas ir ženklinimas, vartojimo (naudojimo) instrukcijos, gamybos procesai ir metodai bet kuriuo prekės ar paslaugos gyvavimo ciklo etapu, taip pat atitikties įvertinimo tvarka.
5.17. Tiekėjų apklausos pažyma – Perkančiosios organizacijos nustatytos formos dokumentas, Tvarkos apraše nustatytais atvejais ir tvarka pildomas Pirkimų organizatoriaus ir pagrindžiantis priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų įstatymo bei kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams (Tvarkos aprašo 6 priedas).
5.18. Trumpalaikė pirkimo sutartis – pirkimo sutartis, kurioje nustatomas prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo laikotarpis ne ilgesnis kaip 12 mėnesių nuo pirkimo sutarties įsigaliojimo.
6. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše ir kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.
7. Pasikeitus Tvarkos apraše minimiems teisės aktams ir rekomendacinio pobūdžio
dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ir rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos
nuostatos.
8. Pirkimų dokumentų suderinimas, pasirašymas ir patvirtinimas bei registravimas Perkančiosios organizacijos dokumentų valdymo informacinėje sistemoje „@vilys“ (toliau – DVIS „@vilys“) prilygsta pirkimų dokumentų suderinimui, pasirašymui ir patvirtinimui bei registravimui raštu.
9. Už parengtą Tvarkos aprašo pakeitimo, papildymo projektą atsakingas Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir statybos skyriaus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris (toliau – Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris). Tvarkos aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens sprendimu.
10. Už Perkančiosios organizacijos atliekamus pirkimus atsako Perkančiosios organizacijos direktorius. Pirkimų komisijų nariai, Pirkimų organizatoriai, Pirkimų iniciatoriai, ekspertai, stebėtojai, už sutarties vykdymą atsakingi asmenys ir kiti asmenys už savo veiką atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
II SKYRIUS
PERKANČIOSIOS ORGANIZACIJOS PIRKIMŲ IR VIDAUS KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR PIRKIMUOSE DALYVAUJANTYS ASMENYS
11. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris yra atsakingas už pirkimų organizavimą ir organizavimo priežiūrą, t. y. už organizavimo tvarkos nuo pirkimų planavimo iki pirkimų sutarčių sudarymo, vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, parengimą.
12. Už pirkimų organizavimą ir pirkimų organizavimo priežiūrą atsakingo Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio funkcijos:
12.1. Rengti Perkančiosios organizacijos einamųjų biudžetinių metų pirkimų planą ir, esant poreikiui, jį tikslinti.
12.2. Pagal Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens patvirtintą pirkimų planą Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis rengti Perkančiosios organizacijos suvestinę ir skelbti ją CVP IS.
12.3. Susisteminti Perkančiosios organizacijos biudžetiniais metais atliktų pirkimų statistiką, parengti Perkančiosios organizacijos pirkimų žurnalą.
12.4. Remiantis Perkančiosios organizacijos pirkimų žurnalo duomenimis, CVP IS pildyti Viešųjų pirkimų įstatyme nurodytą visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų ataskaitą ir teikti ją Viešųjų pirkimų tarnybai (atspausdintas šios ataskaitos egzempliorius turi būti patvirtintas Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens parašu).
12.7. Tikrinti Perkančiosios organizacijos vidaus dokumentų, susijusių su pirkimais, Tvarkos aprašo atitiktį galiojantiems teisės aktams ir, esant poreikiui, rengti jų pakeitimus, Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens nustatyta tvarka juos derinti ir teikti tvirtinti Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui.
12.8. Analizuoti darbuotojų, dalyvaujančių pirkimų proceso etapuose, poreikį ir teikti
siūlymus Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui dėl Perkančiosios organizacijos pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės sistemoje dalyvaujančių asmenų.
13. Pirkimų iniciatoriaus funkcijos:
13.1. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d. parengti poreikio sąrašą, o jį patikslinus – nedelsiant elektroniniu paštu pateikti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui.
13.2. Atlikti reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų rinkos tyrimą ir, atsižvelgiant į surinktą informaciją, pildyti Viešojo pirkimo paraišką (toliau – paraiška) kiekvienam inicijuojamam pirkimui. Paraiška gali būti nepildoma, kai:
13.2.1. atskiro pirkimo vertė neviršija 1 000,00 eurų (įskaitant mokesčius) ir pirkimas yra įrašytas į pirkimų planą;
13.2.2. yra mažesnė kaip 10 tūkst. eurų be PVM, esant bent vienai sąlygai: nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, ekstremaliajai situacijai, mobilizacijos, karo ar nepaprastajai padėčiai.
Įvardintais atvejais, pirkimus vykdo pats Pirkimų iniciatorius arba jam pavaldus asmuo, turintis Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu suteiktus įgaliojimus vykdyti pirkimus.
13.3. Kartu su paraiškomis pateikti pirkimų objektų technines specifikacijas arba jų projektus arba lygiaverčius dokumentus bei kitus, su pirkimų objektais susijusius, dokumentus.
13.4. Teikti papildomą informaciją, reikalingą pirkimų dokumentams parengti ir pirkimų procedūroms atlikti, jeigu to prašo pirkimų komisija arba Pirkimų organizatorius, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimus.
13.5. Nagrinėti tiekėjų pastabas ir siūlymus dėl pirkimų objektų techninių specifikacijų ar kitų lygiaverčių dokumentų, rengti atsakymus į tiekėjų klausimus, esant reikalui, koreguoti pirkimų objektų technines specifikacijas arba kitus lygiaverčius dokumentus.
14. Perkančiosios organizacijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo pirkimams organizuoti ir atlikti privalo (mažos vertės pirkimų atveju, pagal preliminariąją sutartį atliekamoms atnaujinto tiekėjų varžymosi procedūroms, dinaminės pirkimų sistemos pagrindu atliekamo kiekvieno konkretaus pirkimo procedūroms – gali) sudaryti pirkimų komisiją (toliau – Komisija), nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus toms užduotims atlikti. Komisijos funkcijos nustatytos Komisijų darbo reglamente.
15. Pirkimus vykdo Komisija, kai vykdomas supaprastintas ar tarptautinis pirkimas ar mažos vertės pirkimas, kurio numatoma pirkimo sutarties vertė yra lygi arba didesnė kaip 10 tūkst. eurų be PVM. Pirkimus, kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 tūkst. eurų be PVM, vykdo Pirkimų organizatorius.
16. Perkančiosios organizacijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo turi teisę priimti sprendimą pavesti pirkimus vykdyti Komisijai neatsižvelgdamas į Tvarkos aprašo 15 punkte nustatytas aplinkybes.
17. Perkančiosios organizacijos gautas pretenzijas dėl pirkimų nagrinėja Komisija arba Pirkimų organizatorius (priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimus), arba Perkančiosios organizacijos direktoriaus, arba jo įgalioto asmens įsakymu paskirtas asmuo (toliau – Pretenziją nagrinėjantis asmuo). Pretenziją nagrinėjančio asmens funkcijos:
17.1. Nedelsiant informuoti Perkančiosios organizacijos direktorių arba jo įgaliotą asmenį ir Prevencinę kontrolę atliekantį asmenį apie gautą nagrinėti pretenziją.
17.4. Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui raštu pateikti argumentuotą išvadą dėl gautos pretenzijos, t. y. parengti siūlomo sprendimo (atsakymo suinteresuotiems dalyviams) dėl pateiktos pretenzijos ir tolimesnių pirkimo procedūrų projektą.
18. Prevencinę kontrolę atliekančio asmens funkcijos:
18.2. Derinti Pirkimų iniciatorių pateiktas paraiškas. Paraiškos suderinimas reiškia, kad paraiška parengta tinkamai.
18.5. Atsižvelgiant į rizikos veiksnių ir Perkančiosios organizacijos vykdomų pirkimų rezultatus, nuolat vykdyti prevencinius patikrinimus, t. y. pasirinkti ir tikrinti rizikingiausius pirkimus arba atskirus jų etapus, prieš tai informavus Komisiją arba Pirkimų organizatorių. Atsižvelgiant į prevencinio patikrinimo rezultatus, rengti išvadas ir teikti Komisijai arba Pirkimų organizatoriui, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimų procedūras, rekomendacijas dėl pirkimų vykdymo. Komisijai arba Pirkimų organizatoriui nevykdant pastarųjų rekomendacijų, raštu informuoti Perkančiosios organizacijos direktorių arba jo įgaliotą asmenį apie nustatytus pirkimų trūkumus.
19. CVP IS administratoriaus funkcijas atlieka Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, kuris atsako už duomenų apie Perkančiąją organizaciją aktualumą bei teisingumą ir administruoja Perkančiosios organizacijos darbuotojams suteiktas naudojimosi CVP IS administratorių teises. CVP IS registruotų naudotojų, turinčių prieigą prie CVP IS, sąrašus ir naudotojų įgaliojimų ribas CVP IS administratorius peržiūri ir prireikus koreguoja ne rečiau kaip kartą per metus.
20. Už pirkimų vykdymą naudojantis Viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas (toliau – CPO), elektroniniu katalogu atsakingas Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, kuris, ne rečiau kaip kartą per metus, peržiūri įgaliotų darbuotojų, kuriems suteikti prisijungimo duomenys prie CPO elektroninio katalogo, sąrašus ir prireikus juos koreguoja.
III SKYRIUS
PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VIDAUS KONTROLĖS PROCEDŪROS
PIRMASIS SKIRSNIS
pirkimų planavimo etapas
22. Perkančiosios organizacijos reikmėms reikalingų pirkti prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuoja Pirkimų iniciatoriai pagal savo kompetenciją ir kuruojamą viešojo administravimo sritį.
23. Kiekvienas Pirkimų iniciatorius ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d. parengia poreikio sąrašą (Tvarkos aprašo 1 priedas), jį elektroniniu paštu pateikia Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui.
24. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, gavęs iš Pirkimų iniciatorių poreikio sąrašus, pradeda rengti Perkančiosios organizacijos pirkimų planą (Tvarkos aprašo 2 priedas):
24.1. Vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu ir 2017 m. birželio 27 d. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu Nr. 1S-94 patvirtintos Numatomo viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos nuostatomis, nustato planuojamus pirkimų būdus. Perkančioji organizacija vadovaujasi aktualiomis teisės aktų redakcijomis.
25. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris parengia pirkimų planą ir teikia jį derinti Prevencinę kontrolę atliekančiam asmeniui ir Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojui.
26. Pirkimų planas, suderintas Prevencinę kontrolę atliekančio asmens ir Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojo, teikiamas tvirtinti Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui.
27. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, gavęs Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens patvirtintą pirkimų planą, rengia suvestinę. Suvestinę ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 15 d., o patikslinus – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, skelbia Viešųjų pirkimų įstatyme ir Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos apraše (toliau – Informacijos viešinimo CVP IS tvarkos aprašas) nustatyta tvarka CVP IS.
29. Atsiradus poreikiui einamaisiais metais tikslinti pirkimų planą, Pirkimų iniciatorius nedelsdamas elektroniniu paštu pateikia Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui atnaujintą poreikio sąrašą.
30. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, gavęs iš Pirkimų iniciatoriaus patikslintą poreikio sąrašą, pradeda pirkimų plano ir suvestinės pakeitimą. Pirkimų planas ir suvestinė taip pat gali būti tikslinami Pirkimų iniciatoriui paraiškoje nurodžius įtraukti pirkimą į pirkimų planą.
31. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris, rengdamas pirkimų plano pakeitimą, turi atlikti veiksmus, numatytus Tvarkos aprašo 24–26 punktuose.
ANTRASIS SKIRSNIS
PirkimŲ iniciJavimo ir pasirengimo jam etapas
33. Pirkimų iniciatorius prieš kiekvieną pirkimą atlieka rinkos tyrimą ir, atsižvelgęs į rinkos tyrimo rezultatus, inicijuojamo pirkimo procedūroms atlikti pildo paraišką (Tvarkos aprašo 3 priedas), kurioje turi nurodyti pagrindines siūlomas pirkimo sąlygas ir informaciją apie pirkimo objektą.
34. Pirkimų iniciatoriaus užpildyta paraiška teikiama derinti Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Apskaitos skyriaus darbuotojui, atsakingam už išankstinę finansų kontrolę (toliau – buhalteris), kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant Perkančiajai organizacijai (Perkančiajai organizacijai ar jos struktūriniam padaliniui patvirtintų ar suplanuotų biudžeto asignavimų.
35. Prevencinę kontrolę atliekančio asmens paraiškos suderinimas reiškia, kad paraiška užpildyta tinkamai.
36. Suderinus buhalteriui, Prevencinę kontrolę atliekančiam asmeniui, Pirkimų iniciatorius pasirašo paraišką ir teikia tvirtinti Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui.
Pirkimų iniciatorius Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens patvirtintą paraišką perduoda Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus raštvedžiui, kuris paraišką užregistruoja ir perduoda Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėjui. Patvirtinta ir užregistruota paraiška Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį iki planuojamos pirkimo pradžios. Pagrįstais atvejais ir esant nuo Pirkimų iniciatoriaus nepriklausančioms aplinkybėms, patvirtinta ir užregistruota paraiška Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui gali būti pateikta ir vėliau.
37. Pagal gautą paraišką Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėjas suformuoja užduotį ir perduoda paraišką vykdyti atsakingam asmeniui. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris pirkimus pradeda organizuoti tik gavęs patvirtintą ir užregistruotą paraišką.
38. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris rengia Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymą (jeigu tokio įsakymo nėra) dėl vieno iš Perkančiosios organizacijos vadovo sprendimo:
38.1. Suformuoti Komisiją ir pavesti jai atlikti pirkimų procedūras pagal Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens nustatytas užduotis ir suteiktus įgaliojimus.
TREČIASIS SKIRSNIS
PirkimŲ vykdymo etapas
39. Prieš pradėdami pirkimus Perkančiosios organizacijos vadovas, Perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, Komisijų nariai, Pirkimų organizatoriai, Pirkimų iniciatoriai, ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimų procedūrose, turi pasirašyti Nešališkumo deklaraciją (Tvarkos aprašo 4 priedas) ir Konfidencialumo pasižadėjimą (Tvarkos aprašo 5 priedas) bei deklaruoti privačius interesus Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.
40. Komisijos dirba pagal Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens raštu nustatytas užduotis ir jai suteiktus įgaliojimus, pagal Komisijų darbo reglamentą vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, mažos vertės pirkimų atveju – ir Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu.
42. Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui priėmus sprendimą pirkimų procedūras pavesti atlikti Pirkimų organizatoriui, Pirkimų organizatorius pirkimus atlieka Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše numatytais būdais ir tvarka arba vykdo pirkimus per CPO Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
43. Pirkimų rezultatus Pirkimų organizatorius užfiksuoja Tiekėjų apklausos pažymoje (Tvarkos aprašo 6 priedas), kurią, suderinęs su Pirkimų iniciatoriumi ir Prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu bei Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotoju, pasirašo ir teikia Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui tvirtinti. Tiekėjų apklausos pažyma gali būti nepildoma, kai:
43.2. yra mažesnė kaip 10 tūkst. eurų be PVM, esant bent vienai iš šių sąlygų: nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, ekstremaliajai situacijai, mobilizacijos, karo ar nepaprastajai padėčiai;
44. Kiekviena atliekama pirkimų procedūra patvirtinama toliau nurodomais dokumentais:
44.1. Jei pirkimai vykdomi žodžiu, pirkimus patvirtinantys dokumentai yra Tiekėjų apklausos pažyma (išskyrus Tvarkos aprašo 43 punkte nustatytą išimtį), sutartis ir CVP IS paskelbta informacija apie ją, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai ir CVP IS paskelbta informacija apie žodžiu sudarytą sutartį.
44.2. Jei pirkimai vykdomi raštu, pirkimus patvirtinantys dokumentai yra susirašinėjimo informacija, įskaitant skelbimą apie pirkimą (jei apie pirkimą buvo skelbiama) ir kitus pirkimo dokumentus, protokolai (fiksuojantys Komisijos sprendimus ar surašomi derybų ar susitikimų su tiekėjais atveju); jeigu pirkimus vykdo Pirkimų organizatorius – Tiekėjų apklausos pažyma (išskyrus Tvarkos aprašo 43 punkte nustatytą išimtį), taip pat sudaryta sutartis ir CVP IS paskelbta informacija apie ją, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai ir CVP IS paskelbta informacija apie žodžiu sudarytą sutartį.
45. Jeigu Pirkimų organizatorius atliko pirkimus žodžiu ir nepildė Tiekėjų apklausos pažymos, (pagal Tvarkos aprašo 43 punkto nuostatas) sąskaitos faktūros arba kito buhalterinės apskaitos dokumento kopiją (DVIS „@vilys“ arba elektroniniu paštu originaliu parašu suderintą su Prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu) privalo pateikti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo žodinės pirkimo sutarties sudarymo dienos.
46. Komisijos sekretorius informaciją (Tvarkos aprašo 7 priedas) apie Komisijos atliktus pirkimus perduoda Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui nedelsiant po pirkimų procedūrų pabaigos.
47. Kiekvienas pirkimas registruojamas pirkimų žurnale (Tvarkos aprašo 7 priedas). Pirkimų registraciją vykdo Statybos ir viešųjų pirkimų poskyris.
48. Atlikus pirkimus, Komisija arba Pirkimų organizatorius perduoda visus su pirkimais susijusius dokumentus Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui, kuris yra atsakingas už perduotų dokumentų saugojimą. Pirkimų dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ne mažiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PirkimO sutarties sudarymo etapas
49. Pirkimo sutarties projektą pagal pirkimo dokumentuose pateiktas pirkimo sutarties sąlygas parengia Komisija arba Pirkimų organizatorius.
50. Parengtą pirkimo sutarties projektą Komisija arba Pirkimų organizatorius:
50.1. Suderina su Pirkimų iniciatoriumi, buhalteriu, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėju arba jį pavaduojančiu asmeniu (toliau – teisininku) ir Prevencinę kontrolę atliekančiu asmeniu bei Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotoju.
50.5. Iš tiekėjo gavus pasirašytą pirkimo sutartį, teikia registruoti Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui.
51. Pirkimų organizatorius arba Komisijos sekretorius, priklausomai nuo to, kas vykdė pirkimų procedūras, žodžiu sudarytos sutarties duomenis, raštu pateiktą laimėjusio dalyvio pasiūlymą (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu), raštu sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka paskelbia CVP IS sistemoje.
PENKTASIS SKIRSNIS
Pirkimo sutarties vykdymo etapas
53. Perkančiosios organizacijos ir tiekėjo įsipareigojimų vykdymo, pristatymo (teikimo, atlikimo) terminų laikymosi, taip pat prekių, paslaugų ir darbų atitikties pirkimų sutartyse numatytiems reikalavimams kontroliuoja už sutarties vykdymą atsakingas asmuo. Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo privalo koordinuoti, kad pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai atitinka pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, nepažeisti prievolių užtikrinimo terminai, kitos pirkimo sutartyje nustatytos sąlygos ir prievolės būtų įvykdytos tinkamai.
54. Perkančioji organizacija už sutarties vykdymo priežiūrą atsakingą asmenį skiria nurodydama jį pirkimo sutartyje arba Tiekėjų apklausos pažymoje. Jeigu šie dokumentai nebuvo pildomi – už pirkimo sutarties vykdymą yra atsakingas Pirkimų organizatorius.
55. Visais atvejais, kai vykdant sudarytą pirkimo sutartį atsiranda poreikis keisti tam tikras pirkimo sutartyje nustatytas sąlygas, už sutarties vykdymą atsakingas asmuo turi nustatyti, ar pirkimo sutarties sąlygų keitimo pasirinkimo galimybė buvo numatyta pirkimo sutartyje. Jeigu pirkimo sutartyje numatyta pasirinkimo galimybė dėl jos pakeitimo, už sutarties vykdymą atsakingas asmuo, atsižvelgęs į pirkimo sutartyje numatytų įsipareigojimų laikymąsi, įvertina pirkimo sutarties pakeitimo galimybę, informuoja Pirkimų iniciatorių, o Pirkimų iniciatorius DVIS „@vilys“ arba elektroniniu paštu informuoja Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vedėją arba jį pavaduojantį asmenį, kuris, vykdydamas Pirkimų iniciatoriaus nurodymą, suformuoja užduotį Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vyriausiajam specialistui parengti susitarimo projektą dėl pirkimo sutarties pakeitimo. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vyriausiasis specialistas teikia derinti parengtą susitarimo projektą Pirkimų iniciatoriui, buhalteriui, teisininkui, Prevencinę kontrolę atliekančiam asmeniui bei Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojui ir teikia Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Perkančiosios organizacijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, priėmęs sprendimą pakeisti pirkimo sutartį, pasirašo susitarimą susitarimo projektą dėl pirkimo sutarties pakeitimo. Statybos ir viešųjų pirkimų poskyrio vyriausiasis specialistas užregistruoja ir perduoda susitarimo projektą pasirašyti tiekėjui, gavęs pasirašytą susitarimą – užregistruoja ir perduoda susipažinti už sutarties vykdymą atsakingam asmeniui ir Pirkimų iniciatoriui. Perkančiosios organizacijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą nekeisti pirkimo sutarties.
56. Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo informaciją apie pirkimo sutarties pakeitimą, susijusį su pirkimo sutarties termino pratęsimu, Pirkimų iniciatoriui, o šis – Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui pateikia ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams – esant ilgalaikei pirkimo sutarčiai
(1 mėnesiui – trumpalaikei pirkimo sutarčiai) iki pirkimo sutarties termino pabaigos. Pagrįstais atvejais ir esant objektyvioms aplinkybėms, nepriklausančioms nuo už sutarties vykdymą atsakingo asmens, šie terminai gali būti trumpesni.
57. Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo, nustatęs, kad pirkimo objektas ar jo techniniai, funkciniai, kiekybiniai, kokybės reikalavimai neatitinka pirkimo sutartyje nustatytų sąlygų, parengia kreipimąsi į tiekėją dėl tiekėjo prievolių įvykdymo. Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo pastarąjį kreipimąsi derina su Pirkimų iniciatoriumi, teisininku, Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotoju ir pateikia siūlomą sprendimą Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens pasirašytą ir užregistruotą kreipimąsi į tiekėją už sutarties vykdymą atsakingas asmuo perduoda tiekėjui.
58. Tiekėjui neįvykdžius pirkimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, už sutarties vykdymą atsakingas asmuo parengia kreipimąsi į tiekėją dėl pirkimo sutarties nutraukimo ar joje numatytų prievolių įvykdymo užtikrinimo būdų taikymo tiekėjui. Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo pastarąjį kreipimąsi derina su Pirkimų iniciatoriumi, teisininku, Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotoju ir siūlomą sprendimą pateikia Perkančiosios organizacijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui pasirašyti. Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens pasirašytą ir užregistruotą kreipimąsi į tiekėją už sutarties vykdymą atsakingas asmuo perduoda tiekėjui.
59. Vykdant raštu sudarytas pirkimų sutartis, sąskaitos faktūros teikiamos tik elektroniniu būdu ir turi būti teikiamos naudojantis informacinės sistemos „E. Sąskaita“ priemonėmis, išskyrus Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytus atvejus. Jeigu, vykdant raštu sudarytas pirkimų sutartis, sąskaitos faktūros teikiamos ne elektroniniu būdu ir nesinaudojant informacinės sistemos „E. Sąskaita“ priemonėmis, tokia sąskaita faktūra yra atmetama ir neapmokama.
60. Sąskaitas faktūras informacinėje sistemoje „E. Sąskaita“ priima ir apdoroja už sutarties vykdymą atsakingas asmuo arba kitas Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens paskirtas asmuo.
IV SKYRIUS
RIZIKOS VERTINIMAS
62. Pirkimų vidaus kontrolės procedūrų nustatymas, jų apimtys tiesiogiai priklauso nuo
galimos rizikos ir jos reikšmingumo. Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo atlieka Perkančiosios organizacijos vykdomų pirkimų rizikos analizę, apimančią rizikos nustatymą ir vertinimą.
63. Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo pirkimų rizikingumą įvertina nuolat analizuodamas:
63.1. Informaciją apie numatomus vykdyti pirkimus, pateiktą pirkimų plane ar pirkimų plano pakeitimuose.
64. Pirkimų procese galimi rizikos veiksniai:
64.7. Perkančiosios organizacijos darbuotojų specialių žinių stoka, netinkamai parengti pirkimų dokumentai.
64.9. Neišsamus pirkimų organizavimo ir kontrolės tvarkos Perkančiojoje organizacijoje reglamentavimas.
65. Įvertinęs riziką, Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo prevenciniam patikrinimui pasirenka visą pirkimą arba atskirus jo etapus.
66. Atsižvelgdamas į prevencinio patikrinimo rezultatus, rengia Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo išvadas ir teikia Komisijai arba Pirkimų organizatoriui, priklausomai nuo to, kas vykdo pirkimo procedūras, rekomendacijas dėl pirkimo vykdymo. Komisijai arba Pirkimų organizatoriui nevykdant pastarųjų rekomendacijų, Prevencinę kontrolę atliekantis asmuo raštu informuoja Perkančiosios organizacijos direktorių arba jo įgaliotą asmenį apie nustatytus pirkimo trūkumus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Visi su pirkimų organizavimu, vykdymu ir vidaus kontrole susiję dokumentai saugomi kartu su pirkimų procedūrų dokumentais Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
(Prekių, paslaugų ir darbų poreikio sąrašo pavyzdinė forma)
202_ METŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ___________________________________________________
(struktūrinio padalinio, skyriaus ar poskyrio pavadinimas)
Prekių, paslaugų Ir darbų poreikio sąrašas
Eil. Nr. |
Pirkimo pavadinimas |
Trumpas pirkimo objekto aprašymas |
BVPŽ kodas* (pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną) |
Pirkimo objekto tipas (prekės, paslaugos, ar darbai) |
Numatoma pirkimo vertė, Eur be PVM |
Planuojama pirkimo pradžia (mėnuo, ketvirtis) |
Ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmė (mėnesių skaičius įskaitant pratęsimo laikotarpį) |
„Žalias“ pirkimas (taip/ne) |
Pirkimų iniciatorius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pirkimų iniciatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
|
(vardas ir pavardė) |
Pirkimų iniciatorius
* BVPŽ kodo paieška, pvz.: https://viesujupirkimu.lt/bvpz-klasifikatorius/
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
2 priedas
(Pirkimų plano pavyzdinė forma)
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA
TVIRTINU |
|
(Perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
(data) |
202_ METŲ PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Pirkimo pavadinimas |
BVPŽ kodas (pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną) |
Pirkimo objekto tipas (prekės, paslaugos, darbai) |
Pirmi trys BVPŽ skaičiai |
Numatoma pirkimo vertė, Eur be PVM |
Pirkimo būdas |
Planuojama pirkimo pradžia |
Ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmė (mėnesių skaičius įskaitant pratęsimo laikotarpį) |
„Žalias“ pirkimas (taip/ne) |
Pirkimų iniciatorius |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(dokumento rengėjo pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
SUDERINTA |
|
|
SUDERINTA |
|
|
|
|
(Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigos) |
|
|
(Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojas) |
|
|
|
|
(parašas) |
|
|
(parašas) |
|
|
|
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
(data) |
|
(data) |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
3 priedas
(Pirkimo paraiškos pavyzdinė forma)
___________________________________________________________________________
(Pirkimų iniciatoriaus pareigos, vardas, pavardė)
TVIRTINU
(Perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
_________________________________
(parašas)
_________________________________
(vardas ir pavardė)
_________________________________
(data)
Viešojo pirkimo PARAIŠKA
DĖL ___________________________________________
(pirkimo objektas)
_______________________
(vieta)
1. Pirkimo objekto pavadinimas (toliau – pirkimas): (įrašyti).
|
2. BVPŽ kodas*: _________________ (įrašyti kodą pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną). * BVPŽ kodo paieška, pvz.: https://viesujupirkimu.lt/bvpz-klasifikatorius/ |
3. Pirkimo objekto aprašymas: _________________ (įrašyti ketinamų pirkti prekių, paslaugų ar darbų savybes, kokybės reikalavimus, techninius parametrus ir pan. ir / arba atskiru dokumentu pridėti techninės specifikacijos ar kito dokumento, kuriame aprašomas pirkimo objektas, projektą). |
4. Pirkimo objekto kiekis ar apimtys: _________________(įrašyti atsižvelgiant į visą sutarties trukmę su visais galimais pratęsimais). |
5. Pirkimui suplanuotų lėšų suma: ____________ (įrašyti sumą) Eur su PVM*; ____________ (įrašyti sumą) Eur be PVM. *Nepildyti, jeigu PVM yra netaikomas. |
6. Prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminas: ________ (įrašyti konkrečią datą arba nurodyti terminą, išreikštą dienomis / mėnesiais / metais). |
7. Prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo termino pratęsimo galimybės: (įrašyti konkrečią datą arba nurodyti terminą, išreikštą dienomis / mėnesiais / metais). |
8. Pirkimo objekto finansavimo šaltinis ir finansavimo priemonės kodas (tinkamą pažymėti): □ Pakruojo rajono savivaldybės biudžetas _____________ (įrašyti finansavimo priemonės kodą); □ Valstybės biudžetas______________________ (įrašyti finansavimo priemonės kodą); □ Europos Sąjungos lėšos ar kitos tarptautinės paramos lėšos _________________ (įrašyti finansavimo priemonės kodą bei projekto pavadinimą ir numerį (jeigu yra)); □ kita (įrašyti). |
9. Apmokėjimo už pirkimo objektą terminas (tinkamą pažymėti): □ ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) dienų nuo atsiskaitymo dokumentų pateikimo dienos; □ ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) dienų nuo atsiskaitymo dokumentų pateikimo dienos; □ gali būti taikomas dalinis ar pilnas išankstinis apmokėjimas ___________ (įrašyti avanso dydį ir/ar avanso gavimo sąlygas); □ kita (įrašyti). |
10. Rekomenduojamų kviesti tiekėjų sąrašas*: _________________ (įrašyti siūlomų kviesti tiekėjų sąrašą (vardus, pavardes / pavadinimus, kontaktinius duomenis)). _________________ (įrašyti motyvus, jeigu siūloma kviesti tik vieną tiekėją). *Kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra lygi arba didesnė kaip 10 tūkst. eurų be PVM, tiekėjų sąrašas nenurodomas. |
11. Ar siūloma taikyti aplinkos apsaugos reikalavimus („žalias“ pirkimas)?: (įrašyti).
|
12. Planuojama pirkimo pradžia: (įrašyti nurodant mėnesį arba ketvirtį).
|
13. Ar pirkimas yra įtrauktas į pirkimų planą (reikiamą pažymėti): taip, pirkimas nurodytas pirkimų plano ____ (įrašyti eilutės numerį) eilutėje; ne, prašau įtraukti į pirkimų planą. |
14. Siūlomas už pirkimo sutarties vykdymą atsakingas asmuo ir buhalteris*: _________________ (įrašyti pareigas, vardą, pavardę, kontaktinius duomenis); _________________ (įrašyti pareigas, vardą, pavardę, kontaktinius duomenis). *Apskaitos skyriaus darbuotojas, atsakingas už išankstinę finansų kontrolę, kurios metu nustatoma, ar ūkinės operacijos bus atliekamos neviršijant Perkančiosios organizacijai (ar jos struktūriniam padaliniui) patvirtintų ar suplanuotų biudžeto asignavimų. |
15. Pirkimą vykdys (tinkamą pažymėti): pats Pirkimų iniciatorius arba jam pavaldus asmuo, turintis Perkančiosios organizacijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu suteiktus įgaliojimus vykdyti pirkimus; kitas Pirkimų organizatorius arba Komisija. |
16. Nurodyti priežastis, kodėl paraiška teikiama vėliau nei nurodyta Tvarkos aprašo 36* punkte. _________________ (įrašyti). *Patvirtinta ir užregistruota paraiška Statybos ir viešųjų pirkimų poskyriui turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį iki planuojamos pirkimo pradžios. |
17. Kita, pirkimui atlikti reikalinga informacija: (įrašyti kitą pirkimui aktualią informaciją).
|
PRIDEDAMA. (įrašyti dokumento pavadinimą, lapų skaičių).
(pirkimų iniciatoriaus pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Pirkimų iniciatorius
SUDERINTA |
|
SUDERINTA |
|
|
|
(Buhalterio pareigos) |
|
(Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigos) |
|
|
|
(parašas) |
|
(parašas) |
|
|
|
(vardas ir pavardė) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
(data) |
|
(data) |
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
4 priedas
(Nešališkumo deklaracijos pavyzdinė forma)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
202_ m. ____________d.
Pakruojis
Būdamas Perkančiosios organizacijos darbuotoju / pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotoju / Komisijos nariu / Pirkimų organizatoriumi / ekspertu / stebėtoju, dalyvaujančiu pirkimų procedūrose ar galinčiu daryti įtaką pirkimų procedūrų rezultatams, pasižadu:
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti man pavestas pareigas (užduotis).
2. Nedelsdamas raštu pranešti Perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotajam atstovui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą, paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:
2.1. pirkimo procedūrose kaip tiekėjas dalyvauja man artimas asmuo arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja toks asmuo;
2.2. aš arba man artimas asmuo:
2.2.2. turiu(-i) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą jame;
3. Man išaiškinta, kad:
3.1. man artimi asmenys yra: sutuoktinis, mano ir mano sutuoktinio tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai;
3.2. Perkančiajai organizacijai gavus pagrįstos informacijos apie tai, kad galiu būti patekęs į intereso konflikto situaciją ir nenusišalinau nuo su atitinkamu pirkimu susijusių sprendimų priėmimo, Perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotasis atstovas sustabdo mano dalyvavimą su atitinkamu pirkimu susijusių sprendimų priėmimo procese ar jo stebėjime ir atlieka mano su pirkimu susijusios veiklos patikrinimą. Perkančioji organizacija, nustačiusi, kad patekau į interesų konflikto situaciją, pašalina mane iš su atitinkamu pirkimu susijusių sprendimų priėmimo proceso ar jo stebėjimo. Jei nustatoma, kad į interesų konflikto situaciją patekau atlikdamas stebėtojo funkcijas, Perkančioji organizacija apie mano atžvilgiu priimtą sprendimą informuoja instituciją ar įstaigą, įgaliojusią mane stebėtojo teisėmis dalyvauti Komisijos posėdžiuose;
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
5 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo pavyzdinė forma)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
202_ m. ____________d.
Pakruojis
Būdamas Perkančiosios organizacijos darbuotoju / pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotoju / Komisijos nariu / Pirkimų organizatoriumi / ekspertu / stebėtoju, dalyvaujančiu pirkimų procedūrose ar galinčiu daryti įtaką pirkimų procedūrų rezultatams,
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti visą su pirkimu susijusią informaciją, kuri man taps žinoma, atliekant Perkančiosios organizacijos darbuotojo / pagalbinės viešųjų pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojo / Komisijos nario / Pirkimų organizatoriaus / eksperto / stebėtojo, dalyvaujančio pirkimų procedūrose ar galinčio daryti įtaką pirkimų procedūrų rezultatams, pareigas;
1.2. man patikėtus dokumentus saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;
1.3. neteikti tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir (arba) Perkančiosios organizacijos interesus;
2. Man žinoma, kad su pirkimu susijusią informaciją, kurią Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos numato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas Komisijos ar Perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens. Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.
3. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:
3.1. informacija, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas ir jos atskleidimas nėra privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
3.2. visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos nenumato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims;
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
6 priedas
(Tiekėjų apklausos pažymos pavyzdinė forma)
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA
Biudžetinė įstaiga, Kęstučio g. 4, LT-83152 Pakruojis, tel. 8 421 61700, el. p. savivaldybe@pakruojis.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 288733050 |
TVIRTINU |
|
(perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
(data) |
Tiekėjų apklausos pažymA
DĖL ___________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
202__ m._____________ d. Nr. ______
1. Pirkimo pavadinimas: (įrašyti pirkimo pavadinimą nurodant „viešasis pirkimas“) |
||||||
2. BVPŽ kodas: (įrašyti kodą pagal Bendrąjį viešųjų pirkimų žodyną) BVPŽ kodo paieška, pvz.:: https://viesujupirkimu.lt/bvpz-klasifikatorius/ |
||||||
3. Tipas: (pažymėti tinkamą) Prekės – BVPŽ kodas nuo 03xxxxxx iki 44xxxxxx; 48xxxxxx; Darbai – BVPŽ kodas 45xxxxxx; Paslaugos – BVPŽ kodas nuo 50xxxxxx iki 98xxxxxx. |
||||||
4. Pirkimo objekto aprašymas ir pirkimo sąlygos: (įrašyti pirkimo objekto pavadinimą, kiekius, techninę charakteristiką, pristatymo / teikimo / atlikimo terminus, apmokėjimo terminą, pirkimo būdo pasirinkimo teisinį pagrindimą ir kitą aktualią informaciją)
|
||||||
5. Ar buvo taikyti aplinkos apsaugos reikalavimai („žalias“ pirkimas)? Taip Ne |
||||||
6. Ar pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str. reikalavimus („socialinis“ pirkimas)? Taip Ne |
||||||
7. Pirkimą organizuoja |
(įrašyti pirkimų organizatoriaus vardą, pavardę, įsakymo, kuriuo asmuo paskirtas atlikti pirkimą, pavadinimą, datą, numerį) |
|||||
8. Paraiška, pagal kurią vykdomas pirkimas |
(įrašyti paraiškos datą, numerį) |
|||||
9. Kreipimosi į tiekėjus būdas |
Žodžiu Raštu (el. paštu) Raštu (CVP IS) _____________ (įrašyti pirkimo numerį, jeigu pirkimas vykdytas CVP IS priemonėmis) |
|||||
10. Duomenys apie tiekėją |
10.1. Pavadinimas |
(įrašyti tiekėjo pavadinimą) |
|
|
||
10.2. Adresas |
(įrašyti tiekėjo adresą) |
|
|
|||
10.3. Telefonas |
(įrašyti tiekėjo telefono numerį) |
|
|
|||
10.4. El. paštas |
(įrašyti tiekėjo elektroninio pašto adresą, jeigu toks yra) |
|
|
|||
10.5. Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė |
(įrašyti pasiūlymą pateikusio asmens pareigas, vardą, pavardę) |
|
|
|||
11. Pasiūlymo pateikimo data |
(įrašyti pasiūlymo pateikimo datą) |
|
|
|||
12. Pasiūlymų priėmimo terminas |
(įrašyti pasiūlymo priėmimo terminą) |
|||||
13. Pasiūlymo charakteristika |
Pasiūlymo vertinimo ekonominio naudingumo kriterijus – (įrašyti kriterijų) |
|||||
(įrašyti pirkimo objekto (pasiūlymo) duomenis) |
(įrašyti kainą ir/ar kitas vertinamų kriterijų išraiškas) |
|
|
|||
14. Pirkimo laimėtojo pavadinimas |
(įrašyti tiekėjo pavadinimą) |
|||||
15. Pirkimo sutarties forma |
Žodžiu Raštu |
|||||
16. Pirkimo sutarties vertė, Eur (įskaitant visus mokesčius) |
(įrašyti pirkimo sutarties vertę) |
|||||
17. Pirkimo sutarties trukmė, mėn. (įskaitant visus galimus pratęsimus ir apmokėjimo terminą) |
(įrašyti pirkimo sutarties trukmę) |
|||||
18. Pastabos |
(įrašyti duomenis apie pirkimo rezultatus, nurodyti pirkimo laimėtoją arba priežastis, kodėl nesudaroma pirkimo sutartis (jeigu nesudaroma), už pirkimo sutartį atsakingą asmenį ir kitą papildomą informaciją). |
|||||
(Pirkimų organizatoriaus pareigų pavadinimas)
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
||||||
SUDERINTA |
|
SUDERINTA |
|
|
SUDERINTA |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
(Pirkimų iniciatoriaus pareigos) |
|
(Prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigos) |
|
|
(Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojas) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
(parašas) |
|
(parašas) |
|
|
(parašas) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
(vardas ir pavardė) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
(data) |
|
(data) |
|
(data) |
|
|||||
Pakruojo rajono savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės tvarkos aprašo
7 priedas
(Pirkimų registracijos žurnalo pavyzdinė forma)
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ___________________________________________________
(struktūrinio padalinio, skyriaus ar poskyrio pavadinimas)
202_ M. ATLIKTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS
Eilės Nr. |
Pirkimo pavadinimas |
Prekių, paslaugų ir darbų kodas |
Pirmi trys BVPŽ kodo skaitmenys |
Tipas |
Pirkimo būdas |
Pirkimo klasifikavimas pagal pirkimo vertės ribas |
Viešųjų pirkimų įstatymo str., d., p., kuriuo vadovaujantis atliktas pirkimas |
Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo p., kuriuo vadovaujantis atliktas pirkimas |
Pirkimas atliktas elektroniniu būdu, t. y. CVP IS priemonėmis |
Pirkimo sutarties registracijos data ir numeris (arba sąskaitos faktūros data ir numeris arba Tiekėjų apklausos pažymos data ir numeris, jeigu pirkimo sutartis sudaryta žodžiu) |
Pirkimo sutartis sudaryta žodžiu |
Priežastys, kodėl nesudaryta pirkimo sutartis |
Pirkimo sutarties trukmė, mėn. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pirkimo sutarties vertė, eurais |
Pirkimas atliktas pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str. |
Atliktas „žalias“ pirkimas |
Pirkimą atliko |
Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________