RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013-04-19 SPRENDIMO NR. T-506 „DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO IR SKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. vasario 25 d. Nr. T-449

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia pakeisti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013-04-19 sprendimą Nr. T-506 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstyti jį nauja redakcija: 

 

„RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo  6 straipsnio 32 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi ir Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

patvirtinti  Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymo ir naudojimo Radviliškio rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama)“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo numatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,                                                                     Mindaugas Pauliukas laikinai einantis Savivaldybės mero pareigas

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. T-449

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS  APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymo ir naudojimo Radviliškio rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Radviliškio rajono savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo, šių kelių inventorizavimo paskirstymo tvarką, lėšų panaudojimą ir atsiskaitymą už panaudotus asignavimus.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo sąlygų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2018 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-64 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo sąlygų tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.

3. Šiuo aprašu siekiama užtikrinti Radviliškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) gerą būklę, skaidrų ir tinkamą Programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, paskirstymą ir naudojimą.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR TRUMPINIAI

 

4.       Apraše vartojami šie trumpiniai ir sąvokos:

4.1. Kelių direkcija – valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija;

4.2. Programa (KPPP) – Kelių priežiūros ir plėtros programa;

4.3. KPPP skaičiuojamosios lėšos – Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu skiriamos KPPP finansavimo lėšos savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, kurios paskirstomos savivaldybėms pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį;

4.4. KPPP rezervo lėšos – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu savivaldybės objektams skiriamos KPPP finansavimo lėšos;

4.5. KPPP tikslinės lėšos – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu savivaldybės objektams skiriamos KPPP finansavimo lėšos;

4.6. Susisiekimo komunikacijos - visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus), šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, automobilių stovėjimo aikštelės ir vietos ir kt.);

4.7. Inžineriniai tinklai – kelių apšvietimo (elektros) tinklai, lietaus, paviršinių nuotekų tinklai;

4.8. Susisiekimo infrastruktūros objektas – susisiekimo komunikacijų, jų inžinerinių tinklų visuma;

4.9. Esminis turto pagerinimas – vietinės reikšmės kelių, gatvių tiesimas, rekonstravimas ir kapitalinis remontas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

4.10. Einamieji tikslai – vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūra, paprastasis remontas bei su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, vietinės reikšmės kelių, gatvių inventorizavimas.

4.11.  Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

III. KPPP FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO SRITYS

 

5. Programos finansavimo lėšos vietinės reikšmės keliams (gatvėms) turi būti naudojamos kaip nustatyta Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies aktualioje redakcijoje šioms reikmėms finansuoti:

5.1. keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.2. kelių, kelių statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;

5.3. tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, apskaityti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.4. apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.5. kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.6. techninėms eismo reguliavimo ir kitoms inžinerinėms saugaus eismo priemonėms projektuoti, įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.7. ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti;

5.8. apšvietimui keliuose įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti);

5.9. kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.10. šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.11. institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;

5.12. išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, želdinius ir kitas naudmenas, tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius, apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;

5.13. stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis;

5.14. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose.

5.15. kitoms reikmėms, neprieštaraujančioms Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų naudojimo tvarkai.

 

IV. PRIORITETINIO OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS FINANSUOTI KPPP LĖŠOMIS

 

6. Prašymus dėl vietinės reikšmės kelių ir gatvių tvarkymo darbų seniūnijų seniūnams fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys teikia iki kiekvienų metų lapkričio 15 d. Seniūnijų seniūnai   išplėstinėse seniūnaičių sueigose, dalyvaujant vietos bendruomenių atstovams,  vietos gyventojams, juridinių asmenų atstovams, išanalizuoja, aptaria gautus prašymus, atsižvelgdami į esamų kelių techninę būklę, parengia seniūnijos vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo perspektyvinį iki 3 metų objektų sąrašą prioriteto tvarka, kaip nustatyta šio Aprašo 8 punkte, bei darbų sąrašą kitų metų einamiesiems tikslams kelių ir gatvių priežiūrai ir paprastajam remontui. Seniūnaičių sueigų dokumentai su  šių objektų sąrašais teikiami Savivaldybės administracijai iki kiekvienų metų gruodžio 31 d.

7. Visos Radviliškio rajono savivaldybės  vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo objektų sąrašui sudaryti Administracijos direktoriaus tvarkomuoju dokumentu sudaroma komisija (toliau – Komisija), kuri pagal pateiktus seniūnijų objektų sąrašus sudaro Radviliškio rajono savivaldybės kelių  ir gatvių  esminio pagerinimo (rekonstravimo, kapitalinio remonto, naujos statybos) prioritetinį artimiausių 3 metų objektų sąrašą (toliau – Prioritetinis objektų sąrašas). Komisija sudarydama Prioritetinį objektų sąrašą privalo išlaikyti  planuojamų objektų, jų lėšų poreikį proporcingai seniūnijų gyventojų skaičiui bei kelių ir gatvių ilgiui užtikrindama visų seniūnijų tolygią susisiekimo infrastruktūros plėtrą.  

8. Komisija, sudarydama Prioritetinį objektų sąrašą, objektus įvertina pagal šiuos kriterijus, nustatydama kiekvienam objektui balų skaičių:

 

Eil. Nr.

Kelių ir gatvių atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Pastabos

1

Objektas finansuotas ankstesniais metais (tęstinis)

10-30

Objekto likutinė vertė su PVM

iki 70 tūkst. Eur – 30 balų;

70-150 tūkst. Eur – 20 balų;

daugiau kaip 150 tūkst. Eur – 10 balų

2

Kelio  ar gatvės eismo intensyvumas

10-30

Vidutinis metinis paros eismo

intensyvumas iki 50 am/p - 10 balų;

50-100 am/p - 20 balų;

daugiau kaip 100 am/p - 30 balų

 

3

Teigiama įtaka saugiam eismui (šaligatviai, pėsčiųjų, dviračių takai, gatvės apšvietimas, autobusų stotelės, pėsčiųjų perėjos, kryptinis jų apšvietimas, greičio mažinimo priemonės ir kt.)

0–20

Balas nustatomas atsižvelgiant į numatomų taikyti eismo saugumo priemonių skaičių

4

Objekto aptarnaujamos teritorijos namų ūkių skaičius

5-30

Bus aptarnaujami daugiau kaip

30 namų ūkių – 20 balų;

20-30 namų ūkių – 15 balų;

10-20 namų ūkių – 10 balų;

mažiau kaip 10 namų ūkių – 5 balai

5

Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar pažintinių intensyviai lankomų vietų

5–10

Vienų atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų

6

Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui

5–10

Vienų atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų

7

Objekte įrengti būtinieji požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio, buitinių nuotekų, lietaus, ryšių, dujų tiekimo, elektros tiekimo)

0-12

Balas nustatomas atsižvelgiant į esamų inžinerinių tinklų skaičių

8

Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes ar jungia kitas gatves, kelius

5-25

Objektas jungia:

valstybinės reikšmės kelius – 25 balai;

valstybinės reikšmės kelius su vietinės reikšmės keliais – 20 balų;

privažiavimus prie valstybinės reikšmės kelio – 15 balų;

vietinės reikšmės kelius – 10 balų;

privažiavimus prie vietinės reikšmės kelio – 5 balai

9

Dalį darbų Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka savanorišku indėliu apmoka fiziniai ar juridiniai asmenys

0-50

Balų skaičius nustatomas prisidedamu proporcigumu nuo SMD vertės

10

Pradinė objekto apimtis (statinio statybos montavimo darbų skaičiuojamoji kaina)

10-30

Preliminari objekto skaičiuojamoji kaina (su PVM) iki 150 tūkst. Eur  - 30 balų,

150-250 tūkst Eur – 20 balų,

250-400 tūkst. Eur – 10 balų

11

Nepatenkinama (avarinė) susisiekimo infrastruktūros būklė

15

Nustatyta vadovaujantis Vietinės reikšmės kelių (gatvių) defektų (pažaidų) nustatymo ir statybos darbų rūšies parinkimo rekomendacijomis (LAKD 2016-05-04 įsakymas Nr. V-258)

 

9. Sudarytas Prioritetinis objektų sąrašas balų mažėjimo tavrka teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai artimiausiame posėdyje (arba kartu tvirtinat KPPP finasuojamų objektų sąrašą einamiesiems metams). Kiekvienais metais Prioritetinis objektų sąrašas atnaujinams, tikslinamas ir papildomas, kaip nustatyta Aprašo 6–8 punktuose.  

 

V. KPPP SKAIČIUOJAMŲJŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA

 

10. Programos finansavimo lėšos, skirtos Radviliškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimo, taisymo (remonto), rekonstravimo, priežiūros, saugaus eismo sąlygų užtikrinimo reikmėms, šių kelių inventorizavimui atlikti skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu šia tvarka:

10.1. nuo bendros skirtos Savivaldybei  Programos sumos ne mažiau kaip nustatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše (šiuo metu ne mažiau kaip 58 proc.) skiriama naudoti esminiam pagerinimui (kapitalui formuoti), tvirtinant Savivaldybės tarybos sprendimu šių objektų sąrašą, kurį parengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už KPPP lėšų administravimą, vadovaudamasis parengtu (patvirtintu) Prioritetiniu objektų sąrašu. 

10.2. likusi lėšų suma skirstoma einamiesiems tikslams, kurios Savivaldybės administracijos seniūnijoms skirstomos šia tvarka:

10.2.1. 40 % sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių;

10.2.2. 60 % sumos – pagal kelių (gatvių) tinklo ilgį.

11. Konkrečius darbų, paslaugų ar objektų sąrašus einamiesiems tikslams pagal Aprašo 10.2 punkte paskirstytas lėšas tvirtina, tikslina tvarkomuoju dokumentu Savivaldybės administracijos direktorius.

12. Savivaldybė privalo užtikrinti, kad nuo bendros Programos lėšų sumos ne mažiau kaip 5 proc. skirtų lėšų būtų panaudojama saugaus eismo priemonėms įgyvendinti.

13. Avariniams ir nenumatytiems darbams (atvejams) vykdyti (pašalinti) gali būti formuojamas rezervas iki 5 proc. nuo pagal šio Aprašo 10.2 papunktį paskirstytų lėšų.

14. Nesant rezervo lėšų, avariniams ir nenumatytiems darbams (atvejams) likviduoti lėšos gali būti perskirstomos kitų objektų sąskaita. Rezervo lėšų paskirstymas ir (arba) perskirstymas įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus tvarkuomuoju dokumentu.

15.     Viešųjų pirkimų metu sutaupytos ar nepanaudotos einamųjų metų KPPP skaičiuojamosios lėšos gali būti skiriamos kitiems Prioritetiniame objektų sąraše (taip pat ir einamiesiems tikslams) nurodytiems susiekimo infrastruktūros objektams, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir iki einamųjų pabaigos panaudoti skirtas lėšas.

 

VI. KPPP REZERVO LĖŠOMIS IR KPPP TIKSLINĖMIS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ OBJEKTŲ ATRANKA

 

16. Siekdama gauti KPPP rezervo lėšų susisiekimo objektams finansuoti, Savivaldybė kasmet turi teikti prašymus atsakingoms institucijoms Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.

17. Siekiant gauti KPPP tikslinių lėšų (keliams su žvyro danga asfaltuoti ir kt.), prašymai teikiami Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka Kelių direkcijai ar kitoms atsakingoms institucijoms, gavus šių institucijų kvietimus teikti prašymus.

18. Susisiekimo infrastruktūros objektai, kuriems teikiami prašymai skirti KPPP rezervo ar KPPP tikslinių lėšų, atrenkami iš Prioritetinio objektų sąrašo, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą bei tinkamumą finansuoti pagal nustatytas finansavimo sąlygas, taip pat atsižvelgiant į Radviliškio rajono savivaldybės patvirtintus strateginį plėtros ir strateginį veiklos planus.

 

 

VII. DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS, ATSAKOMYBĖ IR ATSISKAITYMO TVARKA

 

19. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Savivaldybės administracijos patvirtintomis Supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėmis. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartis su rangovais arba paslaugų teikėjais, atlieka šių darbų ir paslaugų užsakovo funkcijas.

20. Už Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų racionalų panaudojimą, vietinės reikšmės kelių ir gatvių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą tiekėjams parinkti, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę, statinių techninę priežiūrą, atsakingas Savivaldybės administracijos Statybos ir viešosios tvarkos skyrius.

21. Už vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūros, remonto darbų organizavimą Savivaldybės seniūnijose (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, sniego valymas nuo kelių ir gatvių, asfaltbetonio išdaužų remontas ir pan.) yra atsakingi Seniūnijų seniūnai. Seniūnai derina atliktų  darbų ar suteiktų paslaugų aktus.

22. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Savivaldybės administracijos direktorius Savivaldybės vardu pasirašo Finansavimo sutartis dėl Savivaldybei skirtų KPPP finansavimo lėšų panaudojimo su Kelių direkcija, pasirašo ir tvirtina objektų sąrašus prie finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos derinti Kelių direkcijai.

24. Šiuo aprašo nuostatomis Savivaldybė gali vadovautis skirdama Savivaldybės biudžeto lėšas Radviliškio rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

25. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų panaudojimo kontrolė vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

______________