isgyaz13

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

Sprendimas

DĖl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto ASIGNAVIMų ADMINISTRAVIMO, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO patvirtinimo

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-139

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, 26 straipsnio 1 dalimi ir  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“,  Pakruojo rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.  Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. spalio 29 d. sprendimą Nr. T-289 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

2.2. Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 24 d. sprendimą Nr. T-79 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Saulius Margis

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. T-139

 

PAkruojo RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ administravimo, BIUDŽETO VYKDYMO IR ATSKAITOMYBĖS tvarkOS APRAŠAs

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, asignavimų pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo principus ir asignavimų valdytojų teises ir pareigas.

2.  Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja ir savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo finansų ministerijai ir skelbimo taisyklėmis ir Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio teikimo finansų ministerijai taisyklėmis.

3.  Pagrindinės sąvokos:

3.1. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

3.2. Asignavimai – savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką Savivaldybės administracijos Finansų skyriui (toliau – Finansų skyrius), patvirtintoms programoms finansuoti.

3.3. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti.

3.4. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

3.5. Savivaldybės biudžetas – Savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

4.  Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos, suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Strateginio planavimo metodikoje.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

5.  Savivaldybės biudžeto projektą rengia meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, patvirtintais Savivaldybės planavimo dokumentais, taip pat Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis bei jų sąmatų projektais. Savivaldybės biudžetas sudaromas pagal programas, taikant strateginio planavimo principus, nustatytus Strateginio planavimo metodikoje.

6.  Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas mero nustatyta tvarka. Savivaldybės biudžeto projektą rengia Finansų skyrius.

7Meras parengtą biudžeto projektą teikia Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka. Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą atsižvelgdama į mero pranešimus, komitetų pasiūlymus ir išvadas.

8Savivaldybės biudžetas tvirtinamas vieniems biudžetiniams metams.

9Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo. Sprendime nurodoma:

9.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

9.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ir administracijos filialams – seniūnijoms programų vykdymui. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui;

9.3. tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

10Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Asignavimų valdytojų asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai finansuoti bei įsiskolinimams dengti, išskyrus tuos atvejus, kai asignavimų valdytojas Finansų skyriui raštu pagrindžia didesnį lėšų poreikį.

11.  Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys ne vėliau kaip per 10 darbo dienų patvirtina savo ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų, kitų subjektų programas ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Lėšos programų sąmatose planuojamos:

11.1biudžetinei įstaigai ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso tai pačiai viešojo sektoriaus grupei, – pagal detalią ekonominę klasifikaciją, išskyrus tuos atvejus, kai už vykdomus darbus arba teikiamas paslaugas atsiskaitoma pagal atitinkamais teisės aktais patvirtintus įkainius arba tarifus;

11.2nepavaldžiai biudžetinei įstaigai, kai teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jai lėšas priimami einamųjų biudžetinių metų eigoje, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – nedetalizuojant pagal ekonominę klasifikaciją.

12Asignavimų valdytojai programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto buhalterinės apskaitos programą „FinISA“ ir patvirtintas programų sąmatas su kitomis formomis pateikia Finansų skyriui. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos turi būti tinkamai įformintos ir sudaromos pagal kiekvienos programos finansavimo šaltinius, priemones bei funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Sąmatos pasirašomos įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir apskaitą tvarkančio asmens.

13Sudarydami programų sąmatas, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai būtų numatyti padengti planuojamais metais neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų. Skirstant savivaldybės biudžete skirtus asignavimus pagal ketvirčius, juos turi planuoti atsižvelgdami į realius planuojamus mokėjimus dėl prisiimtų ar numatomų prisiimti įsipareigojimų kiekvieną ketvirtį.

14.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai atsako už tinkamą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą sąmatą. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos sąmatos draudžiama. Už šios Tvarkos aprašo nesilaikymą skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.

15Finansų skyrius patvirtintą biudžetą per 30 darbo dienų pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija), pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro (toliau – finansų ministras) patvirtintas formas.

16.  Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu savivaldybės biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Jį tvirtina meras.

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

17.  Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja meras.

18.  Savivaldybės biudžeto mokėjimo operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės administracija per finansų įstaigas.

19.  Finansų skyrius asignavimus, skirtus savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programoms vykdyti, perveda į asignavimų valdytojų nurodytas sąskaitas pagal pateiktas „Gautinų lėšų paraiškas“ (toliau – paraiška), kurios pildomos biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „Finnet“ (priedas).

20.  Asignavimų valdytojai paraiškas lėšoms gauti teikia esant lėšų poreikiui, bet ne vėliau kaip prieš 2 dienas iki realaus lėšų poreikio. Už tai, kad paraiškos būtų pateikiamos tinkamai ir duomenys jose būtų tikslūs, atsako asignavimų valdytojas ir apskaitą tvarkantis asmuo.

21.  Paraiškų Finansų skyrius netvirtina arba jas atšaukia, jeigu jos netinkamai įformintos ar prašoma lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui planuotus asignavimus pagal funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.

22.  Finansų skyrius lėšas tvirtina du kartus per savaitę, išskyrus atvejus, kai vykdomi mokėjimai darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms, socialinei paramai (socialinėms pašalpoms ir kompensacijoms) bei kitiems nenumatytiems atvejams.

23.  Lėšas pagal pateiktas paraiškas Finansų skyrius perveda asignavimų valdytojams, neviršydamas finansavimo plane patvirtintų ketvirčio biudžeto asignavimų.

24.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai paraiškas rengia vadovaudamiesi patvirtintomis programų sąmatomis ir atsižvelgdami į biudžeto lėšų poreikį įstaigai išlaikyti, priskirtoms funkcijoms ir programoms vykdyti. Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į programų sąmatų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Į paraišką gali būti įtrauktos tik tos lėšos, kurioms finansuoti programos sąmatose yra skirti asignavimai ir yra poreikis juos apmokėti.

25.  Biudžetinė įstaiga programų išlaidoms padengti pirmiausia turi naudoti asignavimus, gautus iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į savivaldybės biudžetą biudžetinės įstaigos pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negali naudoti kitiems tikslams.

26.  Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos administruojamos taip, kaip nustatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos.

27.  Savivaldybės biudžeto vykdymo, biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų vykdymo formas tvirtina finansų ministras.

28.  Biudžetinės įstaigos kiekvieno mėnesio 1 darbo dieną Finansų skyriui pateikia duomenis apie biudžetinių įstaigų biudžeto lėšų likučius sąskaitose.

29Finansų skyrius paskolas bankams grąžina ir paskolų aptarnavimo išlaidas (įskaitant palūkanas) moka pagal paskolų sutartyse nustatytus terminus ir sąlygas.

30Jeigu savivaldybės biudžetas nevykdomas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo planuota, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartinių lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, Finansų skyrius asignavimų valdytojams perveda lėšas, jas sumažindamas faktiškai negautomis pajamomis. Finansuojant programas iš Savivaldybės biudžetinių įstaigų gautų pajamų, aplinkos apsaugos rėmimo programos pajamų bei komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo vietinės rinkliavos lėšų ši nuostata netaikoma, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas pervedė į savivaldybės biudžeto sąskaitą.

31.  Jei pajamų už teikiamas paslaugas gaunama daugiau, nei planuota, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamas įmokų ir asignavimų planas. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų.

32Jeigu savivaldybės biudžeto sąskaitoje nėra pakankamai lėšų vykdyti visiems vienu metu atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams ir nevykdomas savivaldybės biudžetas, finansavimas asignavimų valdytojams vykdomas ir asignavimų valdytojai naudoja šias lėšas tokia tvarka:

32.1.  darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

32.2.  socialinei paramai (socialinėms pašalpoms ir kompensacijoms);

32.3.  paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti (įsipareigojimai bankams);

32.4.  komunalinių paslaugų įsigijimo, ryšių paslaugų ir transporto išlaikymo išlaidoms;

32.5.  socialinei paramai (važiavimo keleiviniu transportu lengvatoms);

32.6.  kitoms biudžete numatytoms reikmėms.  

33.  Reikmėms, nurodytoms 32.1–32.3 punktuose, pervedamos visos reikalingos lėšos pagal nustatytą eilę, o reikmės, nurodytos 32.4–32.6 punktuose, finansuojamos proporcingai turimoms lėšoms.

34.  Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, specialios tikslinės dotacijos ugdymo reikmėms finansuoti, specialios tikslinės dotacijos savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos ir kitos valstybės biudžeto lėšos, kurioms numatytos tikslinės paskirties lėšos, finansavimas vykdomas tik gavus lėšas iš atitinkamų valstybės institucijų.

35.  Finansų skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti įstaigų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų biudžeto programų sąmatų ar skirtų lėšų naudojimo ataskaitų, netinkamai tvarko finansinę apskaitą.

36.  Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos Savivaldybės biudžetui priimtam tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal savo tikslinę paskirtį, iki sausio 10 dienos grąžinamos į valstybės biudžetą – pervedamos iš savivaldybės biudžeto į atitinkamas valstybės institucijų ir įstaigų, skyrusių asignavimus, sąskaitas ne vėliau kaip iki sausio 10 d., jeigu Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nenustatyta kitaip. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai nepanaudotas biudžeto lėšas grąžina į savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 5 d.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

37.  Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro:

37.1.  pajamos iš mokesčių, gaunamos į savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

37.2.  pajamos iš savivaldybės turto;

37.3.  savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

37.4.  pajamos, gautos už išnuomotą arba suteiktą naudotis valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir įstatymų nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

37.5.  valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

37.6.  negrąžintina finansinė parama (lėšos);

37.7.  kitos įstatymų nustatytos pajamos.

38.  Į savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą.

39.  Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.

40.  Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi savo apskaitos duomenimis, kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 5 dienos (kai ši diena sutampa su švenčių arba poilsio dienomis, ataskaita pateikiama pirmą po jų darbo dieną) pateikia savivaldybės iždui informaciją apie pervestas ir likusias nepervestas mokesčių ir kitų pajamų įmokų įplaukas į savivaldybės biudžetą pagal įmokų rūšis ir Informaciją apie mokesčių ir kitų įmokų įplaukas pagal savivaldybes kartu su tiesiogiai į savivaldybių biudžetų sąskaitas pervestomis įplaukomis. Tiesiogiai į savivaldybės biudžeto sąskaitas pervestų įplaukų sumas Valstybinei mokesčių inspekcijai Finansų skyrius pateikia per 2 darbo dienas ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus pagal finansų ministro patvirtintą formą.

41.  Nuomos mokestis už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius iš kaupiamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas kiekvieno mėnesio paskutinę darbo dieną.

42.  Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Finansų skyrius, vadovaudamasis savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintomis priemonėmis, pagal sudarytas sąmatas ir pateiktas paraiškas perveda lėšas į savivaldybės administracijos sąskaitas.

43.  Lėšos, gautos iš Finansų ministerijos pagal tarpusavio atsiskaitymus, savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečiam asignavimų valdytojui programoms finansuoti. 

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

44.  Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos (toliau – apyvartinės lėšos) sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, kai jo nepakanka, – iš biudžeto pajamų.

45.  Apyvartines lėšas sudaro:

45.1.  nepaskirstytos asignavimų valdytojams praėjusiais biudžetiniais metais gautos viršplaninės pajamos;

45.2.  nepanaudoti praėjusiais metais asignavimai ir gautos viršplaninės pajamos, kurių tikslinė paskirtis nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, Savivaldybės tarybos sprendimuose ir kituose teisės aktuose;

45.3.  pervestos į savivaldybės biudžeto sąskaitą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų gautos pajamos;

45.4.  kiti biudžeto lėšų likučiai savivaldybės biudžeto sąskaitoje praėjusių biudžetinių metų gruodžio 31 d.

46.  Apyvartinės lėšos naudojamos:

46.1.  biudžetinių įstaigų pajamų, įmokėtų į savivaldybės biudžetą, bet praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

46.2.  savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

46.3.  komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo vietinės rinkliavos lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

46.4.  einamųjų metų savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka biudžete patvirtintų prognozuojamų pajamų arba nevykdomas atitinkamo laikotarpio savivaldybės biudžeto pajamų planas;

46.5.  asignavimų valdytojų einamųjų metų trūkstamoms išlaidoms padengti;

46.6.  savivaldybės biudžeto mokėtinoms sumoms padengti;

46.7.  projektams, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS  įSisKOLinimų  PADENGIMO TVARKA

 

47.  Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami:

47.1.  iki metų pradžios inventorizuoti visą turimą turtą ir įsipareigojimus;

47.2.  sudarant programų sąmatų projektus einamiesiems metams, numatyti reikiamus asignavimus praėjusių metų įsiskolinimams dengti, neviršijant tiems metams skirtų asignavimų;

47.3.  metų pabaigoje iš sutaupytų asignavimų pirmiausia dengti įsiskolinimus.

48.  Jeigu savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiami anksčiausiai atsiradę įsiskolinimai:

48.1.  darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

48.2.  socialinei paramai;

48.3.  komunalinių paslaugų įsigijimo, ryšių paslaugų ir transporto išlaikymo išlaidoms;

48.4.  kitoms prekėms ir paslaugoms bei kitoms išlaidoms ir turtui įsigyti.

49.  Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi rengiant savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.

50.  Asignavimų valdytojai Finansų ministerijos nustatytais terminais pagal patvirtintą formą teikia Finansų skyriui Mokėtinų sumų ataskaitas. Jų pagrindu rengiama Savivaldybės mokėtinų sumų ataskaita, kuri teikiama Finansų ministerijai per Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą (toliau – VSAKIS).

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ KEITIMAS

 

51.  Savivaldybės biudžeto viršplanines pajamas skirsto Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į asignavimų valdytojų gautus prašymus. Asignavimai naudojami einamaisiais metais savivaldybės biudžete patvirtintų programų finansavimui užtikrinti, finansiniams įsipareigojimams vykdyti, įsiskolinimui dengti ir kitoms savivaldybės biudžeto reikmėms finansuoti.

52.  Savivaldybės taryba turi teisę per biudžetinius metus perskirstyti asignavimų valdytojams skirtas lėšas ir mažinti asignavimus, jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas.

53.  Asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais, vieną kartą per ketvirtį, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti:

53.1.  patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos vykdomoms programoms patvirtino biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui sumų;

53.2.  bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programoms vykdyti.

54.  Einamųjų metų ketvirtą ketvirtį asignavimų valdytojai gali keisti asignavimus, nekeisdami bendros asignavimų sumos, pagal programos ekonominę klasifikaciją kiekvieną mėnesį.

55.  Keitimai atliekami pateikus Pažymą dėl biudžeto asignavimų keitimo (toliau – pažyma). Pažyma pildoma biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „Finnet“. Pasirašyta įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir apskaitą tvarkančio asmens pateikiama Finansų skyriui. Kartu su pažyma pateikiamas asignavimų valdytojo įsakymas dėl biudžeto asignavimų perskirstymo.

56.  Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, finansuoti.

57.  Savivaldybės biudžetas savivaldybės tarybos sprendimu keičiamas, kai:

57.1.  skirstomas biudžeto lėšų likutis;

57.2.  perskirstomi biudžeto asignavimai pagal programas ir asignavimų valdytojus;

57.3.  keičiasi asignavimų valdytojai;

57.4.  savivaldybės biudžeto planas nevykdomas (prireikus mažinami ar perskirstomi savivaldybės biudžeto asignavimai);

57.5.  atsiranda papildomas asignavimų pagal programas poreikis;

57.6.  savivaldybės biudžetas vykdomas ir perskirstomos gautos viršplaninės pajamos;

57.7.  Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyta tvarka perskirstomos nepanaudotos specialiosios tikslinės dotacijos lėšos, skiriant jas asignavimų valdytojams kitoms reikmėms finansuoti, pirmiausia įsiskolinimams dengti;

57.8.  didinami / mažinami asignavimai išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui;

57.9.  keičiasi specialiųjų tikslinių dotacijų sumos Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamus įstatymus arba Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus atitinkamus nutarimus;

57.10.  gaunamos ir perduodamos lėšos pagal tarpusavio atsiskaitymus;

57.11.  kitais atvejais vykdant Savivaldybės tarybos sprendimus.

58.  Asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi Savivaldybės tarybos sprendimu dėl savivaldybės biudžeto pakeitimo, per 5 darbo dienas užpildo biudžeto buhalterinės apskaitos programoje „Finnet“ pažymą, kuri pasirašyta įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens ir apskaitą tvarkančio asmens pateikiama Finansų skyriui.

59.  Finansų skyrius, gavęs iš asignavimų valdytojų pažymas, per 5 darbo dienas patvirtina biudžeto pakeitimus programoje „FinISA“ ir pateikia asignavimų valdytojams Pažymas-pranešimus, kurios pasirašomos Finansų skyriaus vedėjo ir vyriausiojo specialisto.

 

VIII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

60.  Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

61.  Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisykles nustato Finansų ministerija.

62.  Finansų skyrius teikia Finansų ministerijai I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius per finansų ministro nustatytus terminus.

63Savivaldybės biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinys teikiamas Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybai dėl audito atlikimo. Kartu su savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvada biudžeto vykdymo metinių ataskaitų rinkinys teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

64Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai teikia biudžeto vykdymo ataskaitas  Finansų skyriui savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintais terminais. 

 

IX SKYRIUS

KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

65.  Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal valstybinio audito mastą ir Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

66.  Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka  Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

67.  Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68.  Savivaldybės biudžeto vykdymo veiksmai, neaprašyti šiame Tvarkos apraše, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais, biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais, teisės aktais.

69.  Tvarkos aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

________________________

 

Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto

asignavimų administravimo, biudžeto

vykdymo ir atskaitomybės tvarkos aprašo

priedas

 

 

_____________________________________________________________

(Asignavimų valdytojo pavadinimas, kodas)

 

______________________________________________________________________________

(sąskaitos numeris)

 

 

 

Pakruojo rajono savivaldybės administracijos

Finansų skyriui

 

 

GAUTINŲ LĖŠŲ PARAIŠKA Nr.     

20     m. ______________ mėn. ___ d.

 

 

Prašome skirtas lėšas pervesti į banko sąskaitą ____________________________.

Reikiamų lėšų suma _________ Eur.

 

Asignavimų šaltinis

Programa

Priemonė

Funkcija

Išlaidų ekonominis straipsnis

Ekonominio straipsnio pavadinimas

Prašoma lėšų suma

Pastaba

Pervesti iki datos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

0,00

 

 

 

 

 

 

(vadovo pareigos) (parašas) (vardas pavardė)

 

 

 

(apskaitą tvarkančio asmens pareigos) (parašas) (vardas pavardė)