LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO

 

2018 m. kovo 19 d. Nr. D1-210

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. D1-1082 „Dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos administravimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Sudarau šios sudėties Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybą:

Martynas Norbutas – aplinkos viceministras, tarybos pirmininkas;

Anžela Graževič-Kulik – Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento Miškų politikos skyriaus vyriausioji specialistė, tarybos sekretorė.

Nariai:

Donatas Dudutis – Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento direktorius;

Ernestas Jurkonis – aplinkos ministro patarėjas;

Rūta Klimaitė – Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento Strateginio planavimo skyriaus vedėja;

Algirdas Klimavičius – Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento direktoriaus pavaduotojas;

Nerijus Kupstaitis – Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento Miškų politikos skyriaus vedėjas;

Danutė Mačiokaitė – Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėja;

Dovilė Montvilaitė – Aplinkos ministerijos Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja;

Reda Skirkevičiūtė – Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisės taikymo skyriaus vedėja.“.

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

3. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybos darbo reglamentą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama). 

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                         Kęstutis Navickas 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. D1-210 redakcija)

 

Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkOS APRAŠAS

 

i skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) bendruosius lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo principus, Programos lėšų planavimo tvarką, finansuojamas bendrąsias miškų ūkio reikmes ir gamtotvarkos priemones miškuose, paraiškų ir pasiūlymų teikimą, vertinimą ir svarstymą, Programos lėšų paskirstymo tvarką, lėšų valstybės įmonei Valstybinių miškų urėdijai (toliau – miškų urėdija) skyrimo ir naudojimo tvarką, specialių tikslinių dotacijų savivaldybėms skyrimo ir naudojimo tvarką, lėšų privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis skyrimo ir naudojimo tvarką, taip pat lėšų miškų sklypų inventorizacijos darbams atlikti skyrimo ir naudojimo tvarką.

2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje ir 11 straipsnio 10 dalyje numatytoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose (toliau – Reikmės) finansuoti.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos miškų įstatyme.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI PROGRAMOS lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo PRINCIPAI

 

4. Programos lėšos planuojamos, skiriamos ir naudojamos vadovaujantis šiais bendraisiais principais:

4.1. objektyvumo. Šis principas reiškia, kad sprendimai dėl Programos lėšų planavimo, skyrimo ir naudojimo priimami nešališkai ir objektyviai;

4.2. efektyvumo. Šis principas reiškia, kad Programos lėšos planuojamos ir skiriamos siekiant efektyviai panaudoti Programos lėšas ir naudojamos ekonomiškai, siekiant rezultatų kuo mažesnėmis sąnaudomis;

4.3. veiksmingumo. Šis principas reiškia, kad planuojant, skiriant ir naudojant Programos lėšas Reikmėms finansuoti, siekiama užtikinti konkrečių rezultatų pasiekimą;

4.4. bendradarbiavimo. Šis principas reiškia, kad Programos lėšos Reikmėms finansuoti planuojamos ir skiriamos bendradarbiaujant su socialiniais partneriais;

4.5. atskaitomybės. Šis principas reiškia, kad siekiant atsiskaityti už Programos įgyvendinimą, kasmet atsiskaitoma viešai skelbiant metinę Programos įgyvendinimo ataskaitą;

4.6. viešumo ir skaidrumo. Šis principas reiškia, kad pagrindiniai Programos administravimo teisės aktai, gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašas, finansuojamų Reikmių sąrašas ir Programos įgyvendinimo rezultatai skelbiami viešai, Programos lėšos naudojamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;

4.7. proporcingumo. Šis principas reiškia, kad Reikmėms privačiuose miškuose finansuoti kasmet skiriama ne mažesnė lėšų suma nei per praėjusius metus privačių miškų valdytojų sumokėta privalomųjų atskaitymų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką lėšų suma.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS LĖŠŲ PLANAVIMO TVARKA

 

5. Valstybės biudžeto pajamas bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (toliau – Pajamos) sudaro miško valdytojų sumokėti privalomieji atskaitymai iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalį ir sumokėtos piniginės kompensacijos už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 11 straipsnį.

6. Pajamų metinis dydis kitiems trejiems kalendoriniams metams prognozuojamas atsižvelgiant į šiuos veiksnius:

6.1. per praėjusį ataskaitinį laikotarpį miško valdytojų sumokėtų privalomųjų atskaitymų iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką dydį;

6.2. nenukirsto miško kainą, nustatytą remiantis Nenukirsto valstybinio miško kainų nustatymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1998 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 194 „Dėl nenukirsto valstybinio miško kainų“, ir Nenukirsto valstybinio miško kainų indeksavimo koeficientais, patvirtintais Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. D1-45 „Dėl Nenukirsto valstybinio miško kainų indeksavimo koeficientų patvirtinimo“;

6.3. paskutinių įvykusių valstybiniuose miškuose pagamintos apvaliosios medienos pardavimų vidutinę apvaliosios medienos kainą ir apimtis;

6.4. aplinkos ministro įsakymais patvirtintas pagrindinių ir tarpinių miško kirtimų apimtis valstybinių miškų valdytojams;

6.5. teisės aktais patvirtintą miškų urėdijos siektiną metinį grynojo pelno rodiklį;

6.6. per praėjusį ataskaitinį laikotarpį sumokėtų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis dydį;

6.7. praėjusiais metais išduotas pažymas, nustatančias, kokio dydžio kompensaciją reikės sumokėti už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis;

6.8. per praėjusį ataskaitinį laikotarpį priskaičiuotas lėšas miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidoms bei perspektyvinį miškų sklypų inventorizacijos darbų vykdymo planą.

7. Miškų urėdija iki einamųjų metų vasario 15 d. Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamentui (toliau – Gamtos apsaugos ir miškų departamentas) teikia preliminariais skaičiavimais pagrįstą informaciją apie kitiems trejiems kalendoriniams metams kasmet planuojamus sumokėti privalomuosius atskaitymus iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką.

8. Valstybinė miškų tarnyba iki einamųjų metų vasario 15 d. Gamtos apsaugos ir miškų departamentui teikia informaciją apie praėjusiais ir ankstesniais metais išduotas pažymas, nustatančias, kokio dydžio kompensaciją reikės sumokėti už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis, ir apie praėjusiais metais priskaičiuotas lėšas miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidoms.

9. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas, remdamasis miškų urėdijos ir Valstybinės miškų tarnybos Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nurodyta pateikta informacija, įvertinęs Tvarkos aprašo 6 punkte pateiktų veiksnių įtaką Pajamų dydžiui, taip pat vadovaudamasis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus terminus, parengia planuojamų Pajamų dydžio analizę, Pajamų dydžio paskirstymo projektą ir teikia juos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybai (toliau – Taryba) svarstyti.

10. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas kartu su Tvarkos aprašo 9 punkte įvardinta informacija pateikia ir apibendrintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją apie per praėjusius metus miško valdytojų sumokėtus privalomuosius atskaitymus iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną, paruoštą jų valdomuose miškuose, ir už parduotą jų valdomą nenukirstą mišką.

11. Taryboje apsvarstytas Pajamų dydžio paskirstymo projektas teikiamas Aplinkos ministerijos Finansų skyriui ir Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamentui Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytais terminais.

 

IV skyrius

bendrosios miškų ūkio reikmės ir gamtotvarkos priemonės miškuose

 

12. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalimi ir 11 straipsnio 10 dalimi, Programos lėšos naudojamos šioms Reikmėms finansuoti:

12.1. miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti:

12.1.1. miškų sklypų inventorizacijos darbams atlikti visų nuosavybės formų miškuose;

12.1.2. miškotvarkos objektų aerofotografavimui vykdyti ir ortofotoplanams parengti;

12.1.3. miškų georeferenciniam pagrindui suformuoti;

12.1.4. miškų tvarkymo schemoms rengti;

12.1.5. miškų monitoringui atlikti;

12.1.6. valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti;

12.2. bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti;

12.3. stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti;

12.4. miško mokslo ir projektavimo darbams vykdyti;

12.5. privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti;

12.6. privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis;

12.7. miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui);

12.8. informacijai apie miškus viešinti:

12.8.1. miškų ūkio informacijai visuomenės informavimo priemonėse skleisti;

12.8.2. renginiams miškų ir miškų ūkio tematika organizuoti;

12.8.3. leidiniams miškų ir miškų ūkio tematika parengti ir išleisti;

12.8.4. jaunųjų miško bičiulių veiklai organizuoti;

12.9. Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos priemonių miškuose srityse įgyvendinti:

12.9.1. Valstybinės miškų tarnybos vykdomai programai įgyvendinti;

12.9.2. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos vykdomai programai įgyvendinti;

12.10. kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti:

12.10.1. žemės sklypams, kuriuose planuojama įveisti mišką, įsigyti valstybės nuosavybėn;

12.10.2. miškams valstybinėje žemėje įveisti;

12.10.3. pažangioms miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo  technologijoms diegti;

12.10.4. miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams vykdyti;

12.10.5. miškų mokslo ar mokymo objektams įrengti;

12.10.6. miško sėklinės bazės objektams įrengti ir plėtoti;

12.10.7. pasaulyje pripažintoms miškų sertifikavimo sistemoms diegti šalies mastu;

12.10.8. miškų ūkio srities informacinėms sistemoms kurti, plėtoti ir prižiūrėti;

12.10.9. atstovavimo Lietuvai tarptautinėse miškų ūkio srities organizacijose ar renginiuose išlaidoms apmokėti;

12.10.10. viešosios paskirties rekreacijai ir poilsiui skirtų valstybinės miško žemės sklypų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbams vykdyti;

12.10.11. gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti.

13. Kai Reikmei finansuoti reikalinga Programos lėšų suma yra mažesnė nei 1000 eurų, tokia Reikmė nefinansuojama Programos lėšomis.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ TEIKIMAS

 

14. Iki einamųjų kalendorinių metų liepos 15 d. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas Aplinkos ministerijos administracijos padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms ir įmonėms, savivaldybėms išsiunčia kvietimą raštu teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pagal aplinkos ministro įsakymu patvirtintą Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymą Reikmių prioritetinėms kryptims. Kvietimas teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus taip pat skelbiamas viešai Aplinkos ministerijos tinklalapyje. Kvietime turi būti nurodyta kvietimo teikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus pavadinimas, įvardinta Programa, finansuojamos Reikmės, galimi pareiškėjai ir (ar) pasiūlymų teikėjai, galutinis paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminas, informacija apie paraiškų ir (ar) pasiūlymų rengimą, vertinimą ir svarstymą, kita reikiama informacija.

15. Paraiškos ir (ar) pasiūlymai teikiami Tvarkos aprašo 12 punkte, išskyrus Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje, nurodytoms Reikmėms finansuoti. Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje nurodytai Reikmei tenkinti Programos lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 36 punktu nustatyta tvarka, vadovaujantis Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis.

16. Paraiška teikiama siekiant gauti finansavimą konkrečiai Reikmei. Paraiška turi būti parengta pagal Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą paraiškos formą, prie jos turi būti pridėta preliminari Reikmės finansavimo išlaidų sąmata, preliminari perkamų prekių, paslaugų ar darbų techninė specifikacija ir kiti su Reikmės finansavimu susiję dokumentai.

17. Paraiškas teikia Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos, siekiančios gauti finansavimą Reikmei, taip pat miškų urėdija, savivaldybės, privačių miškų savininkų organizacinės struktūros (toliau – pareiškėjai). 

18. Visi pareiškėjai paraiškas kitais metais planuojamoms Reikmėms finansuoti teikia Aplinkos ministerijai iki einamųjų metų lapkričio 1 d.

19. Papildomos paraiškos gali būti teikiamos ir einamaisiais metais planuojamoms Reikmėms finansuoti, tačiau ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.

20. Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos lėšų poreikį Reikmei turi nustatyti vadovaujantis Lėšų poreikio nustatymo rekomendacijomis Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, inicijuojančioms viešuosius pirkimus ir teikiančioms paraiškas finansavimo gavimui, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 13 d. įsakymu Nr. D1-278 „Dėl lėšų poreikio nustatymo rekomendacijų Aplinkos ministerijos struktūriniams padaliniams, įstaigoms prie Aplinkos ministerijos ir kitoms Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, inicijuojančioms viešuosius pirkimus ir teikiančioms paraiškas finansavimo gavimui, patvirtinimo“.

21. Kai paraiškos teikiamos Reikmėms, kurios vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo nuostatomis priskirtinos investicijoms, finansuoti, kartu su paraiška turi būti pateiktas investicijų projektas, parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ ir suderintas su atitinkamais Aplinkos ministerijos administracijos padaliniais. Aplinkos ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Aplinkos ministerijos teikiamos paraiškos Reikmėms, susijusioms su informacinėmis technologijomis, finansuoti turi būti suderintos su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi, taip pat su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatyta tvarka ir terminais. Pagal nustatytus reikalavimus parengti ir suderinti kitais kalendoriniais metais planuojami įgyvendinti investicijų projektai kartu su paraiška teikiami Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų kovo 1 d.

22. Pasiūlymas teikiamas laisva forma, kartu pateikiant preliminarią techninę užduotį, kurioje įvardinama siūloma finansuoti Reikmė, jos pagrindimas, tikslas, uždaviniai, nauda, siekiami rezultatai, preliminarus lėšų poreikis.

23. Pasiūlymus gali teikti nesiekiantys gauti finansavimo konkrečiai Reikmei Tvarkos aprašo 17 punkte įvardinti pareiškėjai ir visi kiti fiziniai ir juridiniai asmenys (toliau – pasiūlymų teikėjai).

24. Visi pasiūlymai kitais kalendoriniais metais siūlomoms Reikmėms finansuoti teikiami Aplinkos ministerijai iki einamųjų kalendorinių metų lapkričio 1 d. Papildomi pasiūlymai gali būti teikiami ir einamaisiais metais siūlomoms Reikmėms finansuoti, tačiau ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 1 d.

25. Visos Gamtos apsaugos ir miškų departamentui teikiamos paraiškos ir pasiūlymai registruojami bendra tvarka Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje, įtraukiami į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą, kuris skelbiamas viešai Aplinkos ministerijos tinklalapyje.

 

VI skyrius

PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS

 

26. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties ir kokybinis vertinimas.

27. Pasiūlymų vertinimą sudaro kokybinis vertinimas.

28. Pateiktos paraiškos ir pasiūlymai vertinami atskirai ir eilės tvarka pagal jų registracijos Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje datą.

29. Per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Gamtos apsaugos ir miškų departamentas.

30. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas pagal šiuos vertinimo kriterijus:

30.1. paraiška pateikta pagal patvirtintą paraiškos formą;

30.2. paraiškos forma išsamiai užpildyta;

30.3. paraiška suderinta su Aplinkos ministerijos Informacinių technologijų skyriumi, jeigu reikia;

30.4. pateikti visi reikalaujami paraiškos priedai.

31. Paraiškų ir (ar) pasiūlymų kokybinį vertinimą atlieka Aplinkos ministerijos administracijos padalinys pagal veiklos sritį, įstaigos prie Aplinkos ministerijos ar Aplinkos ministerijos prašymu kiti juridiniai asmenys, turintys reikiamą kompetenciją, per 10 darbo dienų nuo paraiškos ir (ar) pasiūlymo gavimo dienos raštu užpildydamas Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą kokybinio vertinimo lentelės formą. Kokybinio vertinimo metu nustatoma, ar Reikmė tinkama finansuoti Programos lėšomis, įvertinamas Reikmės pagrįstumas ir aktualumas, siektini rezultatai, tenkinimo terminas, prašomų lėšų dydžio pagrįstumas ir suformuojamas pasiūlymas pritarti ar nepritarti šios Reikmės finansavimui. Jei paraišką pateikė ūkio subjektas, papildomai įvertinama, ar jam teikiamas finansavimas gali būti laikomas valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus.

32. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas paraiškas ir pasiūlymus dėl miško mokslo ir projektavimo darbų gali teikti aplinkos ministro įsakymais sudarytoms komisijoms, taryboms, darbo grupėms su miškais ir miškų ūkiu susijusiems klausimams spręsti įvertinti. Ekspertų komisijos per 15 darbo dienų nuo paraiškų ir (ar) pasiūlymų gavimo dienos teikia Aplinkos ministerijai išvadas dėl miško mokslo ir projektavimo darbų vykdymo tikslingumo. Paraiškos ir pasiūlymai dėl miško mokslo ir projektavimo darbų gali būti svarstomi viešai, organizuojant viešą paraiškų ir pasiūlymų pristatymą ir jų vertinimą.

33. Jeigu, atliekant paraiškų ir (ar) pasiūlymų vertinimą, yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami duomenys ir (arba) yra reikalinga papildoma informacija ir (ar) papildomi dokumentai apie siūlomą finansuoti Reikmę, pareiškėjui ir (ar) pasiūlymo teikėjui siunčiamas pranešimas, kuriame prašoma per nustatytą protingą terminą pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jeigu pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas per nustatytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, Gamtos apsaugos ir miškų departamentas priima sprendimą atmesti paraišką ir (ar) pasiūlymą. Jei pareiškėjas ir (ar) pasiūlymo teikėjas informuoja, kad dėl tam tikrų priežasčių negali pateikti informacijos per nustatytą terminą ir prašo pratęsti informacijos pateikimo terminą, Gamtos apsaugos ir miškų departamentas nustato papildomą informacijos pateikimo terminą ir priima sprendimą atidėti paraiškos ir (ar) pasiūlymo teikimą Tarybai svarstyti iki bus pateikta pranešime prašoma pateikti papildoma informacija ir (ar) dokumentai.

34. Nustačius, kad paraiškoje ir (ar) pasiūlyme pateikta visa būtina informacija ir dokumentai, paraiška ir (ar) pasiūlymas įtraukiami į teikiamų Tarybai svarstyti paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir kartu su paraiškų ir pasiūlymų vertinimo lentelėmis teikiami Tarybai svarstyti.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA

 

35. Programos lėšų paskirstymas Reikmėms finansuoti yra rengiamas ir tvirtinamas trejiems kalendoriniams metams.

36. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas, įvertinęs Aplinkos ministerijos kitų metų prioritetus ir strateginių dokumentų tikslus, parengia Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą nurodant ir pagrindžiant kiekvienai Reikmių prioritetinei krypčiai siūlomą lėšų dydį ir jį iki einamųjų metų birželio 1 d. teikia Tarybai svarstyti. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlomą tvirtinti Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą, aplinkos ministras priima sprendimą jį tvirtindamas įsakymu iki einamųjų metų liepos 1 d. Aplinkos ministro įsakymas skelbiamas Aplinkos ministerijos tinklalapyje ir Teisės aktų registre.

37. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas parengia ir iki einamųjų metų sausio 10 d. teikia Tarybai svarstyti Tvarkos aprašo 34 punkte nurodytą paraiškų ir pasiūlymų sąrašą ir Programos einamųjų ir kitų dvejų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmėms projektą. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus ir rekomendacijas dėl Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projekto, aplinkos ministras priima sprendimą jį tvirtindamas įsakymu. Aplinkos ministro įsakymas skelbiamas Aplinkos ministerijos tinklalapyje ir Teisės aktų registre.

38. Pareiškėjai ir pasiūlymų teikėjai, kurių siūlomoms Reikmėms finansuoti nebuvo skirtas finansavimas, informuojami Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.

39. Papildomi Tarybos posėdžiai dėl Programos lėšų paskirstymo Reikmėms finansuoti organizuojami esant poreikiui, bet ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius Tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

Reikmių tenkinimas IR KONTROLĖ

 

40. Aplinkos ministras, įsakymu patvirtindamas Programos trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymą Reikmėms, tuo pačiu įsakymu paskiria ir už Reikmių tenkinimo organizavimą atsakingus Aplinkos ministerijos administracijos padalinius ir įstaigas prie Aplinkos ministerijos, savivaldybes.

41. Kai už Reikmių tenkinimo organizavimą atsakingomis paskiriamos įstaigos prie Aplinkos ministerijos, jos kartu su Gamtos apsaugos ir miškų departamentu parengia, suderina su Aplinkos ministerijos Finansų skyriumi ir pateikia aplinkos ministrui ar jo įgaliotam asmeniui tvirtinti dokumentus, kuriais skiriami biudžeto asignavimai, ir lėšas naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

42. Kai už Reikmių tenkinimo organizavimą atsakingomis paskiriamos savivaldybės, rengiami savivaldybių biudžeto projektai savivaldybių administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, suderinami su Aplinkos ministerija ir savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka teikiami savivaldybės tarybai tvirtinti. Lėšos savivaldybėms pervedamos vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. D1-434 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

43. Kai lėšos skiriamos privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms, Gamtos apsaugos ir miškų departamentas paskiriamas atsakingu už šių Reikmių tenkinimo organizavimą. Per 30 kalendorinių dienų nuo Programos trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmėms patvirtinimo dienos pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys su privačių miškų savininkų organizacinėmis struktūromis, kurios tenkina Reikmes vadovaudamosi šiose sutartyse nustatyta tvarka.

44. Kai lėšos skiriamos miškų urėdijai, Gamtos apsaugos ir miškų departamentas paskiriamas atsakingu už Reikmės tenkinimo organizavimą. Per 30 kalendorinių dienų nuo Programos trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmei patvirtinimo dienos pasirašoma biudžeto lėšų naudojimo sutartis su miškų urėdija, kuri tenkina Reikmę vadovaudamasi šioje sutartyje nustatyta tvarka.

45. Kai už Reikmių tenkinimą atsakingu paskiriamas Aplinkos ministerijos administracijos padalinys, jis parengia darbų, paslaugų arba prekių pirkimo techninę specifikaciją, teikia prašymą dėl viešojo pirkimo organizavimo, koordinuoja pasirašytų sutarčių vykdymą.

46. Aplinkos ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Aplinkos ministerijos einamųjų metų ketvirčiui pasibaigus per 15 kalendorinių dienų Gamtos apsaugos ir miškų departamentui teikia ketvirtines ir metinę Reikmių tenkinimo ataskaitas, parengtas pagal Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą formą. Savivaldybės teikia Reikmių tenkinimo atskaitas vadovaujantis Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. D1-434 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. sausio 10 d. įsakymo Nr. D1-10 „Dėl Valstybės biudžeto specialiųjų dotacijų, skirtų savivaldybėms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, pervedimo, naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

47. Už Reikmių, kurios priskiriamos valstybės investicijų projektams, tenkinimą atsiskaitoma Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, ir Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

IX skyrius

LĖŠŲ miškų urėdijai SKYRIMO ir naudojimo tvarka

 

48. Miškų urėdijai, patikėjimo teise valdančiai Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę, lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 12.2, 12.7, 12.10.1–12.10.6 papunkčiuose nurodytoms Reikmėms finansuoti ir/ar šių Reikmių tenkinimo išlaidoms kompensuoti.

49. Reikmėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 12.2, 12.7, 12.10.1–12.10.2 papunkčiuose, finansuoti skiriama iki 100 procentų visos tinkamos finansuoti Reikmės tenkinimo išlaidų sumos. Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.1–12.10.2 papunkčiuose, finansuojamos gautų piniginių kompensacijų už miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis lėšomis.

50. Reikmėms, nurodytoms Tvarkos aprašo 12.10.3–12.10.6 papunkčiuose, finansuoti skiriama ne daugiau kaip 80 procentų visos tinkamos finansuoti Reikmės tenkinimo išlaidų sumos.

51. Tinkamomis finansuoti Reikmės tenkinimo išlaidomis yra laikomos faktiškai patirtos ir apmokėtos tiesioginės išlaidos, kurias galima tiesiogiai priskirti konkrečios Reikmės tenkinimo išlaidoms:

51.1. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.2 papunktyje, tenkinimo išlaidos:

51.1.1. miško gaisrų gesinimo automobilių ir kitų įrenginių, skirtų miško gaisrams gesinti ir jų prevencijai vykdyti, įsigijimo išlaidos;

51.1.2. antžeminės miško gaisrų stebėjimo sistemos priežiūros, remonto ir eksploatavimo išlaidos;

51.2. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje, tenkinimo išlaidos yra nurodytos Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 ir 5 punktuose;

51.3. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.2 papunktyje, tenkinimo išlaidos:

51.3.1. želdavietės ir dirvos miško želdiniams paruošimo išlaidos;

51.3.2. miško sodmenų įsigijimo arba išauginimo išlaidos;

51.3.3. miško želdinių sodinimo ir apsaugos pirmaisiais jų auginimo metais išlaidos;

51.4. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.3 papunktyje, tenkinimo išlaidos yra pažangių miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijų diegimo išlaidos (gamybinių pastatų, šiltnamių, aikštelių, inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, technologinės įrangos įsigijimo ir montavimo išlaidos);

51.5. tinkamos finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.4 papunktyje, tenkinimo išlaidos:

51.5.1. jaunuolynų ugdymo išlaidos;

51.5.2. rekreacinės miško infrastruktūros priežiūros išlaidos;

51.5.3. miško išvalymo nuo buitinių, statybinių ir kitų atliekų, taip pat menkavertės augalijos išlaidos;

51.5.4. pavojingų medžių šalinimo ir genėjimo išlaidos;

51.6. tinkamomis finansuoti Reikmės, nurodytos Tvarkos aprašo 12.10.6 papunktyje, tenkinimo išlaidomis yra laikomos faktiškai patirtos ir apmokėtos tiesioginės išlaidos miško sėklinėms plantacijoms, bandomiesiems želdiniams, klonų rinkiniams įrengti ir plėtoti:

51.6.1. želdavietės ir dirvos miško želdiniams paruošimo išlaidos;

51.6.2. miško sodmenų įsigijimo arba išauginimo išlaidos;

51.6.3. miško sodmenų transportavimo išlaidos;

51.6.4. miško želdinių sodinimo ir apsaugos išlaidos.

52. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

52.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

52.2. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

52.3. baudos, delspinigiai ir bylinėjimosi išlaidos;

52.4. išlaidos, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;

52.5. kitos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su Reikme.

53. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus ir rekomendacijas, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo miškų urėdijai įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą.

54. Aplinkos ministrui patvirtinus Programos lėšų skyrimą miškų urėdijai, aplinkos ministras ar jo įgaliotas asmuo pasirašo biudžeto lėšų naudojimo sutartis su miškų urėdija. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sąlygos.

55. Miškų urėdija skirtas Programos lėšas paslaugoms pirkti arba prekėms ar kitam turtui įsigyti naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

56. Miškų urėdija Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje nurodytai Reikmei skirtas Programos lėšas paskirsto pagal miškų urėdijos regioninių padalinių veiklos teritorijas remiantis šiais kriterijais:

56.1. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių miškų plotą;

56.2. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijose esančių miško kelių ilgį;

56.3. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių privačių miškų valdų plotą;

56.4. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių užmirkusių (L, U ir P hidrotopų) miško augaviečių plotą;

56.5. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančius didelės miško gaisrų rizikos laipsnio miškus;

56.6. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių miškų naudojimo apimtis;

56.7. kiekvieno miškų urėdijos regioninio padalinio veiklos teritorijoje esančių rekreacinių miškų plotą.

57. Miškų urėdija Tvarkos aprašo 12.7 papunktyje nurodytai Reikmei skirtas Programos lėšas naudoja vadovaudamosi Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1250 „Dėl Bendros miško kelių priežiūros ir taisymo (remonto) visų nuosavybės formų miškuose tvarkos aprašo patvirtinimo“. Vieno kilometro miško kelio priežiūrai per kalendorinius metus Miškų urėdija gali panaudoti ne daugiau kaip 1000 (vieną tūkstantį) eurų, o taisymui (remontui) – ne daugiau kaip 6000 (šešis tūkstančius) eurų Programos lėšų

58. Miškų urėdijai Tvarkos aprašo 12.10.4 papunktyje nurodytai Reikmei skiriama metinė lėšų suma apskaičiuojama pagal miškų urėdijos kitais metais planuojamus atlikti miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbus ir šiems darbams atlikti reikalingą lėšų sumą. Ši lėšų suma negali viršyti dydžio, apskaičiuojamo miškų urėdijos valdomų miestų miškų plotą (hektarais) padauginus iš vidutinio vienam hektarui tenkančio miestų miškų priežiūros, apsaugos ir tvarkymo darbų išlaidų dydžio (50,00 Eur/ha).

59. Miškų urėdija privalo teikti ataskaitas apie biudžeto lėšų naudojimo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą šiose sutartyse nustatyta tvarka.

 

X skyrius

SPECIALIŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKA

 

60. Savivaldybėms, patikėjimo teise valdančioms valstybinės miško žemės sklypus ir/ar įgyvendinančioms jų prižiūrimų miškų vidinės miškotvarkos projektus, skiriamos specialios tikslinės dotacijos Tvarkos aprašo 12.10.4 ir 12.10.10 papunkčiuose nurodytoms Reikmėms finansuoti (toliau – specialios tikslinės dotacijos).

61. Specialių tikslinių dotacijų dydis konkrečioms savivaldybėms apskaičiuojamas pagal Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 3D-272/D1-317 „Dėl Savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai atlikti lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

62. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas, apskaičiavęs specialių tikslinių dotacijų dydį, parengia ir teikia Tarybai svarstyti siūlomą specialių tikslinių dotacijų dydį, įtrauktą į Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą.

63. Aplinkos ministras priima sprendimą dėl specialių tikslinių dotacijų dydžio įsakymu tvirtindamas Programos kitų trijų kalendorinių metų lėšų paskirstymo Reikmių prioritetinėms kryptims projektą.

64. Aplinkos ministerija, laikydamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame kitų metų valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatyto termino, teikia Finansų ministerijai informaciją apie specialių tikslinių dotacijų dydžio poreikį.

65. Tarybos posėdžio metu svarstomos savivaldybių pateiktos paraiškos, įtrauktos į gautų paraiškų ir pasiūlymų sąrašą. Gamtos apsaugos ir miškų departamentas siūlomą specialių tikslinių dotacijų paskirstymą konkrečioms savivaldybėms įtraukia į Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą. Aplinkos ministras priima sprendimą dėl specialių tikslinių dotacijų paskirstymo konkrečioms savivaldybėms įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą.

66. Savivaldybės joms skirtas Programos lėšas naudoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

 

XI skyrius

LĖŠŲ PRIVAČIŲ MIŠKŲ SAVININKŲ ORGANIZACINĖMS STRUKTŪROMS KURTIS SKYRIMO ir naudojimo TVARKA

 

67. Lėšos privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis yra skiriamos šioms išlaidoms kompensuoti:

67.1. administracijos darbuotojų kvalifikacijai kelti;

67.2. buhalterinės apskaitos paslaugoms įsigyti;

67.3. duomenims iš valstybės registrų ir kadastrų įsigyti;

67.4. mokesčiams už teisines ir administracines paslaugas kompensuoti (už privačių miškų savininkų organizacinės struktūros pavadinimo laikiną įtraukimą į juridinių asmenų registrą, steigimo sutarties ir įstatų notarinį patvirtinimą, įregistravimą juridinių asmenų registre, antspaudo, blankų pagaminimą ir įsigijimą, sąskaitų bankuose atidarymą).

68. Lėšos skiriamos Tvarkos aprašo 67 punkte nurodytoms išlaidoms, padarytoms nuo privačių miškų savininkų organizacinės struktūros kūrimosi pradžios iki šios struktūros įsteigimo momento, kompensuoti.

69. Lėšų dydis Tvarkos aprašo 67 punkte nurodytoms išlaidoms kompensuoti negali viršyti 80 procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.

70. Privačių miškų savininkų organizacinė struktūra yra laikoma tinkama finansavimui gauti, kai ji planuoja vykdyti veiklą miškų ūkio srityje.

71. Pareiškėjams negali būti skiriamas finansavimas, jei:

71.1. pareiškėjo veikla nepriskiriama miškų ūkio veiklai;

71.2. teikdami informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant sutartį, pateikia klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos.

72. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

72.1. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

72.2. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

72.3. baudos, delspinigiai ir bylinėjimosi išlaidos;

72.4. išlaidos, kurios buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių institucijų lėšų;

72.5. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos išlaidos;

72.6. kitos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su priemonės įgyvendinimu.

73. Privačių miškų savininkų organizacinė struktūra kartu su paraiška papildomai raštu patvirtina, kad paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija ir dokumentai yra teisingi; kad ji nėra bankrutavusi, bankrutuojanti ar likviduojama; kad jos vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai; pateikia pažymą, patvirtinančią, kad ji neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui ir (arba) valstybinio socialinio draudimo įstaigai.

74. Pateiktų paraiškų vertinimas ir svarstymas atliekamas Tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.

75. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus skirti finansavimą privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimo motyvai.

76. Lėšos skiriamos pasirašant biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Aplinkos ministerija. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje turi būti nustatytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos patvirtinimo“, 61 punkte nurodytos sąlygos.

 

XII skyrius

LĖŠŲ MIŠKŲ SKLYPŲ INVENTORIZACIJOS DARBAMS ATLIKTI SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKA

 

77. Tvarkos aprašo 12.1.1 papunktyje nurodytai reikmei tenkinti lėšos yra skiriamos miško valdytojams jų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti.

78. Miško valdytojų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti skiriama vienkartinė lėšų suma, kuri apskaičiuojama inventorizuotą miško žemės plotą (0,1 ha tikslumu) padauginus iš vidutinio vienam hektarui tenkančio miškų sklypų inventorizacijos darbų išlaidų dydžio (7 Eur/ha).

79. Miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidos apmokamos, jei inventorizuota visa žemės sklype esanti miško žemė, ir jei nuo ankstesnio apmokėjimo už šį žemės sklypą praėjo ne mažiau kaip 10 metų.

80. Miško valdytojas, norėdamas gauti vienkartinę lėšų sumą, Valstybinei miškų tarnybai pateikia prašymą apmokėti miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidas kartu su miškų sklypų inventorizacijos duomenimis ir dokumentais pagal Valstybinės miškų tarnybos nustatytus reikalavimus.

81. Valstybinė miškų tarnyba, įvertinusi jai pateiktus Tvarkos aprašo 80 punkte nurodytus dokumentus ir duomenų teisingumą bei tinkamumą miškų sklypų inventorizacijos duomenims registruoti Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastre, priima sprendimą siūlyti miško valdytojui skirti vienkartinę lėšų sumą ir Tvarkos aprašo V skyriuje nustatyta tvarka teikia paraišką miško valdytojo patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti.

82. Pateiktos paraiškos vertinimas ir svarstymas atliekamas Tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.

83. Atsižvelgdamas į Tarybos siūlymus skirti lėšas miško valdytojų patirtoms miškų sklypų inventorizacijos darbų atlikimo išlaidoms apmokėti, aplinkos ministras priima sprendimus dėl lėšų skyrimo įsakymu patvirtindamas Programos lėšų paskirstymo Reikmėms projektą ir už šios Reikmės tenkinimo organizavimą atsakinga paskirdamas Valstybinę miškų tarnybą.

84. Valstybinė miškų tarnyba, gavusi biudžeto asignavimus, sumoka miško valdytojams vienkartines lėšų sumas.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

85. Už Programos įgyvendinimą praėjusiais metais Aplinkos ministerija kasmet atsiskaito parengdama metinę Programos įgyvendinimo ataskaitą ir iki kovo 1 d. viešai paskelbdama Aplinkos ministerijos tinklalapyje.

86. Ginčai, kylantys dėl Tvarkos aprašo pažeidimų, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

____________________

part_c92924b40c6743c89b7fa286396665c1_end


 

Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo

programos lėšų planavimo, skyrimo ir

naudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Paraiškos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis finansuojamai Reikmei forma)

 

PARAIŠKA BENDROSIOMS MIŠKŲ ŪKIO REIKMĖMS IR gamtotvarkos priemonėms miškuose FINANSUOTI

 

Data __________

 

1.

Reikmės pavadinimas

 

2.

Iš Programos prašoma lėšų suma, tūkst. eurų*

 

3.

Informacija apie pareiškėją (pareiškėjo pavadinimas ir kodas, juridinė forma; vykdoma veikla; adresas, telefonai, el. paštas)

 

4.

Už Reikmės tenkinimą atsakingas asmuo (vardas, pavardė, pareigos, tel., el. pašto adresas)

 

5.

Teisės aktas, kuriuo vadovaujantis tenkinama Reikmė (koks teisės aktas įgyvendinamas, kaip atitinka Vyriausybės prioritetus, Aplinkos ministerijos strateginį veiklos planą, Nacionalinę miškų ūkio sektoriaus plėtros 2012-2020 metų programą)

 

Reikmės APRAŠYMAS

6.

Reikmės pagrindimas (trumpai paaiškinti, kodėl ši reikmė reikalinga, kokias problemas padės išspręsti, kokios yra prielaidos ir išankstinės sąlygos, reikalingos, kad reikmė galėtų būti sėkmingai tenkinta)

 

7.

Reikmės tikslai (nurodyti, kokie reikmės tikslai ir kada planuojama juos pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami)

 

8.

Reikmės aprašymas (nurodyti, kokią veiklą vykdant, kokius veiksmus ar darbus atliekant planuojama pasiekti reikmės tikslus, kodėl pasirinkta tokia veikla)

 

9.

Reikmės rezultatai ir visuomeninė reikšmė (nurodyti, ką tikimasi pasiekti patenkinus reikmę: jeigu bus atliekama mokslinė studija, nurodyti teisės akto, kuriam bus panaudoti darbo rezultatai, pavadinimą; jeigu bus rengiama programa ar techninis projektas, nurodyti programos ar projekto įgyvendinimo eigą, laiką ir rezultatus, pan. Nurodyti, kokią visuomeninę reikšmę turės patenkinta reikmė)

 

10.

Reikmės tenkinimo trukmė (nurodyti laikotarpį, per kurį planuojama patenkinti reikmę, kiek laiko užtruks reikmės tenkinimas; jeigu tai renginys, nurodyti numatomą renginio datą)

 

11.

Bendra reikmės vertė, tūkst. eurų (nurodoma bendra reikmės vertė įskaitant nuosavas ir kitų finansavimo šaltinių lėšas reikmei)

 

12.

Išlaidų pagrindimas (nurodyti, kaip apskaičiuotas lėšų poreikis, kokios ir kada buvo atliktos apklausos, skaičiavimai, kt.)

 

13.

Reikmei tenkinti numatyti kiti finansavimo šaltiniai, įskaitant ir pareiškėjo nuosavas lėšas, ir iš jų numatyta (-os) gauti lėšų suma (-os), tūkst. eurų

 

14.

Reikmės tenkinimo etapai ir prašoma lėšų suma kiekvienam etapui (kai Reikmė tenkinama ilgiau nei vienerius kalendorinius metus, aprašyti reikmės tenkinimo eigą kiekvienais metais (etapais), nurodyti numatomus įvykdyti darbus ir jų mastą konkrečią veiklą siejant su planuojamomis išlaidomis, nurodant kiekvienam etapui reikalingą lėšų sumą, kitus numatytus finansavimo šaltinius)

Reikmės tenkinimo metai (etapai)

Etapo aprašymas

Lėšų poreikis, tūkst. eurų

Pastabos

Prašomos lėšos*

Iš kitų finansavimo šaltinių numatomos gauti lėšos

 

 

 

 

 

 

PRIEDAI

1. Planuojamas detalus biudžeto lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį (klasifikaciją).

2. Išlaidas pagrindžiantys dokumentai (preliminari detali išlaidų sąmata, apklausos dokumentai, kt.).

3. Preliminari reikmės techninė specifikacija, techniniai projektai ar kt.

4. Kiti su reikmės finansavimu susiję dokumentai.

 

* Pareiškėjas užtikrina, kad iš Programos prašoma lėšų suma nėra ir nebus finansuojama iš kitų valstybės ir savivaldybės biudžetų programų ar Europos Sąjungos paramos fondų.

PASTABOS:

- Pildant paraišką, prašome ištrinti skliausteliuose esančius pasvirusiu šriftu pateiktus paaiškinimus.

- Prašome nurodyti tikslius priedų pavadinimus ir kiekvieno priedo lapų skaičių.

 

_______________________                   _____________                 _______________

(vadovas)                                    (Parašas)                            (Vardas, pavardė)

part_11f9eb8e92144aaf9edfa04d85bc1ca3_end


 

Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo

programos lėšų planavimo, skyrimo ir

naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Ataskaitos apie bendrųjų miškų ūkio reikmių tenkinimą forma)

_______________________________________________________________

(Už reikmės tenkinimo organizavimą atsakingos institucijos pavadinimas)

 

ATASKAITA APIE BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ TENKINIMĄ IR gamtotvarkos priemonIŲ miškuose vYKDYMĄ

___________________

(Ataskaitos pateikimo data)

 

Ataskaitinis laikotarpis: nuo 20__-__-___ iki 20 __-__-___

 

Tūkst. eurų

Reikmės pavadinimas

Asignavimų planas

Ataskaitinio laikotarpio vykdymas (kasinės išlaidos)

Ataskaitinio laikotarpio įvykdymas, procentais

Reikmės tenkinimo eigos aprašymas (paskelbtas konkursas, pasirašyta sutartis, neįvykdymo priežastys)

iš viso reikmei

ataskaitiniam laikotarpiui

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

__________________________       ________________                       _______________

(Už reikmės tenkinimo organizavimą                        (parašas)                                                       (Vardas, pavardė)

atsakingas asmuo)

Priedo pakeitimai:

 

part_b57568da1fef4890820b4626906bb43f_end


 

Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo

programos lėšų planavimo, skyrimo ir

naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Paraiškos ir (ar) pasiūlymo kokybinio vertinimo lentelės forma)

 

kokybinio vertinimo lentelė

 

Data ____________

 

Reikmės pavadinimas, paraišką/ pasiūlymą pateikusios institucijos (administracijos padalinio) pavadinimas

 

Paraiškos vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas, vertintojas (vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr., el. pašto adresas)

 

 

Kokybinio vertinimo kriterijus

Vertinimas

Vertinimą pagrindžiantys argumentai, vertintojo nuomonė ir siūlymai, papildoma informacija

Reikmės finansavimo Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšomis tinkamumas

Ar Reikmė priskirtina bendrosioms miškų ūkio reikmėms?

Taip

Ne

 

Ar Reikmė gali būti tenkinama Aplinkos ministerijai ar jai pavaldžioms įstaigoms teisės aktais nustatytų funkcijų apimtyje?

Taip

Ne

 

Ar Reikmė gali būti finansuojama kitų Aplinkos ministerijos vykdomų programų lėšomis?

Taip

Ne

 

Reikmės pagrįstumo ir aktualumo vertinimas

Ar Reikmė yra reikalinga, aktuali?

Taip

Ne

 

Ar paraiškoje/ pasiūlyme pakankamai pagrįstas Reikmės tenkinimo reikalingumas, aktualumas?

Taip

Ne

 

Reikmės tikslų ir siektinų rezultatų vertinimas

Ar Reikmės tikslai ir uždaviniai leis pasiekti numatytus rezultatus?

Taip

Ne

 

Ar Reikmė yra susijusi su nacionalinių strateginių dokumentų įgyvendinimu?

Taip

Ne

 

Reikmės aprašymo vertinimas

Ar Reikmės aprašymas pakankamai išsamus, aiškus, atspindintis visą Reikmės tenkinimo eigą?

Taip

Ne

 

Reikmės tenkinimo termino vertinimas

Ar realu tenkinti Reikmę nurodytu terminu?

Taip

Ne

 

Reikmei finansuoti prašomų lėšų vertinimas

Ar prašomų lėšų suma Reikmei pagrįsta ir atitinka vidutinę rinkos kainą?

Taip

Ne

 

Jei pareiškėjas yra ūkio subjektas, ar prašomos lėšos Reikmei gali būti laikomos valstybės pagalba pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje apibrėžtus valstybės pagalbos kriterijus?

Taip

Ne

 

Pasiūlymas pritarti ar nepritarti Reikmės finansavimui

Pritarti

Nepritarti

 

 

Vertinimą atliko: ___________________________________________________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė, parašas)

 

part_5db52f116f1549b29754cf3be5b5484d_end


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2012 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-1082

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2018 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. D1-210 redakcija)

 

Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų naudojimo tarybos darbo reglamentas

 

i skyrius

Bendrosios nuostatos

 

1. Aplinkos ministerijos Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo tarybos (toliau – Taryba) darbo reglamentas nustato Tarybos funkcijas, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus ir atsakomybę.

2. Taryba – kolegialus, Aplinkos ministerijos patariamasis organas, kurio veikla grindžiama teisėtumo, objektyvo, nepriklausomumo, konfidencialumo, kolegialumo, viešumo ir nešališkumo principais, kolegialiu klausimų svarstymu ir nutarimų priėmimu, bendra atsakomybe už priimtų nutarimų pasekmes.

3. Tarybos tikslas – teikti aplinkos ministrui siūlymus, išvadas ir rekomendacijas dėl Programos lėšų skyrimo Reikmėms įgyvendinti, pasiūlymus dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo.

4. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos miškų įstatymu, kitais įstatymais ir poįstatyminiais teisės aktais bei šiuo darbo reglamentu.

 

II SKYRIUS

TARYBOS FUNKCIJOS

 

5. Pagrindinės Tarybos funkcijos:

5.1. teikti siūlymus, išvadas ir rekomendacijas dėl Programos lėšų skyrimo Reikmėms finansuoti pagal nustatyta tvarka pateiktas paraiškas ir pasiūlymus;

5.2. teikti siūlymus dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo.

 

III SKYRIUS

TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Pagrindinė Tarybos darbo forma yra posėdžiai.

7. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius.

8. Tarybos sudėtis tvirtinama aplinkos ministro įsakymu. Tarybos nariai skiriami neribotam laikui. Tarybą sudaro pirmininkas ir ne mažiau kaip penki Tarybos nariai, kurie atstovauja šiuos Aplinkos ministerijos administracijos padalinius: Gamtos apsaugos ir miškų departamentą, Teisės ir personalo departamentą, Finansų ir Viešųjų pirkimų skyrius. Tarybos sekretorius nėra Tarybos narys.

9. Tarybos pirmininkas pirmininkauja Tarybos posėdžiams, pasirašo posėdžių protokolus, nustato posėdžių datą, laiką ir darbotvarkę.

10. Tarybos sekretorius organizuoja Tarybos posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą, tvarko visą Tarybos dokumentaciją, organizuoja reikalingos informacijos gavimą, protokoluoja posėdžių metu ir vykdo kitus Tarybos pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos darbu.

11. Tarybos posėdžius gali inicijuoti Tarybos pirmininkas ar bet kuris Tarybos narys.

12. Tarybos pirmininkas ar jo pavedimu ir Tarybos sekretorius į Tarybos posėdžius gali kviesti Aplinkos ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Aplinkos ministerijos ir kitų Aplinkos ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų, socialinių partnerių (Lietuvos miško savininkų asociacija, Privačių miškų savininkų asociacija, Lietuvos savivaldybių asociacija ir kt.) atstovus, kurie Tarybos veikloje gali dalyvauti stebėtojo teisėmis ir teikti savo nuomonę, papildomą informaciją svarstomais klausimais.

13. Tarybos sekretorius ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki Tarybos posėdžio elektroniniu paštu Tarybos narius supažindina su posėdžio darbotvarke ir numatoma svarstyti medžiaga.

14. Kai Tarybos pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, Tarybos pirmininko pavaduotojas pirmininkauja Tarybos posėdžiams ir pasirašo posėdžių protokolus.

15. Tarybos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki šaukiamo posėdžio turi apie tai pranešti Tarybos sekretoriui.

16. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau negu pusė Tarybos narių, įskaitant ir Tarybos pirmininką ar/ir Tarybos pirmininko pavaduotoją.

17. Tarybos nutarimai priimami bendru sutarimu. Jeigu bendru sutarimu nutarimo nepavyksta priimti, vyksta atviras balsavimas. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Tarybos pirmininko balsas. Jeigu Tarybos narių nuomonės nesutampa, atskirosios Tarybos narių nuomonės įrašomos į protokolą.

18. Tarybos narys privalo nedelsiant nusišalinti nuo visų viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą galinčių sukelti klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo etapų.

19. Posėdis gali būti organizuojamas ir nuotoliniu (elektroninio susirašinėjimo) būdu. Nuotoliniu būdu organizuojamam posėdžiui taikomi tokie patys dalyvavimo bei dokumentų pateikimo reikalavimai kaip ir įprastam posėdžiui.

 

 

IV SKYRIUS

TARYBOS NUTARIMŲ ĮFORMINIMAS

 

20. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomi klausimai, priimti nutarimai ir teikiamos aplinkos ministrui išvados ir rekomendacijos dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, pasiūlymai dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo. Protokolo projektas turi būti parengiamas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo posėdžio dienos.

21. Tarybos sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia protokolo projektą visiems Tarybos nariams ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo įvykusio Tarybos posėdžio. Tarybos nariai turi teisę per dvi darbo dienas nuo protokolo išsiuntimo dienos elektroniniu paštu pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo projekto. Per dvi darbo dienas nepateikus pastabų ir pasiūlymų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta.

22. Protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę Tarybos nariai.

 

V SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ ATSAKOMYBĖ

 

23. Tarybos nariai atsako už nutarimų priėmimą bei išvadų ir rekomendacijų dėl Programos lėšų skyrimo priemonėms įgyvendinti, pasiūlymų dėl racionalaus Programos lėšų naudojimo teikimą.

24. Tarybos nariai už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________________

part_750ca0fb276c49e5942bae45c2c22aca_end