LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL lietuvos respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. rugpjūčio 19 d. įsakymo Nr. V-586 „DĖL sanitarinės apsaugos zonų ribų nustatymo ir režimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2016 m. balandžio 28 d. Nr. V-542
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. rugpjūčio 19 d. įsakymą Nr. V-586 „Dėl Sanitarinės apsaugos zonų ribų nustatymo ir režimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. N u s t a t a u, kad sanitarinės apsaugos zonos nustatomos Lietuvos Respublikos įstatymuose, Specialiose žemės ir miško naudojimo sąlygose, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. gegužės 12 d. nutarimu Nr. 343 „Dėl Specialiųjų žemės ir miško naudojimo sąlygų patvirtinimo“, ir šiame teisės akte nurodytiems ūkinės veiklos objektams (rūšims).“
1.3. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Sanitarinės apsaugos zonų ribų nustatymo ir režimo taisykles:
1.4.2. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.4.3. Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„6.1. Atliekant poveikio visuomenės sveikatai vertinimą, kuris gali būti atskiras arba poveikio aplinkai vertinimo proceso dalis, SAZ ribų dydžiai pagrindžiami poveikio visuomenės sveikatai vertinimo ataskaitoje ar poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje. Atskiras poveikio visuomenės sveikatai vertinimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nenumatytų poveikio visuomenės sveikatai vertinimo atlikimo atvejų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. V-474 „Dėl Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nenumatytų poveikio visuomenės sveikatai vertinimo atlikimo atvejų nustatymo ir tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo“, ir Planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodiniais nurodymais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-491 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio visuomenės sveikatai vertinimo metodinių nurodymų patvirtinimo“. Poveikio visuomenės sveikatai vertinimas, kaip poveikio aplinkai vertinimo proceso dalis, atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, Poveikio aplinkai vertinimo programos ir ataskaitos rengimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. D1-636 „Dėl Poveikio aplinkai vertinimo programos ir ataskaitos rengimo nuostatų patvirtinimo“.“
1.4.4. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.4.6. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio visuomenės sveikatai vertinimo procesų metu Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Nacionalinis visuomenės sveikatos centras) ar kita kompetentinga įstaiga, gavusi pagrįstų duomenų apie taršos objekto keliamą riziką visuomenės sveikatai, padidėjusią biologinę, cheminę ar fizikinę taršą, pašalinių kvapų šaltinius ir taršą kvapu, atsižvelgdama į vyraujančių vėjų kryptis, vietovės pobūdį, meteorologinius veiksnius, taršos sklaidos sąlygas, naudojamas technologijas, aplinkos apsaugos priemonių taikymą, motyvuotus planavimo organizatorių, teritorijų planavimo dokumentų rengėjų, statytojų (užsakovų), statinio projektuotojų, kitų institucijų ir visuomenės siūlymus, gali priimti privalomą sprendimą dėl SAZ ribų didinimo.“
1.4.7. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:
„38. Poveikio aplinkai vertinimo ar poveikio visuomenės sveikatai vertinimo procesų metu Nacionalinis visuomenės sveikatos centras arba kita kompetentinga įstaiga, atsižvelgdama į naudojamų technologijų tobulumą arba geriausio gamybos būdo įgyvendinimą, veiksmingų aplinkos apsaugos priemonių taikymą, vietovės aplinkos komponentų taršos stebėsenos duomenis, vyraujančių vėjų kryptis, vietovės pobūdį, meteorologinius veiksnius, taršos sudėtį, pobūdį ir kiekį, jos suminį poveikį, sklaidos sąlygas, motyvuotus planavimo organizatorių, teritorijų planavimo dokumentų rengėjų, statytojų (užsakovų), statinio projektuotojų, kitų institucijų ir visuomenės siūlymus, gali priimti privalomą sprendimą dėl SAZ ribų mažinimo.“