LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KANDIDATO Į TARPTAUTINIO VEŽIMO GELEŽINKELIAIS TARPVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS GENERALINIO SEKRETORIAUS PAREIGAS ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. rugsėjo 28 d. Nr. 3-419
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų veiklos tarptautinėse organizacijose ir kituose tarptautiniuose daugiašalio bendradarbiavimo formatuose tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. 393 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės institucijų ir įstaigų veiklos tarptautinėse organizacijose ir kituose tarptautiniuose daugiašalio bendradarbiavimo formatuose tvarkos aprašo patvirtinimo“, 34 punktu, atsižvelgdamas į Ilgalaikio Lietuvos Respublikos kandidatavimo į tarptautinių organizacijų renkamuosius organus planą, kuriam buvo pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. gegužės 10 d. pasitarime,
t v i r t i n u Lietuvos Respublikos kandidato į Tarptautinio vežimo geležinkeliais tarpvyriausybinės organizacijos generalinio sekretoriaus pareigas atrankos tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2023 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. 3-419
LIETUVOS RESPUBLIKOS KANDIDATO Į TARPTAUTINIO VEŽIMO GELEŽINKELIAIS TARPVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS GENERALINIO SEKRETORIAUS PAREIGAS ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos kandidato į Tarptautinio vežimo geležinkeliais tarpvyriausybinės organizacijos generalinio sekretoriaus pareigas atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos kandidato į Tarptautinio vežimo geležinkeliais tarpvyriausybinės organizacijos (toliau – OTIF) generalinio sekretoriaus pareigas 2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. gruodžio 31 d. kadencijai atrankos komisijos (toliau – atrankos komisija) sudarymo ir veiklos organizavimo, Lietuvos Respublikos kandidato į OTIF generalinio sekretoriaus pareigas 2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. gruodžio 31 d. kadencijai (toliau – kandidatas) atrankos skelbimo ir vykdymo tvarką, fizinių asmenų, pateikusių prašymą dalyvauti atrankoje (toliau – pretendentai), vertinimo kriterijus, teises ir pareigas, taip pat atrankos komisijos aptarnavimo, dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos tvarką.
II SKYRIUS
ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMAS IR VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
3. Atrankos komisija sudaroma per 10 darbo dienų nuo Aprašo 20 punkte nurodyto informacinio skelbimo apie atranką paskelbimo.
4. Kandidato atrankai susisiekimo ministro įsakymu iš 7 narių – dviejų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos atstovų, dviejų Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, vieno Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos atstovo, vieno Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos atstovo ir vieno Lietuvos transporto saugos administracijos atstovo – sudaroma atrankos komisija. Sudarant atrankos komisiją, vienas iš Susisiekimo ministerijos atstovų atrankos komisijoje paskiriamas atrankos komisijos pirmininku, o kitas – atrankos komisijos pirmininko pavaduotoju, kuris, atrankos komisijos pirmininkui laikinai negalint eiti atrankos komisijos pirmininko pareigų ar nusišalinus, atlieka atrankos komisijos pirmininkui Apraše priskirtas funkcijas.
5. Teikiant atstovus į atrankos komisijos narius kartu privaloma pateikti ir jų pakaitinius narius, kurie, pagrindiniam atrankos komisijos nariui laikinai negalint eiti atrankos komisijos nario pareigų arba nusišalinus, galėtų jį pakeisti, išskyrus atrankos komisijos pirmininką, kuriam laikinai negalint eiti atrankos komisijos pirmininko pareigų arba nusišalinus atrankos komisijos pirmininko pareigas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Prasidėjus atrankos pokalbiams atrankos komisijos narys negali būti keičiamas, išskyrus Aprašo 36 punkte nurodytus atvejus.
6. Atrankos komisijos narys turi būti nesusijęs su pretendentais ryšiais, dėl kurių einant atrankos komisijos nario pareigas galėtų kilti interesų konfliktas.
7. Atrankos komisijos veikla grindžiama kolegialumo, nešališkumo, nepriklausomumo, objektyvumo, teisėtumo ir viešumo principais.
8. Atrankos komisija ir sekretorius privalo:
8.1. vadovautis asmens duomenų apsaugos reikalavimus atitinkančiomis asmens duomenų saugojimo ir naudojimo nuostatomis;
8.2. užtikrinti, kad visi asmenys, kurie galės susipažinti su pretendentų pateiktais dokumentais, iki tokios galimybės atsiradimo būtų įspėti apie jiems tenkančią su asmens duomenų apsauga susijusią atsakomybę ir įsipareigoję:
8.2.1. neatskleisti pretendentų asmens duomenų ir konfidencialios informacijos, kuri taps jiems žinoma atliekant atranką;
8.2.2. saugoti patikėtus dokumentus taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar jais pasinaudoti;
9. Atrankos komisijos pirmininkas ir sekretorius privalo užtikrinti, kad visi atrankos komisijos nariai iki galimybės susipažinti su pretendentų pateiktais dokumentais būtų pasirašytinai (Aprašo 1 priedas) įspėti apie jiems tenkančią su asmens duomenų apsauga susijusią atsakomybę, taip pat deklaruotų, kad nėra susiję su atrankoje dalyvaujančiais pretendentais ryšiais, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, ir nedelsdami informuos atrankos komisijos pirmininką ir nusišalins nuo atrankos, jeigu atrankos metu dėl pasikeitusių aplinkybių tokių ryšių atsirastų.
10. Jeigu nuo atrankos nusišalina atrankos komisijos narys ir (ar) jo pakaitinis narys, vietoj jų turi būti skiriamas kitas atrankos komisijos narys ir (ar) jo pakaitinis narys. Atrankos komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 atrankos komisijos nariai (įskaitant atrankos komisijos pirmininką arba, šiam laikinai negalint eiti atrankos komisijos pirmininko pareigų ar nusišalinus, atrankos komisijos pirmininko pavaduotoją).
11. Atrankos komisijos posėdžius protokoluoja atrankos komisijos sekretorius, kuris nėra atrankos komisijos narys. Atrankos komisijos sekretoriumi skiriamas Susisiekimo ministerijos atstovas. Kai atrankos komisijos sekretorius posėdyje negali dalyvauti, jo funkcijas pavedama atlikti kitam asmeniui. Atrankos komisijos posėdyje daromas pokalbių su pretendentais skaitmeninis garso įrašas. Protokole turi būti šie atrankos pokalbio ir sprendimų priėmimo duomenys:
11.1. atrankos pokalbyje dalyvavusių atrankos komisijos narių vardai, pavardės, atstovaujami juridiniai asmenys;
11.3. atrankos komisijos sprendimai dėl kandidato atrinkimo ir informacija, kodėl atrinktas kandidatas pripažintas tinkamiausiu;
12. Protokolą pasirašo atrankos komisijos pirmininkas, o jam laikinai negalint eiti atrankos komisijos pirmininko pareigų arba nusišalinus, – atrankos komisijos pirmininko pavaduotojas ir sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atrankos pokalbių pabaigos. Su protokolu supažindinami visi atrankos komisijos nariai. Prie protokolo pridedamas į kompiuterinę laikmeną perkeltas atrankos pokalbių skaitmeninis garso įrašas.
13. Pretendentai gali pateikti atrankos komisijai tiesiogiai arba per Susisiekimo ministeriją rašytinį motyvuotą prašymą nušalinti atrankos komisijos narį ar narius, kurių dalyvavimas atrankoje gali kelti pagrįstų abejonių dėl jų nešališkumo ir objektyvumo. Dėl atrankos komisijos nario ar narių nušalinimo pagrįstumo sprendžiama atrankos komisijos posėdyje, nedalyvaujant pretendentams. Sprendimas priimamas atrankos komisijos posėdyje dalyvaujančių atrankos komisijos narių paprasta balsų dauguma, nedalyvaujant atrankos komisijos nariui ar nariams, kuriuos buvo prašoma nušalinti. Atrankos komisijos narys laikomas nušalintu, kai priimamas atrankos komisijos sprendimas jį nušalinti.
14. Atrankos komisijos nariai privalo nusišalinti tais atvejais, kai jų dalyvavimas atrankoje gali kelti pagrįstų abejonių dėl jų nešališkumo ir objektyvumo. Apie atrankos komisijos nario nusišalinimą įrašoma atrankos komisijos posėdžio protokole.
15. Atrankos komisijos posėdžius šaukia atrankos komisijos pirmininkas. Atrankos komisijos posėdžiai vyksta Susisiekimo ministerijos patalpose. Jie gali būti organizuojami ir nuotoliniu (vaizdo konferencijos) ar mišriu būdu, naudojant elektroninių ryšių priemones ir užtikrinant atrankos komisijos posėdyje dalyvaujančių asmenų tapatybės bei balsavimo rezultatų nustatymą. Posėdyje, kurio metu vyksta atrankos pokalbiai su pretendentais, prioritetas teikiamas dalyvavimui ne nuotoliniu būdu.
III SKYRIUS
PRETENDENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS
17. Pretendentas turi teisę:
18. Susipažįstant su atrankos komisijos posėdžio protokolu, kitų asmenų asmens duomenys neatskleidžiami. Susipažįstant su atrankos komisijos posėdžio protokolo priedais, leidžiama susipažinti tik su savo pokalbio garso įrašu, pretendentų atrankos pokalbio individualaus vertinimo lentelės ir atrankos pokalbio vertinimo suvestinės lentelės nuasmenintomis kopijomis.
IV SKYRIUS
KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI PRETENDENTAMS
19. Atsižvelgiant į Reglamento 5 straipsnį, pretendentas turi atitikti šiuos kvalifikacinius reikalavimus:
19.3. turėti daugiametę profesinę patirtį įvairiose veiklos srityse ir patirtį einant atsakingas pareigas;
19.4. mokėti anglų ir prancūzų arba vokiečių kalbą; vieną kalbą reikia mokėti ne žemesniu kaip C1 lygiu, o kitą kalbą – ne žemesniu kaip B1 lygiu;
19.5. turėti išsilavinimą su OTIF veikla susijusioje srityje, pageidautina teisės ir (ar) politikos mokslų išsilavinimą; tarptautinės viešosios teisės, geležinkelių transporto teisės, pavojingųjų krovinių vežimo, geležinkelių transporto apskritai ir transporto logistikos žinios būtų privalumas;
19.6. turėti gebėjimų vadovauti tokiai administracijai kaip OTIF sekretoriatas, naudoti šiuolaikines informacines technologijas, turėti kelerių metų patirtį personalo valdymo srityje ir gebėjimą vadovauti organizacijos finansiniams reikalams;
19.7. turėti žinių apie tarptautinių organizacijų veikimą, diplomatines derybas ir profesinę patirtį tarptautinio transporto sektoriuje;
19.8. turėti gebėjimų veiksmingai atstovauti OTIF valstybėse narėse, tarptautiniu lygmeniu, ypač konferencijose ir viešai, kalbėti tarptautinėse konferencijose;
19.9. turi suprasti ekonomines sąsajas ir procesus (taip pat ir tarptautiniame kontekste), domėtis transporto sektoriumi ir geležinkeliais, turėti teisėkūros veiklos patirties;
19.10. turėti ne mažesnę kaip dešimties metų profesinę patirtį, pageidautina valstybės tarnyboje, tarptautinėje organizacijoje, tarptautinėje asociacijoje, tarptautinio transporto sektoriaus įmonėje arba dėstymo ir mokslinių tyrimų srityje; turėti ne mažesnę kaip dešimties metų darbo patirtį tarptautinėje srityje ir turi sugebėti įrodyti, kad ėmėsi veiklos, susijusios su svarbių sprendimų priėmimu;
19.11. turėti ilgametę tarptautinių derybų patirtį; kandidatai taip pat turi gebėti susidoroti su dideliu darbo krūviu ir būti pasirengę vykti į daugybę sudėtingų tarnybinių kelionių;
19.12. gebėti būti dinamišku, ryžtingu komandos nariu, turėti darbo su kitomis kultūromis patirties;
V SKYRIUS
SKELBIMAS APIE ATRANKĄ IR ATRANKOS DOKUMENTŲ PATEIKIMAS
20. Informacija apie pradedamą atrankos procedūrą skelbiama Susisiekimo ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėse.
21. Aprašo 20 punkte nurodytame informaciniame skelbime apie atranką nurodomas prašymų dalyvauti atrankoje (toliau – prašymas) pateikimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 15 darbo dienų nuo skelbimo apie atranką paskelbimo.
22. Skelbime apie atranką nurodoma informacija:
22.3. nuoroda į OTIF interneto svetainę ir joje skelbiamą OTIF veiklą, tikslus, uždavinius, pretendentui keliamus reikalavimus;
22.5. atrankos dokumentai, kuriuos pretendentai turi pateikti Susisiekimo ministerijai:
22.5.1. pretendento prašymas ir sąžiningumo bei atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams deklaracija (Aprašo 2 priedas);
22.5.3. lietuvių kalba ir viena iš OTIF darbo kalbų parengtas bei pasirašytas motyvacinis laiškas, kuriame glaustai paaiškinama, kodėl pretendentas nori eiti OTIF generalinio sekretoriaus pareigas ir kaip jis atitinka šioms pareigoms eiti keliamus reikalavimus;
22.5.4. viešai skelbtinas pretendento gyvenimo aprašymas lietuvių kalba ir viena iš OTIF darbo kalbų, parengtas pagal Aprašo 24 punkte nurodytus reikalavimus;
22.5.5. lietuvių kalba ir viena iš OTIF darbo kalbų parengtas pareiškimas apie pretendento viziją, susijusią su OTIF prioritetais ir strategijomis;
22.5.7. galiojančių anglų ir prancūzų arba vokiečių kalbų mokėjimą patvirtinančių pažymų (vienos kalbos mokėjimas ne žemesniu kaip C1 lygiu, kitos pretendento pasirinktos kalbos – ne žemesniu kaip B1 lygiu) kopijos ar nuorašai arba dokumentai, pagrindžiantys ne mažesnį kaip 3 metų darbo stažą einant pareigas, kurioms keliami prilyginami užsienio kalbų mokėjimo reikalavimai, jeigu nuo darbo santykių, kurių metu einamoms pareigoms buvo keliami prilyginami užsienio kalbų mokėjimo reikalavimai, pabaigos nėra praėję daugiau kaip vieni metai; pažymos turi atitikti vidaus reikalų ministro tvirtinamame užsienio kalbų mokėjimo tikrinimo priimant į valstybės tarnautojo pareigas tvarkos apraše nustatytus reikalavimus ir turi būti išduotos akredituotų asmenų, kurių sąrašas skelbiamas Viešojo valdymo agentūros interneto svetainėje;
23. Atsižvelgiant į Reglamento 9 straipsnį, pretendento gyvenimo aprašyme turi būti nurodyta ši informacija:
23.2. išsilavinimas (pagrindiniai įgyti diplomai ir (arba) pažymėjimai, jų išdavimo datos ir institucijų pavadinimai);
23.3. OTIF darbo (anglų, prancūzų ir vokiečių kalbų) ir kitų kalbų (gimtosios ir užsienio kalbų) mokėjimas;
23.4. atitinkamos darbo patirties santrauka (atvirkštine chronologine tvarka), nurodant atitinkamas datas, pareigas, vadovavimo patirtį, pasiekimus;
23.5. svarbios publikacijos, jei yra: ne daugiau kaip 10 publikacijų atitinkamose srityse (pvz., transporto, teisės, tarptautinių santykių), nurodant žurnalų, knygų ar ataskaitų, kuriose jos paskelbtos, pavadinimus;
24. Atsižvelgiant į OTIF generalinio sekretoriaus pareigybės pobūdį, vadovaujantis Asmenų, dirbančių darbo aplinkoje, kurioje galima profesinė rizika (kenksmingų veiksnių poveikis ir (ar) pavojingas darbas), privalomo sveikatos tikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“ (toliau – Sveikatos tikrinimo aprašas), kandidato sveikatos patikrinimui taikomas kriterijus – kenksmingi rizikos veiksniai ir medžiagos, nurodytos Sveikatos tikrinimo aprašo 2 lentelės „Privalomų sveikatos tikrinimų tvarka priimant į darbą ir (ar) dirbant kenksmingų rizikos veiksnių poveikyje (kai kuriais atvejais – pakeitus darbą ar darbovietę)“ 4.3.2 papunktyje „Darbas su videoterminalais (kompiuteriais ir kt.)“.
25. Atrankos dokumentai teikiami Susisiekimo ministerijai tiesiogiai, siunčiami registruotąja pašto siunta arba elektroniniu paštu. Atrankos dokumentai, kurie teikiami elektroninių ryšių priemonėmis, turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti tokiu būdu, kuris užtikrina elektroninę asmens atpažintį ir teksto autentiškumą.
26. Susisiekimo ministras atšaukia atranką ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pirmojo atrankos komisijos posėdžio, jeigu pakeitus Užsienio reikalų ministerijos parengtą Ilgalaikio Lietuvos Respublikos kandidatavimo į tarptautinių organizacijų renkamuosius organus planą kandidato atranka tampa netikslinga. Apie atrankos atšaukimą Susisiekimo ministerija atrankos dokumentus pateikusiems pretendentams praneša jų prašymuose nurodytais elektroninio pašto ar kitais adresais, o apie atrankos atšaukimą paskelbiama Susisiekimo ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėse.
VI SKYRIUS
KANDIDATO ATRANKA
27. Atrankos komisija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo skelbime apie atranką nurodyto prašymų pateikimo termino pabaigos, posėdyje, nedalyvaujant pretendentams, išnagrinėja pretendentų pateiktus dokumentus.
28. Jeigu pretendentas pateikia ne visus atrankos dokumentus arba pateiktuose atrankos dokumentuose yra trūkumų, apie tai pretendentui pranešama jo prašyme nurodytu elektroninio pašto ar kitu adresu ir nustatomas 5 darbo dienų terminas nuo pranešimo išsiuntimo dienos trūkstamiems dokumentams pateikti ar trūkumams pašalinti. Atrankos komisija, išnagrinėjusi jai pateiktą motyvuotą pretendento prašymą pratęsti trūkstamų dokumentų ar trūkumų pašalinimo terminą, gali pratęsti šį terminą 5 darbo dienoms. Pretendentui, nepateikusiam trūkstamų dokumentų ar nepašalinusiam trūkumų per šiame punkte nustatytą terminą, neleidžiama dalyvauti atrankoje.
29. Pretendentas turi teisę atsisakyti dalyvauti atrankoje. Susisiekimo ministerijai gavus raštu pateiktą pretendento prašymą dėl atsisakymo dalyvauti atrankoje arba pretendentui neatvykus į atranką, pretendentui toliau dalyvauti atrankoje neleidžiama.
30. Pretendentai, pripažinti pateikusiais visus reikalaujamus dokumentus ir atitinkantys Aprašo 19 punkto reikalavimus, raštu kviečiami į atrankos komisijos posėdį, kuriame vyks atrankos pokalbis. Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki atrankos komisijos posėdžio pradžios šie pretendentai jų prašymuose nurodytais elektroninio pašto ar kitais adresais informuojami apie atrankos komisijos posėdžio datą, laiką, vietą, apie tai, kad atrankos komisijos posėdis vyks Aprašo nustatyta tvarka, taip pat apie galimybę dalyvauti atrankos pokalbyje naudojant elektroninių ryšių priemones.
31. Atrankos komisijos posėdyje vertinant pretendentą ir sprendžiant dėl jo tinkamumo pretendento dalyvavimas būtinas. Atrankos komisijos posėdyje nedalyvavęs pretendentas nevertinamas. Išimtiniais atvejais, jeigu yra motyvuotas pretendento prašymas ir atrankos komisija nusprendžia, kad pretendento nedalyvavimo priežastys yra svarbios, pretendentas gali būti išklausomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas surengtame kitame atrankos komisijos posėdyje.
32. Per atrankos pokalbį vertinami pretendento žinios ir įgūdžiai, kurių reikia OTIF generalinio sekretoriaus funkcijoms atlikti, taip pat gebėjimas pritaikyti turimas žinias ir įgūdžius praktikoje, t. y. pretendento kvalifikacija, darbo patirtis, kompetencija, motyvacija, dalykinės, asmeninės savybės. Kiekvienam pretendentui paprastai skiriama tiek pat laiko ir užduodami vienodi klausimai, prireikus gali būti pateikiama tikslinamųjų klausimų.
33. Atrankos komisijos posėdyje, prieš pradedant atrankos pokalbį, pretendentai žodžiu supažindinami su atrankos pokalbio eiga, informuojami turintys teisę pateikti motyvuotą prašymą nušalinti atrankos komisijos narį ar narius, įspėjami, jog privalo neatskleisti atrankos pokalbio klausimų ir užduočių turinio. Paaiškėjus, kad konkretus pretendentas atskleidė atrankos pokalbio klausimus ar užduotis, jis atrankos komisijos sprendimu gali būti pašalintas iš atrankos, o atrankos rezultatai anuliuoti.
34. Pretendentai, pakviesti į atrankos komisijos posėdį, dalyvauja atrankos pokalbyje pagal pavardes abėcėlės tvarka.
35. Atrankos pokalbyje dalyvaujantis pretendentas turi prisistatyti atrankos komisijai ir parodyti galiojantį jo tapatybę patvirtinantį asmens dokumentą. Pretendentams, nepateikusiems šio dokumento, atrankos komisija neleidžia dalyvauti atrankos komisijos posėdyje. Atrankos komisija atrankos pokalbio metu vertina, ar pretendentas atitinka Aprašo 19 punkte nurodytus reikalavimus, pretendento profesinę ir (ar) darbo patirtį, dalykines ir asmenines savybes, motyvaciją ir tinkamumą eiti OTIF generalinio sekretoriaus pareigas. Pokalbio metu pretendentas atsako į atrankos komisijos narių užduotus klausimus, susijusius su šiame punkte nurodytais vertinimo aspektais. Per atrankos pokalbį pretendentui taip pat gali būti žodžiu pateikiama (-os) vienoda (-os) visiems pretendentams užduotis (-ys), kuri (-ios) leidžia prognozuoti pretendento elgesį realiose darbo situacijose, patikrinti jo turimus įgūdžius.
36. Jeigu dėl atrankos komisijos nario ligos, mirties, atleidimo iš darbo (tarnybos), nusišalinimo nuo dalyvavimo atrankoje ar kitos svarbios priežasties atrankos komisija negali tęsti darbo, naujos sudėties atrankos komisija privalo pakartoti pokalbius su ankstesnės sudėties atrankos komisijos išklausytais pretendentais, su kuriais atrankos pokalbiai yra pradėti, bet nebaigti, išskyrus atvejus, kai naujas atrankos komisijos narys pageidauja susipažinti su atrankos komisijos jau išklausytų pretendentų pokalbių skaitmeniniais garso įrašais ir patvirtina, kad neturi papildomų klausimų pretendentui, o pokalbio skaitmeninio garso įrašo informacija yra pakankama objektyviai įvertinti pretendento gebėjimus.
37. Per atrankos pokalbį kiekvienas atrankos komisijos narys pretendentų atsakymus vertina individualiai – nuo 1 iki 10 balų. Žemiausias įvertinimas yra 1 balas, aukščiausias – 10 balų. Įvertinę kiekvieno pretendento atsakymus, atrankos komisijos nariai pildo atrankos pokalbio individualaus vertinimo lentelę (Aprašo 3 priedas), kuri pridedama prie atrankos komisijos posėdžio protokolo (Aprašo 4 priedas).
38. Per atrankos pokalbį atrankos komisijos narių nurodyti individualaus vertinimo balai sumuojami ir padalijami iš atrankos komisijos narių skaičiaus. Vertinimo balai apvalinami iki šimtosios dalies. Atrankos laimėtoju yra laikomas daugiausia balų surinkęs pretendentas.
39. Jeigu keli pretendentai surenka vienodą didžiausią balų skaičių, vertinama šių pretendentų gyvenimo aprašymuose nurodyta turima papildoma kompetencija (jų darbo stažo trukmė, darbo patirtis, mokslinės publikacijos, jei jų buvo rengta, ir kita). Įvertinus pretendentų kompetenciją, atrankos komisijos nariai balsuoja dėl atrankos laimėtojo.
40. Apie atrankos laimėtoją ne vėliau kaip kitą darbo dieną po atrankos laimėtojo nustatymo atrankos komisija praneša raštu susisiekimo ministrui. Jeigu atrankos komisija visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius pretendentus pripažįsta netinkamais eiti OTIF generalinio sekretoriaus pareigas, atrankos komisija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po atrankos komisijos sprendimo priėmimo apie tai informuoja susisiekimo ministrą ir užsienio reikalų ministrą ir pateikia jiems pasiūlymus dėl pakartotinės atrankos organizavimo tikslingumo.
41. Susisiekimo ministras rašytiniu prašymu kreipiasi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, kad ši pateiktų Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 16 straipsnyje nurodytą informaciją apie atrankos laimėtoją.
42. Susisiekimo ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktos informacijos apie atrankos laimėtoją gavimo arba, jeigu Korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka atliekamas informacijos pagrįstumo patikrinimas, nuo atsakymo apie atliktą informacijos pagrįstumo patikrinimą gavimo dienos pateikia Vyriausybės pasitarime svarstyti atrankos laimėtojo kandidatūrą. Vyriausybės pasitarime pritarus atrankos laimėtojo kandidatūrai, apie kandidatą skelbiama Susisiekimo ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos interneto svetainėse. Specialiųjų tyrimų tarnybai pateikus informaciją, keliančią pagrįstų abejonių dėl atrankos laimėtojo tinkamumo būti kandidatu į OTIF generalinio sekretoriaus pareigas, atrankos laimėtojo kandidatūra svarstyti Vyriausybės pasitarime neteikiama. Šiuo atveju Aprašo 41 punkte nurodytos procedūros kartojamos atrankos komisijos atrinkto antro tinkamiausio pretendento atžvilgiu, jeigu toks pretendentas buvo atrinktas. Jeigu nėra atrankos komisijos sprendimo dėl antro tinkamiausio pretendento, kurio atžvilgiu turėtų būti kartojamos Aprašo 41 punkte nurodytos procedūros, tuomet taikoma Aprašo 44 punkte nurodyta procedūra.
43. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po kandidato paskelbimo atrankos komisija, neatskleisdama kitų pretendentų asmens duomenų, elektroniniu paštu arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis informuoja visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius pretendentus apie tik dėl jų asmeniškai priimtą atrankos komisijos sprendimą ir apie jų teisę susipažinti su savo atrankos pokalbio dalies skaitmeniniu garso įrašu, protokole nurodytu vertinimu jo atžvilgiu ir nurodo kontaktinį asmenį, kuris pretendentams teiks reikiamą informaciją dėl galimybių susipažinti su šiame punkte nurodyta informacija ir kitą informaciją, kuri kandidatui bus reikalinga atliekant kandidato teikimo į OTIF generalinio sekretoriaus pareigas procedūras. Atrankos komisija neprivalo atskleisti pretendentams jų neatrinkimo priežasčių.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Jeigu likus daugiau kaip 3 mėnesiams iki OTIF kvietimo teikti OTIF valstybių narių kandidatų paraiškas OTIF generalinio sekretoriaus 2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. gruodžio 31 d. kadencijai galiojimo pabaigos kandidatas nusprendžia atsiimti savo kandidatūrą, taip pat kandidato ligos, mirties atveju, Vyriausybės pasitarime nepritarus atrankos laimėtojo kandidatūrai, Susisiekimo ministerija pateikia pasiūlymą užsienio reikalų ministrui dėl pakartotinės atrankos organizavimo tikslingumo.
46. Susisiekimo ministerija yra atsakinga už atrankos komisijos dokumentų rengimą, atrankos komisijos posėdžių medžiagos rinkimą, tvarkymą ir apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.
47. Asmens duomenys, gauti vykdant atranką, tvarkomi atrankos procedūros į OTIF generalinio sekretoriaus pareigas 2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. gruodžio 31 d. kadencijai vykdymo tikslais, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Pretendentų pateikti dokumentai, atrankos komisijos posėdžių protokolai ir kita su atrankos komisijos darbu susijusi medžiaga saugoma Susisiekimo ministerijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka ir terminais.
48. Pretendentų ir kandidato asmens duomenų valdytoja yra Susisiekimo ministerija. Kandidato asmens duomenys perduodami Užsienio reikalų ministerijai, prireikus Vyriausybei.
49. Pretendentų ir kandidato asmens duomenys saugomi iki OTIF generalinio sekretoriaus 2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. gruodžio 31 d. kadencijai išrinkimo. Pretendentas, nepaskelbtas atrankos laimėtoju, gali reikalauti, kad jo asmens duomenys būtų sunaikinti iki OTIF generalinio sekretoriaus 2025 m. sausio 1 d. – 2027 m. gruodžio 31 d. kadencijai išrinkimo, bet ne anksčiau kaip per 3 mėnesius nuo atrankos pabaigos.