isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO R. LYGUMŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus                 2019 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. kovo 26 d. Nr. T-67

Pakruojis

          

 Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

               Patvirtinti Pakruojo r. Lygumų pagrindinės mokyklos direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

              Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                               Saulius Margis                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

                                                                                       2020 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-67

 

PAKRUOJO R. LYGUMŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS

2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ

 

Pilnas įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, tipas.

Pakruojo r. Lygumų pagrindinė mokykla, 190066759, Mokyklos g. 7, Lygumų mstl., Pakruojo r.

Bendrojo lavinimo mokykla, vykdanti ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas. Mokykla turi padalinį – Šukionių Jono Noreikos daugiafunkcį centrą.

Įstaigos administracija:

Mokyklos direktorė Asta Gasiūnienė, pavaduotoja ugdymui Lina Rutkevičienė, pavaduotojas ūkio reikalams Mindaugas Bulaitis.

Savivaldos institucijos:

Mokyklos taryba, mokytojų taryba, tėvų komitetas, mokinių taryba, metodinės bei darbo grupės.

 

Mokiniai ir jų  kaita (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)

Mokslo metai

Mokiniai

1kl.

2kl.

3kl.

4kl.

5kl

6kl.

7kl.

8kl.

9kl.

10kl.

11kl

12kl

Iš viso

2018-2019

12/4

8/4

18/3

9/7

11/4

13/3

9/5

18/9

19/0

8/8

-

-

125/47

Klasių sk.

1/0

1/1

1/0

1/1

1/0

1/1

1/0

1/1

1/0

1/1

-

-

10/5

2019-2020

13

13

9

16

11

10

15

10

12

17

-

-

126

Kasių sk.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

-

-

10

·      Lygumų pagrindinė mokykla/Šukionių Jono Noreikos filialas (2018–2019 m. m.).

·      Jungtinės klasės 2018–2019 m. m.  buvo  Šukionių Jono Noreikos filiale.

·      Lygumų pagrindinė mokykla jungtinių klasių neturi.

·      Mokinių skaičius Lygumų pagrindinėje mokykloje didėja treti metai iš eilės.

 

Ikimokyklinis (IU) ir priešmokyklinis (PU) ugdymas (duomenys einamųjų metų rugsėjo 1 d.)

Mokslo metai

Grupių sk.

Vaikų sk.

Iš jų

Jungtinės grupės

Pastabos

IU

PU

2018–2019

3

35

20

15

-

 

2019–2020

3

41

35

6

-

 

·      2018 – 2019 m. m. 1 priešmokyklinio ugdymo grupė buvo Šukionių Jono Noreikos filiale.

·      Įsteigta dar viena ikimokyklinio ugdymo grupė moduliniame darželyje.

 

Darbuotojai

 

2018 m. rugsėjo 1 d.

2019 m. rugsėjo 1 d.

Pastabos apie pasikeitimą

Etatų

skaičius

Darbuotojų

skaičius

Etatų

skaičius

Darbuotojų

skaičius

Iš viso

58,06

68

51,57

52

 

Iš jų

 

 

 

 

 

Direktorių ir pavaduotojų ugd.

3

3

2

2

 

Mokytojų

21,21

31

13,62

20

 

Švietimo pagalbos specialistų

4,5

4

3,25

4

 

Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogų bei auklėtojų

 3,6

4

5,7

7

 

Aptarnaujančio personalo

25,75

26

27

19

 

·      2019 m. rugsėjo 1 d. sumažėjo etatų ir darbuotojų skaičius, nes Pakruojo r. Šukionių Jono Noreikos filialas buvo reorganizuotas į daugiafunkcį centrą ir ten liko 4,5 etato.

·      Direktoriaus pavaduotojas ugdymui  dirba tik 0,5 etato.

 

Mokytojai ir jų darbo krūvis  (mokslo metų pradžioje)

Mokslo metai

Etatų sk.

Iš viso mokyt. sk.

% dirba  tik toje mokykloje

% dirbančių ir kitose mokyklose

Darbo krūvis (etatais)

Iki

0,25

0,26-0,5

0,51-

0,75

0,76-

0,99

1

Daugiau kaip 1

2018-2019

21,21

31

68

32

5

4

8

10

3

1

2019-2020

13,62

20

85

15

2

3

6

3

6

0

 

Švietimo pagalbos specialistai (mokslo metų pradžioje)

 

Etatų sk.

Darbuotojų sk.

Ar  dirba kitose mokyklose?

Kiti pastebėjimai

Logopedas

0,75

1

ne

Logopedė dirba 0,5 etato.

Spec. pedagogas

0.75

1

ne

Spec. pedagogė dirba 0,5 etato.

Soc. pedagogas

1

1

ne

Socialinio pedagogo naudojame tik 0,5 etato, nes specialistė šiuo metu yra vaiko auginimo atostogose.    

Psichologas

-

-

-

Psichologė iš Pakruojo pedagoginės psichologinės tarnybos atvyksta 2 kartus per mėnesį, tačiau bent minimaliai turimų probleminių mokinių lūkesčiams patenkinti reikėtų  0,5 psichologo etato.

Mokytojų padėjėjas

-

-

-

 

Bibliotekininkas

0,75

2

ne

 

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS POKYČIAI ĮGYVENDINANT STRATEGINIO PLANO IR 2019 M. VEIKLOS PLANO NUOSTATAS

 

Mokykla savo veiklą planuoja įgyvendindama 2018–2020 m. strateginį planą, 2019 m. veiklos planą, 2018–2019 m. m. ir 2019–2020 m. m. ugdymo planus, remiasi mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo, išorinio vertinimo išvadomis, atsižvelgia į mokyklos bendruomenės pasiūlymus bei susitarimus.

Įgyvendinant 2019 m. veiklos planą buvo išsikelti 3 tikslai.

I tikslas – ugdymo ir ugdymosi kokybės kultūros kūrimas.

1 uždavinys – užtikrinti mokinių gebėjimo mokytis kokybės tobulinimą.

Savivaldumas mokantis – remdamiesi stebėtų pamokų analize, mokinių anketinės apklausos duomenimis, padarėme išvadą, kad 32 proc. labai dažnai ir 52 proc. mokinių dažnai kiekvienoje pamokoje, padedant mokytojui, bando ir geba kelti sau mokymosi tikslus. 57,1 proc. mokinių  įvardino, kad labai dažnai ir 35,7 proc. dažnai mokytojai pamokos gale grįžta prie pamokos uždavinio. Mokykloje mokinių individuali pažanga yra stebima ne tik kiekvienoje pamokoje, dėstomame dalyke, bet ir kiekvieno mėnesio gale, renkant mokinių TOP-3 (individuali pažanga ir mokymosi vidurkis 2018–2019 m. m.) bei baigus I ir II pusmečius.

Mokymosi konstruktyvumas – remdamiesi anketinio tyrimo duomenimis, padarėme išvadą, kad daugiau kaip 80 proc. mokytojų savo pamokose skatina mokinius, mokantis naują temą, sieti išmoktus dalykus su nežinomais. 28,6 proc. mokytojų dažnai moko mokinius vizualizuoti ir paaiškinti savo mąstymą, pademonstruoti įgūdžius, gebėjimus, veiklos būdus.

Mokymosi socialumas - nustatyta, kad daugiau nei 50,0 proc. mokytojų skiria pamokose užduotis, kurios skatina mokinius mokytis bendradarbiaujant (darbas porose, grupinis darbas). Apie 60,0 proc. mokinių sutinka, kad mokykloje mokiniai yra skatinami bendradarbiauti, padėti vieni kitiems. Mokykloje vykdytos 17 neformaliojo švietimo programų, kuriose dalyvavo virš 85,0 proc. mokinių.

2 uždavinys – pamokų ir kitų ugdymo formų kokybės tobulinimas.

2019 m.  buvo stebėtos 34 mokytojų pamokos. Stebėtų pamokų analizė atskleidė, kad 44,1 proc. stebėtų pamokų mokytojai vadovaujasi mokymosi paradigma, pamokos, kuriose vyrautų praktinis žinių taikymas, sudarė 55,8 proc. stebėtų pamokų, o kuriose būtų taikomi aktyvieji mokymo metodai sudarė 50,0 proc. 2019 m. mokytojai pravedė vieną, dvi ir daugiau pamokų netradicinėje / edukacinėje erdvėje. Mokiniai nusimato kiekvieno dalyko mokymosi lūkesčius, kuriuos pusmečių pabaigoje analizuoja su klasių vadovais ir tėvais. Stebint pamokas didžiulis dėmesys skiriamas mokinių įsivertinimui. Pamokos, kuriose vyrauja vertinimo procedūros, teikiančios informaciją pačiam mokiniui apie jo mokymosi kokybę, sudarė 88,2 proc. stebėtų pamokų. Mokinių metinis pažangumas. 2018–2019 mokslo metus baigė 150 mokinių, iš jų 19 ikimokyklinės grupės ir 12 priešmokyklinės ugdymo grupės ugdytinių. 107 mokiniai perkelti į aukštesnę klasę, 12 palikti papildomiems darbams. Bendras 1-10 klasių mokinių pažangumas 89,9 proc. Per 2018–2019 m. m. 5–10 klasių 3,9 proc. (3) mokinių I pusmetyje padarė pažangą, II pusmetyje – 63,0 proc. (46) mokinių. 2019 m. mokykla vykdė 13 projektų, iš kurių 1 rajoninis, 5 respublikiniai, 4 tarptautiniai ir 3 organizuoti mokykloje.

3 uždavinys – teikti kokybišką ir savalaikę pagalbą mokiniams.

Anketavimo tyrimai atskleidė, kad 56,0 proc. tyrime dalyvavusių tėvų, įvardina, jog jų vaikams yra galimybė pasirinkti užduotis pagal savo gebėjimus, tai patvirtino ir 61,0 proc. tyrime dalyvavusių mokinių. Mokykloje yra skiriamas dėmesys įvairiapusiškam profesiniam informavimui ir konsultavimui karjeros klausimais. 2019 m. buvo dalyvauta 3 verslumo ir karjeros ugdymo renginiuose Pakruojyje, Linkuvoje ir Šiauliuose, 6 išvykose: Joniškėlyje, Šiauliuose, Žeimelyje bei Pakruojyje. Vyko susitikimai su įvairių profesijų atstovais.

4 uždavinys – ugdymosi aplinkų atnaujinimas ir modernizavimas.

2019 m. vasarą atliktas remontas ir atnaujinti baldai 4 mokomuosiuose kabinetuose. Visiškai atnaujintas berniukų tualetas bei įrengta mokinių poilsio zona. Nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. visi mokyklos mokiniai maitinami švediško stalo principu, mokinius į pamokas kviečia muzikinis skambutis. Nuo 2019 m. rugsėjo 2 d. pastatytas laikinasis modulinis pastatas – vaikų darželis. Čia ugdomi 2-3 metų vaikai (antroji ikimokyklinio ugdymo grupė). Nuo 2019 m. lapkričio 18 d. gautas trečiasis mokyklinis autobusas (juo vežiojami ikimokyklinio ugdymo grupių ugdytiniai).

II tikslas – mokyklos bendruomenės telkimas pokyčiams ir inovacijoms skatinant jos narių lyderystę.

1 uždavinys – mokytojų profesionalumo skatinimas.

Dauguma mokyklos mokytojų skleidė savo patirtį apie Geros pamokos organizavimą: vedė seminarus, rodė atviras pamokas Pakruojo r., Šiaulių, Kelmės, Biržų mokytojams. Mokykloje, pagal bendrą susitarimą, kiekvienas mokytojas per mokslo metus privalo pravesti vieną atvirą pamoką. 2019 m. iš viso buvo pravestos 24 atviros pamokos. Mokykla įsijungė į Pakruojo r. vykdomą projektą „Lyderių laikas 3“, kur direktorė A. Gasiūnienė dalyvauja kūrybinėje komandoje, o 3 mokytojai – neformaliose lyderystės studijose.

III tikslas – bendradarbiavimas su mokinių tėvais ir socialiniais partneriais.

1 uždavinys – ryšių tarp tėvų ir mokytojų stiprinimas užtikrinant ugdymo tikslų įgyvendinimą.

Vyko bendri renginiai su tėvais: „Padėkos diena“, „Šeimų sporto šventė“ bei klasėse vykę įvairūs renginiai, pamokos netradicinėse aplinkose. Galime pasidžiaugti, kad vis aktyvesni tampa tėveliai su savo iniciatyvomis, pasiūlymais: pageidauja mokymų, renginių bei drauge su miestelio bendruomene organizuoti Kaziuko mugę, Užgavėnes. 2019 m. dalyvauta bendroje Lygumų pagrindinės mokyklos ir Lygumų bendruomenės organizuotoje Užgavėnių šventėje bei Kaziuko mugėje.

2 uždavinys – saugios aplinkos mokykloje kūrimas, įtraukiant bendruomenę ir socialinius partnerius.

2019 m. drauge su socialiniais partneriais buvo pravesta 5 prevenciniai renginiai, 18 projektų ir 3 sveikatinimo renginiai.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGOS ŪKINĖS-FINANSINĖS VEIKL0S REZULTATAI

 

Pritraukta lėšų:

·      Gauta paramos iš viso: 2528,55 Eur (UAB Sanitex – 1363,39 Eur, kita parama – 680 Eur, 2 %  – 485,16 Eur)

·      Du Švietimo mainų (Erasmus+ K229) projektai – 46809, 60 Eur

·      Du Pakruojo savivaldybės administracijos projektai – 663 Eur

·      Projektas „Mokinių bendrojo ugdymo pasiekimų gerinimas Pakruojo rajono Linkuvos, Žeimelio gimnazijose bei Lygumų ir Pašvitinio pagrindinėse mokyklose“ – 3089,90 Eur

·      Projekto „Visos dienos mokykla“ 1 mokytojo padėjėjo etatas – 3009,6 Eur

·      Pakruojo r. Lygumų žemės ūkio bendrovės parama – elektros kabelio nupirkimas, nutiesimas ir pajungimas prie modulinio darželio – 1000 Eur

Kreditoriniai įsiskolinimai – 2019-12-31 – 7543,25 Eur  (darbo užmokestis, prekės ir paslaugos, maitinimas, ryšių, transporto išlaikymo, komunalinės, pavėžėjimo paslaugos).                                                                                                                                         

 

Informacija apie lėšų naudojimą 2019 m.

Išlaidų pavadinimas

2019 m. pradžioje

patvirtinta sąmata

2019 m. pabaigoje

gautas finansavimas

Panaudotas finansavimas

Pastabos

BL lėšos

ML lėšos

Spec. lėšos

E

 lėšos

BL lėšos

ML lėšos

Spec. lėšos

E

 lėšos

BL lėšos

ML lėšos

Spec. lėšos

E

 lėšos

Darbo užmokestis

196,8

435,8

 

 

200,2

408,7

 

 

200,2

408,7

 

 

 

Soc. draudimo įmokos

2,9

7,8

 

 

3,0

7,6

 

 

3,0

7,5

 

 

 

Darbdavio soc. parama (2 d. nedarb., išeitinės )

0,1

0,7

 

 

3,2

14,0

 

 

3,2

14,0

 

 

 

Komunalinės paslaugos (šildymas, vanduo, elektra, šiukšlės)            

32,8

 

 

 

26,4

 

 

 

26,4

 

 

 

 

Kitos prekės ir paslaugos (prekės, dezinfa, banko paslaugos ir kt. )

17,0

3,6

2,3

0,6

23,0

3,6

2,3

0,8

23,0

3,6

2,3

0,8

Baldai moduliniam darželiui,  kėdutės autobusui, žaliuzės,  durys ir kt., kanceliarinės, ūkinės prekės, mokymo priemonės.

Ryšių paslaugos

(internetas, telefonas)

2,1

0,8

 

 

2,1

0,8

 

 

2,1

0,8

 

 

 

Informacinės technologijos

 (el. dienynas, pratybos, priemonės spausdintuvams, kompiuteriams, kopijavimo aparatams )                   

1,2

0,4

 

 

1,2

0,4

 

 

1,2

0,5

 

 

 

Medikamentų ir medicininės išlaidos

0,5

 

 

 

0,4

 

 

 

0,4

 

 

 

 

Ilgalaikio materialaus turto einamasis remontas

12,0

 

 

 

12,0

 

 

 

12,0

 

 

 

4 kabinetai, berniukų tualetas.

Pavėžėjimas (atsiskaitymas su vežėjais)

7,6

 

 

 

7,6

 

 

 

7,6

 

 

 

 

Transporto išlaikymas

(GA kuras, remontas ir kt.)

30,0

 

 

 

27,5

 

 

 

27,5

 

 

 

 

Kvalifikacija

 

1,0

 

 

 

1,0

 

 

 

1,0

 

 

 

Komandiruotė

0,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mityba

0,6

 

 

4,1

0,8

 

 

5,0

0,8

 

 

5,0

 

Aprangos ir patalynės įsigijimo išlaidos

0,3

 

 

 

0,3

 

 

 

0,3

 

 

 

 

Ilgalaikis turtas

 

 

 

 

7,9

 

 

 

7,9

 

 

 

 Įranga švediško stalo maitinimui.

Iš viso:

304,0

450,1

2,3

4,7

315,6

436,1

2,3

5,8

315,6

436,1

2,3

5,8

 

 

IV SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS

 

2019 m. mokykloje patikrinimą atliko Pakruojo valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai ir, nustatę trūkumus, pateikė nurodymus:

·      Atlikti kosmetinį remontą sandėliavimo patalpose.

·      Mokinių maitinimo patalpoje nesaugios apšvietimo konstrukcijos.

·      Neatlikti geriamojo vandens laboratoriniai tyrimai savikontrolei užtikrinti.

·      Nepateikta informacija raštu apie parduodamuose patiekaluose esančias alergiją ar netoleravimą sukeliančias medžiagas ir produktus.

·      Atlikti naudojamų termometrų kalibraciją.

Rasti trūkumai pašalinti iš dalies, nes kosmetinį remontą atliksime bei apšvietimo konstrukcijas pakeisime tik mokinių vasaros atostogų metu, nes ugdymo proceso metu tai atlikti neturime galimybių.

2019 m. mokykloje patikrinimą atliko Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistė ir, nustačiusi trūkumus, pateikė nurodymus:

·      Spręsti pastovų karšto vandens tiekimo klausimą mokyklos I aukšte esančiame tualete.

·      Pakeisti dirbtuvėse grindų dangą.

Rasti trūkumai pašalinti.

 

 

V SKYRIUS

PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI

 

Mokykloje išlaikyti esamą mokinių skaičių. Visos mūsų Lygumų mokyklos bendruomenės lūkestis – ir toliau išlikti patrauklia, inovatyvia bei šiuolaikiška mokykla ir pritraukti kuo daugiau mokinių. Mūsų tikslas – susigrąžinti bent pavienius mokinius, kurie mokosi kitų rajonų mokyklose.

Užtikrinti veiklos tęstinumą ir įgyvendinti projektą „Visos dienos mokykla“ pagrindiniame ugdyme (5 – 8 klasėse), kurio metu mokiniai turės galimybę mokykloje paruošti namų darbus, gauti pagalbos mokiniui specialistų pagalbą bei užsiimti įvairia popamokine veikla.

Mokyklos valgyklos remontas. 2019 m. II pusm. atsirado problemos su valgyklos vamzdynais (tiek gaminimo, tiek pagalbinėse patalpose). Vamzdynas yra senas, nekeistas, surūdijęs bei sutrūkinėjęs, todėl juo bėgantis vanduo bei nuotekos pradėjo lašėti ir atsirado grėsmė, kad bet kada gali pratrūkti. Vamzdyno keitimui reikėtų specialistų pagalbos, nes savomis turimomis darbuotojų jėgomis to negalėsime padaryti. Taip pat būtinas ir elektrinės krosnies pakeitimas, nes esama naudojamasi daugiau kaip 15 metų (pirkta buvo padėvėta) ir dažnai pasitaiko gedimų su elektros padavimu bei paskirstymu. Esame kreipęsi į elektros specialistus, tačiau jie rekomendavo įsigyti naują elektrinę krosnį, nes senosios neįmanoma pataisyti. Šių problemų išsprendimui (vamzdyno keitimui, elektrinės krosnies įsigijimui, minimaliam kosmetiniam remontui) reikėtų apie 8000 Eur.

__________________________