isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 22 d. Nr. T-359

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo numatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Margis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2020 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-359

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos finansavimo iš Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės)  biudžeto lėšų paraiškų teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo ir naudojimo bei atsiskaitymo už lėšų panaudojimą tvarką.

2. Lėšos tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklai remti kiekvienais metais numatomos pagal Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto Saugios aplinkos kūrimo, kūrybiškumo, sportiškumo ir pilietiškumo skatinimo, turizmo plėtojimo programos Nr. 3 priemonę „Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos skatinimas“. Lėšos skiriamos konkurso būdu.

3. Gauti finansavimą savo veiklai įgyvendinti pagal šį Tvarkos aprašą gali tik Savivaldybės teritorijoje registruotos ir veikiančios tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme.

 

II SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

5. Viena Savivaldybės teritorijoje registruota ir veikianti tradicinė religinė bendruomenė ar bendrija einamaisiais metais veiklai finansuoti gali teikti vieną paraišką.

6. Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius (toliau – Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius) rengia paraiškų teikimo ir finansavimo nuostatus. Nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

7. Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius kvietimą teikti paraiškas skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt. Skelbime nurodoma:

7.1. reikalavimai pateikiamiems dokumentams;

7.2. reikalavimai pareiškėjams;

7.3. paraiškų teikimo būdai, tvarka ir terminai.

8. Paraiškoms pateikti skiriamas ne mažesnis nei 30 kalendorinių dienų terminas nuo paraiškų priėmimo paskelbimo dienos.

9. Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje registruota ir veikianti tradicinė religinė bendruomenė ar bendrija nustatyta tvarka ir terminais teikia užpildytą paraiškos formą, kurioje pateikiamas prašomos finansuoti veiklos aprašymas, nurodomi tikslai, uždaviniai ir kita informacija pagal patvirtintų nuostatų reikalavimus.

10. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos galutinės pateikimo dienos. Po nustatyto termino pateiktos paraiškos nevertinamos. Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius apie nevertintiną paraišką teikėjui praneša per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos.

11. Pakruojo rajono savivaldybės teritorijoje registruotos ir veikiančios tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos, rengdamos paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas, kurias teikia Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius, telefonu, elektroniniu paštu. Informacija teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.

12. Pateikus paraiškas, savo iniciatyva jų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomus dokumentus negalima.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

13. Paraiškas vertina paraiškų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija), sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisiją sudaro septyni nariai: du Savivaldybės tarybos nariai, du Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, du Savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančių tradicinių religinių bendruomenių ar bendrijų deleguoti atstovai ir Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius deleguotas asmuo, kuris atliks Komisijos sekretoriaus funkcijas. Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas renkami pirmo Komisijos posėdžio metu iš Komisijos narių.

14. Komisijos sekretorius, pasibaigus nustatytam paraiškų pateikimo terminui, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, patikrina paraiškų atitiktį konkurso nuostatuose nustatytiems formaliesiems reikalavimams.

15. Jeigu su paraiška nepateikti visi kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodyti privalomi pateikti dokumentai, Komisijos sekretorius raštu arba el. paštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Paraiškos, neatitinkančios paraiškų teikimo nuostatuose nustatytų formaliųjų reikalavimų, atmetamos.

16. Komisijos sekretorius Komisijai perduoda paraiškas ir bendrą suvestinę, kurioje nurodoma informacija apie tinkamai pateiktas paraiškas, atitinkančias formaliuosius paraiškų teikimo nuostatų reikalavimus.

17. Komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos paraiškų pateikimo dienos.

18. Komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Komisijos narių.

19. Komisijos nariai pirmojo posėdžio metu privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus ir užtikrinti paraiškų vertinimo proceso konfidencialumą.

20. Komisijos posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nėra nei Komisijos pirmininko, nei pirmininko pavaduotojo, Komisijos narių sutarimu posėdžiui pirmininkauja Komisijos narys

21. Komisija paraiškas įvertina pagal konkurso nuostatuose aiškiai apibrėžtus vertinimo kriterijus bei jų vertinimo balų skalę. Galutiniai sprendimai priimami Komisijos posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

22. Komisija, įvertinusi paraiškas, priima sprendimą dėl siūlomų remti veiklų bei rekomenduojamų finansavimo sumų ir teikia siūlymus Administracijos direktoriui įsakymu skirti lėšų paraiškoje nurodytoms veikloms finansuoti. Jeigu skiriama mažesnė suma negu nurodyta paraiškoje, religinė bendruomenė ar bendrija turi pateikti patikslintą sąmatą. Tokiu atveju religinė bendruomenė ar bendrija turi teisę mažinti veiklos apimtis, tačiau neturi teisės keisti nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

IV SKYRIUS

REMIAMOS VEIKLOS IR FINANSUOJAMOS IŠLAIDOS

 

23. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos rėmimo tikslas – prisidėti prie kultūrinio paveldo dalies, priklausančios religinėms bendruomenėms ar bendrijoms, išsaugojimo, religinėms bendruomenėms ar bendrijoms priklausančių pastatų sutvarkymo bei pritaikymo bendruomenės poreikiams, religinių bendruomenių ar bendrijų veiklos skatinimo vietos bendruomenėje.

24. Remiamos veiklos, kuriomis tradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos siekia ugdyti visuomenės bendrąją kultūrą, puoselėja etnokultūrą ir kraštovaizdį, saugo nekilnojamąsias kultūros vertybes, sprendžia bendruomenės socialines, kultūrines, dorines problemas.

25. Tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos:

25.1. renginių organizavimas;

25.2. edukacinių ir sociokultūrinių iniciatyvų organizavimas;

25.3. religinėms bendruomenėms ar bendrijoms priklausančių statinių būklės pagerinimas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

25.4. pastatų, patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams;

25.5. remonto paskirties medžiagų bei prekių įsigijimas;

25.6. aplinkos sutvarkymo darbai;

25.7. bažnytinio inventoriaus remontas.

26. Prioritetas teikiamas:

26.1. objektams, kurių būklė blogiausia, t. y. pastatui, kitam daiktui, kuriam skubiai reikalingas avarijos grėsmės pašalinimas, konservavimo, restauravimo ir apsaugos priemonių įrengimo darbai, remontas ir jų priežiūra;

26.2. į Kultūros paveldo registrą įrašytų didesnės istorinės, architektūrinės, meninės vertės bažnytinių pastatų bei juose esančių vertybių priežiūrai;

26.3. veikloms, papildomai pritraukiančioms lėšų iš kitų finansavimo šaltinių (įeina ir nuosavos lėšos).

27. Savivaldybės biudžeto lėšos religinėms bendruomenėms ir bendrijoms negali būti skiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:

27.1. juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

27.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į paraiškai įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į paraiškai įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;

27.3. juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

27.4. juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su savivaldybės administracija, ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;

27.5. juridinis asmuo neatitinka asignavimų valdytojo patvirtintuose projektų finansavimo konkursų nuostatuose nustatytų reikalavimų;

27.6. juridinis asmuo yra skolingas Savivaldybės biudžetui.

28. Religinių bendruomenių ir bendrijų finansavimas pagal pateiktas paraiškas skiriamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Savivaldybės administracijos direktorius ir paraišką pateikęs pareiškėjas, kuriam yra skiriamos lėšos, pasirašo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Sutartis pasirašoma ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo įsakymo pasirašymo dienos.

29. Jeigu paraišką pateikęs pareiškėjas, kuriam skiriamos lėšos, nepasirašo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per 60 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo pasirašymo dienos, laikoma, kad jis atsisakė vykdyti paraiškoje nurodytą veiklą ir numatytas finansavimas neskiriamas.

30. Lėšos religinėms bendruomenėms ir bendrijoms pervedamos sudarius Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Sutarties kopija pateikiama Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.

 

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

31. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą kontroliuoja Kultūros, paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyrius ir Pakruojo rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba

32. Prašymų įgyvendinimo kontrolės tikslas – užtikrinti tikslingą ir racionalų Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą.

33. Už Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, skirtų lėšų tikslinį panaudojimą ir Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytų ir planuojamų veiklos rezultatų pasiekimą atsako lėšas gavusi religinė bendruomenė ar bendrija.

34. Religinė bendruomenė ar bendrija už paraiškoje nurodytų veiklų įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą atsiskaito ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 30 d. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatyta tvarka.

35. Religinė bendruomenė ar bendrija po paraiškoje nurodytų veiklų įgyvendinimo Savivaldybės administracijai pateikia nustatytos formos veiklos bei finansinę ataskaitas ir išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas.

36. Religinės bendruomenės ar bendrijos per penkias darbo dienas į Savivaldybės atsiskaitomąją sąskaitą, kuri nurodyta Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje, privalo grąžinti nepanaudotas lėšas, taip pat ne pagal paskirtį panaudotas lėšas (jei toks faktas buvo nustatytas).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Religinė bendruomenė ar bendrija turi viešinti Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuotas veiklas. Viešinant privaloma nurodyti, kokiu tikslu ir kiek Savivaldybės biudžeto lėšų buvo skirta bei panaudota įgyvendinant paraiškoje nurodytas veiklas.

38. Religinių bendruomenių ir bendrijų duomenys tvarkomi laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo bei Bendrojo duomenų apsaugos reglamento nuostatų.

39.Protokolai, sprendimai, įsakymai, Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų kopijos, visi religinių bendruomenių ir bendrijų pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomos teisės aktų nustatyta tvarka.

40. Šis Tvarkos aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

41. Ginčai, kylantys dėl paraiškos vertinimo rezultatų ir / ar lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________________