Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, Linijinis piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2024–2027 metų TARPTAUTINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 15 d. Nr. 3D-862

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/695, kuriuo sukuriama bendroji mokslinių tyrimų ir inovacijų programa „Europos horizontas“, nustatomos su ja susijusios dalyvavimo ir sklaidos taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1290/2013 ir (ES) Nr. 1291/2013, nuostatomis ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi,

t v i r t i n u Žemės ūkio ministerijos 2024–2027 metų tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                       Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2023 m. gruodžio 15 d.

įsakymu Nr. 3D-862

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS 2024–2027 METŲ TARPTAUTINIŲ MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio ministerijos 2024–2027 metų tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato valstybės pagalbos žemės ūkio tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams skyrimo iš valstybės biudžeto lėšų pagrindinius principus, sąlygas ir panaudojimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, I skyriaus nuostatomis bei III skyriaus 38 straipsniu, 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/695, kuriuo sukuriama bendroji mokslinių tyrimų ir inovacijų programa „Europos horizontas“, nustatomos su ja susijusios dalyvavimo ir sklaidos taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1290/2013 ir (ES) Nr. 1291/2013, IV skyriaus 46 straipsniu ir Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros iniciatyva (toliau – TMTEP iniciatyva) – pagal tarptautinę sutartį (susitarimą) vykdoma daugiašalio bendradarbiavimo tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros srityje iniciatyva (pvz., „Green Era-Hub“, Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų programos „Europos horizontas“ iniciatyva ir pan.), kurią įgyvendina Europos Sąjungos ir (ar) kitų valstybių institucijos, koordinuojančios ir finansuojančios žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros mokslinius tyrimus ir taikomąją veiklą nacionaliniu lygmeniu (toliau – TMTEP iniciatyvos partneriai).

3.2. Tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros iniciatyvos kvietimas (toliau – TMTEP iniciatyvos kvietimas) – TMTEP iniciatyvos interneto svetainėje skelbiamas kvietimas teikti TMTEP projektų paraiškas (toliau – TMTTV projekto  paraiška).

3.3. TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriatas – iš kelių institucijų sudarytas TMTEP iniciatyvos valdymo organas, atsakingas už TMTEP iniciatyvos kvietimo dokumentų parengimą, TMTEP projektų paraiškų priėmimą bei jų vertinimo organizavimą.

3.4. Tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektas (toliau – TMTEP projektas) – Lietuvos Respublikos pareiškėjų kartu su kitų valstybių partneriais vykdomas projektas, inicijuotas skelbiant TMTEP iniciatyvos kvietimą ir įgyvendinantis šios iniciatyvos tikslus.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 2022/2472 ir (ES) 2021/695 reglamentuose, Bendrosiose administravimo taisyklėse.

 

II skyrius

PAGRINDINIAI DALYVAVIMO TARPTAUTINIUOSE KVIETIMUOSE PRINCIPAI

 

5. TMTEP iniciatyvos partneriai sutaria dėl bendrų TMTEP iniciatyvos tikslų ir veiklos krypčių, kurios bus įgyvendinamos, ir įsipareigoja finansuoti savo šalių TMTEP projektus. Vienas iš TMTEP iniciatyvos partnerių paskiriamas atsakingu už TMTEP iniciatyvos tikslų ir veiklos krypčių įgyvendinimo koordinavimą ir išteklių panaudojimą (toliau – TMTEP iniciatyvos kvietimo koordinatorius). 

6. TMTEP iniciatyvoje kaip finansuojanti institucija gali dalyvauti Žemės ūkio ministerija (toliau – Ministerija) ir (ar) mokslo ir studijų institucijos, vykdančios mokslinius tyrimus. Sprendimą dėl įsitraukimo į TMTEP iniciatyvą priima Projektų, finansuojamų iš tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo arba valstybės biudžeto lėšų, vykdymo ir valdymo Žemės ūkio ministerijoje koordinavimo komisija, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-316 „Dėl projektų, finansuojamų iš tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo arba valstybės biudžeto lėšų, vykdymo ir valdymo Žemės ūkio ministerijoje“.

7. Jei TMTEP iniciatyvoje dalyvauja Ministerija, Ministerijai kartu su kitų valstybių institucijomis pasirašius bendradarbiavimo sutartį dėl tam tikros tarptautinės iniciatyvos įgyvendinimo, Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtinama iš Ministerijos specialistų sudaryta TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupė, paskiriamas iniciatyvos koordinatorius Ministerijoje bei kiti atsakingi asmenys, parengiamas iniciatyvos veiklų administravimo planas. 

 

IIi SKYRIUS

Tarptautinių mokslinių tyrimų ir EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS PROJEKTų FINANSAVIMO iš valstybės biudžeto lėšų principai

 

8. TMTEP projektų finansavimo tikslas – integruoti Lietuvos žemės ūkio mokslinį potencialą į Europos ir kitų šalių mokslinių tyrimų erdvę: gauti naujų žinių ir panaudoti jas kuriant naujus produktus, procesus ir paslaugas ar tobulinti esamus; skatinti keistis sukauptomis žiniomis ir patirtimi, taikyti jas praktiškai efektyviai panaudojant bendrus išteklius ir lėšas, įgyvendinant TMTEP projektus Europos Sąjungoje ir už jos ribų, o gautus projektų rezultatus taikyti Lietuvos Respublikoje.

9. Pagal Taisykles finansuojami žemės ūkio TMTEP projektai, kurie įgyvendina atitinkamo tarptautinio kvietimo tikslus. Finansuojamos šios žemės ūkio TMTEP projektų kategorijos:

9.1. fundamentiniai tyrimai;

9.2. taikomieji moksliniai tyrimai;

9.3. eksperimentinė plėtra.

10. Inicijuojami TMTEP projektai turi būti svarbūs visiems konkretaus žemės ūkio sektoriaus veiklos subjektams.

11. Valstybės pagalbos intensyvumas TMTEP projektams gali būti iki 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Finansavimo intensyvumas priklauso nuo einamaisiais metais skiriamų valstybės biudžeto asignavimų tarptautiniams tyrimams vykdyti.

12. TMTEP projektui didžiausia valstybės pagalbos suma nustatoma vadovaujantis reglamento (ES) Nr. 2022/2472 4 straipsnio nuostatomis. Valstybės pagalba vienam TMTEP projektui negali viršyti 7,5 mln. Eur. TMTEP projektai neturi būti dirbtinai skaidomi, kad būtų išvengta valstybės pagalbos vienam TMTEP projektui ribos viršijimo.

13. Skiriama valstybės pagalba turi atitikti reglamento (ES) Nr. 2022/2472 8 straipsnio nuostatas dėl valstybės pagalbos sumavimo.    

14. Jei TMTEP projekte dalyvauja daugiau nei vienas pareiškėjas iš Lietuvos, bendra jų prašoma valstybės pagalbos suma negali viršyti TMTEP iniciatyvos kvietime nurodytos Ministerijos vienam TMTEP projektui skiriamos sumos.

15. Pagalbos dydis nėra nustatomas remiantis žemės ūkio produktų kainomis.        

 

iV SKYRIUS

REIKALAVIMAI pareiškėjams, norintiems gauti valstybės pagalbą TMTEP PROJEKTUI ĮGYVENDINTI

 

16. Tinkami pareiškėjai – juridiniai asmenys, nepriklausomai nuo jų juridinės formos ir finansavimo būdo, kurių pagrindinė veikla yra vykdyti mokslinius tyrimus ir taikomąją veiklą ir skleisti jų rezultatus.

17. Pareiškėjas turi atitikti TMTEP iniciatyvos kvietime ir Taisyklėse nurodytas dalyvavimo sąlygas.

18. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:

18.1. neatitinka Taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytų reikalavimų;

18.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu, bei kitų mokestinių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;

18.3. yra gavęs valstybės pagalbą, kuri suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, ir yra nesugrąžinęs visos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumos, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka;

18.4. yra priskiriamas prie įmonių, patiriančių sunkumų, kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 2022/2472 2 straipsnio 59 punkte.

19. Jeigu mokslo ir studijų institucijos, vykdančios mokslinius tyrimus, vykdo ekonominę veiklą, tos ekonominės veiklos finansavimas, išlaidos ir pajamos apskaitomos atskirai.

20. Įmonės, galinčios daryti įtaką mokslo ir studijų institucijai, vykdančiai mokslinius tyrimus, pavyzdžiui, per akcininkus arba narius, negali turėti lengvatinės galimybės naudotis tokio subjekto mokslinių tyrimų pajėgumais arba jo sukurtais rezultatais.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. TMTEP projekto paraiškoje turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu. Iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamos tik Taisyklių 22 ir 23 punktuose nurodytos tinkamos finansuoti išlaidos.

22. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

22.1. neviršijančios kiekvieniems TMTEP projekto įgyvendinimo metams projekto vykdymo sutartyje numatytos sumos;

22.2. kai prekių, paslaugų, darbų pirkimai atlikti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais;

22.3. faktiškai patirtos ir užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje, pagrįstos dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis jų kopijomis.

23. Tinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

23.1. personalo išlaidos (mokėjimas už darbą asmenims, tiesiogiai vykdantiems TMTEP projektus (darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, autorinis atlyginimas ir su juo susiję mokesčiai), komandiruočių išlaidos asmenims, tiesiogiai vykdantiems TMTEP projektus ir tiesiogiai susijusios su vykdomu projektu);

23.2. prietaisų ir įrangos, kurie išimtinai bus naudojami TMTEP projektui įgyvendinti bei rezultatams pritaikyti, įsigijimo arba nuomos išlaidos. Jei šių priemonių eksploatacijos laikotarpis ilgesnis negu TMTEP projekto įgyvendinimo trukmė, dengiamos tiktai projekto trukmę atitinkančios priemonių nusidėvėjimo sąnaudos, apskaičiuotos taikant tiesiogiai proporcingą (tiesinį) metodą pagal 12-ąjį verslo apskaitos standartą „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintą viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo instituto direktoriaus 2003 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1 „Dėl verslo apskaitos standartų patvirtinimo“;

23.3. išlaidos pagal projekto vykdymo sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, įsigyjamiems pagal licenciją iš kitų išorės šaltinių įprastos rinkos sąlygomis, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, skirtų tik TMTEP projekto veiklai, išlaidos;

23.4. kitos veiklos išlaidos (medžiagų, reagentų, instrumentų, darbo saugos priemonių, programinės įrangos ir (ar) priemonių, kurios sunaudojamos TMTEP projekto vykdymo metu ir negali būti apskaitomos kaip ilgalaikis turtas ar įranga, įsigijimo išlaidos);

23.5. papildomos pridėtinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su TMTEP projekto administravimu. Šios išlaidos gali sudaryti iki 20 proc. einamaisiais metais TMTEP projekto faktiškai patirtų išlaidų, finansuojamų iš valstybės biudžeto lėšų. Tinkamos finansuoti papildomos pridėtinės išlaidos, tiesiogiai susijusios su TMTEP projekto administravimu, yra šios:

23.5.1. atlygis TMTEP projektą administruojančiam personalui ir jų komandiruočių, tiesiogiai susijusių su vykdomu projektu, išlaidos;

23.5.2. ryšiai (telefonas, paštas, internetas);

23.5.3. patalpų nuoma ir išlaikymas;

23.5.4. kanceliarinės prekės;

23.5.5. audito išlaidos;

23.5.6. išlaidos, skirtos skleisti ir viešinti TMTEP projekto metu įgytas žinias ir (ar) gautus rezultatus.

24. Netinkamos finansuoti išlaidos:

24.1. nenumatytos TMTEP projekte, nesusijusios su šiuo projektu ir (ar) remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 22 punkte nurodytų reikalavimų ir (ar) neįvardytos Taisyklių 23 punkte;

24.2. patirtos iki Ministerijos kanclerio potvarkio, patvirtinančio sprendimą apie TMTEP projekto finansavimą, įsigaliojimo dienos ir (ar) pasibaigus projekto vykdymo sutartyje numatytai TMTEP projekto įvykdymo datai;

24.3. pridėtinės vertės mokestis (PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir (arba) paslaugas nepriskiriamas prie tinkamų finansuoti TMTEP projekto išlaidų, išskyrus atvejus, kai:

24.3.1. jį faktiškai ir galutinai sumoka projekto vykdytojas, nesantis PVM mokėtoju;

24.3.2. pareiškėjo, kuris yra PVM mokėtojas, veikla, kuriai vykdyti teikiama valstybės pagalba pagal šias Taisykles, nėra laikoma ekonomine veikla ir už įsigytas šiai veiklai reikalingas prekes ar paslaugas pareiškėjas negalės susigrąžinti PVM.

25. TMTEP projekto pareiškėjas negali būti gavęs ir siekti gauti paramos iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos programų ir (ar) priemonių išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKOS teikimas, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

26. TMTEP projekto paraiškos teikiamos pagal TMTEP iniciatyvos kvietimus, kuriuos skelbia TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriatas TMTEP iniciatyvos interneto svetainėje. Lietuvoje informacija apie paskelbtą TMTEP iniciatyvos kvietimą teikti TMTEP projekto paraiškas skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lrv.lt. ir išsiunčiama mokslo institucijoms, pagal kompetenciją dirbančioms konkrečioje veiklos srityje.

27. Pareiškėjas pateikia TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriatui TMTEP projekto paraišką pagal TMTEP iniciatyvos kvietime nurodytą paraiškos formą. Pareiškėjas iš Lietuvos, rengdamas ir teikdamas TMTEP projekto  paraišką, privalo atsižvelgti ir į šių Taisyklių nuostatas.

28. Pasibaigus TMTEP projekto paraiškų priėmimo terminui, atliekama TMTEP projekto paraiškų administracinė patikra, nacionalinis tinkamumo finansuoti vertinimas ir ekspertinis vertinimas. TMTEP projekto paraiškų administracinę patikrą ir ekspertinį vertinimą, vadovaudamasis TMTEP iniciatyvos kvietimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, organizuoja TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriatas.

29. Praėjusios administracinę patikrą TMTTV projekto paraiškos TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriato perduodamos šalies, kurių pareiškėjai dalyvauja kvietime, nacionaliniam tinkamumo finansuoti vertinimui.

30. Ministerijoje nacionalinį tinkamumo finansuoti vertinimą per TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriato nustatytą terminą atlieka už tarptautinių mokslinių tyrimų koordinavimą atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys arba, jei yra sudaryta, TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupė.

31. Nacionalinio tinkamumo finansuoti kriterijai yra šie:

31.1. TMTEP projekto paraišką teikia subjektas, laikomas tinkamu pareiškėju pagal Taisyklių IV skyriaus nuostatas;

31.2. TMTEP projektas priskiriamas prie finansuojamos žemės ūkio TMTEP projektų kategorijos, nurodytos Taisyklių 9 ir 10 punktuose;

31.3. išlaidos priskiriamos prie tinkamų išlaidų, nurodytų Taisyklių 22 ir 23 punktuose, kategorijos;

31.4. jei TMTEP projekte dalyvauja daugiau nei vienas pareiškėjas iš Lietuvos, bendra jų prašoma valstybės pagalbos suma negali viršyti TMTEP iniciatyvos kvietime nurodytos Ministerijos vienam TMTEP projektui skiriamos sumos.

32. Tuo atveju, jei nacionalinio tinkamumo finansuoti vertinimo metu trūksta informacijos ar duomenų, Ministerija ar už tarptautinių mokslinių tyrimų koordinavimą atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys arba, jei yra sudaryta, TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupė turi teisę prašyti, kad pareiškėjas iš Lietuvos per 5 darbo dienas paaiškintų, papildytų ar patikslintų TMTEP projekto paraiškoje pateiktą informaciją. Jeigu pareiškėjas iš Lietuvos prašomos informacijos laiku nepateikia arba pateikia ne visą prašomą informaciją, TMTEP projekto paraiška vertinama pagal pateiktą informaciją.

33. Nacionalinio tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatai pateikiami  TMTEP iniciatyvos kvietimo sekretoriatui. Toliau TMTEP projekto paraiškas vertina nepriklausomi tarptautiniai ekspertai, kuriuos tvirtina TMTEP iniciatyvos vykdančioji taryba, sudaryta iš TMTEP iniciatyvos partnerių, kurie nacionaliniu lygmeniu finansuoja TMTEP projektus arba yra deleguoti atstovauti nacionaliniu lygmeniu TMTEP projektus finansuojančioms institucijoms (toliau – vykdančioji taryba).   

34. Įvertinę TMTEP projekto paraiškas, tarptautiniai ekspertai vykdančiajai tarybai pateikia rekomendacijas dėl finansuotinų ir nefinansuotinų TMTEP projektų, o ši savo posėdyje svarsto ir patvirtina finansuotinų TMTEP projektų sąrašą.

35. Pareiškėjas, kurio TMTEP projektas vykdančiosios tarybos yra įtrauktas į finansuotinų TMTEP projektų sąrašą, per 10 darbo dienų nuo informacijos apie finansuojamą projektą gavimo dienos pateikia lietuvių kalba Ministerijai užpildytą ir kvalifikuotu el. parašu pasirašytą paraišką gauti valstybės pagalbą tarptautinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams vykdyti (toliau – valstybės pagalbos paraiška) pagal Taisyklių priede nurodytą valstybės pagalbos paraiškos formą el. paštu zum@zum.lt.  

36. Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už tarptautinių mokslinių tyrimų koordinavimą, per 5 darbo dienas nuo valstybės pagalbos paraiškos gavimo dienos patikrina, ar valstybės pagalbos paraiška tinkamai užpildyta, pateikta visa reikiama informacija, ar išlaidos, nurodytos valstybės pagalbos paraiškoje, priskiriamos prie tinkamų išlaidų, nurodytų Taisyklių 22 ir 23 punktuose, kategorijos. Jei nustatoma, kad pateikta ne visa reikiama informacija, arba valstybės pagalbos paraiška užpildyta netinkamai, elektroniniu paštu pareiškėjui išsiunčiamas paklausimas. Pareiškėjo atsakymui pateikti suteikiamas iki 5 darbo dienų terminas nuo paklausimo išsiuntimo elektroniniu paštu dienos.

37. Įvertintos valstybės pagalbos paraiškos pateikiamos svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui, patvirtintam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34 „Dėl Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Priemonių atrankos komitetas). Priemonių atrankos komitetui paprašius, pateikiamos TMTEP projektų paraiškų ir jų priedų kopijos, kita prašoma informacija.

38. Priemonių atrankos komitetas, atsižvelgdamas į vykdančiosios tarybos finansuotinų TMTEP projektų sąrašą ir į einamaisiais metais paramai tarptautiniams tyrimams vykdyti skirtas lėšas, teikia siūlymus Ministerijos kancleriui dėl finansuotinų TMTEP projektų sąrašo, projektų vykdytojų ir skiriamų valstybės biudžeto lėšų.

39. Ministerijos kancleris, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima galutinį sprendimą dėl lėšų TMTEP projektams skyrimo, sprendime nurodydamas skirtos pagalbos sumą ir diskontuotą skirtos pagalbos vertę (Taisyklių 40 punkte nurodytu atveju), patvirtindamas jį potvarkiu. Priėmus sprendimą skirti valstybės pagalbą TMTEP projektui įgyvendinti, pareiškėjas tampa TMTEP projekto vykdytoju. Apie priimtus sprendimus Ministerija informuoja pareiškėjus per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

40. Vadovaudamasis reglamento (ES) Nr. 2022/2472 7 straipsnio 5 dalies nuostatomis, už tarptautinių mokslinių tyrimų koordinavimą atsakingas Ministerijos struktūrinis padalinys ateityje mokėtiną pagalbą, įskaitant keliomis dalimis mokamą valstybės pagalbą, diskontuoja iki jos vertės pagalbos suteikimo dieną. Diskontuota pagalbos vertė apskaičiuojama pagal Valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos (eurais) per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimo tvarką, nurodytą bendrųjų administravimo taisyklių 3 priede. Informacija apie skirtą pagalbą (išmokant pagalbą dalimis nurodoma diskontuota skirtos pagalbos vertė) turi būti pateikiama į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą (toliau – Registras) per Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose (toliau – Registro nuostatai), patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatytą terminą. Registrui pateikti duomenys apie skirtą valstybės pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais.

41. Visus Ministerijos kanclerio potvarkiu pavirtintus sprendimus dėl lėšų TMTEP projektams skyrimo Ministerija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos perduoda Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Kaimo plėtros, žuvininkystės programų ir nacionalinės paramos departamento Nacionalinės paramos skyriui el. paštu [email protected] ir raštu, Ministerijos nustatyta darbo tvarka, pridėdama valstybės pagalbos paraiškų kopijas ir Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolo kopiją ar kitą papildomą informaciją.

42. Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už tarptautinių mokslinių tyrimų koordinavimą, per šešis mėnesius nuo sprendimo suteikti pagalbą priėmimo dienos pateikia Reglamento (ES) Nr. 2022/2472 III priede nurodytą informaciją apie tuos valstybės pagalbos skyrimo atvejus, kai vienam TMTEP projekto vykdytojui skirta individuali pagalba (t. y. tam pačiam TMTEP projekto vykdytojui ir tam pačiam projektui skiriama pagalba, net jei ji skirta kelių sprendimų pagrindu ir (arba) pagal skirtingas pagalbos priemones) viršijo reglamento (ES) Nr. 2022/2472 9 straipsnio 1 dalies c punkto i papunktyje nurodytą 10 000 Eur ribą, suteikus pagalbą pagalbos gavėjui, vykdančiam pirminę žemės ūkio produktų gamybos veiklą, reglamento (ES) Nr. 2022/2472 9 straipsnio 1 dalies c punkto ii papunktyje nurodytą 100 000 Eur ribą, suteikus pagalbą pagalbos gavėjui, vykdančiam žemės ūkio produktų perdirbimo ar prekybos veiklą, į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę.

 

VII SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS IR KEITIMAS, LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

43. Esant mišriam finansavimui, kai TMTEP iniciatyvai skiriamas papildomas ES finansavimas, TMTEP iniciatyvos vykdančiajai tarybai priėmus galutinį sprendimą dėl ES finansavimo paskirstymo TMTEP projektams, iniciatyvos koordinatorius TMTEP projektams skirtas ES finansavimo lėšas perveda į TMTEP iniciatyvoje dalyvaujančių ir nacionaliniu lygmeniu TMTEP projektus finansuojančių TMTEP iniciatyvos partnerių sąskaitas banke. Mišrus finansavimas gali būti skiriamas „Europos horizontas“ programos lėšomis bendro finansavimo veiksmui, kurį vykdant bendroje valstybių ir asocijuotųjų šalių programoje numatoma naudoti finansines priemones atrinktiems veiksmams remti. Šiam tikslui Ministerija atidaro TMTEP iniciatyvos sąskaitą banke. ES lėšų skyrimo principai ir lėšų administravimas numatyti tarptautiniuose TMTEP iniciatyvų susitarimuose, kuriais kartu su kitų valstybių partnerių institucijomis vadovaujasi Ministerija.

44. Gavusi Taisyklių 41 punkte nurodytus dokumentus, Agentūra Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka su projekto vykdytoju sudaro TMTEP projekto vykdymo sutartį.

45. Projekto vykdymo sutartis sudaroma visam TMTEP projekto įgyvendinimo laikotarpiui. Sutartyje nustatomi šalių įsipareigojimai, tinkamų finansuoti išlaidų sąrašas su nurodytomis lėšomis, TMTEP projekto lėšų išmokėjimo ir atsiskaitymo tvarka, TMTEP projektui įgyvendinti skiriama bendra lėšų suma ir kiekvieniems metams skiriamos lėšos, jeigu TMTEP projektas vykdomas ilgiau kaip vienus metus. Tais atvejais, kai TMTEP projekto įgyvendinimas tęsiamas kitais po projekto vykdymo sutarties pasirašymo kalendoriniais metais ir projekto vykdymo sutartyje finansavimas nurodomas visam TMTEP projekto įgyvendinimo laikotarpiui, TMTEP projektui skiriama valstybės pagalbos suma gali būti sumažinta atsižvelgiant į kitais kalendoriniais metais skirtus valstybės biudžeto asignavimus tarptautiniams tyrimams vykdyti.

46. Valstybės pagalbos lėšos projekto vykdytojui išmokamos išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdu. Pasirašius projekto vykdymo sutartį, jei TMTEP projektas įgyvendinamas per vienus metus, Agentūra projekto vykdytojui avansu perveda 50 proc. TMTEP projektui įgyvendinti projekto vykdymo sutartyje numatytos valstybės pagalbos lėšų sumos, jei Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl lėšų TMTEP projektams skyrimo nenumatyta kitaip. Jei TMTEP projektas įgyvendinamas per keletą metų, Agentūra projekto vykdytojui kasmet perveda 50 proc. einamaisiais metais TMTEP projektui įgyvendinti skirtos valstybės pagalbos sumos avansą, jei Ministerijos kanclerio potvarkiu patvirtintame sprendime dėl valstybės pagalbos skyrimo nenumatyta kitaip. 

47. Įgyvendinant projekto vykdymo sutarties sąlygas, galimas iki 20 proc. TMTEP projektui įgyvendinti skirtos lėšų sumos perviršis pagal atskiras išlaidų rūšis, nedidinant bendros ir einamaisiais metais projekto vykdymo sutartyje numatytos sumos. Projekto vykdymo sutarties pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. išlaidų viršijimo pagal atskiras išlaidų rūšis, kurioms buvo pritarta skirti lėšų ir nustatyta projekto vykdymo sutartyje, negalimas. Išlaidos, kurios daugiau kaip 20 proc. yra didesnės už pagal atskiras išlaidų rūšis numatytas išlaidas, ir išlaidos, nenumatytos Taisyklėse, paraiškoje ir projekto vykdymo sutartyje, nefinansuojamos.

48. Norėdamas pakeisti neesminę projekto vykdymo sutarties sąlygą (pvz., keičiasi projekto vykdytojo rekvizitai, sąskaita kredito įstaigoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl TMTEP projekto finansavimo, projekto vykdytojas informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimas pakeisti arba papildyti projekto vykdymo sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia patvirtinimo dokumentus. Jei Agentūra sutarties pakeitimams pritaria, apie tai ji per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo dienos raštu informuoja TMTEP projekto vykdytoją ir Agentūros nustatyta tvarka pakeičia sutartį. Jei Agentūra nepritaria prašomiems sutarties pakeitimams, apie tai ji per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo dienos informuoja TMTEP projekto vykdytoją raštu, nurodydama tokio sprendimo priežastis.

49. Jeigu  norima  atlikti  TMTEP  projekto  įgyvendinimo  plano  pakeitimus ir (arba)   pratęsti projekto  įgyvendinimo  trukmę, projekto vykdytojas kreipiasi į Ministeriją su motyvuotu prašymu, kuriame atitinkamai nurodo norimus atlikti projekto įgyvendinimo plano pakeitimus ir jų priežastis, ir (arba) objektyvias priežastis, dėl kurių negali įgyvendinti projekto nustatytu laiku.

50. Sprendimą dėl projekto įgyvendinimo plano pakeitimo per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos priima Priemonių atrankos komitetas, o sprendimą dėl TMTEP projekto įgyvendinimo trukmės pratęsimo, remdamasis Priemonių atrankos komiteto siūlymu, priima Ministerijos kancleris. Vadovaujantis Taisyklių 40 punkto nuostatomis turi būti patikslinama diskontuota valstybės pagalbos vertė ir patikslinami Registrui pateikti duomenys apie suteiktą valstybės pagalbą. Apie priimtą sprendimą Ministerija per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja Agentūrą ir TMTEP projekto vykdytoją.

51. Gavusi Priemonių atrankos komiteto sprendimą, kuriuo leidžiama keisti projekto įgyvendinimo planą, ir (arba) sprendimą pratęsti  projekto įgyvendinimo trukmę, Agentūra, jeigu reikia,  su  TMTEP projekto vykdytoju pasirašo susitarimą dėl projekto vykdymo sutarties keitimo. Šie susitarimai gali būti pasirašomi, kol nepasibaigę šalių sutartiniai įsipareigojimai, užtikrinant, kad pakeitimai neturės įtakos TMTEP projekto rezultatams.  

52. Jeigu keičiamas projektų veiklų vykdytojas (-ai), tačiau tai neturi įtakos projekto įgyvendinimo planui, bendram projekto biudžetui ir sutarties keisti nereikia, projekto vykdytojas raštu informuoja Ministeriją, nurodydamas pasikeitimų priežastis, pateikia papildomus dokumentus, jei tokių yra. Tokiu atveju Agentūros informuoti nereikia.

53. Kai TMTEP projektas trunka vienus metus, jo galutinė ataskaita apie TMTEP projekto rezultatus turi būti pateikta Ministerijai ne vėliau kaip iki lapkričio 10 d. Galutinė ataskaita teikiama pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu elektroniniu paštu, adresu [email protected].

54. Kai TMTEP projektas trunka ilgiau kaip vienus metus, kiekvienais metais projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki lapkričio 10 d. pateikia Ministerijai TMTEP projekto tarpinę einamųjų metų ataskaitą (toliau – tarpinė ataskaita), o paskutiniais projekto įgyvendinimo metais – galutinę TMTEP projekto ataskaitą (toliau – galutinė ataskaita). Tarpinė ar galutinė ataskaita teikiama TMTEP projekto vykdytojo pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu elektroniniu paštu, adresu [email protected].

55. TMTEP projektų ataskaitos svarstomos TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupėje (jei tokia yra) arba atitinkamų sričių Žemės, maisto ir žuvininkystės ūkio tyrimų priežiūros komisijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 3D-131 „Dėl Žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės tyrimų priežiūros komisijų ir jų darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Priežiūros komisija), kurios per 10 darbo dienų nuo TMTEP projektų ataskaitų gavimo dienos įvertina šias ataskaitas. TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupei ar Priežiūros komisijai pateikus pastabų dėl TMTEP projekto tarpinės ir (arba) galutinės ataskaitų, per nurodytą laiką projekto vykdytojas turi į jas atsižvelgti ir pataisyti ataskaitą arba pateikti argumentuotą paaiškinimą.

56. TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupei ar Priežiūros komisijai teigiamai įvertinus TMTEP projekto ataskaitą, parengiamas TMTEP projekto ataskaitos įvertinimo protokolas, kuris ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po jo užregistravimo ir ne vėliau kaip iki gruodžio 5 d. Ministerijos nustatyta darbo tvarka perduodamas Agentūrai el. paštu [email protected].

57. TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupei ar Priežiūros komisijai neigiamai įvertinus TMTEP projekto ataskaitą parengiamas TMTEP projekto ataskaitos įvertinimo protokolas ir perduodamas svarstyti Priemonių atrankos komitetui. Priemonių atrankos komitetas teikia siūlymus Ministerijos kancleriui dėl TMTEP projektui skiriamų lėšų anuliavimo arba sumažinimo. Ministerijos kanclerio sprendimas įforminamas potvarkiu ir Ministerijos nustatyta darbo tvarka perduodamas Agentūrai. Agentūra apie priimtą sprendimą informuoja TMTEP projekto vykdytoją ir, jei reikia, vadovaudamasi Bendrosiomis administravimo taisyklėmis, susigrąžina iš valstybės biudžeto išmokėtas lėšas ar jų dalį.

58. Jeigu TMTEP projektas trunka vienus metus, projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. atsiskaito Agentūrai už visas patirtas išlaidas, elektronine forma pateikdamas galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę, kurioje pagal tinkamų finansuoti išlaidų rūšis nurodo patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašą (toliau – galutinė išlaidų pagrindimo suvestinė) el. paštu [email protected]. Galutinė išlaidų pagrindimo suvestinė pateikiama pdf formatu ir xlsx formatu. Pdf formatu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Pateikdamas galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę, projekto vykdytojas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą TMTEP projektą ir gautą avansą.

59. Jeigu TMTEP projektas trunka ilgiau kaip vienus metus, projekto vykdytojas kiekvienais tarpiniais TMTEP projekto vykdymo metais ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. atsiskaito Agentūrai už patirtas išlaidas, elektronine forma pateikdamas tarpinę TMTEP projekto išlaidų pagrindimo suvestinę, kurioje pagal tinkamų finansuoti išlaidų rūšis nurodo einamaisiais metais patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašą (toliau – tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė). Tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė pateikiama pdf formatu bei  xlsx formatu. Pdf formatu teikiami dokumentai turi būti pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, ir pateikti Agentūrai el. paštu [email protected]. Einamųjų metų gruodžio mėnesį patirtos išlaidos parodomos ateinančiais TMTEP projekto įgyvendinimo metais teikiamoje tarpinėje ir (ar) galutinėje išlaidų pagrindimo suvestinėje ir apmokamos iš ateinančiais metais TMTEP projektui įgyvendinti skirtų lėšų. Paskutiniais TMTEP projekto įgyvendinimo metais projekto vykdytojas iki gruodžio 1 d. pateikia galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę. Pateikdamas tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę (jeigu suvestinė teikiama tik kartą per metus), projekto vykdytojas turi atsiskaityti už einamuosius tarpinius TMTEP projekto įgyvendinimo metus ir einamaisiais metais gautą avansą, o pateikdamas galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę, turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą TMTEP projektą ir paskutiniais metais TMTEP projektui įgyvendinti gautą avansą.

60. Galutinės išlaidų pagrindimo suvestinės ir tarpinės išlaidų pagrindimo suvestinės formos tvirtinamos Agentūros nustatyta tvarka ir skelbiamos Agentūros svetainėje www.nma.lt.

61. Išlaidų pagrindimo suvestines Agentūra vertina savo nustatyta tvarka. Agentūra Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka gali paprašyti projekto vykdytojo papildomos informacijos ir (arba) atlikti patikras vietoje.

62. Agentūra, gavusi TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupės ar Priežiūros komisijos protokolą, kuriame teigiamai įvertinta projekto vykdytojo ataskaita, ir įvertinusi iš projekto vykdytojo gautą tarpinę ar galutinę išlaidų pagrindimo suvestinę, išmoka lėšas projekto vykdytojui. Išlaidos, viršijančios atitinkamais metais TMTEP projektui įgyvendinti skirtą sumą, nekompensuojamos.

63. Agentūra, gavusi TMTEP iniciatyvos priežiūros darbo grupės ar Priežiūros komisijos protokolą, kuriame neigiamai įvertinta projekto vykdytojo ataskaita, pateiktos tarpinės ar galutinės išlaidų pagrindimo suvestinės nevertina ir per 5 darbo dienas informuoja apie tai TMTEP projekto vykdytoją

64. Jeigu TMTEP projektas trunka ilgiau kaip vienus metus, projekto vykdytojas Agentūrai gali teikti kiekvienais metais iki dviejų tarpinių išlaidų pagrindimo suvestinių, o paskutiniaisiais TMTEP projekto įgyvendinimo metais – vieną tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę (atitinkamai Ministerijai turi būti pateikiamos tarpinės ataskaitos) ir atsiskaityti bei gauti lėšas už dalį einamaisiais metais padarytų išlaidų.

65. Projekto vykdytojui  pateikus tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę siekiant atsiskaityti už dalį einamaisiais TMTEP projekto įgyvendinimo metais padarytų išlaidų, Agentūra, patikrinusi ir įvertinusi tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę, išmoka tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Kai bendra pagal TMTEP projekto vykdytojo einamaisiais metais pateiktas tarpines išlaidų pagrindimo suvestines išmokėta ir avansu išmokėta suma pasiekia TMTEP projektui įgyvendinti einamaisiais metais skirtą bendrą lėšų sumą, ją viršijančios TMTTV projekto įgyvendinimo išlaidos nebekompensuojamos. Baigęs įgyvendinti TMTEP projektą ar einamaisiais tarpiniais TMTEP projekto įgyvendinimo metais numatytus įvykdyti darbus, projekto vykdytojas Agentūrai pateikia galutinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę, kurioje atsiskaito už visas einamaisiais metais per laikotarpį nuo paskutinės išlaidų pagrindimo suvestinės patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

66. Agentūra užsako lėšas ir išmoka jas projekto vykdytojams Bendrosiose administravimo taisyklėse ir Agentūros nustatyta tvarka.

67. Jei TMTEP projekto vykdytojas dėl nepateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos nenumatytos (force majeure) aplinkybės, TMTEP projekto vykdytojo vadovo ar kito, atsakingo už dokumentų pateikimą, asmens liga) galutinę ir (ar) tarpinę ataskaitą apie projekto rezultatus ar galutinę ir (ar) tarpinę TMTEP projekto išlaidų pagrindimo suvestinę pateikia pavėluotai, skiriamos lėšos už kiekvieną pavėluotą darbo dieną sumažinamos 1 proc. nuo apskaičiuotos skiriamos lėšų sumos už TMTEP projekto išlaidų pagrindimo suvestinėje deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas. Pavėluotai teikiamos galutinės ir (ar) tarpinės ataskaitos apie projekto rezultatus ar galutinės ir (ar) tarpinės TMTEP projekto išlaidų pagrindimo suvestinės priimamos 10 darbo dienų nuo Taisyklių 53–54 ir 58–59 punktuose nurodyto termino pabaigos.

68. Jei projekto vykdytojas Agentūrai nepateikia tarpinės ir (arba) galutinės išlaidų pagrindimo suvestinės, ar pateikia vėliau nei per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 53–54 ir 58–59 punktuose nurodyto termino pabaigos arba vertinant suvestinę nustatoma, kad TMTEP projektas įgyvendintas nesilaikant projekto vykdymo sutarties ir (arba) Taisyklių sąlygų, Agentūra apie tai praneša Ministerijai, kuri priima sprendimą dėl TMTEP projektui skiriamų lėšų anuliavimo arba sumažinimo.

69. Jei Agentūra nustato, kad avansu išmokėta suma didesnė, negu projekto vykdytojas patyrė tinkamų finansuoti išlaidų, Agentūra apie tai informuoja projekto vykdytoją, nurodydama, kad jis privalo šį skirtumą grąžinti Agentūros nustatytu laiku ir Agentūros darbo procedūrų apraše nustatyta tvarka. Projekto vykdymo sutartyje gali būti nustatytos ir kitos avanso grąžinimo Agentūrai sąlygos.

70. Privalomos grąžinti lėšos, kurios pagalbos gavėjams buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsniu ir (ar) Bendrosiose administravimo taisyklėse  nustatyta tvarka.

71. Pagal poreikį Agentūra apie projekto vykdymo sutarčių įvykdymą raštu teikia Ministerijai išsamią ataskaitą, kurioje nurodomi projekto vykdymo sutarčių numeriai, informacija apie išmokėtas lėšas ir kita Ministerijos prašoma informacija.

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

72. Už pateiktų duomenų teisingumą, skirtų lėšų panaudojimą atsako TMTEP projekto vykdytojas. TMTEP projekto vykdytojas privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo galutinės išlaidų pagrindimo suvestinės pateikimo Agentūrai dienos saugoti visą su valstybės pagalbos skyrimu ir vykdomu TMTEP projektu susijusią medžiagą ir dokumentus.

73. Agentūra savo nustatyta tvarka atsirenka TMTEP projektus ir patikrina vietoje, ar tarpinėse ir (ar) galutinėse išlaidų pagrindimo suvestinėse nurodytos išlaidos yra tinkamos, pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, ar jos yra padarytos Taisyklėse ir projekto vykdymo sutartyje nustatytais terminais.

74. TMTEP projekto vykdymo sutartyje numatyto TMTEP projekto patikrą vietoje gali atlikti ir Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už tarptautinių mokslinių tyrimų koordinavimą.

75. Projekto vykdytojas privalo leisti Agentūros, Ministerijos ar kitiems kompetentingiems darbuotojams atlikti patikras vietoje.

76. Už informavimą valstybės pagalbos teikimo klausimais, TMTEP projektų nacionalinio tinkamumo finansuoti vertinimą, valstybės pagalbos paraiškų ir privalomų pridėti dokumentų priėmimą, registravimą ir vertinimą, Ministerijos kanclerio potvarkių dėl lėšų skyrimo TMTEP projektams rengimą, TMTEP projekto ataskaitų vertinimą atsako Ministerija. Už TMTEP projekto sutarčių sudarymą, TMTEP projektų patikrą vietoje, lėšų išmokėjimą TMTEP projektų vykdytojams, išmokėtų lėšų apskaitą ir jų panaudojimo kontrolę pagal Taisykles, netinkamai panaudotų lėšų grąžinimo administravimą atsako Agentūra. 

77. Ministerija ir Agentūra, ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal Taisykles suteikimo dienos, saugo visus dokumentus, susijusius su valstybės pagalbos skyrimu ir išmokėjimu.

 

IX SKYRIUS

TMTTV PROJEKTŲ VIEŠINIMAS

 

78. Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lrv.lt:

78.1. skelbiama informacija apie TMTEP iniciatyvos kvietimą teikti TMTEP projekto paraiškas;

78.2. iki dienos, kurią pradedamas įgyvendinti projektas, informuojama apie numatomą vykdyti TMTEP projektą bei pateikiama informacija apie jo tikslus ir uždavinius. Skelbime taip pat nurodoma data, kada planuojami paskelbti numatomo vykdyti TMTEP projekto rezultatai, jų paskelbimo vieta internete bei informacija apie tai, kad visi žemės ūkio subjektai TMTEP projekto rezultatus galės sužinoti nemokamai.

79. TMTEP projektų rezultatai Ministerijos interneto svetainėje saugomi ne trumpiau kaip 5 metus nuo TMTEP projekto pabaigos dienos.

80. TMTEP projekto vykdytojas yra atsakingas už informacijos apie TMTEP projektą ir jo rezultatų viešinimą visuomenės informavimo priemonėse – spaudoje ar internete. Su remiamo projekto rezultatais viešai prieinamoje interneto svetainėje turi būti galima susipažinti nuo remiamo projekto pabaigos datos arba datos, kurią bet kokia informacija apie jo rezultatus pateikiama konkrečios organizacijos nariams, atsižvelgiant į tai, kuris įvykis pirmesnis. Viešinant informaciją apie vykdomą TMTEP projektą ir jo rezultatus, projekto vykdytojas privalo naudoti Ministerijos logotipą ir įvardyti Ministeriją kaip vieną iš TMTEP projekto rėmėjų.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Pareiškėjų ir (arba) TMTEP projektų vykdytojų skundai dėl administruojančių institucijų sprendimų, veikimo ar neveikimo ir kiti klausimai, kurių nereglamentuoja Taisyklės, sprendžiami vadovaujantis Bendrosiomis administravimo taisyklėmis.

82. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.