ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖl PRITARIMO ANYKŠČIŲ R. RAGUVĖLĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2013 METŲ ATASKAITAI

 

2014 m. kovo 27 d. Nr. 1-TS-137

Anykščiai

 

Vadovaudamasi  Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 59 straipsnio 5 dalies 4 punktu, Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Anykščių  rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 25 d. sprendimu Nr. TS-320 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 310 ir 311 punktais, Anykščių rajono savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a pritarti Anykščių r. Raguvėlės pagrindinės mokyklos direktoriaus 2013 metų ataskaitai (pridedama).

 

 

 

Meras                                                                                                              Sigutis Obelevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

PRITARTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 27 d. sprendimu Nr.1-TS-137

 

 

ANYKŠČIŲ R. RAGUVĖLĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS 2013 METŲ ATASKAITA

 

1. Įstaigos pristatymas:

1.1. Raguvėlės pagrindinės mokyklos adresas: Liepų g. 2, Raguvėlės k., Troškūnų sen., Anykščių r.; el. paštas – [email protected], telefonas/faksas (8 381) 42 340. 2013 metais (sausio 1 d. duomenimis) mokykloje buvo: 10 ikimokyklinės-priešmokyklinės grupės vaikų; 1–4 klasėse mokėsi 25 mokiniai, 5–10 klasėse – 15 mokinių, iš viso buvo 50 mokinių; buvo suformuoti 6 klasių komplektai, 2013 metais (rugsėjo 1d .duomenimis): ikimokyklinės-priešmokyklinės grupėje buvo 10 vaikų; 1–4 klasėse mokėsi 19 mokinių, 5–9 klasėse – 15 mokinių, iš viso buvo 44 mokiniai, buvo suformuoti 5 klasių komplektai.

1.2. įstaigos direktorė – Vilma Diržytė, atestuota III vadybinei kvalifikacijos kategorijai, vadybinis stažas – 3,5 metų;

 

1.3. darbuotojų skaičius ir etatai:

2013

m.

Administracijos darbuotojai

(direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, vyr. buhalteris ir sekretorius)

Specialistai

Kiti darbuotojai (aptarnaujantis ūkio dalies personalas):

darbininkas einamajam remontui ir pastatų priežiūrai, elektrikas, valytojai, kompiuterių priežiūros specialistas ir mokyklinio autobuso vairuotojas

Iš viso darbuotojų skaičius

Iš viso etatų,

finansuojamų

iš MK,

skaičius

Iš viso etatų,

finansuojamų

iš Aplinkos lėšų

pedagogai

Kiti darbuotojai

(pedagoginiai specialistai ir kultūros darbuotojas):

bibliotekininkas, logopedas, spec.pedagogas, auklėtoja)

 

 

 

Darbuotojų skaičius

Etatų skaičius

Darbuotojų

skaičius

Darbuotojų skaičius

Etatų skaičius

Darbuotojų skaičius

Etatų skaičius

Sausio 1d.

5

3,8

15

3

1,6

5

4,35

28

2,9

6,85

Rugsėjo

1 d.

5

4,0

14

3

1,6

5

4,35

27

3,1

6,85

Gruodžio 1d.

5

3,25

14

3

1,6

5

4,35

27

2,85

6,35

skirtumas

0

0,55

1

0

0

0

0

1

0,05

0,5

 

1.4. naudojamos patalpos

 

Adresas

Plotas (m2)

Naudingas plotas (m2)

Pastabos

Liepų g. 2, Raguvėlės k., Troškūnų sen., Anykščių r.

1500

1200

Pastate yra viešoji biblioteka ir PSPC medicinos punktas

 

 

1.5. biudžetas - 2013 m.

 

2. Paskirtis

Skirta pagal patvirtintą sąmatą (tūkst.Lt)

Gauta  (tūkst.Lt)

 

Panaudota (tūkst. Lt)

 

Mokinio krepšelio lėšos (MK)

Darbo užmokestis

264,4 (+1,5)*                        

265,9

265,9

Socialinio draudimo įmokos

81,8 (+0,8)*

82,6

82,6

Spaudiniai

3,6 (2,3 tūkst.Lt perkelta į DU ir Sodrą )*

1,3

1,3

Kvalifikacijos kėlimas

2,0

2,0

2,0

Transporto išlaikymas (mokinių edukacinės ir kitokios išvykos)

0,6

0,6

0,6

Ryšių paslaugos

1,4

1,4

1,4

Iš viso:

353,8

353,8

353,8

Savivaldybės biudžetas

Darbo užmokestis (DU)

88,7

88,2

88,2

Socialinio draudimo įmokos

27,3

24,7

24,7

Ryšių paslaugos

1,1

0,9

0,9

Transporto išlaikymas

23,8

16,6

16,6

Spaudiniai

0,5

0

0

Kitos prekės

2,4

2,1

2,1

Kvalifikacijos kėlimas

0,5

0,2

0,2

Komunalinės paslaugos

78,9

63,5

63,5

Veiklos nuoma

29,3

29,3

29,3

Kitos paslaugos

7,7

6,4

6,4

Iš viso:

260,2

231,9

231,9

*-mokyklos sutaupytų lėšų perkėlimas likus 10 d. iki metų pabaigos.

Pagal patvirtintą sąmatą 2013 m. gruodžio 31 d. buvo sutaupyta 14,5 tūkst. Lt., tačiau, savivaldybei nepaskyrus visų asignavimų, liko kreditorinis įsiskolinimas 2013 m. gruodžio 31 d. – 13,8 tūkst. Lt.

 

1.6. Asignavimų šaltinių gautų lėšų palyginimas

 

Asignavimų šaltiniai

Asignavimų šaltinių šifro kodai

 

Lėšos (tūkst. Lt)

2012 m.

2013 m.

Mokinio krepšelio lėšos

2.02.02.01

520,1

353,8

Biudžeto lėšos

1.01

247,8

231,9

Biudžetinių įstaigų pajamos (pajamos už paslaugas)

1.02

5,3

1,8

Kitos lėšos, esančios mokyklos spec. sąskaitoje (labdara, parama, 2 % )

-

0,063

1,084

 

1.7. Ugdymosi aplinkos ir sąlygų gerinimas 2013 m.

Įsigytos priemonės, atlikti darbai

Vertė (Lt)

lėšos

 

 

Mokymo priemonės, knygos

1080

MK

Kanceliarinės prekės

483

B

Kopijavimo toneriai

790

B

Elektroninė objekto apsauga

1684,45

 

Simpoziumui skirta labdara

900

Spec. sąskaita

 

Organizavau viešųjų pirkimų komisijos pirmininko, pavaduotojo ūkio reikalams ataskaitos parengimą ir pateikimą Mokytojų tarybos posėdyje apie mokykloje įsigytas mažos vertės prekes ir veiklas.

 

 

3. Įstaigos veiklos rezultatai.

2013–2016 metų mokyklos strateginiame veiklos plane numatytas prioritetas: mokyklos pažanga ir mokyklos kultūros efektyvinimas. Fiksuota mokyklos misija – teikti kokybišką išsilavinimą, reflektuojant su bendruomenės nariais, padėti kiekvienam mokiniui pasiekti asmeninę pažangą pagal savo gebėjimus, ugdant asmenybės dvasines, patriotines, socialines ir kultūrines savybes. Mokyklos vizija – moderni, atvira, nuolat besikeičianti ugdymo įstaiga, turinti pažangos siekiančius mokytojus ir mokyklos bendruomenę, suteikianti mokiniams galimybes kūrybingai įsilieti į besikeičiančią visuomenę.

2013 m. mokyklos veiklos plane buvo iškelti tokie tikslai (pagal mokyklos įsivertinimo duomenis):

1. Siekti mokinių asmenybės raidos vientisumo.

2. Siekti mokyklos tobulėjimo ir pažangos.

3. Tobulinti bendruomenės narių santykius.

4. Plėtoti partnerystę su socialiniais partneriais.

5. Kurti informavimo kultūrą apie mokyklos veiklą, formuoti įvaizdį.

Įgyvendinant veiklos plano pirmojo tikslo pirmąjį uždavinį – ugdyti mokinių vertybines nuostatas buvo taikytos numatytos priemonės: inicijuotas, skatintas ir organizuotas vertybių įprasminimas ugdomojoje veikloje, pokalbiai pamokų metu akcentuoti mėnesio vertybinį ženklą, inicijuotas ir organizuotas vertybinių nuostatų klasėse ir mokyklos internetiniame puslapyje metų vertybinio ženklo rinkimas. Pasiektas rezultatas-išrinktas mokytojų bendruomenės metų renginys - spektaklis pagal P. Coelho „Piligrimas“, atspindintis daugiausiai vertybių ir mokyklos mokinių išrinktas Metų vertybinis ženklas- „Gyvybė“. Siekta pagerinti mokinių pilietiškumą, tam pasitelkti mokytojai, klasės vadovai. Mokiniams buvo ugdomos ir pilietiškumo, patriotizmo vertybės, neįprastai paminėta Vasario 16 –oji. Pritarta mokytojų naujoms iniciatyvoms - Vasario 16-ajai dienai pažymėti organizuotas šaškių turnyras, karatė parodomoji programa bei slidinėjimo turnyro varžybos. Įgyvendinant pirmojo tikslo antrąjį uždavinį–stiprinti mokinių socialinius įgūdžius bei formuoti socialinę raidą-taikytos numatytos priemonės: skatintas dalyvavimas akcijoje „Darom“, piešinių konkurse „Prieš patyčias“, inicijuotas ir organizuotas renginys - kartų profesijos diena (kūrybinės dirbtuvės, senolių mugė, smulkiųjų verslų mugė, dizainerių, solistų, šokėjų šou). Vykdant pirmojo tikslo trečiąjį uždavinį – stiprinti mokinių asmeninę pažangą- buvo skatinama klasių vadovus fiksuoti mokinių asmeninę pažangą lapuose, siekiant pagerinti mokinių asmeninę pažangą ir motyvaciją, skatinta sudaryti asmenines sutartis su mokinimais, turinčiais elgesio problemų, siekiant didinti mokinio savivertę, šių sutarčių sudarymas buvo inicijuotas ir atliekamas Vaiko gerovės komisijoje. Mokinių bendrosios kompetencijos buvo stiprinamos visų renginių metu.

Analizuoti 4 klasės lietuvių kalbos ir matematikos pasiekimai (palyginus su 2012 m. nepakito). Direktoriui inicijavus Mokytojų tarybos posėdžių metu pristatyti PUPP rezultatai (2013 m. lyginant su 2012 m.). 10 klasės mokinių lietuvių kalbos ir matematikos pasiekimai palyginus su 2012 m. nepagerėjo, o 10 kl. anglų kalbos ir rusų kalbos pasiekimai lyginant su 2012 m. pagerėjo. Rezultatą lėmė tai, kad 2013 m. į mokyklą atėjo naujas mokinys su labai gerais pagrindais.

Stebėtos, analizuotos mokytojų dalykininkų pamokos (2013m.buvo stebėta labai daug pamokų), konsultuoti mokytojai dėl metodų parinkimo dirbant su gabesniais ir specialiųjų ugdimosi poreikių turinčiais mokiniais, dėl informacinių technologijų panaudojimo pamokose.

Inicijuotas ir parengtas ikimokyklinio-priešmokyklinio ugdymo vaikų kompetencijų vertinimo aprašas (atlikus analizę, apklausus tėvus, siekiant auklėtoją, vaikų tėvus ir pačius vaikus skatinti bendradarbiauti, stiprinti vaiko asmeninę pažangą).

Mokytojai skatinti rengti mokinius įvairioms olimpiadoms ir konkursams ir dalyvauti juose. Rezultatai - pirma vieta rajone pradinių klasių eilėraščių konkurse „Mama, mano mama, aš tave myliu“ (vyr.mokytoja G. Kastantinavičienė); antra vieta rajono pradinių klasių mokinių konkurse „Šviesoforas“ (vyr.mokytoja G. Kastantinavičienė); trečia vieta rajono pradinių klasių diktanto rašymo konkurse (vyr.mokytoja G. Kastantinavičienė).

Vykdant antrojo tikslo uždavinį - siekti mokytojų tobulėjimo ir bendradarbiavimo dėl mokyklos organizacijos pažangos, kultūros formavimo, buvo sukurtas Knygų klubas Į klubo, kaip organizacinės struktūros veiklą, įtraukti mokytojai iš metodinių grupių. Buvo įkurtas „apvalusis stalas“, kuriame mokytojai rinko ir įrodinėjo savo tiesas apie geriausiai mėnesį atspindinčią sentenciją. Inicijuotas gerų idėjų stendas, kur Metodinės tarybos nariai kūrė gerų idėjų stendą, buvo siekiama mokytoją skatinti siekti pažangos, inovacijų ir bendradarbiavimo.

2013 m. buvo skatinama naudoti informacines technologijas pamokos kokybei gerinti, ugdymui gerinti. Pasiekta, kad 60 proc. mokytojų buvo įvaldę Prometeus programą ir gebėjo su ja dirbti bei naudojo savo pamokose; 60 procentų mokytojų savo veikloje naudoja interaktyvią sistemą LYNEX, 100 procentų mokytojų gebėjo savo pamokose naudotis kompiuteriniais projektoriais ir apie 80 procentų mokytojų aktyviai dalyvavo „Knygų klubo“ veikloje bei apvaliojo stalo diskusijose renkant mėnesio sentenciją. Mokytojai buvo skatinami siekti tobulėti, keisti požiūrį ir pačiam keistis dėl mokyklos pažangos. Mokytojai dalyvavo mokyklos organizuotose ir rekomenduotuose seminaruose: darbas su Prometeus sistema, Etwining, interaktyvių užduočių kūrimas ir taikymas. Tam tikslingai buvo panaudotos MK kvalifikacijai skirtos lėšos.

Vykdant trečiojo tikslo uždavinį - stiprinti mokytojų ir mokinių pozityvaus bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas inicijuoti ir organizuoti bendri renginiai, vasaros stovykla su edukacinėmis ir poilsinėmis veiklomis mokiniams. Organizuota Kalėdinė popietė ir Kalėdinis vakaras, Savivaldos diena (Mokytojų dienos paminėjimas), Vasario 16-jai pažymėti organizuotas šaškių turnyras, karatė parodomoji programa bei slidinėjimo turnyro varžybos.

Vykdant ketvirtąjį tikslą - plėtoti partnerystę su socialiniais partneriais- buvo taikytos mano kaip vadovo priemonės: organizuotos bendros dienos, mokyklų atstovai buvo kviečiami į mokyklos renginius (į simpoziumą „Kūrybiniai sprendimai mene“, bendruomenės dienai pažymėti skirtą spektaklį pagal P. Coelh „Piligrimas“, „Kaip nugalėti priešą ir tapti laimingu“, dalyvavimas jų renginiuose - LJKS Traupio skyriaus 10 - mečio minėjime, Gospelos muzikos koncerte Traupyje, interaktyvioje istorijos pamokoje A.Vienuolio gimnazijoje, renginyje Kavarske „Mes paklausėm rudenėlio“- padėjo išplėtoti geresnius bendradarbiavimo ryšius su Anykščių r. ir miesto mokyklomis (Muzikos mokykla, A. Vienuolio gimnazija, Traupio pagrindine mokykla, J. Tumo-Vaižganto gimnazija, Kavarsko vidurine mokykla). Buvo skatintas ir vystomas bendradarbiavimas su socialiniais partneriais.

Vykdant penktąjį tikslą - kurti informavimo kultūrą apie mokyklos veiklą, formuoti įvaizdį, buvo pasitelktos tokios priemonės: mokyklos interneto puslapis www.raguvele.anyksciai.lm.lt (atnaujintas, pakeistas dizainas, paskirtas naujas svetainės administratorius). Mokyklos interneto puslapyje sukaupta daug įvairios medžiagos (40 proc. respondentų pagal mokyklos įsivertinimo rezultatus mano, kad įvaizdį gerina informatyvi ir graži svetainė). Buvo parašyta pora pozityvių straipsniukų Anykščių laikraštyje „Anykšta“, sukurta mokyklos emblema - lipdukai, sukurta mokyklos vėliava, organizuoti dideli mokyklos renginiai, atspindintys jos vertybes, siekiamą ir įgyvendinamą kultūrą (simpoziumas, bendruomenės diena, profesijos - kartų diena), išrinktas Metų renginys, Metų vertybinis ženklas, Metų sentencija, dalyvauta respublikiniame projekte „Aukštosios kultūros impulsai mokykloms“. Remiantis turima informacija (gautais laiškais), galima teigti, kad menininkai iš Vilniaus, rašytojas R. Vanagas, muzikai -J. Kulikauskas, R. Mataitytė, V. Šikšniūtė- vitražistas V.Matonis bei architektė O. Urbšytė iš Kauno ir šilkografas T. Rudokas iš Panevėžio išsivežė šiltus prisiminimus apie mokyklą. Dalyvaujama tarptautiniame Baltijos Jūros projekte (the Baltic Sea project), jų rengiamose konferencijose, pristatomi atlikti darbai. Remiantis 2013 m. birželio mėnesio mokyklos įsivertinimo duomenimis: 50 proc. respondentų mano, kad įvaizdis gerėja, 50 proc. respondentų mano, kad įvaizdį gerina dalyvavimas projektuose ir renginiuose bei jų viešinimas; 50 proc. respondentų mano, kad blogą įvaizdį kuria patys mokytojai, neigiamai vertindami, nenorėdami pamatyti gerų idėjų ir darbų.

Apibendrinusi savo, kaip mokyklos vadovo, indėlį į 2013 m. mokyklos veiklą galiu teigti, kad sistemingai rūpinausi, tęsiau mokyklos kultūros formavimą, inicijavau ir prižiūrėjau, kad būtų vystomas respublikinis projektas Aukštosios kultūros impulsai mokykloms (AKIM, menininkų pamokos). Inicijavau ir skatinau atnaujinti mokyklos interneto puslapį, kuriame buvo pateikiama nuolat atnaujinta informacija, inicijavau naujus renginius, siekiau, kad būtų kuriamos naujos tradicijos (simpoziumas „Kūrybiniai sprendimai mene“, spektaklis Kovo 11-ajai pažymėti pagal P. Coelho „Piligrimas“, Senolių mugė, smulkiųjų verslų mugė, dizainerių, šokėjų ir dainininkų šou, Kalėdų popietė). Siekdama skatinti mokytojus tobulėti, siekti pažangos, bendrauti, bendradarbiauti inicijavau ir įkūriau Knygų klubą. Mano iniciatyva buvo sukurta mokyklos vėliava. Inicijavau, skatinau ir buvo surengta technologijų mokytojo A. Mačiulio personalinė medžio ir keramikos darbų paroda. Skatinau mokytojų iniciatyvas: buvo surengti kūno kultūros mokytojos M.  Stankūnaitės ir karatė būrelio vadovo M. Motiejūno sporto turnyrai (šaškių, slidinėjimo) bei parodomosios programos, skirtos Vasario-16-ajai. Palaikiau ir skatinau bendradarbiavimą su socialiniais partneriais (A.Vienuolio gimnazija, Anykščių r. Kavarsko vidurine mokykla, šalimis ir mokyklomis iš tarptautinio Baltijos jūros projekto, remiamo UNESCO), inicijavau ir buvo užmegzti bei palaikomi nauji bendradarbiavimo ryšiai su Traupio pagrindine mokykla, Svėdasų J. Tumo-Vaižganto gimnazija. Skatindama bendradarbiavimą su socialiniais partneriais siekiau įgyvendinti įvairius projektus, įtakojančius mokyklos kaitą ir darančius teigiamą įtaką gerinant mokyklos įvaizdį. Rūpinausi ir buvo sukurtas bei vėliau įgyvendinamas ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijų vertinimo tvarkos aprašas. Siekiau, kad Mokytojų tarybos ir Mokyklos tarybos posėdžiuose būtų analizuojamas ugdymo turinio įgyvendinimo veiksmingumas. Inicijavau ir skatinau mokyklos bibliotekos fondo turtinimą (spauda, naujomis knygomis). Tam buvo panaudota 1699 Lt.

Ir būtent mano, kaip mokyklos vadovo, pastangomis mokykla aprūpinta naujomis technologijomis. Siekiau skatinti pažangą. Tam buvo organizuoti, rekomenduoti bei įvykdyti mokyklos pažangą skatinantys seminarai (darbas su interaktyvia Prometeus sistema, Etwining, interaktyvių užduočių kūrimas ir taikymas). Tai davė žymių rezultatų. Remiantis tyrimų duomenimis, 60 proc. mokytojų yra įvaldę interaktyvią Prometeus programą ir geba su ja dirbti, naudoja savo pamokose; 60 proc. mokytojų savo veikloje naudoja interaktyvią sistemą LYNEX, 100 proc. mokytojų geba savo pamokose naudotis kompiuteriniais projektoriais. Tai įrodo, kad priemonėms ir kvalifikacijai skirtos lėšos buvo panaudotos tikslingai. Buvo inicijuotas ir tęsiamas mokytojų refleksinės aplinkos kūrimas: skatulių - padėkų medis mokytojų kambaryje (mokausi paskatinti, padėkoti kolegai).

 

 

 

 

Direktorė                                                                                                         Vilma Diržytė

 

 

 

 

 

PRITARTA

Anykščių r. Raguvėlės pagrindinės mokyklos tarybos

2014 m. sausio 6 d. posėdžio protokoliniu nutarimu

(protokolas Nr. MT-1)