LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2021 M. GEGUŽĖS 21 D. ĮSAKYMO Nr. V-1163 „DĖL PSICHOLOGINIŲ KRIZIŲ VALDYMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. balandžio 28 d. Nr. V-829

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gegužės 21 d. įsakymu
Nr. V-1163 „Dėl Psichologinių krizių valdymo paslaugų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 6.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.4. kitos situacijos, kai paslaugų gavėjas buvo paveiktas krizinio įvykio, dėl kurio išgyvena psichologinę krizę, ir, Skambučių centro specialistų nuomone, yra poreikis teikti psichologinių krizių valdymo paslaugas, prioritetą teikiant šio Aprašo 5 punkte nurodytoms paslaugų gavėjų grupėms.“

2. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1. Skambučių centro veikla vykdoma įgyvendinant šioms paslaugoms teikti skirtą projektą, kuris konkurso būdu atrenkamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamais Psichologinių krizinių įvykių skambučių centro konkurso organizavimo nuostatais ir šiuo Aprašu;“

3. Pakeičiu 11.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.2.2. užpildoma nustatytos formos ataskaita (Skambučių centro paslaugos pavyzdinė ataskaita pateikiama Aprašo 1 priede). Ataskaitoje turi būti teikiama ši informacija: skambinusiojo buvimo vieta – regionas, savivaldybė, kreipimosi data ir laikas, skambinusiojo telefono numeris, paslaugos gavėjas, bendra pokalbio / konsultacijos trukmė, gautos informacijos apie paslaugas šaltinis, paslaugos pobūdis (kokia konkreti problema sprendžiama), trumpas situacijos aprašymas, preliminarus paveiktų asmenų skaičius, mobiliosios komandos vykimo poreikio pagrindimas, preliminarus vertinimas, ar krizinis įvykis reikalauja skubaus reagavimo, kurio regiono mobiliajai komandai perduoti duomenys ir šių duomenų perdavimo mobiliajai komandai data ir laikas, paslaugos gavėjui tinkamas laikas mobiliajai komandai susisiekti dėl atvykimo sąlygų ir pagalbos teikimo būdų, informacija apie paslaugų gavėjui suteiktą pagalbą, kita svarbi informacija ar pastebėjimai. Šiame etape fiksuojamas asmens duomuo – telefono numeris, asmuo informuojamas apie jo telefono numerio saugojimą ir saugojimo paskirtį. Telefono numeris perduodamas mobiliajai komandai tolesnėms psichologinių krizių valdymo paslaugoms teikti, dėl pakartotinio kontakto su paslaugos gavėju ir paslaugos įvertinimo, taip pat dėl susisiekimo su asmeniu mokslinių tyrimų vykdymo tikslais;“

4. Pakeičiu 16.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.2.3. pagalbą šio Aprašo 5.1 ir 5.3 papunkčiuose nurodytiems paslaugų gavėjams dėl krizinio įvykio valdymo veiksmų plano (numatant paslaugų gavėjui krizės valdymo priemones ir jų įgyvendinimo priežiūrą) sudarymo ir įgyvendinimo;“

5. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

6. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

7. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

8. Pakeičiu 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Arūnas Dulkys