A black and white logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO

2022 M. LIEPOS 25 D. ĮSAKYMO NR. 4-886 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTERIJOS EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR. 05-001-01-06-03 „GERINTI KONKURENCINĘ INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO APLINKĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2024 m. vasario 14 d. Nr. 4-82

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m.  liepos 25 d. įsakymą Nr. 4-886 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinkąaprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL 2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS

IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS

NR.  05-001-01-06-03 „GERINTI KONKURENCINĘ INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO APLINKĄ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Įgyvendindama Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktą, 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ ir vykdydama 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 88 punktą,

tvirtinu 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašą (pridedama).“

2Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašą:

2.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO plėtros programos pažangos priemonės NR. 05-001-01-06-03 „GERINTI KONKURENCINĘ INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO APLINKĄAPRAŠAS“.

2.2. Pakeičiu III skyriaus 7 pastabos pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

7. Projektų finansavimo sąlygos nustatytos 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašo:“.

2.3.   Pakeičiu 1 priedą:

2.3.1.   Pakeičiu žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašo

1 priedas“.

2.3.2.   Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-06-03 „GERINTI KONKURENCINĘ INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO APLINKĄ“ VEIKLOS „LAISVŲJŲ EKONOMINIŲ ZONŲ, PRAMONĖS PARKŲ IR KITOSE PRAMONINĖSE TERITORIJOSE ESANČIŲ SKLYPŲ IŠVYSTYMAS“ POVEIKLIŲ „SĄLYGŲ IR VIETOS EKOSISTEMOS UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJAMS PAGERINIMAS (PRAMONINĖS TERITORIJOS): AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KURIAMOS ARBA PLĖTOJAMOS PRAMONINĖS TERITORIJOS (LEZ, PRAMONĖS PARKAS ARBA PRAMONINĖ TERITORIJA)“, „SĄLYGŲ IR VIETOS EKOSISTEMOS UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJAMS PAGERINIMAS (PRAMONINĖS TERITORIJOS): JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KURIAMOS ARBA PLĖTOJAMOS PRAMONINĖS TERITORIJOS (LEZ, PRAMONĖS PARKAS ARBA PRAMONINĖ TERITORIJA)“, „SĄLYGŲ IR VIETOS EKOSISTEMOS UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJAMS PAGERINIMAS (PRAMONINĖS TERITORIJOS): MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KURIAMOS ARBA PLĖTOJAMOS PRAMONINĖS TERITORIJOS (LEZ, PRAMONĖS PARKAS ARBA PRAMONINĖ TERITORIJA)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS“.

2.3.3.   Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ veiklos „Laisvųjų ekonominių zonų, pramonės parkų ir kitose pramoninėse teritorijose esančių sklypų išvystymas“ poveiklių „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):“.

2.3.4.   Pakeičiu 1.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1056, kuriuo įsteigiamas Teisingos pertvarkos fondas;“.

2.3.5.   Pakeičiu 1.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435;“.

2.3.6.   Pakeičiu 1.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.32023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;“.

2.3.7.   Pakeičiu 1.1.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;“.

2.3.8.   Pakeičiu 1.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2023) 3762;“.

2.3.9.   Pakeičiu 1.1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.8. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl
2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;“.

2.3.10. Pakeičiu 2.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui ir partneriui (-iams) visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse, 13 straipsnyje ir 56 straipsnio 2 dalyje nustatytus apribojimus bei Reglamento (ES) 2021/1056 9 straipsnyje nustatytus atvejus.“

2.3.11. Pakeičiu 2.3.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.3.6. Projektų atranka atliekama projektų planavimo būdu, laikantis Strateginio valdymo metodikos 84 punkte nustatytų reikalavimų. Pagal PFSA nurodytą remiamą veiklą projektų, atrenkamų planavimo būdu, sąrašą (-us), kuris  (-ie) turi būti skelbiamas (-i) 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ apraše, numatoma sudaryti 2023 metų III ketvirtį.“

2.3.12. Pakeičiu 2.3.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.3.9Jeigu pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola, ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas turi būti sudaręs sutartį gauti paskolą ir pateikęs jos kopiją administruojančiajai institucijai. Jei pareiškėjas skolinasi ne iš kredito įstaigos (banko ar kredito unijos), kaip ji apibrėžta 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl riziką ribojančių reikalavimų kredito įstaigoms, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. spalio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/2036, 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte, iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas papildomai turi pateikti skolintojo finansinį pajėgumą skolinti atitinkamą lėšų sumą įrodančius dokumentus. Jei pareiškėjas per administruojančiosios institucijos nustatytą projekto sutarties pasirašymo terminą neįvykdo šio reikalavimo, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.“

2.3.13. Pakeičiu 2.5.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.5.7. Jei projekto veikla (-os) finansuojama (-os) pagal Reglamentą (ES) 2023/2831, užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją, pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija).“

2.3.14. Pakeičiu 2.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.9.  Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 4 dalyje ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų.“

2.3.15. Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 ir 56 straipsnius, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio
2–5 dalyse nustatytus apribojimus, ir de minimis pagalba, kuri teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES)
2023/2831. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 ir 56 straipsnių nuostatoms ir de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede (Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo forma) ir 3 priede (Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma) nurodytus vertinimo kriterijus.“

2.3.16. Pakeičiu 5.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.6. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, Registre patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, administruojančioji institucija per 20 darbo dienų Registre registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos teikia Registrui duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.“

2.3.17. Pakeičiu 5.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.7. Vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831  3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 metų laikotarpį. Ši riba taikoma neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Vienos įmonės sąvoka apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.“

2.3.18. Pakeičiu 5.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.8. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi.“

2.3.19. Pakeičiu 5.9.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.9.4. tinkamų finansuoti išlaidų finansuojamoji dalis pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 neturi viršyti 85 proc.“

2.3.20. Pakeičiu 5.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.10. Projekto veiklos, kurių išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti pagal Reglamentą (ES) 2023/2831  (de minimis pagalba), gali būti pradėtos įgyvendinti ne anksčiau nei nuo Investicijų programos pakeitimo pateikimo Europos Komisijai dienos, t. y. nuo 2022 m. lapkričio 4 d., tačiau šios projekto išlaidos nuo Investicijų programos pakeitimo pateikimo Europos Komisijai dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) rizika.“

2.3.21. Pakeičiu 9.2.1 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

9.2.1. Pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 (de minimis pagalba):“.

2.3.22. Pakeičiu 1 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ veiklos „Laisvųjų ekonominių zonų, pramonės parkų ir kitose pramoninėse teritorijose esančių sklypų išvystymas“ poveiklių „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas“.

2.3.23. Pakeičiu 1 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1. Klimato kaitos švelninimas

Projekto veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant projekto veiklas galėtų būti išskiriama šiltnamio efektą sukeliančių dujų, kadangi investuojama į teritorijų sutvarkymą ir jų pritaikymą tvariai ekonominei veiklai vykdyti.

Taip pat bus nustatytas reikalavimas, kad projekto vykdytojas laikytųsi Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinių aplinkosaugos teisės aktų.

Nustatyta, kad įgyvendinant projekto veiklas bus siekiama aplinkos tikslo koeficiento (100 proc.), todėl laikoma, kad projekto veiklos atitinka klimato kaitos švelninimo tikslą.

Įgyvendinant projekto veiklas, bus vadovaujamasi 2021 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 papildomas nustatant techninės analizės kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo arba prisitaikymo prie jos ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/2485, I priedo atitinkamuose skirsniuose nustatytais techninės analizės kriterijais,  pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, taikomais atitinkamoms veikloms taikomuose punktuose (pvz., vykdant vandentiekos, kanalizacijos, atliekų tvarkymo, valymo veiklą, taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I priedo 5 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t. t.) reikalavimais, tai nustačius atitinkamuose dokumentuose (pvz., pirkimo ir kt. dokumentuose).

Projekto metu įgyvendinamos veiklos, kai investuojama į teritorijų sutvarkymą (infrastruktūros sukūrimą) ir jų pritaikymą tvariai ekonominei veiklai vykdyti. Pateikiama deklaracija ir paaiškinimai, kad vykdant projekto veiklas statybų metu susidariusios atliekos bus sutvarkytos pagal galiojančius Lietuvos Respublikos normatyvinius dokumentus.“

 

 

2.3.24. Pakeičiu 2 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“  veiklos „Laisvųjų ekonominių zonų, pramonės parkų ir kitose pramoninėse teritorijose esančių sklypų išvystymas“ poveiklių „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas“.

2.3.25. Pakeičiu 2 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315“.

 

2.3.26. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.4.   Pakeičiu 2 priedą:

2.4.1. Pakeičiu žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašo

2 priedas“.

2.4.2. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-06-03 „GERINTI KONKURENCINĘ INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO APLINKĄ“ VEIKLOS „UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJŲ SU DIDELIU DARBO VIETŲ KŪRIMO POTENCIALU PRITRAUKIMAS AKMENĖS R. SAV., JONAVOS R. SAV. IR MAŽEIKIŲ R. SAV.“ POVEIKLIŲ „UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJŲ SU DIDELIU DARBO VIETŲ KŪRIMO POTENCIALU PRITRAUKIMAS AKMENĖS R. SAV.“, „UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJŲ SU DIDELIU DARBO VIETŲ KŪRIMO POTENCIALU PRITRAUKIMAS JONAVOS R. SAV.“, „UŽSIENIO IR VIETOS INVESTUOTOJŲ SU DIDELIU DARBO VIETŲ KŪRIMO POTENCIALU PRITRAUKIMAS
MAŽEIKIŲ R. SAV.“
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS“.

2.4.3. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ veiklos „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav., Jonavos r. sav. ir Mažeikių r. sav.“ poveiklių „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Jonavos r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Mažeikių r. sav.“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):“.

2.4.4. Pakeičiu 1.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435;“.

2.4.5. Pakeičiu 1.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;“.

2.4.6. Pakeičiu 1.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2023) 3762;“.

2.4.7. Pakeičiu 1.1.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1.10. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;“.

2.4.8. Pakeičiu 2.3.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.3.15. Jeigu pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola, ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas turi būti sudaręs paskolos sutartį ir pateikęs jos kopiją administruojančiajai institucijai. Jei pareiškėjas skolinasi ne iš kredito įstaigos (banko ar kredito unijos), kaip ji apibrėžta 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl riziką ribojančių reikalavimų kredito įstaigoms, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. spalio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/2036, 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte, iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas papildomai turi pateikti skolintojo finansinį pajėgumą skolinti atitinkamą lėšų sumą įrodančius dokumentus. Jei pareiškėjas per administruojančiosios institucijos nustatytą projekto sutarties pasirašymo terminą neįvykdo šio reikalavimo, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.“

2.4.9. Pakeičiu 2.5.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.5.11. deklaraciją ir paaiškinimus, kad vykdant projekto veiklas bus vadovaujamasi 2021 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 papildomas, nustatant techninės analizės kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo arba prisitaikymo prie jos ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/2485, I priedo ir II priedo atitinkamuose skirsniuose nustatytais reikalavimais;“.

2.4.10. Pakeičiu 1 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“  veiklos „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav., Jonavos r. sav. ir Mažeikių r. sav.“ poveiklių „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Jonavos r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Mažeikių r. sav.“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas“.

2.4.11. Pakeičiu 1 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

„1.   Klimato kaitos švelninimas

Projekto veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant projekto veiklas būtų kuriama tokia infrastruktūra, kuri galėtų turėti ženklų poveikį klimato kaitai ir būtų fiksuojamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų  išsiskyrimas.

Taip pat bus nustatytas reikalavimas, kad projekto vykdytojas laikytųsi Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinių aplinkosaugos teisės aktų reikalavimų. Nustatyta, kad įgyvendinant projekto veiklas bus siekiama su klimato kaita susijusio (40 proc.) ir aplinkos tikslo (40 proc.) koeficiento, todėl laikoma, kad projekto veiklos atitinka klimato kaitos švelninimo tikslą.

Įgyvendinant projekto veiklas bus vadovaujamasi 2021 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 papildomas nustatant techninės analizės kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo arba prisitaikymo prie jos ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 27 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/2485, I priedo atitinkamuose skirsniuose nustatytais techninės analizės kriterijais, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, taikomais atitinkamoms veikloms (pvz., įsigyjant įrangą gamybai vykdyti, taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t. t.), tai nustačius atitinkamuose dokumentuose (pvz., pirkimo ir kt. dokumentuose).

Siekdamas užtikrinti Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I priedo atitinkamuose skirsniuose atitinkamiems veiksmams (veikloms) taikomų nuostatų įgyvendinimą (pvz., įsigyjant gamybos įrangą, taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t.  t.), pareiškėjas privalo pateikti dokumentus, įrodančius įgyjamos įrangos atitiktį Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatytiems techninės analizės kriterijams. Tai gali būti pirkimo dokumentai, įrangos aprašymai, techninės specifikacijos ir kiti dokumentai.

Tais atvejais, kai įgyvendinamos projekto veiklos, kurioms dėl jų pobūdžio netaikomi konkretūs Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 reikalavimai, teikiama tik projekto vykdytojo deklaracija, patvirtinanti projekto atitiktį reikšmingos žalos nedarymo principui (papildomi dokumentai neteikiami).“

 

2.4.12. Pakeičiu 1 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

„2.   Prisitaikymas prie klimato kaitos

Projekto veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, nes neplanuojama kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje, o planuojama įsigyti įranga turės atitikti visuotinai ES taikomus standartus ir utilizuojama taikant visus būtinus reikalavimus.

Įgyvendinant projekto veiklas, bus vadovaujamasi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 II priedo atitinkamuose skirsniuose nustatytais techninės analizės kriterijais,  pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, taikomais atitinkamoms veikloms (pvz., įsigyjant įrangą gamybai vykdyti, taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 II priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t. t.), tai nustačius atitinkamuose dokumentuose (pvz., pirkimo ir kt. dokumentuose).

Siekdamas užtikrinti Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 II priedo atitinkamuose skirsniuose atitinkamiems veiksmams (veikloms) taikomų nuostatų įgyvendinimą (pvz., įsigyjant gamybos įrangą, taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 II priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t. t.), pareiškėjas privalo pateikti dokumentus, įrodančius įgyjamos įrangos atitiktį Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 II priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatytiems techninės analizės kriterijams.  Tai gali būti pirkimo dokumentai, įrangos aprašymai, techninės specifikacijos ir kiti dokumentai. Taip pat turi būti pateikti dokumentai, įrodantys įrangos atitiktį reikalavimams, nustatytiems 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2009/125/EB, nustatančioje ekologinio projektavimo reikalavimų su energija susijusiems gaminiams nustatymo sistemą, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2012/27/ES, ir dokumentai, įrodantys, kad naudojamoje įrangoje nėra 2011 m. birželio 8 d. Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos 2011/65/ES dėl tam tikrų pavojingų medžiagų naudojimo elektros ir elektroninėje įrangoje apribojimo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. spalio 28 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2023/171, II priede išvardytų ribojamų medžiagų, išskyrus atvejus, kai homogeninių medžiagų koncentracijos vertės pagal masę neviršija Direktyvos 2011/65/ES II priede išvardytų didžiausių verčių.

Tais atvejais, kai įgyvendinamos projekto veiklos, kurioms dėl jų pobūdžio netaikomi konkretūs pirmiau nurodytų teisės aktų reikalavimai, teikiama tik projekto vykdytojo deklaracija, patvirtinanti projekto atitiktį reikšmingos žalos nedarymo principui (papildomi dokumentai neteikiami).“

 

2.4.13. Pakeičiu 1 priedo 4 punktą ir jį išdėstau taip:

„4.   Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Numatomos projekto veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, o planuojama įsigyti įranga turės atitikti visuotinai ES taikomus standartus ir turės būti utilizuojama taikant visus būtinus reikalavimus, taip pat turės būti investuojama į naujausių ir aplinkai palankių technologinių sprendimų ir technologinių procesų kūrimą ir diegimą.

Įgyvendinant projekto veiklas bus vadovaujamasi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I ir II priedų atitinkamuose skirsniuose (pvz., įsigyjant įrangą gamybai vykdyti taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose ir II priedo 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t. t.) nustatytais reikalavimais, tai nustačius atitinkamuose dokumentuose (pvz., pirkimo ir kt. dokumentuose).

Siekdamas užtikrinti Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I ir II priedų atitinkamuose skirsniuose atitinkamiems veiksmams (veikloms) taikomų nuostatų įgyvendinimą (pvz., įsigyjant gamybos įrangą, taikomi Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I ir II priedų 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatyti techninės analizės kriterijai ir t. t.), pareiškėjas privalo pateikti dokumentus, įrodančius įgyjamos gamybos įrangos atitiktį Deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139 I ir II priedų 3 skyriaus atitinkamuose skirsniuose nustatytiems techninės analizės kriterijams. Tai gali būti pirkimo dokumentai, įrangos aprašymai, techninės specifikacijos ir kiti dokumentai. Taip pat turi būti pateikti dokumentai, įrodantys įrangos atitiktį reikalavimams, nustatytiems Direktyvoje 2009/125/EB, ir dokumentai, įrodantys, kad naudojamoje įrangoje nėra Direktyvos 2011/65/ES II priede išvardytų ribojamų medžiagų, išskyrus atvejus, kai homogeninių medžiagų koncentracijos vertės pagal masę neviršija Direktyvos 2011/65/ES II priede išvardytų didžiausių verčių.

Taip pat pareiškėjas turi būti pasirengęs atliekų tvarkymo planą pagal 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvos 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. gegužės 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/849, VII priedą ir administruojančiosios institucijos prašymu pateikti jį peržiūrai.

Tais atvejais, kai įgyvendinamos projekto veiklos, kurioms dėl jų pobūdžio netaikomi konkretūs pirmiau nurodytų teisės aktų reikalavimai, teikiama tik pareiškėjo deklaracija, patvirtinanti projekto atitiktį reikšmingos žalos nedarymo principui (papildomi dokumentai neteikiami).“

 

2.4.14. Pakeičiu 2 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“  veiklos „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav., Jonavos r. sav. ir Mažeikių r. sav.“ poveiklių „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Jonavos r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Mažeikių r. sav.“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas“.

2.4.15. Pakeičiu 2 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Priemonės teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315“.

 

2.4.16. Pakeičiu 2 priedo 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3.5.

Ar valstybės pagalba teikiama pradinei investicijai arba pradinei naujos ekonominės veiklos investicijai, kaip jos apibrėžtos 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę
investicijų pritraukimo aplinką“ veiklos „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav., Jonavos r. sav. ir Mažeikių r. sav.“ poveiklių „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Jonavos r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Mažeikių r. sav.“ projektų finansavimo sąlygų aprašo 1.2.5 ir 1.2.6 papunkčiuose ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 49 dalies a  ir 51 dalies a punktuose?

□ Taip

□ Ne“.

 

 

2.4.17. Pakeičiu 3 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“  veiklos „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav., Jonavos r. sav. ir Mažeikių r. sav.“ poveiklių „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Jonavos r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Mažeikių r. sav.“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas“.

2.4.18. Pakeičiu 3 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Pareiškėjų vykdomos veiklos ir projekto veiklos priskiriamos Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamam Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriui (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) (taikoma vertinant projekto atitiktį
2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ veiklos „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav., Jonavos r. sav. ir Mažeikių r. sav.“ poveiklių „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Akmenės r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Jonavos r. sav.“, „Užsienio ir vietos investuotojų su dideliu darbo vietų kūrimo potencialu pritraukimas Mažeikių r. sav.“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – PFSA) 9 punkte nurodytam 1
  projektų atrankos kriterijui).

 

Veiklos pavadinimas ir EVRK 2 red. kodas

2020 m. pardavimo pajamos, Eur

2021 m. pardavimo pajamos, Eur

2022 m. pardavimo pajamos, Eur“.

Pareiškėjo vykdoma
(-os) veikla 
(-os) pagal EVRK 2 red.

Veikla Nr. 1

 

Veikla Nr. 2

 

Veikla Nr. 3

 

Veikla Nr. n

 

Iš viso, Eur:

 

1.1. Iš viso pajamų, Eur (turi sutapti su pelno (nuostolių) ataskaitoje nurodyta suma eilutėje „Pardavimo pajamos“)

 

1.2. Metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje

 

1.3. Vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius trejus finansinius metus yra ne mažesnės negu 300 000,00 (trys šimtai tūkstančių) eurų, jeigu įmonė yra vidutinė įmonė, ir 145 000,00 (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų, jeigu įmonė yra labai maža ir maža įmonė

 

 

 

 

 

 

Finansų ministrė, pavaduojanti

ekonomikos ir inovacijų ministrą                                                                             Gintarė Skaistė 

 

2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ veiklos „Laisvųjų ekonominių zonų, pramonės parkų ir kitose pramoninėse teritorijose esančių sklypų išvystymas“ poveiklių „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

 

(Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma)

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai

 

2. Duomenys apie projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

PĮP / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

3. PĮP / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) 2023/2831

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą?

 

 

3.2.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

 

 

3.3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

3.4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai de minimis pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams?

 

 

3.6.

Ar projektu bus vykdoma su eksportu susijusi veikla trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla, tiesiogiai susijusi su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

3.7.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui teikiama de minimis pagalba priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų?

 

 

3.8.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą šio priedo
3.1–3.5 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas
Reglamentas (ES) 2023/2831, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Reglamentą (ES) 2023/2831? (Jei taikoma.)

 

3.9.

Ar bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys, suteikus de minimis pagalbą) 300 000 (tris šimtus tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį?

 

 

3.10.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de mintimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, nurodytą šio priedo 3.9  papunktyje, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Jei taikoma.)

 

3.11.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? (Jei taikoma.)

 

3.12.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri (Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnis)?

 

(Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 2 dalis)

3.13.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimus (Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnis)?

 

 

3.14.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į Reglamento (ES) 2023/2831 galiojimo laikotarpį?

 

 

 

4. Finansavimo atitikties Reglamentui (ES) 2023/2831 vertinimas

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamentą (ES) 2023/2831?

□ Taip

□ Ne

 

 

____________________________________                                           (vertintojo pareigos, vardas ir pavardė)

 

 

___________

(parašas)

 

 

________

(data)

 

 

 

 

 

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti.

□ Vertintojo išvadai nepritarti.

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

 

______________________________________ (vertintojo vadovo pareigos, vardas ir pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

 

__________________________________