isgyaz13

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. RUGPJŪČIO 24 D. SPRENDIMO NR. T-261 „DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 21 d. Nr. T-92

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2023 m. rugpjūčio 24 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtintą Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (toliau – Reglamentas):

1.1. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 8 punktą.

1.2. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 9 punktą.

1.3. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 10 punktą.

1.4. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 11 punktą.

1.5. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 12 punktą.

1.6. Pakeisti Reglamento 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Tarybos posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai tarybos paskirtas tarybos narys – Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininkas, jo nesant – Sveikatos, šeimos ir socialinių reikalų komiteto pirmininkas, jo nesant – Vietinio ūkio, kaimo ir aplinkos komiteto pirmininkas, o jo nesant Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkas.“

1.7. Pakeisti Reglamento 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Tarybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė išrinktų tarybos narių (toliau – yra tarybos posėdžio kvorumas).

1.8. Pakeisti Reglamento 43 punktą ir jį išdėstyti taip:

43. Prieš kiekvieną tarybos posėdį tarybos nariai iš tarybos posėdžių sekretoriaus pasiima registracijos kortelę ir prieš prasidedant posėdžiui ją įstato į tarybos posėdžio darbo vietos pultą, taip atlikdami elektroninę dalyvavimo posėdyje registraciją. Pasibaigus posėdžiui, tarybos nariai grąžina registracijos kortelę tarybos posėdžių sekretoriui.“

1.9. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 68 punktą.

1.10. Papildyti Reglamentą nauju 69.4 papunkčiu:

69.4. priimti protokolinį sprendimą Tarybos kompetencijai priskirtu klausimu, dėl kurio nėra pateikto sprendimo projekto. Priimti tokį sprendimą pasiūlo tarybos posėdžio pirmininkas.“

1.11. Pakeisti Reglamento 82 punktą ir jį išdėstyti taip:

82. Dėl tarybos posėdžio darbo tvarkos organizavimo klausimų sprendimai gali būti priimti ir be balsavimo (bendru sutarimu), t. y. po to, kai į posėdžio pirmininko klausimą: „Ar yra prieštaraujančių?“ niekas neatsako, ir jis paskelbia: „Priimta“.“

1.12. Pakeisti Reglamento 83 punktą ir jį išdėstyti taip:

83. Balsavimo rezultatai skaičiuojami nuo balsavime (svarstant klausimą) dalyvaujančių tarybos narių skaičiaus.

1.13. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 84 punktą:

1.14. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 85 punktą.

1.15. Pakeisti Reglamento 86 punktą ir jį išdėstyti taip:

86. Tarybos posėdžio pradžioje, prieš pradedant svarstyti darbotvarkės patvirtinimo klausimą, meras organizuoja balsavimo procedūrą dėl kiekvieno tarybos nario nusišalinimo atskirai.“

1.16. Pakeisti Reglamento 87 punktą ir jį išdėstyti taip.

87. Tarybos narys prieš pradedant tarybos posėdyje svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti tarybą apie esamą interesų konfliktą (nurodyti interesų konflikto aplinkybes), pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Tarybos narys apie nusišalinimą pareikšti gali:

87.1. iki tarybos posėdžio ‒ informuojant tarybos posėdžio sekretorių apie interesų konfliktą keliantį klausimą ir raštu pareiškiant apie savo nusišalinimą tarybai (prieš pradedant tarybos posėdį meras informuoja tarybą apie raštu pareikštus tarybos narių nusišalinimus);

87.2. tarybos posėdžio metu žodžiu pareiškia apie savo nusišalinimą savivaldybės tarybai.“

1.17. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 88 punktą.

1.18. Pakeisti Reglamento 89 punktą ir jį išdėstyti taip:

89. Posėdžio protokole pažymimas nusišalinimo faktas. Taryba gali savo sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą.“

1.19. Pakeisti Reglamento 117 punktą ir jį išdėstyti taip:

117. Merą pavaduojantis vicemeras vykdo visus mero įgaliojimus, išskyrus nustatytuosius Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5, 7, 12, 13, 15, 19, 20 ir 21 punktuose. Vicemerui pavaduojant merą, Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 12, 13 ir 15 punktuose nustatytus mero įgaliojimus vykdo taryba, o Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nustatytus mero įgaliojimus – laikinai tarybos paskirtas tarybos narys. Nesant mero paskirto jį pavaduojančio vicemero, merą pavaduoja tarybos paskirtas tarybos narys.“

1.20. Pakeisti Reglamento 167 punktą ir jį išdėstyti taip:

167. Tarybos nariai, norintys susivienyti į frakciją arba sudaryti koaliciją, posėdžio metu teikia tarybos posėdžio pirmininkui viešą pareiškimą su savo parašais. Frakcijos pareiškimą pasirašo nemažiau kaip 2 tarybos nariai. Pareiškime taip pat turi būti nurodytas frakcijos pavadinimas, jos sudėtis, vadovo ir pavaduotojo (jei yra) vardai bei pavardės. Pasikeitus frakcijos pavadinimui, sudėčiai, vadovui ar jo pavaduotojui, frakcijai iširus ar nutraukus veiklą, apie tai turi būti raštu pranešta merui, kuris informaciją paskelbia artimiausiame tarybos posėdyje.“

1.21. Pakeisti Reglamento 181.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

181.1. analizuoja savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų struktūrinių padalinių veiklą, teikia siūlymus tarybai dėl šių struktūrinių padalinių veiklos gerinimo ir jų vadovų išklausymo;“

1.22. Pakeisti Reglamento 183 punktą ir jį išdėstyti taip:

183. Kolegijos posėdžiai rengiami, jeigu yra svarstytinų klausimų. Klausimus teikia meras, vicemerai, administracijos direktorius, tarybos komitetų pirmininkai, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, opozicijos lyderis, savivaldybės kontrolierius, frakcijos, administracijos padalinių vadovai ir į struktūrinius padalinius neįeinantys viešojo administravimo valstybės tarnautojai. Sprendimą dėl posėdžių rengimo priima meras.“

1.23. Pakeisti Reglamento 212.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

212.1. vertina atrinktus kandidatus į savivaldybės kontrolieriaus pareigas ir tarybai teikia savivaldybės kontrolieriaus kandidatūrą, siūlo tarybai atleisti savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;

1.24. Pakeisti Reglamento 212.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

212.3. įvertina savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos ateinančių metų veiklos planui vykdyti ir darbo užmokesčiui reikalingus biudžeto asignavimus ir išvadą dėl jų teikia tarybai;“

1.25. Pakeisti Reglamento 212.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

212.4. svarsto savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos parengtą metinių ataskaitų rinkinį, jų pagrindu rengia ir teikia tarybai išvadas dėl Kontrolės ir audito tarnybos veiklos;

1.26. Pakeisti Reglamento 218 punktą ir jį išdėstyti taip:

218. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Sprendimai priimami visų komitetų narių, balsavime dalyvaujančių posėdyje, balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikė“ kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Dėl posėdžio darbo tvarkos organizavimo klausimų sprendimai gali būti priimti ir be balsavimo (bendru sutarimu), t. y. po to, kai į posėdžio pirmininko klausimą: „Ar yra prieštaraujančių?“ niekas neatsako, ir jis paskelbia: „Priimta“.“

1.27. Pakeisti Reglamento 225 punktą ir jį išdėstyti taip:

225. Sprendimai priimami visų komitetų narių, balsavime dalyvaujančių posėdyje, balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikė“ kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Posėdžio protokolą pasirašo bendro komitetų posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.“

1.28. Pakeisti Reglamento 297 punktą ir jį išdėstyti taip:

297. Metinius Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, metinius Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius rengia Administracija. Parengtas Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys teikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai iki kitų metų kovo 15 d., Savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys – iki balandžio 20 d., patvirtinus šį rinkinį viešojo sektoriaus apskaitos ir konsolidavimo informacinėje sistemoje (VSAKIS).

1.29. Pakeisti Reglamento 354 punktą ir jį išdėstyti taip:

354. Asmenų (gyventojų, juridinių asmenų, valstybės ar savivaldybės institucijų ar įstaigų, nevyriausybinių organizacijų ir kt.) prašymus ir skundus, adresuotus tarybai, nagrinėja meras. Meras savo sprendimu gali perduoti prašymą ar skundą nagrinėti administracijai, jeigu mano, kad pagal kompetenciją negali išnagrinėti, prašymo ar skundo, atsakyti į juos.“

1.30. Pakeisti Reglamento 357 punktą ir jį išdėstyti taip:

357. Prašymas ar skundas mero sprendimu gali būti nenagrinėjamas, jeigu:“

1.31. Pakeisti Reglamento 357.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

357.2. jis grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to meras negali tokio prašymo ar skundo išnagrinėti;“

1.32. Pakeisti Reglamento 358 punktą ir jį išdėstyti taip:

358. Jeigu meras pagal kompetenciją negali spręsti prašyme ar skunde išdėstytų klausimų ji jo nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai praneša asmeniui.“

1.33. Pakeisti Reglamento 359 punktą ir jį išdėstyti taip:

359. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų būti perduotas nagrinėti pagal kompetenciją prašymas ar skundas, meras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui, paaiškindama jo prašymo ar skundo nenagrinėjimo priežastis.“

1.34. Pakeisti Reglamento 360 punktą ir jį išdėstyti taip:

360. Skundą ar prašymą meras turi išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo tokio prašymo ar skundo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą skundas ar prašymas negali būti išnagrinėtas, meras savo sprendimu šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Asmeniui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos pranešama raštu ir nurodomos pratęsimo priežastys.“

1.35. Pakeisti reglamento 361 punktą ir jį išdėstyti taip:

361. Apie išnagrinėtą prašymą ar skundą ir parengtą atsakymą tarybos posėdžių sekretorius informuoja kiekvieną tarybos narį el. paštu pateikdamas atsakymo (kopiją, nuorašą ar išrašą).“

1.36. Pakeisti Reglamento 362.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

362.2. atsiskaito savivaldybės bendruomenei už savo veiklą teikdamas Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinys turi būti pateiktas tarybai tvirtinti iki kiekvienų metų birželio 1 d.“

1.37. Papildyti Reglamentą 3621 punktu ir jį išdėstyti taip:

3621. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį sudaro: Savivaldybės veiklos ataskaita, finansinių ataskaitų rinkinys ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys.“

1.38. Papildyti Reglamentą 3622 punktu ir jį išdėstyti taip:

3622. Savivaldybės veiklos ataskaita apima:

3622.1. mero pranešimą, informaciją apie mero veiklos rezultatus;

3622.2. informaciją apie regionų plėtros programoje, regiono plėtros plane nustatytų uždavinių ir jų vertinimo rodiklių reikšmių pasiekimą atitinkamais finansiniais metais;

3622.3. informacija apie savivaldybės metinius veiklos rezultatus, atsižvelgiant į veiklos tikslų pasiekimą vykdant savivaldybės strateginį veiklos planą;

3622.4. informacija apie atliktus darbus ir kita su savivaldybės metiniais veiklos rezultatais susijusi informacija;

3622.5. finansinių ir nefinansinių veiklos rezultatų analizė, leidžianti veiklos rezultatus susieti su atliktais darbais ar įgyvendintomis priemonėmis ir jiems sunaudotais ištekliais, kai reikia, – nuorodos į kitose ataskaitose pateiktus duomenis ir papildomi šių duomenų paaiškinimai;

3622.6. papildomą informaciją, jeigu savivaldybės taryba nurodo tokią informaciją pateikti.“

1.39. Papildyti Reglamentą 3623 punktu ir jį išdėstyti taip:

3623. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio rengimo, pasirašymo, teikimo, skelbimo ir audito reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas (toliau – Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas). Meras rengia Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį ir jį teikia tarybai svarstyti ir tvirtinti.“

1.40. Papildyti Reglamentą 3624 punktu ir jį išdėstyti taip:

3624. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinys skelbiamas pagal Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnio ir Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatytus reikalavimus.“

1.41. Pakeisti Reglamento 364 punktą ir jį išdėstyti taip:

364. Kiekvienais metais iki birželio 1 d. savivaldybės kontrolierius pateikia Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį tarybai tvirtinti ir atsako į tarybos narių klausimus.“

1.42. Pakeisti Reglamento 368 punktą ir jį išdėstyti taip:

368. Savivaldybės valdomų įmonių vadovai privalo pateikti tarybai tvirtinti pasirašytas praeitų kalendorinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius, metinius pranešimus ir (ar) veiklos ataskaitas ir atsakyti į tarybos narių paklausimus iki kiekvienų metų gegužės 1 d. Taryba, išklausiusi atsakymus, priima sprendimus.“

1.43. Pripažinti netekusiu galios Reglamento 2 priedą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                       Saulius Margis