LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2010 M. SAUSIO 8 D. ĮSAKYMO NR. V- 54 „DĖL PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO       

 

 

 

2018 m. gruodžio 7 d. Nr. V-1035

 

Vilnius

 

 

 

 

 

1.P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio  8 d. įsakymą Nr. V-54 „Dėl Pedagogų rengimo reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Pedagogų rengimo reglamentas nauja redakcija nedėstomas):

 

 

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 56 straipsnio 14 punktu:

 

1.   T v i r t i n u Pedagogų rengimo reglamentą (toliau – Reglamentas) (pridedama).

 

2.   N u s t a t a u, kad:

 

2.1. Reglamento 13.4 papunktis įsigalioja 2021 m. sausio 1 dieną;

 

2.2. Reglamento 13.5 papunktis įsigalioja 2022 m. sausio 1 dieną;

 

2.3. Reglamento 19.1 papunktis taikomas pedagoginių studijų programoms, į kurias asmenys priimami 2018–2019 studijų metais;

 

2.4.   Reglamento 19.2 papunktis taikomas studijų programoms, į kurias asmenys priimami ne anksčiau kaip nuo 2019–2020 studijų metų;

 

2.5. Pedagogų rengimo centras (toliau – Centras) turi pasiekti kokybės, efektyvumo ir tinkamumo rodiklius, nurodytus Reglamento priede, iki 2023 m. rugsėjo 1 dienos.

 

3. Į p a r e i g o j u Studijų kokybės vertinimo centrą vykdant aukštųjų mokyklų vertinimą ir akreditavimą, studijų išorinį vertinimą ir akreditavimą remtis Reglamento priede nurodytais Centro veiklos vertinimo rodikliais.

 

4. P a v e d u  Mokymosi visą gyvenimą departamento Pedagogų veiklos skyriui vykdyti šio įsakymo įgyvendinimo kontrolę“.

 

2. P a k e i č i u nurodytu įsakymu patvirtintą Pedagogų rengimo reglamentą:

 

2.1. papildau jį 331 punktu:

 

331. Centro veikla vertinama remiantis Pedagogų rengimo reglamento priede nurodytais rodikliais (pridedama).“.

 

2.2. Papildau priedu (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                             Jurgita Petrauskienė

 

 

Pedagogų rengimo reglamento

 

priedas

 

 

 

PEDAGOGŲ RENGIMO CENTRO VEIKLOS VERTINIMO RODIKLIAI

 

 

 

1. Pedagogų rengimo centro (toliau – Centras) veiklos kokybės reikalavimų, nurodytų Reglamento 33.1 papunktyje,  vykdymas yra vertinamas pagal šiuos rodiklius:

 

1.1. Centro vertinamųjų vienetų, veikiančių edukologijos mokslo kryptyje, edukologijos mokslo krypties mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros kokybės įvertinimai gauti vadovaujantis Palyginamojo ekspertinio mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Palyginamojo ekspertinio  mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vertinimo reglamento patvirtinimo“, yra ne mažesni nei 3.

 

1.2. Vykdoma doktorantūra kartu su užsienio partneriu (partneriais).

 

1.3. Centro vykdomos studijų programos yra parengtos ar atnaujintos atsižvelgiant į naujausius edukologijos mokslo tyrimus, pažangiausią pedagogų rengimo patirtį, nacionalinius ugdymo turinio pokyčius.

 

1.4. Į studijas integruotas ne trumpesnis kaip 1 semestro judumo langas arba suteikiamos kitos tarptautiškumo galimybės (trumpalaikės stažuotės, vasaros stovyklos, tarptautinės praktikos, ERASMUS mainai), kurių bendra apimtis ne trumpesnė kaip 3 mėnesiai, arba studijų programa vykdoma kaip jungtinė kartu su užsienio aukštąja mokykla.

 

1.5. Mokomojo dalyko, ugdymo srities ar pedagoginės specializacijos dalykus dėstantis dėstytojas per 4 metų laikotarpį vykdo praktinę pedagoginę veiklą švietimo įstaigoje (išskyrus aukštąsias mokyklas), kurios bendra trukmė ne trumpesnė nei 2 mėnesiai.

 

1.6. Bent 20 procentų studijų programą įgyvendinančio akademinio personalo per 4 metų laikotarpį dalyvauja ne mažiau kaip 1 tarptautinėje ilgalaikėje ar keliose trumpalaikėse stažuotėse ar (ir) mainų programose, kurių bendra trukmė ne mažesnė kaip 3 mėnesiai.

 

1.7. Visi Centro vykdomose studijų programose dirbantys dėstytojai bent kartą per 4 metų pedagogų rengimo programos ciklą tobulina kompetencijas pagal Centro patvirtintą ir finansiniais ištekliais pagrįstą planą.

 

1.8. Centras bendradarbiauja su švietimo įstaigomis, kuriose įgyvendina pedagogų profesiniam augimui skirtas veiklas, atlieka taikomojo pobūdžio tyrimus, išbando ir pagrindžia naujas metodikas, didaktikas, profesinio augimo programų veiksmingumą.

 

2. Centro veiklos tinkamumo reikalavimų, nurodytų Reglamento 33.2 papunktyje, vykdymas yra vertinamas pagal šiuos rodiklius:

 

2.1. Centre suformuotas studijų programų paketas, atspindintis Centro veiklos specifiką, pagrįstas pedagogų poreikio prognozėmis, regiono ir (ar) šalies poreikiais.

 

2.2. Centras kartu su STEAM centrais yra suformavęs pedagogų profesinio augimo programų paketą, pagrįstą kompetencijų tobulinimo poreikių tyrimais, pagal švietimo įstaigų vadovų ir pedagogų kompetencijų lygmenis, plėtoja tikslinius tarptautinius pedagogų profesinių kompetencijų tobulinimo projektus.

 

2.3. Centro studentų priėmimo planai paremti ilgalaikėmis regiono ir (ar) šalies pedagogų poreikio prognozėmis.

 

2.4. Ne mažiau kaip 30 procentų Centro atliekamų mokslinių tyrimų yra užsakomojo pobūdžio – skirti spręsti nacionalinėms švietimo problemoms (ugdymo turinio atnaujinimo, ugdymo proceso tobulinimo, mokymosi visą gyvenimą sistemos kūrimo, kokybės kultūros ugdymo ir kt.).

 

3. Centro veiklos efektyvumo reikalavimų, nurodytų Reglamento 33.3 papunktyje, vykdymas yra vertinamas pagal šiuos rodiklius:

 

3.1. Centro studijų programų paketas suformuotas bendradarbiaujant su kitomis aukštosiomis mokyklomis, tenkinant regiono pedagogų rengimo poreikius.

 

3.2. Centro pedagogų profesinio augimo programų paketas suformuotas bendradarbiaujant su regioniniais (savivaldybių) švietimo centrais, atsižvelgiant į regiono pedagogų kompetencijų tobulinimo poreikius, nacionalinius, švietimo ir mokslo ministro patvirtintus kompetencijų tobulinimo prioritetus.

 

3.3. Centras koordinuoja pedagoginių stažuočių įgyvendinimą mokyklose ir švietimo pagalbos įstaigose, užtikrindamas studijų programų ir profesinio augimo ar praktinio pedagoginio darbo tęstinumą, pedagoginės stažuotės veiksmingumą.

 

3.4. Centro plėtra ir veiklos įgyvendinami pagal Centro kūrimo ir veiklos planą, apimantį finansinius, materialiuosius ir žmogiškuosius išteklius, suderintą su Švietimo ir mokslo ministerija ir šalies, regiono, miesto švietimo plėtros programomis.

 

3.5. Per pirmus metus po studijų baigimo ne mažiau kaip 70 procentų absolventų įsidarbina švietimo srityje arba dirba pedagoginį darbą savarankiškai.

 

3.6. Pirmaisiais studijų metais studijas Centre nutraukia ne daugiau kaip 10 procentų priimtųjų.

 

3.7. Studentų, teigiamai vertinančių studijas Centre, dalis yra ne mažesnė negu 70 procentų.

 

 

 

_________________________