Vilniaus rajono savivaldybės ADministracijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

dėl VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO

 

2020 m. kovo 13 d. Nr. A27(1)-623

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 str. 8 d. 2 p., Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 str. 5 p. bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 patvirtinto Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo 8 p.:

1. S u d a r a u Vilniaus rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijos centrą:

1.1. vadovas – pagal ekstremaliąją situaciją;

1.2. koordinatorius – Robert Kovalevskis, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos civilinės ir darbo saugos vyriausiasis specialistas;

1.3. operacinio vertinimo, ekstremaliųjų situacijų prevencijos ir informacijos valdymo grupė:

Tadeuš Černiavskij – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos civilinės ir darbo saugos vyriausiasis specialistas;

Danutė Pučkytė – Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos vyriausioji specialistė;

Žydrė Majauskaitė – Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Vilniaus valdybos Vilniaus rajono aplinkos apsaugos inspekcijos vyriausioji specialistė;

Elena Mirinavičienė – Vilniaus rajono centrinės poliklinikos Infekcijų kontrolės gydytoja;

Skirmantas Miškinis – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Vilniaus departamento patarėjas;

Valentin Svirko – Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Operacinio vadovavimo skyriaus viršininko pavaduotojas;

Enrika Saplytė – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Vilniaus departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė;

1.4.visuomenės informavimo grupė:

Justyna Černiavska – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriaus vyriausioji specialistė;

Gražina Golubovska – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Kultūros, sporto ir turizmo skyriaus vyriausioji specialistė;

1.5. materialinio techninio aprūpinimo grupė:

Ježi Tomaševski – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Darius Gasperovičius – Savivaldybės įmonės „Vilniaus rajono autobusų parkas“ direktorius;

Vidmantas Brasiūnas – AB „ESO“ Vilniaus elektros tinklo eksploatavimo skyriaus vyresnysis inžinierius;

Michal Kunickis – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Statybos skyriaus vedėjo pavaduotojas, l. e. vedėjo pareigas;

Viktor Tankeliun – UAB „Nemėžio komunalininkas“ direktorius;

Konrad Blaževič – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas, l. e. vedėjo pareigas;

1.6. administravimo ir elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

Agata Grigorovič – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausioji specialistė;

Vladislav Jedinskij – UAB „Nemenčinės komunalininkas“ direktorius;

Giedrius Matkevičius – Vilniaus pasienio rinktinės Sienos kontrolės skyriaus viršininkas;

Erik Tomaševič – Vilniaus vyriausiojo komisariato Operatyvaus valdymo skyriaus vyriausiasis tyrėjas;

Dariuš Lipnievič – Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas.

2. T v i r t i n u Vilniaus rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus.

3. Pripažįstu netekusiais galios Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. kovo 5 d. įsakymą Nr. A27(1)-548 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudarymo“ ir Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. vasario 17 d. įsakymą Nr. A27(1)-433 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės administracijos ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatų naujos redakcijos patvirtinimo“ su visais vėlesniais jų pakeitimais.

4. P a v e d u Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui šį įsakymą paskelbti savivaldybės svetainėje, o Ūkio skyriui - Teisės aktų registre.

 

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                        Liucina Kotlovska

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. kovo 13 d.

įsakymu Nr. A27(1)-623

 

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai (toliau - Nuostatai) nustato Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau - operacijų centras) tikslus, uždavinius ir funkcijas, sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.

2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Operacijų centrą steigia ir jų nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-1207) ir kituose teisės aktuose.

 

II. OPERACIJŲ CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Pagrindiniai operacijų centro veiklos tikslai - vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrinti ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

6. Operacijų centro uždaviniai:

6.1.  užtikrinti ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą;

6.2.  pagal   kompetenciją   organizuoti   ir   koordinuoti   įvykio,   ekstremaliojo   įvykio   ar ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

7. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. pagal kompetenciją įgyvendina ekstremalių situacijų komisijos sprendimus ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais;

7.2. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

7.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;

7.4. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;

7.5. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

7.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;

7.7. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu;

7.8. teikia ekstremalių situacijų komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau - Vyriausybė) ir kitų institucijų skirtų finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

7.9. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja tarptautinės pagalbos ir kaimyninių valstybių koordinavimo centrus apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;

7.10. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Operacijų centrą sudaro operacijų centro koordinatorius ir nariai, kuriuos skiria Savivaldybės administracijos direktorius. Operacijų centras sudaromas iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir  darbuotojų, ūkio subjektų darbuotojų. Į operacijų centro sudėtį gali būti įtraukiami ir civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.

9. Operacijų centro koordinatorius:

9.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja operacijų centrui priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;

9.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;

9.3. pagal kompetenciją teikia ekstremalių situacijų komisijai, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti ir padariniams šalinti reikalingų priemonių ir veiksmų.

10. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui.

11. Savivaldybės administracijos direktorius, steigdamas operacijų centrą, operacijų centro narius paskiria į grupes. Paskirti operacijų centro grupių vadovai pavaldūs operacijų centro koordinatoriui. Operacijų centrą sudaro šios grupės:

11.1. operacinio vertinimo, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, informacijos valdymo ir materialinio techninio aprūpinimo;

11.2. visuomenės informavimo;

11.3administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo

12. Operacinio vertinimo, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, informacijos valdymo ir materialinio techninio aprūpinimo grupė:

12.1. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją pagal atitinkamos valstybės ar Savivaldybės institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto kompetenciją;

12.2. prognozuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;

12.3. įvertina susidariusią situaciją ir suderinusi su operacijų centro koordinatoriumi teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

12.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;

12.5. koordinuoja gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ir veiksmus;

12.6. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą.

12.7. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją;

12.8. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, suderinusi su operacijų centro koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;

12.9. perduoda ekstremalių situacijų komisijos, ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams.

12.10. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ir ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;

12.11. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams.

13. Visuomenės informavimo grupė:

13.1. rengia visuomenei informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;

13.2. organizuoja spaudos konferencijas;

13.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ir ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo būdus.

14. Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

14.1. užtikrina operacijų centro darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

14.2. užtikrina operacijų centro įrangos eksploatavimą ir techninę priežiūrą;

14.3. užtikrina operacijų centro dokumentų įforminimą ir tvarkymą.

14.4. atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja operacijų centro ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą operacijų centro ryšių sistemų būklę;

14.5. užtikrina operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą;

14.6. užtikrina turimų operacijų centro informacinių sistemų darbą.

15. Operacijų centras pagal kompetenciją vykdo kitus operacijų centro koordinatoriaus sprendimus, būtinus ekstremalių situacijų komisijos ir ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir kitiems operacijų centro uždaviniams įgyvendinti.

16. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Savivaldybėje teisės aktų nustatyta tvarka atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės rezultatus, taip pat gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, gali sudaryti daigiau, negu nurodyta Nuostatuose 11 punkte, operacijų centro grupių.

17. Operacijų centras, atlikdamas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti.

18. Operacijų centro pasirengimas valdyti ekstremaliąsias situacijas įvertinamas teisės aktų nustatyta tvarka per organizuojamas civilinės saugos pratybas.

 

IV. OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA

 

19. Savivaldybės administracijos direktorius operacijų centrus sušaukia:

19.1. gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai;

19.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

19.3. per civilinės saugos pratybas.

20. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį taip pat operacijų centro sušaukimo tikslus, operacijų centro koordinatorius:

20.1. gali inicijuoti viso operacijų centro ar reikiamų operacijų centro grupių arba kai kurių jų narių sušaukimą;

20.2. gali kreiptis į kitas kompetentingas valstybės, Savivaldybės institucijas, įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus, kurie padėtų užtikrinti operacijų centro veiklą.

21. Operacijų centro nariai pavaldūs operacijų centro koordinatoriui.

22. Operacijų centro nariai atlieka jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose operacijų centro patalpose ir  darbo vietose. Operacijų centro koordinatoriaus sprendimu operacijų centro nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos.

23. Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau.

 

______________________________