NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ NERINGOS SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUSTATYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. kovo 28 d. Nr. T1-62
Neringa
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 12 ir 13 straipsniais, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Nustatyti vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą Neringos savivaldybės teritorijoje išdavimą.
2. Patvirtinti Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Neringos savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatus (pridedama).
3. Panaikinti Neringos savivaldybės tarybos 2010 m. liepos 14 d. sprendimą Nr. T1-101 „Dėl Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Neringos savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“ (įskaitant vėlesnius pakeitimus ir papildymus).
PATVIRTINTA
Neringos savivaldybės tarybos
2019 m. kovo 28 d.
sprendimu Nr. T1-62
VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ NERINGOS SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Neringos savivaldybės (toliau - savivaldybė) teritorijoje išdavimą nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos rinkliavų ir Lietuvos Respublikos reklamos įstatymais.
2. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą yra savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta privaloma įmoka į savivaldybės biudžetą.
II SKYRIUS
PAGRINDINĖS SĄVOKOS
4. Rinkliavos nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
5. Kitos vartojamos sąvokos:
5.1. Išorinė reklama – reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, langai, durys, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose. Išorine reklama taip pat laikoma:
5.1.1. reklama, kurios pateikimo priemonės yra patalpose (vitrinose, langų ir (arba) durų vidinėse pusėse), tačiau ji yra matoma iš lauko pusės;
5.2. Iškaba – ant ar prie reklamos davėjo buveinės pastato arba reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietoje ar prie jos įrengiama speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė, ant kurios ar kurioje pateikiama informacija: reklamos davėjo pavadinimas ir (arba) reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir kt.), ir (arba) parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (avalynė, automobilių remontas ir kt.). Iškaba taip pat laikoma tokios informacijos pateikimo vieta ant reklamos davėjo buveinės arba prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato sienos, langų ar durų. Be nurodytos informacijos, iškaboje gali būti pateikiami prekių ženklas, logotipas, emblema, darbo laikas, reklamos davėjo vardas, pavardė.
5.3. Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.).
5.4. Trumpalaikė išorinė reklama – išorinė reklama, kurios skleidimo trukmė yra ne daugiau kaip vienas mėnuo.
5.5. Kilnojamasis skydelis – reklaminis įrenginys, kurio plotas skiriamas nurodyti įmonės pavadinimą, darbo laiką, parduodamų (išnuomojamų) produktų kainas, jų rūšis, priedus, standartus.
5.6. Komercinė nuoroda – išorinės reklamos įrenginys, turintis tiesioginį ryšį su reklamuojamo objekto vieta, nurodantis kryptį ar atstumą iki jo. Jeigu yra daugiau kaip vienas išorinės reklamos davėjas, norintis reklamuotis toje zonoje, įrengiama kolektyvinė komercinė nuoroda.
5.7. Kultūrinė, socialinė ir šviečiamoji reklama – bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis už užmokestį ar kitokį atlygį arba nemokamai viešai skleidžiama informacija, kuria siekiama propaguoti kultūrinę, socialinę ir (ar) šviečiamąją veiklą ir politiką arba tokios veiklos ir politikos iniciatyvas.
5.8. Vizualinė informacija – skleidžiama arba nukreipianti informacija apie visuomeninius, turistinius ar kitos paskirties objektus, jų buvimo vietą (reprezentacinė miesto įranga, gatvių krypčių, gyvenamųjų kvartalų ir teritorijų nuorodų sistema, numeracija ant pastatų ir pan.).
5.9. Išorinės reklamos projektas (toliau – Projektas) – parengtų dokumentų visuma, skirta išorinei reklamai įrengti, kurią sudaro aiškinamasis raštas, reklaminio įrenginio vietos schema topografiniame plane, kai reklaminis įrenginys įrengiamas ant žemės, išorinės reklamos įrengimo vietą apibudinantys duomenys (situacijos schema, viso objekto, ant kurio planuojama įrengti reklamą, esamos padėties spalvota nuotrauka ar projektas (kai objektas nepastatytas ar neįrengtas), išorinės reklamos spalvinis bei grafinis vaizdas (įskaitant vaizdo nuotraukas ir foto montažus), reklaminio įrenginio projektas, laikiklių ir tvirtinimo mazgų brėžiniai, jei reklama tvirtinama laikikliais.
5.10. Leidimas išorinei reklamai įrengti (toliau – Leidimas) – savivaldybės administracijos Architektūros skyriaus išduotas leidimas, kuriame nurodoma leidimo išdavimo data ir numeris, leidimo turėtojo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, leidimo turėtojo (fizinio asmens) vardas, pavardė, (jeigu pagal užsienio valstybės teisės aktus fiziniam asmeniui nesuteikiamas asmens kodas, nurodoma tik gimimo data), telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu pareiškėjas jį turi), išorinės reklamos įrengimo adresas, vieta, išorinės reklamos plotas, pareiškėjo pateiktos paraiškos numeris, leidimo galiojimo terminas, leidimo išdavimo data.
5.11. Išorinės reklamos plotas – išorinei reklamai eksponuoti skirtas plotas, kuris apskaičiuojamas pagal stačiakampio plotą, kurio aukštis ir plotis matuojamas pagal labiausiai nutolusius reklaminio įrenginio paviršiaus, skirto reklamai skleisti, taškus arba skleidžiant reklamą ant pritaikytos priemonės – pagal labiausiai nutolusius reklamos taškus.
III SKYRIUS
RINKLIAVOS DYDŽIAI
6. Už Leidimo išdavimą (išskyrus kilnojamąjį skydelį) ant savivaldybės turto ar savivaldybės administruojamoje teritorijoje nustatomas 46 €/m2 vietinės rinkliavos dydis gegužės, birželio, liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais, kitu metų laiku – nemokamai.
7. Už leidimo įrengti išorinę reklamą ant juridinio ar fizinio asmens nuosavybės teise priklausančio pastato, objekto ar išnuomotame sklype nustatomas vienkartinis 25 € vietinės rinkliavos dydis.
8. Visoje savivaldybės teritorijoje už Leidimo išdavimą įrengti kilnojamąjį skydelį nustatomas 5 €/mėn vietinės rinkliavos dydis gegužės, birželio, liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais, kitu metų laiku – nemokamai.
9. Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali rinkliavos dydį kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.
10. Vietinės rinkliavos suma dvigubinama, jei teisės aktus atitinkanti išorinė reklama įrengta be Leidimo.
IV SKYRIUS
RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA
12. Nustatyto dydžio vietinė rinkliava mokama už leidimo įrengti ir eksploatuoti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą.
14. Išorinė reklama ant savivaldybei priklausančių ar patikėjimo teise valdomų objektų ar teritorijų apmokestinama už plotą, nurodytą Projekte.
15. Už Leidimą mokama vienkartinė įmoka reklamos suderinimo laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 10 metų.
16. Vietinė rinkliava įskaitoma į savivaldybės biudžetą, mokama į savivaldybės administracijos surenkamąją sąskaitą Luminor Bank AS sąskaitą Nr. LT65 4010 0423 0142 3152, savivaldybės administracijos kodas 188754378, priėmus sprendimą išduoti Leidimą.
17. Vietinė rinkliava mokama eurais be centų. Apvalinama po kablelio: nuo 5 (penkių) imtinai – į didesnę pusę, iki 5 (penkių) – į mažesnę pusę.
V SKYRIUS
LENGVATOS RINKLIAVOS MOKĖTOJAMS
20. Vietinė rinkliava netaikoma:
20.1. kultūros ir sporto renginių organizatoriams, reklamuojantiems renginius, kuriuos remia savivaldybė;
20.3. valstybės ir savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų iškaboms ant (prie) pastato, pateikiančioms informaciją apie įstaigą;
VI SKYRIUS
RINKLIAVOS GRĄŽINIMAS
22. Sumokėta rinkliava arba jos dalis grąžinama šiais atvejais:
22.3. teritorija, kurioje įrengta išorinė reklama, reikalinga miesto reikmėms. Šiuo atveju reklaminės veiklos subjektui pasiūloma kita išorinei reklamai įrengti vieta ir išduodamas kitas Leidimas arba grąžinama nustatytos vietinės rinkliavos dalis Mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka;
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Reklaminės veiklos subjektas atsako už nustatytos vietinės rinkliavos įmokų mokėjimą ir Leidime nustatytų reikalavimų vykdymą.
24. Asmuo, eksploatuojantis reklaminį įrenginį ir išorinę reklamą be Leidimo ir nesumokėjęs vietinės rinkliavos, yra laikomas nelegalios, savavališkai įrengtos reklamos skleidėju ir baudžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymą ar su juo susijusius kitus teisės aktus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.