Paveikslėlis, kuriame yra logotipas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL REIKALAVIMŲ PEDAGOGINIŲ PSICHOLOGINIŲ TARNYBŲ PASLAUGOMS IR JŲ TEIKIMO SĄLYGOMS IR JŲ DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 31 d. Nr. V-637

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 14 straipsnio 4 dalimi:

1Tvirtinu Reikalavimų pedagoginių psichologinių tarnybų paslaugoms ir jų teikimo sąlygoms ir jų darbo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymą Nr. V-662 „Dėl Pedagoginių psichologinių tarnybų darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymą Nr. ISAK-1880 „Dėl Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3Nustatau, kad:

3.1. šis įsakymas įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.;

3.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo įsteigtų pedagoginių psichologinių tarnybų paslaugų teikimo sąlygos turi atitikti šio įsakymo 1 punktu patvirtinto Reikalavimų pedagoginių psichologinių tarnybų paslaugoms ir jų teikimo sąlygoms ir jų darbo organizavimo tvarkos aprašo 8–10 punktuose nustatytus reikalavimus iki 2025 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė, laikinai einanti

švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                                  Monika Navickienė

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos

2024 m. gegužės 24 d. raštu Nr. 10-1799

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo

ir sporto ministro 2024 m. gegužės 31 d.

įsakymu Nr. V-637

 

 

REIKALAVIMŲ PEDAGOGINIŲ PSICHOLOGINIŲ TARNYBŲ PASLAUGOMS IR JŲ TEIKIMO SĄLYGOMS IR JŲ DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Reikalavimų pedagoginių psichologinių tarnybų paslaugoms ir jų teikimo sąlygoms ir jų darbo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja reikalavimus pedagoginių psichologinių tarnybų ir švietimo pagalbos tarnybų, joms teikiant pedagoginių psichologinių tarnybų paslaugas (toliau – tarnyba), paslaugoms ir jų teikimo sąlygoms bei tarnybos darbo organizavimą.

2. Tarnybą steigia savivaldybė, atsižvelgdama į tarnybos paslaugų teikimo poreikį.

3. Tarnyboje paslaugos teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, šiuos įstatymus įgyvendinančiais teisės aktais ir šiuo Aprašu.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI TARNYBOS PASLAUGOMS IR JŲ TEIKIMO SĄLYGOMS

 

5. Tarnybos paslaugų gavėjai:

5.1. mokiniai, kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokyklose ir kituose švietimo teikėjuose, veikiančiuose savivaldybės teritorijoje, savivaldybės teritorijoje gyvenantys 5 metų vaikai, kuriems vertinamas brandumas ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą (toliau – mokiniai (vaikai)), ir (arba) jų tėvai (globėjai, rūpintojai), kai savivaldybės teritorijoje veikia tarnyba;

5.2. kitos savivaldybės teritorijoje, kurioje nėra veikiančios tarnybos, gyvenantys mokiniai (vaikai), kai kitos savivaldybės vykdomoji institucija yra sudariusi sutartį su savivaldybės, kurioje veikia tarnyba, vykdomąja institucija dėl tarnybos paslaugų teikimo, ir (arba) jų tėvai (globėjai, rūpintojai);

5.3. Aprašo 5.1 ir 5.2 papunkčiuose išvardinti švietimo teikėjų vadovai, administracija, mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai.

6. Tarnybos paskirtis – įvertinti specialiuosius ugdymosi poreikius ir nustatyti jų lygį, teikti rekomendacijas ugdymui, skirti švietimo pagalbą ir (arba) ugdymo pritaikymą, teikti švietimo pagalbą mokiniams (vaikams), atskirais atvejais (kai savivaldybės vykdomoji institucija yra pavedusi tarnybai) – teikti psichologinę pagalbą mokytojams ar kitiems švietimo įstaigos darbuotojams, smurtavusiems ar smurtą patyrusiems švietimo įstaigoje, ir teikti ekspertinę ir (ar) informacinę pagalbą.

7. Tarnyboje teikiamos paslaugos:

7.1. mokinio (vaiko) vertinimas: specialiųjų ugdymosi poreikių pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimas, prireikus švietimo pagalbos ir (ar) ugdymo pritaikymo skyrimas, mokinio (vaiko) ir jo tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimas dėl mokinio (vaiko) asmenybės, ugdymosi problemų, specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, ugdymo pritaikymo skyrimo, rekomendacijų švietimo teikėjams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) dėl mokinio (vaiko) ugdymo teikimas, mokinio (vaiko) ugdymo ir ugdymosi poreikių ir pažangos įvertinimas, mokinio (vaiko) brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą įvertinimas (toliau – Vertinimas);

7.2. konsultacinės pagalbos teikimas mokinio (vaiko) pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių mokinių (vaikų) ugdymo, jo organizavimo ir (arba) švietimo pagalbos teikimo, ugdymosi problemų sprendimo klausimais, siekiant didinti švietimo veiksmingumą ir tobulinti švietimo teikėjų veiklą įtraukčiai užtikrinti;

7.3. mokinio (vaiko) psichologinis konsultavimas ir (ar) jo tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimas dėl jų vaikų psichologinių problemų;

7.4. psichologinės pagalbos mokytojams ar kitiems švietimo įstaigos darbuotojams, smurtavusiems ar smurtą patyrusiems švietimo įstaigoje, jei savivaldybės vykdomoji institucija tarnybai yra delegavusi šią funkciją, teikimas;

7.5. ekspertinės ir (ar) informacinės pagalbos teikimas švietimo teikėjams;

7.6. pagal patvirtintus nuostatus tarnyboje gali būti teikiama psichologinė pagalba, vadovaujantis Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, tvirtinamu švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašas), specialioji pedagoginė pagalba – vadovaujantis Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, tvirtinamu švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašas), ir socialinė pedagoginė pagalba – vadovaujantis Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašu, tvirtinamu švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašas).

8. Vertinimas tarnyboje atliekamas adaptuotais, standartizuotais asmens pedagoginio ir psichologinio vertinimo instrumentais.

9. Tarnyba Aprašo 7.1–7.5 papunkčiuose įvardintas paslaugas gali teikti, jei:

9.1. joje dirba:

9.1.1. specialusis pedagogas, kurio pareigybė, dirbant visa darbo laiko norma, proporcingai steigiama teikti paslaugas iki 4 000 mokinių (vaikų);

9.1.2. logopedas, kurio pareigybė, dirbant visa darbo laiko norma, proporcingai steigiama teikti paslaugas iki 4 000 mokinių (vaikų);

9.1.3. psichologas, kurio pareigybė, dirbant visa darbo laiko norma, proporcingai steigiama teikti paslaugas iki 2 000 mokinių (vaikų);

9.1.4. socialinis pedagogas, kurio pareigybė, dirbant visa darbo laiko norma, proporcingai steigiama teikti paslaugas iki 8 000 mokinių (vaikų);

9.1.5. gydytojas vaikų neurologas ir (ar) gydytojas neurologas, ir gydytojas vaikų ir paauglių psichiatras (jei tarnyba turi licenciją teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas) arba tarnyba yra sudariusi sutartį su asmens sveikatos priežiūros įstaiga dėl mokinių (vaikų) psichiatrinio ir (ar) neurologinio įvertinimo;

9.2. tarnyba turi asmens pedagoginio psichologinio vertinimo instrumentus, tarnyboje dirbantys specialusis pedagogas, logopedas, psichologas, socialinis pedagogas (toliau tarnybos specialistai) turi teisę su jais dirbti;

9.3. tarnybos specialistams yra įrengtos pastovios kompiuterizuotos atskiros darbo vietos, pritaikytos nustatytiems pedagoginio psichologinio vertinimo instrumentų naudojimo reikalavimams, kuriose būtų rakinama spinta / seifas vertinimo instrumentams ir darbo dokumentams saugoti bei sudarytos sąlygos užtikrinti teikiamų paslaugų konfidencialumą, tarnybos patalpos (infrastruktūra) pritaikytos specialiųjų poreikių turintiems paslaugų gavėjams;

9.4. joje dirba tarnybos specialistų komanda, kurioje:

9.4.1. specialiųjų pedagogų pareigybių bendra darbo laiko norma yra ne mažesnė nei pusė darbo laiko normos;

9.4.2. logopedų pareigybių bendra darbo laiko norma yra ne mažesnė nei pusė darbo laiko normos;

9.4.3. psichologų pareigybių bendra darbo laiko norma yra ne mažesnė nei visa darbo laiko norma;

9.4.4. socialinių pedagogų pareigybių bendra darbo laiko norma yra ne mažesnė nei ketvirtis darbo laiko normos;

9.5. tarnybos vadovo, specialiojo pedagogo, logopedo, tiflopedagogo, surdopedagogo ir socialinio pedagogo išsilavinimas ir kvalifikacija atitinka Švietimo įstatyme ir švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus, psichologo išsilavinimas atitinka Švietimo įstatyme nustatytus reikalavimus.

10. Jei tarnyba teikia Aprašo 7.6 papunktyje įvardintą paslaugą, turi būti papildomai steigiamos psichologinės, socialinės pedagoginės ir specialiosios pedagoginės specialistų pareigybės, vadovaujantis Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašu.

11. Tarnyba pagal patvirtintus nuostatus gali teikti ir kitas šiame Apraše nenurodytas paslaugas, atitinkančias jos veiklos principus ir paskirtį.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Paslaugų teikimą tarnyboje organizuoja tarnybos vadovas, koordinuoja ir veiklą prižiūri savivaldybės vykdomoji institucija.

13. Tarnybos vadovas atsako už tarnybos veiklą, jos kokybę ir rezultatus, teikiamų paslaugų prieinamumą, reikiamą tarnybos specialistų kvalifikaciją, tvarkomų dokumentų saugumą ir turimos informacijos konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

14. Tarnybos vadovas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymu, nustato tarnybos specialistų darbo laiką mokinių (vaikų) Vertinimui, gautiems duomenims apibendrinti ir rekomendacijoms dėl tolesnio mokinio ugdymosi rengti, intervencinėms ir bendravimo su vaikais tobulinimo kursų programoms vykdyti, konsultacinei pagalbai teikti, kitoms tarnybos specialistų funkcijoms atlikti bei sudaro sąlygas tarnybos specialistams tobulinti savo profesinę kvalifikaciją.

15. Mokinių (vaikų) specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, ugdymo pritaikymas ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimas vykdomas vadovaujantis Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašu, tvirtinamu švietimo, mokslo ir sporto ministro.

16. Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pedagoginiu, psichologiniu, socialiniu pedagoginiu aspektais, vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikių, pažangos įvertinimai, mokinio (vaiko) brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą įvertinimas, prireikus ugdymo pritaikymo, švietimo pagalbos skyrimas atliekami ir švietimo pagalba teikiama tarnyboje ar artimiausioje mokinio (vaiko) ugdymosi aplinkoje, esant ribotam mokinio (vaiko) mobilumui – artimiausioje mokinio (vaiko) gyvenimo ar ugdymosi aplinkoje. Mokinio (vaiko) specialiųjų ugdymosi poreikių medicininis įvertinimas atliekamas tarnyboje, esant ribotam mokinio (vaiko) mobilumui – artimiausioje mokinio (vaiko) gyvenimo ar ugdymosi aplinkoje, jei joje dirba gydytojas vaikų neurologas ir (ar) gydytojas neurologas, ir (ar) gydytojas vaikų ir paauglių psichiatras (jei tarnyba turi licenciją teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas), arba asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, jei tarnyba yra sudariusi sutartį su ja dėl mokinio (vaiko) psichiatrinio ir (ar) neurologinio įvertinimo.

17. Sutrikusios regos ar klausos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas atliekamas Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro ar Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro specialistų (toliau – centrai) ar tarnyboje, užtikrinus tarnybos ir centrų specialistų bendradarbiavimą ir tarnyboje sudarius specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti tinkamas sąlygas. Kai sutrikusios regos ar klausos mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas atliekamas centrų, tarnyba pateikia specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimui atlikti reikalingus dokumentus.

18. Tarnybos paslaugos, išskyrus Vertinimą, gali būti teikiamos kontaktiniu ir (ar) nuotoliniu būdu. Mokinių (vaikų) Vertinimas tarnyboje atliekamas tik kontaktiniu būdu.

19. Jeigu paslaugos dėl objektyvių priežasčių – ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių (vaikų) sveikatai ir gyvybei (toliau – ypatingos aplinkybės), tarnyboje neteikiamos ir ypatingų aplinkybių laikotarpiu specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui baigiasi įvertinimo dokumentų galiojimo laikas ir būtinas pakartotinis Vertinimas, įvertinimo dokumentų galiojimo laikas pratęsiamas visam ypatingų aplinkybių laikotarpiui bei mėnesiui po ypatingų aplinkybių pabaigos. Ypatingų aplinkybių laikotarpiu tarnyboje neteiktos paslaugos turi būti kompensuojamos nustatant tarnybos veiklos prioritetines sritis, peržiūrint veiklų atlikimo laiką.

20. Tarnybos specialistų tiesioginį ir netiesioginį darbą su švietimo pagalbos gavėjais, tiesioginio ir netiesioginio darbo santykį apibrėžia Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymas.

21. Tarnybos specialistų tiesioginio darbo funkcijos teikiant švietimo pagalbą:

21.1. atlikti mokinio (vaiko) Vertinimą pagal tarnybos specialisto kompetencijas ir bendradarbiaujant su kitais tarnybos specialistais:

21.1.1. nustatyti mokinio (vaiko) galias ir sunkumus, raidos ypatumus, asmenybės ir ugdymosi problemas, atlikti mokinio (vaiko) brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, mokinio (vaiko) ugdymo ir ugdymosi poreikių ir pažangos vertinimą;

21.1.2. atlikti socialinės edukacinės aplinkos poveikio mokinio (vaiko) ugdymuisi ir mokymuisi įvertinimą bei nustatyti socialinės pedagoginės pagalbos mokiniui (vaikui) poreikį;

21.1.3. įvertinti mokinių (vaikų) kalbėjimo, kalbos ir (ar) komunikacijos raidą, gebėjimus, išskirti ugdymosi galias ir sunkumus, svarbius ugdymosi aplinkos veiksnius ir identifikuoti kalbėjimo, kalbos sutrikimus ir / ar sunkumus;

21.1.4. įvertinti mokinio (vaiko) ugdymosi pasiekimus ir pažangą, išskirti ugdymosi galias ir sunkumus, analizuoti ugdymosi sunkumų pobūdį bei ugdymosi aplinkos veiksnius, nustatyti ugdymo pritaikymo poreikį;

21.1.5. pagal kompetenciją priimti sprendimus dėl švietimo pagalbos skyrimo;

21.1.6. dirbant komandiniu principu nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, specialiųjų ugdymosi poreikių lygį, rekomenduoti ugdymo pritaikymą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias ugdymosi sąlygas;

21.1.7. įvertinus mokinio (vaiko) specialiuosius ugdymosi poreikius, pagal kompetenciją konsultuoti mokinį (vaiką), jo tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl mokinio (vaiko) asmenybės, ugdymosi problemų, švietimo pagalbos teikimo, specialiųjų ugdymosi poreikių grupės nustatymo, ugdymo pritaikymo skyrimo, mokyklai, švietimo teikėjams, tėvams (globėjams, rūpintojams) rengti ir teikti rekomendacijas ugdymui;

21.2. teikti mokiniui (vaikui) psichologinį konsultavimą: įvardinti ir išskirti mokinio (vaiko) bendravimo, elgesio, emocines, tarpusavio santykių, saviraiškos problemas, konsultuoti mokinius (vaikus), išgyvenančius krizes ar traumuojančius įvykius (netektys, tėvų skyrybos ir kiti atvejai), patyrusius smurtą ar smurtavusius (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie galimą smurtą momento), numatyti tiesioginio poveikio būdus, taikyti psichologinio konsultavimo technikas individualiai ir (ar) grupėje, dirbant su mokiniais (vaikais) ir (ar) jų tėvais (globėjais, rūpintojais);

21.3. konsultuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl jų vaikų psichologinių problemų;

21.4. teikti psichologinę pagalbą mokytojams ar kitiems švietimo įstaigos darbuotojams, smurtavusiems ar smurtą patyrusiems švietimo įstaigoje, jei savivaldybės vykdomoji institucija tarnybai yra delegavusi šią funkciją;

21.5. padėti mokyklos vaiko gerovės komisijai ir krizių valdymo komandoms krizių mokykloje metu;

21.6. teikti ekspertinę ir (ar) informacinę pagalbą mokiniams (vaikams) ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams).

22. Tarnybos specialistų netiesioginio darbo funkcijos teikiant švietimo pagalbą:

22.1. bendradarbiauti dėl mokinio ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo su švietimo teikėjų mokytojais, vadovais, administracija, švietimo pagalbos specialistais, mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), teikti jiems rekomendacijas, ekspertinę ir (ar) informacinę pagalbą bei organizuoti supervizijas švietimo pagalbos specialistams;

22.2. kaupti, analizuoti ir vertinti informaciją apie tarnybos aptarnaujamoje teritorijoje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), jų problemas, ugdymo organizavimą, aplinkos pritaikymą bei specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos ir (arba) socialinės pedagoginės pagalbos teikimo klausimais;

22.3. pasirengti tiesioginėms specialistų veikloms, tvarkyti ir pildyti tarnybos veiklos ir darbo dokumentus, nurodytus Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos apraše, kuris tvirtinamas švietimo, mokslo ir sporto ministro, ir vidaus tvarką nustatančiuose tarnybos dokumentuose;

22.4. vykdyti kitus tarnybos vadovo pavedimus, susijusius su tarnybos teikiamomis paslaugomis;

22.5. bendradarbiauti su savivaldybės vykdomąja institucija, Lietuvos įtraukties švietime centru, Nacionaline švietimo agentūra, kitų savivaldybių tarnybomis, švietimo centrais bei švietimo teikėjais, vaiko teisių apsaugos institucijomis, asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, savivaldybės visuomenės sveikatos biuru, institucijomis ir (arba) organizacijomis, kurios teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę kreiptis į tarnybą dėl duomenų pateikimo;

22.6. tarnybos psichologui, turinčiam ne mažesnę kaip III kvalifikacinę kategoriją, mentoriauti psichologinę pagalbą teikiančiam mokyklos ir (ar) tarnybos psichologui.

23. Tarnybos specialistas tobulina profesines kompetencijas, reikalingas tarnybos specialisto funkcijoms atlikti.

24. Tarnyboje įsteigus švietimo pagalbą teikiančių specialistų, atliekančių mokyklos psichologo, specialiojo pedagogo, logopedo, tiflopedagogo, surdopedagogo ir socialinio pedagogo funkcijas, pareigybes, šie švietimo pagalbos specialistai psichologinę pagalbą teikia vadovaudamiesi Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, specialiąją pedagoginę pagalbą – Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašu, socialinę pedagoginę pagalbą – Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašu.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Teikiant tarnybos paslaugas, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, duomenų valdytojų patvirtintais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – tarnybos paslaugų organizavimo ir koordinavimo procedūrų užtikrinimas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Bendrojo duomenų apsaugos reglamento ir duomenų valdytojų, į kuriuos kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

26.  Su paslaugų teikimu susiję dokumentai tvarkomi, įrašomi į apskaitą ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

27Tarnybos vadovas informuoja Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar jos įgaliotą teritorinį skyrių dėl vaiko teisių užtikrinimo ir jo teisėtų interesų gauti reikalingas paslaugas, jei mokinio (vaiko) tėvai (globėjai, rūpintojai) nebendradarbiauja su tarnyba dėl mokiniui (vaikui) reikalingų paslaugų užtikrinimo ir pritaikius visas motyvavimo ir kitas mokiniui ir jo tėvams (globėjams, rūpintojams) skirtas priemones situacija dėl paslaugų mokiniui (vaikui) užtikrinimo nesikeičia.

 

________________________