ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2018-2020 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2017 m. gruodžio 28 d. Nr. T1-277

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 punktu, 7 straipsnio 4 dalimi ir Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 8 punktu, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Šilalės rajono savivaldybės 2018-2020 metų korupcijos prevencijos programą;

1.2. Šilalės rajono savivaldybės 2018-2020 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.

2. Pripažinti netekusiu galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 24 d. sprendimą Nr. T1-235 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės 2015-2017 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                          Jonas Gudauskas

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2017 m. gruodžio 28 d.

sprendimu Nr. T1-277

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2018–2020 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės 2018–2020 metų korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 648 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą. Taip pat atsižvelgta į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymų nuostatas.

2. Programa skirta korupcijos prevencijai užtikrinti Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijose (Savivaldybės taryboje, Savivaldybės administracijoje), Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkė arba dalininkė) yra Savivaldybė (toliau kartu – Savivaldybės institucijos, įmonės ar įstaigos).

3. Programa siekiama šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti, paskatinti visuomenę aktyviai reikšti nepakantumą korupcijai, teikti paramą numatytoms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, vykdyti glaudų Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.

4. Programos strateginės kryptys yra:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5. Programa įgyvendinama vadovaujantis Programos įgyvendinimo priemonių planu, kuriame numatytos prevencinės priemonės, skirtos išvengti socialinių, ekonominių grėsmių, ginti visuotinai pripažįstamas žmogaus teises, laisves bei viešąjį interesą.

6. Programos paskirtis – užtikrinti Savivaldybės institucijų veiklos skaidrumą, atvirumą, teisinių ir antikorupcinių principų laikymąsi, ilgalaikėmis priemonėmis ir procedūromis užkirsti kelią korupcijos atsiradimui ir plėtrai Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose.

7. Programos nuostatos yra privalomos visoms Savivaldybės institucijoms, įmonėms ir įstaigoms.

8. Programoje nurodytų priemonių vykdymą kontroliuoja Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Šilalės rajono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija).

9. Programoje vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

10. Programą tvirtina Šilalės rajono savivaldybės taryba.

 

 

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

11. Korupcija yra viena iš nacionalinių grėsmių valstybei ir tuo pačiu vienas iš pavojingiausių socialinių reiškinių, keliantis grėsmę žmogaus teisėms, demokratijai ir teisinei valstybei, iškreipiantis socialinį teisingumą, sąžiningą konkurenciją, verslo sąlygas, mažinantis ekonomikos augimą, keliantis pavojų valstybės valdymui, savivaldybės institucijų ir įstaigų stabilumui ir visuomenės moralei. Korupcija sietina su pernelyg dideliu biurokratijos ir reglamentavimo mastu, sprendimų diskrecijos ir atskaitingumo pusiausvyros nebuvimu.

12. Savivaldybės administracijoje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas.

13. Vykdydama antikorupcinę veiklą Antikorupcijos komisija vykdė šiuos tyrimus:

13.1. pradėtas galimas korupcijos pasireiškimo tyrimas dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 29 d. sprendimo Nr. T1-236 „Dėl pritarimo taikos sutarties projektui civilinėje byloje Nr. L2-839-999/2015“;

13.2. pradėtas galimas korupcijos pasireiškimo tyrimas dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 4 d. sprendimo projekto „Dėl vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos Šilalės rajono savivaldybėje“;

13.3. 2016 m. buvo atliktas galimas korupcijos pasireiškimo tyrimas dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos priimto sprendimo:  „Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 26 d. sprendimo Nr. T1-149 „Dėl vaikų priėmimo į Šilalės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ugdymo grupes“ pakeitimo“.

14. Antikorupcijos švietimui vykdyti buvo pasirinktos šios priemonės:

14.1. organizuoti Šilalės rajono moksleiviams šie konkursai:

14.1.1. Šilalės rajono moksleivių eilėraščių konkursas „Aš prieš korupciją“;

14.1.2. Šilalės rajono moksleivių videoklipų konkursas „Mūsų kova prieš korupciją“.

14.2. Organizuoti Šilalės rajono savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų vadovų/darbuotojų mokymai antikorupcijos temomis.

15. Savivaldybės administracija kiekvienų metų trečiąjį ketvirtį atlieka korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą pasirinktose srityse, šios korupcijos pasireiškimo tikimybės išvados perduodamos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai.

16. Savivaldybės interneto svetainėje http://silale.lt korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama Šilalės rajono savivaldybės korupcijos prevencijos programa, jos įgyvendinimo priemonių planas, šios programos įgyvendinimo metinės ataskaitos, taip pat informacija dėl pranešimų apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ar pasiūlymų korupcijos prevencijos klausimais pateikimą, atsakingus už korupcijos prevenciją asmenis bei kita aktuali informacija.

17. Buvo įgyvendintas Savivaldybės 2015 –2017 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planas, patvirtintas Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. T1-235 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės 2015 – 2017 metų korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

18. Programos strateginis tikslas yra užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos priemonių vykdymo koordinavimą, korupcijos kontrolės tęstinumą, padidinti skaidrumą, atvirumą, kelti visuomenės korupcinį sąmoningumą.

19. Pirmasis tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo visuomenei ir šios dalyvavimo priimant sprendimus.

20.  Uždaviniai pirmajam tikslui pasiekti:

20.1. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

20.2. šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi;

20.3. didinti visuomenės įtraukimą priimant sprendimus.

21. Antrasis programos tikslas – skaidrus Savivaldybės administracijoje vykdomų viešųjų pirkimų įgyvendinimas.

22. Uždaviniai antrajam tikslui pasiekti:

22.1. įgyvendinti 2017 metų korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvadoje pateiktus pasiūlymus;

22.2. stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, rengti ir įgyvendinti papildomas prevencines priemones, kurios leistų nustatyti korupcijos atvejus įvairiuose viešųjų pirkimų etapuose.

23. Trečiasis programos tikslas – užtikrinti skaidrų ir racionalų Savivaldybės administracijos finansuojamų programų vykdymą.

24. Uždaviniai trečiajam tikslui pasiekti:

24.1. įgyvendinti 2016 metų korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvadoje pateiktus pasiūlymus.

25. Ketvirtasis programos tikslas – didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

26. Uždaviniai ketvirtajam tikslui pasiekti:

26.1. skatinti antikorupcines iniciatyvas;

26.2. vykdyti antikorupcinį švietimą tarp Savivaldybės gyventojų ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSKAITOMYBĖS KONTROLĖ, KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

27. Už valstybės antikorupcinės politikos įgyvendinimą Savivaldybėje, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras, Administracijos direktorius ir Antikorupcijos komisija.

28. Už korupcijos prevenciją atsako Savivaldybės administracijos direktorius (jo nesant Administracijos direktoriaus pavaduotojas), visų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybės administracijos seniūnijų seniūnai.

29. Programos priemonių vykdytojai yra Savivaldybės administracijos skyrių vedėjai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, kiti Programos įgyvendinimo priemonių plane nurodyti asmenys.

30. Už Programos priemonių įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, kuriam yra pavesta vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę.

31. Priemonių vykdytojai per vieną mėnesį nuo jiems priskirtos Programos įgyvendinimo priemonės įvykdymo termino pabaigos pateikia už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui informaciją apie priemonių įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus.

32. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai per mėnesį nuo jiems priskirtos Programos įgyvendinimo priemonės įvykdymo termino pabaigos pateikia už Programos įgyvendinimo koordinavimą ir kontrolę atsakingam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui informaciją apie priemonių įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus.

33. Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, kaip nepriklausoma kontrolės ir audito institucija, Programą gali vertinti ekonomiškumo, efektyvumo ir rezultatyvumo požiūriu.

34. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų Savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

35. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo priemonių planas (Programos priedas), kuriame nustatytos korupcijos prevencijos priemonės, vykdytojai, vykdymo terminai, laukiami rezultatai, įgyvendinimo vertinimo rodikliai ir finansavimas.

37. Savivaldybės institucijos, įstaigos ir įmonės, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, visi suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti pasiūlymus Antikorupcijos komisijai dėl Programos pakeitimo ar papildymo.

38. Atsižvelgiant į antikorupcinių teisės aktų pakeitimus, kompetentingų institucijų ir asmenų išvadas ir rekomendacijas, sociologinių tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa gali būti keičiama Savivaldybės tarybos sprendimu.

39. Programos įgyvendinimo ataskaita viešai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

–––––––––––––––––

 

 

Šilalės rajono savivaldybės 2018-2020 metų korupcijos prevencijos programos

Priedas

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2018–2020 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS

ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Pirmasis programos tikslassiekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo visuomenei ir šios dalyvavimo priimant sprendimus.

Tikslo rezultato kriterijai:

kokybiškas norminių teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas;

mokymų organizuotų norminių teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo tema, skaičius;

gyventojai teikia pasiūlymus dėl teisės aktų projektų įgyvendinimo – 10 proc. visų teikiamų norminių aktų;

Savivaldybės gyventojų, pateikusių pasiūlymų (pastabų, apreiškimų) korupcijos prevencijos klausimais, skaičius.

1 uždavinys – užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.

Eil.

Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1

2

3

4

5

6

1.  

Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos

Organizuoti Savivaldybės institucijų, kuriose atliekamas teisės aktų antikorupcinis vertinimas, tarnautojų, darbuotojų ir Savivaldybės tarybos narių mokymus teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo klausimais

Antikorupcijos komisija,

Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas už korupcijos prevenciją ir priežiūrą asmuo

Kiekvienais metais iki gruodžio 31 d.

Įvykdytų mokymų skaičius;

Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės įstaigų darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, skaičius;

mokymų trukmė (val.)

2 uždavinys – šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.

1.  

Nepakankamas viešumas, skaidrumas naudojant biudžeto lėšas, skirtas komandiruotėms

Savivaldybės interneto svetainėje skelbti informaciją apie Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojų tarnybines komandiruotes nurodant komandiruotės tikslą, išlaidas bei rezultatą (ataskaitą), jeigu išlaidos komandiruotei viršija vienos minimalios mėnesinės algos nustatytą dydį

Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose už personalo valdymą atsakingi asmenys

Nuolat

Paskelbtų komandiruočių skaičius.

Paskelbtų informacinių pranešimų apie komandiruotes skaičius

3 uždavinys – didinti visuomenės įtraukimą priimant sprendimus.

1.  

Visuomenė nepakankamai įtraukiama į antikorupcinę veiklą

Sudaryti galimybę asmenims Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų interneto svetainėse pareikšti savo nuomonę dėl korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymo Savivaldybėje

Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovai ar jų paskirti asmenys

Nuolat

Pareikštų internetinėse svetainėse pasiūlymų, pastebėjimų ir komentarų skaičius

2.  

Visuomenės pateikti siūlymai/pastabos vykdant Savivaldybės korupcijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių planą nėra skelbiami

Sudaryti galimybę Savivaldybės bendruomenei Savivaldybės interneto svetainėje, skiltyje „Korupcijos prevencija“ pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano įgyvendinimo

Komunikacijos ir informacinių technologijų skyrius

Iki 2018 m. gruodžio 31 d.

Gautų Savivaldybės bendruomenės narių pasiūlymų ir pastabų skaičius

3.  

Antikorupcijos komisijos posėdžiuose svarstyti gyventojų pasiūlymai/pastabos nėra skelbiami viešai

Antikorupcijos komisijos posėdžiuose svarstyti visuomenės pasiūlymus ir pastabas dėl korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymo Savivaldybėje, pateiktus Savivaldybės interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“;

Skelbti informaciją apie svarstymo metu priimtus sprendimus

Antikorupcijos komisija

Kartą per metus

Vykusių posėdžių skaičius. Paskelbtų viešai pasiūlymų skaičius

Antrasis programos tikslasskaidrus Savivaldybės administracijoje vykdomų viešųjų pirkimų įgyvendinimas.

Tikslo rezultato kriterijai:

Užtikrinta viešųjų pirkimų prevencinė kontrolė.

Vidaus administravimo dokumentų organizuojant ir vykdant viešuosius pirkimus pagerinimas.

Numatytų priemonių įgyvendinimo, skaičius.

1 uždavinys – įgyvendinti 2017 metų korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvadoje pateiktus pasiūlymus.

1.  

Šilalės rajono savivaldybės viešųjų supaprastintų pirkimų komisijai pateiktas pretenzijas nagrinėja vienas asmuo

Sudaryti supaprastintų viešųjų pirkimų pretenzijų nagrinėjimo komisiją ar paskirti atsakingus asmenis, skaidrumui viešųjų pirkimų srityje užtikrinti

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2018 m. liepos 1 d.

Sudaryta komisija ar paskirtų asmenų viešųjų pirkimų pretenzijoms nagrinėti, skaičius

2.  

Nenumatyta atsakomybė už netinkamą viešųjų pirkimų pretenzijų nagrinėjimą

Numatyti atsakomybę viešųjų pirkimų pretenzijas nagrinėjantiems asmenims

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2018 m. lapkričio 1 d.

Sudarytas Savivaldybės administracijos teisės aktas, kuriame numatyta atsakomybė už netinkamą viešųjų pirkimų pretenzijų nagrinėjimą

3.  

Savivaldybės tinklalapio http://silale.lt skiltyje „Viešieji pirkimai“ nepilnai skelbiama Viešųjų pirkimų komisijos personalinė sudėtis ir jos veiklos nuostatai

Savivaldybės tinklalapyje http://silale.lt skelbti Viešųjų pirkimų komisijos narių personalinę sudėtį, nustatyti jų vykdomą komisijoje sritį ir atsakomybės ribas. Viešai skelbti Viešųjų pirkimų komisijos veiklos nuostatus

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2018 m. lapkričio 1 d.

Viešai prieinama Viešųjų pirkimų komisijos narių personalinė sudėtis, jos atsakomybės ribos. Viešai paskelbti Viešųjų pirkimų komisijos veiklos nuostatai

4.  

Neaišku kas atlieka Viešųjų pirkimų komisijos sekretoriaus funkcijas

Viešųjų pirkimų komisijos sudėtyje numatyti asmenį vykdantį Viešųjų pirkimų komisijos sekretoriaus funkcijas

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2018 m. lapkričio 1 d.

Paskirtas Viešųjų pirkimų komisijos sekretorius

5.  

Savivaldybės interneto svetainėje http://silale.lt srityje „Viešieji pirkimai“ pateikta informacija kartojasi, neaktuali

Iš esmės pakeisti Savivaldybės interneto svetainės http://silale.lt srityje „Viešieji pirkimai“ pateiktą informaciją

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2018 m. kovo 1 d.

Pateikta išsami informacija apie Šilalės rajono savivaldybės viešųjų pirkimų vykdymą.

Informacija Šilalės rajono savivaldybės tinklalapyje http://silale.lt srityje „Viešieji pirkimai“ bus pateikta atsižvelgiant į 2017 m. Šilalės rajono savivaldybės korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatyme pateiktas išvadas

2 uždavinys – stiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, rengti ir įgyvendinti papildomas prevencines priemones, kurios leistų nustatyti korupcijos atvejus įvairiuose viešųjų pirkimų etapuose.

1.  

Paraišką pirkti prekes, paslaugas ar darbus užpildęs darbuotojas ir pirkimų organizatorius neretai būna tas pats asmuo

Atsisakyti praktikos, kai Savivaldybės prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuojantis asmuo (pirkimo iniciatorius arba paraišką pirkti prekes, paslaugas ar darbus pildantis asmuo) pats vykdydamas atitinkamą pirkimą, įgyvendina šio poreikio tenkinimą

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2019 m. kovo 1 d.

Parengtas viešųjų pirkimų organizavimo aprašas, kuriame nustatyta, kad Savivaldybės prekių, paslaugų ar darbų poreikį formuojantis asmuo (pirkimo iniciatorius arba paraišką pirkti prekes, paslaugas ar darbus pildantis asmuo) negali įgyvendinti poreikio tenkinimo (vykdyti viešąjį pirkimą)

2.  

Savivaldybės administracijoje nėra paskirto už viešųjų pirkimo organizavimo priežiūrą atsakingo asmens

Paskirti už viešųjų pirkimų organizavimo priežiūrą atsakingą asmenį, pagal Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. 1S-174 „Dėl Perkančiųjų organizacijų viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės rekomendacijų patvirtinimo“ patvirtintas rekomendacijas

Viešųjų pirkimų komisija, už viešųjų pirkimų vykdymą atsakingas asmuo

Iki 2019 m. lapkričio 1 d.

Paskirtas asmuo užtikrins viešųjų pirkimų vykdymą kaip numatyta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. lapkričio 30 d. įsakyme Nr. 1S-174 „Dėl Perkančiųjų organizacijų viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės rekomendacijų patvirtinimo“

Trečias programos tikslas – užtikrinti skaidrų ir racionalų Savivaldybės administracijos finansuojamų programų vykdymą.

Tikslo rezultato kriterijus

Pakoreguotos/pakeistos Savivaldybės administracijos finansuojamų programų tvarkos ir/ar nuostatos;

Pakoreguotų/pakeistų tvarkų/nuostatų skaičius.

1 uždavinys – įgyvendinti 2016 metų korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo išvadoje pateiktus pasiūlymus.

1.  

Atlikus 2016 m. korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą pastebėta, kad vykdant iš Savivaldybės administracijos biudžeto finansuojamas programas nenumatytas detalus lėšų pagrindimas, kaip foto nuotraukų ar kitos vaizdinės medžiagos pateikimas

Peržiūrėti visas iš Savivaldybės administracijos finansuojamas programas ir nuostatuose numatyti detalų gautų lėšų pagrindimą, apteikiant vaizdinę medžiagą

Savivaldybės administracijos specialistai administruojantys iš Savivaldybės biudžeto finansuojamas programas

Iki 2019 m. sausio 31 d.

Pakeistų programų/nuostatų skaičius

2.  

Nevyriausybinių organizacijų rėmimo programa sujungta su sporto klubų rėmimu

Išskirti Nevyriausybinių organizacijų rėmimo programą į dvi dalis, sukuriant naują Sporto klubų rėmimo programą

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

Iki 2018 m. gruodžio 31 d.

Sukurta nauja Sporto klubų rėmimo programa, kaip reikalauja Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymas

3.  

Kai kuriuose Savivaldybės vykdomose programose neišsamiai nurodyta ginčų nagrinėjimo tvarka

Savivaldybės vykdomose programose reglamentuoti ginčų nagrinėjimo tvarką

Savivaldybės administracijos specialistai administruojantys iš Savivaldybės biudžeto finansuojamas programas

Iki 2019 m. kovo 1 d.

Aiški ir suprantama ginčų nagrinėjimo tvarka, kaip numatyta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme

4.  

Savivaldybės interneto svetainėje http://silale.lt nėra skelbiama informacija apie Savivaldybės programų vykdymą, nėra jokios suvestinės

Skelbti visą informaciją susijusią su Savivaldybės programų vykdymu

Komunikacijos ir informacinių technologijų skyrius

Iki 2019 m. kovo 1 d.

Savivaldybės interneto svetainėje http://silale.lt sukurta sritis „Programų vykdymas“

5.  

Nėra sukurtas veiksmingas asmenų, pranešusių apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, dalyvaujančių jas atskleidžiant ir tiriant, apsaugos mechanizmas

Apsaugoti darbuotojus ir kitus asmenis nuo neteisėto poveikio, kai jie praneša apie kitų asmenų teisės pažeidimus, užtikrinant informacijos konfidencialumą ir pranešėjo anonimiškumą

Personalo ir ūkio skyrius

Iki 2019 m. kovo 1 d.

Parengtas tvarkos aprašas dėl apsaugos darbuotojui, kuris pateikia informaciją apie kito darbuotojo teisės aktų pažeidimus

Ketvirtasis programos tikslasdidinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

Tikslo rezultato kriterijai:

renginių, straipsnių, pranešimų, seminarų ir kt. skaičius;

antikorupcinių iniciatyvų skaičius

1 uždavinysskatinti antikorupcines iniciatyvas.

1.  

Mažai kalbama/skatinama mokinių domėjimąsi antikorupcine veikla, jos pasekmėmis

Rengti mokiniams antikorupcines iniciatyvas, supažindinti su korupcijos daroma žala

Asmuo vykdantis korupcijos prevencijos ir kontrolės funkcijas

Kiekvienais metais iki gruodžio 31 d.

Įvykdytų antikorupcinių iniciatyvų skaičius

2.  

Pačios mokyklos nevykdo jokių antikorupcinių iniciatyvų

Skatinti mokyklas vykdyti antikorupcijos iniciatyvas, organizuojant konkursus, žaidimus susijusius su antikorupcine veikla

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

Kiekvienais metais iki gruodžio 31 d.

Mokyklose įvykusių antikorupcinių iniciatyvų skaičius

3.  

Korupcijos užuomazgos atsiranda jaunystėje per kontrabandinių rūkalų ir svaigalų vartojimą

Skatinti švietimo įstaigas įgyvendinti antikorupcinio

švietimo programas, organizuoti renginius, skatinti pedagogus ir mokinius domėtis korupcijos prevencija ir pilietiškumo ugdymu

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

2015–2017 m.

Surengtų renginių skaičius, mokinių, supažindintų su antikorupcijos iniciatyvomis ir korupcijos grėsmėmis, skaičius.

2 uždavinys – vykdyti antikorupcinį švietimą tarp Savivaldybės gyventojų ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų.

1.  

Savivaldybės administracijos darbuotojai yra nepakankamai įsitraukę į korupcijos prevencijos ir neteisėtų veikų nustatymo veiklą

Siųsti Savivaldybės administracijos darbuotojus į mokymus antikorupcijos temomis

Savivaldybės administracijos direktorius

2015–2017 m.

Savivaldybės tarnautojai ir darbuotojai bus supažindinti su korupcijos pasekmėmis ir prevencinėmis priemonėmis. Mokymo renginių ir juose dalyvavusių asmenų skaičius per metus 10 proc.

2.  

Visuomenės pakantumas korupcijos apraiškoms

Įgyvendinti ir diegti antikorupcinio švietimo programas bendrojo ugdymo mokyklose

Švietimo, kultūros ir sporto skyrius

Kiekvienais mokslo metais

Bendrojo ugdymo mokyklų ir programų, kuriose įgyvendintos antikorupcinio ugdymo programos, skaičius

 

 

–––––––––––––––––––