TEISĖJŲ TARYBA
NUTARIMAS
DĖL TEISĖJŲ TARYBOS 2022 M. SAUSIO 28 D. NUTARIMO NR. 13P-32-(7.1.2.) „DĖL PRETENDENTŲ Į TEISĖJUS ATRANKOS KRITERIJŲ, TEISĖJŲ KARJEROS SIEKIANČIŲ ASMENŲ VERTINIMO KRITERIJŲ IR ASMENINIŲ KOMPETENCIJŲ VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. vasario 25 d. Nr. 13P-48-(7.1.2.)
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 551 straipsnio 1 ir 8 dalimis, 61 straipsnio 4 dalimi, 63 straipsnio 2 dalimi, 64 straipsnio 5 dalimi, 691 straipsnio 1 dalimi, 76 straipsnio 1 dalimi, 78 straipsnio 1 dalimi ir 791 straipsnio 1 dalimi, Teisėjų taryba n u t a r i a :
Pakeisti Teisėjų tarybos 2022 m. sausio 28 d. nutarimą Nr. 13P-32-(7.1.2) „Dėl Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuriuo patvirtintas Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, Teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas):
1. Pakeisti Aprašo 2.3 punktą ir jį išdėstyti taip:
2. Pakeisti Aprašo 2.6 punktą ir jį išdėstyti taip:
3. Papildyti Aprašą 191 punktu:
„191. Asmenų, dalyvaujančių atrankose į teismų pirmininkų, jų pavaduotojų ar skyrių pirmininkų pareigas, vadovavimo gebėjimai, apibrėžti Aprašo 10.5.4 punkte, vertinami atliekant atskirą vadovavimo kompetencijų vertinimą, kurio metu taikomas papildomas metodas – struktūruotas interviu vadovavimo kompetencijoms įvertinti.“
4. Papildyti Aprašą 192 punktu:
„192. Asmenų, dalyvaujančių atrankose į teismų pirmininkų, jų pavaduotojų ar skyrių pirmininkų pareigas, vadovavimo gebėjimų vertinimas atliekamas kartu su teisėjų kompetencijų modelį sudarančių bendrųjų Asmeninių kompetencijų, apibrėžiamų Aprašo priedo Nr. 1 2 punkte, Vertinimu arba atliekamas tik vadovavimo gebėjimus atspindinčių Asmeninių kompetencijų, apibrėžiamų Aprašo priedo Nr. 1 3 punkte, Vertinimas, jeigu asmuo turi galiojantį bendrųjų Asmeninių kompetencijų vertinimą.“
5. Pakeisti Aprašo 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
6. Pakeisti Aprašo 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
7. Pakeisti Aprašo 22.1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„22.1. kompetencijomis pagrįsto struktūruoto interviu numatoma trukmė – 90 minučių. Asmenybės klausimyno numatoma pildymo trukmė – iki 30 minučių. Pretendentui pageidaujant, asmenybės klausimyno pildymo trukmė pratęsiama, bet ne daugiau kaip 30 papildomų minučių. Iš viso Vertinimas trunka ne ilgiau kaip 2,5 valandas (neįskaitant poilsiui skirtų pertraukų);“.
8. Papildyti Aprašą nauju 22.2 punktu:
„22.2. Struktūruoto interviu vadovavimo kompetencijoms įvertinti numatoma trukmė – 60 minučių. Tuo atveju, jeigu struktūruotas interviu vadovavimo kompetencijoms įvertinti atliekamas kartu su kitų Asmeninių kompetencijų įvertinimu, iš viso Asmeninių kompetencijų Vertinimas trunka ne ilgiau kaip 3,5 valandas (neįskaitant poilsiui skirtų pertraukų);“.
10. Pakeisti Aprašo 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23. Vertinimo atlikimo eiga:
23.1. Vertinimo dieną vertinamas asmuo privalo Vertinime tiesiogiai dalyvaujančiam Ekspertui pateikti galiojantį asmens dokumentą, kuriame yra asmens kodas ir nuotrauka. Nepateikusiems šio dokumento, neleidžiama dalyvauti Vertinime. Vykdant Vertinimą nuotoliniu būdu, asmens tapatybė patvirtinama fiksuojant asmens atvaizdą ir asmens tapatybės dokumento originalą tiesioginio vaizdo perdavimo būdu;
23.2. prieš pradedant Vertinimą, asmuo supažindinamas su Vertinimo procedūra, užduočių pobūdžiu, jų atlikimo fiksavimu, supažindinamas su pareiga laikytis Vertinimo procedūros reikalavimų;
23.3. Ekspertas, dalyvaujantis Vertinime tiesiogiai, pateikia užduotis pagal iš anksto numatytą planą, su kuriuo supažindina vertinamą asmenį;
23.4. Vertinimo procedūros metu Ekspertas, dalyvaujantis Vertinime tiesiogiai, stebi vertinamo asmens elgesį ir fiksuoja asmens kompetencijų raišką įrodančius duomenis ir atsakymus, siekdamas nustatyti konkrečių vertinamų Asmeninių kompetencijų lygį;
11. Pakeisti Aprašo 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. Už Vertinimo procedūros pažeidimą, techninių priemonių naudojimą ar Vertinimo trukdymą asmenys Vertinime tiesiogiai dalyvaujančio Eksperto sprendimu gali būti pašalinami iš Vertinimo (vykdant vertinimą nuotoliniu būdu – Vertinimas nutraukiamas), apie tai surašius asmens pašalinimo iš Vertinimo aktą (šio Aprašo Priedas Nr. 4) ir nedelsiant informavus Teisėjų tarybą per Administraciją.“
12. Pakeisti Aprašo 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
„25. Ekspertai pagal vertinamas Asmenines kompetencijas analizuoja visą Vertinimo metu surinktą informaciją, apibendrina savo pastabas ir priskiria kiekvienai vertintai Asmeninei kompetencijai lygį, vadovaujantis Teisėjo kompetencijų modeliu.
25.1. Vertinimo rezultatai dėl bendrųjų Asmeninių kompetencijų pateikiami parengiant Vertinimo išvadą pagal šio Aprašo Priede Nr. 2 nustatytą formą, kurioje pateikiama:
25.1.1. Įžanginė dalis, kurioje nurodoma bendroji Vertinimo atlikimo informacija (Vertinimo data, laikas, vieta, dalyvavęs asmuo ir Ekspertai bei taikyti Vertinimo metodai);
25.1.2. Vertinimo proceso apibendrinta išvada, kurioje apibendrinta Vertinimo išvada ir kiekvienos Asmeninės kompetencijos lygio įvertinimas raštu, nurodant kompetencijų lygį;
25.1.3. Asmeninių kompetencijų įvertinimo pagrindimas prie kiekvienos Asmeninės kompetencijos nurodant jos lygį bei konkrečiai, aiškiai ir nedviprasmiškai aprašant Vertinimo pagrindimą, paremtą pavyzdžiais iš Vertinimo duomenų;
25.2. Vertinimo rezultatai dėl Asmeninių kompetencijų, sudarančių vadovavimo gebėjimus, pateikiami parengiant Vertinimo išvadą pagal šio Aprašo Priede Nr. 3 nustatytą formą, kurioje pateikiama:
25.2.1. Įžanginė dalis, kurioje nurodoma bendroji Vertinimo atlikimo informacija (Vertinimo data, laikas, vieta, dalyvavęs asmuo ir Ekspertai bei taikyti Vertinimo metodai);
25.2.2. Vertinimo proceso apibendrinta išvada, kurioje apibendrinta Vertinimo išvada ir kiekvienos Asmeninės kompetencijos lygio įvertinimas raštu, nurodant kompetencijų lygį;
25.2.3. Asmeninių kompetencijų įvertinimo pagrindimas prie kiekvienos Asmeninės kompetencijos nurodant jos lygį bei konkrečiai, aiškiai ir nedviprasmiškai aprašant Vertinimo pagrindimą, paremtą pavyzdžiais iš Vertinimo duomenų;
13. Pakeisti Aprašo 30 punktą ir jį išdėstyti taip:
14. Pakeisti Aprašo 31 punktą ir jį išdėstyti taip:
„31.Vertinimo išvados, parengtos tiek pagal šio Aprašo Priedą Nr. 2, tiek pagal šio Aprašo Priedą Nr. 3, galioja penkerius metus nepriklausomai viena nuo kitos. Vertinimas gali būti atliekamas iš naujo asmens prašymu, kai nuo ankstesnio Vertinimo praėjo daugiau kaip treji metai. Prašymai dėl naujo Vertinimo atlikimo teikiami Administracijai, kai asmuo dalyvauja naujoje atrankoje.“
15. Pakeisti Aprašo Priedą Nr. 1 ir išdėstyti jį taip:
„Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų,
teisėjų karjeros siekiančių asmenų
vertinimo kriterijų ir asmeninių
kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
TEISĖJO KOMPETENCIJŲ MODELIS
1. Teisėjo kompetencijų modelis, apibrėžtas šiame priede, nustato teisėjo Asmeninių kompetencijų aprašymus ir jų vertinimo lygius. Teisėjo kompetencijų modelis apima Asmeninių kompetencijų visumą, kuri reikalinga norint tinkamai atlikti teisėjo darbą, ir taikomas atliekant Pretendentų į teisėjus ir Teisėjo karjeros siekiančių asmenų Asmeninių kompetencijų vertinimą.
2. Teisėjo kompetencijų modelį sudaro šios bendrosios Asmeninės kompetencijos:
2.1. Objektyvumas:
2.1.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.1.2. Kompetencijos svarba – teisėjo priimami sprendimai tiesiogiai daro įtaką proceso dalyviams. Tikimasi, kad, priimdamas sprendimus, teisėjas remsis objektyvia informacija ir gebės atsispirti proceso dalyvių bei aplinkos spaudimui.
2.1.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.1.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.1.4.2. rodo pavyzdį kitiems išlaikydamas susikaupimą ir vadovaudamasis faktais ir teise stipraus spaudimo ar krizės aplinkybėmis;
2.2. Sprendimų priėmimas:
2.2.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.2.2. Kompetencijos svarba – laiku priimtas ir argumentuotas sprendimas padidina proceso dalyvių pasitikėjimą procedūriniu teisingumu.
2.2.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.2.3.1. geba įvertinti, kiek informacijos yra būtina sprendimui priimti ir nevilkina sprendimo priėmimo;
2.2.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.2.4.2. priima sprendimus remdamasis analize, išmintimi, patirtimi, teise ir plačiu situacijos vertinimu;
2.2.4.3. kuria aplinką, kurioje palaikoma konstruktyvi diskusija prieš priimant sprendimus ir išklausomi visi požiūriai;
2.3. Organizuotumas ir pareigingumas:
2.3.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.3.2. Kompetencijos svarba – teisėjas turi efektyviai planuoti savo veiklą tam, kad galėtų bylos nagrinėjimui skirti pakankamai laiko, savo pareigas atlikdamas profesionaliai ir dalykiškai.
2.3.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.3.3.7. lanksčiai atsižvelgia į pasikeitusias aplinkybes ir atitinkamai koreguoja savo planą ir veiksmus;
2.3.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.3.4.3. numato problemas, kurios gali turėti įtakos bendro rezultato kokybei, ir imasi jas spręsti;
2.4. Saviugda:
2.4.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.4.2. Kompetencijos svarba – teisėjas turi nuolat kelti savo kvalifikaciją, nes ji yra viena iš garantijų, kad teisėjas tinkamai vykdys teisingumą.
2.4.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.4.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.4.4.2. nustato ne tik savo, bet ir savo grupės mokymosi poreikius ir sukuria tobulėjimo galimybes;
2.5. Tvirtumas:
2.5.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.5.2. Kompetencijos svarba – teisėjui tenka dirbti sudėtingomis sąlygomis, kuriose jis turi būti konstruktyvus, tinkamai reaguoti į sudėtingas situacijas, nepasiduoti spaudimui ir gebėti dirbti esant dideliam darbo krūviui.
2.5.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.5.3.1. išlieka ramus, susikaupęs ir save kontroliuojantis net ir streso, spaudimo ar konflikto metu;
2.5.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.5.4.2. rodo lyderystės pavyzdį išlikdamas ramus ir susikaupęs sudėtingomis ar krizės aplinkybėmis;
2.6. Atsparumas korupcijai:
2.6.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.6.2. Kompetencijos svarba – nuo teisėjo elgesio priklauso ne tik teisingumo užtikrinimas, bet ir visuomenės pasitikėjimas teismais bei teisėjais.
2.6.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.6.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.6.4.1. kuria aplinką, kurioje nebūtų piktnaudžiaujama galia ir valdžia:
2.6.4.1.1. nesuteikia privilegijų teismo darbuotojams arba ūkio subjektams priimant ir įgyvendinant sprendimus, susijusius su vadovavimu teismui;
2.6.4.1.2. nekuria tiesioginių ar netiesioginių paskatų (pavyzdžiui, nerealistiškų veiklos rodiklių, tokių kaip nepasiekiamų taupymo tikslų, įgyvendinimo terminų ir pan.), motyvuojančių teismo darbuotojus elgtis neetiškai ar priimti sprendimus, siekiant asmeninės naudos ar naudos trečiosioms šalims;
2.6.4.2. nuolat gilina žinias apie korupcijos prevencijos praktikas, skatina mokytis ir ugdo teismo darbuotojus, domisi korupcijos prevencijos naujovėmis, gerosios praktikos pavyzdžiais ir geba juos pritaikyti savo aplinkoje:
2.6.4.2.1. nuolat dalyvauja mokymuose apie elgesio kodeksą, etiką ir kitas, su korupcijos prevencija, susijusias temas, nepaisant jau turimų žinių lygio;
2.7. Konfliktų valdymas:
2.7.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.7.2. Kompetencijos svarba – teisėjas savo darbe susiduria su įvairaus pobūdžio konfliktais, todėl jis turi gebėti valdyti konflikto eigą ir elgtis nešališkai.
2.7.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.7.3.4. nuramina konflikto dalyvių emocijas – parodydamas, kad klauso, kad stengiasi išgirsti ir suprasti;
2.7.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.7.4.1. konstruktyviai reaguoja į nuomonių skirtumus, konfliktus sprendžia atsižvelgdamas į kitų skirtingas perspektyvas ir darbo stilių;
2.7.4.3. randa sprendimus, priimtinus įvairioms grupėms, turinčioms prieštaringų interesų ir poreikių;
2.8. Komunikacija:
2.8.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.8.2. Kompetencijos svarba – įtaigi, sklandi ir nuosekli komunikacija yra pagrindas kuriant ir puoselėjant tiek atskirų proceso dalyvių, tiek visuomenės pasitikėjimą teisingumu.
2.8.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.8.3.3. aktyviai klausosi – užduoda pasitikslinančius klausimus, perfrazuoja, pasitikslina, ar teisingai suprato;
2.8.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.9. Bendradarbiavimas:
2.9.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.9.2. Kompetencijos svarba – bendradarbiavimas atveria galimybes efektyviai atlikti darbą dalinantis idėjomis, teikiant pagalbą ir mokantis vieniems iš kitų. Bendradarbiavimas apjungia bendravimą ir veiklą.
2.9.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.9.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.10. Lyderystė:
2.10.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
2.10.2. Kompetencijos svarba – teisėjas dirba su kitais žmonėmis, todėl turi gebėti daryti įtaką kitiems savo autoritetu ir asmeninėmis savybėmis.
2.10.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.10.3.2. savo elgesiu rodo pavyzdį atlikdamas teisėjo funkcijas ir laisvu nuo tiesioginių funkcijų vykdymo laiku;
2.10.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
2.10.4.1. veikia kaip pavyzdys ir motyvuoja kitus siekti aukščiausių veiklos kokybės ir efektyvumo standartų;
2.10.4.2. stebi, atsižvelgia ir stengiasi valdyti teismo kolektyvo darbui padedančias arba trukdančias aplinkybes, kad darbas vyktų sklandžiai;
3. Teisėjų kompetencijų modelį, kartu su 2 punkte nurodytomis bendrosiomis Asmeninėmis kompetencijomis, sudaro šios vadovavimo gebėjimus atspindinčios Asmeninės kompetencijos:
3.1. Strateginis mąstymas:
3.1.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
3.1.2. Kompetencijos svarba – strateginis mąstymas įgalina vadovą priimti sprendimus ir veikti atsižvelgiant į ateities galimybes.
3.1.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
3.1.3.1. žino savo veiklos ir asmeninius tikslus bei supranta jų ryšį su organizacijos misija ir strategija, geba aiškiai perteikti kitiems teismų misiją;
3.1.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
3.2. Veiklos valdymas:
3.2.1. Pagrindiniai kompetencijos komponentai parodo, kad vertinamas asmuo:
3.2.2. Kompetencijos svarba – efektyvus darbo organizavimas bei išteklių panaudojimas yra viena iš pagrindinių vadovo funkcijų.
3.2.3. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos pakankamo lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
3.2.3.1. suplanuoja ir savo įgaliojimų ribose paskirsto darbui reikalingus išteklius (biudžetą, laiką, žmones);
3.2.3.3. stebi komandos darbą, vykstančius procesus ir laiku atlieka reikiamus pakeitimus – paskirsto ir perskirsto užduotis bei išteklius;
3.2.3.10. vertina darbuotojus objektyviai, remdamasis jų pasiektais rezultatais bei įdėtomis pastangomis;
3.2.4. Vertinant šią kompetenciją ir nustatant jos lygį, atsižvelgiama į kompetencijos aukšto lygio elgsenos elementus, kurie parodo, kad asmuo:
4. Aukščiau nurodytų Asmeninių kompetencijų lygiai nustatomi Vertinimo išvadoje, atsižvelgiant į Asmeninių kompetencijų vertinimo lygių skalę:
4.1. Nepakankamas lygis. Nepakankamas Asmeninės kompetencijos lygis Vertinimo išvadoje nustatomas tada, kai užfiksuojama, kad pusės ar daugiau kompetencijos komponentų raiškos asmuo savo atsakymais neatskleidė, o pasitaikantys pavieniai aukštesni kai kurių šios kompetencijos raiškos aspektų vertinimai nekompensuoja bendro visumos vertinimo.
4.2. Pakankamas lygis. Pakankamas Asmeninės kompetencijos lygis Vertinimo ataskaitoje nustatomas tada, kai užfiksuojama, kad asmuo savo elgesiu ir atsakymais tinkamai pademonstravo kompetencijos komponentus, jų raiška pakankama veiksminga veiklai atlikti.
4.3. Aukštas lygis. Aukštas Asmeninės kompetencijos lygis Vertinimo ataskaitoje nustatomas tada, kai užfiksuojama, kad kompetencijų vertinimo metu pateiktais atsakymais ir elgesio pavyzdžiais asmuo labai gerai arba puikiai atskleidė kompetencijos komponentų raišką, pademonstravo aukštą kompetenciją sudėtingomis, kompleksinėmis aplinkybėmis. Pasitaikantys pavieniai žemesni kai kurių šios kompetencijos raiškos aspektų vertinimai nekeičia bendro visumos vertinimo.“
16. Pakeisti Aprašo Priedo Nr. 2 1 pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„Šioje išvadoje pateikiama informacija apie (vardas, pavardė) asmenines kompetencijas, įvertintas pagal Teisėjo kompetencijų modelį vadovaujantis Teisėjų tarybos 2022 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 13P-32-(7.1.2.) patvirtintu Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, Teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašu.“
17. Papildyti Aprašą Priedu Nr. 3:
„Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų,
teisėjų karjeros siekiančių asmenų
vertinimo kriterijų ir asmeninių
kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Asmeninių vadovavimo kompetencijų vertinimo išvados forma)
ASMENINIŲ VADOVAVIMO KOMPETENCIJŲ VERTINIMO IŠVADOS FORMA
Šioje išvadoje pateikiama informacija apie (vardas, pavardė) asmenines kompetencijas, įvertintas pagal Teisėjo kompetencijų modelį vadovaujantis Teisėjų tarybos 2022 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 13P-32-(7.1.2.) patvirtintu Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, Teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašu.
I. BENDRA INFORMACIJA APIE VERTINIMĄ
Vertinime dalyvavęs asmuo (Pretendentas): |
|
Vertinimo data: |
|
Vertinimo vieta: |
|
Vertinimo išvados parengimo data: |
|
Vertinimą atlikę ekspertai: |
|
Pretendento asmeninių kompetencijų vertinimui atlikti naudoti instrumentai: |
|
Pretendento asmeninės kompetencijos vertinamos balais nuo 1 iki 4. Kiekvienai kompetencijai priskiriamas lygis:
Nepakankamas kompetencijos lygis reiškia tai, kad pusės ar daugiau kompetencijos komponentų raiškos pretendentas savo atsakymais neatskleidė, o pasitaikantys pavieniai aukštesni kai kurių šios kompetencijos raiškos aspektų vertinimai nekompensuoja bendro visumos vertinimo.
Pakankamas kompetencijos lygis reiškia, kad pretendentas savo elgesiu ir atsakymais tinkamai pademonstravo kompetencijos komponentus, jų raiška pakankama veiksmingai veiklai atlikti.
Aukštas kompetencijos lygis reiškia, kad kompetencijų vertinimo metu pateiktais atsakymais ir elgesio pavyzdžiais pretendentas labai gerai arba puikiai atskleidė kompetencijos komponentų raišką, pademonstravo aukštą kompetenciją sudėtingomis, kompleksinėmis aplinkybėmis. Pasitaikantys pavieniai žemesni kai kurių šios kompetencijos raiškos aspektų vertinimai nekeičia bendro visumos vertinimo.
II. VERTINIMO IŠVADOS
Apibendrinamoji išvada apie Pretendentą: |
|
Kompetencija |
Kompetencijos lygis |
Vadovavimo gebėjimai |
|
Strateginis mąstymas |
Nepakankamas / Pakankamas / Aukštas |
Veiklos valdymas |
Nepakankamas / Pakankamas / Aukštas |
III. KOMPETENCIJŲ VERTINIMO PAGRINDIMAS
Kompetencija ir kompetencijos lygis |
Pretendento kompetencijos lygio pagrindimo aprašymas |
Vadovavimo gebėjimai |
|
Strateginis mąstymas (Nepakankamas / Pakankamas / Aukštas lygis) |
|
Veiklos valdymas (Nepakankamas / Pakankamas / Aukštas lygis) |
|
18. Papildyti Aprašą Priedu Nr. 4 ir jį išdėstyti taip:
„Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų,
teisėjų karjeros siekiančių asmenų
vertinimo kriterijų ir asmeninių
kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Pašalinimo iš asmeninių kompetencijų vertinimo akto forma)
PAŠALINIMO IŠ ASMENINIŲ KOMPETENCIJŲ VERTINIMO AKTAS
______________
(data)
____________
(vieta)
____________
(laikas)
Šiuo aktu pažymima, kad, vadovaujantis Pretendentų į teisėjus atrankos kriterijų, Teisėjų karjeros siekiančių asmenų vertinimo kriterijų ir asmeninių kompetencijų vertinimo tvarkos aprašo 24 punktu, asmeninių kompetencijų vertinime dalyvaujantis asmuo (vardas, pavardė) yra pašalinamas iš asmeninių kompetencijų vertinimo / nuotoliniu būdu vykdomas (vardas, pavardė) asmeninių kompetencijų vertinimas nutraukiamas.
Pašalinimo iš asmeninių kompetencijų vertinimo / nuotoliniu būdu vykdomo asmeninių kompetencijų vertinimo nutraukimo priežastys:
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________.
Ekspertas __________________ ________________________________.“
(parašas) (vardas, pavardė)