LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2016 M. GEGUŽĖS 6 D. ĮSAKYMO NR. 3D-288 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS AKVAKULTŪROS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PRODUKTYVIOS INVESTICIJOS Į AKVAKULTŪRĄ. ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMAS, ATSINAUJINANČIOJI ENERGIJA“ ĮGYVENDINIMOTAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. birželio 17 d. Nr. 3D-394

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. gegužės 6 d. įsakymą Nr. 3D-288 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos antrojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos akvakultūros skatinimas“ priemonės „Produktyvios investicijos į akvakultūrą. Energijos vartojimo efektyvumo didinimas, atsinaujinančioji energija“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS AKVAKULTŪROS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PRODUKTYVIOS INVESTICIJOS Į AKVAKULTŪRĄ. ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMAS, ATSINAUJINANČIOJI ENERGIJA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendrosios žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/1241, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos  Europos regioninės  plėtros fondui, Europos  socialiniam fondui, Sanglaudos  fondui, Europos  žemės ūkio fondui kaimo  plėtrai ir Europos  jūros reikalų ir žuvininkystės  fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2221, 2014 m.  gegužės 15 d.  Europos Parlamento ir Tarybos  reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų  reikalų ir  žuvininkystės fondo ir  kuriuo  panaikinami Tarybos reglamentai  (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006,  (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir  Tarybos reglamentas  Nr. 1255/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/1781, Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos  Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu  Nr. 907 „Dėl  institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020  metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas ir į Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2014–2020 metais planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 3D-393 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2014–2020 metais plano patvirtinimo,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos antrojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos akvakultūros skatinimas“ priemonės „Produktyvios investicijos į akvakultūrą. Energijos vartojimo efektyvumo didinimas, atsinaujinančioji energija“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                 Kęstutis Navickas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės

ūkio ministro 2016 m. gegužės 6 d.

įsakymu Nr. 3D-288

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2021 m. birželio 17 d. įsakymo Nr. 3D-394

redakcija)

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS AKVAKULTŪROS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „PRODUKTYVIOS INVESTICIJOS Į AKVAKULTŪRĄ. ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMAS, ATSINAUJINANČIOJI ENERGIJA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos antrojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos akvakultūros skatinimas“ priemonės „Produktyvios investicijos į akvakultūrą. Energijos vartojimo efektyvumo didinimas, atsinaujinančioji energija“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2009 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1224/2009, nustatančiu Bendrijos kontrolės sistemą, kuria užtikrinamas bendrosios žuvininkystės politikos taisyklių laikymasis, iš dalies keičiančiu reglamentus (EB) Nr. 847/96, (EB) Nr. 2371/2002, (EB) Nr. 811/2004, (EB) Nr. 768/2005, (EB) Nr. 2115/2005, (EB) Nr. 2166/2005, (EB) Nr. 388/2006, (EB) Nr. 509/2007, (EB) Nr. 676/2007, (EB) Nr. 1098/2007, (EB) Nr. 1300/2008, (EB) Nr. 1342/2008 ir panaikinančiu reglamentus (EEB) Nr. 2847/93, (EB) Nr. 1627/94 ir (EB) Nr. 1966/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/1241, 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendrosios žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas Nr. 2004/585/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/1241, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos  Europos regioninės  plėtros fondui, Europos  socialiniam fondui, Sanglaudos  fondui, Europos  žemės ūkio fondui kaimo  plėtrai ir Europos  jūros reikalų ir žuvininkystės  fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2221, 2014 m.  gegužės 15 d.  Europos Parlamento ir Tarybos  reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų  reikalų ir  žuvininkystės fondo ir  kuriuo  panaikinami Tarybos reglamentai  (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006,  (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir  Tarybos reglamentas  Nr. 1255/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/1781, 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentuoju (ES) 2020/2008, 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252, Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos  Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu  Nr. 907 „Dėl  institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020  metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės), ir į Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2014–2020 metais plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 3D-393 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2014–2020 metais plano patvirtinimo“ (toliau – Akvakultūros plėtros planas), nuostatas.

2. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

2.1. Sutrumpinimai:

2.1.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

2.1.2. EJRŽF – Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondas.

2.1.3. ES – Europos Sąjunga.

2.1.4. EŽF – Europos žuvininkystės fondas.

2.1.5. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

2.2. Sąvokos:

2.2.1Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Veiksmų programos priemones, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.

2.2.2 Fiksuotasis projekto išlaidų vieneto įkainis (toliau – fiksuotasis įkainis) – iš anksto nustatytas vienodas projekto išlaidų vieneto įkainis, taikomas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti ir apmokėti remiantis pateiktais dokumentais, kuriais įrodomas projekto kiekybinio rezultato pasiekimas, kai paramos gavėjas neteikia išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų.

2.3. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

3. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Priemonę, numatytą Reglamento (ES) Nr. 508/2014 48 straipsnio 1 dalies k punkte. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kiek to nereglamentuoja šios Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

PRIEMONĖS KONKRETUS TIKSLAS

 

4. Priemonės konkretus tikslas – vandens biologinės įvairovės apsauga ir atkūrimas ir su akvakultūra susijusių ekosistemų stiprinimas, taip pat efektyviai išteklius naudojančios akvakultūros skatinimas.

 

III SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Priemonę remiamos investicijos į energijos vartojimo efektyvumo didinimą ir į akvakultūros įmonių pertvarkymo, kad būtų naudojami atsinaujinantieji energijos ištekliai, skatinimą, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 508/2014 48 straipsnio 1 dalies k punkte.

6. Parama pagal Priemonę neteikiama genetiškai modifikuotų organizmų auginimo veiklai.

 

IV SKYRIUS

GALIMI pareiškėjai

 

7. Paramos paraiškas pagal Priemonę gali teikti labai mažos, mažos, vidutinės įmonės, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1388/2014 I priede (toliau – MVĮ), ir didelės įmonės, užsiimančios akvakultūra. Įmonė turi būti užregistruota ir turėti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą veterinarinį patvirtinimą ar registravimą, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą (toliau – Pareiškėjas).

8. Paramos paraiškos su partneriais neteikiamos.

9. Pareiškėjas ar jo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

 

V SKYRIUS

PARAMOS DYDIS, INTENSYVUMAS IR TRUKMĖ

 

10. Lėšos šiai Priemonei įgyvendinti skiriamos iš EJRŽF (75 proc. bendrojo finansavimo) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. bendrojo finansavimo).

11. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 100 000 eurų.  

12. Projektui įgyvendinti suteikiamos paramos intensyvumas gali būti iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo). Įmonių, kurios neatitinka MVĮ statuso, įgyvendinamam projektui suteikiamas paramos intensyvumas gali būti iki 30 proc. nuo visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo). Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies bei visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą turi užtikrinti pareiškėjas.

13. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projektai, kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. Siekdamas, kad paramos lėšos būtų išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip iki 2023 m. spalio 1 d.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

14. Paramos paraišką teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju Taisyklių IV skyriuje.

15. Projektas atitinka Taisyklių II skyriuje nurodytą Priemonės konkretų tikslą.

16. Projekto veikla yra susijusi su Priemonės remiama (-omis) veikla (-omis), nurodyta (-omis) Taisyklių III skyriuje.

17. Projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje.

18. Projektas nėra tinkamas paramai gauti, jeigu iki paramos paraiškos pateikimo dienos projektas buvo fiziškai baigtas arba visiškai įgyvendintas, buvo įsigytos visos su projektu susijusios investicijos (neįskaitant viešinimo ir bendrųjų išlaidų, jei tokios numatytos), kurioms prašoma paramos, net jei jos dar neapmokėtos.

19. Pareiškėjas neturi skolų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybiniam socialinio draudimo fondui, išskyrus atvejus, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu).

20. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų.

21. Pareiškėjas turi užtikrinti tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas, nuosavas lėšas – pateikiamas juridinio asmens valdymo organo sprendimas skirti tam tikrą lėšų sumą indėliui į projektą. Sprendime turi būti nurodytas lėšų, kurias planuojama skirti, šaltinis, skiriamų lėšų dydis ir laikotarpis, per kurį planuojama lėšas skirti. Pareiškėjas, numatęs projektą finansuoti iš skolintų lėšų, turi pateikti finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė, Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą.

22. Pareiškėjas turi tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus ir teikti finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registro tvarkytojui Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka (gali būti tikslinama paraiškos vertinimo metu). Jeigu pareiškėjas yra įmonė, kuri pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalo atlikti auditą, jis turi pateikti audituotas finansines ataskaitas ir audito išvadą už praėjusius finansinius metus. Jei pareiškėjui nėra nustatyta prievolė teikti finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registro tvarkytojui, kartu su paraiška jis turi pateikti balansą, pelno (nuostolių) ir pinigų srautų (jeigu įmonė sudaro pinigų srautų ataskaitą) ataskaitas už praėjusius finansinius metus arba ūkinės veiklos pradžios balansą (jei įmonė įsteigta paraiškos pateikimo metais).

23. Nekilnojamasis turtas (žemė, statiniai) (kai parama teikiama saulės elektrinei įsigyti iš saulės elektrinių parko, nekilnojamasis turtas (žemė, statiniai), kuriame pareiškėjas (paramos gavėjas) savo reikmėms tenkinti vartos įsigytoje iš saulės elektrinių parko saulės elektrinėje pagamintą elektros energiją), susijęs su projekto investicijomis, paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:

23.1. priklauso nuosavybės teise;

23.2. nuomojamas arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis juo ne trumpesnį kaip 10 metų laikotarpį nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei nekilnojamasis turtas yra valdomas nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, atitinkamos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre (atitiktis šiai tinkamumo sąlygai gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

23.3. tuo atveju, kai nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, priklauso pareiškėjui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju priklausantį turtą ir plėtoti numatytą veiklą ne trumpiau kaip 10 metų nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, jeigu nėra patvirtintas žemės sklypo naudojimosi tvarkos planas.

24. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir jam negali būti skiriama parama, jeigu jis:

24.1. neatitinka šiame Taisyklių skyriuje nustatytų tinkamumo gauti paramą sąlygų ir reikalavimų;

24.2. paramos paraiškoje ir (arba) pridedamuose dokumentuose ir (ar) pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pareiškėjas Agentūrai pateikė melagingą informaciją;

24.3. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

24.4. vadovaujantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3D-285 „Dėl Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika), nustatoma, kad pareiškėjas galimai neteisėtai sukūrė tokiai paramai gauti reikalingas sąlygas;

24.5. iki paramos paraiškos pateikimo dienos buvo padaręs veiką (-as), nurodytą (-as) Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte, ir (arba) įvykdęs Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 3 dalyje nurodytą su EŽF arba EJRŽF susijusį sukčiavimą ir nėra pasibaigęs Reglamente (ES) 2015/288 nurodytas paraiškų nepriimtinumo laikotarpis (teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas pasirašytinai patvirtina, kad laikosi Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte nurodytų kriterijų ir nėra įvykdęs su EŽF arba EJRŽF susijusio sukčiavimo bei atitiks šią sąlygą nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos);

24.6. neprisiima visų Taisyklių VII skyriuje numatytų įsipareigojimų.

25. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną, jei Taisyklėse nenustatyta kitaip, turi atitikti tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus, kurie vertinami pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis ir Agentūros, VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro turimus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

 

 

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

26. Pareiškėjas (paramos gavėjas) prisiima šiuos įsipareigojimus:

26.1. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą Taisyklių 22 punkte nurodyta tvarka;

26.2. kai parama teikiama saulės elektrinei įrengti ir įdiegti ir (arba) įsigyti iš saulės elektrinių parko:

26.2.1. ne vėliau kaip nuo galutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos tapti gaminančiu vartotoju teisės aktų nustatyta tvarka (įskaitant, bet neapsiribojant) sudaryti atitinkamas sutartis su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi, įsirengti apskaitos prietaisą ir išlaikyti šio punkto įsipareigojimus iki kontrolės laikotarpio pabaigos;

26.2.2. nuo saulės elektros energijos gamybos pradžios iki kontrolės laikotarpio pabaigos gaminti elektros energiją savo reikmėms (ne pardavimui);

26.2.3. teikiant užbaigto projekto metinę ataskaitą, teikti informaciją, kiek elektros energijos per metus pagaminta paramos lėšomis įrengtoje ir įdiegtoje ir (arba) įsigytoje iš saulės elektrinių parko saulės elektrinėje;

26.3. kai parama teikiama šilumos siurbliams įrengti ir įdiegti:

26.3.1. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki kontrolės laikotarpio pabaigos naudoti sukurtą atsinaujinančią energiją savo reikmėms (ne pardavimui);

26.3.2. teikiant užbaigto projekto metinę ataskaitą, teikti informaciją, koks per metus, naudojant paramos lėšomis įrengtus siurblius, sutaupytas iš centralizuoto šilumos tinklo ar kito naudoto šaltinio gaunamos šilumos kiekis (CO2 iš biokuro neturi būti įskaičiuojama);

26.4. apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo panaudota parama, kurio tinkamų kompensuoti investicijų vertė (įskaitant PVM) viršija 10 000 Eur, nuo mokėjimo prašymo pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, esant draudimo paslaugų prieinamumui). Kai parama teikiama saulės elektrinei įsigyti iš saulės elektrinių parko ir yra teikiamos saulės elektrinės pardavėjo / vystytojo pirkėjui (paramos gavėjui) saulės elektrinės draudimo paslaugos, turtas yra laikomas apdraustu tinkamai, taip kaip tai numatyta įrenginio pirkimo – pardavimo ir paslaugų teikimo sutartyje ar kitame draudimo faktą patvirtinančiame dokumente. Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Įvykus įvykiui, kurio metu buvo sugadintas ar sunaikintas paramos lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas,  paramos gavėjas įsipareigoja atkurti apdraustą ir neapdraustą turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir neblogesnių techninių parametrų;

26.5. nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, numatytų investicijų (leidžiami tik su Agentūra raštu suderinti projekto keitimai, kai keičiasi investicijos techniniai parametrai), projekto įgyvendinimo sąlygų ir nuosavybės formos, neįkeisti (be rašytinio Agentūros sutikimo), neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (leidimą įkeisti turtą Agentūra gali suteikti tik tiems paramos gavėjams, kurie paramos paraiškoje finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių);

26.6. sudaryti sąlygas asmenims, įskaitant nepriklausomus ekspertus, turintiems teisę audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas ir veikla nuo paramos sutarties pasirašymo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos;

26.7. teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

26.8. viešinti paramą pagal Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytą tvarką;

26.9. užtikrinti, kad pareiškėjui / paramos gavėjui, yra suteiktas veterinarinis patvirtinimas ar registravimas;

26.10. neprieštarauti, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

26.11 visą projekto įgyvendinimo ir kontrolės laikotarpį nepadaryti nusikalstamų veikų, nurodytų Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte ir Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 3 dalyje;

26.12. sutikti, kad pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos;

26.13. sutikti, kad veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų tikrinama po paramos paraiškos pateikimo dienos bet kuriame projekto įgyvendinimo etape ir projekto kontrolės laikotarpiu;

26.14. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos užtikrinti, kad nebus galimai neteisėtai sukurtos tokiai paramai gauti reikalingos sąlygos (remiantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika).

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ PIRMUMO ATRANKOS KRITERIJAI

 

27. Paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimas, vadovaujantis numatytais atrankos kriterijais, atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

28. Projektų pirmumo atrankos kriterijai:

28.1. pareiškėjas yra akvakultūros įmonė, užregistruota ir turinti galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą, ne mažiau kaip 5 metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos – suteikiama 20 balų, ne mažiau kaip 3 metus – suteikiama 15 balų; ne mažiau kaip 1 metus – suteikiama 10 balų. Atitiktis šiam kriterijui nustatoma pagal veterinarinio patvirtinimo išdavimo datą;

28.2. pareiškėjas yra akvakultūros įmonė, turinti gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinį patvirtinimą – suteikiama 10 balų;

28.3. pareiškėjas yra MVĮ, užsiimanti akvakultūros veikla. Pareiškėjas yra labai maža įmonė – suteikiama 20 balų; pareiškėjas yra maža įmonė arba vidutinė įmonė – suteikiama 10 balų;

28.4. projekto investicijos susijusios su dviem (pvz., terminės ir saulės energijos) atsinaujinančios energijos šaltiniais – suteikiama 10 balų;

28.5. projekto investicijos į integruotą saulės elektrinę (pvz., įrengiant saulės modulius, kurie atlieka stogo, tvoros, užkardos ar kitą panašią funkciją ir generuoja švarią bei pigią elektros energiją) – suteikiama 10 balų;

28.6. pareiškėjas paramos paraiškoje numato, kad projekto kontrolės laikotarpiu (atitiktis šiam kriterijui nustatoma pagal paramos paraiškos V dalyje „Projekto priežiūros rodikliai“ pateiktus duomenis. Pasiekimas projekto kontrolės laikotarpiu nustatomas pagal metinėje įgyvendinto projekto ataskaitoje nurodytus duomenis):

28.6.1. generuojamas saulės elektros energijos kiekis sudarys 50 ir daugiau proc. nuo faktiškai sunaudotos elektros energijos kiekio – suteikiama 20 balų;

28.6.2. generuojamas saulės elektros energijos kiekis sudarys 30–49 proc. nuo faktiškai sunaudotos elektros energijos kiekio – suteikiama 15 balų;

28.6.3. generuojamas saulės elektros energijos kiekis sudarys 2029 proc. nuo faktiškai sunaudotos elektros energijos kiekio – suteikiama 10 balų;

28.6.4. generuojamas saulės elektros energijos kiekis sudarys 1019 proc. nuo faktiškai sunaudotos elektros energijos kiekio – suteikiami 5 balai;

28.7. pareiškėjas prašo mažesnio paramos intensyvumo nei nustatytas galimas didžiausias paramos intensyvumas. Skiriama po 1 balą už kiekvieną mažesnį paramos intensyvumo pilną procentinį punktą, bet ne daugiau kaip 10 balų (už ne daugiau kaip 10 proc.).

29. Privalomasis mažiausias projektų pirmumo atrankos balų skaičius – 30 privalomųjų balų. Jeigu paramos paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad projektas nesurinko privalomojo mažiausio 30 balų skaičiaus, paramos paraiška atmetama ir Agentūra apie tai informuoja pareiškėją, nurodydama priežastis.

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

30. Rengdamas projektą, pareiškėjas turi numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau iš paramos lėšų bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, neviršijant V skyriuje nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų, kurių nepadengia paramos lėšos, dalį pareiškėjas (paramos gavėjas) privalo finansuoti savo lėšomis. Tinkamos finansuoti išlaidos paramos paraiškoje  turi būti išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos kaip bendra suma.

31. Tinkamų finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal fiksuotuosius įkainius (Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-799 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“, netaikomos):

31.1. 1 kW saulės elektrinės įsigijimo fiksuotasis įkainis, kurio dydis (be PVM) yra – 731,49 Eur. Saulės elektrinių įsigijimo kaina yra apskaičiuojama nustatytą 1 kW fiksuotąjį įkainį (731,49 Eur) dauginant iš įsigyjamos saulės elektrinės galios kilovatų skaičiaus. Saulės elektrinės įsigijimo fiksuotojo įkainio dydis nustatytas remiantis 2019 m. lapkričio 20 d. Europos socialinio fondo agentūros atliktu Saulės elektrinių įsigijimo geografiškai nutolusiuose nuo elektros energijos vartojimo vietos trečiųjų asmenų žemės sklypuose išlaidų fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Saulės elektrinės įsigijimo fiksuotojo įkainio dydis apima projektavimo ir montavimo išlaidas. Remiamos saulės elektrinės, kurių galingumas didesnis nei 10 kW;

31.2. 1 kW šilumos siurblio įsigijimo fiksuotojo įkainio dydis Eur (be PVM):

Produkto tipas

Galia, kW

1 kW kaina be PVM, Eur

Šilumos siurblys oras–vanduo (be integruoto boilerio)

≤ 7

≥ 7,1 ≤ 13

≥ 13,1

673,89

441,09

352,9

Šilumos siurblys žemė–vanduo / vanduo–vanduo (be integruoto boilerio)

≤ 7

≥ 7,1 ≤ 13

≥ 13,1

 

886,06

540,35

335,37

ilumos siurblių įsigijimo fiksuotasis įkainis dydis nustatytas remiantis 2019 m. sausio 4 d. Europos socialinio fondo agentūros atliktu Katilų keitimo namų ūkiuose fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt).

32. Įsigyjamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus (pvz., sertifikuotos, turinčios ekologinius ženklus). Kai įsigyjama nauja saulės elektrinės dalis iš saulės elektrinių parko, ji laikoma nauja ir nenaudota, jeigu nuo saulės elektrinių parko dalies eksploatacijos (t. y. nuo leidimo gaminti elektros energiją išdavimo datos) yra praėję ne daugiau kaip 12 mėnesių.

33. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

33.1. tiesiogiai susijusios su remiama veikla, būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos ne anksčiau nei 2014 m. sausio 1 d.;

33.2. realiai suplanuotos, pagrįstos, nurodytos paramos paraiškoje, faktiškai patirtos, užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje ir pagrįstos dokumentais, kuriais įrodomas projekto kiekybinio rezultato pasiekimas, ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu;

33.3. kai jomis prisidedama prie Taisyklių 4 punkte nurodyto Priemonės konkretaus tikslo įgyvendinimo;

33.4. turtui išperkamąja nuoma / lizingu (finansine nuoma) įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos.

34. Pagal Priemonę finansuojamos šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:

34.1. saulės elektrinių, skirtų elektros energijos gamybai įmonės poreikiams (ne pardavimui) įrengimas ir įdiegimas ir (arba) įsigijimas iš saulės elektrinių parko:

34.1.1. saulės moduliai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes, jiems turi būti suteikta 10 m. produkto garantija ir 25 m. 80 proc. efektyvumo garantija. Moduliai privalo turėti CE ženklo sertifikatą ir turėti pakankamą apsaugą nuo karščio ir drėgmės (bent IP 65);

34.1.2. įtampos keitiklis (inverteris) turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir įdiegimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes, jam turi būti suteikta 5 m. produkto garantija. Įrenginys turi turėti pakankamą apsaugą nuo karščio ir drėgmės (bent IP 65);

34.1.3. saulės elektrinę įrengiantis rangovas, teisės aktų nustatyta tvarka turi būti atestuotas eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius (pateikiama deklaracija);

34.2. šilumos siurblių, skirtų įmonės poreikiams, įrengimas ir įdiegimas:

34.2.1. šilumos siurbliai (oras–vanduo, žemė–vanduo / vanduo–vanduo) (be integruoto boilerio), kurių energijos šaltinis yra atsinaujinanti energija;

34.2.2. šilumos siurbliai,  kurių energijos šaltinis yra aeroterminė energija,  energijos šaltinio paskirstymo terpė vanduo (oras–vanduo), o  naudingumo koeficientas (COP), nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 2 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 813/2013, kuriuo įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB nustatomi patalpų šildytuvų ir kombinuotųjų šildytuvų ekologinio projektavimo reikalavimai, su paskutiniais pakeitimais (prie +7 ° C  lauko oro temperatūros), ne mažesnis kaip 3,0;

34.2.3. šilumos siurbliai žemė–vanduo / vanduo–vanduo, kurių energijos šaltinis yra atitinkamai geoterminė energija arba hidroterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė vanduo (žemė–vanduo arba vanduo–vanduo), o naudingumo koeficientas COP, nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis Reglamentu Nr. 813/2013, esant standartinėms veikimo sąlygoms (arba nurodytas prie +7 ° C  lauko oro temperatūros) ne mažesnis kaip 3,5;

34.2.4. šilumos siurbliai su integruotu boileriu, kai jiems taikomas šilumos siurblių be integruoto boilerio fiksuotasis įkainis.

35. Netinkamos finansuoti išlaidos:

35.1. neatitinkančios Taisyklių 32–34 punktų nuostatų, prieštaraujančios Taisyklių 6 punktui;

35.2. projekto viešinimo išlaidos;

35.3. trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos;

35.4. draudimo įmokos;

35.5. palūkanos ir išlaidos, susijusios su išperkamosios nuomos / lizingo (finansinės nuomos) sutarties administravimu, pavyzdžiui, nuomotojo pelnas, palūkanų refinansavimo, pridėtinės išlaidos.

36. Pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

 

 

 

 

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR ADMINISTRAVIMAS, SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PRIĖMIMO IR PARAMOS SUTARTIES SUDARYMO TVARKA

 

37. Paramos paraiškos priimamos ir registruojamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka, taikant netiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą.

38. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių priede.

39. Agentūra paramos paraiškas vertina ir atlieka pateiktų paramos paraiškų patikras vietoje Administravimo taisyklėse ir Agentūros nustatyta tvarka. 

40. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

41. Pareiškėjas per kvietimą teikti paraiškas gali pateikti tik vieną paramos paraišką pagal Priemonę, išskyrus atvejį, jei kvietimo metu anksčiau pateikta paraiška pareiškėjo prašymu buvo išregistruota. Pakartotinai paramos pagal Priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnį pagal Priemonę finansuojamą projektą, t. y. pateikus galutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

42. Pareiškėjui, kuris paramos paraiškos pateikimo metu vykdo projektą atitinkantį Reglamento (ES) Nr. 508/2014 48 straipsnio 1 dalies k punkto sąlygas pagal Veiksmų programos priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ (nėra pateikęs galutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos), taikomas Taisyklių 41 punktas.

43. Informacija apie paramos paraiškas skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.  

44. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

45. Pareiškėjų informavimas apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

46. Tuo atveju, jei yra skiriama parama, sudaroma paramos sutartis Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

47. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, šios sutarties įsigaliojimo dieną tampa paramos gavėju.

48. Paramos gavėjas Agentūrai teikia projekto ataskaitas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto tinklalapyje.

 

 

 

XI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

49. Mokėjimo prašymai teikiami ir administruojami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje adresu www.nma.lt

50. Paramos gavėjas gali pateikti tiek mokėjimo prašymų, kiek atskirų tinkamų finansuoti investicijų yra numatyta paramos paraiškoje. Teikiant mokėjimo prašymą, investicija turi būti visiškai įgyvendinta, tarpiniai mokėjimai nėra galimi. Atitinkamai kartu su mokėjimo prašymu pateikiami dokumentai (deklaracijos, sertifikatai ir kt.), patvirtinantys Taisyklių 34.1 papunktyje ir (arba) 34.2 papunktyje nurodytų reikalavimų atitikimą, ir dokumentai, įrodantys projekto kiekybinio rezultato pasiekimus (saulės elektrinės įrengimo ir įdiegimo ir (arba) įsigijimo iš saulės elektrinių parko, šilumos siurblio įsigijimo ir įrengimo dokumentai). Mokėjimo prašymo pateikimo terminas nurodomas paramos sutartyje.

51. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) arba patirtas ir apmokėtas (kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas) tinkamas finansuoti išlaidas, kurios apmokamos pagal fiksuotuosius įkainius, ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Kai paramos lėšomis finansuojamas saulės elektrinių įrengimas ir įdiegimas ir (arba) įsigijimas iš saulės elektrinių parko, pateikiami dokumentai, įrodantys prisijungimo prie elektros tinklų faktą, ir dokumentas, įrodantis, kad paramos gavėjas yra gaminantis vartotojas.

52. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, taikomos sankcijos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

53. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas. 

54. Priemonei taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas arba sąskaitų apmokėjimas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

55. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

SANKCIJOS

 

56. Pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui už padarytus pažeidimus taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos.

57. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Projekto įgyvendinimo priežiūra ir patikros vietoje vykdomos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

59. Projektų pakeitimai atliekami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

60. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

61. Dokumentų saugojimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

62. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

________________________