LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 12 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA, SKIRTA INFORMUOTI APIE VEIKSMŲ PROGRAMĄ IR JAI VERTINTI“ 12.0.1-CPVA-K-204 PRIEMONĖS „KOMUNIKACIJA APIE ES INVESTICIJAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO

 

2020 m. liepos 30 d. Nr. 1K-261

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 4.16.2.3.1 papunkčiu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 12 prioriteto „Techninė parama, skirta informuoti apie veiksmų programą ir jai vertinti“ 12.0.1-CPVA-K-204 priemonės „Komunikacija apie ES investicijas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2020 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 1K-261

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 12 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA, SKIRTA INFORMUOTI APIE VEIKSMŲ PROGRAMĄ IR JAI VERTINTI“ 12.0.1-CPVA-K-204 PRIEMONĖS „KOMUNIKACIJA APIE ES INVESTICIJAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 2

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 12 prioriteto „Techninė parama, skirta informuoti apie veiksmų programą ir jai vertinti“ 12.0.1-CPVA-K-204 priemonės „Komunikacija apie ES investicijas“ projektų finansavimo sąlygų apraše Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustatomi reikalavimai, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8  d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397), su visais pakeitimais (toliau – Veiksmų programa), 12 prioriteto „Techninė parama, skirta informuoti apie veiksmų programą ir jai vertinti“ 12.0.1-CPVA-K-204 priemonės „Komunikacija apie ES investicijas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2.  Aprašas parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos techninės paramos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 1K-383 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos techninės paramos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administruojamų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos techninės paramos prioritetų įgyvendinimo priemonių nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“;

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“;

2.4. Techninės paramos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1K-337 „Dėl Techninės paramos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

2.5. 2014–2020 m. ES fondų investicijų komunikacijos strategiją, kuriai pritarta 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2014 m. gruodžio 11 d. posėdyje (posėdžio protokolas Nr. 44P-2.1 (2)) (toliau – Komunikacijos strategija);

2.6. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurioms pritarta Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. liepos 4 d. posėdyje (posėdžio protokolas Nr. 34) (su visais pakeitimais), kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams).

3.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Ministerija) ir įgyvendinančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

5.  Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6.  Projektų atranka pagal Priemonę atliekama vieno etapo projektų konkurso būdu.

7.  Pagal Priemonę dviejų kvietimų teikti paraiškas (toliau – kvietimas) metu projektams įgyvendinti numatyta skirti iki 1 118 754  (vienas milijonas vienas šimtas aštuoniolika tūkstančių septyni šimtai penkiasdešimt keturi) eurų, iš kurių iki 1 000 989  (vienas milijonas devyni šimtai aštuoniasdešimt devyni) eurų  – ES struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) lėšos, iki 117 765  (vienas šimtas septyniolika tūkstančių septyni šimtai šešiasdešimt penki) eurų  – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

8.  Pagal pirmąjį kvietimą (2017 m.) iš skirtų 600 000 (šeši šimtai tūkstančių) eurų, iš kurių 536 841,34 euro (penki šimtai trisdešimt šeši tūkstančiai aštuoni šimtai keturiasdešimt vienas euras trisdešimt keturi centai) – Europos socialinio fondo lėšos ir 63 158,66 euro (šešiasdešimt trys tūkstančiai vienas šimtas penkiasdešimt aštuoni eurai šešiasdešimt šeši centai) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, buvo panaudota 523 778,79 euro (penki šimtai dvidešimt trys tūkstančiai septyni šimtai septyniasdešimt aštuoni eurai ir septyniasdešimt devyni centai), iš kurių 445 211,99 euro (keturi šimtai keturiasdešimt penki tūkstančiai du šimtai vienuolika eurų devyniasdešimt devyni centai) – Europos socialinio fondo lėšos ir 78 566,80 euro (septyniasdešimt aštuoni tūkstančiai penki šimtai šešiasdešimt šeši eurai aštuoniasdešimt centų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, o pagal antrąjį kvietimą (2020 m.) numatyta skirti iki 594 975,21 euro (penki šimtai devyniasdešimt keturi tūkstančiai devyni šimtai septyniasdešimt penki eurai dvidešimt vienas centas), iš kurių 555 777,01 euro (penki šimtai penkiasdešimt penki tūkstančiai septyni šimtai septyniasdešimt septyni eurai vienas centas) – Europos socialinio fondo lėšos ir 39 198,20 euro (trisdešimt devyni tūkstančiai vienas šimtas devyniasdešimt aštuoni eurai dvidešimt centų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

9.  Priemonės tikslas – prisidėti prie Veiksmų programoje numatytų socialinių ir ekonominių pokyčių ir Komunikacijos strategijoje išskirtų prioritetinių komunikacijos krypčių įgyvendinimo.

10.  Pagal Aprašą remiamos informavimo ir komunikacijos veiklos (toliau – remiamos veiklos), kuriomis Lietuvos gyventojai skatinami domėtis ES investicijomis ir dėl jų vykstančiais socialiniais ir ekonominiais pokyčiais, projektų įgyvendinimu, jų rezultatais ir teikiama nauda regionui ir šaliai, taip pat sudaromos prielaidos didesniam pasitikėjimui ES struktūrinių fondų administravimo sistemos efektyvumu ir skaidrumu, gyventojai skatinami jaustis aktyvios Europos bendruomenės dalimi. Remiamos veiklos:

10.1. renginio (-ių), kurio (-ių) kiekvieno dalyvių skaičius ne mažesnis kaip 50, organizavimas ir įgyvendinimas. Jei projekto įgyvendinimo metu numatoma vykdyti tik šią veiklą – suorganizuoti ir įgyvendinti renginį (-ius), projekto rezultatų sklaida turi pasiekti ne mažiau kaip 200 dalyvių (dalyviais laikomi asmenys, fiziškai dalyvavę renginyje, prisijungę skaitmeninėmis priemonėmis ir stebėję transliaciją tiesiogiai ar peržiūrėję įrašą);

10.2. vaizdo klipo (-ų) ar filmuko (-ų) (trumpų filmuotų, turinčių siužetą kūrinėlių), laidos (-ų), kaip suprantama pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymą, siužeto (-ų) (priežasčių ir pasekmių ryšiais susietų įvykių visumos, epizodų sekos) sukūrimas ir platinimas internete, socialiniuose tinkluose, viešuosiuose ekranuose (ne televizijoje);

10.3. laidos (-ų), siužeto (-ų), reportažo (-ų) (operatyvios informacijos apie įvykius, kurių stebėtojas arba dalyvis yra pats autorius) sukūrimas ir transliavimas radijuje;

10.4. laidos (-ų), siužeto (-ų), reportažo (-ų), skirto transliuoti televizijoje, sukūrimas. Šios remiamos veiklos vykdymo išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti tik pateikus įrodymą apie transliavimo faktą.

11. Kiekviena Aprašo 10.2–10.4 papunkčiuose nurodyta remiama veikla suprantama kaip atskiras, unikalus projekto rezultato produktas.

12. Aprašo 10 punkte nurodytų remiamų veiklų tikslas – laiku suteikti aktualią informaciją gyventojams apie ES investicijų teikiamas galimybes, skatinamus socialinius ir ekonominius pokyčius konkrečiose finansavimo srityse ir siekti Komunikacijos strategijoje išskirtų prioritetinėms ES investicijų komunikacijos kryptims (aktyvi Lietuva, pažangi Lietuva, versli Lietuva, kvalifikuota Lietuva, auganti Lietuva, tolydi Lietuva, sveika Lietuva, tvari Lietuva, kurianti Lietuva, efektyvi Lietuva) priskiriamo gyventojų nuostatų ir (ar) elgesio pokyčių.

13.  Pagal remiamas veiklas kvietimą numatoma paskelbti 2020 m. III ketvirtį. Kvietime gali dalyvauti visi pareiškėjai ir partneriai, nurodyti Aprašo 14 punkte.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

14.  Pareiškėjais ir partneriais turi būti nevyriausybinės organizacijos (kaip jos suprantamos pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą), „Europe Direct“ informacijos centrus priimančios institucijos, asociacijos (kaip jos suprantamos pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą), prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Šis reikalavimas taikomas visu projekto įgyvendinimo laikotarpiu.

15.  Pareiškėjais gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėjais negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

16.  Vienas pareiškėjas per vieną paraiškų teikimo kvietimą gali pateikti tik vieną paraišką.

17.  Partnerio (-ių) įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas paraiškoje.

18.  Partneriui (-iams) keliami tie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui, išskyrus Aprašo 20.2 papunktyje nurodytą reikalavimą. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

19.  Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

20.  Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, kuriems pritarta Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2020 m. vasario 19 d. posėdyje (posėdžio protokolas Nr. 44P-2 (50):

20.1. Projektu, kurį įgyvendinant numatoma vykdyti remiamas veiklas, turi būti prisidedama prie Komunikacijos strategijos įgyvendinimo ir siekiama bent vieno iš šių prioritetinėms ES investicijų komunikacijos kryptims (aktyvi Lietuva, pažangi Lietuva, versli Lietuva, kvalifikuota Lietuva, auganti Lietuva, tolydi Lietuva, sveika Lietuva, tvari Lietuva, kurianti Lietuva, efektyvi Lietuva) priskiriamo gyventojų nuostatų ir (ar) elgsenos pokyčio. Vertinimas atliekamas pagal Aprašo 5 priede pateiktą informaciją.

20.2. Projektas atitinka pareiškėjo veiklos sritį ir veiklos tikslus. Pareiškėjas per laikotarpį nuo pareiškėjo įregistravimo dienos turi būti vykdęs ar dalyvavęs vykdant bent vieną veiklą, susijusią su ES investicijų komunikacijos kryptimi, pagal kurią teikiama paraiška. Jei paraiška teikiama pagal kelias ES investicijų komunikacijos kryptis, pateikiamas kiekvienos ES investicijų komunikacijos krypties įrodymas apie veiklų vykdymą ar dalyvavimą jas vykdant. Vertinimas atliekamas pagal pareiškėjo pateiktus pareiškėjo įstatus arba jam prilyginamą dokumentą ir Aprašo 5 priede pateiktą informaciją.

21. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniu projektų atrankos kriterijumi, nurodytu Aprašo 2 priede. Už atitiktį šiam prioritetiniam projektų atrankos kriterijui projektams skiriami balai. Pagal šį kriterijų privaloma surinkti minimali balų suma yra 24, o galima maksimali balų suma – 36.

22.  Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu projektui suteikiama mažiau kaip 24 balai, paraiška atmetama.

23.  Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 12 mėnesių nuo dotacijos sutarties dėl negrąžinamosios subsidijos (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos ir ne ilgesnė už laikotarpį, kuriuo galimiems pareiškėjams ir partneriams taikomi Aprašo 14 punkte nurodyti reikalavimai.

24.  Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne ilgiau kaip 6 mėnesiams, nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų. Prireikus pratęsti projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį ilgiau, nei nurodyta šiame Aprašo punkte, projekto sutarties keitimas turi būti suderintas su Ministerija.

25. Remiamos veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

26.  Projektu turi būti siekiama Priemonės nacionalinio stebėsenos rodiklio – P.N. 202 „Įgyvendinti informavimo ir komunikacijos projektai“. Įgyvendinant projektą šio rodiklio minimali siektina reikšmė yra 1.

27.  Aprašo 26 punkte nurodyto Priemonės nacionalinio stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas (skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt).

28. Projekto parengtumo reikalavimai netaikomi.

29Negali būti numatyta projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

30Neturi būti numatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

31. Dėl tam tikrų plastikinių gaminių poveikio aplinkai mažinimo (kaip tai suprantama pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2019/904 dėl tam tikrų plastikinių gaminių poveikio aplinkai mažinimo) renginių metu skatinama atsisakyti vartoti vienkartinius plastiko gaminius (pavyzdžiui, neperdirbamus ar pakartotiniam panaudojimui netinkamus puodelius).

32.  Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

33Projektas ir projekto remiamos veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

34Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties ES struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

35.  Tinkamos finansuoti projekto išlaidos yra tos, kurios patirtos nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. spalio 1 d. Jei projekto veiklos pradedamos įgyvendinti iki Sutarties įsigaliojimo dienos, tokios projekto išlaidos yra netinkamos finansuoti.

36.  Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų.

37. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

38. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos nurodytos lentelėje:

 

Eil. Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkamos finansuoti projekto tiesioginių veiklų vykdymo (projektą įgyvendinančio personalo darbo užmokesčio, projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio, projekto veikloms vykdyti naudojamo transporto, kitų priemonių nuomos, prekių ir paslaugų, būtinų veikloms įgyvendinti, įsigijimo ir kitos išlaidos) išlaidos, susijusios su remiamomis veiklomis. Negali būti numatyta, kad remiama (-os) veikla (-os) visa apimtimi bus vykdoma (-os) atliekant pirkimą (-us). Jei remiama (-os) veikla (-os) visa apimtimi vykdoma (-os) atliekant pirkimą (-us), atliekami Aprašo 54 punkte nustatyti veiksmai.

6.

Informavimas apie projektą

Netinkama finansuoti

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma. Netiesioginėms projekto administravimo ir susijusioms išlaidoms taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma. Šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų

Pastaba. Paraiškos formos (Aprašo 3 priedas) projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

39.  Aprašo 38 punkto lentelės 5 punkte nurodytos tinkamos finansuoti projekto išlaidos apmokamos taikant fiksuotąją sumą.

40.  Projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma nustatoma kiekvienam projektui individualiai tinkamumo finansuoti vertinimo metu atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą pagal projekto biudžetą ir, jei reikia, pareiškėjo pateiktus duomenis, kurie gali būti tikrinami.

41.  Išlaidos, apmokamos taikant fiksuotąją sumą, fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

41.1   Pagal fiksuotąją sumą, fiksuotąją normą apmokamos projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnio nuostatas.

41.2   Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotąją sumą, apmokamos atsižvelgiant į Sutartyje nustatytą fiksuotąją sumą ir Sutartyje nurodytus projekto vykdytojo pateikiamus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas.

41.3   Pagal fiksuotąją sumą apmokamos projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas įgyvendina veiklą (-as) Sutartyje nustatytomis sąlygomis ir apimtimi. Priešingu atveju visos pagal fiksuotąją sumą apmokamos projekto išlaidos nėra tinkamos finansuoti.

41.4. Projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotoji suma ir (ar) fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatytos, patikslintas fiksuotosios sumos ar fiksuotosios normos dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo šio dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.

42.  Paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

43.  Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

44.  Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti Aprašo 3 priede pateiktą paraiškos formą, kurios pildymo pavyzdys PDF formatu skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo nuorodos „Susiję dokumentai“. Paraiškos forma ir jos priedai pildomi lietuvių kalba.

45.  Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir teikia ją kartu su Aprašo 47 punkte nurodytais paraiškos priedais iki kvietimo skelbime nustatyto termino paskutinės dienos 24 val. 00 min. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainėje (toliau – DMS). Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju. 

46Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedų paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia Projektų taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.

47.  Kartu su paraiška turi būti pateikti šie paraiškos priedai:

47.1.  partnerio (-ių) deklaracija (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu (-iais) (Partnerio deklaracijos forma įtraukta į pildomą Paraiškos formą);

47.2.  dokumentai, kuriais įrodomas projekto biudžeto pagrįstumas (kiekvienos prekės ar paslaugos kainai pagrįsti pateikiami ne mažiau kaip po 2 tiekėjų komerciniai pasiūlymai, ankstesnės, panašaus pobūdžio sutartys ar nuorodos į viešai skelbiamą informaciją, taip pat rinkoje galiojančias kainas pagrindžiantys dokumentai ir kt., projektą įgyvendinančio personalo ir projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokesčio dydis grindžiamas pareiškėjo ir partnerio mokamu darbo užmokesčio vidurkiu konkrečiai pareigybei pagal darbo užmokesčio pažymas, apimančias ne mažiau kaip 312 mėnesių);

47.3.  pareiškėjo ir partnerio (-ių) įstatai arba jiems prilyginamo dokumento kopija;

47.4.  įgaliojimas pasirašyti paraišką, jei paraišką pasirašo ne pareiškėjo vadovas;

47.5. informacija, reikalinga projekto atitikčiai specialiesiems projekto atrankos kriterijams įvertinti (pagal Aprašo 5 priedą).

48.  Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma kvietimo skelbime.

49.  Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka, išskyrus Projektų taisyklių 133 punktą, pagal projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje (Aprašo 1 priedas) nustatytus reikalavimus, taip pat projekto naudos ir kokybės vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 16 skirsniuose nustatyta tvarka pagal projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelėje nustatytus reikalavimus (Aprašo 2 priedas).

50.  Jeigu įgyvendinančiosios institucijos projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias galimų skirti projektui finansavimo lėšų dydis yra mažesni už paraiškoje nurodytą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomų projektui skirti finansavimo lėšų dydį, įgyvendinančioji institucija turi per DMS apie tai informuoti pareiškėją ir su juo suderinti, ar jis sutinka įgyvendinti projektą už nustatyto dydžio skiriamų finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas su tuo nesutinka, paraiška atmetama.

51.  Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali prašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus, vadovaudamasis Projektų taisyklių 118 punkto nuostatomis.

52.  Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 90 dienų nuo kvietimo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

53.  Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, taip pat kai gaunama paraiškų, kurių suma didesnė nei kvietimui skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS, o nesant DMS funkcinių galimybių – raštu, taip pat informuoja ir Ministeriją.

54. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jei:

54.1. tas pats juridinis asmuo kaip pareiškėjas dalyvauja daugiau nei viename pagal Aprašą parengtame projekte. Atmetama (-os) vėlesnė (-ės) jo paraiška (-os);

54.2. paraiškoje nurodyta, kad visą (-as) remiamą (-as) veiklą (-as) numatyta įvykdyti atliekant pirkimą (-us);

54.3. pateikus paraišką pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui nėra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinių, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui).

55. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Aprašo 54 punkte ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

56.  Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

57.  Paraiškų baigiamąjį vertinimo aptarimą organizuoja ir Paraiškų vertinimo rezultatų aptarimo grupės sudėtį sudaro įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 146 punkte nustatyta tvarka.

58.  Projektų atranką vykdo įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka (šiuo atveju Ministerija sprendimų dėl projektų finansavimo, nurodytų Projektų taisyklių 153 punkte, nepriima).

59.  Per 14 dienų nuo paraiškų vertinimo ir atrankos pabaigos įgyvendinančioji institucija svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbia sąrašą pareiškėjų, kurių projektai buvo arba nebuvo atrinkti finansuoti, ir apie tai DMS informuoja pareiškėjus.

60.  Baigusi paraiškų vertinimą, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 9 priede nustatytą formą parengtą Sutarties projektą (Aprašo 4 priedas) pateikia pareiškėjui ir nurodo pasiūlymo pasirašyti Sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti Sutarties pasirašymo terminą.

61.  Sutarties originalas pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

62.  Projektas įgyvendinamas pagal Sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

63.  Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą Projektų taisyklių VII skyriaus 37 skirsnyje nustatyta tvarka pasirinkdamas projekto veiklos apimčiai proporcingus informavimo apie projektą veiksmus:

63.1.  interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) turi būti paskelbta informacija apie įgyvendinamą projektą;

63.2projekto įgyvendinimo pradžioje turi būti pakabinamas bent vienas plakatas (ne mažesnis kaip A3 formato). Plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą).

64.  Projekto vykdytojo įgyvendinamose informavimo apie projektą priemonėse turi būti naudojamas 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų ženklas (toliau – ženklas), atitinkantis 2014 m. liepos 28 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 821/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų dėl išsamios programų įnašų pervedimo ir valdymo tvarkos, finansinių priemonių ataskaitų teikimo, veiksmams skirtų informavimo ir komunikacijos priemonių techninių charakteristikų ir duomenų įrašymo ir saugojimo sistemos taikymo taisyklės, su visais pakeitimais, II skyriuje nustatytas technines charakteristikas.

65. Projekto vykdytojas, atlikdamas Aprašo 63.2 papunktyje ir 64 punkte nurodytus informavimo apie projektą veiksmus, turi vadovautis šioje nuorodoje https://www.esinvesticijos.lt/lt//2014-2020_ES_fondu_zenklas pateikiamomis rekomendacijomis.

66. Projekto vykdytojas kiekvienos remiamos veiklos įgyvendinimo metu turi užtikrinti, kad projekto tikslinėms auditorijoms būtų pranešta apie projekto finansavimą iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų – vaizdinėse priemonėse naudojant ženklą ir informuojant apie finansavimą iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, o garsinėse priemonėse žodžiu įgarsinant, kad remiama veikla finansuojama Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

67. Ministerija, savo iniciatyva įvertinusi projektų vykdomų veiklų rezultatus, geriausius projektus gali savo lėšomis viešinti papildomai.

68.  Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų taisyklių VII skyriaus 42 skirsnyje nustatyta tvarka.

69.  Projekto patikros vietose neatliekamos.

70.  Siekdamas įsitikinti, ar projekto rezultatas (-ai) pasiektas (-i), įgyvendinančiosios institucijos atstovas gali apsilankyti projekto veiklų įgyvendinimo vietoje (pvz., organizuojamame renginyje), išskyrus tuos atvejus, kai projekto veiklų rezultatų faktiniu įvykdymu gali įsitikinti nevykdamas į vietą (pvz.: laidos, interneto svetainė ir pan., kurių įrašai, nuorodos ir kita informacija pateikiami įgyvendinančiajai institucijai).

71Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti nuo Sutarties įsigaliojimo dienos, bet ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Sutarties įsigaliojimo dienos. Projektui netaikomi investicijų tęstinumo ir ataskaitų po projekto finansavimo pabaigos teikimo reikalavimai.

72.  Projekto vykdytojo patirtos išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu įgyvendinančiajai institucijai pateikus galutinį mokėjimo prašymą, atsižvelgiant į Sutartyje nustatytas fiksuotąsias sumas ir fiksuotąją normą bei pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Teiktini dokumentai nurodomi Sutartyje.

73. Tarpinius mokėjimo prašymus projekto vykdytojas teikia nedeklaruodamas išlaidų, bet teikdamas informaciją apie planuojamas ir (ar) pradėtas vykdyti remiamas veiklas, taip pat informuodamas apie galutinio mokėjimo prašymo pateikimą (Projektų taisyklių 6 priedas).

74.  Projekto vykdytojas gali prašyti iki 30 procentų avanso projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos.

75.  Išmokamas projekto avansas turi būti draudžiamas Projektų taisyklių 224 punkte nustatytais atvejais ir tvarka.

76. Projekto vykdytojas projekto dalyvius turi informuoti, kad dalyvaudami vykdomose remiamose veiklose jie sutinka, kad jų duomenys bus tvarkomi projekto vykdytojo, įgyvendinančiosios institucijos ir Ministerijos projektų finansavimo ir administravimo tikslais. Tuo atveju, jeigu sutikimas negaunamas, projekto dalyvis negali būti priskiriamas projekto tikslinei auditorijai.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

77.  Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

78.  Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

_____________________________