isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO LIGONINĖS DIREKTORIAUS 2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 30 d. Nr. T-114

Pakruojis

 

              Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-176 ,,Dėl Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės įstatų patvirtinimo“ patvirtintų Viešosios įstaigos  Pakruojo ligoninės įstatų 9.11. papunkčiu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 27 d. sprendimu Nr. T-55 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 297 punktu ir atsižvelgdama į VšĮ Pakruojo ligoninės 2020 m. balandžio 7 d. raštą Nr. S-129 „Dėl Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitos patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

              Patvirtinti Viešosios įstaigos Pakruojo ligoninės direktoriaus 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Saulius Margis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                

                                                                                       PATVIRTINTA

                                                                                       Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

                                                                                       2020 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-114

                                                                           

                                                                                                                                                                                          

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO LIGONINĖS DIREKTORIAUS 2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

BENDRA INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ

 

Viešoji įstaiga Pakruojo ligoninė pagal Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme nustatytą nomenklatūrą yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Pakruojo rajono savivaldybės turto ir lėšų įsteigta viešoji asmens sveikatos priežiūros ne pelno siekianti įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

Įstaiga savo veikloje vadovaujasi LR Konstitucija, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais bei norminiais aktais, o taip pat įstatais.

Įstaiga yra juridinis asmuo, ne pelno siekianti viešoji įstaiga, turinti ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, firminį ženklą, sąskaitas banke. Įstaigos buveinė yra: L. Giros g. 3, Pakruojis. Įstaiga yra ribotos turtinės atsakomybės, pagal savo prievoles atsako savo turtu. Įstaigos ūkiniai metai sutampa su kalendoriniais. Veikla neterminuota. Įstaigos kodas 168061612, įregistruota 1997 m. spalio 8 d.

 

ĮSTAIGOS TEIKIAMOS PASLAUGOS

 

Įstatymų nustatytais atvejais įstaiga gali imtis tam tikros rūšies veiklos tik gavusi įstatymų nustatyta tvarka išduotą licenciją ar leidimą. Įstaiga privalo turėti visas licencijas (leidimus), kurios įstatymuose numatytos kaip būtinos jos veiklos sąlygos.

Įstaiga verčiasi asmens sveikatos priežiūros veikla ir teikia šias asmens sveikatos priežiūros paslaugas:

- antrinės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros: vidaus ligų, vaikų ligų II, geriatrijos, reanimacijos ir intensyviosios terapijos I-I (vaikų ir suaugusiųjų), reanimacijos ir intensyviosios terapijos I-II (vaikų), reanimacijos ir intensyviosios terapijos I-II (suaugusiųjų);

- pirminės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros: palaikomojo gydymo ir slaugos, ambulatorinės paliatyviosios pagalbos suaugusiesiems ir vaikams;

- antrinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros medicinos: vidaus ligų, neurologijos, kardiologijos, gastroenterologijos, endokrinologijos, reumatologijos, pulmonologijos, oftalmologijos, otorinolaringologijos, nefrologijos, vaikų ligų, vaikų kardiologijos, ortopedijos ir traumatologijos, fizinės medicinos ir reabilitacijos, akušerijos ir ginekologijos, urologijos, chirurgijos, neurochirurgijos, endoskopijos, echoskopijos, radiologijos (rentgenodiagnostikos, ultragarsinių tyrimų);

- akušerio- akušerio praktikos;

- slaugos: anestezijos ir intensyviosios terapijos slaugos, bendrosios praktikos slaugos, fizinės medicinos ir reabilitacijos slaugos, hemodializės slaugos, vaikų slaugos, sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos;

- kitos ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros: logopedijos, kineziterapijos, ergoterapijos, suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos I (judamojo – atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų), suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos II (nervų sistemos ligų, judamojo – atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų, ginekologinių ligų), vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos, masažo, kineziterapeuto padėjėjo praktikos;

- bendrąsias asmens sveikatos priežiūros: hemodializės, dienos chirurgijos, laboratorinės diagnostikos ir atlieka šiuos tyrimus:

hematologinius;

organizmo skysčių;

kaprologinius;

biocheminius;

kraujo krešėjimo.

Įstaigos kita įstatymų nedraudžiama veikla: personalo darbo ir poilsio sąlygas gerinanti veikla; pacientų sveikatos priežiūros sąlygas gerinanti veikla; konferencijų, seminarų, tobulinimosi kursų organizavimas; suaugusiųjų ar kitas mokymas; kvalifikacijos tobulinimas; kita, niekur kitur nepriskirta, verslo veikla.

 

DARBUOTOJŲ STRUKTŪRA IR PAREIGYBĖS

 

          2019 metais įstaigos vidutinis metinis darbuotojų skaičius – 177 fiziniai asmenys, 2019 m. gruodžio 31 d. – 173 darbuotojai. Vidutinis metinis darbo užmokestis – 958 eurai.

          1 lentelė. Patvirtinti etatai.

Eil. nr.

Darbuotojų pareigybės

(sugrupuota pagal  Forma Nr. DU-ASPĮ patvirtinta VLK direktoriaus prie SAM 2018-05-30d. Nr.1K-161 redakcija)

Etatų skaičius

2019-01-01

Etatų skaičius

2019-12-31

Skirtumas

1.

Administracija

17,75

17,75

-

2.

Gydytojai

46,85

46,85

-

3.

Slaugytojai

47,85

46,85

-1,00

4.

Kitas personalas, teikiantis asmens sveikatos priežiūros paslaugas

22,00

22,00

-

5.

Kitas personalas

46,00

44,75

-1,25

 

Iš viso:

180.45

178.20

-2.25

          2019 m. gruodžio 31 d. laisvi etatai:

          18,225 – gydytojų;

          0,75 – direktoriaus pavaduotojo;

           0,5 – medicinos biologo;

           0,5 – logoterapeuto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 lentelė. Darbuotojų etatų skaičiaus dinamika

 

ĮSTAIGOS FINANSINĖS IR ŪKINĖS VEIKLOS RODIKLIAI

 

          Ligoninė 2019 metus baigė turėdama 156 211,16 eurų teigiamą finansinį rezultatą. Tam įtakojo:  nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. VšĮ Pakruojo ligoninei iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidoms apmokėti, paslaugos bazinei kainai didinti, papildomai skirta 8,2 % mėnesinės sutartinės sumos. Skirta suma buvo rekomenduojama didinti medikų darbo užmokestį. Siekiant užtikrinti įstaigos finansinį stabilumą darbo užmokestis padidintas tik daliai gydytojų. Papildomas 100 tūkst. eurų finansavimas iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų, kuris buvo skirtos Vaikų ligų ir Priėmimo – skubios pagalbos skyrių budinčių gydytojų darbo užmokesčio daliniam padengimui.

Pagrindinės įstaigos pajamos:

o     už suteiktas paslaugas pagal asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto (toliau – PSDF) sutartis su Šiaulių, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Vilniaus teritorinėmis ligonių kasomis – 87,1 %;

o     pagrindinės veiklos pajamos už mokamas medicinines paslaugas kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims  – 5,2 %;

o   kitos veiklos – nemedicininės – pajamos – 0,2 %;

o   tikslinės finansavimo lėšos specialiosioms programoms  – 7,5 %.

          Įstaigos bendrąsias sąnaudas sudaro:

§  pagrindinės veiklos sąnaudos – 92,0 %;

§  kitos nemedicininės veiklos – 0,1 %;

§  finansavimo sąnaudos tikslinėms programoms – 7,9 %.

          Sąnaudos darbo užmokesčiui (be Sodros įmokų) nuo pagrindinių įstaigos veiklos pajamų atėmus nepanaudotų atostogų rezervą sudaro 72,2 %, neviršija nustatyto normatyvo – 80 %.

          Pagrindinę ligoninės išlaidų dalį 75,4 % sudaro darbuotojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos, kartu su sukauptu nepanaudotų atostogų rezervu.

          Medicinos reikmenys ir paslaugos sudaro 7,3 %  įstaigos sąnaudų.

          Kitoms lentelėje išvardintoms sąnaudoms tenka apie 17,3%.

          Didžiausia sąnaudų dalis tenka darbo užmokesčio fondui. 27 % darbuotojų gauna minimalią mėnesinę algą, kuri kas metais didėja, tačiau padidėjimui kompensuoti lėšų neskiriama.

 

 

 

 

3 lentelė                 

 

Rodikliai

Iš viso, Eur

1.

Pajamos

2 662 423

1.1

Pagrindinės veiklos PSDF pajamos

2 317 926

1.2

Pagrindinės veiklos mokamos medicininės ir kitos pajamos

139 073

1.3

Kitos veiklos nemedicininės pajamos

6 755

1.4

Finansavimo pajamos

198 669

2.

Sąnaudos

2 506 212

2.1

Darbo  užmokesčiui

1 856 493

2.2

Socialinio draudimo įmokoms

33 157

2.3

Kraujo produktams įsigyti

5 984

2.4

Vaistams, tirpalams, tvarsliavai įsigyti

40 601

2.5.

Medicinos pagalbos priemonėms įsigyti

111 426

2.6.

Laboratorinių tyrimų ir kitų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų kitose gydymo įstaigose, išlaidoms apmokėti

24 117

2.7.

Pacientų transportavimui

24 295

2.8.

Maitinimui

47 023

2.9.

Už šildymą

39 733

2.10.

Už elektros energiją

27 784

2.11.

Už vandentiekį ir kanalizaciją

15 459

2.12.

Už ryšio paslaugas

5 189

2.13.

Darbuotojų kvalifikacijai kelti

1 457

2.14.

Einamajam remontui

 

49 926

2.15.

Mokesčiams į biudžetą

0

2.16.

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos

121 516

2.17.

Civilinės atsakomybės draudimui

6 208

2.18.

Kitos išlaidos

93 844

3.

Finansinis rezultatas  (perviršis)

156 211

        Pastaba: eilutę „Kitos sąnaudos“ sudaro skalbinių skalbimas, atsargos eksploatacijai, švaros priemonės, kanceliarinės prekės, blankai, atliekų tvarkymas, buitinių atliekų išvežimas,  liftų priežiūra, vandens tyrimai, deratizacija, objekto apsauga, nuoma ir kitos išlaidos.

 

4 lentelė. Pakruojo ligoninės pajamos ir išlaidos (tūkst. Eur)

 

VEIKLOS RODIKLIAI

5 lentelė

Veiklos rodiklio pavadinimas

2019 m.

STACIONARINĖS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOS

 

Aktyviojo gydymo paslaugų lovų iš viso (2019-12-31),

            iš jų:

31

Vaikų ligų skyriaus lovos

9

Vidaus ligų skyriaus lovos

21

Dienos chirurgijos - reanimacijos skyriaus lovos

1

Aktyviojo gydymo paslaugos (etapai)

1 407

SLAUGOS  PASLAUGOS

 

Palaikomojo gydymo ir slaugos skyriaus lovų            (2019-12-31 )

48

Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos (lovadieniai)

15 433

Sergančių cukriniu diabetu slaugos paslaugos

152

AMBULATORINĖS SPECIALIZUOTOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGOS

 

Gydytojų specialistų konsultacijos

24 519

Ambulatorinės chirurgijos paslaugos

102

Skubiosios medicinos pagalbos paslaugos

994

Dienos chirurgijos paslaugos (etapai)

52

Stebėjimo paslaugos (suaugusiems ir vaikams)

1 009

Dienos stacionaro paslaugos, iš jų:

 

Vidaus ligų paslaugos  (lovadieniai)

6 156

Vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos ambulatorinių paslaugų kompleksai (lovadieniai)

2 626

BRANGIEJI TYRIMAI IR PROCEDŪROS

 

Paprastosios hemodializės paslaugos (ilgalaikio gydymo metu)

96

Paprastosios hemodializės paslaugos (ambulatorinėmis sąlygomis)

1 276

MEDICININĖS REABILITACIJOS PASLAUGOS

 

Ambulatorinėje reabilitacijoje gydyti ligoniai

283

Ambulatorinės reabilitacijos paslaugos (lovadieniai)

3 935

 

6 lentelė. Stacionaro aktyviojo gydymo paslaugų (etapų) skaičius                                                                      

                         

 

 

 

 

 

 

7 lentelė. Ambulatorinių konsultacijų ir slaugos – palaikomojo gydymo paslaugų dinamika

 

       

 

8        lentelė. Ambulatorinių specializuotų paslaugų dinamika

 

ĮSTAIGOS VALDYMO SĄNAUDOS

 

  VšĮ Pakruojo ligoninės valdymo organas yra administracija. Valdymo išlaidos 59867,02  Eur, iš jų:

darbo užmokestis – 57 228,37 Eur;

mokesčiai Sodrai – 1 226,65 Eur;

komandiruotės išlaidos – 1 412 Eur.

Išlaidos valdymo sąnaudoms sudaro 2,39 % visų įstaigos išlaidų.

Valdymo sąnaudų rodiklis:

darbo užmokesčio (be įmokų Sodrai) ir komandiruotės išlaidų, sudaro 2,28 % visų įstaigos išlaidų;

 nuo pagrindinės veiklos pajamų – 2,44 %.

 

VYKDYTI PROJEKTAI

 

VšĮ Pakruojo ligoninė 2018 m. vykdė šiuos projektus:

„Elektroninių sveikatos paslaugų plėtra Šiaulių regiono asmens sveikatos priežiūros įstaigose";

 „Sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo gerinimas neįgaliesiems VšĮ Pakruojo ligoninėje“. Projekto vertė119 970,00 €.

         Įstaiga įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. 1290 „Dėl Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano“ patvirtintą Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo planą ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. balandžio 27 d. Nr. V-532 įsakymu „Dėl Šiaulių apskrities asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo plano patvirtinimo“ patvirtintą Šiaulių apskrities asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo planą.

 Iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto tęstinėms sveikatos programoms įgyvendinti         2019 m. gautos lėšos:

a) priėmimo – skubios pagalbos užtikrinimui – 50 000 Eur;

b) Vaikų ligų skyriaus gydytojų darbo užmokesčio išlaidų daliniam padengimui – 50 000 Eur;

c) mirtingumo nuo ūmių širdies ir kraujagyslių ligų būklės mažinimo programai – 1 270,50 Eur;

d) traumų profilaktikos priemonių įgyvendinimo programai – 4 265,22 Eur;

Iš viso: 105 535,72 Eur.               

Bendros finansavimo pajamos yra 198 669,40 Eur.    

 

INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ DIEGIMO IR VYSTYMO LYGIS

 

VšĮ Pakruojo ligoninėje 2019 metai buvo nuolat atnaujinama interneto svetainė. Pateiktas prašymas prisijungti prie išankstinės pacientų registravimo informacinės sistemos (IPR). Dalyvaujame E. sveikatos  projekte ,,Elektroninių sveikatos paslaugų plėtra Šiaulių regiono sveikatos priežiūros įstaigose”, kuriame esame partneriai. 2019 m., pasiekėme tokius rodiklius: e-receptas 95,29 proc., E003 – 97,8 proc., E025 – 5940 vnt., E027 - 198 vnt., E027-va – 8982 vnt., E106 – 102 vnt. Tris kartus atnaujinta buhalterinė programa ,,Progra‘‘.

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS PAKRUOJO LIGONINĖS 2019 METŲ SIEKTINOS IR PASIEKTOS VEIKLOS UŽDUOTYS

 

Vadovaujantis Lietuvos Nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2019 metų siektinomis reikšmėmis

 

 

Eil. Nr.

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

VšĮ Pakruojo ligoninė

Siektina reikšmė

I

Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai (Kiekybiniai)

 

1.

Praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

PASIEKIMAS

Finansinis rezultatas teigiamas – 156 211,16 eurų. Tam įtakojo papildomas 100 tūkst. eurų finansavimas iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų, kuris buvo skirtos Vaikų ligų ir Priėmimo – skubios pagalbos skyrių budinčių gydytojų darbo užmokesčio daliniam padengimui.

VšĮ Pakruojo ligoninei iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidoms apmokėti, paslaugos bazinei kainai didinti, papildomai skirta 8,2 % mėnesinės sutartinės sumos. Skirta suma buvo rekomenduojama didinti medikų darbo užmokestį. Siekiant užtikrinti įstaigos finansinį stabilumą darbo užmokestis padidintas tik daliai gydytojų.

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Pajamos   2 662 423,48 Eur

Sąnaudos  2 506 212,32 Eur

 

 

 

                                                                                

 

 

 

 

 

           

2.

Sąnaudų darbo užmokesčiui dalis                

 

PASIEKIMAS

Lyginant 2018 m. vidutinį ir metinį darbo užmokestį sveikatos priežiūros specialistams 2019 m.  padidėjo 12 %.

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Vidutinis metinis sveikatos priežiūros specialistų darbo užmokestis (etatui)

2018 m. 973 Eur       

2019 m. 1 090 Eur

(Darbo užmokestis nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. didėjo gydytojams konsultantams, kurie gauna procentinį atlyginimą už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, o nuo spalio 1 d. didėjo valandinis darbo užmokestis budintiems vidaus ligų gydytojams.

Visiems kitiems medicinos darbuotojams darbo užmokestis nebuvo didintas).

 

3.

Sąnaudų valdymo išlaidoms dalis                

PASIEKIMAS

Valdymo sąnaudos darbo užmokesčiui (be įmokų Sodrai) –             57 228,37 Eur ir komandiruotės išlaidos –  1 412 Eur sudaro 2,34 % visų įstaigos išlaidų.

Visos valdymo išlaidos yra 59 867,02 Eur, tai darbo užmokestis, mokesčiai Sodrai ir komandiruotės išlaidos, sudaro 2,39 % visų įstaigos išlaidų.

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Valdymo sąnaudos  59 867,02 Eur

Įstaigos visos sąnaudos 2 506 212,32 Eur

 

 

 

4.

Finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

PASIEKIMAS

Įsipareigojimų koeficientas – 0,17

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Įsipareigojimai 430 607,67 Eur

Sąnaudos 2 506 212,32 Eur

 

5.

Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas

PASIEKIMAS

Lyginant 2018 m. laikotarpį 2019 m. už mokamas medicinines paslaugas surinkta 17,7 % ( 20 897 eurų) daugiau . Iš steigėjo gauta 54,6% ( 37 253 eurų) daugiau nei 2018 m.

Gauta parama – 3 347,35  eurai  gyventojų pajamų mokesčio           2 proc. – 257,84 eurai.

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Mokamos medicininės paslaugos:

2019 m. 139 073 Eur

2018 m. 118 176 Eur

Steigėjo lėšos:

2019 m. 105 536 Eur

2018 m. 68 283 Eur

 

 

 

 

II

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai (Kokybiniai)

 

 

 

1.

Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo visų per metus įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

PASIEKIMAS 

Vykdant VšĮ Pakruojo ligoninės direktoriaus  2017-12-29 įsakymą Nr. V-219 „Dėl pacientų pasitenkinimo lygio rodiklio“, 2019 metais Vidaus ligų, Vaikų ligų ir Palaikomojo gydymo ir slaugos skyriuose surinkta 462 anoniminės anketos (iš jų 434 tinkamai užpildytos) tai sudarė 20,4 proc. ligoninėje gydytų pacientų. Iš viso per 2019 metus šiuose minėtuose skyriuose gydyti 1630 pacientai. Atlikus užpildytų anketų duomenų analizę, gautas bendras pacientų pasitenkinimo ASPĮ lygis – 0,97 (97 proc.).

 

2.

Gautų pacientų skundų dėl įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus ir pagrįstų skundų dalis

PASIEKIMAS

Pacientų skundų nėra.

3.

Gautų pagrįstų skundų dalis nuo visų įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes 

PASIEKIMAS

Pacientų skundų nėra

4.

Taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

Suteiktas Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas

Vykdant korupcijos prevenciją VšĮ Pakruojo ligoninėje  vadovaujamasi sudarytu dėl korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo 2017- 2019 metų priemonių planu. Ligoninėje sudaryta Korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymo komisija. Ligoninės interneto svetainėje ir informaciniuose skyrių stenduose skelbiama: VšĮ Pakruojo ligoninės direktoriaus kreipimasis ir informacija, kur reikėtų kreiptis pacientams susidūrus su korupcinio pobūdžio veika;

 ligoninės korupcijos prevencijos programa; ligoninės darbuotojų, susidūrusių su galima korupcinio pobūdžio nusikalstama veika, elgesio taisyklės;

 ligoninės darbuotojų elgesio kodeksas;

informacija apie mokamas ir nemokamas  paslaugas; ligoninės vidaus tvarkos taisyklės ir kita svarbi pacientams informacija.

2019 metais buvo atliktos trijų stacionaro skyriuose gydytų pacientų anoniminės apklausos – siekta įvertinti ir išsiaiškinti pacientų nuomonę  apie ligoninėje teikiamas paslaugas bei gauti informaciją apie galimas korupcinio pobūdžio veikas. Iš viso surinktos 401 anketos. Apibendrinus duomenis: pacientai teigiamai vertino medicinos personalo elgesį, kultūrą, informacijos suteikimą, visi apklausti pacientai tvirtino, kad ligoninės medicinos personalas nebuvo užsiminęs ar leido suprasti apie neoficialius mokėjimus, nemokėjo papildomai už tyrimus, pirko tik vaistus, neįrašytus į būtinųjų vaistų sąrašą.

2019 metais gamybinių susirinkimų metu 59 Vaikų ligų, Vidaus ligų, Palaikomojo gydymo ir slaugos skyrių medicinos darbuotojams pakartotinai pravesti mokymai etikos ir korupcijos prevencijos klausimais. 2019-10-24 ligoninės darbuotojams organizuoti 2 valandų mokymai kuriuos vedė STT Šiaulių valdybos Korupcijos prevencijos poskyrio viršininkė Rita Šikšnienė: tema – „Korupcijos samprata ir pasireiškimas Lietuvoje. Korupcijos rizikos sveikatos apsaugos sistemoje“. Mokymuose dalyvavo 58 įstaigos darbuotojai.

5.

Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)

PASIEKIMAS

VšĮ Pakruojo ligoninė naudoja vidinę pacientų registravimo sistemą. Įstaigos interneto puslapis buvo įvertintas 9/14 balais. Darbuotų darbo krūvio apskaitą vykdome buhalterine programa ,,Progra“, taip pat duomenys TLK perduodami ,,Metas“ sistema. Įstaigos rodikliai elektroninėje sveikatos sistemoje:   E-receptas – 95,29 proc. E003 – 1645, 97,8 proc. vnt., E025 – 5940 vnt., E027 – 198 vnt., E027-va – 8982 vnt., E106 – 102 vnt.

6.

Suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per ketvirtį ir per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

PASIEKIMAS

Per 2019 metus suteiktos 57 757 asmens sveikatos priežiūros paslaugos:

                                    I ketvirtis – 15 020

                                    II ketvirtis – 14 688

                                    III ketvirtis – 12 096

                                    IV ketvirtis – 15 953

 

Žemiau pateiktoje lentelėje pateikti duomenys

SUTEIKTŲ ASP PASLAUGŲ APIMČIŲ DUOMENYS IŠ EKONOMINIŲ ATASKAITŲ

Lentelė

Ambulatorinės specializuotos ir stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos (pagal TLK ir ASPĮ sutartį) pavadinimas

Apskaitomo rodiklio pavadinimas

pagal ekonomines

ataskaitas

Apimčių faktas

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

Metai

Ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos:

 

 

 

 

 

 

Gydytojų specialistų konsultacijos

paslauga

6451

6190

5201

6677

24519

Ambulatorinės chirurgijos  paslaugos

paslauga

20

26

26

30

102

Skubiosios medicinos pagalbos paslaugos

paslauga

221

300

258

215

994

Dienos stacionaro paslaugos (vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugos)

lovadienis

592

682

554

798

2626

Dienos stacionaro paslaugos ( vidaus ligų)

lovadienis

1566

1609

1160

1821

6156

Stebėjimo paslaugos (suaugusiems ir vaikams)

paslauga

240

240

245

284

1009

Dienos chirurgijos paslaugos

etapas

15

12

11

14

52

Stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos:

 

 

 

 

 

 

Kitos aktyviojo gydymo paslaugos

etapas

423

340

287

357

1407

Slaugos paslaugos:

 

 

 

 

 

 

Slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugos

lovadienis

4466

3618

3152

4197

15433

Sergančiųjų cukriniu diabetu paslaugos

paslauga

16

54

28

54

152

Brangieji tyrimai ir procedūros:

 

 

 

 

 

 

Paprastosios hemodializės paslaugos

paslauga

324

372

362

314

1372

Medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugos:

 

 

 

 

 

 

Suaugusiųjų medicininė reabilitacija (ambulatorinė)

lovadienis

686

1245

812

1192

3935

IŠ VISO

 

15020

14688

12096

15953

57757

7.

Vidutinis laikas nuo paciento kreipimosi į įstaigą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo momento iki paskirto paslaugos gavimo laiko pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

PASIEKIMAS

Įstaigoje pacientams suteikiama gydytojo konsultanto paslauga neviršija 30 kalendorinių dienų, tai matosi Šiaulių teritorinei ligonių kasai kas mėnesį pateiktose stebėsenos eilių ataskaitose. Viršyta dienų skaičių eilė gali susidaryti tik gydytojo konsultanto kasmetinių atostogų metų arba susirgus .

 

Dienos chirurgijos paslaugoms eilių nėra.

 

8.

Įstaigoje dirbančių darbuotojų ir etatų skaičius; įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus

PASIEKIMAS

Vidutinis metinis:

Darbuotojų skaičius – 177

Etatų skaičius (užimtų) – 160,075

 

2019-12-31 dirbančių darbuotojų skaičius –173

Etatų skaičius (patvirtintų) – 178,200

Etatų skaičius (užimtų) – 158,225

2019 m. suteiktos 57 757 asmens sveikatos priežiūros paslaugos

 

9.

Vidutinė hospitalizuotų (pacientų gydymo trukmė įstaigoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes (taikoma tik antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas* teikiančioms įstaigoms)

 

PASIEKIMAS

Vidutinė gydymo trukmė 6.6 dienos

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Etapų lovadieniai 9 340

Gydytų pacientų etapai 1 407

 

 

10.

Lovos užimtumo rodiklis įstaigoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes (taikoma tik antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioms įstaigoms)

PASIEKIMAS

Aktyvaus gydymo lovos užimtumas – 301.3 d. / 82.5 %

Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Etapų lovadienių skaičius 9 340

Lovų skaičius 31

(301.3*100 / 365)

III

Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

 

1.

Absoliutus likvidumo rodiklis

PASIEKIMAS

Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis siekia 0,46. Rodiklio reikšmė apskaičiavimui:

Trumpalaikių investicijų vertė 53 287,03 Eur +

Pinigų ir pinigų ekvivalentų vertė 144 177,99 Eur

Trumpalaikiai įsipareigojimų vertė 430 607,67 Eur

 

2.

 

Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

PASIEKIMAS

Ne mažiau kaip 1

Vykdyti 2 pirkimai

3.

Vaistų, kurie įsigyti per VšĮ centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – VšĮ CPO LT) elektroninį katalogą, vertės dalis nuo bendros vaistų, kuriuos galima įsigyti per VšĮ CPO LT elektroninį katalogą, vertės

PASIEKIMAS

31 394,82 Eur

 

TIKRINUSIŲ INSTITUCIJŲ IŠVADOS          

 

Pakruojo ligoninės veiklą tikrino Šiaulių visuomenės sveikatos centras, Šiaulių TLK. Pažeidimų neužfiksuota.

 

PAGRINDINĖS ĮSTAIGOS PROBLEMOS

 

Siekiant sumažinti išlaidas už šildymą, reikalinga ligoninės pastatų renovacija. Būtinas kapitalinis remontas visam ligoninės stogui, nes esama bituminė danga susidėvėjo, praleidžia vandenį, o kasmetinis dalinis remontas efekto nebeduoda. Atliktas stogo būklės vertinimas, pateiktas Pakruojo ligoninės statinių apžiūros  aktas, sudaryta sąmata stogo renovacijos darbams. Reikalinga 242 490 eurų.

Ligoninės teritorija nėra pritaikyta didėjančiam pacientų automobilių kiekiui, parkuojami lankytojų automobiliai apsunkina, o kartais ir blokuoja judėjimą GMP, ir ligoninės autotransportui, todėl būtina įrengti papildomas automobilių stovėjimo aikšteles.

Vidaus ligų skyriuje kiekvienais metais savo jėgomis atliekamas kosmetinis patalpų remontas neatitinka šiuolaikinių higieninių reikalavimų. Tikslinga atlikti esminį Vidaus ligų skyriaus remontą.

Išliekanti problema – Pakruojo ligoninės Vaikų ligų skyrius. Skyriaus veikos rodikliai blogėja dėl itin mažėjančio vaikų skaičiaus rajone. Tai atsispindi palyginus kelių metų rodiklius: 2016 m. gydyti 679 pacientai, 2017 m. – 474, 2018 m. – 430, 2019 m. – 341. 2019 m. gavo 50 000 tūkst. eurų iš Pakruojo rajono savivaldybės biudžeto lėšų, kuris buvo skirtas Vaikų ligų skyriaus budinčių gydytojų darbo užmokesčio daliniam padengimui. Būtina neatidėliotinai  spręsti vaikų ligų skyriaus tolesnės veiklos.

Viena iš didžiausių problemų – gydytojų stygius. Dauguma dirbančiu amžiaus vidurkis perkopė per 60 metų.

ATEITIES PLANAI              

 

Numatoma toliau plėtoti slaugytojo diabetologo veiklą, kitas ambulatorines paslaugas pacientams. Įstaigos materialinės bazės stiprinimas, gydytojų specialistų paieška. 2019 metais pradėti įgyvendinti ES finansuojamą projektą ,,Geriatrijos paslaugų plėtra VšĮ Pakruojo ligoninėje“ – pagrindinis tikslas yra pagerinti ligoninės teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę bei prieinamumą vyresnio amžiaus Pakruojo rajono gyventojams. Įsigyta reikalinga šiuolaikiška medicinos bei kita įranga ir suremontuotos patalpos sudarys sąlygas užtikrinti efektyvią sveikatos priežiūrą, pagerinti pagyvenusių asmenų sveikatos būklės ištyrimą bei parinkti efektyviausią gydymą ligoninės kompetencijos ribose. Įgyvendintas projektas prisidės prie sveiko senėjimo skatinimo, pagyvenusių asmenų sveikatos būklės palaikymo.

 

 

 

2019 METŲ VEIKLOS UŽDUOTYS     

 

Įgyvendinant pagrindinę įstaigos misiją, siekti ilgalaikių tikslų – teikti pacientams saugias, mokslu pagrįstas, kokybiškas, atitinkančias pacientų poreikius ir lūkesčius, sveikatos priežiūros paslaugas. Užtikrinti pacientų privatumą, žmogiškąją pagarbą ir orumą, sukurti patrauklų saugios ligoninės įvaizdį. 2019 metais numatoma išlaikyti rajoninio lygio ligoninei privalomą sveikatos priežiūros paslaugų lygį ir jį atitinkančią struktūrą. Įvertinus situaciją Lietuvos sveikatos apsaugos sektoriuje, numatomos 2019 metų VšĮ Pakruojo ligoninės veiklos užduotys:

1. Subalansuoti metinį pajamų ir išlaidų santykį. Padidėjus asmens sveikatos priežiūros paslaugų balo vertei, pasiekti teigiamą įstaigos veiklos  rezultatą.

2. Siekti, kad išlaidos, susijusios su įstaigos valdymu, neviršytų 4 procentų.

3. Pritraukti papildomų lėšų ne mažiau kaip 8 proc. visų pajamų.

4. Pacientams teikti mokslu ir pažangiausiomis technologijomis pagrįstas, saugias, kokybiškas, atitinkančias pacientų poreikius, interesus bei lūkesčius asmens sveikatos priežiūros paslaugas, tuo siekiant kelti paciento pasitenkinimo įstaigos teikiamomis paslaugomis lygį. Atliekant monitoringą mažinti pacientų skundų tendencijas. Siekti, kad pasitvirtinusių rašytinių skundų skaičius neviršytų 0,5 proc. visų ambulatorinių apsilankymų ir stacionarinių atvejų skaičiaus.

5. Plėtoti ir tobulinti kokybės vadybos sistemą. Atlikti ne mažiau kaip dešimt medicininių auditų per metus. Pasikeitus teisės aktams – 100 procentų pakeisti kokybės vadybos procedūras.

6. Siekti, kad darbuotojų kaita neblogintų įstaigos veiklos ir darbo organizavimo rezultatų ir nebūtų didesnė kaip 10 proc.

7. Išlaikyti aukštas prioritetinių paslaugų apimtis, siekti, kad suteiktų prioritetinių paslaugų skaičius nebūtų mažesnis kaip 2018 m.

8. Pasiekti medicininių dokumentų teikimo lygį pagal E. sveikatos sistemos 2017–2025 metų plėtros programą.

9. Diegti ir atnaujinti pažangias informacines technologijas, nuolat pagal poreikius atnaujinti interneto svetainę.

10. Siekti įvykdyti rekomenduojamas kovos su korupcija priemones vadovaujantis LR sveikatos ministro 2015 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. „Dėl Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardo suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

VISUOMENINĖ PROFESINĖ VEIKLA

 

Dalyvavau Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos veikloje, periodiškai kėliau profesinę kvalifikaciją įvairių kursų, paskaitų ir mokymų programose. Esu Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos valdybos pirmininkas.

______________________________