Sprendimas netenka galios 2021-09-01:

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-105, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-21, i. k. 2021-11298

Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2014-09-01 iki 2021-08-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-04-02, i. k. 2014-03952

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 28 d. Nr. T3-99
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti:

1.1. Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (1 priedas).

1.2. Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius 2014-2015 m. m. (2 priedas).

2. Įpareigoti švietimo įstaigų vadovus:

2.1 modeliuose įteisintą nuostatą dėl minimalaus ir maksimalaus vaikų skaičiaus grupėje pradėti taikyti formuojant priešmokyklinio ugdymo grupes 2014-2015 m. m.;

2.2 vadovautis patvirtintais ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliais savo vadovaujamoje švietimo įstaigoje ir atsižvelgiant į patvirtintus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius rengti ir tvirtinti priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) pareigybės (-ių) aprašymą (-us) bei darbo grafiką;

2.3 informuoti tėvus (globėjus) apie savo vadovaujamoje švietimo įstaigoje patvirtintą (-us) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelį (-ius).

3. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. T3-158 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“.

4. Skelbti šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                         Gabriel Jan Mincevič

.

1 priedas prie sprendimo projekto dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo\

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2014 m. kovo 28  d.

sprendimu Nr. T3-99

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų (toliau – Mokykla) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) – tai dokumentas kuriuo Mokyklos, vadovaudamosi nustatytais Apraše priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliais ir jų ypatumais, atsižvelgdamos į tėvų poreikius, savivaldybės finansines galimybes, organizuoja priešmokyklinį ugdymą.

2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (toliau – Švietimo įstatymas).

 

II. BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO MODELIŲ ORGANIZAVIMO REIKALAVIMAI

 

3. Priešmokyklinis ugdymas:

3.1. pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai;

3.2. gali būti teikiamas anksčiau tėvų (globėjų) prašymu, vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173, bet ne anksčiau, negu jam sueina 5 metai;

3.3. gali būti privalomas vadovaujantis Privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. V-735/A1-208, nustatyta tvarka ir atvejais;

3.4. nėra teikiamas vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, išskyrus atvejus, nustatytus Aprašo 3.6 punkte;

3.5. vykdomas pagal vienerių metų Priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. birželio 24 d. įsakymu Nr. 1147 (toliau – Programa), kurios minimali trukmė – 640 valandų;

3.6. gali būti teikiamas ilgiau nei vienerius metus vaikui, kuriam reikia nuolatinės kvalifikuotų specialistų pagalbos bei sveikatą tausojančio dienos režimo, tėvų (globėjų) prašymu ir vadovaujantis Vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis dienos režimas, ugdymo ikimokyklinio ugdymo įstaigoje arba namuose pagal vaiko ugdymosi poreikiams pritaikytą ugdymo programą organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. ISAK-1836.

4. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau – Grupė).

5. Grupės veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė per savaitę, ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo ir kitų) ir kitų specialistų (logopedo, specialiojo pedagogo, kineziterapeuto / judesio korekcijos specialisto, muzikos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kitų), dirbančių Grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).

6. Mokykla, atsižvelgdama į tėvų (globėjų) poreikius ir galimybes, su tėvais (globėjais) aptaria ir pasirašo mokymo sutartį, kurioje nurodoma: mokymo sutarties šalys, ugdymo Programa, jos pradžios ir pabaigos laikas, jos baigimo forma, šalių įsipareigojimai, mokymo sutarties terminas (ne ilgesnis nei vieneri metai, išskyrus atvejus, nustatytus Tvarkos aprašo 3.6 punkte), sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai.

7. Mokyklai ir tėvams (globėjams) pasirašius mokymo sutartį tėvai (globėjai) privalo užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą (jei vaikas negali atvykti į Mokyklą, nedelsiant turi informuoti Mokyklą).

8. Vaiko lankomumas yra žymimas grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras. Jei grupėje daugumą sudaro vaikai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programą, tai priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvaujantys vaikai žymimi ikimokyklinės grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.

9. Mokykla dienynus gali sudaryti elektroninių dienynų duomenų pagrindu.

10. Mokyklose, kuriose ugdymo procesas vykdomas tautinės mažumos kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba.

11. Programą įgyvendina priešmokyklinio ugdymo pedagogas.

12. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programa yra pritaikoma vadovaujantis Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795.

13. Grupėje, kurioje pritaikius Programą ugdosi vaikai, turintys didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir mokytojo padėjėjas.

14. Programą pritaiko ir ją įgyvendina pedagogas, kuris atitinka kvalifikacinius reikalavimus dirbti su vaikais, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčiais didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, drauge su priešmokyklinio ugdymo pedagogu arba priešmokyklinio ugdymo pedagogu, turinčiu reikiamą specialiojo pedagogo (surdopedagogo, tiflopedagogo) kvalifikaciją.

15. Grupėje vaikų skaičius neturi viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313, nurodyto vaikų skaičiaus.

16. Grupė:

16.1. su pradine klase nejungiama;

16.2. gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė). Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos.

17. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (-ai).

18. Vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

 

 

III. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS MOKYKLOJE

 

19. Mokykla:

19.1. informuoja tėvus (globėjus) apie priešmokyklinio ugdymo organizavimą Mokykloje;

19.2. pasirašius mokymo sutartį ją įregistruoja Mokymo sutarčių registracijos žurnale;

19.3. po mokymo sutarties pasirašymo vaiką įregistruoja Mokinių registre nurodant pirmąją mokinio ugdymosi dieną. Iš Mokinių registre sukauptų duomenų – mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio ugdymosi diena); namų adresas; grupė, į kurią mokinys atvyko; grupė, kurioje mokinys ugdosi; grupė, iš kurios mokinys išvyko; įsakymo apie išvykimą data ir numeris; Mokykla, į kurią mokinys išvyko ugdytis / mokytis, – automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas Mokinių abėcėlinis žurnalas;

19.4. Mokinių abėcėliniame žurnale mokinių pavardes ir vardus surašo abėcėlės tvarka. Registracijos numeriai kasmet pradedami nuo 1. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Tuo atveju, kai nežinoma, į kokią Mokyklą mokinys yra išvykęs, gali būti įrašoma: užsienio valstybės, savivaldybės pavadinimas arba „Nežinoma“. Išvykus iš Mokyklos priešmokyklinės grupės mokiniui, baigusiam Programą, įrašoma „baigė Programą“, nebaigusiam Programos, – „nebaigė Programos“. Kitų mokslo metų Mokinių abėcėlinio žurnalo aplankas Mokinių registre formuojamas iš atitinkamais mokslo metais sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę / klasę, kurioje jis ugdosi / mokosi, ir įrašius duomenis apie tais mokslo metais išvykusius ir atvykusius mokinius;

19.5. nustato ugdomosios veiklos planavimo, pasiekimų vertinimo, rekomendacijos pradinių klasių mokytojui formas ir jų parengimo terminus.

20. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, dirbantis Grupėje ar Jungtinėje grupėje:

20.1. organizuoja ugdomąją veiklą pagal Programą, atsižvelgdamas į patvirtinto Modelio ypatumus, individualius vaikų poreikius. Priešmokyklinio ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką;

20.2. siekdamas dermės ir ugdymo tęstinumo tarp priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų, yra susipažinęs su pirmos klasės ugdymo programos nuostatomis, skirtomis pirmai–antrai klasei;

20.3. vertina vaikų pažangą ir pasiekimus vadovaudamasis Priešmokyklinio ugdymo standartu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. ISAK-1015;

20.4. per 4 savaites nuo Programos pradžios atlieka vaikų pirminį pasiekimų vertinimą;

20.5. pagal Mokyklos nustatytą formą vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše;

20.6. įgyvendinęs Programą, atlieka vaikų galutinį pasiekimų vertinimą ir parengia rekomendaciją pradinių klasių mokytojui;

20.7. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiekimus vertina kartu su švietimo pagalbos specialistu (-ais), dirbusiu (-iais) su vaiku;

20.8. vaikų pažangą Programos įgyvendinimo laikotarpiu vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus;

20.9. atlieka kitus darbus, nurodytus jo pareigybės aprašyme, kurį rekomenduojama rengti atsižvelgiant į Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinį pareiginį aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581, ir į Pavyzdinį auklėtojo pareigybės aprašymą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-2249.

 

IV. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPIŲ MODELIAI

 

21. I modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną.

21.1. Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla;

21.2. grupę lanko vaikai 5-6 metų;

21.3. ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba.

21.4. Vaikų skaičius grupėje:

21.4.1. minimalus kaimo vietovėse – 5 vaikai;

21.4.2. minimalus miestuose – 10 vaikų;

21.4.3. maksimalus – 20 vaikų.

21.5. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų.

21.6. Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas.

21.7. Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.

21.8. Maitinimas:

21.8.1. neorganizuojamas;

21.8.2. tėvams pageidaujant vaikams sudaroma galimybė valgyti pusryčius ir (ar) pietus. Už maitinimą moka tėvai. Vaikai iš mažas pajamas gaunančių šeimų įstatymų nustatyta tvarka gali gauti nemokamą maitinimą.

22. II modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 8 val. arba 10,5 val. per dieną.

22.1. Grupės formavimo vieta – lopšelis-darželis, darželis, bendrojo ugdymo mokykla;

22.2 grupę lanko vaikai 5-6 metų;

22.3. ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba.

22.4. Vaikų skaičius grupėje:

22.4.1. minimalus – 10 vaikų;

22.4.2. maksimalus – 20 vaikų.

22.5. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų.

22.6. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 auklėtojo padėjėjo etatas.

22.7 Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.

22.8. Privaloma tvarka sudaromos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Už maitinimą tėvai moka Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatyta tvarka.

23. III modelis. Jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 8 val. arba 10,5 val. per dieną.

23.1.Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

23.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai vietovėje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.

23.3. Pasirinkus mišraus amžiaus vaikų grupės modelį, ugdymo procesas diferencijuojamas ir pritaikomas skirtingo amžiaus vaikams.

23.4. Grupę lanko vaikai 3-6 metų;

23.5. ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba.

23.6. Vaikų skaičius grupėje:

23.6.1. minimalus kartu su ikimokyklinio amžiaus vaikais – 10 vaikų;

23.6.2. maksimalus – 20 vaikų.

23.7. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų.

23.8. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 auklėtojo padėjėjo etatas.

23.9. Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.

23.10. Privaloma tvarka sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Už maitinimą tėvai moka Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatyta tvarka.

24. IV modelis. Jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per dieną.

24.1.Grupės formavimo vieta – lopšelis-darželis, darželis, mokykla-darželis.

24.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai yra ne mažiau kaip 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.

24.3. Pasirinkus mišraus amžiaus vaikų grupės modelį, ugdymo procesas diferencijuojamas ir pritaikomas skirtingo amžiaus vaikams.

24.4. Grupę lanko vaikai 5-6 metų;

24.5. ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba.

24.6. Vaikų skaičius grupėje:

24.6.1. minimalus kartu su ikimokyklinio amžiaus vaikais – 15 vaikų;

24.6.2. maksimalus – 20 vaikų.

24.7. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų.

24.8. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 auklėtojo padėjėjo etatas.

24.9. Privaloma tvarka sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Už maitinimą tėvai moka Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatyta tvarka.

25. V modelis. Ugdymo (si) tautinės mažumos gimtąja kalba priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną.

25.1. Šią grupę lanko vaikai, ketinantys mokytis nelietuviškoje mokykloje.

25.2. Grupės formavimo vieta – bendrojo ugdymo mokykla.

25.3. grupę lanko vaikai 5-6 metų;

25.4. ugdymo (si) procesas vyksta lenkų kalba, rusų kalba.

25.5. Vaikų skaičius grupėje:

25.5.1. minimalus kaimo vietovėse – 5 vaikai;

25.5.2. minimalus miestuose – 10 vaikų;

25.5.3. maksimalus – 20 vaikų.

25.6. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų.

25.7. Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas.

25.8. Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.

25.9. Maitinimas:

25.9.1. neorganizuojamas;

25.9.2. tėvams pageidaujant vaikams sudaroma galimybė valgyti pusryčius ir (ar) pietus. Už maitinimą moka tėvai. Vaikai iš mažas pajamas gaunančių šeimų įstatymų nustatyta tvarka gali gauti nemokamą maitinimą.

26. VI Jungtinė specialioji priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 7,2 val. per dieną.

26.1. Grupės formavimo vieta – lopšelis-darželis, darželis, mokykla-darželis;

26.2 grupę lanko vaikai 3-6 metų;

26.3. ugdymo (si) procesas vyksta lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba.

26.4. Vaikų skaičius grupėje minimalus – 5 vaikai;

26.5. Ugdomosios veiklos minimali trukmė 640 valandų.

26.6. Grupėje ugdomi vaikai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir specialusis pedagogas, turintis reikiamą specialiojo pedagogo kvalifikaciją.

26.7. Privaloma tvarka sudaromos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui. Už maitinimą tėvai moka Mokesčio už vaiko maitinimą ir ugdymo reikmių tenkinimą Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, nustatyta tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Kasmet Grupių Modeliai tvirtinami švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

28. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785, savivaldybių biudžetų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.

__________________


 

2 priedas prie sprendimo projekto dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo

 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2014 m. kovo 28 d.

sprendimu Nr. T3-99

 

Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų 2014-2015 mokslo metų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Įstaigos pavadinimas

 

Priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius

 

Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai

 

GIMNAZIJOS:

 

1.

 

Kalvelių „Aušros“ gimnazija

 

1

 

I modelis

 

2.

 

Kalvelių Stanislavo Moniuškos gimnazija

 

1

 

V modelis

 

3.

 

Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazija

 

1

 

1

 

I modelis

 

V modelis

 

3.1.

 

 

 

Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijos

 

Grigaičių pradinio ugdymo skyrius

 

1

 

III modelis

 

4.

 

Pagirių gimnazijos Keturiasdešimt Totorių pradinio ugdymo skyrius

 

2

 

III modelis

 

5.

 

Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazija

 

1

 

1

 

II modelis

 

III modelis

 

6.

 

Rudaminos „Ryto“ gimnazija

 

2

 

II modelis

 

VIDURINĖS MOKYKLOS:

 

7.

 

Avižienių vidurinė mokykla

 

1

 

1

 

I modelis,

 

V modelis

 

8.

 

Buivydžių vidurinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

9.

 

Čekoniškių vidurinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

10.

 

Egliškių šv. Jono Bosko vidurinė mokykla

 

1

 

II modelis

 

11.

 

Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

11.1.

 

 

 

Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinės mokyklos Valčiūnų pradinio ugdymo skyrius

 

1

 

 

 

V modelis

 

12.

 

Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio vidurinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

13.

 

Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo vidurinė mokykla

 

1

 

I modelis

 

14.

 

Paberžės šv. Stanislavo Kostkos vidurinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

15.

 

Paberžės „Verdenės“ vidurinė mokykla

 

1

 

II modelis

 

16.

 

Rukainių vidurinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

17.

 

Valčiūnų vidurinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

18.

 

Zujūnų vidurinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

Eil. Nr.

 

Įstaigos pavadinimas

 

Priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius

 

Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai

 

PAGRINDINĖS MOKYKLOS:

 

19.

 

Dūkštų pagrindinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

20.

 

Eitminiškių pagrindinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

21.

 

Pakenės Česlovo Milošo pagrindinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

22.

 

Kyviškių pagrindinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

23.

 

Mostiškių pagrindinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

24.

 

Rakonių pagrindinė mokykla

 

1

 

III modelis

24.1.

Riešės pagrindinės mokyklos skyrius Karvio mokykla-daugiafunkcis centras

1

III modelis

 

25.

 

Riešės pagrindinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

26.

 

Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

26.1.

 

Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pagrindinio ugdymo skyrius

 

1

 

III modelis

 

27.

 

Šumsko pagrindinė mokykla

 

1

 

V modelis

 

28.

 

Visalaukės pagrindinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

PRADINĖS MOKYKLOS:

 

29.

 

Buivydiškių pradinė mokykla

 

1

 

I modelis

 

30.

 

Marijampolio pradinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

31.

 

Veriškių pradinė mokykla

 

1

 

III modelis

 

MOKYKLOS-DARŽELIAI:

 

32.

 

Skaidiškių mokykla-darželis

 

1

 

1

 

IV modelis

 

II modelis

 

33.

 

Vaidotų mokykla-darželis „Margaspalvis aitvarėlis“

 

1

 

IV modelis

 

VAIKŲ DARŽELIAI:

 

34.

 

Pagirių „Pelėdžiuko“ vaikų darželis

 

1

 

2

 

II modelis

 

IV modelis

 

LOPŠELIAI-DARŽELIAI:

 

35.

 

Lavoriškių vaikų lopšelis-darželis

 

1

 

IV modelis

 

36.

 

Marijampolio vaikų lopšelis-darželis

 

1

 

II modelis

 

37.

 

Mickūnų vaikų lopšelis-darželis

 

1

 

IV modelis

 

38.

 

Nemenčinės vaikų lopšelis-darželis

 

3

 

2

 

II modelis

 

IV modelis

 

39.

 

Valčiūnų vaikų lopšelis-darželis

 

1

 

IV modelis

 

______________________________________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T3-168, 2014-05-30, paskelbta TAR 2014-06-06, i. k. 2014-07232

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-168, 2014-05-30, paskelbta TAR 2014-06-06, i. k. 2014-07232

Dėl Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimo Nr. T3-99 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“ 2 priedo dalinio pakeitimo