Suvestinė redakcija nuo 2018-11-13 iki 2019-02-11

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-01-29, i. k. 2016-01828

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 28 d. Nr. T-13

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 5 dalimis, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 131 ir 132 punktais, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoti Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorių parengti Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašą. 

3. Nustatyti, kad šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos  administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Artūras Visockas

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T-13

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2018 m. lapkričio 8 d. sprendimo Nr. T-386

redakcija)

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ŠIAULIŲ MIESTE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo Šiaulių mieste tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti savivaldybės, valstybės biudžeto ir (ar) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos), skiriamų Šiaulių miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą ir NVŠ lėšų skyrimo principus, NVŠ lėšų naudojimą, reikalavimus NVŠ teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos yra skiriamos visiems NVŠ teikėjams, siekiantiems įgyvendinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas NVŠ programas. Savivaldybė siekia maksimaliai didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių, užtikrinti NVŠ programų įvairovę ir prieinamumą.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS IR SKYRIMAS

 

3. NVŠ lėšos vaikams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo NVŠ teikėjams.

4. Šiaulių mieste NVŠ lėšų vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui dydis yra 15 eurų per mėnesį.

5. NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis, atsižvelgiant į Mokinių registro duomenis, perskaičiuojamas einamųjų metų spalio pirmąją darbo dieną (spalio–gruodžio mėnesiams). Šis dydis negali būti mažesnis nei 10 eurų ir didesnis nei 20 eurų. Jeigu NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičius einamųjų metų spalio pirmąją darbo dieną Mokinių registre bus didesnis, nei Savivaldybei skirta NVŠ lėšų, skiriant vienam vaikui 15 eurų per mėnesį, tai minėtas dydis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu bus mažinamas. Jeigu vaikų skaičius bus mažesnis – tai dydis NVŠ teikėjo sutikimu atitinkamai gali būti didinamas. Nenustatoma didesnė nei 15 eurų per mėnesį suma vaikui, jei Savivaldybės vaikų dalyvavimo NVŠ veiklose procentas mažesnis nei 75 proc. nuo visų Šiaulių miesto savivaldybėje pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių mokinių skaičiaus. Didinant ar mažinant 15 eurų sumą, privaloma ją pagrįsti ir užtikrinti, kad nenukentėtų ugdymo kokybė, kad NVŠ lėšos būtų naudojamos efektyviai ir racionaliai. Jei skiriamas didesnis finansavimas, su NVŠ teikėjais turi būti aptarti ir aukštesni NVŠ programos vykdymo kokybiniai ir (ar) kiekybiniai rodikliai.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas ugdomas pagal NVŠ programą, nepriklausomai nuo to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

7. NVŠ lėšos NVŠ teikėjui skiriamos, jei NVŠ teikėjas visu Savivaldybės nustatytu NVŠ krepšelio dydžiu mažina Savivaldybės ar kito švietimo teikėjo nustatytą mokestį / paslaugos kainą asmeniui už neformalųjį vaikų švietimą.

8. NVŠ lėšos NVŠ teikėjui apskaičiuojamos atsižvelgiant į maksimalų vaikų skaičių, planuojamą ugdyti pagal NVŠ teikėjo programą, ir paskirstomos pagal vaikų, pasirinkusių NVŠ programą ir sudariusių su NVŠ teikėjais sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių, programos įgyvendinimo trukmę mėnesiais, mokinių registro, vaikų programos lankomumo duomenis. NVŠ teikėjo įsipareigojimai, kitos sąlygos ir atsakomybė už netinkamą NVŠ lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą numatoma NVŠ teikėjo sutartyje su Savivaldybe.

9. NVŠ lėšų paskirstymą NVŠ teikėjams ir perskaičiuotą NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

10. Maksimalus vaikų skaičius NVŠ programos grupėje nustatomas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

III SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

11. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti:

11.1. ugdymo priemonėms, tiesiogiai susijusioms su programos įgyvendinimu;

11.2. savivaldybės, regiono, šalies ir tarptautiniams renginiams organizuoti, jei jie tiesiogiai susiję su NVŠ veikla ir buvo numatyti programos turinyje (apgyvendinimo paslaugoms, prizams ir t. t.);

11.3. NVŠ mokinių transporto ir dalyvavimo išlaidoms, jeigu keliaujama tikslingai (į renginį, edukacinę ekskursiją, atliekant tyrinėjimus ir pan.), įgyvendinant NVŠ programos turinį (degalams, transporto priemonių nuomai ir panaudai, starto mokesčiui, bilietams į lankytinus objektus);

11.4. NVŠ teikėjų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

11.5. patalpų, būtinų ugdymo programoms įgyvendinti, nuomai;

11.6. NVŠ mokytojų kvalifikacijai tobulinti;

11.7. administravimo išlaidoms, kai skiriama iki 20 proc. visos skirtos sumos, jei NVŠ teikėjas pagrindžia jų būtinumą NVŠ programos sėkmingam vykdymui (pvz., galima apmokėti asmenims, atliekantiems darbus su švietimo registrais, buhalterio paslaugas ir pan.);

11.8. kitoms su NVŠ programos įgyvendinimu susijusioms išlaidoms.

12. Draudžiama NVŠ teikėjui, su kuriuo Savivaldybės administracija sudaro sutartis dėl NVŠ paslaugų teikimo, šios paslaugos teikimą perduoti tretiesiems asmenims. NVŠ lėšų negalima naudoti:

12.1. pramoginių ir poilsio renginių išlaidoms apmokėti;

12.2. NVŠ programoms, kai NVŠ teikėjas yra mokykla, teikianti bendrąjį ugdymą, finansuoti;

12.3. rekonstrukcijos, remonto, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

12.4. NVŠ programos teikėjo įsiskolinimams padengti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI

 

13. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

13.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

13.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta interneto svetainėje adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf);

13.3. turi NVŠ programai įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

13.4. užtikrina vaikų saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

13.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

14. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas, turi atitikti Aprašo 13.2–13.5 papunkčiuose nurodytas sąlygas ir:

14.1. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti verslo liudijimą ar individualiosios veiklos pažymą;

14.2. vadovautis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 50 straipsniu;

14.3. turi registruotis ŠMIR ir, vadovaudamiesi 13.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

15. NVŠ teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka.  

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS, JŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

16. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

17. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

18. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 13 punkte nustatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą. NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas. Kiekvienai programai pildoma atskira paraiškos forma. Paraiškos forma skelbiama KTPRR.

19. NVŠ programos, registruotos KTPRR, gali būti teikiamos Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento Švietimo skyriui (toliau – Švietimo skyrius) visus metus ir vertinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimo komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Panaikinus atitiktį, NVŠ teikėjas negali teikti programos vertinti ne mažiau kaip 2 metus. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

20. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams ir patvirtinus tai Savivaldybės administracijos direktoriui, per tris darbo dienas Savivaldybės administracijos atsakingas asmuo tai pažymi KTPRR. Informacija apie NVŠ programas, atitinkančias reikalavimus, skelbiama ir Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu mokiniams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

21. Iki NVŠ programos įgyvendinimo pradžios NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartį su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą mokymo sutarties formą. NVŠ teikėjas Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

22. Savivaldybė naudoja NVŠ lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo NVŠ programų įgyvendinimo priežiūrą Švietimo skyriaus vedėjo nustatyta tvarka, užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

 

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

23. NVŠ teikėjas gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos sudarytą sutartį.

24. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas NVŠ lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti Savivaldybės administracijai, jeigu Savivaldybės administracija ir (ar) Europos socialinio fondo agentūra pripažino šias lėšas netinkamai panaudotomis. Lėšos laikomos netinkamomis finansuoti:

24.1. jei panaudotos ne pagal Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo neformaliojo vaikų švietimo programai įgyvendinti išlaidų sąmatą (Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo sutarties 1 priedas);

24.2. jei lėšų davėjui pateiktuose apskaitos dokumentuose negalima nustatyti, ar pirktos prekės ir (ar) paslaugos tiesiogiai susijusios su NVŠ veikla ir (ar) buvo numatytos programų turinyje;

24.3. nepagrįstos išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;

24.4. NVŠ teikėjo verslo liudijimo ar pan. dokumentų įsigijimo išlaidos;

24.5. transporto priemonių įsigijimo ar nuomos išlaidos NVŠ teikėjui;

24.6. už paimtas paskolas bankui mokamos palūkanos;

24.7. baudos, finansinės nuobaudos ir bylų nagrinėjimo išlaidos, delspinigiai;

24.8. lizingas, išperkamoji nuoma;

24.9. individualių studijų ar mokymų kursų, skirtų ne profesiniam pedagoginiam tobulėjimui, išlaidos;

24.10. NVŠ teikėjui nuosavybės teise priklausančių patalpų nuomos išlaidos;

24.11. apmokėtos būsimojo laikotarpio išlaidos.

25. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo NVŠ lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

 

27. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybės administracija skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas turi grąžinti į Ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. NVŠ teikėjas užtikrina NVŠ programos, kuriai skirtos NVŠ lėšos, įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

29. NVŠ  programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

30. NVŠ teikėjai turi siekti, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, kad į programas būtų įtraukiama kuo daugiau vaikų, kurie nelanko jokių NVŠ užsiėmimų po pamokų. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose, tam tikslui pritaikytose erdvėse.

31. NVŠ teikėjams, vykdantiems NVŠ programas Savivaldybei priklausančiose įstaigose, Savivaldybės tarybos sprendimu sudarytos sąlygos išsinuomoti patalpas už minimalią kainą.

32. Vaikų lankomumo apskaita vykdoma pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo švietimo ir kitų mokamų paslaugų elektroninės apskaitos sistemos naudojimo tvarkos aprašą.

33. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

34. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. T-96, 2018-04-05, paskelbta TAR 2018-04-06, i. k. 2018-05493

Nr. T-386, 2018-11-08, paskelbta TAR 2018-11-12, i. k. 2018-18249

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-176, 2016-04-28, paskelbta TAR 2016-04-29, i. k. 2016-10729

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-104, 2017-04-20, paskelbta TAR 2017-04-21, i. k. 2017-06684

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-96, 2018-04-05, paskelbta TAR 2018-04-06, i. k. 2018-05493

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-386, 2018-11-08, paskelbta TAR 2018-11-12, i. k. 2018-18249

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo