Sprendimas netenka galios 2020-01-01:

Šilutės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-198, 2019-12-19, paskelbta TAR 2019-12-30, i. k. 2019-21544

Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės švietimo įstaigas, įgyvendinančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2017-04-01 iki 2019-12-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-05-06, i. k. 2016-11416

 

Aprašas: h

 

ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

sprendimas

DĖL CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGAS, ĮGYVENDINANČIAS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. gegužės 5 d. Nr. T1-325

Šilutė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. V-735/A1-208 „Dėl Privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003  m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-918 patvirtintų Rekomendacijų savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes 4 punktu, Šilutės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Centralizuoto vaikų priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės švietimo įstaigas, įgyvendinančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šilutės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimą Nr. T1-2048 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes bei  ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų apskaitos organizavimo tvarkos aprašo“.

3. Sprendimas įsigalioja nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Vytautas Laurinaitis


 

PATVIRTINTA

Šilutės rajono savivaldybės tarybos

2016 m. gegužės 5 d.

sprendimu Nr. T1-325

 

CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGAS, ĮGYVENDINANČIAS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Vaikų priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės švietimo įstaigas, įgyvendinančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašas (toliau aprašas) reglamentuoja ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų (toliau – vaikai) priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo įstaigas sąlygas, būdus ir terminus, grupių komplektavimo ir Centralizuotos vaikų priėmimo sistemos (toliau – sistema) veikimo principus, sistemos valdytojo, administratoriaus, duomenų tvarkytojų, teikėjų ir gavėjų teises, pareigas ir atsakomybę.

2.  Aprašo paskirtis – užtikrinti Savivaldybės teikiamų švietimo paslaugų gavėjų poreikius; skaidriai, patikimai ir automatiškai valdyti patekimo į švietimo įstaigas procesus; racionaliai paskirstyti vaikų srautus; vesti laukiančių eilėse ir lankančių Savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes vaikų apskaitą;  laiku teikti patikimą ir tikslią informaciją visuomenei apie vaikų priėmimą, grupių komplektavimą, laisvas ugdymo vietas grupėse.

3.  Šio Aprašo nuostatomis vadovaujasi Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybės švietimo įstaigos, įgyvendinančios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – įstaigos), el. sistemą aptarnaujantys darbuotojai, vaikų tėvai (globėjai, rūpintojai) (toliau – tėvai).

4Šiame apraše vartojamos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme apibrėžtos sąvokos.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ DĖL VAIKŲ PRIĖMIMO PATEIKIMAS

 

5.  Prašymus (toliau - Prašymas) dėl vaikų priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes elektroniniu būdu sistemoje pildo Tėvai (globėjai, rūpintojai) arba Prašymą raštu (priedas) pateikia Savivaldybės Viename langelyje.

6.  Elektroninius Prašymus tėvai pildo savarankiškai, prisijungę prie savivaldybės interneto svetainės www.silute.lt paskyros „Priėmimas į darželius“ (toliau – savivaldybės svetainė). Tuo atveju, jeigu tėvai neturi kompiuterio ar interneto prieigos, jie gali elektroninius Prašymus pildyti Savivaldybėje, tam tikslui įrengtoje kompiuterizuotoje darbo vietoje, prie Vieno langelio.

7Tėvai elektroniniuose ar rašytiniuose Prašymuose turi nurodyti:

7.1. vaiko ir tėvų asmens duomenis (asmens kodą), gyvenamąją  vietą, kontaktinius telefonus, elektroninius pašto adresus;

7.2. pageidaujamas lankyti įstaigas (ne daugiau kaip 2), išdėstydami jas pirmumo tvarka;

7.3. pageidaujamą vaiko priėmimo į grupę datą;

7.4. pageidaujamas paslaugas (ugdymo trukmė, specialioji  pagalba, pateikiant vaikų raidos sutrikimų, ankstyvosios reabilitacijos arba pedagoginės-psichologinės tarnybos pažymą);

7.5. duomenis apie pirmenybę priimant vaiką į švietimo įstaigą (pagal Aprašo 16 punktą);

7.6 pageidaujamą pranešimo apie priėmimą į Įstaigą būdą (elektroniniu paštu, telefonu, laišku).

8.  Už Prašymuose nurodytų duomenų teisingumą atsako tėvai.

9.  Tėvų užpildytus elektroninius Prašymus sistema patikrina ir užregistruoja automatiškai.

10.   Rašytiniuose Prašymuose pateiktus duomenis patikrina Savivaldybės atsakingi specialistai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymų įregistravimo, Vieno langelio poskyryje įveda duomenis į sistemos elektroninį Prašymą, kuris užregistruojamas.

11.   Prašymai priimami ir registruojami sistemoje nuolat.

12.   Užregistravus Prašymus, sistema automatiškai vaikams suteikia unikalius kodus, priskiria juos į laukiančiųjų eilę, tėvams elektroniniu paštu praneša apie sėkmingą duomenų užregistravimą.

13.   Tėvai, prisijungę prie sistemos, Savivaldybės svetainėje gali patikrinti savo vaikų vietas laukiančiųjų eilėje einamaisiais kalendoriniais metais.

14.   Prašymai sistemoje galioja, kol vaikams bus suteikta ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo paslauga arba vaikai bus išregistruoti iš sistemos dėl išvykimo iš lankomų įstaigų tėvų pageidavimu. Negaliojantys Prašymai iš sistemos naikinami.

15.   Vaikai priimami į ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupes pagal amžių tokia tvarka: trys vaikai iš sąrašo pagal prašymų padavimo datą, vienas iš sąrašo pagal pirmumo teisę suteikiančias priežastis.

16.   Pirmenybė priimant teikiama:

16.1. priešmokyklinio amžiaus vaikams;

16.2. vaikams, kurių broliai ar seserys jau lanko tą įstaigą;

16.3. vaikams iš šeimų, kuriose yra trys ir daugiau vaikų;

16.4. švietimo įstaigos darbuotojų vaikams.

17.   Be eilės priimami vaikai kurie auga socialinės rizikos šeimose ir Savivaldybės  Vaiko gerovės komisijos nutarimu skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas.

 

III SKYRIUS

PRIĖMIMO ORGANIZAVIMAS, GRUPIŲ FORMAVIMAS

 

18.   Ugdytis pagal  ikimokyklinio ugdymo programą priimamas 1-5 (6) metų vaikas.

19.   Ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą  priimamas vaikas, kai jam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Priešmokyklinis ugdymas gali būti teikiamas ankščiau tėvų  prašymu, jeigu tokiam ugdymui vaikas yra pakankamai subrendęs, bet ne ankščiau, negu jam sueis 5 metai ir, jei tokį ugdymą rekomenduoja pedagoginė psichologinė tarnyba, teisės aktų nustatyta tvarka įvertinusi vaiko brandą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą.

20. Priešmokyklinio amžiaus vaikai, gyvenantys Savivaldybės teritorijoje, kur nėra ikimokyklinio ugdymo įstaigų ir mokyklų-darželių, į priešmokyklinio ugdymo grupes priimami visose artimiausiose bendrojo ugdymo mokyklose ar jų skyriuose. Programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą (ikimokyklinio ugdymo įstaigose, bendrojo ugdymo mokyklose), atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-626, 2017-03-30, paskelbta TAR 2017-03-31, i. k. 2017-05310

 

21.   Specialiųjų poreikių vaikai, turintys raidos, kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdytis kartu su kitais visiškos integracijos forma priimami į arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes.

22.   Į Šilutės lopšelio-darželio „Žibutė“ logopedinę grupę priimami vaikai, turintys žymų kalbos ar kitų komunikacijos sutrikimų, pateikus vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos arba pedagoginės psichologinės tarnybos pažymas.

23.   Į Šilutės lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ specialiąsias grupes priimami vaikai, turintys vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto, raidos sutrikimų, pateikus vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos arba pedagoginės psichologinės tarnybos pažymas.

24.   Priėmimą vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta komisija. Posėdžio protokolo kopijos išdalinamos visoms įstaigoms.

25.   Naujiems mokslo metams grupės komplektuojamos gegužės paskutiniąją savaitę ir, atsižvelgus į grupių užpildomumą, papildomas priėmimas gali būti organizuojamas rugpjūčio paskutinį dešimtadienį.

26.   Optimalų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių kiekvienoje įstaigoje nustato Šilutės rajono savivaldybės taryba iki liepos 1 d. Gali būti tvirtinamos grupės su mažesniu vaikų skaičiumi, negu nustatyta.

27.   Grupės formuojamos iš to paties  arba skirtingo amžiaus vaikų pagal higienos normose nustatytus reikalavimus:

27.1. lopšelio (1-3 metų) – ne daugiau kaip 15 vaikų;

27.2. darželio (3-6 metų) ir mišriose (2-6 metų) – ne daugiau kaip 20 vaikų;

27.3. logopedinėje – ne daugiau kaip 12 vaikų;

27.4. specialiojoje grupėje – ne daugiau 8 vaikai;

27.5. į bendrojo ugdymo grupes integruojami 2-3 vaikai, kurie ugdomi ne ilgiau kaip 4 valandas per dieną.

28.   Vienas sutrikusio intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, kompleksinių, elgesio, žymių kalbos ir  kitų komunikacijos sutrikimų vaikas, integruotai ugdomas ikimokyklinio ugdymo bendrojo tipo grupėje, prilyginamas dviem tos grupės, kurioje ugdomas, vaikas, todėl atitinkamai mažinamas nustatytas grupės vaikų skaičius.

29.   Tėvai, gavę pranešimą apie vaiko priėmimą, privalo kreiptis į nurodytą Įstaigą iki birželio 10 dienos, patvirtinti vaiko atvykimą ir pateikti reikiamus dokumentus (gimimo liudijimo nuorašą, sveikatos pažymą, šeimos sudėtį).

30.   Tėvai, negalintys atvykti į Įstaigą iki birželio 10 dienos dėl pateisinamų priežasčių (ligos, išvykę), apie tai turi informuoti Įstaigos vadovą raštu (elektroniniu pranešimu, registruotu laišku) ir pranešti apie vaiko atvykimą ir dokumentų pateikimo datą.

31.   Tėvams iki birželio 10 dienos, nepatvirtinus vaiko atvykimo ir nepateikus reikiamų dokumentų, vaikas netenka vietos Įstaigoje. Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas jį išbraukia iš sąrašo ir apie laisvą vietą  pranešama kitiems laukiantiems eilės tvarka.

32.   Į laisvas vietas grupėse vaikai priimami visus metus. Tėvai, gavę pranešimą apie vaiko priėmimą į laisvą vietą, per 5 darbo dienas turi kreiptis į Įstaigą dėl ugdymo sutarties sudarymo.

33.   Su kiekvieno priimto vaiko tėvais sudaroma vaiko ugdymo sutartis, kurią pasirašo įstaigos vadovas ir vienas iš tėvų  konkrečios ugdymo programos laikotarpiui.

34.   vaikai į ikimokyklinio ugdymo  grupes priimami ir išbraukiami iš jų Įstaigos vadovo įsakymu ir įregistruojami Mokinių registre.

35.   Vaikas išregistruojamas iš įstaigos Mokinių registro:

35.1. tėvams, raštu atsisakius lankyti ikimokyklinio ugdymo grupę;

35.2. jei vaikas, priimtas į ikimokyklinio ugdymo grupę, per vieną mėnesį nepradeda lankyti jos be pateisinamos priežasties;

35.3. jei ikimokyklinio amžiaus vaikas, 1 mėnesį dėl nepateisinamų priežasčių nelanko ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupės.

36.   Apie vaiko išbraukimą iš ikimokyklinio ugdymo grupės sąrašų tėvai informuojami raštu.

37.   Įstaigos vadovas kiekvieną mėnesį (iki 5 dienos) pateikia informaciją Švietimo skyriaus specialistui apie vaikus, atsisakiusius lankyti švietimo įstaigą.

38.   Jeigu įstaiga uždaroma vasaros laikotarpiui:

38.1. iki balandžio 20 d. atliekama tėvų apklausa dėl pageidavimo lankyti įstaigą vasaros laikotarpiu;

38.2. iki gegužės 20 d. įstaigai pristatomos pažymos, kad tėvai vasaros laikotarpiu (liepos, rugpjūčio mėnesiais) neatostogaus;

38.3. ikimokyklinių grupių skaičius patvirtinimas Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymu iki gegužės 31 d.

39.   Sumažėjus vaikų skaičiui įstaigoje (vasaros laikotarpiu, padidėjus vaikų sergamumui, esant neužpildytai grupei kt.), grupės gali būti laikinai jungiamos, iš anksto suderinus su tėvais, įstaigos taryba, neviršijant pagal amžiaus grupes nurodyto vaikų skaičiaus.

 

IV SKYRIUS

sistemos struktūra. duomenų tvarkymas ir naudojimas

 

40.   Sistemos tikslas – registruoti vaikus, sudaryti laukiančių eilėse ir lankančių įstaigas vaikų sąrašus, formuoti statistines ataskaitas, automatiškai tvarkyti kitus su centralizuotu vaikų priėmimu susijusius duomenis.

41.   Sistemos informacinę struktūrą sudaro duomenų bazės, kuriose kaupiami duomenys apie įstaigas, grupes, pageidaujančius lankyti (keisti) ar lankančius įstaigas vaikus, kiti Prašymuose nurodyti duomenys.

42.   Sistemos organizacinę struktūrą sudaro: sistemos valdytojas ir administratorius, duomenų tvarkytojai, teikėjai ir gavėjai.

43.   Sistemos valdytoja yra Savivaldybės administracija, kuri peržiūri sistemos tikslus, inicijuoja sistemos struktūros pakeitimą, parenka techninio aptarnavimo ir priežiūros vykdytojus, kontroliuoja jų ir sistemą tvarkančių Savivaldybės ar įstaigų darbuotojų veiklą, valdo duomenis ir teikia informaciją duomenų gavėjams.

44.   Sistemos administratorius yra valdytojo parinktas fizinis ar juridinis asmuo, kuris suteikia prisijungimus prie sistemos atsakingiems asmenims, pagal poreikį panaikina jų teisę dirbti su sistema, užtikrina sistemos funkcionavimą pagal šiame Apraše numatytus principus, garantuoja duomenų saugumą, kaupia, atnaujina ir saugo duomenų bazių archyvą, organizuoja sistemos aptarnavimą ir atnaujinimą, konsultuoja duomenų tvarkytojus, tikrina duomenų tvarkytojų veiksmus, valdytojui pareikalavus, informuoja valdytoją ir tvarkytojus apie bet kokią įtartiną veiklą, įsilaužimus, neteisėtus duomenų pakeitimus, įvairius saugumo incidentus, aptiktus virusus.

45.   Duomenų tvarkytojai yra:

45.1. Savivaldybės administracijos specialistai, kurie atlieka šiuo Aprašu jų kompetencijai priskirtus duomenų tvarkymo veiksmus bei aktyvuoja automatinį eilių perskaičiavimą, teikia informaciją ir statistines ataskaitas, suformuotas sistemos duomenų pagrindu, valdytojui ir kitiems duomenų gavėjams, konsultuoja įstaigų darbuotojus, tėvus, pagal poreikį tikrina Prašymuose užpildytų duomenų teisingumą, juos tikslina ar naikina; 

45.2. įstaigų darbuotojai, kurie atlieka šiuo Aprašu jų kompetencijai priskirtus duomenų tvarkymo veiksmus bei priima ir tvarko vaikų priėmimo dokumentus (kopijas), atnaujina sistemos duomenis apie įstaigas, darbuotojus, lankančius vaikus, komplektuojamas grupes, teikia informaciją ir statistines ataskaitas, suformuotas sistemos duomenų pagrindu, duomenų valdytojui ir kitiems duomenų gavėjams, išregistruoja iš sistemos išvykusius iš įstaigų tėvų pageidavimu ar baigus ugdymo programą vaikus, pagal poreikį konsultuoja tėvus.

46.   Asmenys, susiję su asmens duomenų sistemoje tvarkymu, pasirašo pasižadėjimus saugoti asmens duomenų paslaptis ir už duomenų slaptumą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

47.   Duomenų teikėjai yra tėvai, įstaigos, Savivaldybės administracija.

48.   Duomenų gavėjai yra Savivaldybės institucijos, įstaigos, tėvai,  kurie turi teisę iš duomenų teikėjų gauti informaciją apie įstaigų įgyvendinamas ugdymo programas, papildomai teikiamas paslaugas, grupių ir laisvų vietų jose skaičių, priėmimo sąlygas, lankančių įstaigas bei laukiančių eilėse vaikų skaičių, jų amžių.

49.   Tėvai turi teisę papildomai gauti informaciją apie jų vaikų vietas eilėse ar vaikams suteiktas ugdymosi vietas.

50.   Informacija apie laisvas vietas sistemoje generuojama automatiškai ir viešai skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51.   Įstaigos vadovas vadovaujasi šiuo aprašu ir atsako už grupių komplektavimą.

52.   Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo.

53.   Šis aprašas skelbiamas Teisės aktų registre, Savivaldybės interneto svetainėje ir įstaigų interneto svetainėse

 

_________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šilutės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-626, 2017-03-30, paskelbta TAR 2017-03-31, i. k. 2017-05310

Dėl savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 5 d. sprendimo T1-325 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Šilutės rajono savivaldybės švietimo įstaigas, įgyvendinančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo