Suvestinė redakcija nuo 2020-12-22 iki 2021-06-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15445
LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl Kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimo garantijų teikimo nuostatų patvirtinimo
2020 m. liepos 10 d. Nr. 4-557
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „INVESTICIJŲ IR VERSLO GARANTIJOS“ veiklos“ 3.2 papunkčiu,
t v i r t i n u Kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimo garantijų teikimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos
ir inovacijų ministro 2020 m. liepos 10 d.
įsakymu Nr. 4-557
kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimo garantijų teikimo nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimo garantijų teikimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato garantijų institucijos – uždarosios akcinės bendrovės „INVESTICIJŲ IR VERSLO GARANTIJOS“ (toliau – Bendrovė) garantijų už kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimą teikimo ir įsipareigojimų pagal suteiktas garantijas (toliau – garantija) vykdymo sąlygas bei tvarką.
2. Nuostatai yra parengti atsižvelgiant į:
2.2. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą (toliau – SVV plėtros įstatymas);
2.4. 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikato „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. spalio 13 d. Europos Komisijos komunikatu (toliau – Komunikatas), 1 ir 2 skyrius ir 3.1 skirsnį;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
2.5. 2020 m. birželio 25 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. C(2020) 4365 dėl valstybės pagalbos „SA.57665 (2020/N) – Lietuva. COVID-19: Lietuvos garantijos ir paskolos kelionių organizatoriams, apgyvendinimo paslaugų teikėjams ir viešojo maitinimo paslaugų teikėjams“ ir 2020 m. lapkričio 25 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. C(2020) 8388 dėl valstybės pagalbos „SA.59525 (2020/N) – Lietuva. COVID-19: Garantijų schemos kelionių organizatoriams pratęsimas“.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
3. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
3.1. Bendrovės atsakomybės limitas – Bendrovės suteikiamoje garantijoje nustatyta Bendrovės garantija užtikrinama prievolių įvykdymo užtikrinimo dalis, išreikšta procentais.
3.2. Didelė įmonė – ekonominę veiklą vykdantis juridinis asmuo, kuriame, skaičiuojant pagal SVV plėtros įstatymą, dirba daugiau kaip 250 darbuotojų ir kurio metinės pajamos viršija 50 mln. eurų ir (arba) balanse nurodyto turto vertė viršija 43 mln. eurų.
3.3. Garantija – Bendrovės įsipareigojimas sumokėti garantijos gavėjui garantijos išmoką, kelionių organizatoriui neįvykdžius Turizmo įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytų prievolių ir garantijos gavėjui sumokėjus Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija) draudimo arba garantijos išmoką Turizmo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais.
3.4. Garantijos galiojimo laikotarpis – garantijoje nurodytas garantijos galiojimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 (trys) mėnesiai ir ilgesnis kaip 15 (penkiolika) mėnesių.
3.5. Garantijos gavėjas – draudimo įmonė, suteikianti prievolių įvykdymo laidavimo draudimą, ir (arba) finansų įstaiga, suteikianti finansinę garantiją, kuriais draudimo įmonė ir (arba) finansų įstaiga įsipareigoja sumokėti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai jos reikalaujamą pagrįstą sumą turistų nuostoliams kompensuoti, neviršijančią laidavimo draudimo sutartyje ir (arba) finansinėje garantijoje nurodytos sumos, jeigu kelionių organizatorius neįvykdys Turizmo įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytų prievolių dėl Turizmo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje nurodytų aplinkybių.
3.6. Garantijos išmoka – pinigų suma, sumokama garantijos gavėjui kelionių organizatoriui neįvykdžius Turizmo įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytų prievolių ir garantijos gavėjui sumokėjus Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai draudimo arba garantijos išmoką Turizmo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais.
3.7. Garantijos išmokos gavėjas – garantijos gavėjas, sumokėjęs Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai draudimo arba garantijos išmoką už kelionių organizatoriaus neįvykdytas Turizmo įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytas prievoles Turizmo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais.
3.8. Garantijos suma – Bendrovės įsipareigojimas garantijos gavėjui, kuris apskaičiuojamas kaip Bendrovės atsakomybės limito ir prievolių įvykdymo užtikrinimo sumos sandauga, išreikštas eurais.
3.11. Kelionių organizatoriaus pažymėjimas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos išduotas pažymėjimas, leidžiantis verstis pažymėjime nurodytomis veiklos rūšimis (išvykstamuoju, vietiniu turizmu).
3.12. Kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimas – draudimo įmonės prievolių įvykdymo laidavimo draudimas ir (arba) finansų įstaigos suteikta finansinė garantija, kuriais draudimo įmonė ir (arba) finansų įstaiga įsipareigoja sumokėti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai jos reikalaujamą pagrįstą sumą turistų nuostoliams kompensuoti, neviršijančią laidavimo draudimo sutartyje ir (arba) finansinėje garantijoje nurodytos sumos, jeigu kelionių organizatorius neįvykdys Turizmo įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje nustatytų prievolių.
3.13. Valstybės pagalbos gavėjas – kelionių organizatorius, vienas iš nurodytų subjektų, už kurio prievolių įvykdymo užtikrinimą teikiama garantija:
3.13.1. įmonė, kuri atitinka smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto požymius, nustatytus SVV plėtros įstatyme;
3.13.2. įmonė, kuri laikytina didele įmone, išskyrus valstybės ir savivaldybių įmones ir įmones, kuriose 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė);
3.15. Sunkumų patirianti įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, 2 straipsnio 18 punkte.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
3.17. Viena įmonė – įmonė, kurios tarpusavio santykiai su kitomis įmonėmis bent vienos rūšies iš toliau išvardytų:
3.17.1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų, pajininkų, dalininkų ar kitų juridinio asmens dalyvių arba narių (toliau – dalyviai) balsų daugumą;
3.17.2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;
3.17.3. pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo dokumentų ar įstatų nuostatomis vienai įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme;
3.17.4. viena įmonė, būdama kitos įmonės dalyve, vadovaudamasi su tos įmonės kitais dalyviais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės dalyvių balsavimo teisių daugumą;
4. Vadovaudamasi Nuostatais, Bendrovė teikia garantijas, kuriomis suteikiama ir (arba) palengvinama galimybė kelionių organizatoriams gauti naujus ir (arba) išlaikyti galiojančius Turizmo įstatyme nustatytus privalomus prievolių įvykdymo užtikrinimus.
5. Pagal Nuostatus Bendrovė neteikia garantijų už garantijos gavėjų teikiamas paslaugas ir (ar) produktus kelionių organizatoriams kitokiu būdu, nei nustatyta Nuostatų 4 punkte.
6. Bendrovės įsipareigojimų pagal suteiktas garantijas įvykdymą garantuoja valstybė. Bendrovės teikiamos garantijos prilyginamos valstybės garantijai.
II SKYRIUS
GARANTIJŲ TEIKIMAS
8. Pagal Nuostatus teikiamos garantijos yra individualios (t. y. konkretaus kelionių organizatoriaus konkrečiam prievolių įvykdymui užtikrinti), sąlyginės ir neatlygintino pobūdžio. Visa garantijos suma skaičiuojama kaip suteiktos valstybės pagalbos dydis konkrečiam kelionių organizatoriui. Teikiant garantijas užtikrinama, kad laikomasi Komunikato 31 punkto nuostatų. Kelionių organizatoriui suteikta valstybės pagalba, suteikiant garantiją, gali būti sumuojama, kaip tai nurodyta Komunikato 20 punkte.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
9. Garantijos teikiamos draudimo įmonėms ir (arba) finansų įstaigoms, kurios yra sudariusios su Bendrove sutartį dėl kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimo garantijų teikimo (toliau – Sutartis), kurioje turi būti nurodyta ši informacija:
9.2 dokumentų, kuriuos būtina pateikti prašant suteikti garantiją, sąrašas: kelionių organizatoriaus įgalioto atstovo užpildyta ir pasirašyta pažyma apie kelionių organizatorių bei jo gautą valstybės pagalbą, dokumentai, įrodantys, kad kelionių organizatorius atitinka valstybės pagalbos gavėjui keliamus reikalavimus, užpildyta Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija arba, jeigu kelionių organizatorius yra didelė įmonė, kelionių organizatoriaus rašytinis patvirtinimas, kad jis atitinka didelės įmonės statusą, kelionių organizatoriaus – fizinio asmens, taip pat, jeigu kelionių organizatorius juridinis asmuo – jo savininko, dalininko, kontrolinį akcijų paketą valdančio akcininko (-ų) ir vadovo pasirašyti sutikimai dėl asmens duomenų tvarkymo garantijos suteikimo tikslu, garantijos gavėjo dokumento suteikti prievolių įvykdymo užtikrinimą kelionių organizatoriui, kuriame yra nustatytos esminės prievolių įvykdymo laidavimo draudimo ar finansinės garantijos suteikimo sąlygos (prievolės suma, terminas, užtikrinimo priemonės), patvirtintos kopijos, tais atvejais, kai kreipiamasi dėl garantijos galiojančiam kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo, pagrindimas, kaip garantijos suteikimas pagerins galiojančios prievolių užtikrinimo priemonės sąlygas kelionių organizatoriui, galiojantis kelionių organizatoriaus pažymėjimas, finansinės ataskaitos. Privalomų pateikti dokumentų pavyzdinės formos skelbiamos interneto svetainėje www.invega.lt.;
9.4. bendrosios garantijos suteikimo sąlygos (garantijos suteikimo procedūros; Bendrovės ir garantijos gavėjo atsakomybė, su garantija susijusios teisės ir pareigos; įvykiai, kuriems įvykus garantijos gavėjas įgyja teisę reikalauti Bendrovės įsipareigojimų pagal suteiktą garantiją įvykdymo, ir įvykiai, kuriems įvykus garantijos gavėjas šios teisės neįgyja (įsipareigojimų pagal suteiktą garantiją pasibaigimo terminas ir (ar) kitos garantijos negaliojimo sąlygos); garantijos išmokos mokėjimo tvarka ir terminai);
9.6. garantijos gavėjo įsipareigojimas informuoti Bendrovę apie prievolių įvykdymo užtikrinimo atsiradimą, vykdymą ir pasibaigimą;
9.7. garantijos gavėjo įsipareigojimas be Bendrovės rašytinio sutikimo nekeisti esminių prievolių įvykdymo užtikrinimo suteikimo sąlygų;
10. Bendrovė turi teisę nustatyti jai teikiamų dokumentų formos ir turinio reikalavimus, kurie skelbiami Bendrovės interneto svetainėje www.invega.lt.
11. Garantijos gavėjas, pageidaujantis gauti garantiją, iki prievolių įvykdymo užtikrinimo suteikimo ar prievolių įvykdymo užtikrinimo sąlygų pakeitimo pateikia Bendrovei prašymą suteikti garantiją ir Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytus dokumentus.
12. Bendrovė, gavusi Nuostatų 11 punkte nurodytus prašymą ir dokumentus, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo ir dokumentų gavimo išnagrinėja prašymą suteikti garantiją ir raštu priima sprendimą suteikti garantiją, kuris įforminamas garantija, arba sprendimą garantijos nesuteikti, vadovaudamasi Bendrovės dokumentų, reguliuojančių garantijų teikimą, nustatyta tvarka, kuri skelbiama Bendrovės svetainėje www.invega.lt. Apie suteiktą garantiją ar priimtą sprendimą garantijos nesuteikti Bendrovė informuoja garantijos gavėją ir kelionių organizatorių ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo garantijos suteikimo ar sprendimo garantijos nesuteikti priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis, o kai to neįmanoma padaryti dėl techninių kliūčių, – registruotu paštu. Garantija suteikiama, jei tenkinami visi Nuostatų 13–19 punktuose įtvirtinti reikalavimai. Garantijoje nustatomos garantijos suteikimo sąlygos. Garantiją suteikia ar sprendimą nesuteikti garantijos priima Bendrovės generalinis direktorius ar jo įgaliotas asmuo.
III SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI GARANTIJOMS, PRIEVOLIŲ ĮVYKDYMO UŽTIKRINIMUI IR KELIONIŲ ORGANIZATORIAMS
13. Pagal suteikiamą garantiją Bendrovės atsakomybės limitas negali būti didesnis kaip 50 procentų vieno kelionių organizatoriaus konkretaus prievolių įvykdymo užtikrinimo sumos. Bendrovės garantijos suma ir Bendrovės atsakomybės limitas už konkretų prievolių įvykdymo užtikrinimą nustatomas atsižvelgiant į garantijos gavėjo prašomą taikyti atsakomybės limitą, garantuojamo prievolių įvykdymo užtikrinimo sąlygas, kitų grąžinimo užtikrinimo priemonių vertę ir kelionių organizatoriaus galimą gauti valstybės pagalbos sumą.
14. Garantijos gavėjas draudimo ar garantavimo rizikai sumažinti gali iš kelionių organizatoriaus reikalauti kitų prievolės įvykdymo užtikrinimo priemonių. Kitų užtikrinimo priemonių gali būti reikalaujama tik Bendrovės negarantuotai prievolių įvykdymo užtikrinimo daliai.
15. Garantija teikiama:
15.2. galiojančiam kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimui. Tokiais atvejais Bendrovė įvertina, kaip garantijos suteikimas pagerins galiojančios prievolių užtikrinimo priemonės sąlygas kelionių organizatoriui, atsižvelgdama į bent vieną iš šių sąlygų:
15.2.1. kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo priemonės galiojimo termino pailginimas;
17. Vienai įmonei ar verslininkui suteikiama garantijos suma negali būti didesnė kaip 800 000 eurų ir mažesnė kaip 1 500 eurų.
18. Jei už vieno kelionių organizatoriaus, kaip vienos įmonės, prievolių įvykdymo užtikrinimo priemones pagal Nuostatus yra suteikiamos ir (ar) suteiktos kelios garantijos, bendra garantijų suma negali viršyti Nuostatų 17 punkte nustatytos garantijos sumos. Bendra teikiamos valstybės pagalbos suma vienai įmonei, teikiama pagal Komunikato 3.1 skirsnį, negali viršyti Komunikato 22 punkto a papunktyje nurodytos maksimalios valstybės pagalbos sumos.
19. Pagal Nuostatus garantija gali būti suteikiama tik tuo atveju, jei tenkinamos visos šios sąlygos:
19.3. Kelionių organizatorius (kaip viena įmonė) 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvo sunkumų patirianti įmonė arba 2019 m. gruodžio 31 d. buvo sunkumų patirianti įmonė, tačiau prašymo suteikti garantiją pateikimo metu nėra laikoma sunkumų patiriančia įmone. Jei kelionių organizatorius siekia įrodyti, kad prašymo suteikti garantiją pateikimo metu jis nėra patiriantis sunkumų, kartu su prašymu suteikti garantiją jis turi pateikti finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį̨ ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš prašymo suteikti garantiją pateikimą̨, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo 2020 m. sausio 1 d. iki prašymo suteikti garantiją pateikimo dienos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų̨ priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių̨, – šiuos pokyčius pagrindžiančius dokumentus (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus). Kelionių organizatoriui per Bendrovės nurodytą terminą̨, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos nuo Bendrovės prašymo pateikti dokumentus gavimo dienos, nepateikus dokumentų ar dokumentais neįrodžius, kad kelionių organizatorius nelaikytinas patiriančiu sunkumų, prašymas suteikti garantiją toliau nesvarstomas. Verslininkas laikomas patiriančiu sunkumų, jei prašymo suteikti garantiją pateikimo metu jam yra pradėta fizinio asmens bankroto procedūra.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
19.4. Kelionių organizatorius prašymo suteikti garantiją pateikimo metu turi būti pateikęs 2018 m. ir 2019 m. metinių finansinių ataskaitų rinkinius valstybės įmonei Registrų centrui (išskyrus atvejus, kai kelionių organizatorius yra verslininkas ir (ar) kelionių organizatorius, kuris yra įsteigtas nuo 2020 m. sausio 1 d.).
19.5. Kelionių organizatorius garantijos suteikimo metu nėra įgijęs bankrutuojančios, restruktūrizuojamos, likviduojamos įmonės statuso. Tais atvejais, kai kelionių organizatorius yra verslininkas, garantijos suteikimo metu jam nėra pradėta fizinio asmens bankroto procedūra.
19.6. Kelionių organizatorius neturi būti gavęs neteisėtos pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
BENDROVĖS ĮSIPAREIGOJIMŲ PAGAL SUTEIKTAS GARANTIJAS VYKDYMAS
21. Garantijos gavėjas įgyja teisę į garantijos išmoką pagal Bendrovės suteiktą garantiją, kai yra įvykdytos garantijos suteikimo sąlygos, numatytos garantijoje, ir Bendrovės garantijos galiojimo laikotarpiu atsiranda viena iš Turizmo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje nurodytų aplinkybių, dėl kurios garantijos gavėjas turi sumokėti draudimo ar garantijos išmoką Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai.
22. Garantijos gavėjas dėl garantijos išmokos mokėjimo į Bendrovę gali kreiptis tik po to, kai sumoka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai draudimo arba garantijos išmoką dėl Turizmo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje nurodytų aplinkybių. Garantijos išmokos suma garantijos gavėjui negali viršyti 50 procentų garantijos gavėjo Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai išmokėtos draudimo arba garantijos išmokos sumos.
23. Garantijos gavėjui kreipiantis į Bendrovę dėl garantijos išmokos mokėjimo, garantijos gavėjas Bendrovei pateikia prašymą įvykdyti Bendrovės įsipareigojimus pagal suteiktą garantiją (prašymą išmokėti garantijos išmoką) ir dokumentus bei duomenis, pagrindžiančius garantijos suteikimo sąlygų įvykdymą, dokumentus, patvirtinančius draudimo išmokos išmokėjimą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai. Visa su garantijos teikimu informacija nurodyta Bendrovės interneto svetainėje www.invega.lt.
24. Garantijos išmoka mokama, jei garantijos galiojimo laikotarpiu atsiranda Nuostatų 21 punkte nurodytos aplinkybės ir garantijos gavėjas Sutartyje nurodytu terminu pateikia Bendrovei prašymą įvykdyti įsipareigojimus pagal suteiktą garantiją.
25. Garantijos išmoka nemokama ir Bendrovės įsipareigojimai pagal suteiktą garantiją laikomi pasibaigusiais, jei:
25.1. garantijos gavėjas prašymą dėl garantijos išmokos mokėjimo pateikia pasibaigus Sutartyje nustatytam prašymo dėl garantijos išmokos išmokėjimo pateikimo terminui, išskyrus atvejus, kai prašymo dėl garantijos išmokos mokėjimo terminas Bendrovės rašytiniu sutikimu buvo pratęstas;
25.2. garantijos gavėjas be Bendrovės rašytinio sutikimo pakeitė esmines kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo sąlygas;
25.3. garantijos gavėjas nepateikia dokumentų, patvirtinančių visų garantijos suteikimo sąlygų įvykdymą;
25.4. garantijos gavėjas nepateikia dokumentų, patvirtinančių draudimo ar garantijos išmokos išmokėjimą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai;
25.5. panaikinamas, nutraukiamas ar dėl kitų pagrindų nebegalioja garantijos gavėjo kelionių organizatoriui suteiktas prievolių įvykdymo užtikrinimas;
26. Bendrovė prašymą įvykdyti įsipareigojimus pagal suteiktą garantiją išnagrinėja ir sprendimą dėl garantijos išmokos mokėjimo ar nemokėjimo priima per 15 darbo dienų nuo prašymo dėl garantijos išmokos mokėjimo gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuojamas garantijos gavėjas. Priėmusi sprendimą mokėti garantijos išmoką pagal suteiktą garantiją, Bendrovė ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išmoka garantijos gavėjui garantijos išmoką į garantijos gavėjo nurodytą sąskaitą.
V SKYRIUS
GARANTIJŲ APSKAITA
27. Bendrovė turi teisę kaupti dokumentus ir informaciją apie garantijos suteikimo sąlygų vykdymą, taip pat kitą informaciją, susijusią su garantija, kelionių organizatoriumi ir garantuojamu kelionių organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimu.
29. Bendrovė Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka ir terminais teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai valstybės skolinių įsipareigojimų apskaitai reikalingas ataskaitas.
30. Pagal Nuostatus garantijos teikiamos iki 2021 m. birželio 30 d.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
31. Bendrovė duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikia ir tikslina vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.
32. Vadovaujantis Komunikato 88 punkto nuostatomis Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją apie suteiktą pagalbą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo pagalbos suteikimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas
Nr. 4-1139, 2020-12-21, paskelbta TAR 2020-12-21, i. k. 2020-27954
Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymo Nr. 4-557 „Dėl Kelionių organizatorių prievolių įvykdymo užtikrinimo garantijų teikimo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo