Suvestinė redakcija nuo 2024-05-14
Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-11-21, i. k. 2023-22354
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS KAIMO TINKLo 2023–2027 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 21 d. Nr. 3D-759
Vilnius
Vadovaudamasis 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/813, Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginiu planu, patvirtintu 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 8272, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl Pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 3.1.1 papunktį ir vykdydamas Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2023 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 3D-759
LIETUVOS KAIMO TINKLO 2023–2027 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo tinklo 2023–2027 metų veiksmų programa (toliau – Veiksmų programa) nustato 2023–2027 metų Lietuvos kaimo tinklo (toliau – Tinklas) bendruosius tikslus, struktūrą, valdymą, finansavimą, veiklas, narystės Tinkle sąlygas ir kitus su Lietuvos kaimo tinklo veikla susijusius aspektus.
2. Įgyvendinant 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/2115), nuostatas, išlaikoma ankstesniais Lietuvos kaimo plėtros programų įgyvendinimo laikotarpiais įtvirtinta Lietuvos kaimo tinklo organizacinė valdymo struktūra, veiklų inicijavimo, organizavimo ir įgyvendinimo principai, suinteresuotų viešųjų juridinių asmenų narystės Tinkle sąlygos.
3. Veiksmų programa parengta vadovaujantis:
3.1. 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/2115);
3.2. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginiu planu, patvirtintu 2022 m. lapkričio 21 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022) 8272;
3.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 218 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano įgyvendinimą, paskyrimo“;
3.5. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).
II SKYRIUS
Sutrumpinimai IR sąvokos
4. Veiksmų programoje vartojami sutrumpinimai:
4.2. Administravimo taisyklės – Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano administravimo taisyklės;
4.7. Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano vertinimo planas – dokumentas, kuriame nustatomi 2024–2027 metų Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano vertinimo tikslai ir uždaviniai, suplanuoti vertinimai, finansiniai ištekliai šiems vertinimams atlikti ir kiti su minėto plano vertinimu susiję aspektai;
4.8. Lietuvos kaimo tinklo patariamoji taryba (toliau – Patariamoji taryba) – iš Lietuvos kaimo tinklo narių atstovų sudaryta taryba, kuri, esant poreikiui, Lietuvos kaimo tinklo sekretoriato teikimu svarsto, teikia siūlymus bei pataria aktualiais Lietuvos kaimo tinklo veiklos klausimais;
4.11. Stebėsenos komitetas – Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano stebėsenos komitetas;
III SKYRIUS
tiNKLO tIKSLAI IR VEIKLOS
6. Tinklo tikslai:
6.2. padėti įgyvendinti Strateginį planą ir pereiti prie veiklos rezultatais grindžiamo Strateginio plano įgyvendinimo modelio;
6.4. prisidėti prie visuomenės ir galimų paramos gavėjų informavimo apie BŽŪP ir finansavimo galimybes;
6.5. skatinti inovacijas žemės ūkio ir kaimo plėtros srityse ir remti tarpusavio mokymąsi ir visų suinteresuotųjų subjektų įtraukimą į keitimosi žiniomis ir žinių kaupimo procesą bei jų tarpusavio sąveiką;
7. Tinklo tikslų siekiama įgyvendinant Veiksmų programos 1 priede nurodytas veiklas ir atliekant numatytus veiksmus.
10. Tinklo veiksmų programoje ir periodiniuose veiksmų planuose numatyta, kurias Tinklo veiklas, atsižvelgdami į Tinklo tikslus, gali įgyvendinti Tinklo nariai.
12. Pagal Ministerijos nustatytas tinkamumo sąlygas, reikalavimus ir atrankos kriterijus, numatyta galimybė remti Tinklo narių projektines veiklas.
13. Atsižvelgiant į Tinklo tikslus ir jiems pasiekti numatytą veiklų bei veiksmų sąrašą, veikiančių Tinklo narių įgyvendinamomis projektinėmis veiklomis siekiama skatinti kitų Strateginio plano tikslinių grupių bendradarbiavimo iniciatyvas, kurios prisideda prie naujų žinių žemės ūkio, miškininkystės ir kaimo plėtros srityse kūrimo ir keitimosi jomis, taip pat inovacijų minėtose srityse skatinimo bei mokslinių tyrimų rezultatų pritaikymo praktikoje pristatymų organizavimo.
IV SKYRIUS
Tinklo ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA, VALDYMAS ir veiklų organizavimas
14. Tinklo organizacinę struktūrą sudaro Tinklo nariai, Tinklo sekretoriatas ir Tinklo patariamoji taryba.
15. Tinklo nariai, atstovaujantys įvairioms su žemės ūkiu, miškininkyste, kaimo plėtra susijusioms organizacijoms ir valdžios institucijoms, sudaro Tinklo organizacinės struktūros pagrindą.
18. Tinklo organizacinė struktūra sudaro pagrindus ir galimybes:
18.1. Tinklo sekretoriatui organizuoti Tinklo veikloje dalyvaujančių jo narių ir kitų suinteresuotų tikslinių grupių bendradarbiavimo veiklas, skirtas numatytų Tinklo tikslų įgyvendinimui;
18.2. Tinklo nariams aktyviai dalyvauti Tinklo veikloje, keistis žiniomis, patirtimi, bendradarbiauti, užtikrinti grįžtamąjį ryšį tarp Ministerijos, žemės ūkio ir kaimo plėtros dalyvių, prisidėti prie Tinklo veiklų įgyvendinimo;
v SKYRIUS
TINKLO SEKRETORIATAS
19. Tinklo sekretoriatas yra pagrindinis Tinklo veiklas inicijuojantis ir koordinuojantis subjektas. Tinklo sekretoriatas yra atsakingas už Veiksmų programos, periodinių veiksmų planų rengimą ir įgyvendinimą, taip pat Tinklo veiklos administravimą.
20. Tinklo sekretoriato funkcijos:
20.3. organizuoti įvairaus formato Tinklo (t. y. Tinklo narių, Patariamosios tarybos, Tinklo darbo grupių ir kt.) susitikimus;
20.4. atsižvelgiant į Tinklo narių, Tinklo darbo grupių, Patariamosios tarybos, Ministerijos, Tinklo sekretoriato arba Stebėsenos komiteto pagrįstus siūlymus – inicijuoti naujų Tinklo darbo grupių kūrimą;
20.6. viešinti atitinkamas Tinklo vykdomas veiklas ir iniciatyvas, pagal kompetenciją dalyvauti Strateginio plano viešinimo veiksmuose bei įgyvendinti Strateginio plano viešinimo veiksmų plane numatytas veiklas;
20.7. rengti Tinklo narių projektinėms veikloms įgyvendinti skirtus reikalavimus ir sąlygas – rengti ir atskiru (-ais) Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (-ais) tvirtinti Tinklo narių projektų, finansuojamų pagal Strateginio plano priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sritį „Lietuvos kaimo tinklas“, įgyvendinimo taisykles (toliau – Tinklo įgyvendinimo taisyklės), planuoti Tinklo narių projektams skirtų kvietimų teikti paraiškas paramai gauti biudžetus, paraiškų priėmimo laikotarpius ir dalyvauti atrenkant Tinklo narių projektus bei viešinant jų rezultatus;
20.9. pagal poreikį informuoti Tinklo narius, Patariamąją tarybą, Tinklo darbo grupes, Stebėsenos komitetą ir kitus suinteresuotus asmenis apie Tinklo veiklą;
20.10. kaupti statistinę informaciją apie Tinklo veiklos rezultatus ir periodiškai teikti ją Europos BŽŪP tinklui;
20.12. rengti informaciją apie Tinklo veiklų rezultatus, skirtą metiniams Strateginio plano įgyvendinimo peržiūros posėdžiams su Europos Komisija;
20.13. administruoti Tinklo interneto svetainę, reguliariai atnaujinti joje skelbiamą informacinį, vaizdinį turinį;
20.14. bendradarbiauti su Europos BŽŪP tinklu pateikiant prašomą informaciją, užtikrinant gautų aktualijų ar kitos informacijos sklaidą, dalyvaujant įvairiose Europos BŽŪP tinklo iniciatyvose, atstovaujant Tinklui Europos BŽŪP tinklo organizuojamuose renginiuose, prisidedant prie jų organizavimo bei vykdant kitas bendradarbiavimo veiklas;
VI skyrius
narystė TINKLE
21. Narystė Tinkle yra atvira ir savanoriška, grindžiama tarpusavio bendradarbiavimu, reprezentatyviu atstovavimu, socialine atsakomybe.
22. Tinklo narystės kriterijus ir tvarką nustato Ministerija, kuri ją gali koreguoti Strateginio plano įgyvendinimo eigoje.
23. Tinklo nariai gali būti žemės ūkio, miškininkystės, kaimo plėtros, maisto ūkio, aplinkosaugos ir kitų su Strateginio plano įgyvendinimu, taip pat moterų ir vyrų lygių galimybių bei nediskriminavimo skatinimu ir pilietine visuomene susijusių organizacijų bei valdžios institucijų atstovai. Fiziniai asmenys ir privatieji juridiniai asmenys negali būti Tinklo nariai. Tinklo narių sąrašas yra viešas, skelbiamas Tinklo svetainėje.
24. Tinklo nariu pretenduojančio tapti viešojo juridinio asmens atstovas turi užpildyti narystės Tinkle prašymo formą (toliau – prašymas), skelbiamą Tinklo svetainėje, ir pasirašytą prašymą su jame nurodytais pridedamais papildomais dokumentais pateikti Tinklo sekretoriatui elektroniniu paštu adresu [email protected] (el. paštu teikiamas prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pateikiamas fiziniu parašu (popieriuje) pasirašytas skenuotas prašymas bei abiem atvejais pridedamos papildomų dokumentų kopijos).
25. Tinklo sekretoriatas, gavęs prašymą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos turi įvertinti jo pagrįstumą, esant būtinybei konsultuodamasis su Narystės Lietuvos kaimo tinkle klausimų nagrinėjimo darbo grupe, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. 3D-802 „Dėl Narystės Lietuvos kaimo tinkle klausimų nagrinėjimo darbo grupės sudarymo“, ir priimti vieną iš šių sprendimų:
25.1. tenkinti prašymą. Sprendimas priimti viešąjį juridinį asmenį Tinklo nariu turi būti pagrįstas aiškia ir tiesiogine viešojo juridinio asmens veiklos sąsaja su žemės ūkio, miškininkystės, kaimo plėtros, maisto ūkio procesais bei kitomis su Strateginio plano įgyvendinimu susijusiomis sritimis. Viešasis juridinis asmuo Tinklo nariu tampa el. paštu gavęs Tinklo sekretoriato patvirtinimą apie narystės Tinkle prašymo tenkinimą. Po patvirtinimo viešasis juridinis asmuo yra įtraukiamas į Tinklo narių sąrašą ir atnaujintas sąrašas per 5 darbo dienas nuo patvirtinimo dienos paskelbiamas Tinklo interneto svetainėje;
25.2. netenkinti prašymo. Jeigu viešojo juridinio asmens, norinčio tapti Tinklo nariu, dalyvavimas kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio ir kituose su Strateginio plano įgyvendinimu susijusiuose procesuose nėra aiškiai pagrįstas, neįmanoma nustatyti tiesioginių viešojo juridinio asmens veiklos sąsajų su kaimo plėtros, žemės ūkio, maisto ūkio procesais ir (arba) Strateginio plano įgyvendinimu, viešasis juridinis asmuo negali tapti Tinklo nariu. Tinklo sekretoriatas el. paštu nurodo prašymo atmetimo priežastis ir neįtraukia viešojo juridinio asmens į Tinklo narių sąrašą.
26. Vertindamas gautą prašymą, Tinklo sekretoriatas gali prašyti papildomos informacijos, jeigu ji reikalinga galutiniam sprendimui dėl narystės Tinkle priimti. Papildomos informacijos paklausimo išsiuntimo ir atsakymo pateikimo laikas neįskaičiuojamas į Veiksmų programos 25 punkte nustatytą 20 darbo dienų terminą. Pretendentui tapti Tinklo nariu suteikiamas ne ilgesnis kaip 5 (penkių) darbo dienų terminas papildomai informacijai pateikti.
27. Tinklo narys turi teisę vienašališkai nutraukti savo narystę Tinkle, apie tai el. paštu informuodamas Tinklo sekretoriatą. Narystė Tinkle laikoma baigta nuo prašymo (laisva forma) išbraukti jį iš Tinklo narių sąrašo pateikimo dienos. Gavus prašymą, Tinklo narys išbraukiamas iš Tinklo narių sąrašo ir atnaujintas Tinklo narių sąrašas per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos paskelbiamas Tinklo interneto svetainėje.
28. Tinklo narys gali būti:
28.1. veikiantis nacionaliniu lygmeniu (pvz., nacionalinė šakinė ar konkrečios veiklos dalyvius vienijanti organizacija, kitos institucijos, įstaigos ir nevyriausybinės organizacijos, veikiančios visos šalies lygmeniu);
29. Tinklo nario teisės:
29.3. teikti argumentuotus ir pagrįstus pasiūlymus dėl Veiksmų programos, periodinių veiksmų planų ar kitų Tinklo veiklą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;
29.4. teikti paramos paraiškas dėl Tinklo remiamų projektų įgyvendinimo bei įgyvendinti atrinktus projektus;
30. Tinklo nario pareigos:
30.1. aktyviai dalyvauti Tinklo veikloje, prisidedant prie informacijos apie Tinklo sekretoriato organizuojamas veiklas sklaidos, dalyvaujant Tinklo sekretoriato organizuojamuose renginiuose, apklausose ir kitose Tinklo sekretoriato iniciatyvose;
VII SKYRIUS
TINKLO narių ĮGYVENDINaMos VEIKLOS
31. Ministerija nustato tvarką ir sąlygas, pagal kurias Tinklo nariams sudaromos galimybės įgyvendinti konkrečias veiklas.
vIII SKYRIUS
patariamoSIOS TARYBOS DALYVAVIMAS tinklo VEIKLOJE
33. Patariamosios tarybos paskirtis – teikti pasiūlymus Tinklo sekretoriatui ir Ministerijai siekiant, kad būtų užtikrintas efektyvus Tinklo tikslų įgyvendinimas.
34. Patariamosios tarybos uždaviniai:
34.1. dalyvauti įgyvendinant Veiksmų programą ir rengiant periodinius veiksmų planus bei teikiant siūlymus dėl periodinių veiksmų planų prioritetų nustatymo;
34.2. dalyvauti vykdant Veiksmų programos ir periodinių veiksmų planų įgyvendinimo priežiūrą. Patariamoji taryba, siekdama prisidėti prie efektyvesnio Veiksmų programos ir periodinio veiksmų plano įgyvendinimo, gali teikti siūlymus dėl Tinklo veiklos tobulinimo, taip pat gali inicijuoti teminių darbo grupių sukūrimą;
34.3. teikti rekomendacijas Tinklo sekretoriatui dėl darbo grupės sudarymo būtinumo, poreikio pagrįstumo, darbo grupės sudėties ir darbo grupės steigimo ar nesteigimo;
35. Patariamoji taryba sudaroma vadovaujantis partnerystės principu, įtraukiant aktyvius Tinklo narių atstovus. Patariamąją tarybą paprastai sudaro 3 nariai, kurie yra Europos BŽŪP tinklo asamblėjos nariai. Patariamojoje taryboje stebėtojo teisėmis gali dalyvauti kiti Tinklo nariai, kurie aktyviai prisideda prie Tinklo tikslų siekimo. Patariamosios tarybos sudarymą inicijuoja Tinklo sekretoriatas, informuodamas Tinklo narius el. paštu arba paskelbdamas kvietimą Tinklo svetainėje. Patariamosios tarybos personalinė sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-392, 2024-05-13, paskelbta TAR 2024-05-13, i. k. 2024-08761
IX SKYRIUS
sTEBĖSENOS KOMITETO DALYVAVIMAS tinklo VEIKLOJE
37. Stebėsenos komiteto nariai gali dalyvauti Tinklo darbo grupių veikloje. Tinklo nariai gali būti įtraukiami į Stebėsenos komiteto sudėtį.
39. Stebėsenos komitetas gali teikti pasiūlymus dėl atitinkamos Tinklo pateiktos informacijos, susijusios su Strateginio plano įgyvendinimo veiksmingumu.
X SKYRIUS
TINKLO DARBO GRUPĖS
41. Tinklo darbo grupių paskirtis – teikti pasiūlymus Tinklo sekretoriatui ir Ministerijai siekiant prisidėti prie Tinklo tikslų įgyvendinimo ir numatant sąsajas su BŽŪP tikslais.
42. Tinklo darbo grupių funkcijos:
42.1. nagrinėti aktualius su Strateginio plano įgyvendinimu susijusius klausimus, siūlyti sprendimus aktualioms problemoms spręstis, teikti pagrįstus pasiūlymus Tinklo sekretoriatui ir (arba) Ministerijai;
42.2. dalyvauti nustatant ir atrenkant su Strateginio plano įgyvendinimu susijusios gerosios patirties pavyzdžius bei organizuojant informacijos apie Strateginio plano intervencinių priemonių įgyvendinimą gerosios patirties pavyzdžių sklaidą;
42.3. teikti pasiūlymus Tinklo sekretoriatui dėl Veiksmų programos, periodinių veiksmų planų rengimo ir įgyvendinimo;
43. Tinklo darbo grupės kuriamos tik esant konkrečiam jų poreikiui. Jos gali būti nuolatinės ir laikinosios:
43.1. nuolatinių ir laikinųjų darbo grupių sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Nuolatinės darbo grupės savo veikloje vadovaujasi darbo reglamentu, kuris turi būti tvirtinamas pirmojo posėdžio protokolu. Laikinosios darbo grupės savo veikloje vadovaujasi joms numatytos užduoties atlikimu;
43.2. inicijuoti Tinklo darbo grupės sukūrimą gali Tinklo nariai (ne mažiau kaip 4), Patariamoji taryba, Ministerija, Tinklo sekretoriatas arba Stebėsenos komitetas, užpildydami Tinklo svetainėje skelbiamą Tinklo darbo grupės inicijavimo formą (joje aprašomos planuojamos nagrinėti temos, dalyviai, susitikimų periodiškumas, planuojamas skaičius ir pan.) ir pateikdami ją Tinklo sekretoriatui. Tinklo darbo grupė turi būti skirta tam tikrai užduočiai atlikti ar konkretiems Strateginio plano įgyvendinimo klausimams nagrinėti ir pateikti pagrįstiems siūlymams dėl tobulintinų aspektų (pvz., Strateginio plano vertinimo koordinavimo, trumpųjų maisto tiekimo grandinių organizavimo aspektų tobulinimo, inovacijų žemės ūkio srityje skatinimo, aplinkos apsaugos tikslų, numatytų Strateginiame plane, įgyvendinimo ar pan.).
44. Tinklo darbo grupės nariai gali būti Tinklo nariai, kompetentingų, su Strateginio plano įgyvendinimu ir (arba) su darbo grupės nagrinėjama tema susijusių institucijų ar organizacijų atstovai, konkrečių sričių ekspertai. Tinklo nariai gali vienu metu būti kelių Tinklo darbo grupių nariai. Tinklo darbo grupės nariai pagal poreikį gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus, mokslininkus ir kitus konkrečių sričių atstovus.
45. Pagrindinė Tinklo darbo grupės veiklos forma – darbo grupės posėdžiai, organizuojami kontaktiniu arba nuotoliniu būdu, vadovaujantis darbo grupės posėdžių planu arba darbo grupės narių siūlymu. Tinklo darbo grupė apie planuojamą posėdį ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki jo privalo informuoti Tinklo sekretoriatą. Tinklo darbo grupės veiklos rezultatai (posėdžių protokolai (kai jie yra rengiami), kita medžiaga) gali būti skelbiami Tinklo svetainėje.
46. Darbo grupė, baigusi darbą, Tinklo sekretoriatui pateikia ataskaitą, kurioje turi būti išdėstyti pasiūlymai, rekomendacijos konkrečiais darbo grupėje nagrinėtais klausimais arba atliktos užduoties rezultatai.
xi SKYRIUS
TINKLO dalyvavimas ŽEMĖS ŪKIO ŽINIŲ IR INOVACIJŲ SISTEMOje
48. Tinklas savo veiklomis ir veiksmais (1 priedas) prisideda prie suinteresuotų šalių, dalyvaujančių žemės ūkio žinių ir inovacijų sistemoje (toliau – ŽŪŽIS), įtraukimo į dalijimosi žiniomis ir jų kūrimo, konsultavimo paslaugų stiprinimo, mokslo tyrimų rezultatų pristatymo, inovacijų skatinimo ir tarpusavio mokymosi procesus bei iniciatyvas.
49. Tinklas prie ŽŪŽIS veiklų įgyvendinimo prisideda:
49.1. vykdydamas su viešinimu ir informavimu apie ŽŪŽIS susijusias aktualijas, gerąją praktiką, teikiamas galimybes, EIP veiklos grupių planus bei projektų rezultatus ir kitas susijusias veiklas (pvz., organizuoja teminius seminarus, pristato gerosios praktikos pavyzdžius, rengia ir publikuoja informacinius straipsnius Tinklo interneto svetainėje, informuoja tikslines grupes apie numatomus renginius, mokymus ir kt.);
49.2. organizuodamas konsultantų, dalyvaujančių ŽŪŽIS, privalomus mokymus, skirtus kompetencijų tobulinimui. Privalomi mokymai finansuojami Tinklo lėšomis. Konsultantai taip pat turi galimybę atnaujinti ir (arba) gilinti savo žinias dalyvaudami kituose aktualiuose Tinklo organizuojamuose teminiuose renginiuose;
49.3. atlikdamas ŽŪŽIS kompetencijų centro (angl. back-office) funkciją – pasitelkdamas už mokslo, inovacijų ir žinių plėtrą atsakingo Ministerijos padalinio atstovą, kurio atsakomybės apima informacijos apie inovacijų srities aktualijas, dokumentus, svarbias nuorodas, bendradarbiavimo galimybes teikimą Tinklo sekretoriatui viešinimo ir informavimo tikslais;
49.4. keisdamasis informacija ir palaikydamas ryšius su ŽŪŽIS koordinuojančiu subjektu, įgyvendinant tarptautines bendradarbiavimo veiklas, t. y. organizuojant įvairaus formato tarptautinius renginius (pvz., skirtus pristatyti galimybes dalyvauti programos „Europos Horizontas“ finansuojamuose projektuose, taip pat įgyvendinamų ir (ar) įgyvendintų projektų tarpinius ir (ar) galutinius rezultatus), užtikrinant aktualijų apie galimybes dalyvauti ES remiamuose ir kituose tarptautiniuose bendradarbiavimo projektuose, jų pridėtinę vertę ir kitus aspektus, sklaidą.
xii SKYRIUS
TINKLO Veiksmų programa IR PERIODINIAI VEIKSMŲ PLANAI
50. Tinklo veikla organizuojama įgyvendinant veiklas ir veiksmus, kurie numatyti Veiksmų programos 1 priede. Tinklo veiklomis siekiama įgyvendinti Tinklo tikslus. Veiksmų programa įgyvendinama visą Strateginio plano įgyvendinimo laikotarpį.
51. Siekiant sklandžiai įgyvendinti Tinklui keliamus tikslus, Veiksmų programa detalizuojama periodiniuose (vienerių metų trukmės) veiksmų planuose, kuriuose nustatomos prioritetinės veiklos sritys, konkrečios veiklos ir siektini jų įgyvendinimo rodikliai.
52. Periodinių veiksmų planų projektus rengia Tinklo sekretoriatas, esant poreikiui, papildomai konsultuodamasis su Ministerija, Patariamąja taryba ir Tinklo nariais.
54. Periodiniai veiksmų planai gali būti tikslinami įtraukiant naujas arba papildant esamas veiklas, taip pat atsižvelgiant į suplanuotų veiklų rezultatų pasiekimus.
55. Veiksmų programą ir periodinius veiksmų planus įgyvendina Tinklo sekretoriatas ir Tinklo nariai.
56. Veiklos ir veiksmai, numatyti Veiksmų programoje ir periodiniuose veiksmų planuose, finansuojami iš Tinklo veikloms vykdyti skiriamų asignavimų.
57. Tinklo sekretoriatas periodinių veiksmų planų įgyvendinimui gali pasitelkti išorinius prekių ar paslaugų teikėjus. Jie pasitelkiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
58. Tinklo nariai Veiksmų programą ir periodinius veiksmų planus įgyvendina vadovaudamiesi atitinkamų Tinklo narių projektinių veiklų įgyvendinimo taisyklių nuostatomis.
xiii SKYRIUS
TINKLO VEIKLOS rezultatų STEBĖSENA IR VERTINIMAS
61. Tinklo veiklos rezultatų stebėsenos paskirtis – užtikrinti nuolatinį duomenų apie vykdomas Tinklo veiklas rinkimą, siekiant juos panaudoti analizei, skirtai įvertinti, kaip vykdomos veiklos prisideda prie Tinklui keliamų tikslų įgyvendinimo. Tinklo veiklos rezultatų stebėsena padeda laiku nustatyti problemas, jas spręsti ir optimizuoti turimus finansinius bei žmogiškuosius išteklius.
62. Tinklo veiklos rezultatų vertinimo tikslas – suteikti informacijos, grįstos duomenimis, kuri reikalinga priimant sprendimus dėl Tinklo veiklos tobulinimo, veiksmingumo, naudingumo ir efektyvumo.
63. Tinklo veiklos rezultatų stebėsenos ir vertinimo procese dalyvauja:
63.2. Patariamoji taryba, kuri teikia nuomonę apie Tinklo veiklos pažangą ir pasiektus rezultatus, kartu su Tinklo sekretoriatu aptaria tobulintinas sritis, dėl kurių kyla rizika nepasiekti numatytų Tinklo tikslų, ir prireikus teikia pasiūlymus dėl taisomųjų veiksmų;
65. Tinklo savianalizė atliekama ne rečiau kaip 2 kartus per Strateginio plano įgyvendinimo laikotarpį.
68. Tinklo savianalizei atlikti reikalingus duomenis ir informaciją renka Tinklo sekretoriatas, kuris taip pat esant poreikiui vykdo papildomų duomenų ir informacijos rinkimą.
xiv SKYRIUS
FINANSAVIMAS
70. Tinklo sekretoriato veikla finansuojama Strateginio plano priemonės „Techninė pagalba“ lėšomis, laikantis joms taikomų reikalavimų.
71. Tinklo remiamos Tinklo narių veiklos finansuojamos vadovaujantis Tinklo narių projektinių veiklų įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.
72. Tinklo sekretoriatas rengia Tinklo 2023–2027 metų finansinių įsipareigojimų planą (4 priedas), kuriame pamečiui nurodo suplanuotas techninės pagalbos lėšas, skirtas Tinklo veikloms įgyvendinti.
73. Tinklo veikloms įgyvendinti skirtos „Techninės pagalbos“ lėšos (toliau – Tinklo lėšos) yra numatytos Strateginiame plane. Sprendimus dėl galimybių perskirstyti Tinklo lėšas priima Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano valdymo komitetas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 3D-389 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano valdymo komiteto sudėties ir darbo reglamento patvirtinimo“.
74. Sprendimai dėl Tinklo veikloms įgyvendinti skirtos „Techninės pagalbos“ lėšų priimami atsižvelgiant į Tinklo įgyvendinamus tikslus, Tinklo narių projektinėms ir kitoms veikloms įgyvendinti planuojamas lėšas, Tinklo sekretoriato atliekamas funkcijas bei šioms funkcijoms atlikti būtinus išteklius, Tinklo sekretoriato pateiktus metinius išlaidų planus, Strateginiame plane numatytus Tinklo įsipareigojimus bei į ankstesnę Tinklo veiklai skirtų „Techninės pagalbos“ lėšų panaudojimo patirtį.
xv SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Tinklo logotipas (lietuvių ir anglų kalbomis) pavaizduotas Veiksmų programos 3 priede ir skelbiamas Tinklo svetainėje.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-392, 2024-05-13, paskelbta TAR 2024-05-13, i. k. 2024-08761
Dėl žemės ūkio ministro 2023 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. 3D-759 „Dėl Lietuvos kaimo tinklo 2023–2027 metų veiksmų programos patvirtinimo“ pakeitimo