Suvestinė redakcija nuo 2021-07-08

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-02-26, i. k. 2021-03863

 

 

Kaunor-m

 

 

KAUNO  RAJONO  SAVIVALDYBĖS  TARYBA

 

3 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL kriterijŲ, pagal kuriuos nustatoma,
kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis IR savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 25 d. Nr. TS-86

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Kauno rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti šiuos kriterijus, pagal kuriuos, tenkinant bent vieną iš kriterijų, nustatoma, kada Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka ar jos dalis nemokama:

1.1. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas numatomame vystyti pastate ir (ar) statinyje prisidės prie Kauno rajono savivaldybei svarbių viešųjų paslaugų teikimo – Savivaldybės funkcijų įgyvendinimo;

1.2. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas išvysto visuomeninės paskirties pastatą, kuris yra neatlygintinai perduodamas Kauno rajono savivaldybei. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo patirtas perduoto pastato projektavimo, įrengimo ar statybos išlaidas, kurių dydis apskaičiuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

1.3. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra būtina, siekiant užtikrinti viešąjį interesą;

1.4. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra būtina užtikrinti investicijas į Kauno rajono savivaldybę pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymą ar Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymą;

1.5. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas statinių, nurodytų  Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, požeminėje dalyje arba cokoliniame aukšte įrengia garažų paskirties patalpas. Tokiu atveju Savivaldybės infrastruktūros plėtros mokėtojas atleidžiamas nuo Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalies mokėjimo. Nemokama dalis apskaičiuojama garažų paskirties patalpų bendrąjį plotą (kvadratiniais metrais) padauginant iš Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo. Ši išimtis netaikoma garažų paskirties patalpas įrengiant garažų paskirties pastatuose;

1.6. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas statinių, nurodytų  Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje ir kurių pagrindinė paskirtis yra daugiabučiai gyvenamieji namai, pirmajame arba cokoliniame aukšte įrengia patalpas, kurių paskirtis (viešojo maitinimo, paslaugų, kultūros, gydymo, sporto)  skiriasi nuo statinio pagrindinės naudojimo paskirties. Tokiu atveju Savivaldybės infrastruktūros plėtros mokėtojas atleidžiamas nuo Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalies mokėjimo. Nemokama dalis apskaičiuojama aukščiau šiame punkte nurodytos paskirties patalpų bendrąjį plotą (kvadratiniais metrais) padauginant iš Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo. Ši išimtis netaikoma statinių pirmajame aukšte įrengiant garažų paskirties patalpas;

1.7. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo statinys, nurodytas  Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, atitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintą I grupės nesudėtingo statinio sąvoką (sampratą ir rodiklius);

1.8. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo statinys, nurodytas  Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, bus vystomas Kauno rajono savivaldybės teritorijoje, kurioje pagal Kauno rajono savivaldybės teritorijos bendrąjį planą arba Strateginio planavimo dokumentus yra numatoma teritorijų konversija, ir statinys atitinka konversijos tikslus;

1.9. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas vystydamas statinį, nurodytą Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, savo lėšomis atlieka žmonių sveikatai ar aplinkai pavojingomis medžiagomis užterštos teritorijos tvarkymo darbus pašalinant medžiagas;

1.10. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas investuoja į Savivaldybėje esančio nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimą. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo patirtas nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimo projektavimo, įrengimo ar statybos išlaidas, kurių dydis apskaičiuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

1.11. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas, iki Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo įsigaliojimo dienos, yra pateikęs prašymą išduoti statybą leidžiantį dokumentą ir (ar) yra gavęs specialiuosius architektūros reikalavimus, kurių galiojimo terminas nėra pasibaigęs, ar yra sudaręs Infrastruktūros plėtros sutartį su Kauno rajono savivaldybės administracija; 

1.12. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas iki šio sprendimo yra pateikęs prašymą išduoti statybą leidžiantį dokumentą;

1.13. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas, sodininkų bendrijų teritorijose statantis ar rekonstruojantis vieną sodo namą ar jo priklausinius. Ši nuostata netaikoma statant arba rekonstruojant gyvenamosios paskirties pastatus;

1.14. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas, žemės ūkio teritorijose (pagal Kauno rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius neurbanizuojamose teritorijose) statantis pastatus Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka. Ši nuostata netaikoma statant arba rekonstruojant gyvenamosios paskirties pastatus;

1.15. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas stato: susisiekimo komunikacijas, inžinerinius tinklus, hidrotechnikos statinius, kitus inžinerinius statinius taip, kaip jie yra apibrėžiami Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintame Statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“.

1.16. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas pateikė prašymą išduoti naują statybą leidžiantį dokumentą statiniui ar pastatui, kuriam iki 2021 m. kovo 1 d. jau buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma išduotame statybą leidžiančiame dokumente nurodytą bendrąjį plotą ar užstatomą plotą padauginus iš Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo.

Papildyta papunkčiu:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

2. Patvirtinti šiuos kriterijus, pagal kuriuos, tenkinant bent vieną iš kriterijų, nustatoma, kada Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka mokama dalimis:

2.1. Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme numatytais atvejais;

2.2. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, įrengimas ar pastatymas yra privalomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ar ministrų įsakymus;

2.3. Kai sudaroma Savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartis. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokai dalimis taikomi šie reikalavimai: pirmoji įmokos dalis, kuri sumokama iki statybą leidžiančio dokumento išdavimo dienos arba iki statybos ir (ar) įrengimo darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, gali sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. visos Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos; likusi Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalis gali būti išdėstoma ne daugiau kaip 4 lygiomis ir vienodais laiko intervalais mokamomis dalimis;

2.4.    Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų;

2.5.    Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas, pateikdamas prašymą apskaičiuoti Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką, Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriui nurodo, kad pageidauja Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką mokėti dalimis ir, per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimo dienos, pateikia Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriui banko ar draudimo kompanijos garantiją arba laidavimo raštą, kuriuo būtų užtikrinamas apskaičiuotos savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos sumokėjimas visa savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos suma.

3. Kai Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka mokama dalimis, ji turi būti sumokėta ne vėliau kaip iki statinių statybos užbaigimo dienos (jeigu atliekamos atskirų statinių statybos užbaigimo procedūros – iki pirmojo statinio statybos užbaigimo dienos) ir ne vėliau kaip per 3 (trejus) metus nuo pirmojo Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriaus administracinio akto, kuriuo Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojui suteikiama teisė Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką mokėti dalimis, priėmimo dienos.

4. Patvirtinti Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

5. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka (jos dalis) pagal šio sprendimo 1 punkto 1.1–1.6 ir 1.8–1.10 papunkčiuose išvardytus kriterijus nemokama tik dėl jų priėmus atskirą Savivaldybės tarybos sprendimą, pagal šio sprendimo 1 punkto 1.7 ir 1.11–1.16 papunkčiuose išvardytus kriterijus – atskirą Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriaus direktoriaus (toliau – Organizatoriaus direktorius) sprendimą, Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, išskyrus, kai Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytais atvejais. Šiais įstatyme numatytais atvejais Savivaldybės tarybos sprendimas dėl Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nemokėjimo nėra priimamas. Savivaldybės taryba šiuo sprendimu nenustato kitų nei Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme numatytų atvejų, kai Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

6. Šis sprendimas įsigalioja 2021 m. kovo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Valerijus Makūnas

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 25 d. sprendimu Nr. TS-86

 

 

Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos (toliau – Įmoka) mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarką.

2.    Apraše nustatoma Įmokos mokėjimo vienkartine įmoka ir dalimis tvarka ir atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo tvarka, kai yra tenkinami Savivaldybės tarybos patvirtinti kriterijai, pagal kuriuos nustatoma, kada Įmoka nemokama arba mokama dalimis.

3.    Sprendimą dėl Įmokos mokėjimo dalimis priima Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatorius (toliau – Organizatorius).

4. Sprendimą dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kada Įmoka (jos dalis) nemokama, priima Savivaldybės taryba arba Organizatoriaus direktorius pagal Savivaldybės tarybos sprendimu nustatytus atvejus, kada tokį sprendimą priima Savivaldybės taryba, o kada – Organizatoriaus direktorius, išskyrus Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo (toliau – Įstatymas) 15 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytus atvejus. Tokiu atveju Savivaldybės tarybos ar Organizatoriaus direktoriaus sprendimas dėl atleidimo nuo Įmokos mokėjimo nėra priimamas ir nuo Įmokos mokėjimo yra atleidžiama Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintoje Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikoje (toliau – Metodika) ir Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše (toliau – Kompensacijų tvarkos aprašas) nustatyta tvarka

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

5.    Įmoka apskaičiuojama Metodikoje nustatyta tvarka. Įmoka už prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą mokama į Savivaldybės sąskaitą, skirtą Įmokoms už prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą surinkti. Įmoka už neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą mokama į Savivaldybės sąskaitą, skirtą Įmokoms už neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą surinkti. Organizatorius yra atsakingas už Savivaldybės sąskaitos administravimą.

6.    Įmokos mokėtojas Įmoką sumoka iki prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą pateikimo dienos, arba iki statybos ir (ar) įrengimo darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, išskyrus atvejus, kai Įmoka nemokama ar mokama dalimis, kai:

6.1. Savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartyje (toliau – Sutartis) nustatyta, kad Įmoka mokama dalimis. Įmokos mokėjimas dalimis Sutartyje nustatomas Metodikoje ir Kompensacijų tvarkos apraše nustatyta tvarka;

6.2. nesudaroma Sutartis ir atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka nemokama arba mokama dalimis.

 

II SKYRIUS

ĮMOKOS MOKĖJIMO DALIMIS TVARKA

 

7.    Įmokos mokėtojas, manydamas, kad atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka mokama dalimis, prašyme (pagal Metodikos 1 priede nurodytą formą) apskaičiuoti Įmoką (toliau – Prašymas) arba pasiūlyme (pagal Kompensacijų tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą) (toliau – Pasiūlymas) pateikia informaciją, kad Įmokos mokėtojas pageidauja Įmoką mokėti dalimis. Kartu su Prašymu ar Pasiūlymu pateikiama informacija, kuri patvirtina atitiktį Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl Įmokos mokėjimo dalimis.

8.    Organizatorius Prašymą nagrinėja Metodikoje numatyta tvarka ir terminais. Organizatorius Pasiūlymą nagrinėja Kompensacijų tvarkos apraše numatyta tvarka ir terminais. Nagrinėdamas Prašymą ar Pasiūlymą Organizatorius įvertina, ar Įmokos mokėtojas atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka mokama dalimis. Nustatęs, kad Įmokos mokėtojas atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka mokama dalimis, apie Įmokos mokėjimo dalimis galimybę Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, Prašymo nagrinėjimo atveju pateikdamas Metodikos 2 priede nurodytą Įmokos apskaičiavimo aktą su atlikta žyma dėl Įmokos mokėjimo dalimis, o Pasiūlymo nagrinėjimo atveju pateikdamas Kompensacijų tvarkos apraše nurodytą Sprendimą sudaryti Sutartį su informacija dėl Įmokos mokėjimo dalimis.

9.    Organizatoriaus sprendimas atsisakyti tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl Įmokos mokėjimo dalimis turi būti motyvuotas. Sprendimas laikomas motyvuotu, kai:

9.1. nėra tenkinamas nė vienas Savivaldybės tarybos patvirtintas kriterijus;

9.2. Savivaldybė nėra numačiusi lėšų prioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtrai;

9.3. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra numatyta finansuoti iš Savivaldybės infrastruktūros plėtros rėmimo programos (toliau – Programa) dalies, kurią sudaro Įmokos, lėšų;

9.4. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos Sutarties ar Sutarčių pagrindu;

9.5. kitais atvejais, kai atsisakymas pagrįstas dokumentais ar administraciniais aktais nustatytais juridiniais faktais.

10.  Kai Įmokos mokėtojas nesutinka su Organizatoriaus sprendimu, kuriuo buvo atsisakyta tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl Įmokos mokėjimo dalimis, kilęs ginčas yra sprendžiamas teisme teisės aktų nustatyta tvarka.

11.  Įmokos mokėtojas, Pasiūlymo nagrinėjimo atveju iki pranešimo apie Sutarties sudarymo sąlygose nurodytų dokumentų pateikimo dienos, o Prašymo nagrinėjimo atveju iki prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą pateikimo dienos, arba iki statybos ir (ar) įrengimo darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, bet ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Įmokos apskaičiavimo akto, kuriame yra atlikta žyma dėl Įmokos mokėjimo dalimis, gavimo dienos pateikia Organizatoriui banko ar draudimo kompanijos garantiją arba laidavimo raštą, kuriuo būtų užtikrinamas apskaičiuotos Įmokos sumokėjimas visa Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos suma. Nepateikus užtikrinimo, Organizatorius sudaro Sutartį, kurioje numatoma, kad Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka mokama vieną kartą arba Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 27 straipsnio 8 dalies pagrindu prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą nepriimama ir nurodo, kad Savivaldybės tarybos patvirtinti kriterijai dėl Įmokos mokėjimo dalimis netaikytini.

12.  Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus administracinius sprendimus dėl Įmokų mokėjimo dalimis galimybės suteikimo, kiekvienais einamaisiais metais įtraukia į Programos lėšų panaudojimo planą (toliau – Planas). Planą Įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba.

13.  Organizatorius yra atsakingas, kad būtų užtikrinta, jog Įmoka, kuri yra mokama dalimis, būtų sumokėta ne vėliau kaip iki statinių statybos užbaigimo dienos (jeigu atliekamos atskirų statinių statybos užbaigimo procedūros – iki pirmojo statinio statybos užbaigimo dienos) ir ne vėliau kaip per 3 (trejus) metus nuo pirmojo Organizatoriaus administracinio akto, kuriuo Įmokos mokėtojui suteikiama teisė savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką mokėti dalimis, priėmimo dienos arba, kad būtų pasinaudota Įmokos mokėtojo pateiktu Įmokos sumokėjimo užtikrinimu.

 

 

III SKYRIUS

ATLEIDIMO NUO ĮMOKOS (JOS DALIES) MOKĖJIMO TVARKA

 

14.  Įmokos mokėtojas, manydamas, kad atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka (jos dalis) nemokama, prašyme (pagal Metodikos 1 priede nurodytą formą) apskaičiuoti Įmoką (toliau – Prašymas) arba pasiūlyme (pagal Kompensacijų tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą) (toliau – Pasiūlymas) pateikia informaciją, kad Įmokos mokėtojas pageidauja Įmokos (jos dalies) nemokėti.

15Kartu su Prašymu ar Pasiūlymu pateikiama informacija, kuri patvirtina atitiktį Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo ir atitinkamus nemokamos Įmokos (jos dalies) vertės skaičiavimus.

16Kartu su Prašymu ar Pasiūlymu pateikiama informacija, kuri patvirtina atitiktį Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo.

17.  Organizatorius Prašymą nagrinėja Metodikoje numatyta tvarka ir terminais. Organizatorius Pasiūlymą nagrinėja Kompensacijų tvarkos apraše numatyta tvarka ir terminais. Nagrinėdamas Prašymą ar Pasiūlymą Organizatorius įvertina, ar Įmokos mokėtojas atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo.

18.  Organizatoriaus sprendimas atsisakyti tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo turi būti motyvuotas. Sprendimas laikomas motyvuotu, kai:

18.1.  nėra tenkinamas nė vienas Savivaldybės tarybos patvirtintas kriterijus;

18.2.  Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra numatoma įgyvendinti per artimiausius 3 metus;

18.3.  Savivaldybė nėra numačiusi lėšų prioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtrai;

18.4.    Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra numatyta finansuoti iš Programos dalies, kurią sudaro Įmokos, lėšų;

18.5.  Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos Sutarties ar Sutarčių pagrindu;

18.6kitais atvejais, kai atsisakymas pagrįstas dokumentais ar administraciniais aktais nustatytais juridiniais faktais.

19Kai Įmokos mokėtojas nesutinka su Organizatoriaus sprendimu, kuriuo buvo atsisakyta tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, kilęs ginčas yra sprendžiamas teisme teisės aktų nustatyta tvarka.

20.  Organizatorius nustatęs, kad Įmokos mokėtojas pateikęs Prašymą atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, apie atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo galimybę:

20.1.  Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, pateikdamas Metodikos 2 priede nurodytą Įmokos apskaičiavimo aktą su atlikta žyma dėl Įmokos (jos dalies) nemokėjimo bei nurodydamas preliminarią Įmokos dalį, nuo kurios mokėjimo Įmokos mokėtojas gali būti atleidžiamas;

20.2. inicijuoja Savivaldybės tarybos arba Organizatoriaus direktoriaus sprendimo dėl Įmokos mokėtojo atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo (toliau – Sprendimas) projekto rengimo procedūrą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

21.  Organizatorius nustatęs, kad pateiktas Pasiūlymas atitinka Kompensacijų tvarkos aprašo reikalavimus, o Įmokos mokėtojas pateikęs Pasiūlymą atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, apie atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo galimybę:

21.1. Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, pateikdamas Kompensacijų tvarkos apraše nurodytą sprendimą sudaryti Sutartį ir Sutarties sudarymo sąlygas, kuriose nurodoma, kad Sutartis, kurioje yra numatomas atleidimas nuo Įmokos (jo dalies) mokėjimo, yra sudaroma tik Savivaldybės tarybai arba Organizatoriaus direktoriui priėmus Sprendimą. Sprendimo nepriėmus, Organizatorius sudaro Sutartį, kurioje numatoma visa mokėtina Įmokos suma;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

21.2.  Įmokos mokėtoją įpareigoja pateikti atitinkamus nemokamos Įmokos (jos dalies) vertės skaičiavimus.

22.    Organizatorius per 10 darbo dienų nuo Įmokos mokėtojo pranešimo apie Aprašo 21.2 papunktyje nurodytų dokumentų pateikimo dienos, inicijuoja Sprendimo projekto rengimo procedūrą.

23. Organizatoriaus direktorius gali pavesti Savivaldybės tarybos ar Organizatoriaus direktoriaus Sprendimo projektą pagal veiklos sritis ir kompetenciją rengti atitinkamam Organizatoriaus padalinio vadovui ar kitam valstybės tarnautojui.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

24.  Kartu su Sprendimo projektu projekto rengėjai teikia susijusius dokumentus:

24.1.  suinteresuoto asmens pateiktą informaciją;

24.2.  informaciją apie konkrečią Savivaldybės infrastruktūrą, kurią siekiama pripažinti prioritetine;

24.3.  informaciją apie konkrečios savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros išlaidų sumą, apskaičiuotą Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

24.4.  Kauno rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą dėl galimybės Savivaldybei prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros (toliau – Išvada). Išvadoje privalo būti įvertinta Organizatoriaus pateikta informacija apie Suinteresuotą asmenį, konkrečią infrastruktūrą, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė, kai infrastruktūra bus pripažinta prioritetine, jos plėtros išlaidas, ir pateikta tarnybos išvada, ar Savivaldybė bus pajėgi prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl Savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros per ateinančius 3 metus.

25.  Sprendimo projektas rengiamas, derinamas ir tvirtinamas Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamente bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Savivaldybės tarybai ar Organizatoriaus direktoriui priėmus Sprendimą ir jam įsigaliojus, Įmokos mokėtojas yra atleidžiamas nuo Sprendime nurodytos Įmokos (jos dalies) mokėjimo. Konkrečios infrastruktūros, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė atleidusi Įmokos mokėtoją nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, plėtra Savivaldybės biudžeto lėšomis turi būti įgyvendinta per 3 (trejus) metus nuo Sprendimo įsigaliojimo dienos, nebent Sprendime yra nurodytas kitas terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 (penkeri) metai.

Savivaldybės taryba ar Organizatoriaus direktorius nepriima Sprendimo atleisti nuo įmokos (jos dalies) mokėjimo, jei atitinkamai taryba ar Organizatorius nustato, kad Įmokos mokėtojo pateikta informacija nepatvirtina, jog jis atitinka Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

27Tuo atveju, kai Sprendime nurodyta nemokėtinas Įmokos (jos dalies) dydis skiriasi nuo Organizatoriaus Įmokos apskaičiavimo akte nurodyto nemokėtino Įmokos (jos dalies) dydžio, Organizatorius per 2 (dvi) darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos pakoreguoja Įmokos apskaičiavimo aktą ir Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, pateikdamas Metodikos 2 priede nurodytą pakoreguotą Įmokos apskaičiavimo aktą su atlikta žyma dėl Įmokos (jos dalies) nemokėjimo bei nurodydamas Įmokos dalį, nuo kurios mokėjimo Įmokos mokėtojas yra atleidžiamas.

28. Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus Savivaldybės tarybos ir Organizatoriaus direktoriaus administracinius sprendimus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo kiekvienais einamaisiais metais įtraukia į Planą ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros priemonių planą (toliau – Priemonių planas). Planą ir Priemonių planą Įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Organizatoriaus, Organizatoriaus direktoriaus ir Savivaldybės tarybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-254, 2021-07-01, paskelbta TAR 2021-07-07, i. k. 2021-15388

Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimo Nr. TS-86 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo