Suvestinė redakcija nuo 2019-05-18 iki 2019-09-10

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-05-18, i. k. 2017-08333

 

Nauja redakcija nuo 2019-05-18:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ MOKYTIS PAGAL PIRMINIO ARBA TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMAS, BENDROJO PRIĖMIMO Į VALSTYBINĘ AR SAVIVALDYBĖS ARBA NEVALSTYBINĘ PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. gegužės 17 d. Nr. V-373

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 18 straipsnio 4, 5, 10, 12 dalimis ir 19 straipsnio 3 dalimi:

1. T v i r t i n u Asmenų, pageidaujančių mokytis pagal pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas, bendrojo priėmimo į valstybinę ar savivaldybės arba nevalstybinę profesinio mokymo įstaigą tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į g a l i o j u Lietuvos aukštųjų mokyklų asociaciją bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) organizuoti ir vykdyti bendrąjį priėmimą į valstybines ar savivaldybės arba nevalstybines profesinio mokymo įstaigas vadovaujantis atitinkamų metų Asmenų, išskyrus asmenis, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas, Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statutas, pageidaujančių įgyti kvalifikaciją, priėmimo į valstybės finansuojamas profesinio mokymo vietas planu.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                          Jurgita Petrauskienė

 

 

 

 

SUDERINTA

 

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam

priėmimui organizuoti 2017-05-16 raštu Nr. 17-05

 

 

 

 

PATVIRTINTA  

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2017 m. gegužės 17 d.

įsakymu Nr. V-373

(Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2018 m. kovo 27 d.

įsakymo Nr. V-289 redakcija)

 

 

Asmenų, pageidaujančių mokytis pagal pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas, bendrojo priėmimo į valstybinę ar savivaldybės arba nevalstybinę profesinio mokymo įstaigą TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų, pageidaujančių mokytis pagal pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas, bendrojo priėmimo į valstybinę ar savivaldybės arba nevalstybinę profesinio mokymo įstaigą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenų, pageidaujančių mokytis pagal valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas formaliojo pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas ir dalyvaujančių bendrajame priėmime (toliau – Stojantysis), prašymų priimti mokytis pateikimą, bendrojo priėmimo organizavimą, Stojančiųjų, įgijusių kvalifikaciją pagal pirminio profesinio mokymo programą, išskyrus tuos, kurie įgijo kvalifikaciją kartu su pagrindiniu išsilavinimu ir nuosekliai mokydamiesi (arba nenutraukę mokymosi) įgijo kitą kvalifikaciją kartu su viduriniu išsilavinimu, taip pat Stojančiųjų, turinčių aukštojo mokslo kvalifikaciją ir siekiančių mokytis valstybės finansuojamoje profesinio mokymo vietose priėmimą, Stojančiųjų į profesinio mokymo valstybės finansuojamas vietas eilės sudarymą, priėmimą mokytis į valstybės nefinansuojamas formaliojo profesinio mokymo vietas valstybinėse profesinio mokymo įstaigose, priėmimo į profesinį mokymą pameistrystės forma sąlygas, Stojančiųjų ir profesinio mokymo įstaigų informavimą, Stojančiųjų dokumentų pateikimą ir priėmimo įforminimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

2. Vadovaujantis Aprašu mokytis pagal formaliojo pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas (toliau – Programa) Stojantieji priimami pagal atitinkamų metų Asmenų, išskyrus asmenis, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas, Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statutas, pageidaujančių įgyti kvalifikaciją, priėmimo į valstybės finansuojamas profesinio mokymo vietas planą (toliau – Planas) ir bendrą valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų vietų skaičių, nustatytą profesinio mokymo įstaigoms vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

3. Centralizuotai vykdomą priėmimą į valstybines ar savivaldybės arba nevalstybines profesinio mokymo įstaigas, išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo teikėjus, profesinio mokymo teikėjus, vykdančius asmenų, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas ir Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas, mokytis pagal valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas formaliojo pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas (toliau – Bendrasis priėmimas) organizuoja ir vykdo švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija – Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti (toliau – LAMA BPO). Priėmimą į profesinio mokymo įstaigos vykdomas kitas, nei šio Aprašo 2 punkte nurodytame Plane nustatytas švietimo programas, vykdo profesinio mokymo įstaiga jos pačios nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

II  SKYRIUS

PRAŠYMŲ PRIIMTI MOKYTIS PATEIKIMAS

 

4.  Stojantieji registruojasi, prašymus priimti mokytis pagal Programas (toliau – Prašymas) į valstybės finansuojamas ir / ar nefinansuojamas vietas teikia, konsultuojami ir informuojami apie bendrojo priėmimo veiksmus ir rezultatus LAMA BPO informacinėje sistemoje, internetiniame tinklalapyje www.lamabpo.lt (toliau – Sistema). Profesinio mokymo įstaigos sudaro prieigą prie kompiuterio Prašymui pateikti Stojantiesiems, neturintiems galimybės pateikti Prašymo per Sistemą. 

5.  Registruodamasis Sistemoje Stojantysis pateikia vardą, pavardę, telefono numerį, elektroninio pašto adresą ir pasirenka prisijungimo prie Sistemos slaptažodį. Specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo turinčius Stojančiuosius, laisvės atėmimo vietose mokomus Stojančiuosius ir asmenis, mokomus pagal Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis įgyvendinamus projektus, į Sistemą registruoja profesinio mokymo įstaigos  pagal Stojančiųjų tiesiogiai joms pateiktus prašymus. Užsiregistravusiam Stojančiajam suteikiamas unikalus Sistemos vartotojo numeris.

6. Duomenys apie Stojančiojo mokymosi pasiekimus ir kiti duomenys Sistemoje gaunami iš Mokinių registro, Studentų registro, Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro, Švietimo ir mokslo institucijų registro, Licencijų registro ir Diplomų, atestatų ir kvalifikacijos pažymėjimų registro automatiniu būdu. Tais atvejais, kai minėtų duomenų minėtuose registruose nėra, Stojantysis Aprašo 40 punkte nustatyta tvarka informuojamas, kad privalo Sistemoje pateikti dokumentų apie turimus mokymosi pasiekimus kopijas. Jeigu Stojančiojo pateikti dokumentai yra kita pavarde, nei įrašyta jo tapatybę patvirtinančiame dokumente, Stojantysis privalo Sistemoje pateikti dokumento, patvirtinančio išsilavinimo dokumente nurodytos pavardės keitimą, kopiją. Švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliota institucija LAMA BPO prašymu jai pateikia užsienyje įgyto išsilavinimo pripažinimo pažymas pagal Stojančiųjų pateiktus užsienyje išduotus mokymosi pasiekimų dokumentus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

7.  Stojantieji, prisijungę prie Sistemos, užpildo Sistemoje pateiktą Prašymo formą, atsakydami į formoje pateiktus klausimus, ir patvirtina pateiktų duomenų ir dokumentų tikrumą. Pageidavimai mokytis pagal programas (toliau – Pageidavimai) pasirenkami iš Sistemoje nurodytų profesinio mokymo įstaigų ir jų įgyvendinamų Programų sąrašo. Vykstant pagrindiniam priėmimui Prašyme Stojantysis įrašo iki 3 Pageidavimų į valstybės finansuojamą ar nefinansuojamą vietas, vykstant papildomam priėmimui – iki 2. Visi Pageidavimai lygiaverčiai. Pageidavimu laikomas Programos pavadinimo, jos valstybinio kodo ir Programą įgyvendinančios profesinio mokymo įstaigos, mokymo formos ir finansavimo pobūdžio (valstybės finansuojama ar nefinansuojama vieta) pasirinkimas. Prašyme taip pat turi būti pateikiama informacija apie Stojančiojo specialiuosius ugdymosi poreikius, jeigu jų turi, sveikatos atitiktį mokytis pagal atitinkamą Programą. Stojančiajam suteikiama galimybė nurodyti bendrabučio poreikį, turimą darbą ar ketinimą įsidarbinti ir kitą jam aktualią informaciją.

8.  Stojantysis iki Prašymų teikimo termino pabaigos Sistemoje prioriteto tvarka nustato savo Pageidavimų, kuriems jis, vadovaujantis Aprašo 11 punktu, pripažintas tinkamu, eiliškumą. To nepadariusiam Stojančiajam prioritetiškumas nustatomas pagal Prašyme išdėstytą Pageidavimų seką aukštesnį prioritetą suteikiant valstybės finansuojamų vietų pageidavimams, kuriems jis pripažintas tinkamu.

 

III SKYRIUS

BENDROJO PRIĖMIMO ORGANIZAVIMAS

 

9. Bendrąjį priėmimą sudaro pagrindinis ir papildomas priėmimai, vykdomi pagal kasmet švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu tvirtinamus bendrojo priėmimo į Programas terminus (toliau – Bendrojo priėmimo terminai).

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

10. Teisę stojančiajam įgyti kvalifikaciją pirminiu ar tęstiniu mokymo būdu valstybės finansuojamoje vietoje pagal Profesinio mokymo įstatymo 37 straipsnio nuostatas ir Stojančiojo pateiktus bei iš Mokinių registro ir Diplomų, atestatų ir kvalifikacijos pažymėjimų registro gautus duomenis nustato LAMA BPO.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

11. Stojančiojo tinkamumą mokytis pagal pasirinktą Programą įvertina ir nustato profesinio mokymo įstaiga. Stojantysis pripažįstamas tinkamu mokytis pagal jo Pageidavimų sąraše pasirinktą Programą, jei atitinka Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Kriterijų sąrašas), nustatytus kriterijus, jo pasirinktos Programos reikalavimus ir, jei yra nustatytas reikalavimas papildomai vertinti Stojančiojo tinkamumą, patenkinamą testo, skirto nustatyti Stojančiojo specifiniams gebėjimams, specifinėms žinioms, bendrosioms ar profesijai reikalingoms kitoms kompetencijoms (toliau – Testas), įvertinimą. Tais atvejais, kai yra nustatytas reikalavimas papildomai vertinti Stojančiojo tinkamumą, Testą turi atlikti visi Stojantieji į tokią Programą. Sistemoje pateikiama informacija apie Programose numatytus Testus, testavimo datos ir vietos pasirinkimo galimybes.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

12. Nustačius Stojančiojo tinkamumą Programai pagal atlikto Testo rezultatus, jo tinkamumą pripažįsta visos atitinkamą Programą įgyvendinančios profesinio mokymo įstaigos. Rezultatai apie Stojančiojo tinkamumą paskelbiami Sistemoje ir apie juos informuojamas Stojantysis Aprašo 40 punkte nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

13.  Stojančiojo papildomo tinkamumo mokytis pagal tam tikrą Programą  įvertinimo poreikį nustato ir Testų rengimą koordinuoja Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras. Testus rengia juos naudoti numačiusios ir Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro pritarimą gavusios profesinio mokymo įstaigos pagal Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro nustatytą tvarką. Testą, patikrinantį Stojančiojo gebėjimą mokytis pagal Programą, skirtą  Stojantiesiems, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, profesinio mokymo įstaiga  privalo raštu suderinti su Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru, jei tokio testo naudojimui profesinio mokymo įstaiga gavo Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro pritarimą.

14. Testų užduočių ir specifinių gebėjimų, specifinių žinių, bendrųjų gebėjimų ir profesijai reikalingų kompetencijų  reikalavimų aprašai (toliau – Testų aprašai), raštu suderinti su Kvalifikacijų ir profesinio mokymo centru, paskelbiami profesinio mokymo įstaigų interneto tinklalapiuose iki gegužės 1 d. Nuorodas į Testų aprašus ir testavimo datas profesinio mokymo įstaigos ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki Prašymų registravimo pradžios pateikia LAMA BPO. Testą vykdžiusi profesinio mokymo įstaiga Stojančiojo Testo rezultatus į LAMA BPO sistemą įveda ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Testo laikymo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

15.  Tais atvejais, kai profesiniame standarte, jeigu jo nėra, – Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos teisės aktuose yra nustatyti papildomi reikalavimai asmens sveikatai dirbti pagal atitinkamą kvalifikaciją, profesinio mokymo įstaigos, informavusios LAMA BPO, apie šiuos reikalavimus skelbia savo internetiniuose tinklalapiuose. Sistemoje prie Programų, kurioms nustatyti papildomi reikalavimai asmens sveikatai, teikiama papildoma informacija Stojantiesiems dėl sveikatos būklės atitikimą liudijančių medicininių pažymų.  

16. Pasibaigus Prašymų mokytis teikimo terminui, priėmimas vykdomas į Programas, sulaukusias 12 ir daugiau, o į Programas, įgyvendinamas kartu su bendrojo ugdymo programomis, 7 ir daugiau Stojančiųjų Pageidavimų mokytis pirmuoju prioritetu. Profesinio mokymo įstaiga, surinkusi 12 asmenų į tos pačios kvalifikacijos ir to paties Lietuvos kvalifikacijų lygio pirminio (išskyrus programas, įgyvendinamas kartu su bendrojo ugdymo programomis) ir tęstinio mokymo programas, turi teisę juos priimti, jei apsisprendžia organizuoti jų mokymą neviršydama jai skirtų biudžeto asignavimų. Priėmus į Programą Stojančiųjų, priėmimas tęsiamas kituose etapuose neviršijant Plane nustatyto priimti asmenų skaičiaus. Priėmimas į Programas, pritaikytas specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo turintiems asmenims, raštu derinamas su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, jei pasibaigus pagrindiniam priėmimui jos sulaukė mažiau nei 4 Stojančiųjų Pageidavimų mokytis pirmuoju prioritetu. Asmenys, pasirinkę Programą, kuri Prašymų teikimo laikotarpiu sulaukė nustatyto minimalaus pasirinkusių jas mokytis pirmuoju prioritetu asmenų skaičiaus, informuojami Aprašo 40 punkte numatyta tvarka, kad jie bus pakviesti pasirašyti profesinio mokymo sutarties, jei Programoje išliks minimalus pasirinkusių jas mokytis pirmuoju prioritetu asmenų skaičius iki Prašymų teikimo termino pabaigos. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija turi teisę nustatyti ir mažesnį nei šiame punkte nustatytą asmenų skaičių profesinio mokymo įstaigos planuojamai įgyvendinti Programai, atsižvelgdama į kvalifikuotų darbuotojų poreikį atitinkamoje vietovėje, profesinio mokymo įstaigos specifiką ar kitas svarbias aplinkybes ar sąlygas.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

161. Priėmimas į Programą, pagrindiniame etape nesulaukusią nustatyto minimalaus Stojančiųjų Pageidavimų mokytis pirmuoju prioritetu skaičiaus, gali būti tęsiamas papildomo priėmimo metu. Stojantieji apie galimybę papildomo priėmimo metu rinktis Programą, pagrindinio priėmimo metu nesurinkusią minimalaus Stojančiųjų Pageidavimų skaičiaus, informuojami Aprašo 40 punkte numatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

17. Likus ne mažiau kaip 3 dienoms iki pagrindinio ir papildomo Prašymų priėmimo termino pabaigos profesinio mokymo įstaiga paskirsto Plane jai nustatytą profesinio mokymo vietų skaičių tos pačios švietimo srities Programoms. Profesinio mokymo įstaiga per vieną dieną po pagrindinio ir papildomo Prašymų priėmimo termino pabaigos, atsižvelgdama į Stojančiųjų pasirinkimų skaičių, gali šį skaičių dar kartą perskirstyti tos pačios švietimo srities Programoms, siekdama užtikrinti Stojančiųjų interesus, taip pat gali nutraukti priėmimą į Programas, pagal kurias yra pasirinkęs mažesnis nei nustatytas minimalus pirmojo prioriteto Pageidavimų skaičius.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

18. Pasibaigus pagrindiniam priėmimui, į laisvas valstybės finansuojamas ir nefinansuojamas Programų vietas vykdomas papildomas priėmimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

19.  Papildomo priėmimo metu Prašymus gali teikti pagrindiniame priėmime dalyvavę, bet neturintys pasirašytų profesinio mokymo sutarčių Stojantieji ir Stojantieji, kurie nebuvo užsiregistravę Sistemoje pagrindinio priėmimo metu. 

20.  Visi papildomame priėmime dalyvaujantys Stojantieji pagal nustatytus papildomam priėmimui terminus teikia Prašymus į Sistemoje siūlomas Programas. Pagrindiniame priėmime dalyvavę, bet neturintys pasirašytų profesinio mokymo sutarčių Stojantieji gali teikti naujus Prašymus arba patikslinti jau teiktus per pagrindinį priėmimą. Pagrindinio priėmimo metu pateikti Prašymai į papildomą priėmimą automatiškai neperkeliami.

21.  Stojančiųjų į profesinio mokymo valstybės finansuojamas vietas eilė sudaroma Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.   

22. Per 5 dienas nuo Prašymų teikimo termino pabaigos LAMA BPO, vadovaudamasi Planu ir profesinio mokymo įstaigų atliktu galutiniu profesinio mokymo vietų skaičiaus pagal Aprašo 17 punktą perskirstymu, priima sprendimą dėl siūlymo Stojančiajam mokytis pagal Pageidavimą ir apie tai informuoja Stojantįjį Aprašo 40 punkte nustatyta tvarka. 

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

23. Neteko galios nuo 2019-05-18

Punkto naikinimas:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

24.  Jei Stojantysis negali būti pakviestas mokytis dėl to, kad jo pagal pirmąjį Pageidavimą pasirinkta Programa nesurinko Aprašo 16 punkte nustatyto Stojančiųjų skaičiaus arba dėl to, kad į nustatytą vietų skaičių buvo atrinkti geresnius konkursinius balus, apskaičiuojamus pagal Aprašo 2628 punktus, surinkę Stojantieji, jis kviečiamas mokytis pagal antrąjį ar trečiąjį Pageidavimą. Tais atvejais, kai pasibaigus papildomam priėmimui Stojančiojo Pageidavimai jo regione negali būti tenkinami, LAMA BPO, raštu suderinusi su Švietimo ir mokslo ministerija,  gali pasiūlyti kitą profesinio mokymo įstaigą arba Programą, kuri įgyvendina Stojančiojo Pageidavimą arba kitą to paties švietimo posričio Programą.

 

IV SKYRIUS

STOJANČIŲJŲ Į PROFESINIO MOKYMO VALSTYBĖS FINANSUOJAMAS VIETAS EILĖS SUDARYMAS

 

25.  Stojančiųjų į profesinio mokymo valstybės finansuojamas vietas eilė (toliau – Stojančiųjų eilė) Sistemoje sudaroma  mažėjimo pagal Stojančių  konkursinį balą ir pirmumo kriterijus, nustatytus vadovaujantis Kriterijų sąrašo reikalavimais, tvarka.

26. Stojančiojo konkursinį balą sudaro pagrindinio (kai stojama į III kvalifikacijų lygio profesinio mokymo Programą arba IV kvalifikacijų lygio profesinio mokymo Programą, skirtą ir viduriniam išsilavinimui įgyti) arba vidurinio išsilavinimo (kai stojama į IV kvalifikacijų lygio profesinio mokymo Programą tik profesinei kvalifikacijai įgyti) mokymosi pasiekimus įteisinančiame dokumente įrašytų visų dalykų įvertinimų (penkių balų sistemos pažymiai dvigubinami) ir Aprašo 27 punkte nustatyta tvarka perskaičiuotų brandos egzaminų įvertinimų aritmetinis vidurkis. Programose, kuriose reikšmingos Stojančiųjų tam tikrų dalykų žinios, profesinio mokymo įstaigoms, gavus raštišką Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro pritarimą ir apie tai informavus LAMA BPO, vietoje visų dalykų įvertinimų vartojamas tam tikrų dalykų metinių įvertinimų ir perskaičiuotų brandos egzaminų įvertinimų aritmetinis vidurkis.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

27. Apskaičiuojant konkursinį balą mokyklinio brandos egzamino įvertinimui taikomas koeficientas 1,2, valstybinio brandos egzamino įvertinimui – koeficientas 2. Valstybinių brandos egzaminų įvertinimai, gauti naudojant skalę 1–100, tiesiškai perskaičiuojami į skalę 16–100. Valstybinių brandos egzaminų vertinimo skalės 16–100 balų įvertinimai vieno ženklo po kablelio tikslumu perskaičiuojami į skalės 4–10 įvertinimus pagal formulę:

,

čia yra VBE įvertinimas 16–100 balų skalėje,  – VBE įvertinimas 4–10 skalėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

28.  Tais atvejais, kai Stojančiųjų konkursinis balas yra vienodas šimtųjų tikslumu, aukštesnius Stojančiųjų eilės rezultatus turinčiu laikomas tas Stojantysis, kuris turi daugiau aukštesnių atskirų dalykų įvertinimų.

29Mokytis iš Stojančiųjų eilės kviečiamas Plane nustatytas asmenų skaičius.

 

V SKYRIUS

PRIĖMIMAS MOKYTIS Į VALSTYBĖS NEFINANSUOJAMAS FORMALIOJO PROFESINIO MOKYMO VIETAS VALSTYBINĖSE PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGOSE

 

30.  Stojančiųjų į valstybės nefinansuojamas formaliojo profesinio mokymo vietas valstybinėse profesinio mokymo įstaigose teisės ir pareigos (išskyrus mokestį už mokslą) bei jiems keliami reikalavimai yra tokie pat kaip Stojančiųjų į valstybės finansuojamas profesinio mokymo vietas.

31.  Į valstybės nefinansuojamas formaliojo profesinio mokymo vietas priimami teisės į valstybės finansuojamą profesinio mokymo vietą neturintys asmenys ir asmenys, turintys šią teisę, bet pildydami Prašymą pasirinkę nefinansuojamą vietą.

32.  Konkursinė eilė į Programų valstybės nefinansuojamas vietas sudaroma  ir konkursinis balas skaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 2628 punktais.

33. Bendras priimtų Stojančiųjų, siekiančių mokytis valstybės finansuojamose ir nefinansuojamose vietose, skaičius turi neviršyti profesinio mokymo įstaigai švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka skirto bendro vietų skaičiaus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

VI  SKYRIUS

PRIĖMIMO Į PROFESINĮ MOKYMĄ PAMEISTRYSTĖS FORMA SĄLYGOS

 

34.  Mokytis  pameistrystės forma Stojantieji priimami į Programas, kuriose nurodyta galimybė mokytis pameistrystės forma. Priėmimas vykdomas Aprašo III, IV ir V skyriuose nustatyta tvarka.

35.  Įmonė, įstaiga, organizacija, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla, ūkininkas, laisvasis mokytojas pameistrį iš tinkamais mokytis pripažintų Stojančiųjų gali atsirinkti patys, tai raštu suderinę su Kvalifikacijų ir profesinio mokymo centru, arba jų prašymu profesinio mokymo įstaiga pameistriui atrinkti gali naudoti Testą.

36.  Priėmimas mokytis pameistrystės forma įteisinamas trišale profesinio mokymo įstaigos,  Stojančiojo ir įmonės, įstaigos, organizacijos, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla, ūkininko, laisvojo mokytojo profesinio mokymo sutartimi.

37.  Su priimtu mokytis į profesinį mokymą, organizuojamą pameistrystės forma, asmeniu įmonė, įstaiga, organizacija, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla, ūkininkas, laisvasis mokytojas privalo sudaryti pameistrystės darbo sutartį.

38.  Mokytis į profesinį mokymą pameistrystės forma priimami  Stojantieji, ne jaunesni nei 16 m.

 

VII SKYRIUS

STOJANČIŲJŲ IR PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGŲ INFORMAVIMAS

 

39.  Informaciją Stojantiesiems apie bendrąjį priėmimą elektroniniu paštu, telefono žinute arba tiesiogiai teikia ir konsultuoja už priėmimo į Programas vykdymą pagal kompetenciją atsakingi LAMA BPO ir profesinio mokymo įstaigų, kurių vykdomą Programą renkasi Stojantieji, darbuotojai.

40. Kiekvienam Prašymą pateikusiam Stojančiajam jo nurodytu elektroninio pašto adresu Sistema praneša apie užregistruotą Prašymą – ne vėliau kaip per 1 darbo dieną po Prašymo pateikimo dienos; apie privalomų pateikti duomenų pakankamumą, jei Stojantysis nepateikė jų visų – ne vėliau kaip per 5 dienas arba kartu su informacija apie priėmimo rezultatus, jei duomenys buvo pateikti paskutinę Prašymų priėmimo dieną, apie Stojančiojo tinkamumą pasirinktoms Programoms ir apie siūlymą mokytis – pagal Bendrojo priėmimo terminus. Ši informacija prisijungusiam prie Sistemos Stojančiajam teikiama viso Bendrojo  priėmimo metu.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

41. Informacija profesinio mokymo įstaigoms apie Programų pasirinkimą, pasirinkimo prioritetus, kvietimus, pasirašytas profesinio mokymo sutartis, bendrą Stojančiųjų skaičių pagal Programas ir pirmosios kvalifikacijos siekiančių Stojančiųjų skaičių pagal Programas teikiama Sistemoje, LAMA BPO profesinio mokymo įstaigas pagal savo kompetenciją konsultuoja telefonu ar el. paštu.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

42. Nurodymus ir informaciją profesinio mokymo įstaigoms ir LAMA BPO apie teisės aktus, susijusius su Bendruoju priėmimu, elektroniniu paštu arba tiesiogiai teikia Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

 

VIII SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR PRIĖMIMO ĮFORMINIMAS

 

43.  Stojantysis profesinio mokymo įstaigai privalo pateikti asmens tapatybės dokumentą ir šiuos dokumentus:

43.1.  „Stojančio į mokymo įstaigą ir įdarbinamo nepilnamečio medicininę pažymą“ (086/a), išduotą vadovaujantis Stojančiųjų į profesinio mokymo mokyklas ir įdarbinamų nepilnamečių sveikatos tikrinimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“,  iki mokslo metų pradžios, asmeniui įstojus per papildomą priėmimą – pirmą mokymosi profesinio mokymo įstaigoje dieną;

43.2.  jei, vadovaujantis Aprašo 15 punktu, Sistemoje prie Programos yra pateikta informacija apie nustatytus papildomus reikalavimus asmens sveikatai dirbti pagal atitinkamą kvalifikaciją, rekomenduojama, kad Stojantieji pateiktų medicininę pažymą apie sveikatos būklės atitikimą minėtiems reikalavimams iki mokslo metų pradžios, Stojančiajam įstojus per papildomą priėmimą – pirmą mokymosi profesinio mokymo įstaigoje dieną;

43.3.  Stojantieji iki 18 metų – Vaiko sveikatos pažymėjimą, parengtą pagal Statistinės apskaitos formą Nr. 027-1/a „Vaiko sveikatos pažymėjimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. V-951 „Dėl statistinės apskaitos formos Nr. 027-1/A „Vaiko sveikatos pažymėjimas“ patvirtinimo“, iki rugsėjo 15 d. arba pirmą mokymosi profesinio mokymo įstaigoje dieną;

43.4. užsienio valstybių piliečiai – dokumentus, patvirtinančius jų teisę laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pateikia ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo profesinio mokymo sutarties pasirašymo su profesinio mokymo įstaiga dienos;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. V-665, 2018-07-23, paskelbta TAR 2018-07-23, i. k. 2018-12279

 

43.5.  Stojantieji, kuriems atimta ar apribota laisvė, – nepilnamečių tardymo izoliatoriaus ir pataisos įstaigos arba tardymo izoliatoriaus ar (ir) pataisos įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens leidimą; 

43.6.  Stojantieji turintys specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, mokytis pagal formaliojo profesinio mokymo Programas priimami pateikę atitinkamą (-us) dokumentą (-us):

43.6.1. pedagoginės psichologinės tarnybos ar švietimo pagalbos tarnybos pažymą dėl nustatytų specialiųjų ugdymosi poreikių;

43.6.2. gydytojo oftalmologo regėjimo būklės įvertinimą, jei Stojantysis turi regėjimo sutrikimų;

43.6.3. gydytojo surdologo klausos įvertinimą su klausos tonine audiograma, jei Stojantysis turi klausos sutrikimų;

43.6.4. fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo ir (ar) gydytojo ortopedo ir (ar) gydytojo neurologo fizinės ir judėjimo būklės įvertinimą, jei Stojantysis turi fizinių ir judėjimo sutrikimų;

43.6.5. gydytojo psichiatro įvertinimą ir rekomendaciją, jei Stojantysis turi elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų;

43.7.    jei Stojantysis serga lėtine liga, – sveikatos priežiūros įstaigos gydytojų rekomendaciją;

43.8.    Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos teritorinio skyriaus išduotą išvadą dėl darbo pobūdžio ir sąlygų, jei Stojantysis siekia būti priimtas mokytis Kriterijų sąraše nustatyta pirmumo teise, nes dėl sveikatos būklės  negali dirbti pagal įgytą kvalifikaciją; 

43.9.  mokymosi pasiekimus  įteisinančių dokumentų kopijas, jei duomenų apie Stojančiojo mokymosi pasiekimus nėra Mokinių registre.

44Stojantieji, gavę siūlymus mokytis, ne vėliau kaip iki Bendrojo priėmimo terminų nustatytos datos turi sudaryti profesinio mokymo sutartį su atitinkama profesinio mokymo įstaiga, atvykdami į ją pasirašyti profesinio mokymo sutarties arba ją pasirašydami saugiu elektroniniu parašu arba asmens tapatybę patvirtindami kitais saugiais būdais (per elektroninės bankininkystės sistemas ar kitaip). Apie sudarytą profesinio mokymo sutartį profesinio mokymo įstaiga pažymi Sistemoje ir Stojantįjį registruoja Mokinių registre, kuris suteikia profesinio mokymo sutarties numerį. Stojančiajam nutraukus profesinio mokymo sutartį su profesinio mokymo įstaiga iki rugsėjo 1 d., jis yra pašalinamas iš Mokinių registro (profesinio mokymo sutarties numeris perkeliamas kitai profesinio mokymo sutarčiai). Profesinio mokymo įstaiga sutarties nutraukimo faktą fiksuoja Sistemoje.

45.  Profesinio mokymo sutartį pasirašo profesinio mokymo įstaigos vadovas ir  Stojantysis ir, jei profesinis mokymas organizuojamas pameistrystės forma ar dalis profesinio mokymo vykdoma realioje darbo vietoje, – įmonė, įstaiga, ūkininkas, organizacija, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla, laisvasis mokytojas. Jei Stojantysis yra nepilnametis, turi būti tėvų ar rūpintojų raštiškas sutikimas.

46.  Profesinio mokymo įstaiga Profesinio mokymo sutartis registruoja Mokinių registro Mokymo sutarčių registracijos žurnale (automatiniu būdu). Vienas profesinio mokymo sutarties  egzempliorius įteikiamas Prašymą pateikusiam asmeniui, kitas egzempliorius lieka profesinio mokymo įstaigoje ir, jei profesinio mokymo sutartis trišalė, trečias egzempliorius įteikiamas įmonei, įstaigai, organizacijai, kuriai profesinis mokymas nėra pagrindinė veikla, ūkininkui, laisvajam mokytojui. Profesinio mokymo sutartis, mokinio ir (ar) jo tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymai, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų kopijos ir kita su profesiniu mokymu ar ugdymu susijusi informacija kaupiama profesinio mokymo įstaigoje. Profesinio mokymo įstaiga mokiniui išvykus jo dokumentus pasilieka, o pagal profesinio mokymo įstaigos ar kitos mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokymąsi, prašymą pateikia jai prašomų su mokinio ugdymu susijusių dokumentų kopijas.

47.  Profesinio mokymo įstaiga sudaro Mokymo sutarčių žurnalą iš Mokinių registre sukauptų duomenų: mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas, grupė ir kursas ar klasė, į kurią mokinys atvyko; mokymosi sutarties sudarymo data, profesinio mokymo sutarties numeris, mokymo Programa (modulis), kurią mokinys mokosi; sutarties galiojimo pabaiga automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams sudaromas „Mokymo sutarčių žurnalas“, kuris perduodamas į archyvą.

48.  Profesinio mokymo įstaiga Stojantįjį įregistruoja Mokinių  registre, nurodydama pirmąją mokinio mokymosi dieną. Iš mokinių registre sukauptų duomenų: mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio mokymosi diena); deklaruotos gyvenamosios vietos  adresas; profesinio mokymo sutarties sudarymo data ir numeris, grupė ir kursas, į kurį mokinys atvyko; mokymo Programa (modulis), kurią mokinys mokosi; mokymo Programos (modulio) trukmė, suteiktų akademinių atostogų pradžios ir pabaigos datos, įsakymo apie Programos baigimą data ir numeris, mokymosi nutraukimo priežastis, suteikta kvalifikacija, įgytų kvalifikacijos ir mokymosi pasiekimų dokumentų pavadinimas, numeris automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas „Mokinių vardinis žurnalas“.

49.  Mokinių vardiniame žurnale mokinių pavardės ir vardai surašomi abėcėlės tvarka ir registracijos numeriai kasmet automatiškai nuosekliai tęsiami. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Pasibaigus profesinio mokymo sutarties galiojimo laikui ir / arba mokiniui išvykus iš profesinio mokymo įstaigos, įrašoma įsakymo apie Programos baigimą ar profesinio mokymo sutarties nutraukimą data ir numeris, mokymosi nutraukimo priežastis, suteikta kvalifikacija (jeigu buvo suteikta), įgytų (jeigu įgijo) kvalifikacijos ir mokymosi pasiekimų dokumentų pavadinimas, numeris. Mokinių vardinio žurnalo aplankas mokinių registre nuolat atnaujinamas iš sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę, kurioje jis mokosi, ir įrašius duomenis apie tais metais išvykusius ir atvykusius mokinius, įgytą kvalifikaciją ir gautus kvalifikacijos ar mokymosi pasiekimų dokumentus.

 

–––––––––––––––

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-289, 2018-03-27, paskelbta TAR 2018-03-27, i. k. 2018-04629

Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gegužės 17 d. įsakymo Nr. V-373 „Dėl Asmenų, pageidaujančių įgyti pirmąją kvalifikaciją, priėmimo į profesinio mokymo įstaigas, kuriose Švietimo ir mokslo ministerija įgyvendina valstybės kaip savininko teises, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-665, 2018-07-23, paskelbta TAR 2018-07-23, i. k. 2018-12279

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gegužės 17 d. įsakymo Nr. V-373 „Dėl Asmenų, pageidaujančių mokytis pagal pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas, bendrojo priėmimo į valstybinę ar savivaldybės arba nevalstybinę profesinio mokymo įstaigą tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-600, 2019-05-17, paskelbta TAR 2019-05-17, i. k. 2019-07925

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gegužės 17 d. įsakymo Nr. V-373 „Dėl Asmenų, pageidaujančių mokytis pagal pirminio arba tęstinio profesinio mokymo programas, bendrojo priėmimo į valstybinę ar savivaldybės arba nevalstybinę profesinio mokymo įstaigą tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“