Suvestinė redakcija nuo 2023-04-01

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2022-12-22, i. k. 2022-26486

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ finansavimo IŠ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 22 d. Nr. T-456

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 6 straipsnio 13 ir 38 punktais, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 4, 5 ir 13 straipsniais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 2 straipsnio 24 punktu ir 40 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 4 dalimi, 5 straipsnio 4 punktu ir 10 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų finansavimo iš Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2022 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-456

 

 

 

TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ FINANSAVIMO IŠ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų finansavimo iš Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšų skyrimo pagal Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymą registruotoms tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms, veikiančioms Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, ir atskaitomybės už panaudotas lėšas tvarką.

2. Lėšos kasmet numatomos Savivaldybės biudžete, Savivaldybės veiklos programos priemonės „Skatinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ papriemonėje „Įgyvendinti tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų rėmimo programą“ (toliau – priemonė).

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

3. Priemonės vykdytojas – Savivaldybės mero paskirtas Savivaldybės administracijos skyrius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

II SKYRIUS

TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR PRIORITETAI

 

4. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų tikslai:

4.1. prisidėti prie Savivaldybės tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms priklausančių pastatų tvarkymo, atnaujinimo, remonto, renovacijos, kapitalinio remonto, rekonstrukcijos bei šių pastatų patalpų remonto darbams ir su šiais darbais susijusioms inžinerinėms paslaugoms atlikti, patalpoms bendruomenės poreikiams pritaikyti, tradicinėms religinėms bendruomenių ir bendrijų turimoms vertybėms išsaugoti, aplinkai prižiūrėti;

4.2. atnaujinti kultūrinio turizmo požiūriu patrauklius architektūros ir kraštovaizdžio vertę turinčius objektus.

5. Uždaviniai:

5.1. ugdyti visuomenės bendrąją kultūrą, etnokultūros puoselėjimą, kraštovaizdžio, nekilnojamų kultūros vertybių apsaugą;

5.2. bendradarbiauti su tradicinėmis religinėmis bendruomenėmis ir bendrijomis saugojant bažnytinį meną, didinti bendruomenės socialines, ekonomines, kultūrines galimybes;

5.3. skatinti moralines vertybes puoselėjančią, šviečiamąją religinių bendruomenių veiklą.

6. Prioritetai teikiami:

6.1. tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų prašymams, kurie pritraukia lėšų iš įvairių fondų ir kitų finansavimo šaltinių (prie papildomų finansavimo šaltinių priskiriamos ir nuosavos tradicinių religinių bendruomenių bei bendrijų lėšos);

6.2. į Kultūros vertybių registrą įrašytiems objektams, turintiems istorinę, architektūrinę, meninę vertę;

6.3. objektams, kurių būklė yra blogiausia, t. y. pastatui ar objektui, kuriam skubiai reikalingi tvarkymo ar apsaugos sistemų įrengimo darbai, kad tradicinė religinė bendruomenė ar bendrija galėtų toliau vykdyti visuomenei naudingą veiklą;

6.4. priklausančių pastatų, patalpų, inžinerinių statinių avarinės grėsmės pašalinimo darbams, kad tradicinė religinė bendruomenė ar bendrija galėtų toliau vykdyti visuomenei naudingą veiklą atitinkamame pastate ar objekte.

 

III SKYRIUS

TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ FINANSAVIMAS

 

7. Lėšos gali būti skiriamos šioms veikloms finansuoti:

7.1. Savivaldybės tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms priklausančių pastatų tvarkymo, atnaujinimo, remonto, renovacijos, kapitalinio remonto, rekonstrukcijos bei šių pastatų patalpų remonto darbams ir su šiais darbais susijusioms inžinerinėms paslaugoms atlikti, patalpoms bendruomenės poreikiams pritaikyti;

7.2. apsaugos sistemoms įrengti;

7.3. maldos namų inventoriaus remontui, kultūros paveldo objektų priežiūrai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

7.4. aplinkos tvarkymo darbams.

8. Lėšos neskiriamos:

8.1. įsiskolinimams padengti;

8.2. komercinei veiklai;

8.3. komunalinėms išlaidoms (elektros, šildymo, vandens ir kt.) apmokėti;

8.4. kai veikla, kuriai prašoma lėšų, jau yra finansuojama iš kitų nacionalinių ir (ar) Europos Sąjungos programų ar kitų šaltinių ir šios lėšos, paskyrus finansavimą, dubliuotųsi.

9. Prašymas skirti lėšų nevertinamas, jeigu ankstesniais metais iš Savivaldybės finansavimą gavusi tradicinė religinė bendruomenė ar bendrija neatsiskaitė už lėšų panaudojimą numatyta tvarka arba buvo nustatyta, kad gautos lėšos buvo panaudotos ne pagal tikslinę jų paskirtį.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS VERTINIMO KOMISIJA

 

10. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų prašymus skirti lėšų vertina 8 narių komisija, kurios sudėtį ir sekretorių potvarkiu tvirtina Savivaldybės meras. Sekretorius nėra komisijos narys. Komisijos sudėtis skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

11. Komisijos pirmininkas ir pirmininko pavaduotojas renkami dalyvaujančiųjų daugumos balsais iš komisijos narių pirmojo komisijos posėdžio metu.

12. Komisija sudaroma iš 4 Savivaldybės administracijos darbuotojų ir 4 Savivaldybės tarybos narių.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

13. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui.

14. Komisijos darbą organizuoja Savivaldybės administracija.

15. Komisijos pagrindinė veiklos forma – posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių, sprendimai priimami dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas komisijos narys turi po vieną balsą. Komisijos nariai balsuoja už, prieš arba susilaiko. Balsams pasiskirsčius po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusiųjų kartu sudėjus), lemia komisijos pirmininko, o jei jo nėra – pirmininko pavaduotojo balsas.

16. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos protokolus pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisija prašymus vertina atsižvelgdama į Aprašo 6 punkte numatytus prioritetus.

17. Komisijos pirmininkas:

17.1. sušaukia komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja ir pasirašo komisijos protokolus;

17.2. atstovauja komisijai susitikimuose su tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų atstovais.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

18. Komisijos narys privalo nusišalinti priimant sprendimą dėl tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos finansavimo, jeigu yra tikimybė, kad gali kilti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktas. Apie komisijos nario nusišalinimą pažymima posėdžio protokole. Jeigu komisijos narys atsisako nusišalinti, dėl jo nušalinimo balsuojama posėdžio metu ir priimamas sprendimas dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Komisijos narys balsavime dėl jo nušalinimo nedalyvauja.

 

V SKYRIUS

PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

19. Tradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos, norinčios gauti lėšų, vadovaudamosi Savivaldybės administracijos viešai paskelbtame kvietime nurodyta tvarka ir terminais,  pateikia šiuos dokumentus:

19.1. prašymą (Aprašo 1 priedas), kuriame turi būti nurodyta prašoma suma, pagrindžiamas lėšų reikalingumas ir nurodomos kitos esminės, prašymui nagrinėti svarbios aplinkybės;

19.2. tradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos registracijos pažymėjimo kopiją;

19.3. ekonominius skaičiavimus (sąmatas), patvirtinančius numatytus darbus;

19.4. nuosavybės teisę į pastatą, patalpas patvirtinančio dokumento kopiją (jei pastatas priklauso religinei bendruomenei ar bendrijai).

20. Prašymas teikiamas:

20.1. elektronine forma, naudojantis kvietime nurodytu būdu;

20.2. popierine forma.

21. Teikiamas prašymas su pridedamais dokumentais popierine forma turi būti:

21.1. užpildytas kompiuteriu lietuvių kalba, atspausdintas, tvarkingai susegtas, pasirašytas tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos vadovo arba jo įgalioto asmens;

21.2. teikiamas užklijuotame voke, ant kurio turi būti nurodyta: TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJAI, pareiškėjo pavadinimas, adresas, telefono numeris;

21.3. pristatomas į Savivaldybės administracijos priimamąjį, Vasario 16-osios g. 62, Šiauliuose.

22. Teikiamas prašymas elektronine forma turi būti:

22.1. užpildytas kompiuteriu lietuvių kalba, pasirašytas tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos vadovo arba jo įgalioto asmens;

22.2. siunčiamas kvietime nustatytomis elektroninėmis priemonėmis.

23. Tradicinė religinė bendruomenė ir bendrija gali pateikti ne daugiau kaip vieną prašymą per kalendorinius metus.

24. Komisija turi teisę pareikalauti iš tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos, pateikusios prašymą, papildomos informacijos, susijusios su prašymo svarstymu. Komisijai pareikalavus papildomos informacijos, prašymo teikėjas per komisijos nustatytą terminą privalo papildomą informaciją raštu pateikti komisijos sekretoriui, kuris ją perduoda komisijos pirmininkui.

25. Reikalavimų neatitinkantys prašymai nevertinami ir grąžinami jų teikėjams.

26. Apie prašymų priėmimo pradžią paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, nurodant prašymų priėmimo terminą. Prašymų teikimo terminas yra ne trumpesnis nei 20 darbo dienų nuo paskelbimo dienos.

27. Komisija į posėdžius gali kviesti prašymą pateikusių tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų atstovus.

28. Komisija, gavusi Aprašo reikalavimus atitinkančius prašymus su pridėtais dokumentais, posėdyje juos įvertina ir teikia siūlymą dėl finansavimo skyrimo Savivaldybės merui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

29. Sprendimą dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms priima Savivaldybės meras.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

30. Vadovaujantis Savivaldybės mero sprendimu, Savivaldybės administracijos vardu pasirašoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis su Lėšų gavėju (toliau – Sutartis; Aprašo 2 priedas). Šią sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

31. Informacija apie lėšų skyrimą tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

KONTROLĖ IR ATSKAITOMYBĖ

 

32. Už skirtų iš Savivaldybės biudžeto lėšų tikslingą panaudojimą atsako lėšų gavėjas.

33. Paaiškėjus, kad skirtos lėšos nebuvo panaudotos, jos turi būti grąžintos į Sutartyje nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 23 d. Nustačius faktą, kad prašymą dėl lėšų pagal Aprašą skyrimo pateikusi tradicinė religinė bendruomenė ar bendrija pateikė neteisingą informaciją ar suklastotus dokumentus, taip pat kad lėšos buvo panaudotos ne pagal paskirtį, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

34. Lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės administracija.

35. Tradicinės religinės bendruomenės ir bendrijos, gavusios finansavimą iš Savivaldybės biudžeto, turi vykdyti išlaidų apskaitą ir atsiskaityti už gautų lėšų panaudojimą Savivaldybės administracijai iki einamųjų metų gruodžio 20 d., pateikdamos ataskaitą (Aprašo 3 priedas), išlaidas pagrindžiančius dokumentus ir Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 su pakeitimais).

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Aprašą tvirtina, keičia, papildo ar panaikina Savivaldybės taryba.

37. Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

_______________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

T-456_2_pried_Sut_f_red

Priedo pakeitimai:

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-142, 2023-03-30, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05866

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2022 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. T-456 „Dėl tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų finansavimo iš Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_4f5b6de53d4e4259a8f6f634309ac672_end