Suvestinė redakcija nuo 2022-02-26

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-10-23, i. k. 2017-16608

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PENKTOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „PREKYBOS IR PERDIRBIMO SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „ŽVEJYBOS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS“ ĮGYVENDINIMO SUPAPRASTINTŲJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. spalio 20 d. Nr. 3D-667

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/1241, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su  paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2221, 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/1781, 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/2008, 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252, Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas,

Preambulės pakeitimai:

Nr. 3D-434, 2020-06-12, paskelbta TAR 2020-06-12, i. k. 2020-12885

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbimo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintąsias taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                               Bronius Markauskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės

ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d.

įsakymu Nr. 3D-667

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS PENKTOJO SĄJUNGOS PRIORITETO „PREKYBOS IR PERDIRBIMO SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „ŽVEJYBOS IR AKVAKULTŪROS PRODUKTŲ PERDIRBIMAS“ ĮGYVENDINIMO SUPAPRASTINTOSIOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbimo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ (toliau – priemonė) supaprastintosios įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/1241, 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės  plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/2221, 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2020/1781, 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/2008, 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252, Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ ir atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas,

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-434, 2020-06-12, paskelbta TAR 2020-06-12, i. k. 2020-12885

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

2. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

2.1. Sutrumpinimai:

2.1.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

2.1.2. EJRŽF – Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondas.

2.1.3. ES – Europos Sąjunga.

2.1.4. EŽF – Europos žuvininkystės fondas.

2.1.5. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

2.2. Sąvokos:

2.2.1Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Veiksmų programos priemones, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.

2.2.2. Projekto bendrosios išlaidos – atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas, susijusias su aplinkosaugos ir ekonominiu tvarumu, įskaitant galimybių studijų, verslo planų (veiklos ir (arba) projektų aprašų) ir kitų su jais susijusių dokumentų rengimą, kai šios išlaidos skiriamos nekilnojamajam turtui statyti ir gerinti, naujiems įrenginiams ir įrangai, įskaitant techniką, pirkti ir (arba) išperkamajai nuomai.

2.3. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PRIEMONĖS KONKRETUS TIKSLAS

 

3. Priemonės konkretus tikslas – investicijų į perdirbimo sektorių skatinimas.

4. Priemone prisidedama prie ES horizontaliojo principo „Darnus vystymasis“ tikslo „Ekonomikos augimo skatinimas“ įgyvendinimo, skatinant investicijas perdirbimo sektoriuje ir kuriant naujas darbo vietas.

 

III SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Taisykles remiamos investicijos į žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo veiklas, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 508/2014 69 straipsnyje:

5.1. kuriomis prisidedama prie energijos taupymo arba poveikio aplinkai mažinimo, įskaitant atliekų apdorojimą;

5.2. kuriomis gerinamos saugos, higienos, sveikatos ir darbo sąlygos;

5.3. kuriomis remiamas sužvejotų žuvų, kurios negali būti skirtos žmonėms vartoti, perdirbimas;

5.4. kurios susijusios su šalutinių produktų, susidarančių pagrindinės perdirbimo veiklos metu, perdirbimu;

5.5. kurios susijusios su ekologinės akvakultūros produktų perdirbimu,

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-434, 2020-06-12, paskelbta TAR 2020-06-12, i. k. 2020-12885

 

5.6. kurios padeda sukurti naujus ar patobulintus produktus, naujus ar patobulintus procesus arba naujas ar patobulintas valdymo ir organizavimo sistemas.

 

IV SKYRIUS

GALIMI pareiškėjai

 

6. Paramos paraiškas pagal priemonę gali teikti labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1388/2014 I priede, užsiimančios arba planuojančios užsiimti žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimu (toliau kartu – įmonė).

7. Paramos paraiškas gali teikti tik pareiškėjas be partnerių.

8. Pareiškėjo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

 

V skyrius

PARAMOS DYDIS, INTENSYVUMAS IR TRUKMĖ

 

9. Lėšos priemonės veiklos sričiai įgyvendinti skiriamos iš EJRŽF (75 proc. bendrojo finansavimo) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. bendrojo finansavimo).

10. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 50 000 Eur.

11. Projektui įgyvendinti teikiamos paramos intensyvumas gali būti iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo). Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies bei visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

12. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 mėnesių nuo paramos sutarties pasirašymo.

 

VI SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

 

13. Paramos paraišką teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju Taisyklių IV skyriuje.

14. Projektas atitinka Taisyklių II skyriuje nurodytą priemonės konkretų tikslą ir prisideda prie ES horizontaliojo principo įgyvendinimo.

15. Projekto veikla yra susijusi su priemonės remiama veikla, nurodyta Taisyklių III skyriuje.

16. Projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje.

17. Pareiškėjas neturi skolų Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybiniam socialinio draudimo fondui, išskyrus atvejus, jeigu teisės aktų nustatyta tvarka pareiškėjui yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu).

18. Pareiškėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų.

19. Pareiškėjas turi užtikrinti tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas, nuosavas lėšas – kuris turi būti nurodytas paramos paraiškoje. Pareiškėjas, numatęs projektą finansuoti iš skolintų lėšų, turi pateikti finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė, Administravimo taisyklėse numatyta tvarka. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

20. Pareiškėjas turi tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus (sudaromas balansas, pelno (nuostolių) ir pinigų srautų (jeigu įmonė sudaro pinigų srautų ataskaitą) ataskaitos arba ūkinės veiklos pradžios balansas). Jeigu pareiškėjas yra įmonė, kuri pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalo atlikti auditą, jis turi pateikti audituotas finansines ataskaitas ir audito išvadą už praėjusius finansinius metus. 

21. Pareiškėjas, teikdamas paramos paraišką, turi įrodyti, kad jis atitinka ir projekto įgyvendinimo metu bei projekto kontrolės laikotarpiu prognozuojami ekonominio gyvybingumo rodiklių reikšmės atitinka ekonominio gyvybingumo rodiklių reikšmes, nustatytas Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-864 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“.

22. Kai pareiškėjo veiklai, kuriai prašoma paramos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, yra privalomas poveikio aplinkai vertinimas ar atranka, dėl privalomo poveikio aplinkai vertinimo, ne vėliau kaip kartu su pirmu mokėjimo prašymu, turi būti pateikiama Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos atitinkamo regiono aplinkos apsaugos departamento (regiono, kuriame numatoma įgyvendinti projektą) išvada, kad numatoma įgyvendinti veikla leistina pasirinktoje vietoje, arba atrankos išvada, kad poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma (įskaitant planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikalingumo išvada, jeigu projektas gali daryti įtaką „Natura 2000“ teritorijai).

23. Jei projekte numatyti statybos (naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, statinio kapitalinis remontas) ar statinio ir technologinių inžinerinių sistemų įrengimas, kartu su paramos paraiška pateikiamas statinio techninis projektas ir statinio projekto bendrosios aktas arba projektiniai pasiūlymai ir statinio statybos kainos apskaičiavimas (projekto statinio statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalis). Statinio techninis projektas arba projektiniai pasiūlymai turi būti parengti pagal statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“,  patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738    „Dėl

Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. D1-738), reikalavimus. Statinių techninis projektas, statinio projekto bendrosios ekspertizės (kai ji privaloma) aktas ir  statybą leidžiantys dokumentai pateikiami iki pirmojo mokėjimo prašymo arba su pirmu mokėjimo prašymu. Jei projekte numatyta tik nesudėtingų statinių (pagal statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, nustatytus konstrukcijų požymius ir techninius parametrus) statyba, rekonstravimas ar kapitalinis remontas, kartu su paramos paraiška pareiškėjas pateikia įsakymo Nr. D1-738 nustatyta tvarka parengtą supaprastintą statybos, rekonstravimo projektą ar kapitalinio remonto aprašą (kai juos privaloma rengti) ir leidimą statyti naują statinį, leidimą rekonstruoti statinį, leidimą atlikti statinio kapitalinį remontą (kai jis privalomas pagal statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“) arba kitus dokumentus: aiškinamasis raštas, kuriame nurodoma statinio naudojimo paskirtis, statybos vieta, projektuojamą (-us) statinį (-ius) apibūdinantys pagrindiniai rodikliai, sklypo planas su pažymėtais esamais ir projektuojamais statiniais, jų eksplikacija ir projektuojamų statinių pagrindiniais matmenimis plane, statinio konstrukcijų ir inžinerinių sistemų aprašymas, darbų techninė specifikacija ir sąnaudų kiekių žiniaraščiai.

24. Jei projekte numatyta naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas ar kapitalinis remontas, tačiau jiems paramos neprašoma, Taisyklių 23 punkte nurodyti reikalavimai netaikomi.

25. Nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:

25.1. kai numatoma investuoti į naujų statinių statybą, žemė po numatomais statyti statiniais priklauso nuosavybės teise, nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpiau kaip 8 metus nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki paramos paraiškos pateikimo dienos turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Šioje nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė (atitiktis šiam reikalavimui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

25.2. statiniai, į kuriuos investuojama, pareiškėjui priklauso nuosavybės teise, nuomojami arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis jais ne trumpiau kaip 8 metus nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Jei statiniai yra valdomi nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki paramos paraiškos pateikimo dienos turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamo statinio valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta tokių investicijų galimybė (atitiktis šiam reikalavimui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

25.3. tuo atveju, kai nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama (išskyrus naujai statomus pastatus ir (arba) statinius), priklauso pareiškėjui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju priklausantį turtą ir plėtoti paramos paraiškoje numatytą veiklą ne trumpiau kaip 8 metus nuo paramos paraiškos pateikimo dienos.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-347, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-05-31, i. k. 2021-12102

 

26. Kai paramos prašoma įrangai, statiniai, kuriuose ši įranga bus sumontuota, pareiškėjo valdomi nuosavybės teise, nuomojami ar kitaip įstatymų nustatyta tvarka įrodomas teisėtas naudojimasis jais. Nuomos ar kito teisėto naudojimosi jais sutartis sudaryta ne trumpiau kaip 8 metams nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, VĮ Registrų centre turi būti įregistruota iki paraiškos pateikimo dienos.

27. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir jam negali būti skiriama parama, jeigu jis:

27.1. neatitinka šiame Taisyklių skyriuje nustatytų tinkamumo gauti paramą sąlygų ir reikalavimų;

27.2. paramos paraiškoje ir (arba) pridedamuose dokumentuose ir (ar) pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pareiškėjas Agentūrai pateikė melagingą informaciją;

27.3. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

27.4. vadovaujantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3D-285 „Dėl Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika), nustatoma, kad pareiškėjas neteisėtai sukūrė tokiai paramai gauti reikalingas sąlygas;

27.5. iki paramos paraiškos pateikimo dienos buvo padaręs sunkų pažeidimą, numatytą Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalyje, ir (arba) įvykdė su EŽF arba EJRŽF susijusį sukčiavimą ir nėra pasibaigęs Reglamente (ES) 2015/288 nurodytas paraiškų nepriimtinumo laikotarpis. Teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas pasirašytinai patvirtina, kad laikosi Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalyje nurodytų kriterijų ir nėra įvykdęs su EŽF arba EJRŽF susijusio sukčiavimo;

27.6. iki paramos paraiškos pateikimo dienos padarė visas projekte numatytas investicijas (neįskaitant bendrųjų ir viešinimo išlaidų, jei tokios numatytos), kurioms prašoma paramos;

27.7. pareiškėjas neprisiima visų Taisyklių VII skyriuje numatytų įsipareigojimų.

28. Paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis ir Agentūros, VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro turimus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

29. Taisyklių 13–16, 18, 20 punktuose bei Taisyklių 27.2–27.7 papunkčiuose nustatyti reikalavimai turi būti išlaikomi nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.

VII SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

30. Pareiškėjas (paramos gavėjas) prisiima šiuos įsipareigojimus:

30.1. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą Taisyklių 20 punkte nurodyta tvarka;

30.2. apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, kurio pirkimo vertė (įskaitant PVM) viršija 10 000 Eur, nuo mokėjimo prašymo pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, esant draudimo paslaugų prieinamumui). Reikalavimas gali būti netaikomas, jei pareiškėjas įrodo, kad apdrausti paramos lėšomis įgytą ar sukurtą turtą nėra galimybių, ir kartu su mokėjimo prašymu pateikia bent tris šio fakto patvirtinimo oficialius skirtingų draudimo įmonių atsisakymo suteikti draudimo paslaugas raštus. Įvykus įvykiui, kurio metu buvo sugadintas ar sunaikintas paramos lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas, paramos gavėjas įsipareigoja atkurti apdraustą ir neapdraustą turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir neblogesnių techninių parametrų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-347, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-05-31, i. k. 2021-12102

 

30.3. nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, numatytų investicijų, projekto įgyvendinimo sąlygų ir nuosavybės formos, be rašytinio Agentūros sutikimo neįkeisti, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekto veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos (leidimą įkeisti turtą Agentūra gali suteikti tik tiems paramos gavėjams, kurie paramos paraiškoje paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių);

30.4. pateikti detalų atliktų darbų aprašą ir apimtis (su kiekvienu mokėjimo prašymu, kuriame deklaruojamos statybos išlaidos). Baigus numatytus statybos (naujo statinio statybą, statinio rekonstravimą, kapitalinį remontą) ir (arba) statinio ir technologinių inžinerinių sistemų  įrengimą pateikti statybos baigimo dokumentus (ne vėliau kaip kartu su paskutiniuoju mokėjimo prašymu);

30.5. sudaryti sąlygas asmenims, įskaitant nepriklausomus ekspertus, turintiems teisę audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta parama, kaip yra vykdomas projektas ir veikla po paramos sutarties pasirašymo iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos;

30.6. teikti informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

30.7. viešinti paramą pagal Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės), nustatytą tvarką;

30.8. užtikrinti, kad investicijos, kai taikoma, turėtų atitikties ženklą CE, kaip  tai nustato techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“);

30.9. užtikrinti, kad įsigytos investicijos įgyvendinus projektą atitiks Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamų teisės aktų reikalavimus, kai investicijoms taikomi tokie reikalavimai. Pažymas apie jų atitiktį Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamiems teisės aktų reikalavimams išduoda Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba Agentūros prašymu;

30.10. užtikrinti, kad gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinis patvirtinimas ar registravimas pareiškėjui bus suteiktas ne vėliau kaip iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo dienos, jei gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinis patvirtinimas ar registravimas jam nebuvo suteiktas iki paramos paraiškos pateikimo dienos;

30.11. sutikti, kad duomenys apie (gautą) gaunamą paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-609, 2018-09-05, paskelbta TAR 2018-09-06, i. k. 2018-14054

 

30.12. sutikti, kad Agentūra ir (ar) Ministerija ar jų paskirti ekspertai, patikrintų pateiktus duomenis ir atliktų patikrą vietoje, gautų papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą;

30.13. sutikti, kad Agentūrai pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos. Sutikti, kad jo veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų tikrinama po paramos paraiškos pateikimo bet kuriame projekto įgyvendinimo etape ir projekto kontrolės laikotarpiu;

30.14. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos užtikrinti, kad nebus galimai neteisėtai sukurtos tokiai paramai gauti reikalingos sąlygos (remiantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika).

31. Šiame Taisyklių skyriuje nustatytų įsipareigojimų turi būti laikomasi iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ PIRMUMO ATRANKOS KRITERIJAI

 

32. Paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš užregistruotų paramos paraiškų geriausiai atitinka Priemonės projektų pirmumo atrankos kriterijus. Tuo atveju, kai registruotų paramos paraiškų visa pareiškėjų prašoma paramos suma viršija planuojamą paskirstyti paramos sumą, Agentūra pirmiausia atlieka paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimą ir sugrupuoja paramos paraiškas pagal projektų pirmumo atrankos kriterijus. Tuo atveju, kai pagal kvietimą registruotų paramos paraiškų visa pareiškėjų prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai pagal kvietimą paskirstyti paramos sumai, vadovaujamasi Taisyklių 34 punktu. Paramos paraiškos pirmumo atrankos vertinimas atliekamas vadovaujantis paramos paraiškoje ir jos prieduose pateiktais duomenimis. Paramos paraiškoje ir jos prieduose nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo po paramos paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami, išskyrus akivaizdžias klaidas. Jeigu paramos paraiškoje ir jos prieduose nėra duomenų, pagal kuriuos būtų galima nustatyti pareiškėjo atitiktį projekto pirmumo atrankos vertinimo kriterijui, laikoma, kad pareiškėjas jo neatitinka.

33. Projektų pirmumo atrankos kriterijai:

33.1. pareiškėjas yra labai maža, maža įmonė (kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 1388/2014 I priede), užsiimanti arba planuojanti užsiimti žuvininkystės ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimu. Pareiškėjas yra labai maža įmonė – suteikiama 10 balų; pareiškėjas yra maža įmonė – suteikiami 5 balai.

33.2. pareiškėjas yra įmonė (kaip apibrėžta reglamento (ES) Nr. 1388/2014 I priede), įregistruota ne mažiau kaip prieš 2 metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos, o pajamos iš žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų pardavimo pagal ataskaitinių metų metinės finansinės atskaitomybės dokumentus sudaro ne mažiau kaip 50 proc., – suteikiama 20 balų;

33.3. pareiškėjas ketina perdirbti, apdoroti savo užaugintus akvakultūros produktus. Paties užauginti akvakultūros produktai turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. visos perdirbamos žaliavos kiekio (vertinamas laikotarpis pradedant pirmaisiais metais einančiais po projekto įgyvendinimo metų ir baigiant paskutiniais metais, einančiais prieš projekto kontrolės laikotarpio pabaigos metus) – suteikiama 20 balų;

33.4. projekte skatinamas socialinis poveikis: įgyvendinus projektą, bus padidintas ir, pradedant pirmaisiais metais, einančiais po projekto įgyvendinimo metų ir baigiant paskutiniais metais einančiais prieš projekto kontrolės laikotarpio pabaigos metus, išlaikytas darbo vietų skaičius. Ataskaitiniais metais buvęs darbuotojų skaičius lyginamas su pirmaisiais metais po projekto įgyvendinimo esančiu darbuotojų skaičiumi (vertinama visos darbo vietos ekvivalentu). Sukūrus 1 darbo vietą –  suteikiama 10 balų; sukūrus 2 ir daugiau darbo vietų – 20 balų;

33.5. pareiškėjas prašo mažesnio paramos intensyvumo nei nustatytas galimas didžiausias paramos intensyvumas. Skiriama po 1 balą už kiekvieną paramos intensyvumo susimažinimą 1 procentiniu punktu, bet ne daugiau kaip 10 balų (ne daugiau kaip už 10 procentinių punktų);

33.6. pareiškėjas numato perdirbti žuvis, kurios negali būti skirtos žmonėms vartoti (priegauda) – suteikiami 10 balų, arba numato perdirbti ekologinę produkciją – suteikiama 10 balų, arba numato perdirbti invazines Baltijos jūros žuvų rūšis (grundalus) – suteikiama 20 balų.  Iš viso pagal šį kriterijų suteikiami ne daugiau kaip 20 balų. 

34. Privalomasis mažiausias projektų pirmumo atrankos balų skaičius – 40 privalomųjų balų. Jeigu paramos paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad projektui neskirta privalomojo mažiausio  40 balų skaičiaus, paramos paraiška toliau nevertinama ir Agentūra apie tai informuoja pareiškėją, nurodydama priežastis.

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

35. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau iš paramos lėšų bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki paramos paraiškos pateikimo šių prekių ar paslaugų pirkimai neatlikti. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes kaina, ne didesne kaip rinkoje egzistuojančios kainos, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekės, ar paslaugos ar darbų kaina yra daugiau negu 10 proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų kainos (lyginant prekių, paslaugų ar darbų rinkos kainas, šios prekės, paslaugos ar darbai turi atitikti pareiškėjo numatytas privalomas charakteristikas arba jas viršyti, o techniniai parametrai (jei tokie numatyti) turi būti ne daugiau nei 10 proc. mažesni, nei  pareiškėjo numatyti privalomi techniniai parametrai), atliekami veiksmai, nustatyti Administravimo taisyklėse.

36. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį su projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų, kurioms finansuoti prašoma paramos, kartu su paramos paraiška pateikiami pagal Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-799 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimo taisyklės), įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti dokumentai.

37. Įsigyjamos prekės turi būti naujos, nenaudotos,.

38. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

38.1. tiesiogiai susijusios su remiama veikla, būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos ne anksčiau nei 2014 m. sausio 1 d.;

38.2. nurodytos paramos paraiškoje, faktiškai patirtos, užregistruotos pareiškėjo apskaitoje ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais ir kurias galima nustatyti patikros vietoje metu;

38.3. kai jomis prisidedama prie Taisyklių 3 punkte nurodyto priemonės konkretaus tikslo įgyvendinimo;

38.4. turtui išperkamąja nuoma, ar lizingu (finansine nuoma) įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;

39. Pagal priemonę finansuojamos šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:

39.1. projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų gamybinių ir kitų būtinų statinių (pvz.: žuvininkystės ir (arba) akvakultūros produktų ir jų šalutinių produktų, atliekų laikymo, perdirbimo įrangai skirtų patalpų ir kt.) naujo statinio statyba, statinio rekonstravimas, kapitalinis remontas ir (arba) statinio ir technologinių inžinerinių sistemų  įrengimas;

39.2. naujos technikos ir įrangos, skirtos projekto reikmėms, įsigijimas ir įrengimas projekto įgyvendinimo vietoje;

39.3. programinės įrangos, skirtos įmonės gamybos valdymui, planavimui, įmonės veiklos procesų valdymui ir organizavimui, įsigijimas;

39.4. N (įskaitant N1 klasės transporto priemones, kurios nepriskiriamos prie G kategorijos) ir (arba) O kategorijos transporto priemonių įsigijimas (ne daugiau kaip 2 vienetai), jeigu įrodomas jų techninis poreikis (pagal Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“), skirtas projekto reikmėms, ir išlaidos, susijusios su transporto pritaikymu žaliavos ir (arba) produkcijos gabenimo reikmėms (komerciniuose pasiūlymuose / išduotoje sąskaitoje faktūroje turi būti nurodoma transporto kategorija bei kėbulo tipo kodas). Jei įsigyjama teisės aktų nustatyta tvarka privaloma registruoti nauja technika buvo įregistruota juridinio asmens, vykdančio žemės ūkio technikos ar transporto priemonių pardavimo veiklą, vardu, pareiškėjas turi pateikti to juridinio asmens rašytinį patvirtinimą, kad technika nebuvo eksploatuota. Parama įsigyti N1 klasės transporto priemonę teikiama tuo atveju, kai joje yra 2 arba 3 sėdimosios vietos, arba 2 eilės sėdimų vietų, krovinių skyrius atskirtas pertvara ir jame nėra langų. Parama negali būti skirta jokioms transporto priemonėms, kurios gali būti registruojamos kaip lengvasis automobilis (M1 klasės transporto priemonė). N1 klasės transporto priemonėms įsigyti didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM) suma gali sudaryti 30 000 Eur (kompensuojant išlaidas priklausomai nuo pareiškėjui taikomo paramos intensyvumo). Agentūra, vertindama paramos paraiškas, turi įsitikinti, kad projekto pagrindinės investicijos yra susijusios su žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimu, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 508/2014 69 straipsnyje, todėl negali būti skiriama parama, kai investuojama tik į transporto priemonę;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3D-505, 2019-09-10, paskelbta TAR 2019-09-10, i. k. 2019-14405

Nr. 3D-136, 2022-02-25, paskelbta TAR 2022-02-25, i. k. 2022-03749

 

39.5. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. kitų tinkamų finansuoti išlaidų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) (iš jų verslo planui parengti ne daugiau kaip  2 proc. ir konsultuoti projekto įgyvendinimo klausimais ne daugiau kaip 2 proc.);

39.6. projekto viešinimo išlaidos, kurios atliekamos pagal Viešinimo taisyklėse nustatytą tvarką.

40. Netinkamos finansuoti išlaidos:

40.1. neatitinkančios Taisyklių 38–39 punktų nuostatų;

40.2. baldai ir biuro įranga;

40.3. mažmeninės prekybos išlaidos;

40.4. trumpalaikio turto įsigijimo išlaidos;

40.5. susijusios su nuoma (išskyrus Taisyklių 38.4 papunktyje numatytą atvejį);

40.6. palūkanų mokėjimo ir išlaidos, susijusios su išperkamosios nuomos, ar lizingo (finansinės nuomos) sutarties administravimu, pavyzdžiui, nuomotojo pelnas, palūkanų refinansavimo, pridėtinės išlaidos;

40.7. netiesiogiai su projektu susijusios išlaidos;

40.8. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Pirkimo taisyklėse.

41. Pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

 

X SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR ADMINISTRAVIMAS, SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PRIĖMIMO IR PARAMOS SUTARTIES SUDARYMO TVARKA

 

42. Paramos paraiškos priimamos ir registruojamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka, taikant netiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

43. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių priede.

44. Paramos paraiška turi būti pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos.

45. Paramos paraiška ir jos priedai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos.

46. Neteko galios nuo 2021-09-23

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

47. Neteko galios nuo 2021-09-23

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

48. Pareiškėjas per kvietimo teikti paramos paraiškas pagal priemonę laikotarpį gali pateikti tik vieną paramos paraišką, išskyrus atvejį, jei pateikta paramos paraiška buvo išregistruota. Jei pareiškėjui yra skirta parama pagal priemonę, pareiškėjas gali pateikti kitą paramos paraišką pagal priemonę tik įgyvendinęs ankstesnį pagal priemonę finansuojamą projektą, t. y. pateikęs galutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota arba nėra pasibaigęs ankstesnio pagal priemonę finansuojamo projekto įgyvendinimo laikotarpis, kitos to paties pareiškėjo pateiktos paramos paraiškos atmetamos.

49. Pareiškėjui, kuris paramos paraiškos pateikimo metu vykdo projektą pagal Veiksmų programos priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ (nėra pateikęs galutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos) ir kuriam teikiama parama, atitinkanti Reglamento (ES) Nr. 508/2014 69 straipsnio sąlygas, analogiškai taikomas Taisyklių 48 punktas.

50. Agentūra paramos paraiškas vertina ir atlieka pateiktų paramos paraiškų patikras vietoje Administravimo taisyklėse ir Agentūros nustatyta tvarka. 

51. Informacija apie paramos paraiškas, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą.

52. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra, vadovaudamasi Agentūros projektų atrankos komiteto rekomendacijomis, ir apie jį informuoja pareiškėją Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

53. Agentūra, po sprendimo skirti paramą priėmimo Administravimo taisyklių nustatyta tvarka inicijuoja paramos sutarties sudarymą.

54. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, šios sutarties įsigaliojimo dieną tampa paramos gavėju.

55. Paramos gavėjas, teikdamas  galutinį mokėjimo prašymą, kartu pateikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą., o 5 metus po galutinio lėšų išmokėjimo, t. y. per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus, – užbaigto projekto metinę ataskaitą. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje.

 

XI SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

56. Mokėjimo prašymai teikiami ir administruojami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

57. Paramos gavėjas gali pateikti iki 3 mokėjimo prašymų (įskaitant galutinį mokėjimo prašymą). Konkretus mokėjimo prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nurodomi paramos sutartyje.

58. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

59. Siekdamas, kad paramos lėšos būtų išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip iki 2023 m. spalio 1 d.

60. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti vėlavimo priežasties  pagrindimo dokumentus.

61. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto mokėjimo prašymo pateikimo  termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl mokėjimo prašymo termino pratęsimo. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

62. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas. 

63. Priemonei taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai, nustatyti Administravimo taisyklėse. Pareiškėjas pasirenka vieną iš Administravimo taisyklėse nustatytų mokėjimo būdų, kurį taikydamas įgyvendins projektą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 3D-609, 2018-09-05, paskelbta TAR 2018-09-06, i. k. 2018-14054

 

64. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

SANKCIJOS

 

65. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos sankcijos.

66. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

67. Neteko galios nuo 2021-09-23

Punkto naikinimas:

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Projekto įgyvendinimo priežiūra ir patikros vietoje vykdomos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

69. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

70. Dokumentų saugojimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

71. Taisyklės keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

72. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

_________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

Priedas

Papildyta priedu:

Nr. 3D-434, 2020-06-12, paskelbta TAR 2020-06-12, i. k. 2020-12885

Priedo pakeitimai:

Nr. 3D-347, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-05-31, i. k. 2021-12102

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-609, 2018-09-05, paskelbta TAR 2018-09-06, i. k. 2018-14054

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. 3D-667 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbmo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-505, 2019-09-10, paskelbta TAR 2019-09-10, i. k. 2019-14405

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. 3D-667 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbimo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-434, 2020-06-12, paskelbta TAR 2020-06-12, i. k. 2020-12885

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. 3D-667 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbmo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-347, 2021-05-31, paskelbta TAR 2021-05-31, i. k. 2021-12102

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. 3D-667 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbimo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-594, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19811

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. 3D-667 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbimo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 3D-136, 2022-02-25, paskelbta TAR 2022-02-25, i. k. 2022-03749

Dėl žemės ūkio ministro 2017 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. 3D-667 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos penktojo Sąjungos prioriteto „Prekybos ir perdirbimo skatinimas“ priemonės „Žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimas“ įgyvendinimo supaprastintųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo