Suvestinė redakcija nuo 2016-09-10

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-09-29, i. k. 2014-13094

 

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

 

2014 m. rugsėjo 29 d. Nr. V-851

 

Vilnius

 

 

 

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“, 117 punktą:

 

1. T v i r t i n u Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų planą (pridedama).

 

2.  R e k o m e n d u o j u Švietimo ir mokslo ministerijai nepavaldžioms institucijoms, nurodytoms Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plane (toliau – Veiksmų planas), prisidėti prie Veiksmų plano įgyvendinimo.

 

3. Šiuo įsakymu patvirtinto Veiksmų plano:

 

3.1. 19 ir 26 punktai, 1 ir 2 priedai įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną.

 

3.2. 19ir 261 punktai, 3 ir 4 priedai galioja iki 2014 m. gruodžio 31 dienos.

 

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                                               Dainius Pavalkis

 

 

 

 

 

SUDERINTA

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

Lietuvos Respublikos ūkio

socialinės apsaugos ir darbo

ministerijos 2014 m. kovo 28 d.

ministerijos 2013 m. gruodžio 16 d

raštu Nr. (34.3-S11)-3-1597

raštu Nr. (13.4-51) SD-8620

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. V-851

 

 

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plane (toliau – veiksmų planas) pateiktos ilgalaikės plėtros  kryptys, išdėstyti tikslai, uždaviniai ir priemonės, numatomi veiksmų plano rezultatai, veiksmų plano įgyvendinimo principai. Veiksmų planas parengtas, vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.

2. Veiksmų plano paskirtis – susitarti dėl bendrų veiksmų ir numatyti bendras profesinio mokymo plėtros kryptis ir projektus, užtikrinti jų integralumą ir veiksmingumą.

3. Veiksmų planas apima priemones, užtikrinsiančias sėkmingą ir efektyvią profesinio mokymo plėtrą. Veiksmų plano įgyvendinimas remiasi šiais principais:

3.1. Aktualumo – plėtojama profesinio mokymo sistema ir siekiami rezultatai turi būti reikšmingi valstybei, visuomenei ir asmeniui, mokymo programos ir specialistų rengimas atitikti regionų ūkio poreikius.

3.2. Patrauklumo ir prieinamumo – plėtojama profesinio mokymo sistema turi būti patraukli ir prieinama jaunimui ir suaugusiesiems.

3.3. Bendradarbiavimo – plėtojant profesinio mokymo sistemą turi būti užtikrinamas socialinių partnerių ir interesų grupių įtraukimas.

3.4. Lankstumo – plėtojama profesinio mokymo sistema turi lanksčiai reaguoti į darbo rinkos pokyčius.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ IR TENDENCIJŲ APŽVALGA

 

4. 2010 m. birželio 9 d. Europos Komisijos komunikate „Naujasis postūmis Europos bendradarbiavimui profesinio mokymo srityje, siekiant paremti strategiją „Europa 2020“ (KOM(2010)296 galutinis) nurodoma profesinį mokymą labiau pritaikyti prie darbo rinkos poreikių, stiprinti sąsajas tarp skirtingų mokymosi pakopų, užtikrinti žmonėms skirtingose gyvenimo situacijose lengvai prieinamą tęstinį profesinį mokymą, remti sunkumus patiriančius asmenis, diegti lanksčias, mokymosi rezultatų vertinimu bei pripažinimu grindžiamas sistemas, kuriomis būtų remiami individualaus mokymosi būdai, skatinti tarpvalstybinį judumą. 

5. 2012 m. lapkričio 20 d. Europos Komisijos komunikate „Švietimo persvarstymas. Investavimas į gebėjimus siekiant geresnių socialinių ir ekonominių rezultatų“ (KOM(2012)669 galutinis) pateikiamos naujausios, patikslintos ir pagrįstos 2012 m. Švietimo ir mokymo stebėsenos biuletenio išvadomis rekomendacijos valstybėms narėms tolesniam švietimo politikos plėtojimui:

5.1. didinti investicijas pasaulinio lygio profesinio mokymo sistemų sukūrimui ir mokymosi darbo vietoje populiarinimui;

5.2. gerinti kvalifikacijos ir gebėjimų, įskaitant įgytus už formaliojo švietimo ribų, pripažinimo sistemas;

5.3. visapusiškai išnaudoti technologijas, visų pirma internetą. Didinti prieigą prie švietimo per visiems prieinamus švietimo išteklius mokyklose;

5.4. remti gerai kvalifikuotų, motyvuotų ir verslių mokytojų parengimą;

5.5.  nukreipti finansavimą taip, kad būtų maksimali investicijų grąža;

5.6. vystyti partnerystės prieigą: skatinant inovacijas ir didinant akademinio pasaulio ir verslo sąveiką būtinas tiek viešasis, tiek privatusis finansavimas;

5.7. užtikrinti profesinio mokymo bei darbo rinkos poreikio atitiktį.

6. 2009 m. gegužės 12 d. Tarybos išvadose dėl Europos bendradarbiavimo švietimo ir mokymo srityje strateginės programos („ET 2020“) (OL C 119, 2009 5 28, p. 2) numatyta, kad visuose švietimo lygiuose turi būti siekiama prisidėti prie mokymosi visą gyvenimą ir judumo principo įtvirtinimo; gerinti švietimo kokybę bei veiksmingumą; skatinti vienodas galimybes, socialinę sanglaudą ir aktyvų pilietiškumą; stiprinti novatoriškumo ir kūrybingumo, įskaitant verslumą, aspektus.

7. Kiti svarbūs profesinio mokymo sričiai skirti europinės politikos dokumentai yra 2002 m. lapkričio 29-30 d. Kopenhagos deklaracija dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje ir su šiuo procesu susiję komunikatai: 2004 m. gruodžio 14 d. Mastrichte vykusios Europos profesinio švietimo ir mokymo ministrų konferencijos komunikatas dėl būsimų prioritetų stiprinant Europos bendradarbiavimą profesiniame rengime (Kopenhagos procesas), 2006 m. gruodžio 5 d. Helsinkio komunikatas dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje, 2008 m. lapkričio 26 d. Bordo komunikatas dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje, ir 2010 m. gruodžio 7 d. Briugės komunikatas dėl glaudesnio Europos bendradarbiavimo profesinio rengimo ir mokymo srityje 2011-2020 m.  Kopenhagos deklaracijoje dėl glaudesnio europinio bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje buvo išskirti 4 bendradarbiavimo profesinio mokymo srityje prioritetai: europinio matmens stiprinimas; skaidrumo, informavimo ir konsultavimo tobulinimas; kompetencijų ir kvalifikacijų pripažinimas; kokybės užtikrinimo skatinimas.

8. Nacionaliniu lygmeniu pagrindinius prioritetus ir kryptis švietimo srityje šiuo metu apibrėžia šie pagrindiniai strateginiai dokumentai: 2014–2020 metų nacionalinė pažangos programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014-2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, Valstybės pažangos strategija „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“ patvirtinimo“, Valstybinė švietimo 2013–2022 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745 „Dėl Valstybinės švietimo 2013-2022 metų strategijos patvirtinimo“ (toliau – Švietimo strategija).

9. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymas nustato profesinio mokymo sistemos paskirtį, sandarą, kvalifikacijų sudarymą, jų tvarkymą ir suteikimą, profesinio mokymo organizavimą, valdymą ir finansavimą.

10. Profesinio mokymo srityje taip pat įvyko svarbių reglamentavimo pokyčių, prisidėjusių prie švietimo kokybės stiprinimo per sąlygų, skirtų kompetentingų profesinės veiklos praktikų pritraukimui teikti aukštos kokybės profesinį mokymą, sudarymą. 

11. Šiuo ir ankstesniu Europos Sąjungos finansinės paramos laikotarpiu profesinio mokymo sritis buvo labiausiai finansuojama švietimo sritis. Siekta, kad profesinio mokymo sistema taptų patrauklesnė, gyvybingesnė ir veiksmingesnė. Ypač sparčiai profesinio mokymo sistema buvo modernizuojama atnaujinant ir plėtojant infrastruktūrą, kuriant ir tobulinant mokymo priemones, diegiant mokymo kokybės valdymo mechanizmus ir tobulinant mokytojų kvalifikaciją. Kuriamas 41 sektorinis praktinio mokymo centras, aprūpintas naujausiomis technologijomis praktiniam mokymui. Sukurtas ir įgyvendinamas profesijos mokytojų technologinių kompetencijų atnaujinimo modelis. Kvalifikacijos tobulinimas vyksta įmonėse organizuojant stažuotes, parengtos kompetencijų atnaujinimo programos. Rengiami penki profesiniai standartai. Profesinis standartas rengiamas tam tikram ūkio sektoriui, aprašant svarbiausias jam būdingas visų Lietuvos kvalifikacijų sandaros (LTKS) lygių kvalifikacijas, nustatytas Lietuvos kvalifikacijų sandaros apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“.

12. Pastaraisiais metais nuosekliai auga profesinio mokymo mokinių dalis, palyginti su visais vidurinio ugdymo lygmens mokiniais: Lietuvos statistikos departamento duomenimis, nuo 2009 m. iki 2012 m. ji išaugo nuo 26,4 proc. iki 32,1 proc. Išaugo profesinio mokymo prieinamumas ir paslaugų įvairovė, profesinio mokymo sistema aktyviai pritaikoma asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Beveik visos profesinio mokymo įstaigos yra pasirašiusios bendradarbiavimo sutartis su užsienio profesinio mokymo įstaigomis ir daug jų aktyviai naudojasi tarptautinio mobilumo programų galimybėmis. Įvairiuose Leonardo da Vinci mobilumo projektuose dalyvauja  apie 1300 profesinio mokymo įstaigų mokinių.

13. Profesinis orientavimas Lietuvoje vyksta vykdant profesinį informavimą, įgyvendinant mokinių ugdymo karjerai programą ir teikiant profesinio konsultavimo paslaugas. Profesinio orientavimo plėtros Lietuvoje strateginės kryptys iš esmės atitiko daugelį tendencijų, vykstančių ugdymo karjerai srityje Europoje.

14. Tačiau tik apie 33 proc. jaunuolių (Europos Sąjungos vidurkis – 50 proc.) renkasi profesinį mokymą, o kiti po bendrojo ugdymo mokyklos iškart renkasi studijas aukštosiose mokyklose ar be profesinio pasirengimo ateina į darbo rinką. Daugiau nei penktadalis užimtų gyventojų (22,9 proc.) dirba neturėdami kvalifikacijos, t. y. yra pabaigę tik pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas. Kartu tai atskleidžia ir suaugusiųjų įtraukimo į profesinį mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimo svarbą sudarant sąlygas pripažinti jų neformaliojo švietimo ar savišvietos būdu įgytas kompetencijas.

15. Profesinio mokymo srityje imtasi veiklų, didinančių paskatas ir gerinančių sąlygas suaugusiųjų mokymuisi. Iniciatyvos daugiausia buvo skirtos bedarbių ir asmenų, kuriems gresia atleidimas iš darbo, pritraukimui į profesinį mokymą bei suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų ugdymui. Vis tik šie būdai nebuvo labai veiksmingi. Nors Lietuvos suaugę gyventojai (25–64 metų) pastaruoju metu vis aktyviau mokosi lavindami tiek savo profesinius, tiek asmeninius gebėjimus, tačiau suaugusiųjų švietimo sritis tebelieka nepakankamai išplėtota bendrame šalies švietimo kontekste. Palyginti su Europos Sąjungos šalimis, 2011 m. Lietuvoje 25–64 m. gyventojų, dalyvaujančių formaliajame ar neformaliajame švietime, dalis buvo 1,5 karto mažesnė nei Europos Sąjungos šalių vidurkis (atitinkamai 5,9 proc. ir 8,9 proc.), o nuo Europos Sąjungos 2020 m. siekinio (15 proc.) ji skyrėsi 2,5 karto. Švietimo strategijoje iškelti siekiai – kad 2017 m. mokymosi visą gyvenimą lygis siektų 8 proc., o 2022 m. – 12 proc. Nepakankamas vyresniojo amžiaus asmenų (55–74 m.) dalyvavimas suaugusiųjų švietimo programose. Taikomojo suaugusiųjų švietimo tyrimo metu atskleista, kad tik 21 proc. šiai amžiaus grupei priklausančių asmenų per pastaruosius trejus metus yra dalyvavę kokiuose nors mokymuose. 60 proc. nurodė, kad neketina dalyvauti jokiuose mokymuose.

16. Veiksmų plano apibendrinta (stiprybės, silpnybės, galimybės, grėsmės) analizė pateikta lentelėje.

 

Stiprybės

Silpnybės

Gausi teikiamų profesinio mokymo programų įvairovė.

Profesinio mokymo įstaigų optimizavimas.

Modernėjant technologiniam aprūpinimui ir keičiantis aukštojo mokslo prieinamumo politikai pamažu vis didesnė dalis jaunimo renkasi profesinį mokymą.

Pakankamas profesinio mokymo infrastruktūros ir programų pritaikymas asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

Profesinis mokymas pradėtas vykdyti labiau atsižvelgiant į konkrečius darbdavių poreikius.

 

Vis dar per maža dalis jaunimo renkasi profesinį mokymą.

Ne visi sektoriai aprūpinti naujomis technologijomis.

Neišplėtotos pameistrystės ir kitos praktinio mokymo formos.  

Trūksta asmenų, dirbančių  įmonėse  (t.y. meistrų, mentorių), turinčių atitinkamą kvalifikaciją ir teisės aktų nustatyta tvarka turinčių teisę dirbti profesijos mokytojais.

Žemas suaugusiųjų dalyvavimas profesiniame mokyme ir kvalifikacijos tobulinime.

Profesinio orientavimo paslaugos yra labiau orientuotos į profesinio informavimo, o ne į karjeros planavimo gebėjimų ugdymą.

Galimybės

Grėsmės

Atsigauna ekonomika, darbdaviai nusiteikę bendradarbiauti ir investuoti.

Prasideda naujas Europos Sąjungos paramos periodas.

Europos Sąjungos tarptautinės švietimo mainų paramos programos sudaro sąlygas profesinio mokymo įstaigų mokinių mainams.

Socialiniai ir ekonominiai iššūkiai:

-     - demografinės tendencijos;

-     - sparti jaunimo ir darbingo amžiaus žmonių emigracija.

Technologijų kaita spartesnė už profesinio mokymo įstaigų technologinį aprūpinimą ir teikiamų kvalifikacijų atnaujinimą.

 

III SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO TIKSLAS, UŽDAVINIAI

 

17. Pagrindinis veiksmų plano tikslas – plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės ir valstybės poreikius ir užtikrinančią profesinio mokymo įstaigų absolventų profesinės veiklos galimybes.

18. Veiksmų plano uždaviniai:

18.1. optimizuoti profesinio mokymo įstaigų tinklą, veiksmingai panaudoti infrastruktūrą;

18.2. optimizuoti profesinio mokymo įstaigų vykdomų profesinio mokymo programų pasiūlą ir gerinti profesinio mokymo programų kokybę;

18.3. tobulinti asmens įgytų kompetencijų kvalifikacijai įgyti vertinimo ir pripažinimo sistemą;

18.4. efektyvinti profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą;

18.5. gerinti profesinio mokymo įstaigų valdymą ir mokymo kokybę, įgyvendinant rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Counciof 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training) (2009/C 155/01);

18.6. didinti profesinio mokymo patrauklumą;

18.7. užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų teikimą siekiant sėkmingo profesinio mokymo programų pasirinkimo ir integracijos darbo rinkoje arba tolesnio mokymosi.

19. Šiems uždaviniams vykdyti skirtų priemonių ir veiklų sąrašas, siektini rezultatai pateikiami veiksmų plano 1 priede. Veiksmų plano 1 priedo 1.2 įgyvendinimo priemonės „Gerinti profesinio mokymo įstaigų infrastruktūrą ir materialinį aprūpinimą“ 1.2.1 veiklos „Profesinio mokymo įstaigų infrastruktūros plėtros projektų vykdymas“ projektų sąrašas pateikiamas veiksmų plano 5 priede.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-767, 2016-09-09, paskelbta TAR 2016-09-09, i. k. 2016-23480

 

IV SKYRIUS

VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMAS

 

20. Veiksmų plano priemonių pagrindinės vykdytojos yra Švietimo ir mokslo ministerija bei ministerijai pavaldžios institucijos.

 

21. Veiksmų plano tikslui pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti bus rengiami, įgyvendinami nauji projektai, naudojami ir plėtojami 2007–2013 metais įgyvendintų projektų, finansuotų Europos regioninės plėtros fondo,  Europos socialinio fondo ir nacionalinėmis lėšomis, rezultatai.

 

22. Veiksmų plano vykdymą ir stebėseną koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija. Koordinavimas vykdomas rengiant Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų strateginius ir darbo planus, analizuojant ataskaitas, pasiektus rodiklius. Stebėsenai naudojamos Švietimo valdymo informacinės sistemos galimybės. Švietimo ir mokslo ministerija gali sudaryti darbo (ekspertų) grupes profesinio mokymo klausimams aptarti, pasiūlymams parengti pasitelkdama Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Ūkio ministerijos atstovus.

23. Veiksmų plano priemonių finansavimo šaltiniai:

23.1. valstybės biudžeto lėšos;

23.2. priemonių vykdytojų ir profesinio mokymo įstaigų lėšos;

23.3. Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos;

23.4. investicinių projektų lėšos; 

23.5. kitų finansavimo šaltinių lėšos.

24. Veiksmų plano priemonės įgyvendinamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų 2014–2020 metų finansavimo periodu.

25. Veiksmų plano įgyvendinimas ir rezultatai nuolat pristatomi visuomenei:

25.1. įvairiuose renginiuose;

25.2. spaudoje;

25.3. švietimo portale.

26. Veiksmų plano įgyvendinimas numatomas pagal 2 priede pateiktą preliminarų 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos lėšomis finansuojamų projektų sąrašą.

 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

1 priedas

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

 

Tikslas, uždaviniai, priemonės ir veiksmai (veiklos sritys)

 

 

 

 

Atsakinga

institucija

 

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Eur)

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst. Eur)

valstybės biudžeto lėšos

(tūkst

.Eur)

ES struktū-

rinių fondų lėšos

(tūkst. Eur)

ES struktū-rinių fondų lėšos

(tūkst. Eur)

ES struktū-rinių fondų lėšos

(tūkst. Eur)

Bendrojo finansa-

vimo

lėšos (BF)

(tūkst. Eur)

Bendrojo finansa-

vimo

lėšos (BF)

(tūkst. Eur)

valstybės biudžeto, bendrojo finansa-

vimo

ir ES struktūrinių fondų lėšos

2014-2016 m. 

(tūkst. Eur)

ES struktūrinių fondų lėšos 2017–2022 m. (tūkst. Eur)

(preliminarios)

 

2014 metai

2015 metai (prelimina-

rios)

2016 metai (prelimina-rios)

2014 metai (prelimi-

narios)

2015 metai (prelimina-rios)

2016 metai (prelimna-rios)

2015 metai (prelimina-

rios)

2016 metai (prelimina-

rios)

Tikslas: plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės ir valstybės poreikius ir užtikrinančią profesinio mokymo įstaigų absolventų profesinės veiklos galimybes

1. Uždavinys: sudaryti sąlygas mokykloms lanksčiai formuoti ugdymo turinį ir organizuoti ugdymo ir mokymosi procesą.

1.1. Priemonė: užtikrinti mokiniams didesnes pasirinkimo galimybes ir kokybišką profesinio mokymo programų įgyvendinimą.

 

Lietuvos

Respublikos

švietimo

ir mokslo

ministerija

(toliau –

ŠMM)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.Veikla: profesinio mokymo įstaigų

optimizavimo tinklo plano parengimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2. Veikla: profesinio mokymo optimizavimo tinklo plano įgyvendinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Priemonė: gerinti profesinio mokymo įstaigų infrastruktūrą ir materialinį aprūpinimą.

 

ŠMM,

profesinio

mokymo

įstaigos

(toliau –

PMĮ)

 

 

 

 

1723,24

8616,20

304,11

1520,51

12164,06

57055,14

1.2.1. Veikla: profesinio mokymo įstaigų infrastruktūros plėtros projektų vykdymas.

 

 

 

 

1230,89

6154,43

217,22

1086,08

8688,62

40257,18

1.2.2. Veikla: mokyklų praktinio mokymo bazių atnaujinimas, aprūpinant jas šiuolaikine įranga

 

 

 

 

492,35

2461,77

 

86,89

434,43

3475,44

16797,96

Siektini rezultatai (kriterijai):

Kvalifikacijos neturinčių jaunų bedarbių dalis, palyginti su registruotų jaunų bedarbių skaičiumi, procentais (2014 m. – 50, 2016 m. – 42)

 

 

2. Uždavinys: optimizuoti profesinio mokymo įstaigų vykdomų profesinio mokymo programų pasiūlą ir gerinti profesinio mokymo programų kokybę.

2.1. Priemonė: atnaujinti profesinio mokymo programas pagal ūkio ir regiono poreikį.

ŠMM,

Lietuvos Respublikos

ūkio

ministerija

(toliau –

ŪM),

Kvalifikacijų

ir profesinio

mokymo

plėtros

centras

(toliau –

KPMPC)

 

 

 

 

65,16

325,82

 

 

390,98

11382,07

2.1.1. Veikla: profesinių standartų, modulinių profesinio mokymo programų kūrimas ir išbandymas, modulinėms profesinio mokymo programoms skirtų mokymosi priemonių rengimas, modulinių mokymo programų katalogo sukūrimas ir viešinimas.

 

 

 

 

65,16

325,82

 

 

390,98

11382,07

2.1.2. Veikla: vykdomų profesinio mokymo programų tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Priemonė: plačiau naudoti mokymą darbo vietose (taip pat ir pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formą).

 

 

ŠMM, ŪM,

darbdavių

asociacijos,

PMĮ

 

 

 

 

 

159,29

 

 

159,29

5314,52

2.2.1. Veikla: rekomendacijų dėl pameistrystės profesinio mokymo organizavimo formos diegimo parengimas ir išbandymas.

 

 

 

 

 

159,29

 

 

159,29

 

5314,52

Siektini rezultatai (kriterijai):

Modulinių profesinio mokymo programų dalis, palyginti su visomis formaliojo profesinio mokymo programomis, procentais (2014 m. – 12, 2016 m. – 20)

3. Uždavinys:  tobulinti asmens įgytų kompetencijų kvalifikacijai įgyti vertinimo ir pripažinimo sistemą.

3.1. Priemonė: vykdyti Europos kvalifikacijų sąrangos (EKS) ir Lietuvos kvalifikacijų sandaros (LTKS) įgyvendinimą.

 

 

ŠMM,

KPMPC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1. Veikla: LTKS ir EKS susiejimo ataskaitos atnaujinimas, profesinio mokymo programoms atitinkamų LTKS ir EKS lygių priskyrimas. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Priemonė: įgyvendinti rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimo*.

 

 

 

 

 

 

 

ŠMM, KPMPC,

Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – SKVC)

 

 

 

 

65,16

412,71

 

 

477,87

2230,07

3.2.1. Veikla: profesinio mokymo kreditų sistemos modelio parengimas.

 

 

 

 

65,16

325,82

 

 

390,98

 

3.2.2. Veikla: profesinio mokymo tarptautiškumo didinimas.

 

 

 

 

 

86,89

 

 

86,89

1650,83

3.2.3. Veikla: užsienyje įgyto išsilavinimo, kvalifikacijos pripažinimo sistemos veiklos užtikrinimas ir elektroninės pripažinimo erdvės palaikymas bei tobulinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

579,24

3.3. Priemonė: gerinti asmens įgytų kompetencijų (kvalifikacijai įgyti) vertinimo kokybę.

 

 

 

 

ŠMM, ŪM, KPMPC

 

130,33

130,33

130,33

 

 

231,67

 

 

622,66

4402,22

3.3.1. Veikla: atlikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 2 d. nutarimo Nr. 132 „Dėl Reikalavimų kompetencijų vertinimo institucijoms ir jų akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ analizę ir esant reikalui parengti pakeitimo projektą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.2 Veikla: akredituotų kompetencijų vertinimo institucijų ekspertų gebėjimų tobulinimas kokybiškai atlikti asmens įgytų kompetencijų vertinimą

130,33

130,33

130,33

 

 

231,67

 

 

6226,66

4402,22

Siektini rezultatai (kriterijai):

Valstybinių profesinio mokymo įstaigų, kuriose buvo vertintos neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytos kompetencijos, dalis procentais (2014 m. – 5,5, 2016 m. – 7)

4. Uždavinys: efektyvinti profesinio mokymo įstaigose dirbančių profesijos mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemą.

4.1. Priemonė: tobulinti profesijos mokytojų kvalifikaciją.

ŠMM, KPMPC, Švietimo aprūpinimo centras (toliau – ŠAC), PMĮ,

PMĮ asociacijos, darbdavių asociacijos

 

 

 

 

 

 

57,92

 

 

57,92

6313,71

4.1.1. Veikla: profesijos mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimo sistemos kūrimas.

 

 

 

 

 

57,92

 

 

57,92

6313,71

4.2. Priemonė: stiprinti profesinio mokymo įstaigų ir aukštųjų mokyklų ryšius pedagoginių darbuotojų rengimo srityje.

 

 

ŠMM,

Švietimo mainų paramos fondas (toliau – ŠMPF),

KPMPC,

ŠAC,

PMĮ, PMĮ

asociacijos,

darbdavių

asociacijos

 

 

 

 

 

86,88

 

 

86,88

8601,71

4.2.1. Veikla: bendradarbiavimas su aukštosiomis mokyklomis ir įmonėmis dėl profesijos mokytojų kvalifikacijos kėlimo ir stažuočių organizavimo jose.

 

 

 

 

 

57,92

 

 

57,92

6313,71

4.2.2. Veikla: profesijos mokytojų ir aukštųjų mokyklų dėstytojų bendrų mainų programų kūrimas.

 

 

 

 

 

28,96

 

 

28,96

1419,14

4.2.3. Veikla: sąlygų sudarymas aukštųjų mokyklų dėstytojams stažuotis sektoriniuose praktinio mokymo centruose.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

868,86

4.3. Priemonė: inicijuoti veiklą, kuri skatintų pritraukti dirbti profesinio mokymo įstaigose daugiau specialistų iš gamybos įmonių ir organizacijų.

 

 

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC,

darbdavių

asociacijos

 

 

 

 

 

 

 

43,44

 

 

43,44

2273,52

4.3.1. Veikla: bendradarbiavimas su verslo įmonėmis dėl gamyboje dirbančių aukštos kvalifikacijos darbuotojų pritraukimo dirbti profesinio mokymo įstaigose profesijos mokytojais ar meistrais, praktikos vadovais.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3.2. Veikla: sąlygų sudarymas profesijos mokytojams, įmonių specialistams tobulinti kvalifikaciją sektoriniuose praktinio mokymo centruose.

 

 

 

 

 

21,72

 

 

21,72

1136,76

4.3.3. Veikla: įmonėse dirbančių profesijos mokytojų (t. y. meistrų arba mentorių) kvalifikacijos tobulinimo organizavimas.

 

 

 

 

 

 

21,72

 

 

21,72

1136,76

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio mokymo įstaigų mokytojų, dalyvavusių mokymo/studijų programose ir patobulinusių kompetencijas ir /ar kvalifikaciją, dalis (2014 m. – 150, 2016 m. – 400)

5. Uždavinys: gerinti profesinio mokymo įstaigų valdymą ir mokymo kokybę, įgyvendinant rekomendaciją dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimo**.

5.1. Priemonė: kurti veiksmingą profesinio mokymo įstaigų kokybės valdymo sistemą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠMM,

KPMPC,

PMĮ,

Švietimo

informacinių

technologijų

centras

 

 

 

 

 

 

260,66

 

 

260,66

6690,22

5.1.1. Veikla: vidinės kokybės užtikrinimo sistemos profesinio mokymo įstaigose diegimas ir palaikymas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1737,72

5.1.2. Veikla: profesinio mokymo įstaigoms planuoti priėmimą į profesinio mokymo įstaigas bendradarbiaujant su darbdaviais ir atsižvelgiant į specialistų pasiūlos ir paklausos darbo rinkoje prognozių duomenis regione.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.3. Veikla: elektroninių švietimo procesų valdymo priemonių diegimas.

 

 

 

 

 

260,66

 

 

260,66

4952,50

5.2. Priemonė: tobulinti profesinio mokymo įstaigų vadybą.

 

ŠMM,

KPMPC,

Nacionalinė mokyklų  vertinimo agentūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1448,10

5.2.1. Veikla: profesinio mokymo programų įgyvendinimo kokybės ir institucijų išorinis vertinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1448,10

Siektini rezultatai (kriterijai): Profesinio mokymo įstaigų, kuriose įdiegta ir įgyvendinama kokybės vadybos sistema, dalis procentais (2014 m. – 40, 2016 m. – 80)

6. Uždavinys: didinti profesinio mokymo patrauklumą.

6.1. Priemonė: profesinio mokymo įvaizdžio gerinimas ir patrauklumo didinimas.

 

 

 

ŠMM,

KPMPC,

PMĮ

28,96

28,96

28,96

 

101,36

506,82

 

 

695,06

3388,56

6.1.1. Veikla: profesinio mokymo teikiamų galimybių pristatymas visuomenei, bendrojo ugdymo mokykloms.

 

 

 

 

50,68

253,41

 

 

304,09

1694,28

6.1.2. Veikla: profesinio mokymo įstaigų mokinių meistriškumo konkursų organizavimas.

28,96

28,96

28,96

 

50,68

253,41

 

 

390,97

1694,28

6.2. Priemonė: gerinti profesinio

mokymo  įstaigų socialinę

partnerystę ir bendradarbiavimą.

 

 

ŠMM, ŪM,

KPMPC,

PMĮ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.1. Veikla: asocijuotų

organizacijų, verslo atstovų

dalyvavimo didinimas profesinio

mokymo įstaigų valdyme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3. Priemonė: gerinti mokymosi

sąlygas socialiai jautrių grupių

mokiniams.

 

ŠMM,

Valstybinis

Studijų

fondas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1158,48

6.3.1. Veikla: palankių mokymo

sąlygų sukūrimas mokiniams iš

socialiai jautrių grupių siekti

kvalifikacijos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1158,48

7. Uždavinys: užtikrinti profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugų teikimą siekiant sėkmingo profesinio mokymo programų pasirinkimo ir integracijos darbo

rinkoje arba tolesnio mokymosi.

7.1. Priemonė: teikti tikslines

profesinio orientavimo, ugdymo karjerai

paslaugas bendrojo ugdymo mokyklų

ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams.

 

 

 

 

 

 

 

 

ŠMM,

Lietuvos

mokinių

neformaliojo

švietimo

centras

 

 

 

 

 

144,81

 

 

144,81

5647,59

7.1.1. Veikla: informacijos apie mokymosi

galimybes ir karjeros perspektyvas

(ypač įgijus kvalifikaciją profesinio

mokymo įstaigose) skleidimas.

 

 

 

 

 

43,44

 

 

43,44

1694,28

7.1.2. Veikla: sudaryti sąlygas

bendrojo ugdymo mokyklų mokinių 

profesinio veiklinimo organizavimui profesi-

nio mokymo įstaigose naudojantis sektorinių

praktinio mokymo centrų teikiamomis

paslaugomis.

 

 

 

 

 

86,89

 

 

86,89

3388,55

7.1.3. Veikla: socialinių partnerių

įtraukimas į profesinio orientavimo, ugdymo karjerai paslaugų teikimą.

 

 

 

 

 

14,48

 

 

14,48

564,76

Siektini rezultatai (kriterijai):

Profesinio orientavimo, ugdymo karjerai  paslaugas gavusių asmenų (kartu su bendrojo ugdymo, aukštojo mokslo) skaičius (2014 m. – 30000, 2016 m. – 60000)

Viso:

159,29

159,29

159,29

 

1954,92

10846,22

304,11

1520,51

15103,63

115905,91

 

* – 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 June 2009 on the establishment of a European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) (2009/C 155/02)

** –  2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos sukūrimo (angl. Recommendation of the European Parliament and of the Counciof 18 June 2009 on the establishment of a European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training) (2009/C 155/01).

______________________________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-767, 2016-09-09, paskelbta TAR 2016-09-09, i. k. 2016-23480

 

 


 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

2 priedas

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014−2016 M. VEIKSMŲ PLANO PRIEMONES ĮGYVENDINANČIŲ IR 2014− 2020 M. EUROPOS INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Preliminarus projekto/veiklos pavadinimas

Galimas pareiškėjas

Projekto vykdomos  veiksmų  plano veiklos

Preliminarios projekto/veiklos lėšos

(tūkst. Eur)

Preliminari projekto trukmė (mėnesiais)

Preliminarios projekto/veiklos lėšos iš viso (tūkst. Eur)

1.

Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir šiuolaikiško švietimo turinio formavimas

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

2.1.1; 3.1.1; 3.2.1

I etapas –   260658

II etapas –  2606,58

III etapas – 2606,58

I etapas – 24

II etapas – 24

III etapas – 24

7819,74

2.

Švietimo įstaigų vadovų ir švietimo bendruomenės lyderių gebėjimų didinimas1

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

4.1.1; 4.2.1; 4.2.2

I etapas – 2896,20

II etapas – 2316,96

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

5213,16

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

1.2.1

I etapas –  28962,00

II etapas –  19983,78

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

48 945,78

4.

Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius profesinio mokymo įstaigose, kuriose nėra sektorinio praktinio mokymo centro, plėtra

Profesinio mokymo įstaigos

1.2.2

I etapas – 11584,80

II etapas –  8688,60

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

20273,40

5.

Mokymosi visą gyvenimą sampratos populiarinimas ir profesinio mokymo patrauklumo didinimas2

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

6.1.1; 6.1.2

 

I etapas – 2027,34

II etapas – 1969,42

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

3996,76

6.

Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų tarptautinės patirties įgijimo rėmimas3

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

3.2.2

 

1737,72

30

 

1737,72

7.

Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimas4

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

4.1.1; 4.2.1; 4.2.2; 4.2.3

2316,96

30

 

2316,96

8.

Asmens įgytų kompetencijų vertinimo sistemos plėtra

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

3.3.2

4633,92

 

40

 

4633,92

 

9.

Užsienyje įgyto išsilavinimo, kvalifikacijos pripažinimo sistemos veiklos užtikrinimas

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

3.2.3

579,24

 

 

24

579,24

 

10.

Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimas

Profesinio mokymo įstaigos; profesinio mokymo įstaigų asociacijos; darbdavių asociacijos

4.1.1; 4.2.1; 4.3.2; 4.3.3

I etapas –   3765,06

II etapas –  3765,06

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

7530,01

11.

Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra, valdymo procesų tobulinimas ir tyrimai5

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

5.1.3

5213,16

 

 

36

 

5213,16

 

 

12.

Išorinis profesinio mokymo įstaigų ir programų vertinimas ir vertinimo rezultatų sklaida

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

5.1.1; 5.2.1

I etapas – 1737,72

II etapas – 1448,10

 

I etapas – 24

II etapas – 24

 

3185,82

 

13.

Kokybiškų ugdymo karjerai paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija 

7.1.1; 7.1.2; 7.1.3

I etapas –  2896,20

II etapas –  2896,20

 

I etapas – 30

II etapas – 30

 

5792,40

 

14.

Mobilumo galimybės profesinio mokymo įstaigų mokiniams praktinio mokymo moduliui darbo vietoje

Profesinio mokymo įstaigos; darbdavių asociacijos

2.2.1; 4.3.2; 4.3.3

I etapas –   4054,68

II etapas –  3736,10

 

I etapas – 30

II etapas – 24

 

7790,78

 

15.

Besimokančiųjų pagal formaliojo švietimo programas mobilumo skatinimas mokymo moduliui sektoriniame praktinio mokymo centre

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

 

 

2.1.1

I etapas – 2316,96

II etapas – 2027,34

 

I etapas – 30

II etapas – 24

 

4344,30

 

16.

Mokinių (18+) iš socialiai jautrių grupių rėmimas profesiniame mokyme

Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliota institucija

6.3.1

 

1158,48

 

30

 

1158,48

 

 

1 Įgyvendinama kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemone, nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“ (toliau – Prioritetinės priemonės), 115 punkte.

 

2, 3, 4 Įgyvendinama kartu su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemone, nurodyta Prioritetinių priemonių 123 punkte.

 

5 Įgyvendinama kartu su Informacinių ir komunikacinių technologijų diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. V–436 „Dėl Informacinių ir komunikacinių technologijų diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, veiklomis. 

______________________________________________

 

 

Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano

 

5 priedas

 

 

PROFESINIO MOKYMO PLĖTROS 2014–2016 METŲ VEIKSMŲ PLANO 1.2 ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS „GERINTI PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGŲ INFRASTRUKTŪRĄ IR MATERIALINĮ APRŪPINIMĄ“ 1.2.1 VEIKLOS „PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTŲ VYKDYMAS“, PROJEKTŲ SĄRAŠAS 

 

 

 

Eil. Nr.

Preliminarus projekto pavadinimas

Galimas projekto vykdytojas

Projekto aprašymas (pagrindinis tikslas ir projekto veiklos)

Preliminari projekto vertė (Eur)

1.

Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – išplėtoti sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą.

Projekto veiklos:

- energetikos sektorinio praktinio mokymo dirbtuvių aprūpinimas modernia mokomąja įranga;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

432000

2.

Geležinkelio transporto specialistų rengimo sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla 

Projekto tikslas – pagerinti Geležinkelio transporto specialistų rengimo sektorinio praktinio mokymo centro praktinio mokymo paslaugų kokybę

Projekto veiklos:

- patalpų remontas;

- mokymo įrangos įsigijimas moduliniam profesiniam mokymui.

970000

3.

VTPVM prekybos ir verslo skyriaus sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros gerinimas

Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla

Projekto tikslas – aprūpinti prekybos ir verslo skyriaus sektorinio praktinio mokymo centrą papildoma įranga ir atlikti vidaus patalpų renovaciją, siekiant patobulinti mokinių profesinę motyvaciją bei suteikti būtinus praktinius įgūdžius

Projekto veiklos:

- sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas papildoma įranga;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- papildomų mokomųjų patalpų įrengimas.

1170000

4.

Aptarnavimo paslaugų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras 

Projekto tikslas – plėtoti aptarnavimo paslaugų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, atitinkančią besimokančiųjų asmenų ir paslaugų sektoriaus poreikius, užtikrinančią kokybišką mokymo procesą

Projekto veiklos:

- papildomų mokomųjų patalpų įrengimas;

- kitų patalpų, susijusių su sektorinio praktinio mokymo centru švietimo erdvių renovacija;

- naujai įrengtų mokomųjų patalpų aprūpinimas įranga.

 

130000

5.

Suvirinimo sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Viešoji įstaiga Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras

Projekto tikslas – vystyti suvirinimo sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, tinkančią ruošti aukščiausios kvalifikacijos visapusiškus suvirinimo specialistus, reikalingus inžinierinei pramonei, statybai, energetikai ir kitoms Lietuvos ūkio šakoms.

Projekto veiklos:

- papildomos įrangos įsigijimas mokymui bei mokymo (-si) proceso aptarnavimui

1000000

6.

Vilniaus statybos sektoriaus praktinio mokymo centro plėtra

Viešoji įstaiga Vilniaus statybininkų rengimo centras

Projekto tikslas –  sukurti tinkamas ir patogias mokinių mokymuisi sąlygas, pagerinti mokymosi aplinką

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija, inžinierinės įrangos atnaujinimas;

- sektorinio praktinio mokymo centro mokymosi erdvių renovacija;

- sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas trūkstama įranga.

800000

7.

Modernaus variklinių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto mokymo centro kūrimas

Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla

Projekto tikslas – plėtoti transporto sektorinio praktinio mokymo centro veiklą, didinant mokymo paslaugų prieinamumą ir sukuriant kompetencijų centrą

Projekto veiklos:

- garažo paskirties pastatų rekonstrukcijos darbai;

- sektorinio praktinio mokymo dirbtuvių aprūpinimas modernia mokomąja įranga.

5870000

8.

VšĮ Elektrėnų profesinio mokymo centro Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Viešoji įstaiga Elektrėnų profesinio mokymo centras

Projekto tikslas - VšĮ Elektrėnų profesinio mokymo centro Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro profesinio mokymo paslaugų plėtra sudarant sąlygas teikti kokybiškas profesinio praktinio mokymo paslaugas

Projekto veiklos:

- energetikos sektorinio praktinio mokymo centro plėtrai reikalingos įrangos įsigijimas;

- šaltkalvystės ir suvirinimo klasės rekonstrukcija;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

1370000

9.

Medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų praktinio mokymo centro plėtra

Kauno technikos profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai per medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtrą

Projekto veiklos:

- naujos įrangos rąstams pjauti įsigijimas;

- rastų pjovimo (gaterinės) pastato patalpų remontas.

170000

10.

Medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų praktinio mokymo centro plėtra

Ukmergės technologijų ir verslo mokykla

Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai per medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtrą.

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- trūkstamos įrangos papildymas kokybiškam  teorinio ir praktinio mokymo procesui užtikrinti.

685000

11.

Variklinių transporto priemonių remonto praktinio mokymo centro plėtra

Kauno technikos profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – padidinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams per variklinių transporto priemonių remonto sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtrą.

Projekto veiklos:

- įrangos modernizavimas sektoriniame praktinio mokymo centre;

- praktinio mokymo dirbtuvių orlaivių remontininkams rengti įrengimas.

 

1814742

12.

Kirpimo, grožio ir susijusių paslaugų sektorinis praktinio mokymo centras

Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – taikyti inovatyvius profesinio rengimo metodus ir vadybos sprendimus, kurti, eksperimentuoti ir diegti įvairias naujoves mokymo turinio projektavimo, mokymo proceso organizavimo bei kompetencijų vertinimo srityse

Projekto veiklos:

- sektorinių praktinio mokymo centrų įveiklinimo bazės įkūrimas;

- sektorinio praktinio mokymo centro (SPMC) su kompetencijų centru įsteigimas;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

6970000

13.

Viešbučių ir restoranų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras

Projekto tikslas – Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centro įkurto viešbučių ir restoranų sektorinio praktinio mokymo centro, kuriame sudarytos sąlygos rengti aukštos kvalifikacijos specialistus, suteikiant visas būtinas kompetencijas, reikiamas siekiant sėkmingai integruotis į darbo rinką bei sudaromos galimybės rengti darbo rinkos poreikius atitinkančias mokymo programas, plėtra.

Projekto veiklos:

- trūkstamos įrangos įsigijimas mokomojoje restorano virtuvėje ir maisto ruošimo laboratorijoje;

- maisto ruošimo laboratorijos remontas.

162000

14.

Maisto pramonės (mėsos ir duonos-konditerijos) sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras

Projekto tikslas – maisto pramonės sektorinio praktinio mokymo centro,  sudarančio tinkamas sąlygas gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai bei nuolat tobulinti kvalifikaciją, plėtra.

Projekto veiklos:

- papildomos įrangos įsigijimas;

- patalpų remontas.

320000

15.

Statybos sektorinis praktinio mokymo centro (SPMC) infrastruktūros plėtra

Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras

Projekto tikslas – užtikrinti 2007–2013 m. programinio laikotarpio lėšomis įkurto sektorinio praktinio mokymo centro vizualinį ir technologinį patrauklumą bei jame teikiamų, šiuolaikiniu darbo rinkos reikalavimus ir klientų lūkesčius atitinkančią profesinio mokymo paslaugų kokybę.

Projekto veiklos:

- likusių nerenovuotų sektorinio praktinio mokymo centro praktinio,  teorinio ir bendrojo naudojimo patalpų renovacija;

- trūkstamos profesinio praktinio ir technologinio ugdymo įrangos įsigijimas.

1100000

16.

Klaipėdos turizmo mokyklos infrastruktūros gerinimas

Klaipėdos turizmo mokykla

Projekto tikslas – pagerinti Klaipėdos turizmo mokyklos infrastruktūrą.

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- trūkstamos įrangos ir inventoriaus sektoriniam praktinio mokymo centrui įsigijimas.

400000

17.

Klaipėdos siuvimo ir paslaugų verslo mokyklos tekstilės produkcijos gamybos sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros gerinimas

Klaipėdos technologijų mokymo centras

Projekto tikslas – gerinti Klaipėdos siuvimo ir paslaugų verslo mokyklos tekstilės produkcijos gamybos sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, sukuriant šiuolaikinius standartus atitinkančias, saugias ir patrauklias mokymo(si) bei gyvenimo bendrabutyje sąlygas besimokantiesiems.

Projekto veiklos:

- trūkstamos įrangos įsigijimas dailiųjų tekstilės dirbinių gamintojo, siuvėjo ir sukirpėjo-konstruktoriaus profesinio mokymo programoms įgyvendinti;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

367258

18.

Inžinerinės pramonės sektoriaus praktinio mokymo plėtra VšĮ Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokykloje

Viešoji įstaiga Klaipėdos profesinio mokymo ir reabilitacijos centras

Projekto tikslas – užtikrinti kokybišką, šiuolaikines technologines, darbo reikalavimus atitinkantį profesinį išsilavinimą ir profesijų patrauklumą Viešoji įstaiga Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokykloje įkurtame  inžinerinės pramonės sektoriniame praktiniame mokymo centre

Projekto veiklos:

- trūkstamos įrangos ir specializuotų baldų bei šiuolaikiškos praktinio mokymo įrangos, atitinkančios technikos išsivystymo lygį,  įsigijimas.

 

970000

19.

VšĮ Klaipėdos  profesinio mokymo ir reabilitacijos centro mokomųjų erdvių rekonstrukcija

Viešoji įstaiga Klaipėdos profesinio mokymo ir reabilitacijos  centras

Projekto tikslas – užtikrinti prieinamas aukštos kokybės profesinio mokymo paslaugas pagal vykdomas mokymo programas ir planuojamas vykdyti mokymo programas, orientuotas į vakarų Lietuvos regiono darbo rinką.

Projekto veiklos:

- mokomojo pastato renovacija;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- profesiniam mokymui vykdyti reikiamos įrangos įsigijimas.

6970000

20.

Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos variklinių transporto priemonių sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtra

Klaipėdos paslaugų ir verslo mokykla

Projekto tikslas – Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos variklinių transporto priemonių sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros prieinamumo didinimas gerinant centro paslaugų gavėjų mokymosi ir gyvenimo sąlygas.

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų remontas;

- reikalingos mokymo įrangos įsigijimas.

600000

21.

Žuvininkystės sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Šilutės žemės ūkio mokykla

Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai

Projekto veiklos:

- mokomojo žuvų perdirbimo cecho plėtra;

- mokomosios žuvų auginimo fermos plėtra;

- žuvininkystės techninio aptarnavimo centro plėtra;

- bendrabučio vidaus patalpų remontas.

600000

22.

Didmeninės ir mažmeninės prekybos sektorinio praktinio mokymo centro Šiaulių profesinio rengimo centre plėtra

Šiaulių profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai.

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- papildomos prekybos įrangos įsigijimas.

665000

23.

Statybos sektorinio praktinio mokymo centro Šiaulių profesinio rengimo centre plėtra

Šiaulių profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai.

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- statybos darbų įrangos įsigyjimas.

1100000

24.

Transporto sektoriaus darbuotojų sektorinio praktinio mokymo centro (SPMC) modernizavimas ir plėtra

Viešoji įstaiga Šiaulių darbo rinkos mokymo centras

 

 

Projekto tikslas – gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai, plėsti teikiamų paslaugų spektrą.

Projekto veiklos:

- transporto priemonių įsigijimas;

- papildomos įrangos, reikalingos sektoriniam praktinio mokymo centrui, įsigijimas.

560000

25.

Šiaurės Lietuvos žemės ūkio technologijų ir technikos praktinio mokymo centro Joniškio žemės ūkio mokykloje plėtra

Joniškio žemės ūkio mokykla

Projekto tikslas – modernizuoti senus pastatus, pritaikant juos sektorinio centro mokomajai veiklai vykdyti, sutvarkyti viešąsias ir su moksleivių užimtumu bei švietimu susijusias erdves, suremontuoti apgyvendinimo ir maitinimo patalpas, įsigyti papildomą sektoriniam centrui reikalingą įrangą bei baldus, taip pagerinant besimokančiųjų ir dėstytojų sąlygas praktinei veiklai vykdyti.

Projekto veiklos:

- esamų pastatų bei statinių modernizavimas;

- apgyvendinimo ir maitinimo pastatų vidaus patalpų remontas.

870000

26.

Prekybos sektoriaus praktinio mokymo centro Panevėžio prekybos ir paslaugų verslo mokykloje plėtra

Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokykla

Projekto tikslas – plėsti Panevėžio prekybos ir paslaugų verslo mokyklos prekybos sektoriaus praktinio mokymo centro mokymo erdves pagal darbo rinkos reikalavimus, užtikrinti, kad šiame centre besimokantieji mokiniai gautų kokybiškas apgyvendinimo sąlygas bendrabutyje.

Projekto veiklos:

- statybos remonto darbai;

- įrangos įsigijimas.

720000

27.

Statybos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra VšĮ Panevėžio profesinio rengimo centre

Viešojo įstaiga Panevėžio profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – statybos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra ir besimokančių asmenų gyvenimo sąlygų gerinimas.

Projekto veiklos:

- statybos sektorinio praktinio mokymo centro dirbtuvių ir technologijų kabineto remontas;

- statybos sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas reikalinga įranga;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

970000

28.

Panevėžio DRMC transporto sektoriaus praktinio mokymo centro plėtra

Viešoji įstaiga Panevėžio darbo rinkos mokymo centras

Projekto tikslas – plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės, valstybės poreikius ir užtikrinančią aukščiausius reikalavimus atitinkančią mokymo paslaugų kokybę.

Projekto veiklos:

- autodromo modernizavimas;

- mokomųjų transporto priemonių įsigijimas;

- mokomosios įrangos įsigijimas.

500000

29.

Transporto sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Viešoji įstaiga Panevėžio profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai ir sudaryti sąlygas mokytojams nuolat tobulinti kvalifikaciją.

Projekto veiklos:

įsigyti reikalingą transporto praktiniam mokymo centrui reikalingą įrangą.

400000

30.

Panevėžio DRMC viešbučių, restoranų ir viešojo maitinimo sektoriaus praktinio mokymo centro plėtra

Viešoji įstaiga Panevėžio darbo rinkos mokymo centras

Projekto tikslas – plėtoti modernų profesinį mokymą, užtikrinantį absolventų įsidarbinimo galimybes apgyvendinimo ir maitinimo sektoriuje.

Projekto veiklos:

- vidaus patalpų modernizavimas;

- technologinės įrangos įsigijimas.

130000

31.

Žemės ūkio sektorinio praktinio mokymo centro kūrimo tąsa Alantos technologijos ir verslo mokykloje

Viešoji įstaiga Alantos technologijos ir verslo mokykla 

Projekto tikslas – tobulinti žemdirbiškų profesijų praktinį mokymą sektoriniame praktinio mokymo centre, didinti sektoriniame praktinio mokymo centro panaudojimą išplečiant prieinamumą suinteresuotoms grupėms.

Projekto veiklos:

- bendrabučio patalpų rekonstrukcija;

- traktorių vairavimo praktinio mokymo aikštelės rekonstrukcija;

- modernios žemės ūkio technikos įsigijimas.

1050000

32.

Profesinio mokymo prieinamumo gerinimas Utenos sektoriniame maisto pramonės praktinio mokymo centre

Utenos regioninis profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – padidinti aukščiausios kokybės profesinio praktinio mokymo paslaugų prieinamumą suaugusiesiems ir jaunimui Utenos sektoriniame maisto pramonės praktinio mokymo  centre.

Projekto veiklos:

- trūkstamos įrangos praktiniam mokymui įsigijimas;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

770000

33.

Utenos prekybos sektorinio praktinio mokymo centro kompiuterinės ir kompiuterinės programinės įrangos atnaujinimas ir infrastruktūros praplėtimas

Utenos regioninis profesinio  mokymo centras

Projekto tikslas – besimokančių asmenų pasirengimo praktinei veiklai gerinimas, plečiant ir atnaujinant  Utenos prekybos sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą.

Projekto veiklos:

- mokomosios parduotuvės remontas;

- įrangos įsigijimas.

60000

34.

Energetikos sektorinio praktinio mokymo plėtra

Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – Energetikos sektorinio profesinio mokymo centro plėtra, siekiant padidinti profesinio praktinio mokymo paslaugų  prieinamumą jaunimui ir suaugusiems

Papildoma įranga, reikalinga SPMC - energetikos sektorinio praktinio mokymo centro dirbtuvių aprūpinimas papildoma įranga;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- mokyklos patalpų, susietų su SPMC veikla, einamojo remonto darbai.

835000

35.

Inžinierinės pramonės (SPMC) teikiamų paslaugų vystymas

Alytaus profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai bei plėtoti SPMC infrastruktūrą.

Projekto veiklos:

- sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros modernizavimas;

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija.

1674000

36.

Modernios darbų saugos ir statybos praktinio mokymo plėtra

Alytaus profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – didinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams, gerinant besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai.

Projekto veiklos:

-   darbų saugos praktinio mokymo bazei trūkstamos įrangos ir įrengimų įsigijimas.

340000

37.

MPRC Žemės ūkio technologijų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Marijampolės profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – plėsti Marijampolės profesinio rengimo centro žemės ūkio technologijų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, tokiu būdu keliant profesinio mokymo kokybę ir patrauklumą. 

Projekto veiklos:

- trūkstamos įrangos įsigijimas.

160000

38.

MPRC Melioracijos (kelių statybos/remonto) transporto darbuootjų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra

Marijampolės profesinio rengimo centras

Projekto tikslas – plėsti Marijampolės profesinio rengimo centro melioracijos  (kelių statybos / remonto) transporto darbuotojų  sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, tokiu būdu keliant profesinio mokymo kokybę ir patrauklumą. 

Projekto veiklos:

- trūkstamos įrangos įsigijimas;

- kapitalinis bendrabučio vidaus patalpų remontas.

1800000

39.

VšĮ Telšių regioninio profesinio mokymo centro infrastruktūros plėtra Telšių statybos praktinio mokymo centre

Viešoji įstaiga Telšių regioninis profesinio mokymo centras

Projekto tikslas – gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai ir sudaryti sąlygas mokytojams ir dėstytojams nuolat tobulinti kvalifikaciją.

Projekto veiklos:

- papildomų patalpų sektoriniam praktinio mokymo centrui remontas;

- mokymams skirtos statybos įrangos įsigijimas.

970000

40.

Plungės technologijų ir verslo mokyklos Žemės ūkio technikos eksploatacijos, priežiūros ir remonto sektorinio centro plėtra

Plungės technologijų ir verslo mokykla 

Projekto tikslas – profesinio mokymo paslaugų prieinamumo didinimas ir mokymo kokybės gerinimas.

Projekto veiklos:

- bendrabučio vidaus patalpų renovacija;

- mokyklos patalpų, susietų su SPMC veikla, einamojo remonto darbai;

- sektorinio praktinio mokymo dirbtuvių aprūpinimas papildoma  mokomąja įranga.

1500000

41.

Karjerų, statybos, sunkiasvorės technikos eksploatavimo ir remonto sektorinio praktinio mokymo centro plėtra Ukmergės technologijų ir verslo mokykloje

Ukmergės technologijų ir verslo mokykla

Projekto tikslas – vystyti karjerų, statybos sunkiasvorės technikos  eksploatavimo ir remonto sektorinio praktinio mokymo centrą Ukmergės TVM, sudarant  sąlygas rengti karjerų, statybos, sunkiasvorės  technikos eksploatavimo ir remonto būsimuosius specialistus pagal pirmines bei tęstines profesinio mokymo programas, gerinant profesinio mokymo paslaugų kokybę, patrauklumą ir prieinamumą.

Projekto veiklos:

- praktinio mokymo poligono įrengimas;

- įrangos sunkiasvorės technikos remontui ir techninei priežiūrai įsigijimas;

- sunkiasvorės technikos įsigijimas.

1000000

 

______________________

Papildyta priedu:

Nr. V-767, 2016-09-09, paskelbta TAR 2016-09-09, i. k. 2016-23480

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-767, 2016-09-09, paskelbta TAR 2016-09-09, i. k. 2016-23480

Dėl Švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 29 d. įsakymo Nr. V-851 „Dėl Profesinio mokymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo