Suvestinė redakcija nuo 2020-03-06 iki 2020-03-24
Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-04-26, i. k. 2019-06801
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „INVESTICIJOS Į MATERIALŲJĮ TURTĄ“ VEIKLOS „PARAMA ŽEMĖS ŪKIO VANDENTVARKAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ, TAIKOMŲ NUO 2019 METŲ, PATVIRTINIMO
2019 m. balandžio 25 d. Nr. 3D-257
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.2 ir 9.10 papunkčiais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos įgyvendinimą, paskyrimo“, atsižvelgdamas į 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr.1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. vasario 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/288 (OL 2019 L 53, p. 14), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. liepos 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2018/1077 (OL 2018 L 194, p. 44), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. spalio 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2019/94 (OL 2018 L 19, p. 5), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. lapkričio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2018/1719 (OL 2018 L 291, p. 5), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos, patvirtintos 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2015)842, nuostatas ir siekdamas, kad būtų efektyviai panaudotos EŽŪFKP lėšos,
t v i r t i n u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos „Parama žemės ūkio vandentvarkai“ įgyvendinimo taisykles, taikomas nuo 2019 metų (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2019 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3D-257
LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „INVESTICIJOS Į MATERIALŲJĮ TURTĄ“ VEIKLOS „PARAMA ŽEMĖS ŪKIO VANDENTVARKAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS, TAIKOMOS NUO 2019 M.
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (toliau – Programa) priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos „Parama žemės ūkio vandentvarkai“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr.1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas reglamentas (EB) 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. vasario 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2019/288 (OL 2019 L 53, p. 14), 2014 m. liepos 17 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 808/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, taikymo taisyklės (OL 2014 L 227, p. 18), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. liepos 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2018/1077 (OL 2018 L 194, p. 44), 2014 m. kovo 11 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 807/2014, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, ir nustatomos pereinamojo laikotarpio nuostatos (OL 2014 L 227, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. spalio 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2019/94 (OL 2019 L 19, p. 5), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. lapkričio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2018/1719 (OL 2018 L 291, p. 5), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa, patvirtinta 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2015)842,Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 722 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 programos įgyvendinimą, paskyrimo“ bei Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).
2. Taisyklės nustato paramos pagal priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklą „Parama žemės ūkio vandentvarkai“ (toliau – priemonės veikla) teikimo ir administravimo tvarką. Taisyklėmis turi vadovautis pareiškėjai, nuo 2019 metų rengdami ir teikdami paramos paraiškas, ir paramos gavėjai, įgyvendindami projektus, taip pat institucijos, atliekančios paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą pagal priemonės veiklos sritį. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kiek to nereglamentuoja Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.
II SKYRIUS
SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
3. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. Kaimo vietovė – viensėdis, kaimas, miestelis ar miestas, kurios gyventojų skaičius neviršija 6 tūkst.
4.2. Melioracijos sistema – grupė tam tikrame žemės plote esančių melioracijos statinių, susijusių funkciniais ryšiais.
4.3. Melioracijos sistemų naudotojų asociacija – ribotos atsakomybės pelno nesiekiantis juridinis asmuo, kurio tikslas – palaikyti bendrojo naudojimo melioracijos sistemų gerą būklę asociacijos narių naudojamoje melioruotoje žemėje.
4.4. Melioracijos sistemos rekonstravimas – esamos melioracijos sistemos pertvarkymas keičiant melioracijos statinių parametrus ir konstrukciją (perskaičiuojant ir keičiant atstumus tarp drenažo sausintuvų, griovių: keičiant rinktuvų skersmenis ir vietą, griovių parametrus ir pan.) ir statant papildomus melioracijos statinius.
4.5. Melioracijos sistemos darbo projektas (toliau – projektas) –melioracijos statinių statymo etapo projektas, kuris rengiamas kaip vientisas dokumentas su melioracijos sistemos projektui būdingomis dalimis arba atskirais sprendiniais techniniam projektui detalizuoti.
4.6. Melioracijos sistemos projektavimo užduotis (toliau – projektavimo užduotis) – dokumentas, kuriame nurodyti užsakovo pageidaujami projektuojamų melioracijos statinių techniniai, ekonominiai rodikliai, žemės sklypo paskirtis, žemės naudmenų ypatumai ir kiti reikalavimai, išvardyti melioracijos sistemos projekto privalomieji dokumentai.
4.7. Projekto bendrosios išlaidos (toliau – bendrosios išlaidos) rengiant ir įgyvendinant projektą patiriamos išlaidos: atlyginimas architektams, inžinieriams ir konsultantams už konsultacijas, susijusias su aplinkosaugos ir ekonominiu tvarumu, įskaitant verslo planų (veiklos ir (arba) projektų aprašų) ir kitų su jais susijusių dokumentų rengimą, kai šios išlaidos skiriamos nekilnojamam turtui statyti ir (arba) įsigyti, įskaitant ilgalaikę nuomą, ir gerinti, naujiems įrenginiams ir įrangai, įskaitant techniką, pirkti ir (arba) išperkamajai nuomai, taip pat šio projekto viešinimo išlaidos.
4.8. Projekto partneris (toliau – partneris) – juridinis asmuo, dalyvaujantis įgyvendinant ir (ar) finansuojant projektą ir siekiantis gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemones, pasidalysiantis su projekto vykdytoju šio projekto rezultatus pagal pareiškėjo ir jo partnerių jungtinės veiklos sutartį, pasirašytą iki paraiškos pateikimo dienos. Projekto rezultatai privalo likti Lietuvoje, net jei projekto partneris yra užsienio valstybės juridinis asmuo.
4.9. Žemės ūkio vandentvarka – ūkio šaka, apimanti melioracijos priemones paviršiniam ar gruntiniam laukų ar viešųjų kaimo teritorijų vandeniui surinkti ir nuleisti, siekiant pagerinti gyvenimo ir žemdirbystės sąlygas kaime, taip pat apimanti priemones, atitinkančias Lietuvos Respublikos melioracijos įstatyme apibūdintą melioracijos sąvoką.
III SKYRIUS
PRIORITETAI, TIKSLINĖS SRITYS IR KOMPLEKSINIAI TIKSLAI
6. Priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos „Parama žemės ūkio vandentvarkai“ (toliau – veiklos) prioritetas: didinti visų žemės ūkio veiklų konkurencingumą.
7. Priemonės veiklos srities tikslinės sritys:
IV SKYRIUS
REMIAMA VEIKLA
9. Pagal priemonės veiklos sritį remiama tokia veikla:
V SKYRIUS
GALIMI PAREIŠKĖJAI IR PARTNERIAI
10. Pareiškėjai ir partneriai gali būti:
VI SKYRIUS
PARTNERYSTĖ
12. Pareiškėjai gali teikti paraiškas individualiai arba su partneriais – kitais juridiniais asmenimis, kaip nurodyta Taisyklių 10 punkte, jei kartu projektą vykdyti yra tikslingiau. Partnerių įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas ir jo būtinumas turi būti įrodytas paramos paraiškoje ir projektavimo užduotyje.
13. Pateikiama viena paraiška, atitinkamai užpildyta visų pareiškėjų ir partnerių. Partneriams taikomos tos pačios tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai, kaip ir pareiškėjui. Finansavimą, skirtą visam projektui įgyvendinti, tiesiogiai gauna tik paramos gavėjas. Partneriai tiesiogiai paramos lėšų negauna.
14. Paramos gavėjas atsakingas už projekto įgyvendinimą. Bet koks projekto rezultatų pakeitimas turi būti įforminamas raštu kaip jungtinės veiklos sutarties pakeitimas, apie kurį informuojama Agentūra.
15. Galimybė keliems partneriams vykdyti vieną projektą neužkerta kelio kiekvienam partneriui pateikti savarankiškas paraiškas įgyvendinti kitus projektus.
16. Jungtinės veiklos sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
16.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;
16.2. projekto įgyvendinimo metu paramos gavėjas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;
16.3. paramos gavėjas privalo visiems partneriams išsiųsti visų Agentūrai teikiamų ataskaitų ir mokėjimo prašymų kopijas;
16.4. visi projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į Agentūrą, pirmiausia turi būti raštu suderinti su partneriais;
VII SKYRIUS
TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI
17. Paraiškos tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.
18. Pareiškėjas ir jo partneris (kai paraiška teikiama kartu su partneriu) laikomi tinkami gauti paramą, jei atitinka šiame Taisyklių punkte išvardytas tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus. Tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai yra šie:
18.2. projektas atitinka šių Taisyklių III skyriuje nurodytą prioritetą, tikslines sritis ir prisideda prie kompleksinių tikslų įgyvendinimo;
18.3. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama priemonės veikla, nurodyta šių Taisyklių IV skyriuje;
18.4. pareiškėjas ir jo partneris (kai paraiška teikiama kartu su partneriu) užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų;
18.5. pareiškėjas ir jo partneris (kai paraiška teikiama kartu su partneriu) užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį (skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas), kuris turi būti finansinių ataskaitų duomenimis ir nurodytas paramos paraiškoje. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paramos paraiška pateikiant finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolos suteikimo galimybės patvirtinimo dokumentus, o su mokėjimo prašymu, kuriame prašoma kompensuoti skolintomis lėšomis įgyvendintas investicijas, paramos gavėjas turi pateikti su finansų įmone arba kredito įstaiga pasirašytą paskolos arba finansinės nuomos (lizingo) sutartį arba raštu patvirtinti, kad atitinkamą projekto dalį įgyvendins nuosavomis lėšomis. Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;
18.6. pareiškėjas ir jo partneris (kai paraiška teikiama kartu su partneriu) neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);
18.7. pareiškėjas ir jo partneris (kai paraiška teikiama kartu su partneriu) tvarko buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus (sudaromas balansas, pelno (nuostolių) ir pinigų srautų ataskaitos (jei sudaromos) arba ūkinės veiklos pradžios balansas). Įstaigos, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės finansinės atskaitomybės dokumentų neteikia;
18.8. nekilnojamasis turtas, tiesiogiai susijęs su projekto įgyvendinimu ir į kurį investuojama, turi būti valdomas pareiškėjo ir jo partnerio (kai paraiška teikiama kartu su partneriu):
18.8.1. kai pareiškėjas ar jo partneris yra savivaldybė, kuri rekonstruoja valstybei nuosavybės teise priklausančius melioracijos statinius, ji pateikia savivaldybės administracijos pažymą, patvirtinančią nekilnojamojo turto valdymo faktą (žemės valdymo faktą patvirtinantys dokumentai neteikiami);
18.8.2. kai pareiškėjas ar jo partneris yra melioracijos statinių naudotojų asociacija ar fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupė, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį, ji pateikia asociacijos narių / fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės narių, veikiančių pagal jungtinės veiklos sutartį, kurių naudojamoje žemėje vykdomas projektas, nuosavybės teisę, nuomą ar panaudą patvirtinančius dokumentus. Jei statiniai ir žemė yra valdomi nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre iki paramos paraiškos pateikimo datos ir iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta melioracijos statinių rekonstrukcijos galimybė;
18.9. investicijos pagrįstos projektavimo užduoties rengimo metu atliktais sąmatiniais skaičiavimais (turi būti pateiktos lokalinės-objektinės sąmatos ir projekto įgyvendinimo vietoje atliktų melioracijos objektų tyrinėjimo medžiaga);
18.10. investicijos pagerina bendrus žemės ūkio rezultatus (padeda išsaugoti dirvožemio kokybę, mažinamas neigiamas poveikis aplinkai), kartu išsaugant ir gausinant kaimo gamtinį, materialųjį paveldą;
18.11. projekte numatoma rekonstruoti statinius, kurie yra Melioruotos žemės ir melioracijos statinių apskaitoje (reikalavimas netaikomas vietinės reikšmės vidaus keliams);
18.12. investicijos atitinka aplinkos apsaugos reikalavimus. Tuo atveju, jei projekte numatyti statybos ir (arba) infrastruktūros įrengimo darbai, kartu su paraiška turi būti pateikta Aplinkos apsaugos agentūros atrankos išvada dėl numatomo įgyvendinti projekto planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo (jei privaloma pagal Lietuvos Respublikos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas). Tuo atveju, jeigu reikalingas išankstinis investicinių veiksmų poveikio aplinkai vertinimas, atlikto poveikio aplinkai vertinimo išvada, patvirtinta įgaliotos institucijos, pateikiama kartu su paraiška;
18.13. projektai turi būti įvertinti pagal 2000 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/60/EB, nustatančios Bendrijos veiksmus vandens politikos srityje (OL 2004 m. specialusis leidimas 15 skyrius, 5 tomas, p. 275), 4.7 straipsnį, tinkamai atsižvelgiant į suminį poveikį, ir turi būti pasiūlytos reikiamos švelninančios priemonės;
18.14. melioracijos statinių techninį projektą, parengtą vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. 3D-1 „Dėl melioracijos techninio reglamento MTR 1.05.01:2005 „Melioracijos statinių projektavimas“ patvirtinimo“, ir statybą leidžiantį dokumentą pareiškėjas privalo pateikti ne vėliau kaip pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dieną. Su paraiška pateikiama pagal melioracijos normatyvinius dokumentus numatomų rekonstruoti melioracijos objektų tyrinėjimo medžiaga, atlikta įmonės ir specialistų, atestuotų Melioracijos įmonių ir specialistų atestavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3D-258 „Dėl melioracijos įmonių ir specialistų atestavimo“, ar kitų atestavimo įstaigų, atsižvelgiant į rekonstruojamų melioracijos objektų paskirtį, nustatyta tvarka;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 3D-155, 2020-03-05, paskelbta TAR 2020-03-05, i. k. 2020-04989
18.15. parama neteikiama finansinių sunkumų turinčiam pareiškėjui (pareiškėjas bankrutuoja arba yra likviduojamas);
18.18. jei projekte numatytas rūgščių dirvų kalkinimas, kartu su paraiška turi būti pateiktas rūgščių dirvų stebėseną vykdančios laboratorijos dokumentas, patvirtinantis dirvų rūgštingumą sausinamos teritorijos ariamoje žemėje;
18.19. jei projektas vykdomas kartu su partneriais, kartu su paraiška turi būti pateikta jungtinės veiklos sutartis, kuri turi būti pasirašyta iki paraiškos pateikimo dienos;
18.20. asociacijų ir fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės nariai šiame paraiškų teikimo etape gali dalyvauti tik vienos asociacijos ar fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės, prašančios paramos pagal Priemonę, veikloje;
18.21. projekto investicijos atitinka darbo saugos reikalavimus, kaip nurodyta Techniniame reglamente „Mašinų sauga“, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“, Elektrotechnikos gaminių saugos techniniame reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2016 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 4-314 „Dėl Elektrotechnikos gaminių saugos techninio reglamento patvirtinimo“.
19. Projekto įgyvendinimo teritorijoje esančių melioracijos statinių , kurių nusidėvėjimas mažesnis nei 45 proc., rekonstrukcija nefinansuojama (reikalavimas netaikomas vietinės reikšmės vidaus keliams). Melioracijos statinių nusidėvėjimas nustatomas pagal melioruotos žemės ir melioracijos statinių apskaitos duomenis pagal kadastro vietoves, kaip nurodyta Melioruotos žemės ir melioracijos statinių apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 3D-243 „Dėl melioruotos žemės ir melioracijos statinių apskaitos taisyklių patvirtinimo “.
20. Vidaus reikšmės keliams, t. y. juridinių ir (ar) fizinių asmenų reikmėms naudojamiems keliams (privažiavimo prie hidrotechninių įrenginių, ribotų teritorijų ir visiems kitiems keliams, nepriskirtiems viešiesiems keliams) skiriama ne daugiau kaip 25 proc. lėšų nuo bendros projekto vertės.
VIII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMAI
22. Pareiškėjas ir jo partneris (kai paraiška teikiama kartu su partneriu) prisiima šiuos įsipareigojimus:
22.1. be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto nuo paramos sutarties pasirašymo iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos. Leidimą įkeisti turtą kredito įstaigoms Agentūra gali suteikti tik tiems paramos gavėjams, kurie paramos paraiškoje finansų įmonės ar kredito įstaigos suteiktą paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių. Agentūros sprendimu pareiškėjui gali būti leista įkeisti paramos lėšomis įsigytą turtą tik tai finansų įmonei ar kredito įstaigai, kuri suteikė paskolą projektui įgyvendinti. Įkeičiamas turtas turi būti skirtas paskolos, kuria finansuojamas projekto įgyvendinimas, grąžinimui užtikrinti;
22.2. pareiškėjas ir jo partneris įsipareigoja iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos užtikrinti tinkamą objekto, kuriam bus suteikta parama, priežiūrą ir veikimą;
22.3. nuo paramos paraiškos pateikimo datos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą šių Taisyklių 18.7 papunktyje nustatyta tvarka;
22.4. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos užtikrinti, kad su projektu susijusių buhalterinių operacijų įrašai būtų atskiriami nuo kitų, įprastinių paramos gavėjo operacijų;
22.5. viešinti paramą, vadovaudamasis Suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-925 „Dėl suteiktos paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“;
22.6. paramos gavėjai įsipareigoja teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;
22.7. su galutiniu mokėjimo prašymu pateikia įgyvendinto projekto inžinerinių tinklų geodezinių matavimų ir inžinerinių tinklų planą (kontrolinę geodezinę nuotrauką) .dwg formatu, taip pat Mel_DR 10LT duomenų rinkinį su planinėje medžiagoje M1:10000 apibrėžtomis įgyvendinto projekto ribomis, atkarpomis, ar kitų hidrotechninių statinių vietomis .shp formatu (kopija pateikiama VĮ Valstybės žemės fondui);
22.8. įvykio, kurio metu buvo sugadintas ar sunaikintas paramos lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas, paramos gavėjas įsipareigoja atkurti turtą ne mažesne negu atkuriamąja verte ir ne blogesnių techninių parametrų;
22.9 sudaryti sąlygas institucijų, atliekančių paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, Programos įgyvendinimo priežiūrą, atstovams ar jų įgaliotiems asmenims patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, taip pat audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra laikomasi paramos gavimo sąlygų ir reikalavimų, kaip yra vykdomas projektas ir veikla, kuriai buvo skirta parama, po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos.
IX SKYRIUS
PARAMOS DYDIS IR INTENSYVUMAS
23. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas su PVM.
24. Finansuojama 80 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų su PVM (išskyrus tuos atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo).
25. Didžiausia paramos suma:
26. Pareiškėjas per vieną paramos paraiškų teikimo etapą gali pateikti vieną projektą (savivaldybės gali pateikti iki dviejų projektų).
27. Pareiškėjas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu tuo pačiu metu negali dalyvauti įgyvendinant kitas investicines Programos priemones ir (arba) veiklos sritis (šis reikalavimas netaikomas savivaldybėms).
X SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
29. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti nurodyta paramos paraiškoje, projektavimo užduotyje ir negali viršyti 24 mėnesių laikotarpio nuo paramos sutarties pasirašymo. Projekto įgyvendinimo trukmė gali būti pratęsta, jei paramos gavėjas, projekto įgyvendinimo trukmei nepasibaigus, Agentūrai pateikia prašymą ir dokumentus, patvirtinančius, kad projektas negali (negalės) būti įgyvendintas per paramos paraiškoje nurodytą projekto įgyvendinimo trukmę dėl nuo paramos gavėjo valios nepriklausančių aplinkybių, tačiau projekto įgyvendinimo trukmė nuo paramos sutarties pasirašymo dienos negali būti ilgesnė kaip iki 2023 m. birželio 30 d.
30. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu ir numatyta vykdyti veikla. Perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus. Paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir projektui įgyvendinti būtinos išlaidos ir ne daugiau nei numatytas paramos dydis ir intensyvumas. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti išvardytos pagal išlaidų kategorijas, nurodytas Taisyklių 34 punkte, o ne pateikiamos bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami trys skirtingų tiekėjų komerciniai pasiūlymai (su lygiaverčiais (gali skirtis ne daugiau kaip 10 procentų, lyginant su mažiausios kainos pasiūlyme nurodytais parametrais) išlaidų pagrindines technines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), kuriais pagrindžiama visa prašoma paramos suma, o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą (kai iki paramos paraiškos pateikimo pagal teisės aktų nuostatas atliktos pirkimų procedūros bei pateiktos Agentūrai vertinti arba teisės aktu yra nustatyti prekių, paslaugų ir (arba) darbų fiksuotieji įkainiai, tiekėjų komercinių pasiūlymų pateikti nereikia). Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekės (paslaugos) ar darbų kaina yra 10 ir daugiau proc. didesnė nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės (paslaugos) ar darbų kainos, atliekami Administravimo taisyklių 66 punkte nurodyti veiksmai.
31. Jei paslaugų ir (arba) darbų pirkimai (bendrųjų išlaidų atveju) atlikti iki paramos paraiškos pateikimo, pareiškėjas pirkimų dokumentų kopijas turi pateikti kartu su paramos paraiška.
32. Išperkamąja (finansine) nuoma įsigytas turtas turi tapti paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos. Įsigyjamojo turto dalis, pagal finansinės išperkamosios nuomos sutartį, neapmokėta iki projekto įgyvendinimo pabaigos, paramos lėšomis nefinansuojama.
33. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
33.3. patirtos (apmokėtos) po paramos paraiškos pateikimo dienos. Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše pagal šių Taisyklių 34 punktą arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose;
33.4. bendrosios išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto parengimu ir administravimu ir kurios yra patirtos ne anksčiau kaip prieš vienerius metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Tačiau, jei parama projektui neskiriama arba jei pirkimai atlikti nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose, bendrosios išlaidos nefinansuojamos;
34. Tinkamų išlaidų kategorijos:
34.1. Melioracijos statinių (išskyrus drėkinimo sistemas) rekonstravimo išlaidos. Kalkinimo išlaidos yra tinkamos tik tuo atveju, kai kalkinimas yra vienkartinis veiksmas per visą projekto eigą ir jo išlaidos neviršija 10 proc. visų tinkamų projekto išlaidų;
34.2. naujų įrenginių ir (ar) įrangos, skirtų projekto reikmėms, pirkimo išlaidos, neviršijančios šio turto rinkos vertės;
34.3. vidaus kelių, naudojamų juridinių ir (ar) fizinių asmenų reikmėms, rekonstrukcijos bei įrengimo išlaidos (ne daugiau kaip 25 proc. lėšų nuo bendros projekto vertės);
35. Netinkamos finansuoti išlaidos:
35.3. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant pirkimo procedūrų, numatytų teisės aktuose;
35.4. išlaidos, susijusios su išperkamosios (finansinės) nuomos sutartimi, pavyzdžiui, nuomotojo pelnas, palūkanų refinansavimo, pridėtinės išlaidos, draudimo įmokos;
XI SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
37. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių priede ir skelbiama Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.
38. Paramos paraiška ir (arba) dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir pateikiami dokumentai nepriimami.
39. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Paramos paraiška ir su paramos paraiška pateikiami dokumentai turi būti pateikti pareiškėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį, šie dokumentai taip pat gali būti pateikiami ir per ŽŪMIS, jei tokia galimybė yra. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais teikiamos paraiškos nepriimamos.
40. Paramos paraiškų pildymas, registravimas ir vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XII SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ ATRANKOS VERTINIMAS
43. Paramos paraiškų atrankos kriterijai:
43.1. projektai, kuriuose numatoma rekonstruoti polderių siurblines arba pylimus arba tvenkinių hidrotechninius statinius – suteikiama 20 balų;
43.2. jei projektui įgyvendinti prašoma mažesnio, nei galimas didžiausias, paramos intensyvumo, už kiekvieną sumažintą procentinį punktą (skaičiuojama sveikaisiais skaičiais, neapvalinant pagal matematines apvalinimo taisykles) pareiškėjui suteikiamas 1 balas, bet ne daugiau kaip 10 balų. Tačiau atrankos balai nesuteikiami, kai pagal paramos paraiškoje nurodytą projekto investicijų vertę apskaičiuota paramos suma, taikant didžiausią galimą paramos intensyvumą, viršija didžiausią galimą paramos sumą projektui, tačiau projektui prašoma skirti Taisyklėse nustatytą didžiausią galimą paramos sumą;
43.3. numatoma atlikti funkciniais ryšiais susijusių melioracijos sistemų ir jų hidrotechnikos statinių rekonstrukciją sklypuose, kurie išsidėstę teritorijoje, esančioje vienoje arba keliose bendrą ribą turinčiose kadastro vietovėse:
43.4. projektai, kuriuose asociacijų ir fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės nariai pirmą kartą dalyvauja asociacijos ar fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės, prašančios paramos pagal Priemonę (2007–2013 m. ir 2014–2020 m.) veikloje – suteikiama 15 balų;
43.5. projektai, kuriuose griovių arba pralaidų rekonstravimo darbams numatoma skirti:
43.5.1. 50 ir daugiau proc. prašomų projekto investicijų vertės (be bendrųjų išlaidų) – suteikiama 20 balų;
43.5.2. 40–49,99 proc. įskaitytinai prašomų projekto investicijų vertės (be bendrųjų išlaidų) – suteikiama 10 balų;
43.6. projektai, kuriuose diegiamos aplinkosaugos priemonės (griovių dvigubų šlaitų įrengimas, šlapžemių įrengimas, reguliuojamo drenažo šulinių ir vožtuvų įrengimas ir kt.) – suteikiama 20 balų.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 3D-155, 2020-03-05, paskelbta TAR 2020-03-05, i. k. 2020-04989
44. Privalomasis mažiausias projektų atrankos balų skaičius – 25 balai. Jeigu projektų atrankos vertinimo metu nustatoma, kad projektas nesurinko privalomo mažiausio 25 balų skaičiaus, paramos paraiška atmetama.
XIII SKYRIUS
PARAMOS PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
46. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kurias teikia Ministerijai.
47. Ministerijos sudarytas Projektų atrankos komitetas (toliau – PAK) svarsto projektus ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų ir (arba) nefinansuotinų projektų. Vadovaujantis PAK rekomendacijomis, galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo ir (arba) neskyrimo priima ministras ar jo įgaliotas asmuo, apie kurį Ministerija informuoja Agentūrą per 5 darbo dienas nuo priėmimo dienos.
48. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėjus Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.
XIV SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
50. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Mokėjimo prašymas ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti iki paramos sutartyje ar paramos paraiškoje numatyto mokėjimo prašymo pateikimo termino Agentūrai vienu iš šių būdų:
50.1. spausdintine (popieriuje pateikta) forma pareiškėjo asmeniškai ar per įgaliotą asmenį, taip pat registruotu paštu. Mokėjimo prašymus kartu su reikiamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūros kaimo plėtros ir žuvininkystės departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais interneto svetainėje www.nma.lt. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami;
51. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir pridedami dokumentai nepriimami.
52. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, mokėjimo prašymas užregistruojamas, tačiau pareiškėjas raštu turi Agentūrai paaiškinti priežastis ir pateikti pateisinamus dokumentus, kuriuose pagrindžiamos vėlavimo priežastys. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo nustatomos vadovaujantis Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.
53. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą arba paskirstyti paramos objektus tarp paramos dalių, paramos gavėjas iki termino pateikti mokėjimo prašymą pabaigos turi Agentūrai raštu pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo arba dėl paramos objektų paskirstymo tarp paramos dalių.
56. Šiai priemonei taikomas išlaidų kompensavimo su avansu mokėjimo būdas, kai avansas nėra EK tinkamos deklaruoti išlaidos. Avansas negali būti didesnis nei 50 procentų paramos sumos.
57. Taikant išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą, kai avansas nėra EK tinkamos deklaruoti išlaidos, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą teikia Agentūrai ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo paramos sutarties pasirašymo ir avanso sumos patvirtinimo. Paramos gavėjas turi pateikti sąskaitas už atliktus rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo darbus. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas privalo pateikti apmokėjimo nuosavomis lėšomis įrodymo dokumentus. Parama paramos gavėjui išmokama apmokant patirtas išlaidas, neviršijant patvirtintos avanso sumos.
58. Kitų tarpinių ir galutinio mokėjimo prašymų pateikimo periodiškumas ir terminai nustatomi paramos sutartyje. Paramos gavėjas gali pateikti iki keturių mokėjimo prašymų.
59. Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu išmokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos lėšų sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos nebekompensuojamos. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas Agentūrai pateikia galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.
Jeigu Agentūra, išanalizavusi galutinį mokėjimo prašymą, nustato, kad paramos gavėjui buvo išmokėta didesnė paramos suma nei pripažinta tinkama finansuoti paramos lėšomis, ji pareikalauja paramos gavėjo grąžinti perviršinę sumą.
XV SKYRIUS
SANKCIJOS
61. Netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą paramos gavėjui gali būti taikomos Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytos sankcijos: paramos sumažinimas, paramos teikimo sustabdymas ir (arba) nutraukimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) reikalavimas grąžinti visą ar dalį sumokėtos paramos; kitos poveikio priemonės dėl su gauta arba prašoma parama susijusių įsipareigojimų nevykdymo ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymo.
62. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje.
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
64. Projektų įgyvendinimo priežiūra ir tikrinimas, sprendimų apskundimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.
Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos „Parama žemės ūkio vandentvarkai” įgyvendinimo taisyklių, taikomų nuo 2019 m.,
priedas
(Paramos paraiškos forma)
Nacionalinės mokėjimo agentŪros prie žemės ūkio ministerijos KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS PROGRAMŲ DEPARTAMENTO ___________________PARAMOS ADMINISTRAVIMO skyrius
|
_________________________________________________________________________________ (paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)
|
(paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
|
Paraiška vertinti priimta Paraiška atmesta
|
_________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento paramos administravimo skyriui
PARAMOS ParaiškA
pagal LIETUVOS Kaimo plėtros 2014–2020 metų PROGRAMOS priemonĖS „INVESTICIJOS Į MATERIALŲJĮ TURTĄ“ veiklĄ „Parama žemės ūkio vandentvarkai”
___________Nr. ________
(data)
_______________
(sudarymo vieta)
Adresas: (Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu) |
Savivaldybės pavadinimas |
Seniūnijos pavadinimas |
Gyvenamosios vietovės pavadinimas |
Gatvės pavadinimas |
|
Namo Nr. |
|
Buto Nr. |
|
Pašto indeksas |
|
Telefono Nr. |
|
Fakso Nr. |
|
El. paštas |
|
Pareiškėjo banko pavadinimas |
|
Pareiškėjo banko kodas |
|
Pareiškėjo atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |
|
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? Pastaba. Užpildykite, pažymėdami langelį ženklu „X“. |
|
Paštu |
|
Elektroniniu paštu |
|
|
|
Ar sutinkate, kad informaciją apie Jūsų projektą Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) teiktų žemės ūkio skyriui ? Jei „Taip“, tai nurodykite Jūsų gyvenamosios vietovės rajono žemės ūkio skyriaus pavadinimą (įrašyti) __________________________________________ |
Taip
Ne |
|
|
Ar sutinkate, kad informaciją apie Jūsų projektą Agentūra teiktų tam tikrai asociacijai ? Jei „Taip“, tai nurodykite asociacijos pavadinimą (įrašyti) ________________________ |
Taip
Ne |
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ |
|
1. Viešasis juridinis asmuo |
|
2. Fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupė |
|
3. Juridinio asmens kodas |
|
4. Įsteigimo data |
II. INFORMACIJA APIE PARTNERĮ (Pavadinimas, buveinės adresas)
|
1. Viešasis juridinis asmuo |
2. Fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupė |
3. Juridinio asmens kodas |
4. Įsteigimo data |
5. Jungtinės veiklos sutarties data ir numeris |
III. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. KPP priemonė |
„investicijos į materialųjį turtą“
|
2. Priemonės veiklos sritis (nurodomas veiklos srities sektorius pažymimas |
Veikla: Parama žemės ūkio vandentvarkai: 1. Melioracijos sistemų ir jų hidrotechninių statinių rekonstrukcija, rūgščių dirvų kalkinimas; 2. Polderių rekonstrukcija; 3. Vietinės reikšmės vidaus kelių rekonstrukcija bei įrengimas |
3. Projekto pavadinimas
|
|
4. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
|
5. Bendra projekto vertė su PVM, Eur |
|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur (Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, eurais) |
6. Bendra projekto vertė be PVM, Eur |
|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur (Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, eurais) |
7. Prašoma paramos suma, Eur Avanso suma (jei bus prašoma) |
|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur Nurodoma prašoma paramos suma, eurais
|__|__|__|__|__|__|__|__| Eur Nurodoma prašoma avanso suma, eurais |
8. Planuojama projekto pradžia: |
|__|__|__|__| |__|__| |__|__| Nurodoma projekto įgyvendinimo pradžia (nuo planuojamos paramos sutarties pasirašymo datos) |
9. Projekto įgyvendinimo etapai: (pildoma, jei planuojama projektą įgyvendinti keliais etapais) |
Planuojami projekto įgyvendinimo etapai ir prašoma paramos suma Eur:
Pirmojo etapo pabaiga |__|__|__|__| |__|__| (nurodomi metai ir mėnuo)
|__|__|__|__|__|__|__|__| (nurodoma prašoma paramos suma, Eur)
Antrojo etapo pabaiga |__|__|__|__| |__|__| (nurodomi metai ir mėnuo)
|__|__|__|__|__|__|__|__| (nurodoma prašoma paramos suma, Eur)
N-ojo etapo pabaiga |__|__|__|__| |__|__| (nurodomi metai ir mėnuo)
|__|__|__|__|__|__|__|__| (nurodoma prašoma paramos suma, Eur) |
10. Planuojama projekto pabaiga: |
|__|__|__|__| |__|__| |__|__| Nurodoma projekto įgyvendinimo pabaiga (iki paskutinio mokėjimo pateikimo Agentūrai) |
11. Asmuo, atsakingas už projektą (vardas, pavardė) (pildyti, jei tai ne pareiškėjas): Tel. Nr.
|
(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)
|
IV. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ
Pateikiama trumpa informacija apie planuojamą įgyvendinti projektą (pateikiamoje informacijoje turi būti nurodyta, kaip projektas atitinka Taisyklių III skyriuje nurodytus prioritetus, tikslines sritis ir prisideda prie kompleksinių tikslų įgyvendinimo) |
|
V. Projekto priežiūros rodikliai (pildoma atsižvelgiant į projekto pobūdį)
(Lentelėje nurodoma informacija paraiškos pateikimo dieną ir prognozuojamu laikotarpiu)
|
Rodikliai |
|
|
Po projekto įgyvendinimo |
|||||
Mato vnt. |
Prieš projektą 20... |
20.. |
20.. |
20.. |
20.. |
20.. |
|||
1. |
Rekonstruota drenažo: griovių požeminių rinktuvų sausintuvų |
km |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Rekonstruota užtvankų dirbtiniuose tvenkiniuose |
km |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Rekonstruota polderių pylimų |
km |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Žemės plotas, kuriame pagerintos viešojo naudojimo melioracijos sistemos |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Rekonstruotų hidrotechninių statinių skaičius: - pralaidų - tiltų - kt. (įrašyti) |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Naujai pastatytų hidrotechninių statinių skaičius |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Pakalkinta rūgščių dirvožemių |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Vidaus kelių, naudojamų juridinių ir (ar) fizinių asmenų reikmėms: įrengta rekonstruota |
km
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Asmenų (žemės ūkio subjektų ir kaimo gyventojų), gavusių naudą iš projekto, skaičius |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Investicijos vienam ha |
Eur |
|
|
|
|
|
|
|
VI. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
(Nurodomos investicijos, kurioms prašoma paramos, jų pirkimo suma be PVM, su PVM. Pagrindžiamas išlaidų būtinumas ir nurodoma, kaip investicija pagerins bendrus žemės ūkio valdos veiklos rezultatus ir padės padidinti valdos konkurencingumą. Prie konkrečios investicijos nurodomas planuojamų pirkimų vykdymo būdas, t. y. konkurso / apklausos būdu ar pagal nustatytus įkainius. Išlaidos sugrupuojamos pagal išlaidų kategorijas)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Pirkimo suma be PVM, Eur |
Pirkimo suma su PVM, Eur |
Pagrindimas |
Pirkimų vykdymo būdai |
1.1. |
Nekilnojamojo turto statybos ir (arba) rekonstrukcijos, sausinimo sistemų ir hidrotechninių statinių bei polderių rekonstrukcijos išlaidos |
|
|
|
|
1.1... |
|
|
|
|
konkursas / apklausa įkainiai
|
1.2. |
Rūgščių dirvų kalkinimo išlaidos |
|
|
|
|
1.2.... |
|
|
|
|
konkursas / apklausa įkainiai
|
1.3. |
Naujų įrenginių ir (ar) įrangos, skirtų projekto reikmėms, pirkimo arba išperkamosios ar finansinės nuomos išlaidos |
|
|
|
|
1.3.... |
|
|
|
|
konkursas / apklausa įkainiai
|
1.4 |
Bendrosios išlaidos |
|
|
|
|
1.4.... |
|
|
|
|
konkursas / apklausa įkainiai
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
VII. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Projekto finansavimo šaltiniai turi atitikti projekto vertę su PVM )
|
Šaltinis |
Suma, Eur |
Nuoroda į patvirtinimo dokumentą / informacijos šaltinį |
1. |
Paramos, avanso lėšos (nurodomos planuojamos gauti paramos lėšos, nukreiptos kitam projekto etapui finansuoti ) |
|__|__|__|__|__|__| |
Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų (ne daugiau kaip keturis) ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-ąjam projekto etapui finansuoti: Pvz.: I etapas – X Eur prašoma parama, iš jos Y Eur – avansas; II etapas - ...
|
2. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos |
|__|__|__|__|__|__| |
iš veiklos planuojamos gauti lėšos nuosavos lėšos kita ___________ |
3. |
Paskola arba išperkamoji nuoma ( nurodoma paskola arba išperkamoji nuoma iš finansinės institucijos, pagrįsta dokumentais, įrodančiais paskolos suteikimo galimybę) |
|__|__|__|__|__|__| |
Nurodomas finansinės institucijos pavadinimas _________________ |
4. |
Bendra projekto vertė (1+2+3) |
|__|__|__|__|__|__| |
|
VIII. INFORMACIJA APIE ES PARAMĄ
Ar esate gavęs ES investicinę paramą pagal šią veiklos sritį? |
Taip Ne |
Jei taip, užpildykite šią lentelę:
Paramos pavadinimas |
Paramos suma, Eur |
Paramos skyrimo data |
Išmokėta paramos suma, Eur |
Projekto įgyvendinimo pabaiga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
IX. KITA INFORMACIJA (pildoma pareiškėjo ir partnerio (-ių) atskirai)
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas ženklu „X“ langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)
(Pareiškėjo / partnerio pavadinimas)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
Taip Ne |
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
Taip Ne |
3. |
Ar patvirtinate, kad projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos tuo pat metu nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
Taip Ne |
4. |
Ar tvarkote ir įsipareigojate tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus? |
Taip Ne |
5. |
Ar numatytos investicijos pagerins bendrus ūkio veiklos rezultatus ir prisidės prie ūkio konkurencingumo didinimo? |
Taip Ne |
6. |
Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui paramos lėšomis įgyto turto iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos ? |
Taip Ne |
7. |
Ar įsipareigojate iki projekto kontrolės laikotarpio pabaigos užtikrinti tinkamą objekto, kuriam bus suteikta parama, priežiūrą ir veikimą? |
Taip Ne |
8. |
Ar numatytos investicijos atitinka darbo saugos reikalavimus? |
Taip Ne |
9. |
Ar įsipareigojate leisti tikrinti valstybinę priežiūrą atliekančioms ir patikėjimo teise juos valdančioms bei eksploatuojančioms institucijoms, o mokymo ir mokslo įstaigų specialistams – nepadarant žalos tirti bei rinkti duomenis apie projekto įgyvendinimo vietoje esančių melioracijos statinių būklę ? |
Taip Ne |
10. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą ? Kokias viešinimo priemones naudosite?
|
Taip Ne
Nurodyti viešinimo priemones bei jų parametrus, kaip nurodyta Viešinimo taisyklėse |
11. |
Ar įsipareigojate su galutiniu mokėjimo prašymu pateikti įgyvendinto projekto inžinerinių tinklų geodezinių matavimų ir inžinerinių tinklų planą (kontrolinę geodezinę nuotrauką) *dwg formatu, taip pat Mel_DR 10LT duomenų rinkinį su planinėje medžiagoje M1:10000 apibrėžtomis įgyvendinto projekto ribomis, atkarpomis, ar kitų hidrotechninių statinių vietomis *shp formatu, (kopija pateikiama VĮ Valstybės žemės fondui) ? |
Taip Ne |
12. |
Ar įsipareigojate sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti ir teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti? |
Taip Ne |
13 |
Ar įsipareigojate įvykus įvykiui, kurio metu buvo sugadintas ar sunaikintas paramos lėšomis įsigytas ar sukurtas turtas, atkurti turtą ne mažesne, negu atkuriamąja verte, ir ne blogesnių techninių parametrų? |
Taip Ne |
14. |
Ar esate susipažinę su paramos skyrimo tvarka ir žinote, kad Jūsų paramos paraiška, pritrūkus lėšų, gali būti nevertinama? |
Taip Ne |
15. |
Ar įsipareigojate ne vėliau kaip pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dieną pateikti melioracijos statinių techninį projektą, parengtą vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2005 m. sausio 3 d. įsakymu Nr. 3D-1 „Dėl melioracijos techninio reglamento MTR 1.05.01:2005 „Melioracijos statinių projektavimas“ patvirtinimo“, ir statybą leidžiantį dokumentą? |
Taip Ne |
Klausimai paramos paraiškų prioritetui nustatyti |
||
13. |
Ar vykdysite projektą, kuriame numatoma rekonstruoti polderių siurblines arba pylimus arba tvenkinių hidrotechninius statinius? |
Taip Ne |
14. |
Ar prašomos paramos intensyvumas mažesnis už Taisyklių 23 punkte nustatytą paramos intensyvumą? |
Taip Ne |
15. |
Jei taip, nurodykite prašomos paramos intensyvumą: |
______ proc. |
16. |
Ar numatote atlikti melioracijos sistemų ir jų hidrotechnikos statinių rekonstrukciją sklypuose, kurie išsidėstę teritorijoje, esančioje vienoje arba keliose bendrą ribą turinčiose kadastro vietovėse |
Taip Ne |
17. |
Jei taip, nurodykite kadastro vietovių skaičių: |
______ vnt. |
18. |
Ar asociacijų ir fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės nariai pirmą kartą dalyvauja asociacijos ar juridinių asmenų grupės, prašančios paramos pagal Priemonę (2007–2013 m. ir 2014–2020 m.), veikloje ? |
Taip Ne |
|
Jei ne, nurodykite fizinius / juridinius asmenis, dalyvaujančius kitų asociacijų ar juridinių asmenų grupių (nurodyti pavadinimus) veikloje: |
________________________ |
19. |
Ar vykdysite projektą, kuriame griovių arba pralaidų rekonstravimo darbams numatoma skirti 30 ir daugiau procentų prašomų projekto investicijų vertės (be bendrųjų išlaidų) ? |
Taip Ne |
20. |
Jei taip, nurodykite griovių arba pralaidų rekonstravimo darbams numatomą skirti projekto investicijų vertės dalį: |
______ proc. |
21. |
Ar vykdysite projektą, kuriame numatoma rekonstruoti tiltus ? |
Taip Ne |
Skyriaus pakeitimai:
Nr. 3D-155, 2020-03-05, paskelbta TAR 2020-03-05, i. k. 2020-04989
X. PATEIKIAMi DOKUMENTAI (pareiškėjo ir partnerio (-ių) atskirai)
(Pareiškėjo / partnerio pavadinimas)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti „X“ |
Puslapių skaičius |
1. |
Projektavimo užduotis |
|__|__| |
|
2. |
Melioracijos statinių techninis projektas (pareiškėjas privalo pateikti ne vėliau kaip pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dieną) |
|__|__| |
|
3. |
Projekto įgyvendinimo vietoje atliktų melioracijos objektų tyrinėjimo medžiaga (pateikiama kartu su paraiška) |
|__|__| |
|
4. |
Aplinkos apsaugos agentūros pažyma apie įgyvendinamo projekto atitiktį aplinkosaugos reikalavimams (pateikiama kartu su melioracijos statinių techniniu projektu) |
|__|__| |
|
5. |
Aplinkos apsaugos agentūros atrankos išvada dėl numatomo įgyvendinti projekto planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo (jei reikia) |
|__|__| |
|
6. |
Juridinio asmens steigimo dokumentai |
|__|__| |
|
7. |
Juridinio asmens registravimo pažymėjimas |
|__|__| |
|
8. |
Savivaldybės tarybos sprendimo nuorašas, kuriuo pritariama planuojamam projektui |
|__|__| |
|
9. |
Juridinio asmens / fizinių ir (ar) juridinių asmenų grupės kompetentingo organo pritarimo parengtai paramos paraiškai protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo įgalioto asmens iki paraiškos pateikimo |
|__|__| |
|
10. |
Praėjusių ir ataskaitinių metų finansinės atskaitomybės dokumentai arba ūkinės veiklos pradžios balansas (tik melioracijos sistemų naudotojų asociacijoms) |
|__|__| |
|
11. |
Dokumentai, užtikrinantys tinkamą projekto bendrojo finansavimo šaltinį (asociacijos susirinkimo protokolas, savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto finansavimo, finansų įmonės ar kredito įstaigos dokumentai) |
|__|__| |
|
12. |
Neteko galios nuo 2020-03-06 |
||
13. |
Savivaldybės administracijos pažyma, patvirtinanti nekilnojamojo turto, tiesiogiai susijusio su projekto įgyvendinimu, valdymo faktą (nuosavybės teisės, nuomos ar panaudos patvirtinimo dokumentai) |
|__|__| |
|
14. |
Savivaldybės administracijos pažyma, kurioje patvirtinama, kad projektas įgyvendinamas polderiuose |
|__|__| |
|
15. |
VĮ Valstybės žemės fondas pažyma apie kadastro vietovei, kuriose įgyvendinamas projektas, pagal visas nuosavybės formas priklausančių melioracijos statinių kiekius ir vertes (išduota ne anksčiau kaip 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo) |
|__|__| |
|
16. |
Asociacijos narių, kurių naudojamoje melioruotoje žemėje vykdomas projektas, nuosavybės teisės, nuomos ar panaudos patvirtinimo dokumentai |
|__|__| |
|
17. |
Rūgščių dirvų stebėseną vykdančios laboratorijos dokumentas, patvirtinantis dirvų rūgštingumą sausinamos teritorijos ariamoje žemėje (tik jei numatytas rūgščių dirvų kalkinimas) |
|__|__| |
|
18. |
Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis |
|__|__| |
|
19. |
Prekių, darbų ar paslaugų tiekėjų komerciniai pasiūlymai arba kiti dokumentai, pagrindžiantys tinkamų finansuoti išlaidų vertę |
|__|__| |
|
20. |
Dokumentas, pagal kurį nustatoma įmonės / įstaigos ilgalaikio turto vertė |
|__|__| |
|
21. |
Lokalinės-objektinės sąmatos pagal konkrečius objektus, kai prašoma atrankos balų už taisyklių 43.1 ir 43.5 punktuose nurodytus atrankos kriterijus. |
|__|__| |
|
22. |
Kiti dokumentai |
|__|__| |
Skyriaus pakeitimai:
Nr. 3D-155, 2020-03-05, paskelbta TAR 2020-03-05, i. k. 2020-04989
XI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas (-a) gauti paramą pagal priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklą „Parama žemės ūkio vandentvarkai“, pasirašydamas (-a) šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad: 1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga. 2. Žinau, kad iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro gautus duomenis Agentūra panaudos priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo (nesuteikimo ) ir (arba) sankcijų taikymo. 3. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma. 4. Nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų. 5. Man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas. 6. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 7. Žinau, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 8. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis ir kitus duomenis iš kitų fizinių / juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 9. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 10. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą Agentūrai laiku. 11. Žinau, kad pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos numatytos Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“. 12. Įsipareigoju ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje paraiškoje, taip pat apie savo rekvizitų pakeitimus. 13. Įsipareigoju, gavęs (-usi) Agentūros sprendimą dėl paramos neskyrimo, paramos išmokėjimo sustabdymo, paramos sumažinimo, dėl paramos mokėjimo nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas ar jų dalį, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir (arba) grąžinti paramos lėšas į sprendime nurodytą sąskaitą, o apie reikalavimų įvykdymą raštu informuoti Agentūrą. 14. Žinau, kad per šios deklaracijos 13 punkte paminėtame sprendime nustatytą terminą negrąžinus paramos lėšų ar jų dalies, yra skaičiuojamos palūkanos. Palūkanos už pavėluotas grąžinti lėšas apskaičiuojamos teisės aktų nustatytą tvarka. 15. Įsipareigoju laiku ir tinkamai pateikti visas reikiamas projekto įgyvendinimo ataskaitas. 16. Esu informuotas(-a) ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. 17. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais. 18. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. 19. Žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano projekto ir su juo susijusią veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. 20. Esu informuotas (-a), kad duomenų valdytoja yra Agentūra. 21. Įsipareigoju nuo paramos pagal šią paraišką gavimo momento vykdyti visus įsipareigojimus ir reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. vasario 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/288 (OL 2019 L 53, p. 14), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2015) 842, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, kol projektas pagal šią paraišką bus galutinai įgyvendintas. Pasikeitus teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, nuostatoms, nuo pat jų įsigaliojimo dienos įsipareigoju vykdyti projektą pagal šią paraišką pagal pasikeitusių teisės aktų reikalavimus ir prisiimti visą atsakomybę už iš to kylančias pasekmes. 22. Žinau, kad jei netinkamai vykdysiu projektą pagal šią paraišką ar kitaip pažeisiu teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, reikalavimus, man gali būti taikomos teisės aktų numatytos sankcijos. 23. Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens, duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens, duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens („teisė būti pamirštam“), duomenis, apriboti savo asmens, duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, teisę į duomenų perkeliamumą. 24. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys būtų saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys būtų archyvuojami ir perduodami valstybės archyvams. 25. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys būtų tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais: asmens, teikiančio paramos paraišką tapatybės nustatymo tikslais, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės tikslais, paramos viešinimo tikslais (teisinis pagrindas – 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008 (OL 2013 L 347, p. 549). 26. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad Agentūra tvarkys mano asmens duomenis (kategorijas), o detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą bus nurodyta Agentūros interneto svetainės www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“
__________________________ ______________ __________________ (pareiškėjo arba jo įgalioto asmens (parašas) (vardas, pavardė) pareigos) |
XII. PARTNERIO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas (-a) gauti paramą pagal priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklą „Parama žemės ūkio vandentvarkai“, pasirašydamas (-a) šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad: 1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga. 2. Žinau, kad iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro gautus duomenis Agentūra panaudos priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo (nesuteikimo ) ir (arba) sankcijų taikymo. 3. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma. 4. Nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų. 5. Man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas. 6. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 7. Žinau, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 8. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad paramos paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis ir kitus duomenis iš kitų fizinių / juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 9. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 10. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. 11. Žinau, kad pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, numatytos Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“. 12. Įsipareigoju ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje paraiškoje, taip pat apie savo rekvizitų pakeitimus. 13. Įsipareigoju, gavęs Agentūros sprendimą dėl paramos neskyrimo, paramos išmokėjimo sustabdymo, paramos sumažinimo, dėl paramos mokėjimo nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas ar jų dalį, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir (arba) grąžinti paramos lėšas į sprendime nurodytą sąskaitą, o apie reikalavimų įvykdymą raštu informuoti Agentūrą. 14. Žinau, kad per šios deklaracijos 13 punkte paminėtame sprendime nustatytą terminą negrąžinus paramos lėšų ar jų dalies, yra skaičiuojamos palūkanos. Palūkanos už pavėluotas grąžinti lėšas apskaičiuojamos teisės aktų nustatytą tvarka. 15. Įsipareigoju laiku ir tinkamai pateikti visas reikiamas projekto įgyvendinimo ataskaitas. 16. Esu informuotas (-a), kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. 17. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais. 18. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. 19. Žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano projekto ir su juo susijusią veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos. 20. Esu informuotas, kad duomenų valdytoja yra Agentūra. 21. Įsipareigoju nuo paramos pagal šią paraišką gavimo momento vykdyti visus įsipareigojimus ir reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. gruodžio vasario 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 20197/2393 288 (OL 20197 L 53350, p. 1415), Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje 2015 m. vasario 13 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2015) 842, Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. 3D-507 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, kol projektas pagal šią paraišką bus galutinai įgyvendintas. Pasikeitus teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, nuostatoms, nuo pat jų įsigaliojimo dienos įsipareigoju vykdyti projektą pagal šią paraišką pagal pasikeitusių teisės aktų reikalavimus ir prisiimti visą atsakomybę už iš to kylančias pasekmes. 22. Žinau, kad jei netinkamai vykdysiu projektą pagal šią paraišką ar kitaip pažeisiu teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, reikalavimus, man gali būti taikomos teisės aktų numatytos sankcijos. 23. Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens („teisė būti pamirštam“) ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis, apriboti savo asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, teisę į duomenų perkeliamumą. 24. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys būtų saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys būtų archyvuojami ir perduodami valstybės archyvams. 25. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju duomenys būtų tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais: asmens, teikiančio paramos paraišką tapatybės nustatymo tikslais, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės tikslais, paramos viešinimo tikslais (teisinis pagrindas – 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1305/2013 dėl paramos kaimo plėtrai, teikiamos Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), lėšomis, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1698/2005 (OL 2013 L 347, p. 487), 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008 (OL 2013 L 347, p. 549). 26. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad Agentūra tvarkys mano asmens duomenis (kategorijas), o detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą bus nurodyta Agentūros interneto svetainės www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.
________________________ ______________ __________________ (partnerio arba jo įgalioto asmens (parašas) (vardas, pavardė) pareigos) |
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Ar projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas:
Taip Ne
Nurodykite konsultanto duomenis:
Konsultanto vardas ir pavardė |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Institucijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Tel. Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Ar kituose projekto administravimo etapuose planuojate naudotis konsultanto (-ų) paslaugomis
Mokėjimo prašymų teikimo Taip Ne
Verslo plano kontrolės laikotarpiu Taip Ne
Pirkimų organizavimo Taip Ne
________________ _____________________
(parašas) (konsultanto vardas, pavardė)
Pastaba. Pareiškėjo pateikti duomenys bus tvarkomi elektroniniu būdu; juos kontrolės, priežiūros ir vertinimo tikslams gali panaudoti Agentūra, Žemės ūkio ministerija, kitos su Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai administravimu susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-155, 2020-03-05, paskelbta TAR 2020-03-05, i. k. 2020-04989
Dėl žemės ūkio ministro 2019 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-257 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos „Parama žemės ūkio vandentvarkai“ įgyvendinimo taisyklių, taikomų nuo 2019 metų, patvirtinimo“ pakeitimo