Suvestinė redakcija nuo 2017-01-04 iki 2019-07-02
Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-10-17, i. k. 2016-25229
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2016 m. rugsėjo 29 d. Nr. T-274
Pakruojis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Neįgaliųjų reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pirmininko 2016 m. liepos 22 d. raštu Nr. (5.2)-TS-4 „Dėl Neįgaliųjų reikalų komisijų steigimo savivaldybėse ir jų nuostatų patvirtinimo“, Pakruojo rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Sudaryti Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisiją:
Jonas Juozapaitis – Pakruojo rajono savivaldybės mero pavaduotojas;
Daiva Rutkevičienė – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus vedėja;
Alma Stankevičienė – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus Neįgaliųjų reikalų ir socialinių paslaugų poskyrio vedėja;
Birutė Vanagienė – Pakruojo rajono savivaldybės administracijos Kultūros paveldosaugos ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja;
Rimantas Čeponis – Pakruojo sporto centro direktorius;
Povilas Karvelis – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys;
Antanas Indriulis – Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys;
Nijolė Žiūkienė – Sutrikusio intelekto žmonių globos bendrijos „Pakruojo viltis“ pirmininkė;
Robertas Ašmanavičius – viešosios įstaigos „Retenė“ direktorius, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos narys;
Adelė Dobilienė – Pakruojo rajono diabeto klubo „Vita“ pirmininkė;
Jolita Dzindulienė – Lietuvos sutrikusios psichikos žmonių globos bendrijos Pakruojo skyriaus pirmininkė;
Vida Bazarienė – Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) Pakruojo rajono filialo pirmininkė;
Augenija Lipienė – Pakruojo rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkė;
Nataša Dirbanauskienė – Lietuvos kurčiųjų draugijos Šiaulių teritorinės valdybos narė.
Punkto pakeitimai:
Nr. T-322, 2016-11-24, paskelbta TAR 2017-01-03, i. k. 2017-00375
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarnybos
2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimu Nr. T-274
PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisija (toliau – Neįgaliųjų reikalų komisija, Komisija) yra kolegiali institucija, turinti nuolatinės Komisijos statusą, įsteigta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu ir Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu.
2. Komisija sudaroma visuomeniniais pagrindais iš neįgaliųjų organizacijų atstovų ir Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) atstovų.
4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencija ir jos Fakultatyviu protokolu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Savivaldybės administracijos nuostatais, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais bei Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisijos nuostatais (toliau – Nuostatai).
5. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui. Komisijos narių kadencijų skaičius neribojamas.
II SKYRIUS
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
7. Komisijos uždaviniai:
7.1. bendradarbiaujant su Savivaldybe, įgyvendinti neįgaliųjų socialinę integraciją visose srityse, numatytose Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Savivaldybės neįgaliųjų socialinės integracijos politikos koncepcijoje ir kituose teisės aktuose;
7.2. kaupti ir analizuoti informaciją apie neįgaliųjų problemas, konkrečioje Savivaldybėje atstovauti neįgaliesiems ir ginti jų teises bei teisėtus interesus, užtikrinti neįgaliųjų (jų šeimos narių, globėjų, rūpintojų) dalyvavimą sprendžiant Savivaldybės neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus;
7.3. nagrinėti neįgaliųjų (jų šeimos narių, globėjų, rūpintojų) bei Savivaldybės teritorijoje veikiančių ir neįgaliųjų socialinės integracijos srityje dirbančių institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų prašymus, prireikus, su pateiktomis rekomendacijomis perduoti juos nagrinėti Neįgaliųjų reikalų tarybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų taryba) arba kitoms Savivaldybės ar valstybės institucijoms;
7.4. svarstyti neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus, bendradarbiaujant su kitų Savivaldybių komisijomis;
7.5. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant neįgaliųjų socialinės integracijos programą, kitas su neįgaliųjų teisėtų interesų užtikrinimu susijusias programas;
8. Komisija numatytų uždavinių siekia įgyvendindama šias funkcijas:
8.1. renka ir analizuoja informaciją apie neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimą Savivaldybės institucijose bei įstaigose, kitą informaciją, susijusią su neįgaliųjų gyvenimo kokybe, inicijuoja neįgaliųjų poreikių ir jų gyvenimo kokybės tyrimus;
8.2. bendradarbiauja ir teikia siūlymus bei rekomendacijas Savivaldybei, jos komitetams ir (ar) komisijoms, Savivaldybės tarybai, Neįgaliųjų reikalų tarybai bei kitoms institucijoms, susijusioms su neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimu socialinių reikalų, sveikatos, švietimo, kultūros, sporto, būsto ir aplinkos pritaikymo bei kitose srityse, dėl neįgaliųjų (jų šeimos narių, globėjų, rūpintojų) prašymų (skundų), neįgaliųjų socialinės integracijos politikos plėtros krypčių, socialinės integracijos programų turinio bei finansavimo dydžio ir tvarkos, taip pat ir kitais neįgaliųjų socialinės integracijos klausimais;
8.3. analizuoja užsienio valstybių patirtį sprendžiant neįgaliųjų socialinės integracijos klausimus ir teikia siūlymus, rekomendacijas Savivaldybės tarybai dėl bendradarbiavimo galimybių su užsienio šalių atitinkamomis institucijomis, dirbančiomis neįgaliųjų socialinės integracijos srityje;
III SKYRIUS
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS TEISĖS
9. Komisija turi teisę:
9.1. gauti iš Savivaldybės institucijų ir įstaigų informaciją, kurios reikia Komisijos funkcijoms atlikti;
9.2. dalyvauti Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo įgyvendinimo stebėsenoje ir teikti Savivaldybės tarybai bei Neįgaliųjų reikalų tarybai pasiūlymus dėl tinkamo šių teisės aktų nuostatų įgyvendinimo;
9.3. kviesti į Komisijos posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, specialistus (ekspertus), prašyti pateikti išvadas ir informaciją, susijusią su neįgaliųjų socialinės integracijos įgyvendinimu;
9.4. dalyvauti Savivaldybės tarybos, jos komitetų ar komisijų posėdžiuose, kuriuose sprendžiami aktualūs neįgaliųjų socialinės integracijos klausimai;
IV SKYRIUS
NEĮGALIŲJŲ REIKALŲ KOMISIJOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Komisija sudaroma visuomeniniais pagrindais lygiateisės partnerystės pagrindu iš neįgaliųjų organizacijų, veikiančių neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, ir Savivaldybės atstovų.
13. Neįgaliųjų organizacijos į Komisiją savo atstovus deleguoja vadovaudamosi koalicijos sudarymo memorandumo ir bendros veiklos sutarties nuostatomis, neviršydamos nustatytos 7 narių kvotos;
14. Savivaldybė į Komisiją deleguoja 7 atstovus, atsakingus už švietimo, socialinių reikalų, sveikatos, fizinės ir informacinės aplinkos prieinamumo, sporto ir kultūros sritis, neviršydama nustatytos 7 narių kvotos.
15. Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės taryba. Pasibaigus Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, nauji nariai į Komisiją deleguojami per 30 kalendorinių dienų nuo naujos Savivaldybės tarybos sudėties patvirtinimo.
17. Komisijos pirmininku išrinkus Savivaldybės institucijos ar įstaigos atstovą, pavaduotoju renkamas neįgaliųjų organizacijų atstovas ir atvirkščiai.
18. Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia, jeigu:
18.1. jis atšaukiamas jį delegavusios institucijos iniciatyva. Jeigu narys iš Komisijos atšaukiamas jį delegavusios institucijos, įstaigos ar organizacijos, šį narį delegavusi institucija, įstaiga ar organizacija, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo apie atšaukimą priėmimo, Komisijos pirmininkui pateikia naujo Komisijos atstovo kandidatūrą;
19. Į Komisijos nario, kurio įgaliojimai baigėsi, vietą deleguojamas kitas asmuo ta pačia tvarka, kaip ir asmuo, kurio įgaliojimai baigėsi.
20. Komisija darbą organizuoja vadovaudamasi Komisijos darbo reglamentu, kurį patvirtina per pirmąjį posėdį.
23. Komisijos darbo forma yra posėdžiai, kurie organizuojami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius. Posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas.
24. Komisijos pirmininkas:
24.1. šaukia Komisijos posėdžius ir rūpinasi, kad būtų parengti reikalingi dokumentai bei kita medžiaga, atsižvelgdamas į Savivaldybės sprendimus, komisijos narių siūlymus sudaro Komisijos posėdžių darbotvarkes;
24.2. pagal patvirtintą Komisijos darbo reglamentą ir kitus Komisijos sprendimus duoda Komisijos nariams pavedimus, pateikia jiems su Komisijos veikla susijusią medžiagą ir dokumentus;
24.5. pasirašo Komisijos sprendimus, išvadas ir posėdžių protokolus, taip pat vizuoja Komisijos rengtų sprendimų projektus, perduodamus svarstyti kitoms valstybės ar Savivaldybės institucijoms;
24.6. atstovauja Komisijai santykiuose su kitomis valstybės ir Savivaldybės institucijomis, fiziniais ir juridiniais asmenimis;
26. Komisijos posėdžius techniškai aptarnauja ir posėdžius protokoluoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kuris nėra Komisijos narys.
27. Komisijos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius, esant reikalui gali būti šaukiami neeiliniai posėdžiai.
28. Komisija sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko (jo nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.
29. Komisijos sprendimai įforminami protokolais. Protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Pakruojo rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-322, 2016-11-24, paskelbta TAR 2017-01-03, i. k. 2017-00375
Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T-274 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės neįgaliųjų reikalų komisijos sudarymo ir šios komisijos nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo