Įsakymas netenka galios 2022-12-31:

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-911, 2022-12-30, paskelbta TAR 2022-12-30, i. k. 2022-27659

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2020-09-08 iki 2022-12-30

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-05-14, i. k. 2019-07652

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO SKATINIMO IR MOTYVAVIMO PASLAUGŲ NEDIRBANTIEMS IR SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANTIEMS ASMENIMS MODELIO ĮGYVENDINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės 13 d. Nr. A1-269

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, I prioriteto „Darni, atsakinga ir sveika visuomenė“ 1.1 krypties „Skurdo, socialinės atskirties ir pajamų nelygybės mažinimas, užimtumo skatinimas“ 1.1.1 darbo „Aktyvių ir užimtumą skatinančių paramos formų plėtra“ 1 priemonę „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio sukūrimas ir įgyvendinimas“ ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 26 d. pasitarimo protokolo Nr. 43 5 klausimo 2 punktą:

1. Tvirtinu pridedamą Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

2. Pavedu Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos:

2.1. parengti ir įgyvendinti valstybės projektą, skirtą Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti (toliau – valstybės projektas), finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą;

2.2. iki projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo pateikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – ministerija):

2.2.1. suderinus su ministerija ir šio įsakymo 3 punkte nurodytomis savivaldybėmis, patvirtinti Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo partnerių atrankos tvarkos aprašą (toliau – Partnerių atrankos aprašas);

2.2.2. vadovaujantis Partnerių atrankos aprašu, atrinkti Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo partnerius ir sudaryti su jais bei šio įsakymo 3 punkte nurodytomis savivaldybėmis jungtinės veiklos sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant valstybės projektą;

2.3. valstybės projektą įgyvendinti kartu su šio įsakymo 3 punkte nurodytomis savivaldybėmis.

3. Rekomenduoju Alytaus miesto, Akmenės rajono, Druskininkų, Pagėgių, Panevėžio miesto ir Šilutės rajono savivaldybėms vadovautis Aprašu ir dalyvauti įgyvendinant valstybės projektą.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                              Linas Kukuraitis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2019 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-269

 

UŽIMTUMO SKATINIMO IR MOTYVAVIMO PASLAUGŲ NEDIRBANTIEMS IR SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANTIEMS ASMENIMS MODELIO ĮGYVENDINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio (toliau – Modelis), įgyvendinamo Alytaus miesto, Akmenės rajono, Druskininkų, Pagėgių, Panevėžio miesto ir Šilutės rajono savivaldybėse (toliau kartu – savivaldybės), tikslus, įgyvendinimo principus, sąlygas, tvarką ir stebėseną.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu;

2.2. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

2.3. Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.4. Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1‑348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.5. Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-314 „Dėl Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.6. Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme.

4. Modelis atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, I prioriteto „Darni, atsakinga ir sveika visuomenė“ 1.1 krypties „Skurdo, socialinės atskirties ir pajamų nelygybės mažinimas, užimtumo skatinimas“ 1.1.1 darbo „Aktyvių ir užimtumą skatinančių paramos formų plėtra“ 1 priemonę „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio sukūrimas ir įgyvendinimas“.

5. Modelis parengtas atsižvelgiant į Europos Sąjungos Tarybos 2016 m. vasario 15 d. rekomendaciją dėl ilgalaikių bedarbių integracijos į darbo rinką (2016/C 67/01).

 

II SKYRIUS

MODELIO TIKSLAI IR ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI

 

6. Modelio tikslai:

6.1. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

6.2. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

6.3. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą.

7. Modelis taikomas asmenims, kurie jų nusiuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką ir susitarimo dėl integracijos į darbo rinką (toliau – Susitarimas) sudarymo metu atitinka visus šiuos reikalavimus (toliau – asmuo):

7.1. yra 30 metų ir vyresni;

7.2. yra ilgalaikiai bedarbiai, kurių nedarbo trukmė ilgesnė kaip 12 mėnesių, skaičiuojant nuo įsiregistravimo Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) dienos, ar nedirba daugiau kaip 2 metus;

7.3. yra piniginės socialinės paramos gavėjai arba turi teisę gauti piniginę socialinę paramą ir (arba) gauna Užimtumo įstatymo 481 straipsnyje nurodytą darbo paieškos išmoką arba turi teisę šią išmoką gauti.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-815, 2020-09-07, paskelbta TAR 2020-09-07, i. k. 2020-18847

 

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-48, 2020-01-21, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00891

 

8. Modelis įgyvendinamas, laikantis šių principų:

8.1. individualumo – Susitarime numatytos paslaugos ir (ar) priemonės teikiamos individualiai, atsižvelgiant į individualius asmenų gebėjimus, turimą darbo patirtį, kompetencijas, poreikius ir asmeninę situaciją, galimybes dirbti konkretų darbą;

8.2. tinkamo įsipareigojimų vykdymo – Užimtumo tarnyba, savivaldybės ir Modelio įgyvendinimo partneriai įsipareigoja užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą ir priemonių įgyvendinimą, o asmenys įsipareigoja aktyviai įsitraukti į paslaugų teikimą, dalyvauti priemonėse, siekti kuo greičiau integruotis į darbo rinką;

8.3. bendradarbiavimo – asmens problemos, trukdančios jam integruotis į darbo rinką, sprendžiamos pasitelkiant valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, organizacijų, nevyriausybinio ir privataus sektorių patirtį bei išteklius;

8.4. kompleksiškumo – užimtumo klausimai sprendžiami atsižvelgiant į asmenų socialines problemas ir taikant jų užimtumo galimybėms didinti skirtas priemones.

 

III SKYRIUS

MODELIO ĮGYVENDINIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

9. Modelį įgyvendina šie subjektai:

9.1. Užimtumo tarnyba;

9.2. savivaldybės;

9.3. Modelio įgyvendinimo partneriai – nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO), Užimtumo tarnybos nustatyta tvarka, suderinta su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija) ir savivaldybėmis, atrinktos teikti asmenims paslaugas ir (ar) įgyvendinti priemones.

10. Modelį įgyvendinančių subjektų funkcijos:

10.1. Užimtumo tarnyba:

10.1.1. koordinuoja Modelio įgyvendinimą, vykdo Modelio įgyvendinimo stebėseną;

10.1.2. bendradarbiauja su savivaldybėmis ir Modelio įgyvendinimo partneriais;

10.1.3. užtikrina sklandų asmenų aptarnavimą, Užimtumo įstatyme nustatytų darbo rinkos paslaugų teikimą ir aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimą;

10.1.4. teikia pasiūlymus ministerijai dėl Modelio tobulinimo;

10.2. savivaldybės:

10.2.1. užtikrina sklandų asmenų aptarnavimą, socialinių paslaugų ir piniginės socialinės paramos teikimą;

10.2.2. teikia pasiūlymus ministerijai dėl Modelio tobulinimo;

10.2.3. bendradarbiauja su Užimtumo tarnyba ir Modelio įgyvendinimo partneriais;

10.3. jungtinės veiklos sutartyse, pasirašomose tarp Užimtumo tarnybos, savivaldybių ir Modelio įgyvendinimo partnerių, nustatoma, kuri institucija konkrečios savivaldybės teritorijoje vykdo šias funkcijas:

10.3.1. paskiria nedirbančių asmenų atvejo vadybininką (-us) – darbuotoją, koordinuojantį Susitarimų įgyvendinimą ir juose numatytų paslaugų ir (ar) priemonių teikimą asmenims;

10.3.2. organizuoja nedirbančių asmenų atvejo vadybininkų mokymus ir supervizijas, aprūpina juos darbo priemonėmis;

10.3.3. sudaro atvejo komandas iš savivaldybės, Užimtumo tarnybos, Modelio įgyvendinimo partnerių, esant poreikiui – iš darbdavių ar darbdavių organizacijų atstovų, kitų suinteresuotų institucijų ar organizacijų, kurios:

10.3.3.1. analizuoja asmens situaciją ir teikia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų ir (ar) priemonių asmeniui parinkimo, jų taikymo apimties, eiliškumo;

10.3.3.2. priima sprendimą dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo tikslingumo;

10.3.4. aprūpina atvejo komandas darbo priemonėmis;

10.3.5. informuoja savivaldybėje veikiančias NVO apie Modelį;

10.4. Modelio įgyvendinimo partneriai:

10.4.1. teikia paslaugas ir (ar) įgyvendina priemones, numatytas Susitarimuose;

10.4.2. teikia informaciją Užimtumo tarnybai ir savivaldybėms apie asmenis, įskaitant asmens duomenis (vardas, pavardė, gimimo data), jiems suteiktas paslaugas ir (ar) jų dalyvavimą priemonėse, pasiektus rezultatus;

10.4.3. teikia pasiūlymus ministerijai dėl Modelio tobulinimo;

10.4.4. bendradarbiauja su Užimtumo tarnyba ir savivaldybėmis.

11. Valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant Modelį, Modelio įgyvendinimo partneriai turi užtikrinti, kad jų darbuotojų vykdomas asmens duomenų tvarkymas atitiktų Reglamento (ES) 2016/679 bei Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas. Jungtinės veiklos sutartyse su Užimtumo tarnybos atrinktais Modelio įgyvendinimo partneriais ir savivaldybėmis turi būti apibrėžtos asmens duomenų tvarkymo sąlygos, kad asmens duomenų tvarkymas atitiktų Reglamento (ES) 2016/679 bei Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas. Asmens duomenys turi būti tvarkomi taikant tinkamas technines ir organizacines saugumo priemones, kaip numatyta Reglamente (ES) 2016/679, ir ne ilgiau, nei tai būtina tais tikslais, kuriais asmens duomenys buvo surinkti.

12. Modelio įgyvendinimo etapai:

12.1. pirminis asmens vertinimas:

12.1.1. savivaldybės, Užimtumo tarnybos specialistai ir (ar) NVO darbuotojai, prieš pradėdami pirminį asmens vertinimą, informuoja asmenį, kad, siekiant nustatyti jo galimybes dalyvauti įgyvendinant Modelį, apie jį bus renkami duomenys iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų bei kitų šiems subjektams prieinamų oficialių informacijos šaltinių, nurodo šių duomenų saugojimo terminus, duomenų tvarkytoją, duomenų gavėjus ir duomenų subjekto teises, jų įgyvendinimo tvarką;

12.1.2. savivaldybės, Užimtumo tarnybos specialistai ir (ar) NVO darbuotojai įvertina asmens atitiktį Aprašo 7 punkte nustatytiems reikalavimams (toliau – Reikalavimai) ir prioritetiniams dalyvių atrankos kriterijams (toliau – Kriterijai), kuriuos, suderinusi su savivaldybėmis, tvirtina Užimtumo tarnyba;

12.1.3. asmeniui atitikus Reikalavimus ir Kriterijus, pirminį asmens vertinimą atlikęs subjektas Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka nusiunčia asmenį pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką;

12.2. asmens poreikių ir galimybių įvertinimas bei profiliavimas:

12.2.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas atlieka asmens poreikių ir galimybių įvertinimą pagal:

12.2.1.1. Užimtumo tarnybos informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones, kitą Darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

12.2.1.2. savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą ir teikiamą piniginę socialinę paramą bei socialines paslaugas;

12.2.1.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

12.2.1.4. kitą asmens pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis jam integruotis į darbo rinką;

12.2.2. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas atlieka asmenų profiliavimą, apibūdindamas asmenį pagal jo socialinei integracijai ir perėjimui nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje reikalingas paslaugas ir priemones;

12.3. atvejo komandos darbo organizavimas:

12.3.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą, organizuoja atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, asmens poreikių ir galimybių įvertinimą bei profiliavimą);

12.3.2. atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkui pasiūlymų dėl paslaugų ir (ar) priemonių parinkimo, jų apimties, taikymo eiliškumo;

12.4. Susitarimo parengimas ir pasirašymas:

12.4.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, bendradarbiaudamas su asmeniu, parengia Susitarimą pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintą Susitarimo formą, kuriame nurodomi jo ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti paslaugos ir (ar) numatomos įgyvendinti priemonės, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka, terminai, laukiami rezultatai;

12.4.2. Susitarime numatomos paslaugos ir priemonės:

12.4.2.1. mentorystė – individuali pagalba asmeniui, padedanti jam identifikuoti savo polinkius, įvertinti asmeninius gebėjimus ir formuluoti savo užimtumo tikslus, siekti jų. Mentorystės trukmė ne ilgesnė kaip 1 metai;

12.4.2.2. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti Susitarime numatytas socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant tarpininkavimą įdarbinant, palydint į darbo pokalbį, derantis dėl darbo sąlygų, ir palaikymą bandomosios praktikos ar darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti bandomojoje praktikoje ar darbe kylančias problemas;

12.4.2.3. bandomoji praktika – neatlygintinos darbo praktikos laikotarpis, skirtas asmens darbo įgūdžiams įgyti ar atkurti ir (ar) nustatyti, kokių kompetencijų, reikalingų integruojantis į darbo rinką, asmeniui trūksta. Bandomosios praktikos trukmė – ne ilgiau kaip 3 mėnesiai, jos tikslas ir kitos bandomosios praktikos sąlygos nustatomos trišalėje bandomosios praktikos sutartyje, sudaromoje tarp Užimtumo tarnybos, bandomąją praktiką organizuojančios įmonės, įstaigos, organizacijos (toliau kartu – bandomąją praktiką organizuojanti įmonė) ir asmens. Trišalės bandomosios praktikos sutarties tipinę formą, kurioje nustatomos standartinės sutarties sąlygos, patvirtina Užimtumo tarnybos direktorius. Bandomoji praktika organizuojama ne daugiau kaip 3 kartus per 6 mėnesių laikotarpį. Bandomąją praktiką organizuojanti įmonė turi užtikrinti, kad asmuo bandomąją praktiką atliktų ne mažiau kaip 20 valandų, bet ne daugiau kaip 40 valandų per savaitę. Per bandomosios praktikos laikotarpį Užimtumo tarnyba, gavusi iš bandomąją praktiką organizuojančios įmonės informaciją apie atitinkamą mėnesį asmens atliktos bandomosios praktikos valandų skaičių, kiekvieną mėnesį asmeniui moka 0,39 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio stipendiją ir padengia asmens draudimo nuo nelaimingų atsitikimų bei faktiškai patirtas ir apmokėtas privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų išlaidas, jeigu bandomosios praktikos metu numatoma atlikti praktiką profesinės rizikos sąlygomis arba darbus, kuriuos leidžiama dirbti tik iš anksto pasitikrinusiems sveikatą. Per bandomosios praktikos laikotarpį Užimtumo tarnyba padengia asmens privalomojo sveikatos draudimo išlaidas, jei bandomąją praktiką atliekantis asmuo nėra draudžiamas privalomuoju sveikatos draudimu valstybės lėšomis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 6 straipsnio 4 dalimi. Stipendijos dydis mažinamas proporcingai numatytų neatliktos bandomosios praktikos valandų skaičiui. Bandomosios praktikos metu teikiama lydimoji pagalba;

12.4.2.4. savigalbos grupė – asmens motyvacijos didinimo ir savirealizacijos grupė, organizuojama vadovaujantis Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtinta metodika, kuri taikoma asmenų grupėje atliekant įvairias bendras veiklas, siekiant padėti įvertinti savo gebėjimus, potencialą darbo rinkoje, turimas ar būtinas tobulinti kompetencijas bei suformuluoti savo užimtumo tikslus. Savigalbos grupės veiklos trukmė – ne ilgiau kaip 5 mėnesiai. Užimtumo tarnyba asmens dalyvavimo savigalbos grupėje laikotarpiu jam taiko paramos judumui priemonę, vadovaudamasi Užimtumo įstatymo 40 straipsnyje nustatyta kelionės į Užimtumo tarnybos organizuojamų konsultavimo grupėms užsiėmimų vietą ir atgal išlaidų kompensavimo tvarka;

12.4.2.5. darbo vietos pritaikymas, atsižvelgiant į darbuotojo kompetencijas, – konsultacijos darbdaviui, padedančios nustatyti įdarbinamo asmens kompetencijas ir funkcijas darbo vietoje, kurias jis gali atlikti, bei pritaikyti darbo vietą, suskaidant funkcijas į nereikalaujančias kvalifikacijos ir reikalaujančias aukštos kvalifikacijos, kad būtų užtikrinta tos darbo vietos pridėtinė vertė;

12.4.2.6. pameistrystės darbo sutartis nesudarius mokymo sutarties (toliau – pameistrystės sutartis), pagal kurią pameistriui suteikiama kompetencijų ir darbinių įgūdžių tiesiogiai darbo vietoje pagal darbdavio parengtą neformaliojo mokymo programą, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos darbo kodekso 83 straipsnyje. Pameistrystės trukmė – ne ilgiau kaip 3 mėnesiai, jos tikslas ir sąlygos nustatomos trišalėje pameistrystės sutartyje, sudaromoje tarp Užimtumo tarnybos, pameistrystę organizuojančios įmonės, įstaigos, organizacijos (toliau kartu – pameistrystę organizuojanti įmonė) ir asmens. Trišalės pameistrystės sutarties tipinę formą, kurioje nustatomos sutarties standartinės sąlygos, patvirtina Užimtumo tarnybos direktorius. Pameistrystę organizuojančiai įmonei jos rašytiniu prašymu kompensuojama 40 procentų darbo užmokesčio, pagal pameistrystės sutartį nurodyto asmens darbo sutartyje, neviršijančio 1 Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotos draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos. Jeigu įdarbinto pagal pameistrystės darbo sutartį asmens darbo sutartis sudaryta ne visam darbo laikui arba jis dirbo ne visą mėnesio darbo laiką, pameistrystę organizuojančiai įmonei kompensuojamas darbo užmokesčio dydis skaičiuojamas už faktiškai asmens dirbtą laiką pagal apskaičiuotą ar darbo sutartyje nustatytą valandinį atlygį, neviršijantį 1 Vyriausybės patvirtinto minimaliojo valandinio atlygio ir nuo jo apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų. Užimtumo tarnyba atlygina pameistrystę organizuojančiai įmonei patiriamas asmens mokymo išlaidas, bet ne daugiau kaip 20 procentų pameistrio darbo užmokesčio per mėnesį. Mokymo išlaidų atlyginimas išdėstomas tolygiai visą pameistrystės darbo sutarties galiojimo laikotarpį;

12.4.2.7. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, įskaitant socialines paslaugas, teikiamas asmens šeimos nariams, jei šių paslaugų neteikimas lėmė (lemia) asmens nedarbą;

12.4.2.8. darbo rinkos paslaugos;

12.4.2.9. aktyvios darbo rinkos politikos priemonės;

12.4.2.10. kitos socialinės integracijos paslaugos ir priemonės, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

12.5. Susitarimo įgyvendinimas:

12.5.1. Susitarimo įgyvendinimą koordinuoja, su jo įgyvendinimu ir asmens pasiektais rezultatais susijusią informaciją renka ir atvejo komandai teikia, taip pat Susitarimo pakeitimo ir nutraukimo projektus rengia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas;

12.5.2. pasirašius Susitarimą, nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti paslaugas ir (ar) vykdyti priemones, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su Susitarime numatytų teikti paslaugų teikėjais ir (ar) priemonių vykdytojais;

12.5.3. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, nustatęs ir (ar) gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka arba asmuo jau yra pasirengęs darbo rinkai, jo įsidarbinimo galimybės yra pakankamos integruotis į darbo rinką, teikia siūlymą atvejo komandai dėl Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo;

12.6. sprendimas dėl pasirengimo darbo rinkai:

12.6.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas teikia atvejo komandai informaciją apie Susitarimo įgyvendinimą ir asmens pasiektus rezultatus;

12.6.2. atvejo komanda, gavusi ir įvertinusi Aprašo 12.6.1 papunktyje nurodytą informaciją, priima sprendimus dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo. Asmuo laikomas pasirengusiu darbo rinkai, jei jo įsidarbinimo galimybės pagal Užimtumo įstatymo 29 straipsnyje nustatyto įsidarbinimo galimybių vertinimo rezultatus priskiriamos didelių ar vidutinių įsidarbinimo galimybių grupei;

12.6.3. atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai:

12.6.3.1. priimamas sprendimas nutraukti Susitarimą;

12.6.3.2. Susitarimo šalims pasirašius Susitarimo nutraukimą, Užimtumo tarnyba asmeniui teikia pasiūlymą dirbti arba asmuo pradeda savarankišką veiklą;

12.6.4. atvejo komandai nusprendus, kad asmeniui reikia palaikymo darbo vietoje, Susitarime numatoma lydimoji pagalba ir (ar) kitos paslaugos po įsidarbinimo, Susitarimo nutraukimas atidedamas, bet ne ilgiau nei 12 kalendorinių mėnesių;

12.6.5. atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, jo įsidarbinimo galimybės nėra pakankamos siekiant integruotis į darbo rinką, įvertinamos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas paslaugas ir (ar) priemones, jų apimtį, galimos neigiamos pasekmės nutraukus Susitarimą ir priimamas sprendimas dėl Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

13. Modelio įgyvendinimo schema pateikta Aprašo priede.

 

IV SKYRIUS

MODELIO ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

14. Modelį įgyvendinantys subjektai vykdo nuolatinę Modelio įgyvendinimo stebėseną, kuri apima informacijos apie Modelio įgyvendinimo etapus, Susitarimų įgyvendinimo eigą, rezultatus ir Modelį įgyvendinant dalyvaujančių asmenų asmens duomenų (asmens gimimo data, vardas (-ai), pavardė (-ės), lytis), kitos informacijos rinkimą bei analizę.

15. Modelio įgyvendinimo stebėsenos ataskaitų formas tvirtina Užimtumo tarnyba, suderinusi su ministerija ir savivaldybėmis.

16. Modelio įgyvendinimo stebėsenos ataskaitas Užimtumo tarnyba kartu su savivaldybėmis teikia ministerijai pasibaigus ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos.

17. Ministerija, atsižvelgdama į Modelio įgyvendinimo stebėsenos ir kokybinio vertinimo rezultatus, Modelį įgyvendinančių institucijų pasiūlymus, teikia rekomendacijas Modelį įgyvendinančioms institucijoms.

 

_____________________

part_8636d05a7faa4a3f87812eb693d2adc9_end


 

Užimtumo skatinimo ir motyvavimo

paslaugų nedirbantiems ir socialinę

paramą gaunantiems asmenims

modelio įgyvendinimo sąlygų ir

tvarkos aprašo

priedas

 

UŽIMTUMO SKATINIMO IR MOTYVAVIMO PASLAUGŲ NEDIRBANTIEMS IR SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANTIEMS ASMENIMS MODELIO ĮGYVENDINIMO

SCHEMA

 

 

* Susitarimas dėl integracijos į darbo rinką

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-48, 2020-01-21, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00891

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymo Nr. A1-269 „Dėl Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-815, 2020-09-07, paskelbta TAR 2020-09-07, i. k. 2020-18847

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymo Nr. A1-269 „Dėl Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_136dfe36dcd947d691f10a05049c1a38_end