Suvestinė redakcija nuo 2023-09-02

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-04-06, i. k. 2021-07091

 

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 1 d. Nr. T2-76

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. T2-233 „Dėl priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, LT-91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo spendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Mero pavaduotojas                                                                             Rimantas Antanas Mikalkėnas


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 1 d. sprendimo Nr. T2-76

1 punktu

 

 

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau tekste – Tvarkos aprašas) nustato bendruosius priešmokyklinio ugdymo reikalavimus, priešmokyklinio ugdymo organizavimą ir finansavimą Palangos miesto savivaldybės mokyklose (toliau tekste – Mokykla). Priešmokyklinį ugdymą vykdo Mokykla, kurios nuostatuose numatytas priešmokyklinio ugdymo teikimas.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo  įstatyme.

3. Mokslo metai prasideda rugsėjo 1 d., baigiasi rugpjūčio 31 d. Mokslo ir žinių dienai sutapus su poilsio diena, mokslo metų pradžia, Mokyklos sprendimu, gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.

4. Priešmokyklinį ugdymą teikia Mokyklos pagal vienerių metų priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (toliau tekste – Programa).

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO REIKALAVIMAI

 

5. Priešmokyklinis ugdymas:

5.1. pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais iki balandžio 30 dienos jam sueina 5 metai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

 

5.2. gali būti pradedamas teikti vaikui, kai jam tais kalendoriniais metais 5 metai sueina iki rugsėjo 1 dienos, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą. Priešmokyklinis ugdymas turi būti pradėtas teikti ne vėliau, negu vaikui tais kalendoriniais metais sueina 6 metai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

5.3. tėvai (globėjai) turi teisę kreiptis į Palangos švietimo pagalbos tarnybą (toliau tekste – Tarnyba) dėl vaiko, kuriam 5 metai sueina iki balandžio 30 d., brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes). Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki rugpjūčio 31 d., nuo kreipimosi dienos pateikia rekomendacijas tėvams (globėjams) dėl vaiko pasirengimo mokytis; tėvai (globėjai), nusprendę pasinaudoti teise įvertinti vaiko brandumą ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, į Tarnybą privalo kreiptis ne vėliau kaip iki rugpjūčio 1 d. imtinai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

5.4. vykdomas pagal Programą, kurios minimali trukmė per metus yra:

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

5.4.1. 640 valandų per metus;

5.4.2. 160 valandų per metus, jei gydytojų konsultacinė komisija (toliau tekste – GKK) vaikui yra paskyrusi ugdymą namie 12 mėnesių;

5.4.3. 5 valandos per savaitę, jei GKK vaikui yra paskyrusi ugdymą namie ne trumpiau kaip 1 mėnesį;

5.4.4. 5 valandos per savaitę vaikui, sergančiam įvairiomis ligomis, besigydančiam medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo sveikatos priežiūros įstaigoje;

5.5. gali trukti dvejus metus, jeigu vaikui priešmokyklinis ugdymas buvo pradėtas teikti, kai jam tais kalendoriniais metais suėjo 5 metai, švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

5.6. pagal Programą vaikas gali būti ugdomas (ugdytis) šeimoje. Vaikų ugdymą (ugdymąsi) šeimoje tėvams (globėjams) padeda organizuoti ikimokyklinio ugdymo mokykla ir bendrojo ugdymo mokykla, kurios nuostatuose įteisintas pavienio mokymosi forma ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdas, vadovaudamasi Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo”.

5.7. gali būti neteikiamas tėvų (globėjų) pageidavimu vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai, tuo atveju, kai užsienio valstybėje vaikas ugdymo įstaigoje buvo ugdomas pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar kitą neformaliojo ugdymo/vaikų švietimo ar formaliojo švietimo programą ne trumpiau kaip 640 val. per metus ir tėvai (globėjai) pateikia tai patvirtinančius dokumentus (toliau – Dokumentai) mokyklai, vykdančiai pradinio ugdymo programą. Jei tėvų (globėjų) pateikti Dokumentai pripažįstami kaip įrodantys vaiko ugdymąsi, tai tėvų (globėjų) sprendimu vaikas gali būti ugdomas pagal pradinio ugdymo programą. Tėvų (globėjų) sprendimu vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai ir jis buvo ugdomas užsienio valstybėje ugdymo įstaigoje pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ar kitą neformaliojo ugdymo/vaikų švietimo ar formaliojo švietimo programą, gali būti ugdomas pagal Programą.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

6. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinio ugdymo grupė (toliau tekste – Grupė).

7. Grupės darbo/veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė (per mėnesį, savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, ikimokyklinio ugdymo meninio, fizinio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kitų), dirbančių Grupėje, skaičius yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau tekste – Modelis).

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

8. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, savivaldybės vykdomoji institucija pagal Švietimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo jiems suteiktus įgaliojimus:

8.1. kasmet įvertina priešmokyklinio ugdymo poreikį, turimus išteklius ir prireikus tikslina ir tvirtina Mokyklas, vykdančias Programą, Grupių Mokyklose skaičių ir Modelius;

8.2. nustato vaikų, ugdomų pagal Programą, priėmimo į Mokyklą tvarką;

8.3. nustato vaikų, ugdomų pagal Programą, vežiojimo į Mokyklą ir iš jos poreikį ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja vežiojimą;

8.4. informuoja ir konsultuoja asmenis apie priešmokyklinį ugdymą teikiančias Mokyklas ir jose įgyvendinamus Modelius.

 

III SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS

 

9. Mokykla:

9.1. informuoja tėvus (globėjus) apie priešmokyklinio ugdymo organizavimą Mokykloje;

9.2. atsižvelgdama į tėvų (globėjų) poreikius ir galimybes, su tėvais (globėjais) aptaria ir pasirašo mokymo sutartį, kurioje nurodoma: mokymo sutarties šalys, ugdymo Programa, jos pradžios ir pabaigos laikas, šalių įsipareigojimai, mokymo sutarties terminas, sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios kitiems teisės aktams;

9.3. įregistruoja mokymo sutartį Mokymo sutarčių registracijos žurnale;

9.4. po mokymo sutarties pasirašymo vaiką įregistruoja Mokinių registre nurodant pirmąją vaiko ugdymosi dieną. Iš Mokinių registre sukauptų duomenų: mokinio vardas ir pavardė; asmens  kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio ugdymosi diena); namų adresas; grupė, į kurią mokinys atvyko; grupė, kurioje mokinys ugdosi; grupė, iš kurios mokinys išvyko; įsakymo apie išvykimą data ir numeris; Mokykla, į kurią vaikas išvyko ugdytis, – automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas Mokinių abėcėlinis žurnalas;

9.5. Mokinių abėcėliniame žurnale mokinių pavardes ir vardus surašo abėcėlės tvarka. Registracijos numeriai kasmet pradedami nuo 1. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Tuo atveju, kai nežinoma, į kokią Mokyklą mokinys yra išvykęs, gali būti įrašoma: užsienio valstybės, savivaldybės pavadinimas arba „Nežinoma“. Kitų mokslo metų Mokinių abėcėlinio žurnalo aplankas Mokinių registre formuojamas iš atitinkamais mokslo metais sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę / klasę, kurioje jis ugdosi / mokosi, ir įrašius duomenis apie tais mokslo metais išvykusius ir atvykusius mokinius;

9.6. nustato ugdomosios veiklos planavimo, vaiko ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimo formą ir jų parengimo terminus;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

9.7. pateikia mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų), (švietimo pagalbos specialisto (-ų), jeigu buvo teikta pagalba), rekomendaciją, parengtą pagal Tvarkos aprašo priede pateiktą formą (toliau – Rekomendacija). Rekomendacija turi būti pasirašyta priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų) ir patvirtinta Mokyklos vadovo.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

10. Vaikų tėvai (globėjai) privalo užtikrinti vaiko punktualų, reguliarų Mokyklos lankymą (jei vaikas negali atvykti į Mokyklą, nedelsiant turi informuoti Mokyklą jos nustatyta tvarka) ir kitų mokymo sutartyje nurodytų pareigų vykdymą.

11. Vaiko lankomumas yra žymimas grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras. Jei grupėje daugumą sudaro vaikai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programą, tai priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvaujantys vaikai žymimi ikimokyklinės grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras.

12. Mokykla dienynus sudaro elektroninių dienynų duomenų pagrindu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

 

13. Programą gali įgyvendinti:

13.1. priešmokyklinio ugdymo pedagogas arba priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio, fizinio ugdymo dalis;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

13.2. vadovaujantis Tvarkos aprašo 19.2 papunkčiu, ikimokyklinio ugdymo auklėtojas arba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas kartu su mokytoju, turinčiu teisę vykdyti Programos meninio, fizinio ugdymo dalis.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

14. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programą pritaiko Grupėje dirbantis priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai) kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, sudaryta vadovaujantis Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. V-579 „Dėl Mokyklos vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir tėvais (globėjais), vadovaudamiesi Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 „Dėl Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

 

15. Grupėje, kurioje, pritaikius Programą, ugdomi ir vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir mokytojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą, vadovaujantis Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

 

16. Grupėje, kurioje ugdomi tik vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti asmenys, atitinkantys Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-774 „Dėl Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

 

17. Grupėje vaikų skaičius negali viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nurodyto vaikų skaičiaus.

18. Grupė:

18.1. su pradine klase nejungiama;

18.2. gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė). Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos.

19. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:

19.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai).

19.2. ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (-ai).

20. Programos įgyvendinimo laikotarpiu rekomenduojama organizuoti vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, atostogas pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

21. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, dirbantis Grupėje ar Jungtinėje grupėje:

21.1. organizuoja ugdomąją veiklą pagal Programą, atsižvelgdamas į patvirtinto Modelio ypatumus, individualius vaikų poreikius. Nepriklausomai nuo Modelio, priešmokyklinio ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką;

21.2. siekdamas dermės ir ugdymo tęstinumo tarp priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų, yra susipažinęs  su pirmos klasės ugdymo programos nuostatomis, skirtomis pirmai–antrai klasei;

21.3. įvertina vaikų ugdymosi pasiekimus 2–3 kartus per mokslo metus, vadovaudamasis Programa, juos fiksuoja ir aptaria su tėvais (globėjais);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

21.4. per 4 savaites nuo Programos pradžios atlieka vaikų ugdymo ir ugdymosi poreikių vertinimą, kurį fiksuoja Mokyklos vaiko ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimo nustatytoje formoje, ir aptaria jį su tėvais (globėjais);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

21.5. įgyvendinęs Programą, atlieka vaikų ugdymosi pažangos ir pasiekimų vertinimą pagal visas Programoje ugdomas kompetencijas ir visose Programoje aprašytose pasiekimų srityse, aptaria jį su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją pagal Tvarkos aprašo priede nustatytą formą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

21.6. Išvada Rekomendacijoje dėl tolesnio vaiko mokymosi pagal pradinio ugdymo programą arba ugdymosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą teikiama įvertinus visų metų vaiko pažangą ir pasiekimus ugdantis pagal Programą. Priešmokyklinio ugdymo įvertinimai atitinka iki pagrindinį, pagrindinį ar aukštesnįjį pasiekimų lygius, nustatytus Programoje. Jei vaiko visų kompetencijų raiška yra iki pagrindinio ar aukštesnio pasiekimų lygio, vaikas toliau tęsia mokymąsi pagal pradinio ugdymo programą. Jei vaiko bent vienos Programoje ugdomos kompetencijos raiška yra žemesnė nei iki pagrindinio pasiekimų lygio, vaikas toliau tęsia ugdymąsi pagal priešmokyklinio ugdymo programą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

21.7. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pažangą ir pasiekimus vertina kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ir Mokyklos vaiko gerovės komisijai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

21.8. vaikų pažangą Programos įgyvendinimo laikotarpiu vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus;

21.9. atlieka kitus darbus, nurodytus jo pareigybės aprašyme, kurį rekomenduojama rengti atsižvelgiant į Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinį pareiginį aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinio pareiginio aprašo patvirtinimo“, ir į Pavyzdinį auklėtojo pareigybės aprašymą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-2249 „Dėl Pavyzdinio auklėtojo pareigybės aprašymo patvirtinimo“;

21.10. dėl vaiko mokymo namie vienas iš tėvų (globėjų) prašymą teikia Mokyklos vadovui. Prie prašymo pridedama GKK pažyma. Mokinio ugdymas namie per tris darbo dienas įforminamas Mokyklos vadovo įsakymu;

21.11. vaikų, atvykstančių gydytis į VšĮ Palangos vaikų reabilitacijos sanatoriją „Palangos gintaras“, priešmokyklinį ugdymą organizuoja Palangos sanatorinė mokykla. Vaikai ugdomi grupėje, jei nesusidaro grupė, vaikas ugdomas individualiai. Prieš vaikui išvykstant iš VšĮ Palangos vaikų reabilitacijos sanatorijos „Palangos gintaras“ Palangos sanatorinė mokykla išduoda pažymą apie vaiko ugdymosi pažangą ir pasiekimus;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

21.12. ugdymas namie organizuojamas laikantis ugdymo proceso organizavimo higienos reikalavimų, atsižvelgiant į vaiko sveikatos būklę ir organizmo funkcines galimybes, Mokyklos vadovo patvirtintą ir su vienu iš mokinio tėvų (globėjų) suderintą individualų ugdymo tvarkaraštį, bet ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę;

21.13. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar, vadovaujantis Tvarkos aprašo 19.2 papunkčiu, ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, ugdantis vaiką namie ar sanatorijos mokykloje, vaikų ugdymosi pažangą ir pasiekimus vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus, vaikų pasiekimus fiksuoja vaiko pasiekimų apraše, aplanke, skaitmeninėse laikmenose ar kt. Ne rečiau kaip kartą per Mokyklos nustatytą ugdymo laikotarpį namie ugdomo vaiko ugdymo rezultatus aptaria kartu su tėvais (globėjais) ir Mokyklos vaiko gerovės komisija.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

22. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu arba esant aplinkybėms Mokykloje, dėl kurių priešmokyklinis ugdymas negali būti organizuojamas Grupėje, ugdymo procesas organizuojamas taip kaip nustatyta Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ IV skyriuje „Priešmokyklinio ugdymo organizavimas karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio, keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu arba esant aplinkybėms mokykloje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu“.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

IV SKYRIUS

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

23. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo Modeliai:

23.1. Pirmas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir auklėtojo padėjėjas. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.

23.2. Antras modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Grupė gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesą pedagogai diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.

23.3. Trečias modelis. Jungtinė vaikų ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Grupė gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe (jungiami ikimokyklinio amžiaus vaikai su 6 metų vaikais). Joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojai, papildomai išklausęs priešmokyklinio ugdymo kursą, ir auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesą pedagogai diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo, judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.

23.4. Ketvirtas modelis. Grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Pagal šį modelį priešmokyklinėje ugdymo grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Grupės veikla Mokyklos sprendimu prasideda ne anksčiau kaip 8.00 val. ir ne vėliau kaip 9.00 val. Dirbant pagal šį Modelį vaikų maitinimas Mokykloje gali būti neorganizuojamas.

23.5. Penktas modelis. Specialioji grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir auklėtojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo,  judesio korekcijos mokytojo ir kitų specialistų pagalba.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Mokyklos direktorius yra asmeniškai atsakingas už šio Tvarkos aprašo įgyvendinimą.

25. Tvarkos aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

26. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto, vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, savivaldybių biudžetų, rėmėjų ir kitomis lėšomis.

27. Mokyklos, kurių steigėjas yra ne Palangos miesto savivaldybės taryba, vadovaudamosi teisės aktais, informuoja savivaldybę raštu apie jos teritorijoje įsteigtą Grupę ne vėliau kaip iki rugpjūčio 31 d.

Papildyta punktu:

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

 

____________________

 

part_b5640cc3d79648e3863838f472ac161c_end

 


 

Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo

priedas

 

(Priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) ar jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojo (-ų) rekomendacijos forma)

 

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGO (-Ų) AR JUNGTINĖS GRUPĖS IKIMOKYKLINIO UGDYMO AUKLĖTOJO (-Ų) REKOMENDACIJA

 

__________________________________________

(Mokyklos pavadinimas)

 

_________________ Nr. ______

(Data)

Vaiko vardas, pavardė ________________________________________________

 

Gimimo data _______________________________________________________

 

Ugdymosi kalba_____________________________________________________

 

Gimtoji kalba _______________________________________________________

 

Mokyklos kontaktai (tel. numeris, el. pašto adresas)

________________________________________________________________________________

 

 

Vaiko pasiekimai – kompetencijos, baigus Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą:

 

1. Komunikavimo kompetencija ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

2. Kultūrinė kompetencija

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

3. Kūrybiškumo kompetencija

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

4. Pažinimo kompetencija

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

5. Pilietiškumo kompetencija

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

6. Skaitmeninė kompetencija

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

7. Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

8. Teikta švietimo pagalba (jos rezultatai) ir rekomendacija dėl švietimo pagalbos tęstinumo

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

9. Kita svarbi informacija (pvz., adaptacija grupėje, lankomumas ir kt.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

IŠVADA* dėl rekomendacijos tęsti vaiko mokymą pagal Pradinio ugdymo bendrąją programą arba tęsti vaiko ugdymą pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (nurodyti, kurias kompetencijas ir ką konkrečiai jose tobulinti, kitą svarbią informaciją, kodėl rekomenduojama tęsti ugdymą(si) pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą) įvertinus visų metų vaiko pažangą ir pasiekimus, ugdantis pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą:

 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

* IŠVADA nerašoma, kai vaikui tais kalendoriais metais sueina 7 metai ir jis privalo pradėti ugdytis pagal Pradinio ugdymo bendrąją programą.

 

 

 

Mokyklos vadovas                                  _________________         __________________________

(Parašas)                                                    (Vardas ir pavardė)

 

Priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai) ______________           ___________________________

(Parašas)                                                  (Vardas ir pavardė)

 

ar

 

Jungtinės grupės ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (-ai) ______________        _________________

(Parašas)                (Vardas ir pavardė)

 

_____________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-20, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02076

Dėl Tarybos 2021 m. balandžio 1 d. sprendimo Nr. T2-76 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-1, 2023-02-03, paskelbta TAR 2023-02-06, i. k. 2023-02162

Dėl Tarybos 2021 m. balandžio 1 d. sprendimo Nr. T2-76 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-196, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-09-01, i. k. 2023-17252

Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos 2021 m. balandžio 1 d. sprendimo Nr. T2-76 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_562a5cac25ab4b7ab8f8a71c836313b8_end