Suvestinė redakcija nuo 2023-01-01 iki 2024-01-03
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 133-6789, i. k. 1121100NUTA00001373
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl KOMPETENCIJŲ VERTINIMO LĖŠŲ SKAIČIAVIMO VIENAM ASMENIUI METODIKOS PATVIRTINIMO
2012 m. lapkričio 14 d. Nr. 1373
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 36 straipsnio 10 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 4, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00140
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2012 m. lapkričio 14 d. nutarimu Nr. 1373
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2022 m. sausio 5 d. nutarimo Nr. 4
redakcija)
KOMPETENCIJŲ VERTINIMO LĖŠŲ SKAIČIAVIMO VIENAM ASMENIUI METODIKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja asmens kompetencijų vertinimo lėšų apskaičiavimą, kai, vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamu asmens įgytų kompetencijų vertinimo tvarkos aprašu, yra organizuojamas asmens įgytų I–V lygio kvalifikacijų, reglamentuojamų Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, kompetencijų (toliau – kompetencijos) vertinimas, jei asmuo baigė formaliojo profesinio mokymo programą arba jei jis įgijo kompetencijas, mokydamasis pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programos dalį (modulį), darbo patirties arba savišvietos būdu.
2. Metodika taikoma apskaičiuojant lėšas asmens kompetencijoms vertinti, kai kompetencijų vertinimas apmokamas:
2.1. iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų – už asmenis, kurie baigė formaliojo profesinio mokymo programas valstybės finansuojamose profesinio mokymo vietose;
2.2. iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų – už asmenis, kurie baigė formaliojo profesinio mokymo programas arba kurie įgijo kompetencijas, mokydamiesi pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programų dalis (modulius), darbo patirties arba savišvietos būdu ir kurių kompetencijos vertinamos, sudarius sutartį su Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
2.3. privačių asmenų ar kitomis lėšomis – už asmenis, kurie baigė formaliojo profesinio mokymo programas valstybės nefinansuojamose profesinio mokymo vietose arba kurie įgijo kompetencijas, mokydamiesi pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programų dalis (modulius), darbo patirties arba savišvietos būdu (išskyrus Metodikos 2.2 papunktyje nurodytą atvejį).
II SKYRIUS
KOMPETENCIJŲ VERTINIMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS
4. Lėšos asmens kompetencijoms vertinti apskaičiuojamos, sudėjus lėšas, skirtas šioms reikmėms:
4.1. elektroninio kompetencijų vertinimo sistemai administruoti – 0,011 Lietuvos Respublikos Seimo nustatyto atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų, valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio (toliau – bazinis dydis);
4.2. teorinės dalies (žinių) vertinimo testo laikymo eigą prižiūrinčių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (toliau – socialinio draudimo įmokos), įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą), kurios apskaičiuojamos pagal formulę:
čia:
DU1 – lėšos teorinės dalies (žinių) vertinimo testo laikymo eigą prižiūrinčių darbuotojų darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą);
d – minimalus teorinės dalies (žinių) vertinimo testo vykdymo eigą prižiūrinčių darbuotojų skaičius, kuris lygus 2;
R – Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus bausmių vykdymo sistemos profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 934 „Dėl Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus bausmių vykdymo sistemos profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikos patvirtinimo“ (toliau – Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus bausmių vykdymo sistemos profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodika), nustatytas vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas (toliau – vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas);
BD – bazinis dydis;
k – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas, apskaičiuojamas taikant socialinio draudimo įmokos tarifą (tsoc), įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą tarifą (tdif) ir į Garantinį fondą tarifą (tgf), nustatytus teisės aktuose, reglamentuojančiuose šių tarifų dydžius, išreikštus vieneto dalimis, pagal formulę: k = 1 + tsoc + tdif + tgf (toliau – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas);
h – teorinės dalies (žinių) vertinimo testo trukmė, kuri lygi 2 valandoms;
H – sąlyginis mėnesio darbo valandų skaičius, kuris apskaičiuojamas, laikant, kad savaitėje yra 5 darbo dienos, 36 darbo valandos, o per mėnesį dirbama 21 dieną (toliau – sąlyginis mėnesio darbo valandų skaičius), ir yra lygus 151,2 valandoms;
n – sąlyginis asmenų, kurių kompetencijos yra vertinamos, skaičius grupėje, kuris lygus: 15 – jei asmuo baigė formaliojo profesinio mokymo programą, 5 – jei asmuo įgijo kompetencijas, mokydamasis pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programos dalį (modulį), darbo patirties arba savišvietos būdu;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1303, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-23, i. k. 2022-26632
4.3. asmens įgytų kompetencijų vertinimo komisijos narių darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą), kurios apskaičiuojamos pagal formulę:
čia:
DU2 – lėšos asmens įgytų kompetencijų vertinimo komisijos narių darbo užmokesčiui (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą);
d – minimalus asmens įgytų kompetencijų vertinimo komisijos narių skaičius, kuris lygus 3;
P – sąlyginis pareiginės algos koeficientas, kuris lygus 8,57;
BD – bazinis dydis;
k – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas;
h – praktinės dalies (gebėjimų) vertinimo trukmė, kuri lygi 6 valandoms;
H – sąlyginis mėnesio darbo valandų skaičius, kuris yra lygus 151,2 valandoms;
n – sąlyginis asmenų, kurių kompetencijos yra vertinamos, skaičius grupėje, kuris lygus: 14 – jei asmuo baigė formaliojo profesinio mokymo programą, 1 – jei asmuo įgijo kompetencijas, mokydamasis pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, formaliojo profesinio mokymo programos dalį (modulį), darbo patirties arba savišvietos būdu;
4.4. praktinės dalies (gebėjimų) vertinimui administruoti (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą), kurios apskaičiuojamos pagal formulę:
čia:
DU3 – lėšos praktinės dalies (gebėjimų) vertinimui administruoti (įskaitant socialinio draudimo įmokas, įmokas į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir Garantinį fondą);
R – vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas;
BD – bazinis dydis;
k – socialinio draudimo įmokų, įmokų į Ilgalaikio darbo išmokų fondą ir į Garantinį fondą koeficientas;
m – mėnesių skaičius, kuris lygus 12;
a – sąlyginis asmenų, kurių kompetencijos yra vertinamos, skaičius per metus, tenkantis vienai pareigybei, kuris lygus 1 000;
4.5. priemonėms praktinei užduočiai atlikti, kurios apskaičiuojamos bazinį dydį padauginus iš mokymo priemonių, tenkančių vienam mokymosi kreditui, brangumo koeficiento, nustatyto Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus bausmių vykdymo sistemos profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikoje.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1303, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-23, i. k. 2022-26632
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedo pakeitimai:
Nr. 4, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00140
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 4, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-05, i. k. 2022-00140
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 1373 „Dėl Kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodikos patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 1303, 2022-12-21, paskelbta TAR 2022-12-23, i. k. 2022-26632
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 14 d. nutarimo Nr. 1373 „Dėl Kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodikos patvirtinimo“ pakeitimo