Suvestinė redakcija nuo 2022-04-09

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 116-5495, i. k. 11111RRISAK001V-889

 

Nauja redakcija nuo 2022-04-09:

Nr. (1.9E)1V-257, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-08, i. k. 2022-07395

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugsėjo 20 d. Nr. 1V-889

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 9 straipsnio 9 punktu, 37 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 38 straipsniu, įgyvendindamas 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2018/1972, kuria nustatomas Europos elektroninių ryšių kodeksas, ir atsižvelgdamas į Europos elektroninių ryšių reguliuotojų institucijos ataskaitą apie valstybių narių geriausią praktiką, padedančią apibrėžti pakankamos plačiajuostės interneto prieigos paslaugas Nr. BoR (20) 99,

tvirtinu Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisykles (pridedama).

 

 

 

 

direktorius                                                                         Feliksas Dobrovolskis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889

(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2022 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. (1.9E)1V-257

redakcija)

 

 

UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.            Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų (toliau – universaliosios paslaugos) teikimo tvarką ir sąlygas, įpareigojimų viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams (toliau kartu – teikėjai, o kiekvienas atskirai – teikėjas) užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigojimų teikti įperkamas universaliąsias paslaugas nepasiturintiems gyventojams, kurie turi teisę gauti arba gauna piniginę socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, (toliau – nepasiturintys gyventojai) ar socialinių paslaugų gavėjams, kurie gauna socialines paslaugas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis, (toliau – įperkamos universaliosios paslaugos) nustatymo ir (arba) panaikinimo tvarką, sąlygas ir atvejus, pranešimo apie ketinimą perleisti visą prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise kitam ūkio subjektui teikimo tvarką ir sąlygas, taip pat informacijos apie universaliąsias paslaugas teikimo tvarką ir sąlygas.

2.            Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2015 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2015/2120, kuriuo nustatomos priemonės, susijusios su atvira interneto prieiga ir mažmeninėmis reguliuojamų ryšio paslaugų ES viduje kainomis, ir kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2002/22/EB ir Reglamentas (ES) Nr. 531/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva  (ES) 2018/1972 ir Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme.

3.            Visi dokumentai, teikiami Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) pagal Taisykles, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 „Dėl Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus ir turi būti pateikiami šiose taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais.

 

II SKYRIUS

UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

4.            Visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje turi būti užtikrinamas šių universaliųjų paslaugų teikimas:

4.1.         kalbinio ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje, (toliau – kalbinio ryšio paslaugos);

4.2.         pakankamos plačiajuostės interneto prieigos paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje.

5.            Kai to pageidauja viešųjų elektroninių ryšių paslaugų vartotojas (toliau – vartotojas), jam turi būti teikiamos tik Taisyklių 4.1 papunktyje nurodytos paslaugos arba tik Taisyklių 4.2 papunktyje nurodytos paslaugos.

6.            Taisyklių 4.2 papunktyje nurodytomis pakankamos plačiajuostės interneto prieigos paslaugomis laikytinos interneto prieigos paslaugos, užtikrinančios ne mažesnę nei 10 megabitų per sekundę gaunamojo ir ne mažesnę nei 1 megabito per sekundę siunčiamojo ryšio duomenų perdavimo spartą ir suteikiančios galimybę naudotis bent šiomis paslaugomis (toliau – interneto prieigos paslaugos):

6.1.         elektroniniu paštu;

6.2.         paieškos sistemomis, kuriomis naudojantis galima ieškoti ir surasti bet kokio pobūdžio informaciją;

6.3.         bazinio mokymo ir švietimo elektroninėmis priemonėmis;

6.4.         elektroniniais laikraščiais arba naujienų portalais;

6.5.         elektroniniu prekių ir (arba) paslaugų pirkimu;

6.6.         darbo paieška ir darbo paieškos priemonėmis;

6.7.         profesinių ryšių tinklų kūrimu;

6.8.         elektronine bankininkyste;

6.9.         e. valdžios paslaugomis;

6.10.         socialiniais tinklais ir pokalbiais tiesioginiu režimu;

6.11.         skambučiais ir standartinės kokybės vaizdo skambučiais.

7.            Teikėjai, plėtodami savo viešuosius elektroninių ryšių tinklus atsižvelgia į tai, kad interneto prieigos paslaugų gaunamojo ir siunčiamojo ryšio duomenų perdavimo spartos, nurodytos Taisyklių 6 punkte, gali didėti Tarnybai pagal Elektroninių ryšių įstatymo 37 straipsnio 2 dalį ne rečiau kaip kas 3 metus peržiūrint Taisyklių 6 punkte nurodytą interneto prieigos paslaugos apibrėžimą.

8.            Teikėjai, įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, turi šias paslaugas teikti ne prastesnės kokybės, įskaitant sujungimą, nei teikiamos kitos šių teikėjų kalbinio ryšio paslaugos ir interneto prieigos paslaugos.

9.            Teikėjai, įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, kartu su universaliosiomis paslaugomis teikdami papildomas priemones ir (arba) paslaugas, privalo nustatyti tokias jų teikimo sąlygas ir tokius reikalavimus, kad vartotojams nereikėtų mokėti už priemones ir (arba) paslaugas, nebūtinas ar nereikalingas toms universaliosioms paslaugoms, kurių vartotojas prašo, teikti.

10.          Teikėjai, įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, turi užtikrinti, kad:

10.1.       95 procentai užsakymų teikti universaliąsias paslaugas turi būti įvykdyti per ne ilgesnį kaip 60 kalendorinių dienų terminą; tais atvejais, kai teikėjai komerciniais pagrindais  siūlo suteikti prisijungimą prie viešojo elektroninių ryšių tinklo, užsakymai teikti universaliąsias paslaugas turi būti įvykdyti per tokį patį terminą, per kurį įvykdomi užsakymai teikti kitas šių teikėjų teikiamas kalbinio ryšio paslaugas ir (ar) interneto prieigos paslaugas, kaip tai numatyta Taisyklių 8 punkte;

10.2.       teikiant kalbinio ryšio paslaugas:

10.2.1.    nesėkmingų nacionalinių kvietimų procentinė dalis turi būti ne didesnė kaip 5 procentai;

10.2.2.    vidutinė nacionalinio sujungimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 20 sekundžių.

 

III SKYRIUS

ĮPAREIGOJIMŲ UŽTIKRINTI UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ IR TEIKTI UNIVERSALIĄSIAS PASLAUGAS NUSTATYMAS IR (ARBA) PANAIKINIMAS

 

11.          Tarnyba ne rečiau kaip kartą per 3 metus atlieka tyrimą, ar universaliosios paslaugos teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje. Tarnyba, atlikdama šiame punkte nurodytą tyrimą, vadovaujasi Elektroninių ryšių įstatyme įtvirtintais elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principais, siekia, kad būtų užtikrinti visuomenės interesai ir daroma mažiausia įtaka konkurencijai elektroninių ryšių rinkoje, įskaitant viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo sąlygoms ir kainoms, taip pat atsižvelgia, esant galimybei, į plačiajuosčio ryšio tinklų aprėpties tyrimo, atlikto pagal Elektroninių ryšių įstatymo 47 straipsnį, rezultatus bei kitus turimus ar prieinamus duomenis.

12.          Tarnyba turi teisę atlikti tyrimą, ar universaliosios paslaugos teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, nesilaikydama Taisyklių 11 punkte nurodyto tyrimo atlikimo periodiškumo:

12.1.       suinteresuotų asmenų prašymu;

12.2.       valstybės ar savivaldybių institucijų prašymu;

12.3.       savo iniciatyva.

13.          Taisyklių 11 punkte nurodyto tyrimo procedūrą sudaro šie etapai:

13.1.       vertinimas, ar visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje įprastomis komercinėmis sąlygomis yra užtikrinamas universaliųjų paslaugų teikimas, įskaitant vertinimą, ar visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje visiems vartotojams universaliosios paslaugos yra teikiamos už prieinamą kainą; vertinimo metu Tarnyba atsižvelgia į Lietuvos statistikos departamento duomenis apie vidutines gyventojų vartojimo išlaidas, taip pat kitą informaciją, kurios reikia nustatant, kokią savo pajamų dalį vartotojai gali skirti universaliosioms paslaugoms įsigyti;

13.2.       pasiūlymo teikėjams pareikšti pageidavimą būti įpareigotiems užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, skelbimas ir gautų dokumentų ir (arba) informacijos vertinimas;

13.3.       įpareigojimo užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, nustatymas ir (arba) panaikinimas.

14.          Tuo atveju, jeigu Tarnyba, atlikusį Taisyklių 13.1 papunktyje nurodytą vertinimą, nustato, kad visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje įprastomis komercinėmis sąlygomis yra užtikrinamas universaliųjų paslaugų teikimas, įskaitant jų teikimą prieinamomis kainomis, Tarnyba 11 punkte nurodytą tyrimą baigia ir Tarnybos interneto svetainėje www.rrt.lt paskelbia tyrimo išvadas. Tuo atveju, jeigu teikėjams buvo nustatyti įpareigojimai užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, Tarnyba tokius įpareigojimus panaikina ir apie šį sprendimą informuoja teikėjus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

15.          Tuo atveju, jeigu Tarnyba, atlikusį Taisyklių 13.1 papunktyje nurodytą vertinimą, nustato, kad visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje ar jos dalyje įprastomis komercinėmis sąlygomis nėra užtikrinamas universaliųjų paslaugų teikimas, įskaitant jų teikimą prieinamomis kainomis, ji Tarnybos interneto svetainėje adresu www.rrt.lt skelbia pasiūlymą teikėjams pareikšti pageidavimą būti įpareigotiems užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis. Teikėjas gali pareikšti pageidavimą būti įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti visas Taisyklių 4 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas arba jų dalį, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje arba jos dalyje.

16.          Teikėjas, pageidaujantis būti įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 15 punkte nurodyto pasiūlymo paskelbimo dienos privalo pateikti Tarnybai:

16.1.      užpildytą Taisyklių 1 priede pateiktos formos prašymą dėl įpareigojimo užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas (toliau – prašymas);

16.2.      teisėtą įsisteigimą patvirtinančių dokumentų kopijas (išskyrus teikėjus, įregistruotus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre); tuo atveju, jei teikėjas yra ūkio subjektas, kurį sudaro asmenys, susiję kontrolės, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, (toliau – kontrolė) santykiais, teisėtą įsisteigimą patvirtinančių dokumentų kopijas privalo pateikti kiekvienas asmuo;

16.3.      dokumentus, parodančius kontrolės santykių pobūdį, jei prašymą pateikiantis teikėjas yra ūkio subjektas, kurį sudaro asmenys, susiję kontrolės santykiais;

16.4.      dokumentus, patvirtinančius gebėjimą teikti universaliąsias paslaugas, kurių prieinamumą teikėjas pageidauja būti įpareigotas užtikrinti;

16.5.      įgaliojimą patvirtinantį dokumentą, jeigu prašymą pasirašo įgaliotas asmuo.

17.       Tarnyba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 16 punkte nurodytų dokumentų gavimo Tarnyboje dienos atlieka vieną iš šių veiksmų:

17.1.      priima nagrinėti prašymą ir apie tai raštu praneša prašymą pateikusiam teikėjui arba;

17.2.      paprašo per Tarnybos nustatytą, bet ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą patikslinti pateiktus dokumentus ir (arba) pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) informaciją.

18.          Jeigu prašymą pateikęs teikėjas per Taisyklių 17.2 papunktyje nurodytą terminą nepateikia patikslintų ir (arba) trūkstamų dokumentų ir (arba) informacijos, Tarnyba priima motyvuotą sprendimą atsisakyti nagrinėti prašymą.

19.          Tarnyba ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo prašymo priėmimo nagrinėti dienos pagal Taisyklių 17.1 papunktį, o Taisyklių 17.2 papunktyje nurodytu atveju – nuo patikslintų ir (arba) trūkstamų dokumentų ir (arba) informacijos gavimo Tarnyboje dienos įvertina pateiktus dokumentus ir (arba) informaciją ir atlieka Taisyklių 21 punkte nurodytus veiksmus. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas Tarnybos motyvuotu sprendimu.

20.          Tarnyba, vertindama dokumentus ir (arba) informaciją, turi teisę pareikalauti per Tarnybos nustatytą, bet ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją, kurie būtini Taisyklių 16 punkte ir (arba) 17.2 papunktyje nurodytiems dokumentams ir (arba) informacijai įvertinti ir (arba) detalizuoti.

21.          Tarnyba įvertina pateiktus dokumentus ir (arba) informaciją, atsižvelgdama į Taisyklių 29 punkte įtvirtintus kriterijus ir nustačiusi, kad teikėjas:

21.1.       gebėtų teikti prašyme nurodytas universaliąsias paslaugas, dėl teikėjo įpareigojimo užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, konsultuojasi Viešo konsultavimosi taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-295 „Dėl Viešo konsultavimosi taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Viešo konsultavimosi taisyklės) nustatyta tvarka ir sąlygomis;

21.2.       negebėtų teikti prašyme nurodytų universaliųjų paslaugų, priima motyvuotą sprendimą atsisakyti įpareigoti teikėją užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas.

22.       Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 21.1 papunktyje nurodyto viešo konsultavimosi pabaigos įvertina viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (arba) pasiūlymus ir:

22.1.    jei viešo konsultavimosi metu nebuvo gauta motyvuotų pastabų ir (arba) prieštaravimų, dėl kurių teikėjas negalėtų būti įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ar negebėtų teikti prašyme nurodytų universaliųjų paslaugų, priima sprendimą įpareigoti teikėją užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti prašyme nurodytas universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis;

22.2.    jei nustato, kad egzistuoja objektyvių aplinkybių, dėl kurių teikėjas negalėtų būti įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ar negebėtų teikti prašyme nurodytų universaliųjų paslaugų, priima motyvuotą sprendimą atsisakyti įpareigoti teikėją užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti prašyme nurodytas universaliąsias paslaugas.

23.          Tarnybos motyvuotu sprendimu Taisyklių 22 punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas, tačiau ne daugiau kaip 20 darbo dienų.

24.          Tarnyba apie Taisyklių 18, 19 punktuose, 21.2 papunktyje ir 22 punkte nurodytus sprendimus informuoja prašymą pateikusį teikėją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atitinkamo sprendimo priėmimo dienos.

25.          Jeigu daugiau nei vienas teikėjas Taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis pareiškia pageidavimą būti įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas,  įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, Tarnyba, įvertinusi visus Taisyklių 16 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, turi teisę nuspręsti dėl įpareigojimų užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, paskirstymo šiems teikėjams.

26.          Jeigu Taisyklių 15–25 punktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis nė vienas teikėjas nėra įpareigojamas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti visas Taisyklių 4 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas ar tik jų dalį visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, ir (arba) visas Taisyklių 4 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas ar tik jų dalį tik tam tikroje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, Tarnyba tas universaliąsias paslaugas, kurių joks teikėjas nėra įpareigotas teikti, įpareigoja teikti Taisyklių 27–32 punktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis.

27.       Taisyklių 26 punkte nurodytu atveju, įpareigojimo užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, procedūrą sudaro šie etapai:

27.1.    vertinimas, kurio metu Tarnyba įvertina, kuris teikėjas gebėtų geriausiai užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis;

27.2.    viešas konsultavimasis, kurio metu Tarnyba Viešo konsultavimosi taisyklėse nustatyta tvarka ir sąlygomis konsultuojasi dėl Taisyklių 27.1 papunktyje nurodyto vertinimo metu nustatyto teikėjo, geriausiai gebėsiančio užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, (toliau – vertinimo metu nustatytas universaliųjų paslaugų teikėjas);

27.3.    vertinimo metu nustatyto universaliųjų paslaugų teikėjo įpareigojimas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis.

28.          Taisyklių 27.1 papunktyje nurodytą vertinimą Tarnyba pradeda:

28.1.    ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 16 punkte nurodyto termino pabaigos, jei Tarnyba negauna nė vieno prašymo;

28.2.    ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 18 punkte, 21.2 ar 22.2 papunkčiuose nurodyto sprendimo priėmimo dienos, jei Tarnyba nėra gavusi daugiau prašymų arba dėl visų gautų prašymų yra priimti Taisyklių 18 punkte, 21.2 ar 22.2 papunkčiuose nurodyti sprendimai;

28.3.    ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 21.1 papunktyje nurodyto sprendimo priėmimo dienos, jei juo teikėjas nėra įpareigojamas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti visas Taisyklių 4 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;

28.4.    ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 33 punkte nurodyto pranešimo gavimo Tarnyboje dienos.

29.       Tarnyba, atlikdama Taisyklių 27.1 papunktyje nurodytą vertinimą, atsižvelgia į šiuos kriterijus:

29.1.  teikėjo valdomo viešojo elektroninių ryšių tinklo geografinę aprėptį;

29.2.  teikėjo užimamą mažmeninių kalbinio ryšio paslaugų ir (arba) interneto prieigos paslaugų rinkų dalis;

29.3.  teikėjo finansinį stabilumą;

29.4.  kitus kriterijus, kurie, Tarnybos nuomone, turi įtakos įvertinimui, kuris teikėjas gebėtų geriausiai užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas.

30.          Tarnyba apie Taisyklių 27.2 papunktyje nurodytą viešą konsultavimąsi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo paskelbimo dienos raštu informuoja vertinimo metu nustatytą universaliųjų paslaugų teikėją.

31.          Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 27.2 papunktyje nurodyto viešo konsultavimosi pabaigos įvertina viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (arba) pasiūlymus ir:

31.1.      jei viešo konsultavimosi metu nebuvo gauta motyvuotų pastabų ir (arba) prieštaravimų, dėl kurių vertinimo metu nustatytas universaliųjų paslaugų teikėjas negalėtų būti įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ar negebėtų geriausiai užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, priima sprendimą įpareigoti vertinimo metu nustatytą universaliųjų paslaugų teikėją užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis; apie šiame papunktyje nurodytą Tarnybos sprendimą vertinimo metu nustatytas teikėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos;

31.2.      jei nustato, kad egzistuoja objektyvių aplinkybių, dėl kurių vertinimo metu nustatytas universaliųjų paslaugų teikėjas negalėtų būti įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ar negebėtų geriausiai užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, iš naujo atlieka Taisyklių 27.1 ir 27.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus.

32.          Taisyklių 11 punkte nurodytas tyrimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo jo pradžios, neįskaitant viešo konsultavimosi pagal Taisyklių 21.1, 27.2 ir 31.2 papunkčius trukmės. Tarnybos motyvuotu sprendimu šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas, tačiau ne daugiau kaip 2 kartus, kiekvieną kartą terminą patęsiant ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.

33.          Teikėjai, kurie buvo įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, Taisyklių 15–25 punktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis, norintys nutraukti universaliųjų paslaugų ar jų dalies teikimą, įskaitant tik tam tikroje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje, privalo prieš 6 mėnesius raštu pranešti apie tai Tarnybai. Teikėjai, kurie buvo įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, Taisyklių 27–32 punktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis, privalo vykdyti nustatytus įpareigojimus, kol jie nėra panaikinami Taisyklių 34 punkte nustatyta tvarka.

34.          Tarnyba, priėmusi sprendimą įpareigoti teikėjus užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, Taisyklių 27–32 punktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis, panaikina teikėjams, kurie buvo įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, iki šio sprendimo priėmimo, nustatytus įpareigojimus.

35.          Tarnyba, tikrindama, ar teikėjas, įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, įskaitant jų teikimą Tarnybos nustatytomis prieinamomis kainomis, vykdo jam nustatytus įpareigojimus, turi teisę reikalauti, kad teikėjas pateiktų Tarnybai audito įmonės arba auditoriaus patikrintus duomenis, susijusius su jam nustatytų įpareigojimų vykdymu, kai pagrįstai įtariama, kad teikėjas nesilaiko universaliųjų paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

ĮPAREIGOJIMŲ TEIKTI ĮPERKAMAS UNIVERSALIĄSIAS PASLAUGAS NUSTATYMAS IR (ARBA) PANAIKINIMAS

 

36.          Tarnyba ne rečiau kaip kartą per 3 metus atlieka tyrimą, ar universaliosios paslaugos yra įperkamos nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams. Tyrimo metu Tarnyba, atsižvelgdama į valstybės remiamų pajamų dydį, Lietuvos statistikos departamento duomenis apie vidutines gyventojų vartojimo išlaidas, taip pat kitą informaciją, kurios reikia nustatant, kokią savo pajamų dalį nepasiturintys gyventojai ar socialinių paslaugų gavėjai gali skirti universaliosioms paslaugoms įsigyti, vertina, ar teikėjų siūlomos Taisyklių 4 punkte nurodytų paslaugų kainos yra įperkamos nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams.

37.          Tarnyba turi teisę atlikti tyrimą, ar universaliosios paslaugos yra įperkamos nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams, nesilaikydama Taisyklių 36 punkte nurodyto tyrimo atlikimo periodiškumo:

37.1.       suinteresuotų asmenų prašymu;

37.2.       valstybės ar savivaldybių institucijų prašymu;

37.3.       savo iniciatyva.

38.          Tarnyba, atlikdama Taisyklių 36 punkte nurodytą tyrimą, vadovaujasi Elektroninių ryšių įstatyme įtvirtintais elektroninių ryšių veiklos reguliavimo principais, siekia, kad būtų užtikrinti visuomenės interesai ir daroma mažiausia įtaka konkurencijai elektroninių ryšių rinkoje, įskaitant viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo sąlygoms ir kainoms.

39.          Taisyklių 36 punkte nurodyto tyrimo procedūrą sudaro šie etapai:

39.1.       įperkamumo rodiklio, tai yra pinigų sumos, kurią nepasiturintys gyventojai ar socialinių paslaugų gavėjai galėtų skirti Taisyklių 4 punkte nurodytoms universaliosioms paslaugoms įsigyti, nustatymas bei įperkamumo rodiklio suderinimas su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

39.2.       vertinimas, ar teikėjų siūlomos Taisyklių 4 punkte nurodytų paslaugų kainos yra įperkamos nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams;

39.3.       įpareigojimo teikti įperkamas universaliąsias paslaugas nustatymas ir (arba) panaikinimas.

40.          Tuo atveju, jeigu Tarnyba, atlikusi Taisyklių 39.2 papunktyje nurodytą vertinimą, nustato, kad teikėjų siūlomos Taisyklių 4 punkte nurodytų paslaugų kainos yra įperkamos nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams, Tarnyba 36 punkte nurodytą tyrimą baigia ir Tarnybos interneto svetainėje www.rrt.lt paskelbia tyrimo išvadas. Tuo atveju, jeigu teikėjams buvo nustatyti įpareigojimai teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, Tarnyba tokius įpareigojimus panaikina ir apie šį sprendimą informuoja teikėjus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

41.          Tarnyba, nustačiusi, kad universaliosios paslaugos yra neįperkamos nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams ir jiems nesudarytos sąlygos naudotis tokiomis paslaugomis, turi teisę įpareigoti visus Taisyklių 4 punkte nurodytų paslaugų teikėjus teikti įperkamas universaliąsias paslaugas kainomis, kurios skiriasi nuo įprastomis komercinėmis sąlygomis taikomų atitinkamų viešųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų:

41.1. siūlant nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams specialius universaliųjų paslaugų rinkinius;

41.2. taikant nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams specialias universaliųjų paslaugų kainas.

42.          Jeigu nustačius Taisyklių 41 punkte nurodytą įpareigojimą visiems Taisyklių 4 punkte nurodytų paslaugų teikėjams, tai sukeltų šiems teikėjams, atsižvelgiant į jų finansinį stabilumą, užimamų mažmeninių kalbinio ryšio ir (arba) interneto prieigos paslaugų rinkų dalis, pelningumo rodiklius ir kitus veiksnius, pernelyg didelę finansinę ar administracinę naštą, Tarnyba turi teisę įpareigoti tik kai kuriuos Taisyklių 4 punkte nurodytų paslaugų teikėjus teikti įperkamas universaliąsias paslaugas Tarnybos nustatytus reikalavimus atitinkančiomis kainomis.

43.       Įpareigojimo teikti įperkamas universaliąsias paslaugas procedūrą sudaro šie etapai:

43.1.    vertinimas, kurio metu Tarnyba nustato, kurie teikėjai turėtų teikti įperkamas universaliąsias paslaugas;

43.2.    viešas konsultavimasis, kurio metu Tarnyba Viešo konsultavimosi taisyklėse nustatyta tvarka ir sąlygomis konsultuojasi dėl Taisyklių 43.1 papunktyje nurodyto vertinimo metu nustatytų teikėjų, kurie turėtų teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, (toliau – vertinimo metu nustatyti įperkamų paslaugų teikėjai);

43.3.    vertinimo metu nustatytų įperkamų paslaugų teikėjų įpareigojimas teikti įperkamas universaliąsias paslaugas Tarnybos nustatytus reikalavimus atitinkančiomis kainomis.

44.          Tarnyba apie Taisyklių 43.2 papunktyje nurodytą viešą konsultavimąsi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo paskelbimo dienos raštu informuoja vertinimo metu nustatytus įperkamų paslaugų teikėjus.

45.          Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 43.2 papunktyje nurodyto viešo konsultavimosi pabaigos įvertina viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (arba) pasiūlymus ir:

45.1.    jei viešo konsultavimosi metu nebuvo gauta motyvuotų pastabų ir (arba) prieštaravimų, priima sprendimą įpareigoti tyrimo metu nustatytus įperkamų paslaugų teikėjus teikti įperkamas universaliąsias paslaugas kainomis, kurios skiriasi nuo įprastomis komercinėmis sąlygomis taikomų atitinkamų viešųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų; apie šiame papunktyje nurodytą Tarnybos sprendimą vertinimo metu nustatyti įperkamų paslaugų teikėjai informuojami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos;

45.2.    jei nustato, kad egzistuoja objektyvių aplinkybių, kad tyrimo metu nustatyti įperkamų paslaugų teikėjai negalėtų teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, iš naujo atlieka Taisyklių 43.1 ir 43.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus.

46.          Taisyklių 36 punkte nurodytas tyrimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo jo pradžios, neįskaitant viešo konsultavimosi pagal Taisyklių 43.2 ir 45.2 papunkčius trukmės. Tarnybos motyvuotu sprendimu šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas tačiau ne daugiau kaip 2 kartus, kiekvieną kartą terminą patęsiant ne ilgiau kaip 2 mėnesiams.

47.       Teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, privalo nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams teikti universaliąsias paslaugas Tarnybos nustatytus reikalavimus atitinkančiomis kainomis.

48.       Teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, privalo nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams, kurie į juos kreipėsi dėl informacijos apie Taisyklių 4 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas pateikimo, taip pat Tarnybai pareikalavus pateikti išsamią informaciją apie jų siūlomų įperkamų universaliųjų paslaugų kainas.

49.       Teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, šias paslaugas privalo teikti skaidriomis, jų interneto svetainėse viešai skelbiamomis kainomis, ir, laikydamiesi nediskriminavimo principo, įperkamas universaliąsias paslaugas siūlyti visiems nepasiturintiems gyventojams ar socialinių paslaugų gavėjams. Teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, Tarnybai pareikalavus, privalo pakeisti ar panaikinti įperkamų universaliųjų paslaugų kainas, jeigu jos neatitinka šiame punkte nustatytų kriterijų.

50.          Teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, gali būti įpareigojami užtikrinti Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1V-1160 „Dėl Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Paslaugų teikimo taisyklės) 4.5 papunktyje, 56–58 punktuose, 64 punkte, 67.1 papunktyje, 68–70, 74–77 ir 79 punktuose nustatytų reikalavimų laikymąsi, išskyrus atvejus, kai Tarnyba, atlikusi tyrimą Taisyklių 11 ir (arba) 36 punkte nustatyta tvarka, nustato, kad šiame punkte nurodytuose Paslaugų teikimo taisyklių punktuose numatytos priemonės yra taikomos visų teikėjų.

51.       Teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, su nepasiturinčiais gyventojais ar socialinių paslaugų gavėjais, kurie į juos kreipėsi dėl universaliųjų paslaugų teikimo, privalo sudaryti sutartis dėl šių paslaugų teikimo ir imtis priemonių, kad šios paslaugos būtų teikiamos nepertraukiamai.

52.       Tarnyba, priėmusi sprendimą įpareigoti teikėjus teikti įperkamas universaliąsias paslaugas Taisyklių 4145 punktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis, panaikina teikėjams, kurie buvo įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas iki šio sprendimo priėmimo, nustatytus įpareigojimus.

53.          Tarnyba, tikrindama, ar teikėjai, įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, vykdo jiems nustatytus įpareigojimus, turi teisę reikalauti, kad teikėjas pateiktų Tarnybai audito įmonės ar auditoriaus patikrintus duomenis, susijusius su jiems nustatytų įpareigojimų vykdymu, kai pagrįstai įtariama, kad teikėjai nesilaiko universaliųjų paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

 

V SKYRIUS

PRIEIGOS PRIE VIEŠOJO ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TINKLO TEIKIMO UŽTIKRINIMAS

 

54.     Jeigu teikėjas, įpareigotas užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas, ketina perleisti savo visą prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turtą ar didelę jo dalį, kuri sudaro ne mažesnę kaip 50 procentų turto dalį, nuosavybės teise kitam ūkio subjektui, jis apie tai iš anksto, ne vėliau kaip prieš 3 mėnesius iki numatomo sandorio sudarymo dienos, privalo raštu pranešti Tarnybai, kad ji galėtų įvertinti numatomo sandorio poveikį universaliųjų paslaugų teikimui.

55.     Teikėjas, pranešdamas Taisyklių 54 punkte nustatyta tvarka apie ketinimą perleisti savo visą prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise kitam ūkio subjektui, privalo pateikti Tarnybai šią su perleidimu susijusią informaciją:

55.1.       perleidžiamo turto apibūdinimą; tuo atveju, jeigu teikėjas perleidžia didelę prieigos prie viešojo fiksuotojo ryšio tinklo turto dalį, informaciją, kiek vietinių linijų yra ketinama perleisti kitam ūkio subjektui; tuo atveju, kai teikėjas perleidžia didelę dalį viešojo mobiliojo ryšio tinklo turto, informaciją, kiek bazinių stočių ir jas jungiančių ryšių linijų yra ketinama perleisti kitam ūkio subjektui;

55.2.       ūkio subjekto, kuriam ketinama perleisti visą prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise, duomenis (pavadinimą arba vardą ir pavardę, juridinio asmens kodą, juridinio asmens buveinės adresą arba fizinio asmens nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą);

55.3.       sąsajos su ūkio subjektu, kuriam ketinama perleisti visą prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turtą ar didelę jo dalį nuosavybės teise, pobūdį;

55.4.       vertinimą, kokią įtaką universaliųjų paslaugų teikimui turės viso prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turto ar didelės jo dalies nuosavybės teisės kitam ūkio subjektui perleidimas;

55.5.       numatomo sandorio, kuriuo visas prieigos prie viešojo elektroninių ryšių tinklo turtas ar didelė jo dalis nuosavybės teise perleidžiama kitam ūkio subjektui, projektą, jeigu teikėjas tokį turi;

55.6.       kitus duomenis, reikalingus numatomo sandorio poveikiui universaliųjų paslaugų teikimui įvertinti.

56.         Teikėjui nepateikus visos Taisyklių 55 punkte nurodytos informacijos, Tarnyba turi teisę nustatyti teikėjui 10 darbo dienų terminą trūkstamai informacijai pateikti.

57.         Tarnyba, vertindama Taisyklių 54 punkte nurodyto numatomo sandorio poveikį universaliųjų paslaugų teikimui, turi teisę pareikalauti per Tarnybos nustatytą, bet ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų, terminą pateikti papildomus dokumentus ir (arba) informaciją, kurie būtini numatomo sandorio poveikiui įvertinti.

58.         Tarnyba, gavusi visą Taisyklių 55 punkte nurodytą informaciją, o Taisyklių 56 punkte nurodytu atveju – papildomus dokumentus ir (arba) informaciją, ir ją įvertinusi per Taisyklių 54 punkte numatytą terminą, turi teisę priimti sprendimą pradėti elektroninių ryšių rinkos tyrimą Elektroninių ryšių įstatymo 16 straipsnio ir Elektroninių ryšių rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 „Dėl Elektroninių ryšių rinkos tyrimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

VI SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE UNIVERSALIĄSIAS PASLAUGAS TEIKIMAS

 

59. Teikėjai, įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, iki kiekvienų metų vasario 1 d. privalo pateikti Tarnybai užpildytos ataskaitos apie suteiktas universaliąsias paslaugas už praėjusius kalendorinius metus, kurios forma pateikta Taisyklių 2 priede, atitinkamas dalis atsižvelgdami į teikėjams nustatytų įpareigojimų pobūdį.

60. Tuo atveju, jeigu teikėjai, įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, šias paslaugas teikė ne visus praėjusius kalendorinius metus, Taisyklių 59 punkte nurodytą ataskaitą jie privalo pateikti tik už tuos praėjusių kalendorinių metų mėnesius, kuriais buvo teikiamos universaliosios paslaugos ir (arba) įperkamos universaliosios paslaugos.

61. Teikėjai, įpareigoti užtikrinti universaliųjų paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias paslaugas ir (arba) įpareigoti teikti įperkamas universaliąsias paslaugas, privalo savo interneto svetainėse paskelbti informaciją apie jų teikiamas universaliąsias paslaugas, įskaitant informaciją apie Lietuvos Respublikos teritoriją, kurioje jos teikiamos, taip pat informaciją apie teikėjams Taisyklių nustatyta tvarka Tarnybos nustatytus įpareigojimus.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

62.  Tarnyba metines universaliųjų paslaugų teikimo ataskaitas kasmet iki gegužės 1 d. skelbia Tarnybos interneto svetainėje adresu www.rrt.lt.

63. Teikėjai už Taisyklių nesilaikymą atsako Elektroninių ryšių įstatymo nustatyta tvarka.

64. Tarnybos veiksmai ar neveikimas, susiję su Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

_____________________

 

 

Universaliųjų elektroninių ryšių

paslaugų teikimo taisyklių

1 priedas

 

(Prašymo dėl įpareigojimo užtikrinti universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų prieinamumą ir teikti universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas forma)

 

 

 

______________________________________________________________________________________________

(ūkio subjekto pavadinimas, kodas)

______________________________________________________________________________________________

(ūkio subjekto adresas, ryšio numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas)

 

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

Mortos g. 14, 03219 Vilnius

 

 

PRAŠYMAS

DĖL ĮPAREIGOJIMO UŽTIKRINTI UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ IR TEIKTI UNIVERSALIĄSIAS ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGAS

 

______________ Nr. _____

(data)    

_____________________

(sudarymo vieta)

 

 

1. Kalbinio ryšio paslaugos, teikiamos fiksuotoje vietoje

 

 

Kalbinio ryšio paslaugų teikimas

 

visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje 

 

administracinio vieneto* teritorijoje                                                 ______________________________________________________________

______________________________________________________________

(nurodyti administracinio vieneto pavadinimą)

 

 

 

2. Pakankamos plačiajuostės interneto prieigos paslaugos, teikiamos fiksuotoje vietoje

 

 

 

 

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

(nurodyti technologijas)

 

 

4. Pageidaujamų teikti universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų aprašymas

(nurodant kiekvieną pageidaujamą teikti universaliąją elektroninių ryšių paslaugą)

 

 

 

5. Asmenys, sudarantys ūkio subjektą (tuo atveju, jei ūkio subjektą sudaro fiziniai ir (arba) juridiniai asmenys, kuriuos sieja kontrolės, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, santykiai)

 

 

Asmenų sąrašas:

 

 

6. Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

 

 

vardas, pavardė _______________________________________

pareigos ___________________

ryšio numeris _________________________  

el. pašto adresas    ________________________

 

 

* Administracinis vienetas suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme.

 

 

 

Patvirtinu ūkio subjekto sutikimą teikti šiame prašyme nurodytas pageidaujamas teikti universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas.

 

 

 

 

 

 

________________                               _____________                                __________________

(pareigos)                                                              (parašas)                                                       (vardas, pavardė)

 

 

Universaliųjų elektroninių ryšių

paslaugų teikimo taisyklių

2 priedas

 

 

 

(Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo ataskaitos forma)

 

________________________________________________________________________________

(ūkio subjekto pavadinimas, kodas)

________________________________________________________________________________

(ūkio subjekto adresas, ryšio numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas)

 

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

Mortos g. 14, LT-03219 Vilnius

 

 

20___M. universaliųjų ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ paslaugų TEIKIMO
ATASKAITA

 

___________________

(data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

I. Universaliosios elektroninių ryšių paslaugos (toliau – prieinamos universaliosios paslaugos)

Vartotojai, kurie moka pagal sąskaitas

Vartotojai, kurie naudojasi išankstinio apmokėjimo paslauga

1.

Prieinamų universaliųjų paslaugų vartotojų skaičius*, iš viso, vnt.

 

 

1.1.

- vartotojų, kurie naudojasi kalbinio ryšio paslaugomis, skaičius

 

 

1.1.1.

- iš jų vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus pradėtos teikti kalbinio ryšio paslaugos, skaičius

 

 

1.2.

- vartotojų, kurie naudojasi pakankamos plačiajuostės interneto prieigos paslaugomis pagal suteiktą maksimalią greitaveiką (toliau – interneto prieigos paslaugos), skaičius

 

 

1.2.1.

- iš jų vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus pradėtos teikti interneto prieigos paslaugos, skaičius

 

 

1.3.

- vartotojų, kurie naudojasi kalbinio ryšio paslaugomis ir interneto prieigos paslaugomis, skaičius

 

 

1.3.1.

- iš jų vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus pradėtos teikti kalbinio ryšio paslaugos ir interneto prieigos paslaugos, skaičius

 

 

2.

Vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus nutrauktas prieinamų universaliųjų paslaugų teikimas, skaičius, iš viso, vnt.

 

 

2.1

- vartotojų, kuriems nutrauktas kalbinio ryšio paslaugų teikimas, skaičius

 

 

2.2.

- vartotojų, kuriems nutrauktas interneto prieigos paslaugų teikimas, skaičius

 

 

2.3.

- vartotojų, kuriems nutrauktas kalbinio ryšio paslaugų ir interneto prieigos paslaugų teikimas, skaičius

 

 

3.

Pajamos, gautos už prieinamas universaliąsias paslaugas**, iš viso, eurais (be PVM)

 

 

3.1.

- už kalbinio ryšio paslaugas

 

 

3.2.

- už interneto prieigos paslaugas

 

 

4.

Skambučių, inicijuotų teikiant kalbinio ryšio paslaugas, trukmė, iš viso, min.

 

 

II. Įperkamos universaliosios elektroninių ryšių paslaugos nepasiturintiems gyventojams, kurie turi teisę gauti arba gauna piniginę socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, ar socialinių paslaugų gavėjams, kurie gauna socialines paslaugas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis,  (toliau – įperkamos universaliosios paslaugos)

5.

Įperkamų universaliųjų paslaugų vartotojų skaičius*, iš viso, vnt.

 

 

5.1.

- vartotojų, kurie naudojasi kalbinio ryšio paslaugomis, skaičius

 

 

5.1.1.

- iš jų vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus pradėtos teikti kalbinio ryšio paslaugos, skaičius

 

 

5.2.

- vartotojų, kurie naudojasi interneto prieigos paslaugomis, skaičius

 

 

5.2.1.

- iš jų vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus pradėtos teikti interneto prieigos paslaugos, skaičius

 

 

5.3.

- vartotojų, kurie naudojasi kalbinio ryšio paslaugomis ir interneto prieigos paslaugomis, skaičius

 

 

5.3.1

- iš jų vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus pradėtos teikti kalbinio ryšio paslaugos ir interneto prieigos paslaugos, skaičius

 

 

6.

Įperkamų universaliųjų paslaugų, vartotojų, kuriems per praėjusius kalendorinius metus nutrauktas įperkamų universaliųjų paslaugų teikimas, skaičius, iš viso, vnt.

 

 

6.1.

- vartotojų, kuriems nutrauktas kalbinio ryšio paslaugų teikimas, skaičius

 

 

6.1.2.

- vartotojų, kuriems nutrauktas pakankamos interneto prieigos paslaugų teikimas, skaičius

 

 

6.1.3

- vartotojų, kuriems nutrauktas kalbinio ryšio paslaugų ir interneto prieigos paslaugų teikimas, skaičius

 

 

7.

Pajamos, gautos už įperkamas universaliąsias paslaugas**, iš viso, eurais (be PVM)

 

 

7.1.

- už kalbinio ryšio paslaugas

 

 

7.2.

- už interneto prieigos paslaugas

 

 

8.

Skambučių, inicijuotų teikiant kalbinio ryšio paslaugas, trukmė, iš viso, min.

 

 

 

* duomenys apie vartotojus praėjusių kalendorinių metų gruodžio 31 d.

** duomenys apie pajamas už praėjusius kalendorinius metus.

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

Vardas, pavardė ____________________ pareigos ______________

 

ryšio numeris  _________________________

 

el. pašto adresas _________________________________________

 

Tvirtinu:

 

________________                               _____________                     __________________

(pareigos)                                                         (parašas)                                        (vardas, pavardė)

 

TAR pastaba. Nauja redakcija.

Nr. (1.9E)1V-257, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-08, i. k. 2022-07395

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-692, 2014-05-09, paskelbta TAR 2014-05-09, i. k. 2014-05253

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-95, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01868

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-1113, 2018-11-12, paskelbta TAR 2018-11-12, i. k. 2018-18273

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. (1.9E)1V-257, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-08, i. k. 2022-07395

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo