Suvestinė redakcija nuo 2010-01-01 iki 2011-02-05

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 97-3756, i. k. 1082050ISAK001K-247

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 6-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO

 

2008 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 1K-247

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586; 2007, Nr. 68-2654) 3 straipsnio 5 dalimi:

1. Tvirtinu 6-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (pridedama).

2. Šis standartas turi būti taikomas sudarant 2010 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444

 

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2008 m. rugpjūčio 18 d.

įsakymu Nr. 1K-247

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2009 m. gruodžio 24 d.

įsakymo Nr. 1K-479

redakcija)

 

6-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMASIS RAŠTAS“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 6-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (toliau – šis standartas) nustato bendruosius finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto (toliau – aiškinamasis raštas) sudarymo ir privalomus turinio reikalavimus, kurie padėtų finansinių ataskaitų informacijos vartotojams suprasti viešojo sektoriaus subjekto finansines ataskaitas.

2. Šis standartas vienodai taikomas ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam atskirų metinių finansinių ataskaitų rinkinį, ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.

3. Šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046; 2008, Nr. 137-5370) ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).

4. Aiškinamajame rašte detalizuojamos veiklos rezultatų, finansinės būklės, grynojo turto pokyčių, pinigų srautų ataskaitose nurodytos sumos tiek, kiek reikalauja šis ir kiti VSAFAS ar kiek to reikia teisingai suprasti finansinėse ataskaitose pateiktai informacijai.

5. Aiškinamojo rašto struktūra yra pastovi ir privaloma, išskyrus tuos atvejus, kai privaloma ir reikšminga informacija yra teikiama pirmą kartą arba kai viešojo sektoriaus subjektas nusprendžia daugiau neteikti neprivalomos ir nereikšmingos informacijos. Norint aiškiau pateikti informaciją, iškilus būtinybei, tam tikrų finansinių ataskaitų straipsnių aiškinimo išdėstymo aiškinamajame rašte tvarka gali būti pakeista.

6. Aiškinamajame rašte teikiama informacija priklauso nuo to, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas. Finansinių ataskaitų grupavimas į lygius yra aptartas 1-ajame VSAFAS „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“.

7. Aiškinamąjį raštą sudaro šios dalys:

7.1. bendroji dalis;

7.2. apskaitos politika;

7.3. pastabos.

 

II. AIŠKINAMOJO RAŠTO BENDROJI DALIS

 

8. Aiškinamojo rašto bendrojoje dalyje neatsižvelgiant į tai, kurio lygio finansinės ataskaitos rengiamos, turi būti teikiami bendrieji duomenys apie viešojo sektoriaus subjektą:

8.1.finansines ataskaitas rengiantį viešojo sektoriaus subjektą identifikuojantys (t. y. viešojo sektoriaus subjekto kodas, viešojo sektoriaus subjektų grupė, kuriai priklauso viešojo sektoriaus subjektas, ir pan.) ir jo veiklą (funkcijas) trumpai apibūdinantys duomenys;

8.2. informacija apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus žemesniojo lygio aiškinamajame rašte pagal šio standarto 1 priede nurodytą privalomą formą ir aukštesniojo lygio aiškinamajame rašte – pagal šio standarto 2 priede nurodytą privalomą formą;

8.3. filialų ar panašių struktūrinių vienetų (jei viešojo sektoriaus subjektas jų turi) buveinių adresai ir pagrindinė veikla, jei ji skiriasi nuo pagrindinės viešojo sektoriaus subjekto veiklos;

8.4. nuoroda, kad viešojo sektoriaus subjektas neturi kontroliuojamų ir (arba) asocijuotųjų subjektų (jei viešojo sektoriaus subjektas jų neturi);

8.5. informacija apie vidutinį darbuotojų skaičių per ataskaitinį laikotarpį;

8.6. informacija apie svarbias sąlygas, kuriomis veikia viešojo sektoriaus subjektas ir kurios gali paveikti tolesnę viešojo sektoriaus subjekto veiklą;

Pavyzdys. Aiškinamajame rašte nurodoma, kad dėl pastaraisiais metais mažėjančio gimstamumo regione reikšmingai sumažėjo vaikų skaičius vaikų darželiuose, dėl to sumažėjo vaikų darželių pajamos.

8.7. informacija apie finansines ataskaitas sudarančio viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio trukmę, jei finansines ataskaitas sudarantis viešojo sektoriaus subjektas veikė ne visus finansinius metus.

 

III. APSKAITOS POLITIKA

 

9. Informacija apie apskaitos politiką aiškinamajame rašte turi būti teikiama neatsižvelgiant į tai, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas.

10. Aiškinamojo rašto apskaitos politikos dalyje turi būti nurodoma:

10.1. ar viešojo sektoriaus subjekto parengtos finansinės ataskaitos atitinka VSAFAS. Jei finansinės ataskaitos neatitinka VSAFAS, kaip tai nustatyta Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 21 straipsnio 6 dalyje, tuomet aiškinamajame rašte turi būti nurodyti tokie neatitikimai ir jų atsiradimo priežastys;

10.2. kiekvienam finansinių ataskaitų straipsniui taikytas konkretus apskaitos principas, privalomas nurodyti pagal šio standarto 12 punkte nustatytus reikalavimus, ir tam straipsniui įvertinti taikytų apskaitinių įverčių nustatymo metodai ir būdai.

11. Viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti, kokiais teisės aktais vadovaujasi tvarkydamas buhalterinę apskaitą ir rengdamas finansines ataskaitas ir kokią apskaitos politiką taikė, pagal šio standarto 12 punkte nurodytus privalomus reikalavimus. Jei viešojo sektoriaus subjektas, rengdamas finansines ataskaitas, netaikė tam tikro apskaitos principo, nes nebuvo ūkinių operacijų ar ūkinių įvykių, kuriems tas apskaitos principas būtų taikytinas, tuomet šio standarto 12 punkte nurodytos atitinkamos informacijos pateikti aiškinamajame rašte nereikia.

12. Minimalūs apskaitos politikos reikalavimai, kuriuos viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti aiškinamajame rašte, yra šie (tačiau jais neturi būti apsiribojama, jei yra kitos papildomos informacijos, turinčios įtakos visapusiam ir išsamiam apskaitos politikos supratimui):

12.1. jei per ataskaitinius finansinius metus buvo pakeista apskaitos politika, turi būti teikiama informacija, kurios reikalauja 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“. Taip pat jei per ataskaitinius metus pakeitus apskaitos politiką finansinėse ataskaitose pateikta informacija tampa nepalyginama, viešojo sektoriaus subjektas turi šį faktą nurodyti;

12.2. informacija apie per ataskaitinius finansinius metus atliktą apskaitinių įverčių keitimą ir klaidų taisymą, kaip nustato 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“;

12.3. ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto pripažinimo ir nusidėvėjimo ar amortizacijos apskaitos principai, įvertinimo metodai;

12.4. tyrimo ir plėtros išlaidų (kas sudaro tyrimo ir plėtros išlaidas, paaiškinta 13-ajame VSAFAS „Nematerialusis turtas“) apskaitos principai;

12.5. biologinio turto apskaitos principai;

12.6. finansinio turto ir finansinių įsipareigojimų apskaitos principai;

12.7. statybos ir ilgalaikių sutarčių apskaitos principai;

12.8. atsargų apskaitos principai;

12.9. finansavimo sumų, finansavimo pajamų ir finansavimo sąnaudų apskaitos principai, įskaitant iš valstybės, savivaldybės ir kitų šaltinių nemokamai gauto turto (ne tik ilgalaikio materialiojo turto) apskaitos principus;

12.10. atidėjinių apskaitos principai;

12.11. nuomos, finansinės nuomos (lizingo) apskaitos principai;

12.12. apskaitos politika dėl informacijos grupavimo pagal segmentus, kaip nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“;

12.13. mokesčių ir (arba) socialinių įmokų pajamų apskaitos principai;

12.14. kitų pajamų ir sąnaudų apskaitos principai;

12.15. valstybės skolos ir kitų skolinimosi išlaidų apskaitos principai;

12.16. operacijų užsienio valiuta apskaitos principai;

12.17. kokių straipsnių tarpusavio užskaitos buvo atliktos;

12.18. finansinės rizikos valdymo principai.

13. Apskaitos principas gali būti svarbus, net jeigu jį taikant ataskaitiniu ir praėjusiais ataskaitiniais laikotarpiais apskaitoje registruotos sumos yra nereikšmingos. Taip pat viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti apskaitos principus, kurių nereglamentuoja VSAFAS, bet kurie buvo pasirinkti ir taikyti viešojo sektoriaus subjekto buhalterinėje apskaitoje.

 

IV. AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS

 

14. Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir (arba) tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi finansinių ataskaitų straipsniai. Jei šiame standarte ir kituose VSAFAS nurodytos privalomos informacijos pateikimo formos, jos į aiškinamąjį raštą įtraukiamos tik tais atvejais, jei viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio ir (arba) praėjusio ataskaitinio laikotarpio finansinėse ataskaitose yra šiose formose nurodytų straipsnių. Jei nėra nurodyta, kad informacijos pateikimo forma yra privaloma, tai reiškia, kad viešojo sektoriaus subjektas gali jiems neaktualias eilutes panaikinti.

15. Viešojo sektoriaus subjektas, sudarydamas aiškinamąjį raštą, turi pateikti visas pastabas, kurios yra privalomos pagal šio ir kitų VSAFAS reikalavimus. Aiškinamojo rašto pastabų galima neteikti, jeigu ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpio finansinėse ataskaitose atitinkamos informacijos nėra, t. y. finansinių ataskaitų straipsnių sumos lygios nuliui. Jei ataskaitinio laikotarpio finansinių ataskaitų straipsnių sumos, palyginti su praėjusiu ataskaitiniu laikotarpiu, reikšmingai pasikeitė, turėtų būti nurodomos tokių pasikeitimų priežastys.

16. Visos aiškinamojo rašto pastabos turi būti numeruojamos eilės tvarka. Aiškinamojo rašto pastabos numeris turi būti nurodomas prie finansinių ataskaitų straipsnio, kurį ji paaiškina.

17. Šis standartas nustato tik tų aiškinamojo rašto pastabų privalomus turinio ir formos reikalavimus, kurių nenustato kiti VSAFAS.

 

V. INFORMACIJOS PATEIKIMAS ŽEMESNIOJO LYGIO AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOSE

 

18. Ilgalaikio nematerialiojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 13-asis VSAFAS „Nematerialusis turtas“.

19. Ilgalaikio materialiojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 12-asis VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“.

20. Finansinio turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato:

20.1. investicijų į viešojo sektoriaus subjekto kontroliuojamus subjektus ir asocijuotuosius subjektus – atitinkamai 15-asis VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“ ir 14-asis VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“;

20.2. investicijų į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienų metų gautinų sumų, kito finansinio turto ir išankstinių apmokėjimų, trumpalaikių investicijų – 17-asis VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.

20.3. informacija apie ilgalaikį finansinį turtą aiškinamajame rašte turi būti pateikiama pagal šio standarto 5 priede nustatytą formą.

21. Siekiant pateikti pagrįstą ir teisingą informaciją apie patikėjimo teise valdomą valstybės turtą bei valstybės ir savivaldybės įmonių, kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, turtą ir prisiimtus įsipareigojimus, aiškinamajame rašte turi būti teikiama jungtinė finansinės būklės ataskaitos informacija, kuri apimtų (susumuotų) minėtų subjektų duomenis. Ši informacija turi būti teikiama aiškinamajame rašte pagal šio standarto 3 priede nustatytą formą. Aiškinamajame rašte turi būti pateikiamos trys atskiros tokios pačios formos finansinės būklės ataskaitos (balansai), kurių viena skirta valstybės ir savivaldybių įmonėms, kita – kontroliuojamoms akcinėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, o trečia – kontroliuojamoms viešosioms įstaigoms, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai.

22. Informacijos apie biologinį turtą ir mineralinius išteklius pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 16-asis VSAFAS „Biologinis turtas ir mineraliniai ištekliai“.

23. Informacijos apie atsargas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 8-asis VSAFAS „Atsargos“.

24. Informacijos apie finansavimo sumas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 20-asis VSAFAS „Finansavimo sumos“.

25. Informacijos apie atidėjinius, neapibrėžtuosius įsipareigojimus, neapibrėžtąjį turtą ir poataskaitinius įvykius pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus reglamentuoja 18-asis VSAFAS „Atidėjiniai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai“.

26. Informacijos apie nuomą, finansinę nuomą (lizingą) ir panaudą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus detaliau reglamentuoja 19-asis VSAFAS „Nuoma, finansinė nuoma (lizingas) ir kitos turto perdavimo sutartys“.

27. Informacijos apie grynąjį turtą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 4-asis VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“.

28. Informacijos apie mokesčių ir socialinių įmokų pajamas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 9-asis VSAFAS „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“.

29. Informacijos apie finansavimo pajamas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus reglamentuoja 20-asis VSAFAS „Finansavimo sumos“, informacijos apie kitas pagrindinės veiklos pajamas ir rinkliavų pajamas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus – 10-asis VSAFAS „Kitos pajamos“.

30. Pagrindinės veiklos sąnaudų pateikimo aiškinamajame rašte pagal segmentus reikalavimus nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“.

31. Aiškinamajame rašte turi būti nurodomos reikšmingos kitos veiklos pajamos ir sąnaudos.

32. Informacija apie finansinės ir investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas aiškinamajame rašte turi būti teikiama pagal šio standarto 4 priede nustatytą formą.

33. Investicijų nuosavybės metodu apskaitos ir informacijos apie nuosavybės metodo taikymą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus detaliau reglamentuoja 14-asis VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“ ir 15-asis VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“.

34. Išteklių fondų aiškinamajame rašte turi būti teikiama informacija apie įsipareigojimų dalį pagal jų tipą, sektorius ir kreditorius, valiutą, apie įsipareigojimų dalies įvykdymo terminus ir palūkanų normas, negrąžintų skolinių įsipareigojimų (vidaus ir užsienio) palūkanų svertinius vidurkius. Teikiama informacija apie tuos įsipareigojimus, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 86-2045; 2005, Nr. 83-3041). Šios informacijos pateikimą detaliau reglamentuoja 26-asis VSAFAS „Išteklių fondo apskaita ir finansinių ataskaitų rinkinys“.

 

VI. INFORMACIJOS PATEIKIMAS AUKŠTESNIOJO LYGIO AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOSE

 

35. Aukštesniojo lygio aiškinamojo rašto pastaboms taikomi žemesniojo lygio aiškinamajam raštui nustatyti informacijos pateikimo reikalavimai, nurodyti šio standarto 18–34 punktuose.

36. Siekiant pateikti išsamią ir teisingą informaciją apie valstybės ir (arba) savivaldybių valdomą turtą ir prisiimtus įsipareigojimus, aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti teikiama jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas), kuri apimtų valstybės, savivaldybių, taip pat valstybės ir savivaldybių įmones, kontroliuojamas akcines ir uždarąsias akcines bendroves ir kontroliuojamas viešąsias įstaigas, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai:

36.1. rengiant savivaldybės ar valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi būti teikiama visų savivaldybės ar valstybės įmonių, kontroliuojamų (tiesiogiai ir netiesiogiai) akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas) pagal šio standarto 3 priede pateiktą formą (teikiamos trys atskiros jungtinės finansinės būklės ataskaitos (balanso) formos, kaip nustatyta šio standarto 21 punkte);

36.2. rengiant nacionalinį finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi būti teikiama visų savivaldybių ir valstybės įmonių, kontroliuojamų (tiesiogiai ir netiesiogiai) akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas) pagal šio standarto 3 priede pateiktą formą (teikiamos trys atskiros jungtinės finansinės būklės ataskaitos (balanso) formos, kaip nustatyta šio standarto 21 punkte).

37. Valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte ir nacionalinių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte pateikiamas Lietuvos banko balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir aiškinamasis raštas.

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

 

 

 

6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“

1 priedas

 

(Informacijos apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

INFORMACIJA APIE KONTROLIUOJAMUS, ASOCIJUOTUOSIUS IR KITUS SUBJEKTUS *

 

Eil. Nr.    **

Subjekto tipas ir pavadinimas

Buveinės adresas

Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje

Pagrindinė veikla

Valdomų akcijų (dalininko įnašų) dalis (procentais)

Investicijos dydis nominaliąja verte (Lt)

Grynasis ataskaitinio laikotarpio rezultatas iš viso (Lt)

Nuosavas kapitalas arba grynasis turtas iš viso (Lt)

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

Kontroliuojamos biudžetinės įstaigos

 

X

X

 

 

 

1.1.

 

...

 

X

X

 

 

 

1.2.

 

...

 

X

X

 

 

 

2.

Kontroliuojamos sveikatos priežiūros viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

...

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

...

 

 

 

 

 

 

3.

Kontroliuojamos valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybiniai moksliniai tyrimų institutai, kurių teisinė forma yra viešoji įstaiga

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

...

 

 

 

 

 

 

3.2.

 

...

 

 

 

 

 

 

4.

Kitos kontroliuojamos viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

 

4.1.

 

...

 

 

 

 

 

 

4.2.

 

...

 

 

 

 

 

 

5.

Valstybės ir savivaldybių įmonės***

 

X

X

 

 

 

5.1.

 

...

 

X

X

 

 

 

5.2.

 

...

 

X

X

 

 

 

6.

Kontroliuojamos akcinės ir uždarosios akcinės bendrovės

 

 

 

 

 

 

6.1.

 

...

 

 

 

 

 

 

6.2.

 

...

 

 

 

 

 

 

7.

Asocijuotieji subjektai

 

 

 

 

 

 

7.1.

 

...

 

 

 

 

 

 

7.2.

 

...

 

 

 

 

 

 

8.

Administruojami išteklių fondai

X

X

X

 

 

 

8.1.

 

...

X

X

X

 

 

 

8.2.

 

...

X

X

X

 

 

 

 

* – pažymėti ataskaitos laukai nepildomi;

** – įtraukiama tiek detalizuojamų eilučių, kiek yra kontroliuojamų, asocijuotųjų ir kitų subjektų;

*** – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

 

 

6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“

2 priedas

 

(Informacijos apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus pateikimo aukštesniojo  lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

INFORMACIJA APIE KONTROLIUOJAMUS, ASOCIJUOTUOSIUS IR KITUS SUBJEKTUS ATASKAITINIO LAIKOTARPIO PABAIGOJE*

 

Eil. Nr.

Subjekto tipas ir pavadinimas

Subjektų skaičius

Valdomų akcijų (dalininko įnašų) dalis (procentais)

Investicijos dydis nominaliąja verte (Lt)

Grynasis ataskaitinio laikotarpio rezultatas (Lt)

Nuosavas kapitalas arba grynasis turtas (Lt)

1

2

3

4

5

6

7

1.

Kontroliuojamos biudžetinės įstaigos

 

X

X

 

 

2.

Kontroliuojamos sveikatos priežiūros viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

3.

Kontroliuojamos valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybiniai moksliniai tyrimų institutai, kurių teisinė forma yra viešoji įstaiga

 

 

 

 

 

4.

Kitos kontroliuojamos viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

5.

Valstybės ir savivaldybių įmonės**

 

X

X

 

 

6.

Kontroliuojamos akcinės ir uždarosios akcinės bendrovės

 

 

 

 

 

7.

Asocijuotieji subjektai

 

 

 

 

 

8.

Administruojami išteklių fondai

 

X

X

 

 

* – pažymėti ataskaitos laukai nepildomi;

** – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

 

 

 

6-ojo VSAFAS

„Finansinių ataskaitų aiškinamasis

raštas“

3 priedas

 

(Informacijos apie valstybės ar savivaldybės įmonių, kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kontroliuojamų viešųjų įstaigų finansinės būklės ataskaitos (balanso) duomenis pateikimo žemesniojo ir aukštesniojo lygių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)

 

VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS ĮMONIŲ*, KONTROLIUOJAMŲ AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ, KONTROLIUOJAMŲ VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ JUNGTINĖ FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAITA (BALANSAS)

 

Eil. Nr.

Straipsnio pavadinimas

Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena

Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena

1

2

3

4

A.

Ilgalaikis turtas

 

 

I.

Nematerialusis turtas

 

 

II.

Materialusis turtas

 

 

III.

Finansinis turtas

 

 

B.

Biologinis turtas

 

 

C.

Kitas trumpalaikis turtas

 

 

I.

Atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys

 

 

II.

Iš viešojo sektoriaus subjektų gautinos sumos

 

 

III.

Kitos per vienus metus gautinos sumos

 

 

IV.

Kitas trumpalaikis turtas

 

 

V.

Pinigai ir pinigų ekvivalentai

 

 

 

IŠ VISO TURTO:

 

 

D.

Nuosavas kapitalas

 

 

I.

Įstatinis kapitalas arba įmonės savininko (dalininkų) kapitalas

 

 

II.

Turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkantis kapitalas

 

 

III.

Perkainojimo rezervas (rezultatai)

 

 

IV.

Rezervai

 

 

V.

Nepaskirstytas pelnas (nuostoliai)

 

 

E.

Dotacijos ir subsidijos

 

 

F.

Įsipareigojimai viešojo sektoriaus subjektams

 

 

G.

Kiti įsipareigojimai

 

 

I.

Po vienų metų mokėtinos sumos ir ilgalaikiai įsipareigojimai

 

 

II.

Per vienus metus mokėtinos sumos ir trumpalaikiai įsipareigojimai

 

 

 

IŠ VISO NUOSAVO KAPITALO IR ĮSIPAREIGOJIMŲ

 

 

 

 

* – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

 

 

6-ojo VSAFAS

„Finansinių ataskaitų aiškinamasis

raštas“

4 priedas

 

(Informacijos apie finansinės ir investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte  formos pavyzdys)

 

FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS PAJAMOS IR SĄNAUDOS

 

Eil. Nr.

Straipsnio pavadinimas

Ataskaitinis laikotarpis

Praėjęs ataskaitinis laikotarpis

1

2

3

4

1.

Finansinės ir investicinės veiklos pajamos

 

 

1.1.

Pelnas dėl valiutos kurso pasikeitimo

 

 

1.2.

Baudų ir delspinigių pajamos

 

 

1.3.

Palūkanų pajamos

 

 

1.4.

Dividendai

 

 

1.5.

Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos*

 

 

2.

Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos

 

 

2.1.

Nuostolis dėl valiutos kurso pasikeitimo

 

 

2.2.

Baudų ir delspinigių sąnaudos

 

 

2.3.

Palūkanų sąnaudos

 

 

2.4.

Kitos finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos*

 

 

3.

Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas (1 - 2)

 

 

 

* Reikšmingos sumos turi būti paaiškintos.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

 

 

6-ojo VSAFAS

„Finansinių ataskaitų aiškinamasis

raštas“

5 priedas

 

(Informacijos apie ilgalaikį finansinį turtą  pateikimo žemesniojo lygių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte  formos pavyzdys)

 

INFORMACIJA APIE ILGALAIKĮ FINANSINĮ TURTĄ*

 

Eil. Nr.

Straipsnio pavadinimas

Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena

Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena

1

2

3

4

1.

Investicijos į nuosavybės vertybinius popierius

 

 

1.1.

Investicijos į kontroliuojamus viešojo sektoriaus subjektus

 

 

1.2.

Investicijos į kontroliuojamus ne viešojo sektoriaus ir asocijuotuosius subjektus

 

 

1.3.

Investicijos į kitus subjektus

 

 

2.

Investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius

 

 

2.1.

Investicijos į iki išpirkimo termino laikomą finansinį turtą

 

 

2.2.

Investicijos į parduoti laikomą finansinį turtą

 

 

3.

Po vienų metų gautinos sumos

 

 

4.

Ilgalaikiai terminuotieji indėliai

 

 

5.

Kitas ilgalaikis finansinis turtas

 

 

6.

Išankstiniai mokėjimai už ilgalaikį finansinį turtą

 

 

 

 

 

 

7.

Iš viso

 

 

 

* Reikšmingos sumos turi būti paaiškintos.

 

_________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444

Dėl kai kurių finansų ministro įsakymų, kuriais patvirtinti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479

Dėl finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 18 d. įsakymo Nr. 1K-247 "Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 6-ojo standarto patvirtinimo" pakeitimo