Suvestinė redakcija nuo 2008-12-24 iki 2010-03-06

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 70-2685, i. k. 1082050ISAK001K-213

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 23-IOJO STANDARTO PATVIRTINIMO

 

2008 m. birželio 11 d. Nr. 1K-213

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586; 2007, Nr. 68-2654) 3 straipsnio 5 dalimi:

1. Tvirtinu 23-iąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys“ (pridedama).

2. Šis standartas turi būti taikomas sudarant 2010 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444

 

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                        RIMANTAS ŠADŽIUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-213

 

23-IASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINYS“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 23-iasis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys“ (toliau – šis standartas) nustato tarpinių finansinių ataskaitų rinkinio (toliau – tarpinės finansinės ataskaitos) sudarymo tvarką, sudėtį ir minimalius turinio reikalavimus.

2. Tarpinių finansinių ataskaitų sudarymo reikalavimai yra tokie patys, kaip nustatyta 2-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Finansinės būklės ataskaita“ ir 3-iajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Veiklos rezultatų ataskaita“.

3. Šis standartas taikomas viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam žemesniojo lygio tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, išskyrus viešojo sektoriaus subjektų grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį (rengti tarpinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų šis standartas nereikalauja).

4. Jei dėl įvykusio likvidavimo ar reorganizavimo viešojo sektoriaus subjektas rengia finansinių ataskaitų rinkinį už ataskaitinį laikotarpį, trumpesnį negu 12 mėnesių, jis taiko 1-ojo viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“ nuostatas. Viešojo sektoriaus subjektas tarpinių finansinių ataskaitų už tarpinį ataskaitinį laikotarpį, per kurį jis buvo likviduotas arba reorganizuotas, nerengia.

5. Šiame standarte vartojamos sąvokos:

Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys – finansinių ataskaitų rinkinys, sudarytas apibendrinus laikotarpio, trumpesnio nei finansiniai metai, duomenis.

Tarpinis ataskaitinis laikotarpis – ataskaitinis laikotarpis, trumpesnis nei finansiniai metai (pvz., mėnuo, ketvirtis, pusmetis).

Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas (toliau – sutrumpintas aiškinamasis raštas) – pagal šio standarto nuostatas parengta finansinė ataskaita, kurioje detalizuojami ir paaiškinami viešojo sektoriaus subjekto tarpinėse finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitose teikiami duomenys, taip pat teikiama papildoma reikšminga informacija, nenurodyta šiose finansinėse ataskaitose.

6. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046) ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).

 

II. TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

7. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti aiškiai identifikuojamas ir atskiriamas nuo kitos informacijos ar kiekvieno kito dokumento, kuriuos skelbia ar teikia viešojo sektoriaus subjektas, teisės aktų nustatyta tvarka.

8. Viešojo sektoriaus subjektas tarpinių finansinių ataskaitų rinkiniui sudaryti turi taikyti tą pačią apskaitos politiką, kaip ir metinių finansinių ataskaitų rinkiniui sudaryti, išskyrus tuos atvejus, kai apskaitos politika per tarpinį ataskaitinį laikotarpį buvo pakeista.

9. Tarpinėse finansinėse ataskaitose informacija pateikiama nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

10. Viešojo sektoriaus subjekto tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaiga sutampa su kalendorinių metų pirmojo, antrojo ir trečiojo ketvirčių pabaiga. Tarpinio ataskaitinio laikotarpio informacija tarpinėse finansinėse ataskaitose pateikiama kaupiant 3, 6 ir 9 mėnesių informaciją.

 

III. TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS

 

11. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios ataskaitos:

11.1. finansinės būklės ataskaita. Joje pateikiama tarpinio ataskaitinio laikotarpio paskutinės dienos ir lyginamoji praėjusių finansinių metų paskutinės dienos informacija;

11.2. veiklos rezultatų ataskaita. Joje pateikiama nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaigos ir lyginamoji praėjusių finansinių metų atitinkamo tarpinio ataskaitinio laikotarpio informacija;

11.3. sutrumpintas aiškinamasis raštas.

12. Tarpinių finansinių ataskaitų privalomos formos yra tokios pačios, kaip nustatyta 2-ajame VSAFAS „Finansinės būklės ataskaita“ ir 3-iajame VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“.

13. Sutrumpintas aiškinamasis raštas yra rengiamas pagal šio standarto dalies „Sutrumpinto aiškinamojo rašto reikalavimai“ nuostatas.

 

IV. SUTRUMPINTO AIŠKINAMOJO RAŠTO REIKALAVIMAI

 

14. Darydami prielaidą, kad tarpinių finansinių ataskaitų rinkinio vartotojai turi galimybę susipažinti su paskutiniu metinių finansinių ataskaitų rinkiniu, sutrumpintame aiškinamajame rašte viešojo sektoriaus subjektai pateikia mažiau informacijos negu metinių ataskaitų rinkinio aiškinamajame rašte.

15. Sutrumpintą aiškinamąjį raštą sudaro tokios dalys:

15.1. bendroji dalis;

15.2. apskaitos politikos pakeitimai arba patvirtinimas, kad ji nebuvo keičiama, su nuoroda į paskutinį metinių finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame apskaitos politika yra aprašyta;

15.3. sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabos.

16. Sutrumpinto aiškinamojo rašto bendrojoje dalyje turi būti pateikiami bendrieji duomenys apie viešojo sektoriaus subjektą:

16.1. tarpinį finansinių ataskaitų rinkinį rengiantį viešojo sektoriaus subjektą identifikuojantys (t. y. viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas, kodas, kontroliuojantis subjektas ir pan.) ir veiklą (funkcijas) trumpai apibūdinantys duomenys;

16.2. informacija apie kontroliuojamus ir asocijuotuosius subjektus ir kitus subjektus turi būti pateikta pagal 6-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ pateiktą formą;

16.3. jei viešojo sektoriaus subjektas neturi kontroliuojamų arba asocijuotųjų subjektų, tai jis šį faktą turi nurodyti sutrumpintame aiškinamajame rašte;

16.4. jei viešojo sektoriaus subjektas turi filialų ar kitų struktūrinių padalinių, sutrumpintame aiškinamajame rašte turi nurodyti jų buveinių adresus ir pagrindinę veiklą, jei ji skiriasi nuo pagrindinės viešojo sektoriaus subjekto veiklos;

16.5. informacija apie svarbias sąlygas ir aplinkybes, kurioms esant veikia viešojo sektoriaus subjektas ir kurios gali paveikti tolesnę viešojo sektoriaus subjekto veiklą.

17. Jei per tarpinį ataskaitinį laikotarpį buvo pakeista apskaitos politika, tai sutrumpintame aiškinamajame rašte turi būti nurodyta informacija, kurios reikalauja 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“. Jei per tarpinį ataskaitinį laikotarpį pakeitus apskaitos politiką tarpinėse finansinėse ataskaitose pateikta informacija tampa nepalyginama, tai viešojo sektoriaus subjektas šį faktą taip pat turi atskleisti sutrumpintame aiškinamajame rašte.

18. Sutrumpintame aiškinamajame rašte viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti informaciją apie per tarpinį ataskaitinį laikotarpį atliktus apskaitinių įverčių keitimus ir klaidų taisymą, kaip nustato 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“.

19. Visos sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabos turi būti numeruojamos eilės tvarka. Sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabos numeris turi būti nurodomas prie tarpinių finansinių ataskaitų straipsnio, kurį ji paaiškina.

20. Taip pat sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabose turi būti pateikta ši informacija:

20.1. apskaitinių įverčių keitimo priežastys, pobūdis ir poveikis tarpinio ataskaitinio laikotarpio ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių rezultatams;

20.2. numatomas ar jau vykstantis (bet iki tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaigos nesibaigsiantis) viešojo sektoriaus subjekto restruktūrizavimas, numatomas veiklos nutraukimas;

20.3. neapibrėžtųjų įsipareigojimų ar neapibrėžtojo turto pokyčiai nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos;

20.4. sprendimai dėl teisinių ginčų;

20.5. reikšmingi įvykiai po paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

21. Sutrumpintame aiškinamajame rašte turi būti pateikiamas tik šių reikšmingų tarpinių finansinių ataskaitų sumų paaiškinimas:

21.1. ilgalaikio materialiojo turto verčių pagal grupes pokytis per tarpinį ataskaitinį laikotarpį pagal 12-ojo VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“ 1 priede pateiktą formą;

21.2. finansavimo sumų detalizavimas pagal 20-ojo VSAFAS 3 ir 4 prieduose pateiktas formas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį viešojo sektoriaus subjektas teikia už atitinkamos viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimą atsakingam viešojo sektoriaus subjektui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus tarpiniam ataskaitiniam laikotarpiui.

23. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys skelbiamas viešojo sektoriaus subjekto apskaitos politikoje nustatyta tvarka.

24. Pirmaisiais metais rengiant 3, 6 ir 9 mėnesių tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius pagal VSAFAS šio standarto 15.2, 17, 18, 20.1 ir 23 punktai netaikomi.

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444

Dėl kai kurių finansų ministro įsakymų, kuriais patvirtinti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, pakeitimo

 

 

part_664ab8f7387844aeae47226f7e280677_end