Įsakymas netenka galios 2024-09-01:
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-898, 2024-08-22, paskelbta TAR 2024-08-22, i. k. 2024-14740
Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2006-12-06 iki 2024-08-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 5-129, i. k. 1042070ISAKSAK-2092
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYTOJO PADĖJĖJO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO
2004 m. gruodžio 30 d. Nr. ISAK-2092
Vilnius
2. Rekomenduoju, rengiant mokyklų mokytojų padėjėjų pareigybių aprašymus, mokyklų vadovams vadovautis šiuo Mokytojo padėjėjo pavyzdiniu pareigybės aprašymu.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu
Nr. ISAK-2092
MOKYTOJO PADĖJĖJO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokytojo, dirbančio pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, padėjėjas (toliau – padėjėjas) padeda ribotų galimybių savarankiškai dalyvauti ugdyme ir popamokinėje veikloje turintiems vidutinių, didelių arba labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-150, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 25-825 (2005-02-22), i. k. 1052070ISAKISAK-150
Nr. ISAK-2254, 2006-11-30, Žin., 2006, Nr. 132-5015 (2006-12-05), i. k. 1062070ISAKSAK-2254
2. Padėjėjas dirba su mokiniu ar mokinių grupe, bendradarbiaudamas su mokytoju, auklėtoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais specialistais.
II. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PADĖJĖJUI
6. Gebėjimas dirbti su mokiniais padedant jiems įsisavinti mokomąją medžiagą, atlikti mokytojo skirtas užduotis, apsitarnauti, susitvarkyti, orientuotis aplinkoje, judėti, maitintis, naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis.
III. PADĖJĖJO FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ
8. Padeda mokiniui (mokinių grupei):
8.1. orientuotis ir judėti aplinkoje, susijusioje su ugdymu(si), mokykloje ir už jos ribų ugdomosios veiklos, pamokų, pertraukų, popamokinės veiklos, papildomo ugdymo, renginių ir išvykų metu;
8.3. įsitraukti į ugdomąją veiklą ir pagal galimybes joje dalyvauti:
9. Bendradarbiaudamas su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais su mokiniu (mokinių grupe) dirbančiais specialistais, numato ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus bei pagalbos mokiniams teikimo metodus ir juos taiko.
10. Padeda mokytojui parengti ir/ar pritaikyti mokiniui (mokinių grupei) reikalingą mokomąją medžiagą.
11. Padėjėjas atsako už kokybišką savo funkcijų vykdymą bei mokinio, mokinių grupės, kuriems teikia pagalbą, saugumą.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-150, 2005-01-31, Žin., 2005, Nr. 25-825 (2005-02-22), i. k. 1052070ISAKISAK-150
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m.gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2092 "Dėl mokytojo padėjėjo pavyzdinio pareigybės aprašymo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-2254, 2006-11-30, Žin., 2006, Nr. 132-5015 (2006-12-05), i. k. 1062070ISAKSAK-2254
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2092 "Dėl mokytojo padėjėjo pavyzdinio pareigybės aprašymo" pakeitimo