Suvestinė redakcija nuo 2003-03-06

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 112-5002, i. k. 1021100NUTA00001807

 

TAR pastaba. Įsigaliojus 2003 m. kovo 3 d. nutarimui Nr. 277 Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimas Nr. 1807 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, skirtų elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 112-5002) taikomas tik tiems pirkimams, kurie paskelbti (kvietimas paskelbtas spaudoje arba išsiųstas tiekėjams) iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 277, 2003-03-03, Žin., 2003, Nr. 23-976 (2003-03-05), i. k. 1031100NUTA00000277

Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarkos patvirtinimo

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL ĮMONIŲ, VEIKIANČIŲ ENERGETIKOS SRITYJE, ENERGIJOS AR KURO, SKIRTŲ ELEKTROS IR ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, PIRKIMŲ TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. lapkričio 19 d. Nr. 1807

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 49-1885) 1 straipsnio 5 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, skirtų elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarką (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2002 m. lapkričio 19 d. nutarimu

Nr. 1807

 

ĮMONIŲ, VEIKIANČIŲ ENERGETIKOS SRITYJE, ENERGIJOS AR KURO, SKIRTŲ ELEKTROS IR ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, PIRKIMŲ TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka reglamentuoja įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, skirtų elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus, kurių vertė per finansinius metus viršija 150 tūkst. litų.

2. Įmonės, veikiančios energetikos srityje, energijos ar kuro, skirtų elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus, kurių vertė per finansinius metus mažesnė kaip 150 tūkst. litų, ir valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė – branduolinio kuro pirkimus atlieka pagal įmonės patvirtintas taisykles, vadovaudamosi tiekėjų lygiateisiškumo, viešumo ir konkurencijos principais.

3. Pagrindinės šioje tvarkoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 49-1885) sąvokas.

4. Kitos šioje tvarkoje vartojamos sąvokos:

Energija – elektros ir šilumos energija. Energija yra laikoma preke.

Energijos ištekliai – gamtos ištekliai ir jų perdirbimo produktai, kurie naudojami energijai gaminti.

Kuras – kieto, skysto ar dujinio pavidalo energijos ištekliai ir biokuras, skirti energijai gaminti deginimo būdu.

Perkančioji organizacija – energijos ar kuro, skirtų elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus vykdanti ir veikla energetikos srityje užsiimanti valstybės ar savivaldybės įmonė; įmonė, kurioje valstybei ar savivaldybei priklauso akcijos, visuotiniame akcininkų susirinkime suteikiančios daugiau kaip 50 procentų balsų; įmonė, kuriai valstybė ar savivaldybė suteikė specialiąją ar išimtinę teisę užsiimti veikla energetikos srityje.

Prekės – energija ar kuras, taip pat su energijos ar kuro tiekimu susijusios paslaugos, jeigu tų paslaugų vertė neviršija pačių prekių vertės.

Veikla energetikos srityje – stacionarių tinklų, skirtų teikti visuomenei bendrąsias paslaugas, susijusias su elektros energijos ar šilumos gavyba, gamyba, tiekimu ar paskirstymu, eksploatavimas.

 

II. PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

5. Perkančioji organizacija energijos ar kuro pirkimams organizuoti ir jiems atlikti privalo sudaryti Viešojo pirkimo komisiją (toliau vadinama – Komisija), nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus vykdyti tas užduotis.

6. Komisija sudaroma atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 6 straipsnyje nustatytą tvarką.

7. Perkančioji organizacija pirkimų dokumentus rengia lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti parengti anglų, vokiečių, prancūzų ar rusų kalbomis.

8. Tiekėjai pasiūlymus rengia lietuvių kalba ar ta kalba (kalbomis), kurią (kurias) kvietime dalyvauti pirkimo procedūrose nurodė perkančioji organizacija.

9. Perkančiosios organizacijos ir tiekėjų pranešimai vienas kitam turi būti perduodami raštu.

10. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad pirkimo dokumentai, sprendimai ar kiti pranešimai būtų perduodami visiems tiekėjams vienodomis sąlygomis.

11. Perkančioji organizacija kiekvienu atvirojo konkurso, konkurencinių derybų ir kainų apklausos atveju kvietimus dalyvauti pirkimo procedūrose skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, o atskirais atvejais, jeigu tai tikslinga ir taip nusprendžia Komisija, – ir tarptautiniu mastu populiariame ar specialiame leidinyje.

12. Perkančioji organizacija apie savo atliekamus pirkimus, išskyrus įprastą komercinę praktiką ir pirkimus iš vienintelio šaltinio, privalo skelbti informacinius skelbimus ir „Valstybės žinių“ interneto tinklalapyje.

13. Perkančioji organizacija turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis tik tuo atveju, jeigu visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas (būdai), pasirinktas (pasirinkti) visai pirkimo vertei.

14. Perkančioji organizacija pirkimą atlieka pagal visą pirkimo vertę. Pirkimo vertė apskaičiuojama laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatytos tvarkos.

 

III. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

15. Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas. Todėl tam tikruose pirkimo etapuose ji turi teisę pareikalauti, kad tiekėjas pateiktų šios tvarkos 16 punkte nustatytus dokumentus ir informaciją.

16. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kokią teisinio statuso, finansinės būklės, ekonominę ir techninę informaciją turi pateikti tiekėjai, kad perkančioji organizacija galėtų nustatyti, ar tiekėjas atitinka jos pirkimo dokumentuose nurodytus minimalius finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus. Perkančioji organizacija iš tiekėjo gali pareikalauti tik tokios informacijos, kuri yra būtina nustatyti, ar tiekėjas atitinka finansinius, ekonominius ir techninius reikalavimus, bet ne daugiau. Reikalavimas pateikti dokumentus negali diskriminuoti tiekėjų. Perkančioji organizacija gali prašyti tiekėjų pateikti:

16.1. tiekėjų teisinį statusą patvirtinančius dokumentus;

16.2. ataskaitų išrašus ar kitus dokumentus, patvirtinančius tiekėjų veiklą (jeigu valstybės, kurioje įregistruotas tiekėjas, įstatymai nenumato, kad tokios ataskaitos ar dokumentai viešai neskelbiami). Jeigu tiekėjas negali pateikti nurodytų dokumentų, perkančioji organizacija gali priimti kitokią, jos nuomone, tinkamą informaciją;

16.3. ataskaitų išrašus ar kitus dokumentus apie tiekėjo bendrąją apyvartą ir apyvartą, susijusią su pirkimo objektu per paskutinius 3 metus ar per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą trumpiau negu 3 metus);

16.4. Valstybinio socialinio draudimo fondo informaciją apie įmonėje dirbančių darbuotojų skaičių ir sumokamas įmokas;

16.5. informaciją apie pagrindinius energijos ar kuro tiekimus ar suteiktas paslaugas, nurodant pirkėjus ir per paskutinius 3 metus ar per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos vykdytas sutartis (jeigu tiekėjas vykdė veiklą trumpiau negu 3 metus);

16.6. informaciją apie tiekėjo technines galimybes ir kitas priemones, užtikrinančias, kad jo tiekiama energija, kuras ar su tuo susijusios teikiamos paslaugos yra geros kokybės;

16.7. informaciją apie atsakingus už kokybės kontrolę specialistus arba organizacijas, neatsižvelgiant į jų pavaldumą;

16.8. oficialius kokybės kontrolės ar žinybų sertifikatus, patvirtinančius, kad kuras atitinka privalomus techninius reikalavimus;

16.9. informaciją apie tiekėjo finansinę būklę;

16.10. licencijų (leidimų), reikalingų sutarčiai vykdyti, nuorašus.

17. Perkančiosios organizacijos keliami kvalifikacijos reikalavimai, jų vertinimo kriterijai ir vertinimo procedūros išdėstomi pirkimo dokumentuose. Šie dokumentai tiekėjams turi būti pateikiami tik paskelbus šios tvarkos 11 punkte nurodytą kvietimą dalyvauti pirkimo procedūrose.

18. Visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi ir pagrįsti kvalifikacijos reikalavimai, jais negali būti pažeidžiamos tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį. Įgaliotosioms organizacijoms pareikalavus, perkančioji organizacija privalo pateikti kvalifikacijos reikalavimų pagrindimą.

19. Perkančioji organizacija negali kelti tiekėjams tokių kvalifikacijos reikalavimų, kurie dirbtinai ribotų galimą konkurenciją.

20. Perkančioji organizacija neturi teisės atmesti tiekėjų pasiūlymų dėl to, kad juos pateikė fiziniai asmenys ar bendrai veiklai susivienijusių tiekėjų grupė. Jungtinės veiklos sutartis turi būti notariškai patvirtinta.

21. Perkančioji organizacija turi atmesti tiekėjo paraišką ar pasiūlymą, jeigu Komisija nustatė, kad jis pateikė netikslius arba neišsamius kvalifikacinius duomenis, ir jeigu, perkančiajai organizacijai paprašius, tiekėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nepašalino šių trūkumų. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja tiekėją.

22. Tiekėjų kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis jiems pateiktuose pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką pateikusio tiekėjo kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie tiekėjai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka perkančiosios organizacijos reikalavimus.

23. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad užsienio tiekėjai pateiktų nustatytąja tvarka legalizuotus dokumentus, patvirtinančius jų pateiktus kvalifikacinius duomenis.

 

IV. ENERGIJOS IR KURO APRAŠYMAS

 

24. Pirkimo dokumentuose pateikiami energijos ar kuro kokybės reikalavimai ir terminologija turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės aktuose reglamentuojamus energijos ar kuro kokybės reikalavimus ir neturi sudaryti kliūčių bet kuriems tiekėjams dalyvauti pirkimuose.

25. Pageidautina, kad energijos ir kuro aprašymuose, taip pat pirkimo dokumentuose, pateiktuose energijos ar kuro reikalavimuose būtų laikomasi Lietuvos standartų, kuriais perimti tarptautiniai ar Europos standartai, nustatytos terminologijos, ženklinimo reikalavimų. Jeigu nėra Lietuvos standartų, laikomasi Lietuvos Respublikoje priimtos terminologijos, ženklinimo reikalavimų.

 

V. PIRKIMO BŪDAI IR JŲ PASIRINKIMAS

 

26. Pirkimas atliekamas šiais būdais:

26.1. atvirojo konkurso;

26.2. konkurencinių derybų;

26.3. pirkimo iš vienintelio šaltinio;

26.4. kainų apklausos.

27. Perkančioji organizacija pirkimo būdą – pirkimo iš vienintelio šaltinio ar kainų apklausos – gali pasirinkti tik esant šioje tvarkoje numatytoms sąlygoms. Visais kitais atvejais perkama atvirojo konkurso ar konkurencinių derybų būdu.

 

VI. ATVIROJO KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

28. Rengdama atvirąjį konkursą, perkančioji organizacija kviečia visus tiekėjus dalyvauti konkurse ir pateikti pasiūlymus.

29. Kvietime dalyvauti konkurse turi būti ši informacija:

29.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinė, telefono ir fakso numeriai;

29.2. energijos ar kuro rūšis, pageidaujamas kiekis, adresas, kur pirkinys turi būti atgabentas;

29.3. pageidautini arba reikalaujami energijos ar kuro tiekimo terminai;

29.4. kaip ir kur galima gauti konkurso dokumentus;

29.5. kalba (kalbos), kuria (kuriomis) rengiami konkurso dokumentai;

29.6. jeigu perkančioji organizacija už konkurso dokumentus ima užmokestį, – užmokesčio dydis ir jo mokėjimo tvarka. Šį užmokestį sudaro dokumentų kopijavimo ir jų pateikimo tiekėjams faktiškos išlaidos. Už dokumentų vertimą į užsienio kalbą gali būti imamas papildomas užmokestis, kurį sudaro vertimo išlaidos;

29.7. kam ir kada turi būti pateikti konkurso pasiūlymai.

 

KONKURSO DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

30. Perkančioji organizacija pageidaujantiems dalyvauti konkurse tiekėjams konkurso dokumentus pateikia kvietime dalyvauti konkurse nurodyta tvarka. Už konkurso dokumentus iš visų tiekėjų gali būti imamas vienodo dydžio užmokestis, kurį sudaro dokumentų rengimo, kopijavimo ir jų pateikimo tiekėjams faktiškos išlaidos. Už konkurso dokumentų vertimą į užsienio kalbą gali būti imamas papildomas užmokestis, kurį sudaro vertimo į užsienio kalbą išlaidos.

31. Perkančioji organizacija privalo pateikti konkurso dokumentus tiekėjams ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų paraiškų gavimo dienos.

32. Konkurso dokumentuose pateikiama (nurodoma):

32.1. konkurso pasiūlymų rengimo reikalavimai;

32.2. informacija, kokie kriterijai ir procedūros bus taikomi vertinant tiekėjų kvalifikaciją;

32.3. informacija, kokie tiekėjų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai turi būti pateikti;

32.4. energijos ar kuro rūšis, jos techniniai ir kokybės reikalavimai;

32.5. energijos ar kuro kiekis, tiekimo terminai, pristatymo vieta ir transportavimo sąlygos;

32.6. konkurso pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;

32.7. apmokėjimo už energiją ar kurą sąlygos ir apmokėjimo laikotarpis;

32.8. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina;

32.9. pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai;

32.10. data, iki kada turi galioti konkurso pasiūlymas;

32.11. perkančiosios organizacijos darbuotojų arba Komisijos narių, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais, vardai ir pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;

32.12. kaip, kam ir kada turi būti pateikti pasiūlymai;

32.13. kita, perkančiosios organizacijos nuomone, svarbi informacija.

 

KONKURSO DOKUMENTŲ PAAIŠKINIMAI IR PATIKSLINIMAI

 

33. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti (patikslinti) konkurso dokumentus, jeigu jis gautas ne vėliau kaip prieš 8 dienas iki konkurso pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija į gautą prašymą turi atsakyti ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo prašymo gavimo dienos.

34. Nesibaigus konkurso pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) konkurso dokumentus. Tokie paaiškinimai (patikslinimai) visiems tiekėjams, kuriems perkančioji organizacija yra pateikusi konkurso dokumentus, turi būti išsiųsti ne vėliau kaip likus 4 dienoms iki konkurso pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

35. Jeigu perkančioji organizacija konkurso dokumentus paaiškina (patikslina) arba surengia susitikimą su tiekėjais likus mažiau kaip 4 dienoms iki konkurso pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, ji privalo perkelti pasiūlymų pateikimo terminą tokiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami konkurso pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ar susitikimų protokolus.

36. Pranešimai apie kiekvieną pasiūlymų pateikimo galutinio termino nukėlimą turi būti išsiųsti visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti konkurso dokumentai, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo.

 

KONKURSO PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS

 

37. Perkančioji organizacija nustato datą ir valandą, kuri laikoma galutiniu konkurso pasiūlymų pateikimo terminu. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 15 dienų nuo kvietimo dalyvauti konkurse paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ dienos, o tais atvejais, kai skelbiama tarptautiniu mastu populiariame ar specialiame leidinyje, – 30 dienų nuo kvietimo paskelbimo šiame leidinyje dienos.

38. Tiekėjo ir jo įgalioto asmens pasirašytas konkurso pasiūlymas pateikiamas raštu užklijuotame ir antspauduotame voke. Pasiūlymai (su priedais), išskyrus pasiūlymo galiojimo užtikrinimo dokumentą, turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo parašu bei antspaudu. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimo dokumentas pateikiamas atskirai tame pačiame voke.

39. Perkančioji organizacija pateikia kiekvienam tiekėjui rašytinį patvirtinimą, kad jo pasiūlymas yra gautas, nurodydama gavimo dieną ir valandą.

40. Jeigu konkurso pasiūlymas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam tiekėjui.

41. Tiekėjas dėl to paties pirkimo objekto gali pateikti tik vieną pasiūlymą.

 

KONKURSO PASIŪLYMŲ GALIOJIMO TERMINAI, JŲ KEITIMAS IR ATŠAUKIMAS

 

42. Pasiūlymai galioja konkurso dokumentuose nurodytą laiką, kuris negali būti ilgesnis kaip 90 dienų nuo konkurso pasiūlymų pateikimo galutinio termino dienos. Sustabdžius pirkimo procedūras, šis terminas pratęsiamas pirkimo procedūrų sustabdymo laikui. Kol nesibaigė konkurso pasiūlymų galiojimo terminas, perkančioji organizacija gali prašyti, kad tiekėjai pratęstų pasiūlymų galiojimą iki šio punkto pirmajame sakinyje nustatyto termino.

43. Tiekėjai, kurie sutinka pratęsti konkurso pasiūlymų galiojimo terminą ir apie tai raštu praneša perkančiajai organizacijai, pratęsia konkurso pasiūlymų galiojimo užtikrinimo terminą arba pateikia naują konkurso pasiūlymų galiojimo užtikrinimą. Jeigu tiekėjas per 4 darbo dienas neatsako į perkančiosios organizacijos prašymą pratęsti konkurso pasiūlymų galiojimo terminą, nepratęsia konkurso pasiūlymų galiojimo užtikrinimo termino arba nepateikia naujo konkurso pasiūlymų galiojimo užtikrinimo, laikoma, kad jis atmetė prašymą pratęsti konkurso pasiūlymo galiojimo terminą ir atšaukė savo pasiūlymą.

44. Kol nepasibaigė galutinis konkurso pasiūlymų pateikimo terminas, tiekėjas gali pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą, neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, jeigu konkurso dokumentuose nenumatyta kitaip. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstami galiojančiais, jeigu perkančioji organizacija juos gavo prieš pasibaigiant galutiniam konkurso pasiūlymų pateikimo terminui.

 

VOKŲ SU KONKURSO PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS

 

45. Vokai su konkurso pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje, vykstančiame konkurso dokumentuose nurodytoje vietoje, nurodytą dieną ir valandą. Diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo galutiniu terminu. Jį pakeitus, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su konkurso pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų atstovai.

46. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių Komisijos posėdyje tiekėjų akivaizdoje.

47. Konkursui pateiktų pasiūlymų paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo Komisijos posėdyje dalyvaujantys nariai.

48. Komisija vokų atplėšimo procedūros rezultatus įformina protokolu.

49. Vokų su konkurso pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams arba jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, adresas, pasiūlyme nurodyta kaina, mokėjimo ir prekių tiekimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo terminai. Apie tai raštu informuojami ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantys pasiūlymus pateikę tiekėjai, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija.

50. Konkursui pateiktų pasiūlymų tolesnes nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras Komisija atlieka nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams.

 

KONKURSO PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS, VERTINIMAS IR PALYGINIMAS

 

51. Perkančioji organizacija gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo konkurso pasiūlymus. Tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti konkurso pasiūlymo esmę.

52. Komisija tiekėjo pateiktą konkurso pasiūlymą gali atmesti, jeigu:

52.1. konkurso pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka šioje tvarkoje ir konkurso dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų;

52.2. pateiktas konkurso pasiūlymas neatitinka konkurso dokumentuose nurodytų reikalavimų arba tiekėjas pateikė neteisingus duomenis;

52.3. visų tiekėjų buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos;

52.4. buvo pasiūlytos labai mažos kainos ir tiekėjas jų nepagrindė.

53. Konkurso pasiūlymų vertinimo kriterijai yra mažiausia pasiūlyta kaina arba ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas.

54. Perkančiosios organizacijos sudaryta Komisija vertina ir palygina tik konkurso dokumentų reikalavimus atitinkančius tiekėjų pasiūlymus. Komisija, priimdama sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi pagal konkurso dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir sąlygas įvertinti pateiktus tiekėjų pasiūlymus, atmesti konkurso dokumentuose nustatytų reikalavimų neatitinkančius pasiūlymus ir priimti sprendimą apie laimėjusį pasiūlymą.

55. Konkursas laikomas įvykusiu, jeigu buvo priimtas bent vienas pasiūlymas.

56. Pranešimas apie konkursą laimėjusį pasiūlymą išsiunčiamas visiems konkurso pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

57. Jeigu iki perkančiosios organizacijos nustatyto galutinio konkurso pasiūlymų pateikimo termino nebuvo gauta nė vieno pasiūlymo arba jeigu pasiūlymus atmetus nelieka nė vieno konkurso dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkančio pasiūlymo, konkursas laikomas neįvykusiu.

58. Tarp perkančiosios organizacijos ir tiekėjo negali būti jokių derybų dėl tiekėjo pateikto konkurso pasiūlymo turinio. Įstatymų nustatyta tvarka įrodžius neteisėtą derybų faktą, perkančioji organizacija skelbia konkursą negaliojančiu „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, o kalti asmenys traukiami atsakomybėn įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. PIRKIMO KONKURENCINIŲ DERYBŲ BŪDU ORGANIZAVIMAS

 

59. Pirkimui konkurencinių derybų būdu perkančioji organizacija šios tvarkos 11 punkte nustatyta tvarka kviečia tiekėjus pateikti pirminius pasiūlymus atrankai dalyvauti derybose.

60. Kvietime pateikti pasiūlymus turi būti šios tvarkos 29 punkte nurodyta informacija. Pasiūlymai pateikiami, vokai atplėšiami, pasiūlymų galiojimas užtikrinamas pagal šios tvarkos VI skyriaus nuostatas, kiek jos neprieštarauja šio skyriaus nuostatoms.

61. Pirminių pasiūlymų pateikimo terminas, kurį nustato perkančioji organizacija, negali būti trumpesnis kaip 10 dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos, o tais atvejais, kai apie konkurencinių derybų rengimą skelbiama tarptautiniu mastu populiariame arba specialiame leidinyje, – negali būti trumpesnis kaip 15 dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos.

62. Komisija, įvertinusi pagal kvietime nustatytus kriterijus tiekėjų pirminiuose pasiūlymuose nurodytus kvalifikacinius duomenis ir siūlomas pirkimo sąlygas, atrenka ne mažiau kaip 3 tiekėjus, kuriuos pakvies derėtis. Jeigu gauta tik 1 arba 2 pirminiai pasiūlymai, Komisija kviečia derėtis šį (šiuos) pasiūlymą (pasiūlymus) pateikusius tiekėjus.

63. Raštiškame kvietime derėtis, kuris išsiunčiamas tiekėjams, turi būti pateikiama informacija apie derybų laiką, vietą ir siūlomą derybų kalbą.

64. Komisija turi teisę derėtis su tiekėju dėl pasiūlymų turinio.

65. Vykdant derybas, turi būti laikomasi šių sąlygų:

65.1. šalys niekam neturi atskleisti jokios techninės, komercinės ar su kainomis susijusios informacijos;

65.2. visiems Komisijos atrinktiems tiekėjams derybose turi būti taikomi vienodi reikalavimai;

65.3. derybos turi būti protokoluojamos. Derybų protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir derybose dalyvavę nariai.

66. Pranešimas apie laimėjusį pasiūlymą išsiunčiamas visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo apie laimėjusį pasiūlymą priėmimo dienos.

67. Perkančioji organizacija pirkimo sutartį sudaro su tuo tiekėju, kurio pasiūlymas Komisijos sprendimu pripažįstamas laimėjusiu.

 

VIII. PIRKIMO IŠ VIENINTELIO ŠALTINIO ORGANIZAVIMAS

 

68. Perkančioji organizacija gali nusipirkti kurą, pakvietusi pateikti pasiūlymą vienintelį tiekėją, su kuriuo perkančioji organizacija gali derėtis dėl pasiūlymo turinio, kainos ir sutarties sąlygų.

69. Pirkimas iš vienintelio šaltinio galimas, jeigu:

69.1. kurą gali patiekti tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, kuris turi išimtines teises tiekti šios rūšies kurą, ir nėra kitos alternatyvos;

69.2. dėl ypatingų įvykių, kurių nebuvo galima numatyti, skubiai prireikia energijos ar kuro, todėl neįmanoma arba netikslinga rengti konkurso ar taikyti kitų pirkimo būdų ir procedūrų;

69.3. kuras tiekiamas eksperimentinio deginimo tikslais;

69.4. atvirasis konkursas ar konkurencinės derybos neįvyko, nes nebuvo gauta nė vieno pasiūlymo. Šiuo atveju negali būti iš esmės keičiamos pirkimo konkurse ar konkurencinėse derybose skelbtos sąlygos;

69.5. energija ar kuras perkami tiesiogiai iš gamyklos gamintojos;

69.6. perkančioji organizacija pagal ankstesnę sutartį, sudarytą po atvirojo konkurso, konkurencinių derybų, iš kurio nors tiekėjo pirko energiją ar kurą ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, iš esmės nekeičiant energijos ar kuro kainos ir kitų sąlygų, taip pat jeigu visų papildomų pirkimų vertė ne didesnė kaip 50 procentų pagrindinės sutarties vertės ir apie papildomą pirkimą buvo paskelbta perkant energiją ar kurą atvirojo konkurso ar konkurencinių derybų būdu;

69.7. perkamas į valstybės atsargas sukauptas kuras iš valstybės įmonės, kurią Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija paskyrė kaupti valstybės atsargas.

70. Komisija, nustačiusi, kad tiekėjo pasiūlymas atitinka perkančiosios organizacijos sąlygas, o kaina yra pagrįsta ir priimtina, priima sprendimą sudaryti pirkimo sutartį su šiuo tiekėju.

 

IX. PIRKIMO KAINŲ APKLAUSOS BŪDU ORGANIZAVIMAS

 

71. Pirkimas kainų apklausos būdu gali būti atliekamas tik esant visoms šioms sąlygoms:

71.1. perkančiajai organizacijai energijos ar kuro pasiūla rinkoje yra konkurencinė;

71.2. pirkimo vertė per finansinius metus neviršija 500 tūkst. litų;

71.3. energijos ar kuro vertinimo kriterijus yra tik kaina.

72. Perkančioji organizacija šios tvarkos 11 punkte nustatyta tvarka kviečia ne mažiau kaip 5 tiekėjus dalyvauti kainų apklausoje.

73. Kvietime dalyvauti kainų apklausoje turi būti pateikiama informacija, nurodyta šioje tvarkoje 29 punkte.

74. Pasiūlymų dalyvauti kainų apklausoje pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 10 dienų nuo kvietimo dalyvauti pateikimo dienos.

75. Kiekvienam tiekėjui leidžiama pateikti ne daugiau kaip vieną įkainojimo pasiūlymą. Pasiūlytos kainos negalima keisti. Pasiūlymai pateikiami, vokai atplėšiami, pasiūlymų galiojimas užtikrinamas pagal šios tvarkos VI skyriaus nuostatas, kiek jos neprieštarauja šio skyriaus nuostatoms.

76. Komisija nustato mažiausią kainą pasiūliusį tiekėją, pripažįsta pasiūlymą laimėjusiu ir parengia pirkimo sutarties projektą. Perkančioji organizacija su šiuo tiekėju sudaro pirkimo sutartį.

77. Pranešimas apie laimėjusį pasiūlymą išsiunčiamas visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

78. Jeigu iki perkančiosios organizacijos nustatyto pasiūlymų pateikimo termino buvo gauta mažiau kaip du pasiūlymai arba šios tvarkos 52 punkte nustatyta tvarka atmetus pasiūlymus nelieka nė vieno pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkančio pasiūlymo, kainų apklausa laikoma neįvykusia ir apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčiamas pranešimas pasiūlymus pateikusiems tiekėjams.

 

X. PIRKIMO SUTARTIES SUDARYMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

79. Pirkimo sutartis sudaroma ir nutraukiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir šia tvarka.

80. Perkančioji organizacija iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti bet kurias pirkimo procedūras, jeigu atsiranda aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia pranešimus apie tai pasiūlymus pateikusiems tiekėjams.

81. Perkančioji organizacija privalo sudaryti pirkimo sutartį su tuo tiekėju, kurio pasiūlymą Komisija pripažįsta laimėjusiu. Pasiūlymą pateikusiam tiekėjui raštu pranešama, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, ir nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutartį.

82. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties, arba atsisako sudaryti sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas Komisijos sprendimu pripažintas pirmu po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

83. Sudarant pirkimo sutartį, negali būti didinama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ar keičiamas jos nustatymo būdas, pasiūlymo turinys, sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai.

84. Sudarius pirkimo sutartį, perkančioji organizacija kitiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia pranešimus apie pirkimo sutarties sudarymą. Pranešime nurodoma, su kuo pasirašyta pirkimo sutartis, pirkimo objektas ir sutartyje nurodyta kaina.

85. Draudžiama didinti pirkimo kainą ar keisti jos nustatymo būdą per visą pirkimo sutarties galiojimo laiką, taip pat keisti privalomas konkurso metu nustatytas sudarytos pirkimo sutarties sąlygas, išskyrus tuo atvejus, kai energijos ar kuro pirkimo kainai įtaką daro pasikeitę mokesčiai arba kai energijos ar kuro rinkos kainos pokytis yra mažesnis kaip 10 procentų ir to nebuvo galima numatyti sudarant pirkimo sutartį. Šiais atvejais sprendimą priima perkančioji organizacija.

86. Perkančioji organizacija energijos ar kuro pirkimo kainą taip pat gali didinti atsižvelgdama į kainos indeksavimą dėl infliacijos antraisiais ir vėlesniais metais, kai energijos ar kuro pirkimo sutartis sudaryta ilgesniam kaip 1 metų laikotarpiui.

 

XI. PIRKIMO PROCEDŪRŲ ATASKAITA

 

87. Komisija iki pirkimo sutarties sudarymo arba pasibaigus pirkimų procedūroms pateikia perkančiosios organizacijos vadovui ataskaitą, kurioje nurodoma:

87.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinė, telefono numeris;

87.2. trumpas pirkimo objekto aprašymas ir pirkimo kaina;

87.3. pasiūlymus pateikusių tiekėjų pavadinimai ir adresai;

87.4. kiekvieno pasiūlymo kaina;

87.5. pasiūlymų vertinimo ir palyginimo aprašymas, Komisijos išvados dėl laimėjusio pasiūlymo, pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir motyvai, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pasirinktas;

87.6. jeigu buvo atmesti pasiūlymai, – atmetimo priežastys.

88. Šios tvarkos 87.2 ir 87.3 punktuose nurodyta informacija teikiama kiekvienam jos paprašiusiam asmeniui.

89. Šios tvarkos 87.4–87.6 punktuose nurodyta informacija teikiama jos paprašiusiems pirkimo procedūrose dalyvavusiems tiekėjams.

90. Perkančioji organizacija ir Komisija neturi teisės atskleisti informacijos, susijusios su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

91. Įvykdytos pirkimo sutartys, protokolai, kiti su pirkimu susiję dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

92. Jeigu perkančioji organizacija nevykdo šios tvarkos ir kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų ar pažeidžia tiekėjo teises, tiekėjas turi teisę įstatymų nustatyta tvarka kreiptis į teismą ir išieškoti padarytus nuostolius.

93. Jeigu tiekėjas perkančiajai organizacijai pateikia suklastotus dokumentus ar neteisingus duomenis arba nevykdo šios tvarkos ir kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų, perkančioji organizacija įstatymų nustatyta tvarka gali kreiptis į teismą ir išieškoti iš tiekėjo padarytus nuostolius.

94. Perkančiosios organizacijos vadovai ar kiti įgalioti asmenys (Komisijos nariai ir ekspertai), pažeidę šią tvarką, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 277, 2003-03-03, Žin., 2003, Nr. 23-976 (2003-03-05), i. k. 1031100NUTA00000277

Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarkos patvirtinimo