Suvestinė redakcija nuo 2023-12-05

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-04-05, i. k. 2019-05667

 

Nauja redakcija nuo 2023-12-05:

Nr. V-664, 2023-12-04, paskelbta TAR 2023-12-04, i. k. 2023-23429

 

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

Įsakymas

DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS MOKSLO IR SKLAIDOS PROJEKTŲ KONKURSINIO FINANSAVIMO BENDRŲJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. balandžio 4 d. Nr. V-176

Vilnius

 

 

1. T v i r t i n u  pridedamas Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrąsias taisykles (toliau – Taisyklės).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1Taisyklių nuostatos taikomos projektams, finansuojamiems iš Lietuvos mokslo tarybai (toliau – Taryba) skirtų valstybės biudžeto lėšų, jei kituose Tarybos administruojamų programų ar priemonių įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose ar kvietimuose teikti paraiškas nenurodyta kitaip;

2.2. Taisyklių nuostatos galioja kvietimams teikti paraiškas, skelbiamiems po šio įsakymo įsigaliojimo dienos;

2.3. Iki šio įsakymo įsigaliojimo paskelbtiems ir nepasibaigusiems kvietimams teikti paraiškas įsakymu patvirtintų Taisyklių nuostatos įsigalioja pasirašant šių kvietimų konkursus laimėjusių projektų finansavimo sutartis (toliau – sutartis);

2.4. Pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo pasirašytas sutartis įgyvendinamiems projektams įsakymu patvirtintų Taisyklių nuostatos taikomos nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Pirmininko pavaduotojas,                                                                                  Ričardas Rotomskis

pavaduojantis pirmininką

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2019 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-176

(Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2023 m. gruodžio 4 d. įsakymo Nr. V-664

redakcija)

 

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS MOKSLO IR SKLAIDOS PROJEKTŲ KONKURSINIO FINANSAVIMO BENDROSIOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrosios taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos mokslo tarybos (toliau – Taryba) administruojamų valstybės biudžeto lėšų skyrimo mokslo ir sklaidos projektams (toliau kartu – projektas) finansuoti, šių projektų administravimo bei įgyvendinimo tvarką. Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek neprieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – švietimo, mokslo ir sporto ministras) patvirtintų programų, tarptautinių programų ar susitarimų ir kvietimų teikti paraiškas nuostatoms.

2Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1apeliacija – apelianto motyvuotas rašytinis kreipimasis į Tarybą esant bent vienam iš Taisyklių 40 punkte nurodytų pagrindų;

2.2apeliantas – vykdančioji institucija kartu su projekto vadovu, teikiantys apeliaciją;

2.3dvišalė komisija – dvišalio bendradarbiavimo programos komisija, atsakinga už programos koordinavimą ir priimanti sprendimus dėl jos įgyvendinimo. Dvišalės komisijos Lietuvos atstovus tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

2.4dvišalis (trišalis) komitetas – dvišalio (trišalio) bendradarbiavimo programos komitetas, atsakingas už programos koordinavimą, priimantis sprendimus dėl jos įgyvendinimo ir administruojantis bendras lėšas. Dvišalio (trišalio) komiteto Lietuvos atstovus tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

2.5konkursinė prioritetinių mokslinių tyrimų programa – programa, kuria, sutelkus turimą intelektinį šalies potencialą, sprendžiama valstybei ir visuomenei strategiškai svarbi problema, darysianti poveikį šalies ir mokslo raidai, ir kurios tikslas yra naujos mokslo žinios ir intelektiniai produktai, nauja mokslinių tyrimų infrastruktūra, tyrėjų kompetencijos didinimas;

2.6mokslo projektas – visuma mokslinių tyrimų, jų rezultatų sklaidos bei kitų susijusių veiklų ir organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojų grupė (arba vienas mokslininkas) atlieka numatytiems moksliniams uždaviniams išspręsti; tarptautinių programų atveju mokslo projektu laikoma tarptautinio projekto dalis, kurią įgyvendina projekto vykdytojai iš Lietuvos;

2.7nepagrindinis projekto vykdytojas – asmuo, kuris atlieka jam paskirtą darbą projekto tikslams pasiekti ir taip prisideda prie projekto įgyvendinimo;

2.8pagrindinis projekto vykdytojas – asmuo, kuris atlieka esminius projekto darbus, paprastai trunkančius visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, ir kurio kompetencija svarbi vertinant paraišką; pagrindiniu projekto vykdytoju laikomas ir projekto vadovas;

2.9paraiška – dokumentas, kurį Tarybai ar kitai tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai pateikia vykdančioji institucija, projekto vadovas ir kiti pagrindiniai projekto vykdytojai, siekdami gauti finansavimą projektui vykdyti;

2.10paskirtinė programa – programa, kuria sprendžiama Lietuvos valstybei ir visuomenei svarbi problema, darysianti poveikį šalies ir (ar) mokslo raidai, ir kurios tikslai gali apimti naujų mokslo žinių ir intelektinių produktų, naujos mokslinių tyrimų infrastruktūros sukūrimą, tyrėjų kompetencijos didinimą, mokslo ir verslo, taip pat tarptautinio bendradarbiavimo stiprinimą;

 

2.11projekto partneris – viešasis arba privatusis juridinis asmuo, kartu su vykdančiąja institucija sudarantis projekto vykdytojams sąlygas projektui įgyvendinti;

2.12projekto vadovas – mokslininkas, kuris kartu su projekto vykdytojais įgyvendina projektą ir vadovauja jo įgyvendinimui, arba mokslininkas, kuris projektą įgyvendina vienas pats;

2.13projekto vykdytojas – pagrindinis projekto vykdytojas ir (arba) nepagrindinis projekto vykdytojas, nurodyti Taisyklių 2.7 ir 2.8 papunkčiuose;

2.14Rekomendacijos – Rekomendacijos mokslo ir studijų institucijoms dėl akademinės etikos kodeksų rengimo, priėmimo ir įgyvendinimo, patvirtintos Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus (toliau – Kontrolierius) 2020 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. V-38 „Dėl Rekomendacijų mokslo ir studijų institucijoms dėl akademinės etikos kodeksų rengimo, priėmimo ir įgyvendinimo tvirtinimo“;

2.15sklaidos projektas – visuma veiklų ir veiksmų, kuriuos per numatytą laiką atlieka projekto vykdytojai (arba vienas mokslininkas), kad būtų išspręsti projekto uždaviniai, skleidžiami ir skelbiami jau atliktų mokslinių tyrimų rezultatai;

2.16tarptautinė programa – ES ir šalių narių bendros iniciatyvos, skirtos finansuoti tarptautines mokslinių tyrimų ir inovacijų veiklas (pavyzdžiui, Europos partnerystės); pagal tarptautinę sutartį (susitarimą) vykdoma dvišalio (trišalio) bendradarbiavimo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros srityje programa, kurią įgyvendinant dalyvauja Taryba; pagal Tarybos ir užsienio šalies institucijos dvišalio bendradarbiavimo mokslinių tyrimų srityje susitarimą įgyvendinama iniciatyva; COST programa;

2.17tarptautinis projektas – projektas, atrinktas pagal tarptautinės programos taisykles, vykdančiosios institucijos (projekto partnerio) įgyvendinamas kartu su projekto vykdytojais ir tarptautinio projekto partneriais;

2.18tarptautinio projekto partneris – tarptautinį projektą įgyvendinantis viešasis arba privatusis juridinis asmuo iš tarptautinėje programoje dalyvaujančios užsienio šalies;

2.19vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija, kuri yra įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą ir sudaro projekto vykdytojams (-ui) sąlygas projektą įgyvendinti, teisės aktų nustatyta tvarka administruoja projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas, taip pat atstovauja projekto partneriams (jei jų yra). Vykdančioji institucija, jei tai nurodyta kvietime teikti paraiškas, gali būti ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme paminėta mokslo (-ų) akademija, nacionalinė ar valstybinės reikšmės biblioteka, valstybės archyvas, nacionalinis muziejus, valstybinė sveikatos priežiūros įstaiga;

2.20vykdymo grupėTarybos pirmininko patvirtinta mokslininkų ir kitų tyrėjų, praktikų, viešojo sektoriaus atstovų grupė, kuri koordinuoja konkursinę prioritetinių mokslinių tyrimų programą ar Valstybinę lituanistinių tyrimų ir sklaidos 2016–2024 metų programą (toliau – Lituanistikos programa) ir atsako už tai, kad būtų pasiekti programos tikslai bei įgyvendinti jos uždaviniai.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTO VYKDYTOJAMS IR PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI PROJEKTO VYKDYTOJAMS

 

3. Paraišką gali teikti vykdančioji institucija kartu su projekto vykdytojais (-u)  ir, jei tai būtina projektui vykdyti, projekto partneriu (-iais) ir (arba) tarptautinio projekto partneriu (-iais).

4. Asmuo gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką kaip projekto vadovas ar kitas pagrindinis projekto vykdytojas, jei kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip.

5. Asmuo kaip projekto vadovas ar kitas pagrindinis projekto vykdytojas gali teikti paraiškas pagal kelis lygiagrečiai vykstančius kvietimus. Tarybos pirmininkui priėmus Taisyklių 32 punkte nurodytus sprendimus ir asmens teiktas paraiškas įtraukus į daugiau nei vieno Taisyklių 7 punkte nurodytų Tarybos administruojamų programų ar priemonių kvietimo finansuojamų projektų sąrašus, projekto vadovas pasirenka, kuris projektas (-ai) bus įgyvendinamas (-i), laikantis Taisyklių 7 punkte nurodytų reikalavimų pagrindiniams projekto vykdytojams (įskaitant projekto vadovą). Pasirinkimas laikomas baigtu pasirašius projekto finansavimo sutartį (toliau – sutartis) ir po sutarties pasirašymo dienos nebegalimas dėl kitų teiktų paraiškų, įtrauktų į finansuojamų projektų sąrašus.

6. Asmuo gali teikti paraišką, jei paskutinę kvietimo teikti paraiškas dieną jam nėra taikomi Taisyklių 44.2 papunktyje ir 76–80 punktuose nurodyti apribojimai svarstyti paraiškas.

7. Teikdamas paraišką asmuo turi atsižvelgti į tai, kad nuo paraiškoje nurodytos projekto įgyvendinimo pradžios iki projekto įgyvendinimo pabaigos jis gali būti ne daugiau kaip dviejų Tarybos finansuojamų projektų pagrindinis vykdytojas ir vieno iš jų vadovas. Tai apima toliau nurodytas Tarybos administruojamas programas ir priemones:

7.1. konkursinė prioritetinių mokslinių tyrimų programa;

7.2. Lituanistikos programos mokslo projektai;

7.3. paskirtinė programa;

7.4. mokslininkų grupių projektai.

8. Projekto vykdytojas (-ai) su vykdančiąja institucija arba projekto partneriu (-iais) turi sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartį (-is) ar jos esmę atitinkančią sutartį (-is), laikydamiesi šių reikalavimų:

8.1. projekto vykdytojai turi būti įdarbinti į tas pareigybes, kurių kvalifikacinius reikalavimus, nustatytus vykdančiosios institucijos ar projekto partnerio (-ių), jie atitinka;

8.2. kiekvieno pagrindinio projekto vykdytojo darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais;

8.3. projekto vykdytojams nustatytas darbo užmokestis turi būti apskaičiuotas neviršijant Tarybos pirmininko patvirtinto didžiausio leistino pareigybės valandinio atlygio;

8.4. projekto vadovas turi būti įdarbintas vykdančiojoje institucijoje.

9. Taisyklių 8 punkte išdėstytos nuostatos taikomos, jei darbo užmokestis, socialinio draudimo ir kitos įmokos laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis ir jei kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

10. Projekto išlaidos:

10.1. tiesioginės išlaidos – projekto tikslui pasiekti, uždaviniams išspręsti būtinos išlaidos;

10.2. netiesioginės išlaidos – su projekto administravimu vykdančiojoje ir projekto partnerio (- ių) institucijose susijusios išlaidos.

11. Galimos šios tiesioginių išlaidų rūšys (jei tarptautinės programos dokumentuose ar kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip):

11.1. projekto vykdytojų darbo užmokestis, socialinio draudimo ir kitos įmokos;

11.2. išlaidos prekėms ir paslaugoms įsigyti (įskaitant išlaidas autoriniams darbams ir išlaidas komandiruotėms);

11.3. išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti.

12. Netiesioginės projekto išlaidos negali viršyti 20 proc. projekto tiesioginių išlaidų, jei kituose Tarybos finansuojamų programų ar priemonių įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose, tarptautinės programos dokumentuose ar kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip.

13. Įgyvendinant projektą patirtos išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti, jei jos yra:

13.1. realios ir pagrįstos finansiniais, išlaidų pagrindimo bei jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais;

13.2. patirtos vykdančiosios institucijos arba projekto partnerio (-ių) iš Lietuvos;

13.3. patirtos per sutartyje nurodytą projekto įgyvendinimo laikotarpį;

13.4. skirtos tik projekto tikslams įgyvendinti ir numatytiems rezultatams pasiekti, yra būtinos ir atitinka ekonomiškumo bei efektyvumo principus;

13.5. apskaitytos vykdančiosios institucijos arba projekto partnerio (-ių), vadovaujantis teisės aktuose nustatytais reikalavimais ir vidaus taisyklėmis;

13.6. patirtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, jeigu vykdančioji institucija ir (ar) projekto partneris laikomi perkančiosiomis organizacijomis pagal šį įstatymą;

13.7. atitinkančios Taisyklių 11 punkte nurodytas tiesioginių išlaidų rūšis, Taisyklių 10.2 papunktyje nurodytus reikalavimus netiesioginėms išlaidoms bei kitus reikalavimus, nurodytus sutartyje;

13.8. pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), susijęs su iš projektui finansuoti skirtų lėšų pirktomis prekėmis ar paslaugomis. Projekto lėšomis apmokėtas PVM negali būti įtrauktas į PVM ataskaitą ir į PVM deklaraciją.

14. Netinkamos finansuoti projekto įgyvendinimo išlaidos:

14.1. nuostoliai dėl užsienio valiutų kursų svyravimo ir valiutos keitimo komisiniai mokesčiai;

14.2. skolos palūkanos, žemės ar nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

14.3. baudos, delspinigiai ir bylinėjimosi išlaidos;

14.4. nepiniginis įnašas;

14.5. projekto vykdytojams (išskyrus projekto vadovą) išmokėtos tiesioginių išlaidų lėšos už projekto administravimą;

14.6. projekto vykdytojams išmokėtos lėšos pagal paslaugų ir (arba) autorines sutartis;

14.7. išlaidos pagal paslaugų ir (arba) autorines sutartis, jei jos sudarytos pagrindiniams projekto įgyvendinimo darbams, kuriuos, siekdami projekto tikslų, numatytų rezultatų ir projekto produkcijos sukūrimo, turi atlikti patys projekto vykdytojai;

14.8. ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos, kurias patyrė vykdančioji institucija ar projekto partneris (-iai), kurie nėra Lietuvos valstybinė institucija;

14.9. deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos, susijusios su kitais vykdančiojoje ir (ar) partnerio (-ių) institucijoje (-ose) vykdomais projektais ar sutartimis;

14.10. išlaidos mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatų (produkcijos) moksliniam recenzavimui.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ KONKURSAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

15. Paraiškos teikiamos pagal kvietimus, kuriuos skelbia Taryba arba kita tarptautinės programos kvietimą administruojanti institucija.

16. Taryba kvietimą teikti paraiškas arba informaciją apie paskelbtą tarptautinės programos kvietimą teikti paraiškas skelbia Tarybos interneto svetainėje.

17. Kvietime teikti paraiškas nurodomos paraiškų teikimo bendrosios nuostatos, nustatytos Taisyklėse, ir Tarybos pirmininko įsakymu patvirtinti specialieji konkretaus kvietimo (konkurso) reikalavimai, taip pat kita informacija.

18. Paraiškos teikiamos lietuvių kalba Tarybos elektroninėje sistemoje, jei tarptautinės programos dokumentuose ar kvietime teikti paraiškas nenurodyta kitaip.

19. Kartu su paraiška teikiami privalomi papildomi dokumentai, nurodyti kvietime teikti paraiškas. Paraiškos ir, jei reikia, privalomų papildomų dokumentų formos tvirtinamos Tarybos pirmininko įsakymu.

20. Jei kvietimą teikti paraiškas skelbia tarptautinės programos kvietimą administruojanti institucija, paraiškos rengiamos ir teikiamos pagal tarptautinės programos taisykles ir kvietime nurodytus reikalavimus. Skelbdama informaciją apie tarptautinės programos kvietimą, Taryba gali nustatyti papildomų reikalavimų projekto vykdytojams.

21. Pasibaigus nustatytam paraiškų pateikimo terminui, paraiškos nebepriimamos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

22. Pasibaigus paraiškų pateikimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

23. Administracinę patikrą vykdo Tarybos administracija, jei tarptautinės programos dokumentuose nenurodyta kitaip. Administracinei patikrai atlikti gali būti pasitelkti ekspertai. Per administracinę patikrą tikrinama, ar pateiktos paraiškos atitinka Taisyklių ir (ar) tarptautinės programos bei kvietime nurodytus reikalavimus. Nustačius, kad paraiškoje ar privalomuose papildomuose dokumentuose esama nurodytų reikalavimų neesminių neatitikimų, projekto vadovui gali būti suteikiama galimybė juos pašalinti per dvi darbo dienas, einančias po pranešimo išsiuntimo Tarybos elektroninėje sistemoje ar paraiškoje nurodytu projekto vadovo elektroninio pašto adresu dienos. Neesminiai neatitikimai yra nepateikti arba klaidingai pateikti paraiškos priedai ar privalomi papildomi dokumentai, nurodyti kvietime.

24. Atliekant tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai pateiktos paraiškos administracinę patikrą ir nustačius, kad trūksta informacijos ar duomenų, Tarybos administracija turi teisę prašyti, kad projekto vadovas paaiškintų, papildytų ar patikslintų paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą, per kurį tai turi būti padaryta. Jei projekto vadovas informacijos laiku nepateikia arba pateikia ne visą prašomą, paraiškos administracinė patikra atliekama pagal pateiktą informaciją.

25. Projekto priskyrimo paraiškų grupei (konkursui, uždaviniui, priemonei ir pan.), jo pagrindimo, veiklų apibūdinimo, išlaidų sąmatos taisyti neleidžiama.

26. Administracinės patikros rezultatai įforminami Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažyma ir tvirtinami Tarybos pirmininko įsakymu.

27. Apie Tarybai pateiktos paraiškos administracinės patikros rezultatus paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ar pranešimu Tarybos elektroninėje sistemoje informuojami vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

28. Tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai pateiktų paraiškų administracinės patikros rezultatus Taryba teikia tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai.

29. Ekspertiniam vertinimui teikiamos tik administracinės patikros reikalavimus atitikusios paraiškos.

30. Atsižvelgus į ekspertiniam vertinimui teikiamų paraiškų skaičių, jos gali būti suskirstytos į paraiškų grupes pagal programos uždavinius, projektų mokslo (meno) kryptis, tematikas ar pan. Paraiškų grupes, įvertinęs Tarybos Humanitarinių ir socialinių mokslų bei Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetų (toliau – Komitetas) siūlymus, tvirtina Tarybos pirmininkas, patvirtintos paraiškų grupės paskelbiamos iki paraiškų ekspertinio vertinimo pradžios, pateikiant Taisyklių 38.2 papunktyje nurodytą informaciją.

31. Tarybai pateiktų paraiškų ekspertinį vertinimą atlieka ekspertų komisijos, kurios sudaromos ir savo darbą organizuoja pagal Tarybos pirmininko patvirtintas ekspertų veiklos bendrąsias taisykles bei ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą ir (ar) atitinkamos tarptautinės programos nuostatas. Ekspertinio vertinimo tvarkos aprašas taikomas tiek, kiek tai neprieštarauja atitinkamos tarptautinės programos nuostatoms.

32. Pasibaigus Tarybai pateiktų paraiškų ekspertiniam vertinimui:

32.1. jei kvietime nurodyta kvietimo aprėptis viršija 1 mln. eurų, taip pat tais atvejais, kai vykdymo grupė koordinuoja Tarybos administruojamos programos ar priemonės įgyvendinimą:

32.1.1. Komitetas, įvertinęs ekspertų komisijos pateiktą finansuotinų projektų sąrašą (vykdymo grupės pateiktą siūlomų finansuoti projektų sąrašą), kitos tarptautinės programos kvietimą administruojančios institucijos vertinimo rezultatus bei turimas lėšas, parengia siūlymą Tarybos pirmininkui arba dvišaliam (trišaliam) komitetui, dvišalei komisijai ar kitai tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai dėl finansuojamų projektų, nurodydamas kiekvieno projekto įgyvendinimui siūlomas skirti lėšas. Komitetas gali parengti siūlymą ir dėl galimų finansuoti (toliau – rezerviniai) projektų sąrašo, kuriame rezerviniai projektai išdėstomi pirmumo tvarka. Siūlymai dėl finansuojamų ir rezervinių projektų rengiami laikantis ekspertų komisijos sudarytos finansuotinų projektų pirmumo eilės;

32.1.2. Tarybos pirmininkas, įvertinęs Komiteto parengtą (-us) siūlymą (-us) ir (arba) pagal tarptautinės programos taisykles priimtą sprendimą, tvirtina kvietimo teikti paraiškas rezultatus: finansuojamų, nefinansuojamų ir, jei sudaromas, rezervinių, projektų sąrašus. Prieš tvirtindamas finansuojamų projektų sąrašą, Tarybos pirmininkas motyvuotai gali jį grąžinti Komitetui, prašydamas dar kartą įvertinti projektams įgyvendinti siūlomų skirti lėšų dydį;

32.2. jei kvietime nurodyta kvietimo aprėptis yra mažesnė ar lygi 1 mln. eurų (išskyrus atvejį, kai vykdymo grupė koordinuoja Tarybos administruojamos programos ar priemonės įgyvendinimą – tokiu atveju taikoma Taisyklių 32.1 papunkčio nuostata), Tarybos pirmininkas, įvertinęs ekspertų komisijos pateiktą finansuotinų projektų sąrašą (laikydamasis jame nurodytos projektų pirmumo eilės), kitos tarptautinės programos kvietimą administruojančios institucijos vertinimo rezultatus ir (arba) pagal tarptautinės programos taisykles priimtą sprendimą bei turimas lėšas, tvirtina kvietimo teikti paraiškas rezultatus: finansuojamų ir nefinansuojamų projektų sąrašus ir, jei sudaromas, rezervinių projektų, išdėstytų pirmumo tvarka, sąrašą.

33. Tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai pateiktų paraiškų ekspertinį vertinimą pagal atitinkamos tarptautinės programos nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką organizuoja tarptautinės programos kvietimą administruojanti institucija. Komitetas turi teisę administracinės patikros metu atlikti tarptautinės programos kvietimą administruojančiai institucijai pateiktų paraiškų biudžeto tinkamumo finansuoti vertinimą.

34. Jei ekspertinį vertinimą organizuoja tarptautinės programos kvietimą administruojanti institucija, Tarybos pirmininkas, įvertinęs pagal tarptautinės programos taisykles priimtą sprendimą bei turimas lėšas ir atsižvelgęs į Komiteto atliktą Taisyklių 33 punkte nurodytą vertinimą, tvirtina kvietimo teikti paraiškas rezultatus: finansuojamų ir nefinansuojamų projektų sąrašus ir, jei sudaromas, rezervinių projektų, išdėstytų pirmumo tvarka, sąrašą.

35. Apie Tarybos pirmininko sprendimą dėl paraiškos įvertinimo rezultatų paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ar pranešimu Tarybos elektroninėje sistemoje informuojami vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

36. Į rezervinių projektų sąrašą įrašyti projektai gali būti finansuojami atsiradus lėšų. Sprendimą finansuoti projektą (-us) iš rezervinių projektų sąrašo priima Tarybos pirmininkas, nurodydamas kiekvienam projektui įgyvendinti skiriamas lėšas.

37. Rezervinių projektų sąrašas galioja iki jį tvirtinant nustatyto termino pabaigos. Projekto įtraukimas į rezervinių projektų sąrašą neapriboja projekto vykdytojų galimybių dalyvauti kituose Tarybos skelbiamuose kvietimuose.

38. Taryba skelbia:

38.1. duomenis apie gautas paraiškas (nurodant kvietimą, paraiškos registracijos numerį, vykdančiąją instituciją ir projekto partnerius, paraiškos mokslo sritį ir kryptį, prašomas lėšas projektui vykdyti);

38.2. paraiškų suskirstymą į paraiškų grupes ekspertiniam vertinimui atlikti (nurodant kvietimą, paraiškų grupės pavadinimą (kodą), paraiškos registracijos numerį);

38.3. paraiškų ekspertinio vertinimo rezultatus (nurodant kvietimą, paraiškų grupės pavadinimą (kodą), paraiškos registracijos numerį, paraiškai skirtą galutinę įverčių sumą; finansuotinų projektų informaciją pateikiant pagal ekspertų komisijos sudarytą pirmumo eilę);

38.4. finansuojamų projektų sąrašą (nurodant kvietimą, paraiškos registracijos ar sutarties numerius, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją ir projekto partnerius, projekto pavadinimą ir anotaciją, projekto mokslo sritį ir kryptį, projekto vykdymo laikotarpį, projektui vykdyti skirtas lėšas);

38.5. rezervinių projektų sąrašą (nurodant paraiškos registracijos numerį, vykdančiąją instituciją).

 

IV SKYRIUS

APELIACIJŲ TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

39. Apeliaciją apeliantas gali pateikti ne vėliau kaip per tris darbo dienas, einančias po pranešimo apie Tarybos pirmininko sprendimą dėl paraiškos administracinės patikros arba paraiškos ar ataskaitos ekspertinio įvertinimo išsiuntimo dienos.

40. Apeliacija nagrinėjama, jei apeliantas pagrindžia vieną iš šių aplinkybių:

40.1. administracinės patikros ar ekspertinio vertinimo metu padaryta faktinių klaidų, kurios galėjo turėti lemiamą įtaką paraiškos ar ataskaitos įvertinimui;

40.2. administracinės patikros ar ekspertinio vertinimo metu būta procedūrinių neatitikimų, kurie galėjo turėti lemiamą įtaką paraiškos ar ataskaitos įvertinimui.

41. Nesutikimas su ekspertinio įvertinimo rezultatu (įverčiu) ar eksperto moksline išvada (interpretacija) nesuteikia pagrindo apeliantui pateikti apeliaciją.

42. Apeliacijoje turi būti nurodytas sprendimas, dėl kurio teikiama apeliacija, šio sprendimo priėmimo data, apeliacijos pagrindimas ir įrodymai apeliacijoje nurodytoms aplinkybėms pagrįsti (patvirtinti) bei apelianto prašymas.

43. Apeliacijos atitikimą Taisyklių 2.2, 39 ir 42 punktuose nustatytiems reikalavimams patikrina Tarybos administracija. Apeliacijai neatitinkant nustatytų reikalavimų, apeliantas ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo apeliacijos gavimo Taryboje dienos yra informuojamas nurodant neatitikimo priežastį ir tai, kad apeliacija nebus teikiama nagrinėti Tarybos Konkursinio finansavimo apeliacinei komisijai (toliau – Apeliacinė komisija).

44. Apeliacijas, atitikusias apeliacijai keliamus reikalavimus, nagrinėja Apeliacinė komisija:

44.1. Apeliacinė komisija sudaroma iš 7 narių – ekspertų, kurie atitinka Tarybos ekspertams keliamus reikalavimus bei yra pasirašę Tarybos eksperto pasižadėjimą vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintomis ekspertų veiklos bendrosiomis taisyklėmis. Apeliacinės komisijos nariu negali būti skiriamas Tarybos valdybos, Komiteto narys, Tarybos administracijos darbuotojas. Kandidatus į Apeliacinę komisiją pasiūlo Komitetai, komisijos sudėtį tvirtina ir pirmininką bei pavaduotoją skiria Tarybos pirmininkas;

44.2. Apeliacinės komisijos narys negali būti Tarybos mokslo ar sklaidos projekto vadovu;

44.3. Apeliacinė komisija vadovaujasi Tarybos pirmininko patvirtintu jos darbo reglamentu, kuriame nustatomi Apeliacinės komisijos darbo forma, posėdžių organizavimo, apeliacijų nagrinėjimo, sprendimų priėmimo, įforminimo bei apskundimo tvarka, komisijos narių rotacijos principai, kiti su Apeliacinės komisijos veikla susiję klausimai.

45. Apeliacinė komisija apeliaciją paprastai išnagrinėja per dešimt darbo dienų, einančių po apeliacijos gavimo dienos. Dėl objektyvių priežasčių (vienu metu gavus daug apeliacijų, nesant galimybių užtikrinti sprendimų priėmimo teisėtumą dėl komisijos narių ligos ar kt. svarbių aplinkybių) šis terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki penkių darbo dienų.

46. Apeliacinė komisija, išnagrinėjusi apeliaciją, priima vieną iš šių motyvuotų sprendimų:

46.1. apeliaciją tenkinti (nurodant, pilna apimtimi ar iš dalies);

46.2. apeliacijos netenkinti.

47. Tarybos pirmininkas, įvertinęs Apeliacinės komisijos priimtą motyvuotą sprendimą apeliaciją tenkinti, gali nurodyti:

47.1. Tarybos administracijai atlikti pakartotinę paraiškos administracinę patikrą (jei apeliacija buvo teikta dėl administracinės patikros metu padarytų faktinių klaidų ar procedūrinių neatitikimų) ir pateikti patikslintą paraiškos administracinės patikros pažymą patikros rezultatams patvirtinti;

47.2. ekspertų komisijai, vertinusiai paraišką, atlikti pakartotinį jos ekspertinį vertinimą (jei apeliacija buvo teikta dėl ekspertinio vertinimo metu padarytų faktinių klaidų ar procedūrinių neatitikimų) ir pateikti patikslintą galutinį apibendrinamąjį įvertinimą, taip pat, jei reikia, patikslinti sudarytą finansuotinų projektų pirmumo eilę. Organizuojant ekspertų komisijos darbą, paraišką individualiai įvertinti turi kiti individualiai jos nevertinę komisijos nariai. Gali būti pasitelkiamas (-i) ir papildomas (-i) ekspertas (-ai);

47.3. ekspertų komisijai (pavieniams ekspertams), vertinusiai (-iems) ataskaitą, atlikti pakartotinį jos ekspertinį vertinimą (jei apeliacija buvo teikta dėl ekspertinio vertinimo metu padarytų faktinių klaidų ar procedūrinių neatitikimų) ir pateikti patikslintą galutinį apibendrinamąjį įvertinimą. Organizuojant ekspertų komisijos darbą, ataskaitą individualiai įvertinti turi kiti individualiai jos nevertinę komisijos nariai. Gali būti pasitelkiamas (-i) ir papildomas (-i) ekspertas (-ai). Jei ataskaitą vertino pavieniai ekspertai, Tarybos pirmininkas paskiria kitą (-us) pavienį (-ius) ekspertą (-us).

48. Atlikus Taisyklių 47.1–47.3 papunkčiuose nurodytus veiksmus, Tarybos pirmininkas gali pakeisti savo ankstesnį sprendimą, priimtą paraiškos administracinės patikros arba paraiškos ar ataskaitos ekspertinio įvertinimo pagrindu.

49. Apeliantas apie priimtą sprendimą dėl apeliacijos informuojamas raštu ne vėliau kaip per tris darbo dienas, einančias po Apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo dienos, o Taisyklių 48 punkte nurodytu atveju – po šio Tarybos pirmininko sprendimo priėmimo dienos.

50. Apeliacijos dėl tarptautinių programų paraiškų ar ataskaitų administracinės patikros ar ekspertinio vertinimo teikiamos pagal tarptautinių programų taisykles.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

51. Tarybos pirmininkui patvirtinus kvietimo teikti paraiškas rezultatus ir per Taisyklių 39 punkte nurodytą laikotarpį negavus apeliacijų, dėl kiekvieno į finansuojamų projektų sąrašą įtraukto projekto įgyvendinimo pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos sutartis. Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

52. Per Taisyklių 39 punkte nurodytą laikotarpį gavus apeliacijų, sutarčių pasirašymas pradedamas tik Apeliacinei komisijai priėmus sprendimą dėl apeliacijų ir informavus apie tai apeliantą Taisyklių nustatyta tvarka arba Taisyklių nustatytais atvejais – Tarybos pirmininkui pakeitus sprendimą dėl kvietimo teikti paraiškas rezultatų patvirtinimo.

53. Prieš pasirašant sutartį paraiška gali būti tikslinama, atsižvelgiant į ekspertinio vertinimo ir atrankos metu pateiktus siūlymus. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija gali derinti su Taryba paraiškos (projekto išlaidų sąmatos, numatytų projekto veiklų, pagrindinių projekto vykdytojų (išskyrus projekto vadovą) pokyčius; projektui įgyvendinti skirta lėšų suma paprastai nedidinama. Projekto vadovas gali kreiptis į Tarybą dėl motyvuoto vykdančiosios institucijos keitimo, o vykdančioji institucija – dėl motyvuoto projekto vadovo keitimo dėl svarbių priežasčių.

54. Sprendimą dėl leidimo atlikti keitimus priima Tarybos pirmininkas. Prieš priimdamas sprendimą, Tarybos pirmininkas dėl ekspertinės nuomonės gali kreiptis į Komitetą.

55. Sutartis nepasirašoma, jei:

55.1. Taryba nepritaria keitimams, dėl kurių, vadovaujantis Taisyklių 53 punktu, buvo kreiptasi;

55.2. projekto vadovas nepatikslina paraiškos pagal Taisyklių 53 punkte nurodytus Tarybos pateiktus siūlymus (jei tokių buvo ir jei derantis nebuvo susitarta kitaip);

55.3. projekto vadovui taikomi Taisyklių 44.2 papunktyje ir 76–80 punktuose nurodyti apribojimai;

55.4. projekto vadovas pažeistų Taisyklių 7 punkte nurodytus reikalavimus pagrindiniams projekto vykdytojams (įskaitant projekto vadovą).

56. Sutartis pasirašoma per dešimt darbo dienų, einančių po sutarties projekto išsiuntimo vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui dienos. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas turi teisę vieną kartą kreiptis dėl sutarties pasirašymo termino nukėlimo. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą ir nesikreipus dėl sutarties pasirašymo termino nukėlimo, laikoma, kad kitos sutarties šalys sutartį pasirašyti atsisakė.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ĮGYVENDINIMO MOKSLINĖ PRIEŽIŪRA

 

57. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto mokslines (tarpinę (metinę), baigiamąją) arba sklaidos (baigiamąją) ataskaitas. Teiktinos ataskaitos tipas nurodomas sutartyje.

58. Metinė mokslinė ataskaita (jei jos teikimas numatytas) teikiama po pirmųjų (ir antrųjų, jei projektas įgyvendinamas ilgiau nei 24 mėnesius) projekto įgyvendinimo metų. Tarpinė mokslinė ataskaita (jei jos teikimas numatytas) teikiama projekto įgyvendinimo laikotarpio viduryje. Baigiamoji mokslinė (sklaidos) ataskaita teikiama projektui pasibaigus.

59. Mokslinė (sklaidos) ataskaita teikiama sutartyje nurodytais terminais ir tvarka užpildant Tarybos pirmininko patvirtintą ataskaitos formą. Kartu teikiamas Tarybos pirmininko patvirtintos formos vykdančiosios institucijos raštas, jei Tarybos elektroninėje sistemoje nenumatyta kitaip.

60. Tarybai pateiktų mokslinių (sklaidos) ataskaitų ekspertinį vertinimą atlieka ekspertų komisijos (arba pavieniai ekspertai), kurios sudaromos ir savo darbą organizuoja pagal Tarybos pirmininko patvirtintas ekspertų veiklos bendrąsias taisykles bei ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą. Ekspertinio vertinimo tvarkos aprašas taikomas tarptautinių programų projektams tiek, kiek neprieštarauja atitinkamos tarptautinės programos nuostatoms.

61. Pasibaigus ataskaitų ekspertiniam vertinimui:

61.1. Komitetas, įvertinęs ekspertų komisijos (pavienių ekspertų) išvadas (vykdymo grupės siūlymus), parengia siūlymą Tarybos pirmininkui dėl projektų mokslinių (sklaidos) ataskaitų ekspertinio vertinimo rezultatų;

61.2. Tarybos pirmininkas, įvertinęs Komiteto parengtą siūlymą, tvirtina projektų mokslinių (sklaidos) ataskaitų ekspertinio vertinimo rezultatus;

61.3. pasibaigus tarptautinės programos ataskaitų ekspertiniam vertinimui, jei tai yra numatyta, Komitetas, įvertinęs ekspertų komisijos (pavienių ekspertų) išvadas, parengia siūlymą dvišaliam (trišaliam) komitetui ar dvišalei komisijai dėl ataskaitų tvirtinimo.

62. Tvirtinant Taisyklių 61 punkte nurodytus siūlymus, projekte planuotiems, bet kartu su baigiamąja moksline (sklaidos) ataskaita nepateiktiems, rezultatams (produkcijai) (toliau – planuota produkcija) pateikti gali būti skirtas papildomas laikotarpis, kurio trukmė yra treji metai nuo sutartyje nurodytos projekto įgyvendinimo pabaigos dienos. Tokio projekto vadovas planuotą produkciją gali pateikti Tarybos elektroninėje sistemoje (ar kitu sutartyje numatytu mokslinės (sklaidos) ataskaitos pateikimo būdu) bet kuriuo metu iki papildomai skirto laikotarpio pabaigos.

63. Esant būtinybei, vykdymo grupė, Komitetas, Tarybos pirmininkas gali kviesti projekto vadovą pristatyti mokslinę (sklaidos) ataskaitą arba ją paaiškinti.

64. Atsižvelgus į projekto tarpinės (metinės) mokslinės ataskaitos įvertinimą, Tarybos pirmininko sprendimu projektui įgyvendinti skirtos lėšos gali būti sumažintos ar finansavimas kitam projekto įgyvendinimo laikotarpiui neskirtas (nutrauktas).

65. Taryba skelbia įgyvendintų projektų pagrindinių rezultatų santraukas, pateiktas baigiamosiose mokslinėse (sklaidos) ataskaitose, bei projektui vykdyti panaudotas lėšas kartu su informacija, nurodyta Taisyklių 38 punkte.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

ĮGYVENDINIMO FINANSINĖ PRIEŽIŪRA

 

66. Projektui įgyvendinti skirtos lėšos turi būti naudojamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto išlaidų sąmatą, kurioje nurodytos tiesioginės išlaidos pagal išlaidų rūšis ir netiesioginės (jei tokių yra) išlaidos.

67. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.

68. Finansinės ataskaitos – ketvirtinės ir metinė lėšų panaudojimo ataskaitos – teikiamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodyta tvarka ir terminais.

69. Projekto finansines ataskaitas vertina Tarybos administracija. Taryba gali prašyti papildomos informacijos dėl ataskaitose nurodytų duomenų, prašyti juos patikslinti ar pateikti paaiškinimų dėl lėšų nepanaudojimo ar dėl atliktų projekto išlaidų sąmatos keitimų, taip pat nepripažinti patirtų išlaidų tinkamomis.

70. Kiekvieną ketvirtį lėšos projektui įgyvendinti pervedamos tik tada, jei ankstesnio ketvirčio lėšų panaudojimo ataskaita yra įvertinta teigiamai. Taryba, atsižvelgusi į projekto ketvirtinės ar metinės lėšų panaudojimo ataskaitos įvertinimą, gali sumažinti projektui įgyvendinti skirtas lėšas.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

SUTARTIES KEITIMAS

 

71. Projekto įgyvendinimo metu sutarties šalys gali inicijuoti motyvuotus sutarties keitimus, susijusius su projekto išlaidų sąmata, projekto vykdytojais, projekto veiklomis ir kita, įskaitant atvejus, kai projekto vadovas kreipiasi į Tarybą dėl vykdančiosios institucijos keitimo, o vykdančioji institucija – dėl projekto vadovo keitimo dėl svarbių priežasčių. Sutarties keitimai atliekami sutartyje nurodyta tvarka ir terminais.

72. Netiesioginės projekto išlaidos negali būti didinamos.

73. Sprendimą dėl leidimo atlikti keitimus priima Tarybos pirmininkas. Prieš priimdamas sprendimą, Tarybos pirmininkas dėl ekspertinės nuomonės gali kreiptis į Komitetą.

74. Tarybos nuostatos dėl kitų sutarties keitimų nurodomos sutartyje.

75. Projekto vykdymo ataskaitiniu laikotarpiu atsiradę pokyčiai, sutarties keitimai nurodomi ir paaiškinami tarpinėje (metinėje) ir baigiamojoje mokslinėse (sklaidos) bei finansinėse ataskaitose.

 

VI SKYRIUS

APRIBOJIMAI SVARSTYTI PARAIŠKAS IR ĮGYVENDINTI PROJEKTUS

 

76. Gavus informaciją, kad įsiteisėjusiais Kontrolieriaus sprendimais ar dėl Kontrolieriaus sprendimo priimtais ir įsiteisėjusiais teismo sprendimais nustatyta, kad asmuo pažeidė akademinę etiką, ir jei pažeidimas atitinka Rekomendacijų 17 punkte nurodytas grubiausias akademinės etikos principus pažeidžiančias elgesio formas, paraiškos, kuriose tas asmuo nurodytas kaip projekto vadovas ar kitas pagrindinis projekto vykdytojas, pagal visas Tarybos administruojamas programas ar priemones nesvarstomos penkerius metus nuo sprendimo įsiteisėjimo dienos. Taip pat šiuo laikotarpiu nepasirašomos naujos sutartys, kuriose tas asmuo būtų nurodytas kaip projekto vadovas, o jau įgyvendinamos turi būti arba pakeistos vykdančiosios institucijos iniciatyva Taisyklių V skyriaus IV skirsnyje nustatyta tvarka, arba, to nepadarius – nutraukiamos. Šiuo laikotarpiu asmuo negali įgyvendinti projektų kaip kitas pagrindinis projekto vykdytojas, jo keitimai inicijuojami Taisyklių 53 ar 71 punktuose nustatyta tvarka.

77. Jei Tarybos pirmininkas, tvirtindamas Taisyklių 61 punkte nurodytus siūlymus, priima sprendimą projekto įgyvendinimą nutraukti arba projektą pripažinti neįgyvendintu, projektų pagal visas Tarybos administruojamas programas ar priemones paraiškos, kuriose nutrauktam ar neįgyvendintam projektui vadovavęs mokslininkas nurodomas kaip būsimo projekto vadovas, nesvarstomos trejus metus nuo sprendimo priėmimo dienos.

78. Jei Tarybos pirmininkas priėmė sprendimą atidėti baigiamosios mokslinės (sklaidos) ataskaitos pateikimo terminą, nuo paraiškoje nurodytos šios ataskaitos pateikimo dienos projekto vadovo paraiškos, kuriose jis nurodomas kaip būsimo projekto vadovas, pagal visas Tarybos administruojamas programas ar priemones nesvarstomos, kol ataskaita bus pateikta Tarybai ir įvertinta, ekspertiniam vertinimui numatant ne ilgesnį kaip trijų kalendorinių mėnesių laikotarpį.

79. Jei Tarybos pirmininkas, tvirtindamas Taisyklių 61 punkte nurodytus siūlymus, priima sprendimą skirti papildomą laikotarpį projekte planuotai produkcijai pateikti, projekto vadovo paraiškos, kuriose jis nurodomas kaip būsimo projekto vadovas, pagal visas Tarybos administruojamas programas ar priemones nesvarstomos, kol trūkstama ankstesniame projekte planuota produkcija bus pateikta Tarybai ir įvertinta, ekspertiniam vertinimui numatant ne ilgesnį kaip trijų kalendorinių mėnesių laikotarpį.

80. Jei pasibaigus papildomai skirtam laikotarpiui projekte planuotai produkcijai pateikti Tarybos pirmininkas priima sprendimą projektą pripažinti neįgyvendintu, projektų pagal visas Tarybos administruojamas programas ar priemones paraiškos, kuriose neįgyvendintam projektui vadovavęs mokslininkas nurodomas kaip būsimo projekto vadovas, nesvarstomos dvejus metus nuo sprendimo priėmimo dienos.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Taryba gali vykdyti patikras, siekdama įsitikinti, ar laikomasi Tarybos patvirtintų teisės aktų, ar vykdančioji institucija ir projekto vadovas vykdo sutartinius įsipareigojimus bei racionaliai naudoja lėšas, ar su projekto įgyvendinimu susijusi informacija atitinka pateiktąją Tarybai. Patikros organizuojamos ir vykdomos vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtinto Lėšų panaudojimo tinkamumo įvertinimo tvarkos aprašo nuostatomis. Patikros metu nustačiusi esminių neatitikimų (trūkumų), Taryba turi teisę nutraukti sutartį.

82. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis, viešai skelbia projektų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

83. Vadovaujantis Tarybos patvirtintomis Atvirosios prieigos prie mokslo publikacijų ir duomenų gairėmis vykdančioji institucija ir projekto vadovas turi siekti, kad įgyvendinant projektą gauti duomenys bei mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros rezultatai būtų tinkamai naudojami ir išsaugomi taip, kad būtų užtikrinta prieiga prie jų.

84. Tarybos finansuojamų projektų vykdytojai turi laikytis akademinės etikos principų. Vykdančioji institucija turi informuoti Tarybą, jei įsiteisėjusiais Kontrolieriaus sprendimais ar dėl Kontrolieriaus sprendimo priimtais ir įsiteisėjusiais teismo sprendimais nustatoma, kad projekto vykdytojas pažeidė akademinę etiką, ir jei pažeidimas atitinka Rekomendacijų 17 punkte nurodytas grubiausias akademinės etikos principus pažeidžiančias elgesio formas, o teikdama paraišką – patvirtinti, kad paraiškoje nurodytų projekto vykdytojų atžvilgiu Kontrolierius ar teismas tokių sprendimų nėra priėmęs.

85. Taryba nepretenduoja į turtines intelektinės veiklos, vykdytos per jos finansuotus projektus, rezultatų teises.

86. Informacija, kuri pagal šias Taisykles tapo žinoma Tarybos nariams ir valstybės tarnautojams bei darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, turi būti naudojama vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtinto Konfidencialios informacijos nustatymo ir naudojimo tvarkos aprašo nuostatomis.

87. Paraiškos administracinės patikros arba paraiškos ar ataskaitos ekspertinio įvertinimo pagrindu Tarybos pirmininko priimti sprendimai gali būti skundžiami pasirinktinai administracinių ginčų komisijai ar administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-228, 2019-05-03, paskelbta TAR 2019-05-03, i. k. 2019-07244

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-329, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-14, i. k. 2019-09659

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-510, 2020-10-12, paskelbta TAR 2020-10-12, i. k. 2020-21197

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-625, 2020-11-27, paskelbta TAR 2020-11-27, i. k. 2020-25421

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-44, 2022-01-18, paskelbta TAR 2022-01-18, i. k. 2022-00711

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-278, 2022-05-17, paskelbta TAR 2022-05-17, i. k. 2022-10386

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-455, 2022-07-27, paskelbta TAR 2022-07-27, i. k. 2022-16205

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

8.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-713, 2022-12-01, paskelbta TAR 2022-12-02, i. k. 2022-24646

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-22, 2023-01-16, paskelbta TAR 2023-01-16, i. k. 2023-00726

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

10.

Lietuvos mokslo taryba, Įsakymas

Nr. V-664, 2023-12-04, paskelbta TAR 2023-12-04, i. k. 2023-23429

Dėl Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymo Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo