Suvestinė redakcija nuo 2020-01-31 iki 2020-04-03

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2018-09-13, i. k. 2018-14473

 

Nauja redakcija nuo 2020-01-31:

Nr. 59, 2020-01-22, paskelbta TAR 2020-01-30, i. k. 2020-02104

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIŲ PLĖTROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

2018 m. rugsėjo 12 d. Nr. 910

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo 4 straipsnio 1 ir 4 dalimis, 7 straipsnio 1 dalimi ir siekdama užtikrinti skatinamųjų finansinių priemonių įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1.  Patvirtinti pridedamus:

1.1. Nacionalinės plėtros įstaigos skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo tvarkos aprašą.

1.2. Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisykles.

2. Įgalioti Lietuvos Respublikos finansų ministeriją teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus pavesti finansų įstaigai arba panaikinti pavedimą vykdyti nacionalinės plėtros įstaigos veiklą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                     Saulius Skvernelis

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Vilius Šapoka

 

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 2018 m. rugsėjo  12 d. nutarimu
Nr. 910

 

NACIONALINĖS PLĖTROS ĮSTAIGOS SKATINAMOJO FINANSAVIMO POREIKIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

1Nacionalinės plėtros įstaigos skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) reglamentuojamas nacionalinės plėtros įstaigos (toliau – NPĮ) skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo (toliau – poreikio vertinimas) ir poreikio vertinimo peržiūros organizavimas ir apimtis.

2Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme.

3Poreikio vertinimas atliekamas siekiant nustatyti finansavimo rinkos sąlygomis nepakankamumą ir (ar) neoptimalumą, apskaičiuoti investicijų poreikį srityse, kurių plėtrą Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu būtina skatinti (toliau – sritis). Poreikio vertinimas atliekamas tuo atveju, kai numatomos naujos finansiškai gyvybingos investicijos, kurioms neteikiamas pakankamas finansavimas iš rinkos šaltinių. Tuo atveju, kai, vadovaujantis Europos Sąjungos ar kitais teisės aktais, yra atliktas išankstinis finansinių priemonių (ex-ante) vertinimas arba kiti vertinimai, kuriuos atlikus nustatytas finansavimo rinkos sąlygomis nepakankamumas ir (ar) neoptimalumas ir apskaičiuotas investicijų poreikis, poreikio vertinimas neatliekamas.

4Poreikio vertinimą gali inicijuoti už tam tikrą sritį atsakinga ministerija, NPĮ ir (ar) NPĮ statuso siekianti finansų įstaiga, apie tai informuodamos Lietuvos Respublikos finansų ministeriją, arba Finansų ministerija.

5Poreikio vertinimą ir poreikio vertinimo peržiūrą organizuoja Finansų ministerija įtraukdama atsakingos (-ų) už tam tikrą (-as) sritį (-is) ministerijos (-ų) atstovus ir (arba) skatinamąsias finansines priemones įgyvendinančių institucijų atstovus.

6Atliekant poreikio vertinimą ir poreikio vertinimo peržiūrą, jei reikia, stebėtojų teisėmis gali dalyvauti socialinių ekonominių partnerių, kitų valstybės institucijų atstovai, ekspertai. 

7Poreikio vertinimą ir poreikio vertinimo peržiūrą atlieka Finansų ministerijos iš Aprašo 5 punkte nurodytų institucijų paskirta atsakinga institucija (toliau – atsakinga institucija). Atsakinga institucija poreikio vertinimo ir poreikio vertinimo peržiūros rezultatus pateikia Finansų ministerijai, o ši juos viešina savo interneto svetainėje.

8Poreikio vertinimui ir poreikio vertinimo peržiūrai atlikti atsakinga institucija gali pasitelkti išorės ekspertus.

9Poreikio vertinimas apima:

9.1.   skatinamųjų finansinių priemonių, kurias numatoma siūlyti įgyvendinti, poreikio ir įgyvendinimo sąlygų vertinimą;

9.2.   siūlomos skatinamajai finansinei priemonei įgyvendinti sumos ir numatomo sverto efekto vertinimą;

9.3.   tikslinės galutinių naudos gavėjų grupės nustatymą;

9.4.   skatinamosios finansinės priemonės poveikio tam tikros (-ų) srities (-čių) strateginiams tikslams nustatymą.

10Atsakinga institucija informuoja Finansų ministeriją apie reikalingą poreikio vertinimo peržiūrą paaiškėjus vienam ar keliems iš šių atvejų:

10.1.  reikšmingai pasikeitus rinkos sąlygoms, kurioms esant buvo nustatytas finansavimo rinkos sąlygomis nepakankamumas ir (ar) neoptimalumas;

10.2.  pasikeitus Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ar tam tikros srities, kurioje vykdoma skatinamojo finansavimo veikla, teisiniam reglamentavimui, kuris galėtų turėti įtakos poreikio vertinimo rezultatams;

10.3.  pasikeitus kitoms sąlygoms, kurios galėtų turėti įtakos poreikio vertinimo rezultatams.

––––––––––––––––––––

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. sausio 22 d. nutarimo Nr. 59

redakcija)

 

SKATINAMŲJŲ FINANSINIŲ PRIEMONIŲ, FINANSUOJAMŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, ĮGYVENDINIMO

TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama:

1.1.    Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – biudžeto lėšos), išskyrus grįžusias ir grįšiančias lėšas, kurios grįžta įgyvendinant finansines priemones Europos Sąjungos fondų lėšomis, finansuojamų skatinamųjų finansinių priemonių (toliau – finansinės priemonės), kai fondų fondas nesteigiamas, įgyvendinimo ir fondų fondo steigimo tvarka;

1.2.    finansavimo sutarčių sudarymo ir keitimo tvarka;

1.3.    priežiūros komiteto sudarymo tvarka ir jo funkcijos;

1.4.    finansų tarpininko atranka ir sutarčių su finansų tarpininkais sudarymo tvarka;

1.5.    fondų fondo valdytojo teikiama informacija;

1.6.    fondų fondo valdymo išlaidos ir valdymo mokestis;

1.7.    biudžeto lėšų pervedimo fondų fondo valdytojui tvarka;

1.8.    fondų fondui skirtų biudžeto lėšų apskaita ir laikymas.

2.  Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme, Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansines priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 958 „Dėl Įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansines priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

FINANSINĖS PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMAS IR FONDŲ FONDO STEIGIMAS

 

3Už tam tikrą sritį atsakinga ministerija (toliau – ministerija), atsižvelgdama į atlikto nacionalinės plėtros įstaigos (toliau – NPĮ) skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo rezultatus ir siekdama steigti fondų fondą arba įgyvendinti finansinę priemonę, kai fondų fondas nesteigiamas (toliau kartu – fondų fondas), kurių valdymą numato paskirti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. spalio 17 d. nutarime Nr. 1046 „Dėl pavedimo vykdyti nacionalinės plėtros įstaigos veiklą“ nurodytai NPĮ, atsižvelgdama į tai, kokioje srityje NPĮ  pavesta vykdyti veiklą:

3.1.      rengia fondų fondo finansavimo sąlygų aprašą, jį išsiunčia galimam fondų fondo valdytojui, kviesdama iki nustatyto termino, kuris negali būti trumpesnis nei 2 mėnesiai nuo finansavimo sąlygų aprašo išsiuntimo dienos, pabaigos pateikti investavimo strategiją, verslo planą arba lygiavertį dokumentą (toliau kartu – investavimo strategija), ir per 7 dienas nuo fondų fondo finansavimo sąlygų aprašo išsiuntimo dienos paskelbia jį savo interneto svetainėje. Terminas, per kurį turi būti pateikta investavimo strategija, gali būti sutrumpintas, kai, ministerijai suderinus su galimu fondų fondo valdytoju ir jam sutikus, tinkamai parengta investavimo strategija gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį;

3.2.      sudaro komisiją, į kurios sudėtį turi būti įtrauktas (-i) Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atstovas (-ai), o į posėdžius gali būti kviečiami galimo fondų fondo valdytojo, kurio pateikta investavimo strategija svarstoma, atstovai ir kuri teikia rekomendaciją ministrui, kaip nustatyta Taisyklių 8 punkte.

4.  Fondų fondo finansavimo sąlygų apraše turi būti nurodoma:

4.1.      planuojamo steigti fondų fondo tikslai, uždaviniai ir rodikliai;

4.2.      finansinės (-ių) priemonės (-ių) įgyvendinimo būdas (-ai) ir sąlygos, nustatyti atsižvelgiant į NPĮ skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo rezultatus, investavimo strategijos vertinimui taikomų teisės aktų sąrašas;

4.3.      finansinės (-ių) priemonės (-ių) įgyvendinimo teritorija;

4.4.      reikalaujamų pateikti dokumentų sąrašas, šių dokumentų pateikimo terminai ir pateikimo būdas, galimo fondų fondo valdytojo informavimo tvarka;

4.5.      papildomi finansinės (-ių) priemonės (-ių) įgyvendinimo ar fondų fondo valdymo reikalavimai.

5.    Galimo fondų fondo valdytojo pateiktoje investavimo strategijoje turi būti nurodoma:

5.1.      fondų fondo atitiktis NPĮ skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo rezultatams;

5.2.      steigiamo fondų fondo tikslai ir uždaviniai;

5.3.      fondų fondo valdymo struktūra;

5.4.      planuojama (-os) įgyvendinti finansinė (-ės) priemonė (-ės), jos (jų) įgyvendinimo terminai ir pagrindinės sąlygos;

5.5.      finansinių srautų prognozės;

5.6.      planuojamų pasiekti rodiklių reikšmės;

5.7.      galimos rizikos ir jų valdymo priemonės;

5.8.      fondų fondo veiklų viešinimo planas.

6.    Vertinant galimo fondų fondo valdytojo pateiktą investavimo strategiją vertinama, kaip ji atitinka fondų fondo finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

7.    Ministerija įvertina galimo fondų fondo valdytojo pateiktą investavimo strategiją ir Taisyklių 4.4 papunktyje nurodytus dokumentus per 30 dienų nuo jų gavimo dienos. Vertinimo terminas ministerijos sprendimu gali būti pratęstas ne ilgiau kaip iki 30 dienų ir apie pratęsimo trukmę bei priežastis informuojamas galimas fondų fondo valdytojas.

8.    Ministerija, atlikusi vertinimą, parengia vertinimo ataskaitą ir teikia ją svarstyti komisijai, o komisija teikia ministrui rekomendaciją pasirašyti finansavimo sutartį arba jos nepasirašyti arba teikia pastabas ir pasiūlymus dėl atlikto investavimo strategijos vertinimo.

9.    Jeigu finansinę (-es) priemonę (-es) planuojama įgyvendinti pagal Taisykles įsteigtame arba Europos Sąjungos fondų lėšomis įsteigtame fondų fonde, keičiama finansavimo sutartis.

 

III SKYRIUS

FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO IR KEITIMO TVARKA

 

10Ministrui priėmus sprendimą pasirašyti finansavimo sutartį ministerija parengia finansavimo sutarties projektą ir jį suderina su fondų fondo valdytoju. Finansavimo sutartis sudaroma tarp ministerijos ir fondų fondo valdytojo.

11Finansavimo sutartyje turi būti šios nuostatos:

11.1.    dėl fondų fondo valdymo;

11.2.    dėl priežiūros komiteto sudarymo ir funkcijų, kaip nustatyta Taisyklių IV skyriuje;

11.3.    dėl atskiros apskaitos, kaip nustatyta Taisyklių IX skyriuje;

11.4.    užtikrinančios, kad biudžeto lėšos bus panaudotos taip, kaip nurodyta fondų fondo finansavimo sąlygų apraše;

11.5.    dėl finansavimo sutarties nutraukimo;

11.6.    dėl biudžeto lėšų fondų fondui pervedimo tvarkos, kaip nurodyta Taisyklių VIII skyriuje;

11.7.    dėl finansavimo sutarties šalių teisių ir pareigų;

11.8.    dėl fondų fondo valdytojo ataskaitų ministerijai teikimo, metinės fondų fondo veiklos ataskaitos formos;

11.9.    dėl fondų fondo valdytojui apmokamų fondų fondo valdymo išlaidų kompensavimo arba fondų fondo valdymo mokesčio nustatymo ir mokėjimo tvarkos ir terminų;

11.10dėl biudžeto lėšų fondų fondo valdytojui pervedimo sąlygų ir grąžinimo tvarkos;

11.11dėl planuojamų pateikti prašymų dėl mokėjimų į fondų fondą (toliau – prašymas dėl mokėjimo) tvarkos.

12.  Investavimo strategija yra finansavimo sutarties priedas.

13Informaciją apie pasirašytą finansavimo sutartį ministerija ne vėliau kaip per 7 dienas nuo finansavimo sutarties pasirašymo dienos paskelbia savo interneto svetainėje.

14Finansavimo sutarties keitimą gali inicijuoti bet kuri finansavimo sutarties šalis. Finansavimo sutarties keitimas negali prieštarauti atlikto NPĮ skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo rezultatams.

 

IV SKYRIUS

PRIEŽIŪROS KOMITETO SUDARYMO TVARKA IR JO FUNKCIJOS

 

15.  Pasirašius finansavimo sutartį, fondų fondo valdymo priežiūrai atlikti ministerija iš ministerijos atstovų sudaro priežiūros komitetą. Į priežiūros komitetą stebėtojo teisėmis įtraukiami Finansų ministerijos atstovai, taip pat gali būti įtraukiami ir kitų institucijų atstovai, kviečiami socialinių ekonominių partnerių atstovai ir ekspertai.

16.  Priežiūros komiteto funkcijos yra šios:

16.1.    pareikšti nuomonę ir teikti pasiūlymus ministerijai dėl fondų fondo valdytojo pateiktų siūlymų, susijusių su investavimo strategijos įgyvendinimu arba keitimu;

16.2.    pareikšti nuomonę ir teikti pasiūlymus ministerijai dėl finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvado, kuris rengiamas vadovaujantis Taisyklių V skyriaus nuostatomis, ir pritarti šiam sąvadui;

16.3.    vykdyti fondų fondo valdymo ir fondų fondo valdytojo veiklos atitikties finansavimo sutarties reikalavimams stebėseną;

16.4.    teikti fondų fondo valdytojui rekomendacijas dėl tolesnės fondų fondo veiklos plėtojimo;

16.5.    įvertinti fondų fondo valdymo išlaidų metinį biudžetą, kuris teikiamas, kai fondų fondo valdytojui fondų fondo valdymo išlaidos padengiamos (kompensuojamos), kaip nurodyta Taisyklių 25.1 papunktyje, jei yra netikslumų, pateikti siūlymus dėl metinio biudžeto tikslinimo ir jam pritarti;

16.6.    atlikti kitas finansavimo sutartyje nustatytas funkcijas.

17.       Priežiūros komitetas gali teikti siūlymus ministerijai inicijuoti finansavimo sutarties keitimą ar NPĮ skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo ataskaitos peržiūrą.

18.       Priežiūros komiteto darbas organizuojamas ir sprendimai priimami pagal priežiūros komiteto patvirtintą darbo reglamentą.

 

V SKYRIUS

FINANSŲ TARPININKŲ ATRANKA IR SUTARČIŲ SU FINANSŲ TARPININKAIS SUDARYMO TVARKA

 

19.       Kai steigiamas fondų fondas, finansų tarpininkus atrenka fondų fondo valdytojas, išskyrus atvejus, kai investavimo strategijoje nurodyta, kad fondų fondo valdytojas pats įgyvendina finansinę (-es) priemonę (-es).

20.       Fondų fondo valdytojas rengia finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadą, kuriame nustatomi finansų tarpininkų vertinimo ir atrankos bei finansinės priemonės įgyvendinimo reikalavimai. Finansinės priemonės įgyvendinimo reikalavimai turi atitikti pagal Taisyklių 4 punktą parengtame fondų fondo finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. Kai tas pats subjektas yra fondų fondo valdytojas ir to paties fondų fondo finansuojamos finansinės priemonės finansų tarpininkas arba kai finansų tarpininkas yra tarptautinė finansų įstaiga, fondų fondo valdytojas vietoj finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvado rengia finansinės priemonės aprašymą, jeigu jis nėra įtrauktas į investavimo strategiją.

21.       Fondų fondo valdytojas turi viešai paskelbti finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadą savo interneto svetainėje, kad visi galimi finansų tarpininkai būtų informuoti apie paskelbtą kvietimą teikti pasiūlymus įgyvendinti finansinę priemonę.

22.       Fondų fondo valdytojas su atrinktu finansų tarpininku sudaro sutartį, išskyrus atvejus, kai fondų fondo valdytojas pats įgyvendina finansinę (-es) priemonę (-es).

 

VI SKYRIUS

FONDŲ FONDO VALDYTOJO TEIKIAMA INFORMACIJA

 

23.  Fondų fondo valdytojas per 14 dienų nuo kiekvieno ataskaitinio mėnesio pabaigos priežiūros komiteto nariams jų nurodytu elektroniniu paštu teikia duomenis apie finansinių priemonių įgyvendinimo pažangą pagal fondų fondo valdytojo ir priežiūros komiteto suderintą formą.

24.  Fondų fondo valdytojas ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po ataskaitinių metų, kovo 31 dienos teikia ministerijai metinę fondų fondo veiklos ataskaitą pagal finansavimo sutartyje nurodytą formą, o iki birželio 30 dienos auditoriaus išvadą dėl fondų fondui skirtų ir tinkamai panaudotų biudžeto lėšų ir auditoriaus išvadą dėl fondų fondo metinių finansinių ataskaitų.

 

VII SKYRIUS

FONDŲ FONDO VALDYMO IŠLAIDOS IR VALDYMO MOKESTIS

 

25.  Fondų fondo valdytojui fondų fondo valdymo išlaidos apmokamos ir (arba) fondų fondo valdymo mokestis sumokamas šiais būdais:

25.1.  padengiant (kompensuojant) patirtas fondų fondo valdymo išlaidas;

25.2.  mokant sutartą fondų fondo valdymo mokestį.

26.  Per 10 metų laikotarpį nuo fondų fondo įsteigimo fondų fondo valdymo išlaidų ir valdymo mokesčio bendra suma negali viršyti 10 procentų fondų fondui skirtos sumos. Jei finansavimo sutartis nutraukiama nesuėjus 10 metų laikotarpiui, pagal finansavimo sutartį fondų fondo valdytojui padengiamos patirtos fondų fondo valdymo išlaidos ir (arba) sumokamas fondų fondo valdymo mokestis, neviršijantis šiame punkte nustatytos ribos. Kai fondų fonde toliau naudojamos investicijoms skirtos, įskaitant nepanaudotas garantijoms skirtas lėšas, ir jau grįžusios lėšos, dengiamos patirtos valdymo išlaidos už šių lėšų administravimą arba skaičiuojamas valdymo mokestis nuo finansinei priemonei įgyvendinti skirtos sumos.

27.  Kai tas pats subjektas yra fondų fondo valdytojas ir to paties fondų fondo finansuojamos finansinės priemonės finansų tarpininkas, fondų fondo valdytojui dengiamos patirtos finansinės priemonės įgyvendinimo išlaidos arba mokamas finansavimo sutartyje nurodytas mokestis už finansinės priemonės įgyvendinimą. Tokiu atveju fondų fondo valdytojui nedengiamos fondų fondo valdymo išlaidos ir (arba) nesumokamas fondų fondo valdymo mokestis už konkrečios finansinės priemonės, kurią fondų fondo valdytojas įgyvendina kaip finansų tarpininkas, įgyvendinimą.

VIII SKYRIUS

BIUDŽETO LĖŠŲ PERVEDIMO FONDŲ FONDO VALDYTOJUI TVARKA

 

28.       Biudžeto lėšos fondų fondo valdytojui pervedamos dalimis finansavimo sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.

29.       Fondų fondo valdytojas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo finansavimo sutarties pasirašymo dienos ministerijai pateikia prašymų dėl mokėjimo pateikimo grafiką. Fondų fondo valdytojas, paaiškėjus, kad būtina tikslinti prašymų dėl mokėjimo pateikimo grafiką ar prašomų pervesti lėšų sumas, turi iš karto elektroniniu paštu informuoti finansavimo sutartyje ministerijos nurodytą kontaktinį asmenį ir su ministerija suderinti kitą prašymų dėl mokėjimo pateikimo grafiką ar prašomą pervesti lėšų sumą.

30.       Fondų fondo valdytojas ministerijai teikia prašymus dėl mokėjimo pagal Taisyklių 29 punkte nurodytą prašymų dėl mokėjimo pateikimo grafiką.

31.       Biudžeto lėšos iš ministerijai patvirtintų asignavimų fondų fondo valdytojui pervedamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatyta biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos tvarka.

32.       Fondų fondui skirtos biudžeto lėšos pervedamos į finansavimo sutartyje nurodytą sąskaitą. Jei pasikeičia finansavimo sutartyje nurodytos sąskaitos duomenys, fondų fondo valdytojas privalo per 5 dienas nuo duomenų pasikeitimo dienos apie tai pranešti ministerijai. Jei fondų fondo valdytojas neįvykdo šios pareigos arba sąskaitos duomenys pasikeičia po to, kai ministerija patvirtina prašymą dėl mokėjimo, ir biudžeto lėšos pervedamos į ankstesnę sąskaitą, toks lėšų pervedimas laikomas tinkamu ir visa atsakomybė dėl tokio lėšų pervedimo tenka fondų fondo valdytojui.

33.  Antras ir paskesni prašymai dėl mokėjimo gali būti teikiami  finansavimo sutartyje nustatytomis sąlygomis investavus finansavimo sutartyje nurodytą biudžeto lėšų sumą, o prašyme dėl mokėjimo nurodyta biudžeto lėšų suma negali būti didesnė nei 25 procentai finansavimo sutartyje įsipareigotos skirti fondų fondui finansavimo sumos.

34.       Fondų fondo valdytojas planuoja fondų fondui skirtų biudžeto lėšų panaudojimą finansavimo sutartyje nurodytais terminais.

35.       Jei fondų fondo valdytojas įžvelgia riziką, kad dalis fondų fondui skirtų biudžeto lėšų nebus panaudota, jis turi ne vėliau kaip per 1 mėnesį paaiškėjus tokiai rizikai informuoti apie tai priežiūros komitetą, o priežiūros komitetas teikia siūlymą ministerijai apie būtinybę atitinkama dalimi mažinti fondų fondui skirtų biudžeto lėšų sumą. Ministerija, atsižvelgdama į gautą informaciją, esant poreikiui, inicijuoja finansavimo sutarties pakeitimą.

36.       Jei fondų fondo valdytojas nepanaudoja visų ar dalies į fondų fondą įmokėtų biudžeto lėšų per finansavimo sutartyje nustatytą terminą, ministerija, atsižvelgdama į priežiūros komiteto rekomendaciją, priima sprendimą dėl fondų fondo valdytojo gautų ir nepanaudotų lėšų grąžinimo ministerijai.

37.       Ministerijai priėmus Taisyklių 36 punkte nurodytą sprendimą keičiama finansavimo sutartis ir fondų fondo valdytojas nepanaudotas lėšas per 15 darbo dienų nuo finansavimo sutarties pakeitimo dienos perveda į ministerijos sąskaitą, o ministerija per 5 darbo dienas minėtas lėšas perveda į valstybės iždo sąskaitą.

IX SKYRIUS

FONDŲ FONDUI SKIRTŲ BIUDŽETO LĖŠŲ APSKAITA IR LAIKYMAS

 

38Fondų fondo valdytojas tvarko biudžeto lėšų, susijusių su valdomu fondų fondu, apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos ir Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymais. Fondų fondo valdytojas rengia ir ministerijai teikia fondų fondui skirtų biudžeto lėšų metines finansines ataskaitas.

39Fondų fondo valdytojui pervestos ir laikinai laisvos biudžeto lėšos investuojamos vadovaujantis finansų ministro nustatyta laikinai laisvų valstybės piniginių išteklių investavimo tvarka ir laikantis Rekomendacinių finansinės rizikos valdymo gairių valstybės valdomose įmonėse, skelbiamų Finansų ministerijos interneto svetainėje www.finmin.lrv.lt, jei jos taikomos.

40Palūkanos ir kitos pajamos ar pelnas, priskiriami prie fondų fondo valdytojui pervestų biudžeto lėšų, įskaitomi į biudžetą finansų ministro nustatyta palūkanų panaudojimo ir įskaitymo į biudžetą tvarka.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41.  Ministerija, fondų fondo valdytojas, finansų tarpininkai ir galutiniai naudos gavėjai, kurie suprantami kaip juridiniai arba fiziniai asmenys, gaunantys finansavimą pagal finansinę priemonę, kai jiems nustatytas reikalavimas saugoti dokumentus, privalo užtikrinti su finansinėmis priemonėmis susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, ministerijos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovams.

 

_______________________

Papildyta priedu:

Nr. 59, 2020-01-22, paskelbta TAR 2020-01-30, i. k. 2020-02104

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 59, 2020-01-22, paskelbta TAR 2020-01-30, i. k. 2020-02104

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimo Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo