Suvestinė redakcija nuo 2015-01-01 iki 2015-03-13

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-11-11, i. k. 2014-16582

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL INVESTICIJŲ, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO, ĮGYVENDINIMO, ADMINISTRAVIMO IR VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO pagal schemą „TUI INVEST LT+“ tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2014 m. lapkričio 10 d. Nr. 4-797

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.2 papunkčiu:

1. T v i r t i n u  Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a k e i č i u  nurodytuoju įsakymu patvirtintą Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašą:

2.1. pakeičiu 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 14 481 000 eurų (keturiolika milijonų keturi šimtai aštuoniasdešimt vienas tūkstantis eurų);“;

2.2. pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Investicijų projektui gali būti skirtas iki 4 344 300 eurų (keturi milijonai trys šimtai keturiasdešimt keturi tūkstančiai trys šimtai eurų) dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 25,00 procentų pagalbos dalis investicijų projektams paslaugų ir gamybos srityje nuo investicijų sumos, kai daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, ir ne daugiau nei 25,00 procentų pagalbos dalis nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, kai daugiau nei 50 procentus investicijų projekto vertės sudaro investicijos kuriant darbo vietas.“

3. Nustatau, kad:

3.1. šio įsakymo 2 punktas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d;

3.2. šis įsakymas galioja iki 2020 m. gruodžio 31 dienos.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                    Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2014 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 4-797

 

 

INVESTICIJŲ, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO, ĮGYVENDINIMO, ADMINISTRAVIMO IR VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO PAGAL SCHEMĄ „TUI INVEST LT+“ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013), Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Valstybės pagalbos teikimo schema „TUI Invest Lt+“, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. 4-710 „Dėl Valstybinės pagalbos teikimo schemos „TUI Invest Lt+“ patvirtinimo“ (toliau – Schema).

2. Aprašas nustato investicijų ir finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo bei valstybės pagalbos teikimo tvarką, kuri atitinka Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas, ir yra suderinama su vidaus rinka.

3. Aprašas reguliuoja valstybės pagalbos teikimo iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos administruojamos Ūkio plėtros ir konkurencingumo didinimo programos dalies lėšų, skirtų uždaviniui „Įsipareigojimų pagal pasirašytas sutartis su investuotojais vykdymas ir naujų investicijų pritraukimo organizavimas“ įgyvendinti.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Administruojančioji institucija – viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“.

4.2. Finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis) – projekto vykdytojo, Ūkio ministerijos ir administruojančiosios institucijos pasirašyta sutartis, kurioje nustatyta investicijų projekto įgyvendinimo, pagalbos teikimo bei investicijų projekto įgyvendinimo kontrolės sąlygos ir tvarka, taip pat kiti šalių įsipareigojimai.

4.3. Investicijų projektas – atitinka Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnyje nurodytą apibrėžtį „Pradinė investicija“.

4.4. Investicijų projekto pabaiga – investuotojo administruojančiai institucijai pateiktoje paraiškoje nurodytas terminas.    

4.5. Investicijų projekto pradžia – investuotojo administruojančiai institucijai pateiktoje paraiškoje nurodytas terminas.

4.6. Investicijų sutartis – Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka su investuotoju (-ais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos specialios investavimo ir verslo sąlygos, įskaitant įsipareigojimus suteikti valstybės pagalbą (toliau – pagalba).

4.7. Investuotojas – užsienio privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, atitinkantis Apraše nustatytus reikalavimus.

4.8. Investicijų projekto vykdytojas (toliau – Projekto vykdytojas) – investuotojo ne vėliau kaip iki pagalbos mokėjimo momento Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įsteigtas ir (arba) valdomas (tiesiogiai ar per susijusias įmones) privatus juridinis asmuo ir (arba) jo struktūrinis padalinys, teisės aktų nustatyta tvarka įregistruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.

4.9. Paraiška – investuotojo ar jo įgalioto asmens pasirašytas administruojančiosios institucijos patvirtintos formos klausimynas, atitinkantis Reglamento Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalies reikalavimus.

4.10. Tinkamos išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su investicijų projektu, atitinkančios Apraše išlaidoms nustatytus reikalavimus ir patirtos ne anksčiau nei nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką.

4.11. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnyje, Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas apibrėžtis (sąvokas).

 

II SKYRIUS

PAGALBOS TIKSLAI IR REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Aprašą teikiamos pagalbos tikslas ir tinkamos finansuoti išlaidos yra nustatytos Schemoje.

6. Pagal Aprašą investicijų projektų įgyvendinimui teikiamos pagalbos rezultatams įvertinti taikomi šie rodikliai:

6.1. produkto rodiklis – įgyvendintų investicijų projektų skaičius;

6.2. rezultato rodikliai:

6.2.1. pritraukta privačių investicijų (investuotojo investuotos nuosavos lėšos, palyginti su visomis investicijų projekto investicijomis);

6.2.2. sukurta su investicijomis susijusių ilgalaikių darbo vietų per visą investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį ir kiekvienais investicijų projekto įgyvendinimo metais.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI INVESTUOTOJAMS IR INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

 

7. Investicijų sutartis sudaroma tik su investuotoju, kuris atitinka šiuos reikalavimus:

7.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 14 481 000 eurų (keturiolika milijonų keturi šimtai aštuoniasdešimt vienas tūkstantis eurų);

7.2. investuotojas ne mažiau nei 5 metus vykdo gamybos arba 3 metus paslaugų veiklą.

8. Pagalba gali būti teikiama, kai investicijų projektas:

8.1. yra įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

8.2. bus įgyvendintas ne ilgiau kaip per 36 mėnesius nuo investicijų projekto pradžios dienos, bet ne anksčiau kai administruojančioji institucija gauna paraišką; šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas Sutartyje nustatyta tvarka;

8.3. atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

9. Administruojančioji institucija konsultuoja investuotoją dėl pagalbos teikimo ir paraiškos projekto pildymo.

10. Investuotojas, planuojantis įgyvendinti investicijų projektą, kreipiasi į administruojančiąją instituciją ir pateikia paraiškos projektą. Administruojančioji institucija, prireikus, turi teisę prašyti investuotoją pateikti papildomus dokumentus arba informaciją, susijusią su investicijų projektu, investuotojo finansine padėtimi ar kita. Dokumentų arba informacijos pateikimo terminas neturi būti trumpesnis nei 3 darbo dienos.

11. Administruojančioji institucija, įvertinusi, ar investuotojas ir jo paraiškos projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir ar nėra aplinkybių nurodytų Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies a punkte, ir pagal kiekybinį ir kokybinį vertinimą (Aprašo 7 ir 8 priedai) nustačiusi investicijų projektui didžiausią galimą pagalbos dydį, informuoja investuotoją apie galimą preliminarų pagalbos dydį.

12. Investuotojas, gavęs iš administruojančios institucijos Aprašo 11 punkte nurodytą informaciją, administruojančiai institucijai pateikia paraišką.

13. Jeigu investuotojas pageidauja, administruojančioji institucija ir investuotojas pasirašo ketinimų protokolą, kuriame aptariamos ir suderinamos planuojamo investicijų projekto įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje sąlygos.

14. Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad investicijų projektas ir (arba) paraiška neatitinka Apraše nustatytų kriterijų, ji investuotojui raštu pateikia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo teikti rekomendaciją Ūkio ministerijai skirti pagalbą (toliau – rekomendacija).

15. Jeigu paraiška ir investicijų projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, administruojančioji institucija Ūkio ministerijai teikia rekomendaciją. Kartu su rekomendacija teikiamas su investuotoju suderintas investicijų sutarties projektas, kuriame nustatomos investavimo ir pagalbos teikimo sąlygos.

16. Administruojančioji institucija yra atsakinga už Ūkio ministerijai pateikiamų dokumentų ir duomenų tikrumą, jų atitiktį investuotojo pateiktiems dokumentams ir patikrina, ar investicijų projekte numatytos tinkamos išlaidos atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

17. Ūkio ministerija įvertina rekomendaciją ir investicijų sutarties projektą. Esant neaiškumų ar netikslumų, Ūkio ministerija turi teisę kreiptis į administruojančiąją instituciją dėl rekomendacijos ir (ar) investicijų sutarties projekto patikslinimo.

18. Ūkio ministerijai su investuotoju pasirašius investicijų sutartį, administruojančioji institucija su Ūkio ministerija ir projekto vykdytoju suderina Sutarties projektą.

19. Prieš suderinant Sutarties projektą, projekto vykdytojas administruojančiai institucijai pateikia:

19.1. užpildytą investicijų projekto biudžeto formą (Aprašo 2 priedas);

19.2. projekto vykdytojo registracijos pažymėjimo kopiją ar kitą dokumentą įrodantį projekto vykdytojo registraciją (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išrašą);

19.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą biudžetui arba jo nebuvimą ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondui arba šio įsiskolinimo nebuvimą;

19.4. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, jei projekto vykdytojas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso investicijų projektą įgyvendina kaip didelė įmonė, reikalavimas pateikti smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją netaikomas;

19.5. deklaraciją pagal Reglamento Nr. 651/2014 13 straipsnio d punktą;

19.6. deklaraciją, kad investicijų projektas atitinka Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2-4 dalyse nurodytus reikalavimus;

19.7. kitus susijusius dokumentus (jeigu reikalingi).

20. Sutartis sudaroma remiantis administruojančiosios institucijos rekomendacijoje nurodyta informacija apie investicijų projektą ir investicijų sutartimi. Jeigu, nesant objektyvių priežasčių, Sutartis nepasirašoma per investicijų sutartyje nurodytą terminą, investicijų projektas nėra finansuojamas.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI INVESTICIJŲ PROJEKTO IŠLAIDOS

 

21. Investicijų projekto išlaidos turi būti aiškios, pagrįstos ir realios, patvirtintos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir atnaujinti.

22. Prie investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų priskiriamos per investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį patirtos, investicijų projektui vykdyti skirtos tinkamos išlaidos (tinkamų išlaidų kategorijos ir reikalavimai nurodyti Aprašo 1 priede), patirtos ne anksčiau nei nuo investicijų projekto pradžios dienos, bet ne anksčiau nei nuo dienos kai administruojančioji institucija gauna paraišką. Išlaidos, patirtos iki Sutarties sudarymo, yra patiriamos investuotojo rizika.

23. Patiriant tinkamas išlaidas, sumokamas pirkimo pridėtinės vertės mokestis yra priskirtinas netinkamoms išlaidoms.

 

VI SKYRIUS

PAGALBOS DYDŽIO NUSTATYMAS IR INTENSYVUMAS

 

24. Investuotojo finansinis įnašas iš nuosavų lėšų ir (arba) kitų gautų lėšų, kurios nefinansuojamos, turi atitikti Reglamento Nr. 651/2014  14 straipsnio 14 dalies nuostatas. Investuotojo nuosavų lėšų šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo ar tikslinimo metu.

25. Investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į investicijų projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei keliamus tinkamų išlaidų finansavimo reikalavimus.

26. Didžiausias galimas pagalbos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

GPD = KIPD + KOPD, kur:

GPD – galimas pagalbos dydis;

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

KOPD – kokybinio vertinimo pagalbos dydis.

27. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

ID – investicijų dydis.

28. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės paslaugų srityje ir aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

DS – darbuotojų skaičius;

DU – vidutinis darbo užmokestis.

29. Jei pagalba neviršija pagalbos sumos, apskaičiuotos remiantis Aprašo 27 ir 28 punktuose nustatytais skaičiavimo būdais, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis gali būti nustatomas pagal formulę:

KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100 + ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

ID – investicijų dydis;

DS – darbuotojų skaičius;

DU – vidutinis darbo užmokestis.

30. Pagalbos intensyvumas tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatomas pagal Komisijos Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 12 ir 13 dalis, Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarimą Nr. 571 „Dėl Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų regioninės pagalbos žemėlapio“, o pagalbos dydis negali viršyti pagalbos dydžių, apskaičiuotų pagal Aprašo 26, 27, 28, 29 ir 32 punktus.

31. Atliekant kokybinį investicijų projekto vertinimą, pagalbos dydis investicijų projektams nustatomas vertinant ekonominę investicijų projekto naudą Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai ir ekonomikos augimui, taip pat atsižvelgiama į darniąsias investicijas. Kokybinio vertinimo pagalbos dydis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktą balų sumą (didžiausia galima balų suma – 100), didinamas arba mažinamas dalimi iki 15,00 procentų pagal administruojančiosios institucijos patvirtintas skaičiavimo metodikos nuostatas.

32. Investicijų projektui gali būti skirtas iki 4 344 300 eurų (keturi milijonai trys šimtai keturiasdešimt keturi tūkstančiai trys šimtai eurų) dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 25,00 procentų pagalbos dalis investicijų projektams paslaugų ir gamybos srityje nuo investicijų sumos, kai daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, ir ne daugiau nei 25,00 procentų pagalbos dalis nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, kai daugiau nei 50 procentus investicijų projekto vertės sudaro investicijos kuriant darbo vietas.

33. Atsižvelgdamas į administruojančiosios institucijos pasiūlymą ir ekonominės investicijų projekto naudos Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai bei ekonomikos augimui vertinimą, ūkio ministras gali priimti sprendimą padidinti arba sumažinti skiriamos pagalbos dydį. Tuo atveju, jeigu skiriama pagalba yra padidinama, pagalbos dydis negali viršyti pagalbos dydžio apskaičiuoto pagal Aprašo 26, 27, 28, 29 ir 32 punktus.

 

VII SKYRIUS

DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA

 

34. Siekiant prisidėti prie socialinės infrastruktūros gerinimo, darnios plėtros ir kūrybinės pažangos, investicijų projekte gali būti numatytas darniųjų investicijų vykdymas pagal Aprašo 6 priedą.

35. Darniosios investicijos yra vykdomos ir prižiūrimos laikantis Sutarties nuostatų, taip pat pagal projekto vykdytojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo bendradarbiavimo formas, nustatytas Aprašo 6 priede.

36. Darniosios investicijos negali būti vykdomos investuotojo ir (ar) su juo susijusiose įmonėse, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, ar įmonėse, kuriose investuotojas yra akcininkas.

37. Darniųjų investicijų naudos gavėjai negali jokia forma ir būdais įsipareigoti projekto vykdytojui kompensuoti gautos naudos.

38. Darniųjų investicijų finansavimo laikotarpis yra nuo investicijų projekto pradžios iki 5 metų po investicijų projekto pabaigos (investicijų projekto stebėsenos laikotarpis).

39. Sutartyje numatytų darniųjų investicijų investavimo proporcijos per pirmuosius 3 metus nuo investicijų projekto pradžios yra ne mažiau kaip 50,00 procentų, kiti 50,00 procentų investicijų investuojami per likusį numatytą darniųjų investicijų įgyvendinimo laikotarpį.

40. Darniosios investicijos turi būti vykdomos investuotojo lėšomis, kurios skiriamos investicijų projektui, ir joms negali būti skiriama pagalba.

 

VIII SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

 

41. Investuotojo ir (ar) projekto vykdytojo patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:

41.1. Aprašo 1 priede nustatytą finansuoti atitinkamą tokių išlaidų kategoriją ir konkrečias išlaidas arba jų dalį;

41.2. išlaidos buvo patirtos, kaip nustatyta Aprašo 22 punkte;

41.3. išlaidos yra faktiškai patirtos, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos atitinkamais dokumentais, kaip nustatyta Aprašo 1 priede;

41.4. tenkinamos kitos pagalbos teikimo sąlygos, nustatytos Apraše, Sutartyje ir pagalbos teikimą reguliuojančiuose teisės aktuose.

42. Jeigu investicijų projekte numatoma pagalbos lėšas ar jų dalį skirti turtui sukurti ar įsigyti, Sutartyje nustatoma, kad toks turtas turi atitikti Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 5 dalies reikalavimus.

43. Jeigu investicijų projekte numatoma pagalbos lėšas ar jų dalį skirti turtui sukurti ar įsigyti, Sutartyje projekto vykdytojas įsipareigoja, atsižvelgiant į pagalbos intensyvumą, Ūkio ministerijos naudai apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant investicijų projektą buvo skirtas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus didelių įmonių arba trejus metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo investicijų projekto pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Projekto vykdytojas Sutartyje nustatyta tvarka ir terminais administruojančiajai institucijai pateikia šiuos dokumentus (po 2 kopijas):

44.1. investicijų projekto biudžeto finansinę ataskaitą (Aprašo 3 priedas) kartu su investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas ir mokėjimą pateisinančiais dokumentais;

44.2. investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitą (Aprašo 4 priedas);

44.3. investicijų projekto darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymą (Aprašo 5 priedas), jeigu numatyta Sutartyje;

44.4. investicijų projekto įvykdymo arba dalinio atsiskaitymo aktą;

44.5. jeigu pagalbos suma buvo pervesta projekto vykdytojui, investuotojo ir projekto vykdytojo pasirašytą aktą, patvirtinantį, kad investuotojui investicijų sutartimi skirta pagalbos suma buvo pervesta projekto vykdytojui;

44.6. kitus dokumentus, nurodytus Sutartyje.

45. Administruojančioji institucija vertina Aprašo 44 punkte nurodytų dokumentų atitiktį projekto vykdytojo ataskaitose nurodytoms faktinėms išlaidoms, dokumentų atitiktį Aprašo reikalavimams, išlaidas pagrindžiantiems dokumentams, tikrina, ar išlaidos yra patirtos vykdant investicijų projektą.

46. Administruojančioji institucija, tikrindama projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.

47. Administruojančioji institucija kartu su Aprašo 44 punkte nurodytais dokumentais Ūkio ministerijai, Sutartyje numatyta tvarka ir terminais, pateikia ataskaitą už projekto vykdytojo panaudotas pagalbos lėšas. Administruojančioji institucija yra atsakinga už pateikiamų duomenų atitiktį kitiems su investicijų projekto vykdymu susijusiems dokumentams ir privalo laikytis Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

48. Jei kyla įtarimas, kad projekto vykdytojas nevykdo ar netinkamai vykdo investicijų projekto įsipareigojimus, administruojančioji institucija turi teisę investicijų projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš projekto vykdytojo reikalingą informaciją ir investicijų projekto vykdymo dokumentus.

49. Ūkio ministerija, gavusi iš administruojančiosios institucijos Aprašo 47 punkte nurodytus dokumentus, Sutartyje nustatyta tvarka ir terminais perveda pagalbos lėšas projekto vykdytojui arba investuotojui. Jeigu pagalba mokama dalimis, turi būti laikomasi Reglamento Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalies reikalavimų.

50. Administruojančioji institucija turi teisę inicijuoti pagalbos teikimo sustabdymą arba nutraukimą ir siūlyti Ūkio ministerijai priimti sprendimą dėl projekto vykdytojui skirtos pagalbos grąžinimo, jeigu projekto vykdytojas nevykdo arba netinkamai vykdo Sutarties sąlygas.

51. Jei projekto vykdytojas per Sutartyje nustatytą terminą neįgyvendina investicijų projekto, jam suteiktos pagalbos lėšos turi būti grąžintos Ūkio ministerijai per Ūkio ministerijos nustatytą laiką, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos Komisijos nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi pagalbos lėšomis dieną nuo pagalbos išmokėjimo dienos iki pagalbos lėšų grąžinimo dienos.

52. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo administruojančioji institucija ir (arba) Ūkio ministerija negali tinkamai vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, pagalbos teikimas nutraukiamas be jokių pasekmių administruojančiajai institucijai ir (arba) Ūkio ministerijai.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI

 

53. Pagalba gali būti suteikiama, jeigu Sutartyje projekto vykdytojas, įgyvendindamas investicijų projektą, įsipareigoja:

53.1. naudoti investicijų projektui skirtas lėšas tik su investicijų projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms sumokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti;

53.2. bendradarbiauti su investicijų projektus administruojančios institucijos prižiūrinčiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą su investicijų projektu susijusią informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti investicijų projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su investicijų projekto vykdymu;

53.3. šalinti mokėjimo prašymų ir investicijų projektų įgyvendinimo trūkumus;

53.4. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pasikeitimų atsiradimų momento, informuoti administruojančiąją instituciją apie visus pakeitimus, susijusius su investicijų projekto įgyvendinimu;

53.5. užtikrinti, kad būtų pasiekti investicijų projekto įgyvendinimo rodikliai;

53.6. gavęs Ūkio ministerijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, nedelsdamas vykdyti šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka;

53.7. laikytis Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų.

_________________

part_1049436141cf4f7084fca18dd9e0d842_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

1 priedas

 

TINKAMŲ IŠLAIDŲ KATEGORIJOS IR REIKALAVIMAI INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

 

Eil.

Nr.

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Galimi sąnaudas pateisinantys dokumentai

1.

Tinkamos išlaidos kapitalui formuoti:

 

 

1.1.

Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos: kompiuterių, įrangos, mašinų, baldų, įrengimų ir prietaisų įsigijimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos įrangos, mašinų, baldų, įrenginių ir prietaisų įsigijimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Įsigyjama įranga, mašinos, įrenginiai ir prietaisai turi būti nauji. Naujas nenaudotas turtas, kurį juridinis asmuo perduoda filialui, yra laikomas nauju turtu. Transporto priemonių ir jų įrangos pirkimo išlaidos yra netinkamos išlaidos.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.2.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: patentų, licencijų įsigijimo išlaidos

Tinkamos finansuoti yra investicijų projektui vykdyti reikalingų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Patentų, licencijų įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų. Ilgalaikis nematerialusis turtas turi būti nusidėvintis. 

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.3.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: programinės įrangos įsigijimo išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui reikalingos programinės įrangos įsigijimo išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Programinės įrangos įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų. Ilgalaikis nematerialusis turtas turi būti nusidėvintis.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kt. su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.4.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: techninio projekto parengimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos techninio projekto (pastatų ar inžinerinių tinklų įrengimo) parengimo išlaidos, įskaitant techninio projekto ekspertizę, taip pat techniniam projektui parengti reikalingų topografinių nuotraukų darymą, geodezinių ir geologinių tyrinėjimų darbus. Parengti techniniai projektai yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.5.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Inžineriniai tinklai suprantami, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

 

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.6.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) kapitalinio remonto pagal specialius poreikius išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) esminio pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos (pertvarkymas pagal specialius poreikius gali apimti, pavyzdžiui, elektros tinklų, patalpų pertvarų įrengimą). Pastatų, patalpų ir rekonstrukcijos bei kapitalinio remonto išlaidos taip pat apima vidinių inžinerinių tinklų įrengimą (pastato viduje). Tinkamos išlaidos apima statybos medžiagų ir statybos darbų išlaidas. Pastatų ar patalpų einamasis remontas nėra tinkamos išlaidos. Pastatyti ar pertvarkyti pastatai, patalpos yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, rangos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

2.

Kitos investicijų projekto veiklai tinkamos išlaidos:

 

 

2.1.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: žemės nuoma, įgyvendinat investicijų projektą

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingo žemės sklypo nuomos išlaidos. Nuosavos žemės sklypų ar naudojamų pagal panaudos sutartį žemės sklypų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Žemės nuomos išlaidoms padengti skiriama de minimis pagalba.

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.2.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: pastatų, patalpų nuoma, įgyvendinant investicinį projektą

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų nuomos išlaidos. Nuosavų pastatų ar patalpų arba naudojamų pagal panaudos sutartį pastatų ar patalpų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Patalpų, pastatų nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.3.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo mokestis

Tinkamos yra prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo išlaidos, kai investicijų projektui vykdyti reikia sklypą prijungti prie išorinių magistralinių inžinerinių tinklų. Šių paslaugų pirkimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai,  pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.4.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: tiesioginei investicijų projekto veiklai vykdyti reikalingų įrenginių nuoma

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų įrenginių nuomos išlaidos. Nuosavų įrenginių ar įrenginių, naudojamų pagal panaudos sutartį, nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Įrenginių nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

 

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.5.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: įrangos transportavimo paslaugų pirkimo išlaidos

Investicijų projektui įgyvendinti reikalingos įrangos (naujos, naudotos) transportavimo paslaugų pirkimas. Transportavimo paslaugų išlaidų kompensavimui skiriama tik de minimis pagalba.

Paslaugų sutartys, pervežimo dokumentų kopijos, apmokėjimo už paslaugas dokumentai.

 

2.6.

Darbo užmokesčio išlaidos, susidariusios dėl pradine investicija sukurtų darbo vietų

Tinkamos išlaidos (nuo įdarbinimo momento) apima pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, darbo užmokestį (taip pat su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą. Turi būti pagrįsta, kad darbuotojų skaičiaus padidėjimas susijęs su atliktomis pradinėmis investicijomis.

Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro priskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Priskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai investicijų projekte išdirbtą laiką.

Darbo užmokesčio išlaidos pripažįstamos tinkamomis, kai sukurtos darbo vietos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 7 punkto reikalavimus. Darbo vietos turi būti sukurtos per dvejus metus nuo investicijų projekto pabaigos ir išlaikomos ne trumpiau kaip 5 metus didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metus labai mažose, mažose ir vidutinėse įmonėse nuo investicijų projekto pabaigos. Dėl investicijų projekto turi padidėti bendras investicijų projekto vykdytojo darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu darbuotojų skaičiumi per paskutinius dvylika mėnesių.

Darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+“ tvarkos aprašas 5 priedo rekomenduojamą formą teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto sutartyje, pabaigoje, taip pat kiti dokumentai (darbo sutartys, pavedimų kopijos, priemokos ir pan.).

 

 

______________________

part_d5b60ad130e04e13b4685bc4cea38563_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

__________________________________________________________

(investicijų projekto vykdytojas)

__________________________________________________________

(investicijų projekto pavadinimas)

 

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

___________

(data)

 

1. Investicijų projekto pasiekti tikslai. (Kokie tikslai ir kokiu lygiu buvo pasiekti? Jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis.)

 

 

2. Investicijų projekto veiklos įgyvendinimas ir pasiekti rezultatai. (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokiu lygiu? Kokių rezultatų buvo pasiekta? Nurodykite investicijų projekto veiklos vykdymo datas. Pridėkite dokumentus, įrodančius investicijų projekto veiklos įgyvendinimą ir pasiektus rezultatus. Jeigu investicijų projekto veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, arba rezultatas nepasiektas, nurodykite priežastis.)

 

 

 

Investicijų projekto veikla

Investicijų projekto veiklos aprašymas

Planuotas rezultatas (kiekybinis)

Pasiektas rezultatas

(kiekybinis)

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

3. Investicijų projekto įgyvendinimo terminai. (Ar investicijų projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis.)

 

 

 

 

 

Investicijų projekto veikla

Planuota veiklos įgyvendinimo data

Faktinė veiklos įgyvendinimo

data

Paaiškinimas, jeigu buvo nukrypta nuo investicijų projekto įgyvendinimo grafiko

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

 

4. Investicijų projekto poveikis. (Aprašykite investicijų projekto poveikį kiekybiniu ir kokybiniu aspektu pagal poveikio lygmenį.)

Pareiškėjui

 

Atstovaujamam sektoriui, investicijoms, konkurencingumui, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros sričiai, kvalifikuotų ilgalaikių darbo vietų kūrimui ir kt.

 

 

 

 

 

________________________                     _______________               _______________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)             (parašas)                               (vardas ir pavardė)

 

part_67170fb0bd7643f99a8a3ecea9fb222c_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

(Investicijų projekto darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(investicijų projekto vykdytojas)

 

___________________________________________________________________

(investicijų projekto pavadinimas)

 

 

 

INVESTICIJŲ PROJEKTO DARBO UŽMOKESČIO APSKAIČIAVIMO IR IŠMOKĖJIMO PAŽYMA

__________

(data)

 

 

Eil. Nr.

Darbuotojo vardas, pavardė

Darbuotojo pareigos

Dirbta mėnesių vykdant projektą

 

 

Mokėjimo pagrindas

 

 

Apskaičiuotas darbo užmokestis

Darbo užmokesčio išmokėjimo dokumento (žiniaraščio, išlaidų orderio ar mokėjimo nurodymo) data ir numeris,

pajamų mokesčio sumokėjimo nurodymo data ir numeris

Pradėjo dirbti projekte  (data)

Baigė dirbti projekte

(data)

Iš viso dirbta mėn.

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą,

vadovo įsakymo data ir numeris

 

Darbo laiko apskaitos žiniaraščio data ir numeris

 

Darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio data ir numeris

Pareiginė alga (pagrindinis darbo užmokestis)

Su darbo santykiais susijusios priemokos ir priedai

Iš viso apskaičiuota mėn. darbo užmokesčio

(10+11)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

X

X

X

X

X

X

 

 

 

 

 

Vidutinis darbo vietų skaičius per ataskaitinį laikotarpį:

 

 

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovas                                         (Parašas)                                                                                                                                              (Vardas ir pavardė)

 

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vyriausiasis buhalteris                   (Parašas)                                                                                                                                              (Vardas ir pavardė)

 

part_be977424eee5481487c21c7cf9b75edb_end


Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

6 priedas

 

DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA

 

 

Eil.

 

Nr.

 

Darniųjų investicijų sritys

 

Darniųjų investicijų veikla

 

Darniųjų investicijų veiklos rezultatų matavimo rodiklis

 

Darniųjų investicijų naudos gavėjai

 

Galimos potencialaus investuotojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo (-ų) bendradarbiavimo formos

 

 

1.

 

Švietimas, mokslas ir studijos

 

1.1. Studijų ir mokymo programų įgyvendinimo finansavimas

 

Įgyvendintų programų skaičius

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimo sutartis,

praktikos / stažuotės / stipendijų sutartis,

studijų rėmimo sutartis ir (arba) jai prilyginama sutartis,

paslaugų teikimo sutartis,

mokslinių tyrimų sutartis,

finansavimo sutartis

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Stipendijos studentams

 

Gavusių stipendijas studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Studentų praktikos organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose

 

Atlikusių praktiką studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Studentų stažuočių organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose

 

Stažuotėse dalyvavusių (visą numatytą laikotarpį) studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5. Studentų mobilumo programų finansavimas

 

Įgyvendintų programų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6. Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros finansavimas

 

Atliktų mokslinių tyrimų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.7. Užsienio mokslo ir tyrimų bei švietimo vadybos specialistų ir (arba) tyrėjų studijų finansavimas

 

Atvykusių specialistų ar tyrėjų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8. Mokymai, konferencijos ir seminarai, orientuoti į darnios plėtros, kūrybinės pažangos, inovacijų kūrimą

 

Įvykusių mokymų, konferencijų ir seminarų bei jų dalyvių skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.9. Inovatyvios veiklos finansavimas

 

Pritraukta privačių investicijų suma inovatyviai veiklai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.10. Technologijų perdavimas ar įdiegimas

 

Perduotų ar įdiegtų technologijų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.11. Patentų finansavimas

 

Patentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.12. Technologijų vystymo ar kūrimo finansavimas

 

Sukurtų ar išvystytų technologijų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.13. Profesinių rengimo centrų steigimas ir plėtra

 

Įsteigtų / išplėstų centrų ar įgyvendintų programų skaičius

 

 

 

 

 

 

2.

 

Socialinė integracija

2.1. Socialinės integracijos iniciatyvų skatinimas ir įgyvendinimas: mokymas, konsultavimas, žmogiškųjų išteklių mainai, bendros akcijos ir renginiai įmonių socialinės atsakomybės gerajai patirčiai skleisti

 

Įgyvendintų socialinės integracijos projektų ir jų naudos gavėjų skaičius

 

Pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nuostatas nurodyti juridiniai asmenys, gavę paramos gavėjo statusą ir vykdantys veiklą, susijusią su socialine integracija

Bendradarbiavimo sutartis,

labdaros / paramos sutartis

 

 

 

 

 

2.2. Socialinę integraciją skatinančių kampanijų, akcijų (radijo, televizijos laidų, kitų interaktyvių akcijų) rengimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Socialinės integracijos ir įmonių socialinės atsakomybės diegimo pavieniuose sektoriuose ir skirtingo dydžio įmonėse praktinių gairių ir metodinės medžiagos, kuri padėtų įmonėms diegti atsakingos gamybos, atsakingo investavimo principus,

užtikrintų lyčių lygių galimybių veiksmingą įgyvendinimą privačiame sektoriuje, rengimas, taikymas ir kita

 

 

 

 

 

 

3.

 

Socialinė infrastruktūra

3.1. Darniųjų investicijų naudos gavėjų socialinės paslaugų infrastruktūros kūrimas arba modernizavimas (techninės dokumentacijos rengimas, statybos, rekonstravimo darbų vykdymas, įrangos įsigijimas) ir kita

 

 

 

Įgyvendintų socialinės infrastruktūros projektų ir jų naudos gavėjų skaičius

Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, kiti juridiniai asmenys

 

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius

Bendradarbiavimo sutartis,

finansavimo sutartis

 

4.

 

Kultūros paveldas

 

4.1. Kultūros paveldo išsaugojimo, konservavimo ir švietimo projektų finansavimas

 

Įgyvendintų projektų skaičius

Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos

 

 

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos

Bendradarbiavimo sutartis,

paslaugų teikimo sutartis,

finansavimo sutartis

 

 

________________

part_5b581d3061ff4b7b91b05a349cca1ae8_end


Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

7 priedas

 

Kiekybiniai Valstybės Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus lyginamasis svoris, proc.

 

Gamyba

 

Paslaugos

Kaupiamoji dalis

Kaupiamoji dalis

1.

Sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius

20

iki 0,1 už 5 darbo vietas

iki 2,0 už 101 darbo vietą

iki 0,067 už 5 darbo vietas

iki 2,0 už 151 darbo vietą

2.

Aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus

20

iki 0,17 už 5 dalies procentus

iki 2,0 už 61 procentą

iki 0,125 už 5 dalies procentus

iki 2,0 už 81 procentą

3.

 

Darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, darbo užmokesčio vidurkį

20

iki 0,20 už 5 dalies procentus

iki 2,0 už 51 procentą

iki 0,125 už 5 dalies procentus viršijant atlyginimų vidurkį 100 procentų

iki 2,0 už 181 procentą

4.

Bendra eksporto dalis (proc.)

20

iki 0,145 už 5 dalies procentus

iki 2,0 už 71 procentą

iki 0,111 už 5 dalies procentus

iki 2,0 už 91 procentą

5.

Investicijų projekto įgyvendinimo vieta:

20

 

 

5.1.

Vilnius, Kaunas, Klaipėda

0

0

5.2.

Kiti miestai ir rajonai

iki 0,66

iki 0,66

5.3.

Rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija Lietuvos Respublikos vidurkį

iki 1,32

iki 1,32

5.4.

Probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“

 

iki 2,0

iki 2,0

 

_________________

part_2463db604c04428f8694b783a25b35ec_end


Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

8 priedas

 

 

KOKYBINIAI Valstybės Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus lyginamasis svoris, proc.

1.

Produkto inovatyvumas ir projektu naujai įdiegiamų aukštųjų technologijų svarba Lietuvos Respublikos  inovacijų vystymui

20

2.

 

Poveikis klasterizacijai

20

3.

 

 

Potencialaus investuotojo veikloje vykdomų technologinių procesų svarba Lietuvos Respublikos aukštajam mokslui

20

4.

 

 

Investicijų projekto įtaka ilgalaikei Lietuvos Respublikos ūkio plėtrai, konkurencingumui bei visuomenės gerovės didinimui

20

 

5.

 

Eksporto augimo potencialas

20

 

_________________

part_6aa574af3d93465a9137854e1801ab63_end