Suvestinė redakcija nuo 2018-05-15 iki 2018-10-29

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-11-11, i. k. 2014-16582

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL INVESTICIJŲ, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO, ĮGYVENDINIMO, ADMINISTRAVIMO IR VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO pagal schemą „TUI INVEST LT+“ tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2014 m. lapkričio 10 d. Nr. 4-797

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.2 papunkčiu:

1. T v i r t i n u  Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a k e i č i u  nurodytuoju įsakymu patvirtintą Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašą:

2.1. pakeičiu 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 14 481 000 eurų (keturiolika milijonų keturi šimtai aštuoniasdešimt vienas tūkstantis eurų);“;

2.2. pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Investicijų projektui gali būti skirtas iki 4 344 300 eurų (keturi milijonai trys šimtai keturiasdešimt keturi tūkstančiai trys šimtai eurų) dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 25,00 procentų pagalbos dalis investicijų projektams paslaugų ir gamybos srityje nuo investicijų sumos, kai daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, ir ne daugiau nei 25,00 procentų pagalbos dalis nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, kai daugiau nei 50 procentus investicijų projekto vertės sudaro investicijos kuriant darbo vietas.“

3. Nustatau, kad:

3.1. šio įsakymo 2 punktas įsigalioja 2015 m. sausio 1 d;

3.2. šis įsakymas galioja iki 2020 m. gruodžio 31 dienos.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                    Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2014 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 4-797

 

 

INVESTICIJŲ, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMO, ĮGYVENDINIMO, ADMINISTRAVIMO IR VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO PAGAL SCHEMĄ „TUI INVEST LT+“ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013), Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, Valstybės pagalbos teikimo schema „TUI Invest Lt+“, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. 4-710 „Dėl Valstybinės pagalbos teikimo schemos „TUI Invest Lt+“ patvirtinimo“ (toliau – Schema).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

2. Aprašas nustato investicijų ir finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo bei valstybės pagalbos teikimo tvarką, kuri atitinka Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas, ir yra suderinama su vidaus rinka.

3. Aprašas reguliuoja valstybės pagalbos teikimo iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos administruojamos Ūkio plėtros ir konkurencingumo didinimo programos dalies lėšų, skirtų uždaviniui „Įsipareigojimų pagal pasirašytas sutartis su investuotojais vykdymas ir naujų investicijų pritraukimo organizavimas“ įgyvendinti.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Administruojančioji institucija – viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“.

4.2. Finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis) – projekto vykdytojo, Ūkio ministerijos ir administruojančiosios institucijos pasirašyta sutartis, kurioje nustatyta investicijų projekto įgyvendinimo, pagalbos išmokėjimo bei investicijų projekto įgyvendinimo kontrolės sąlygos ir tvarka, taip pat kiti šalių įsipareigojimai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

4.3. Investicijų projektas – atitinka Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnyje nurodytą apibrėžtį „Pradinė investicija“.

4.31. Strateginis investicijų projektas – Aprašo 4.3 papunkčio reikalavimus atitinkantis projektas, kurį gali įgyvendinti vienas investuotojas arba investuotojai ir kuriam taikomos Aprašo nuostatos, reguliuojančios investicijų projektus, išskyrus Aprašo 26, 27, 28, 32 punktų nuostatas, ir kuris tenkina bent vieną iš šių sąlygų:

4.31.1. yra įgyvendinamas strateginiame technologinės plėtros objekte, o įgyvendinimo laikotarpiu planuojamos investicijos yra ne mažesnės nei 30 000 000 Eur (trisdešimt milijonų eurų);

4.31.2. gamybos srityje jo įgyvendinimo laikotarpiu sukuriama ne mažiau kaip 200 naujų ilgalaikių darbo vietų, o planuojamos investicijos yra ne mažesnės nei 30 000 000 Eur (trisdešimt milijonų eurų);

4.31.3. paslaugų srityje jo įgyvendinimo laikotarpiu sukuriama ne mažiau kaip 500 naujų ilgalaikių darbo vietų ir kurių vidutinis darbo užmokestis (neįtraukiant aukščiausio lygio vadovų (įmonės generalinis, vykdomasis direktorius)) ne mažiau kaip du kartus viršija savivaldybės, kurioje įgyvendinamas projektas, darbo užmokesčio vidurkį.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

4.4. Investicijų projekto pabaiga – investuotojo arba investuotojų administruojančiajai institucijai pateiktoje paraiškoje arba investicijų sutartyje nurodytas terminas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

4.5. Investicijų projekto pradžia – investuotojo arba investuotojų administruojančiajai institucijai pateiktoje paraiškoje arba investicijų sutartyje nurodytas terminas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

4.6. Investicijų sutartis – Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka su investuotoju (-ais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos specialios investavimo ir verslo sąlygos, įskaitant įsipareigojimus suteikti valstybės pagalbą (toliau – pagalba).

4.7. Investuotojasužsienio fizinis arba privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, atitinkantis Apraše nustatytus reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-539, 2015-08-24, paskelbta TAR 2015-08-24, i. k. 2015-12559

 

4.8. Investicijų projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre įregistruotas investuotojo arba investuotojų ne vėliau kaip iki pagalbos mokėjimo momento įsteigtas ir (arba) valdomas (tiesiogiai ar per susijusias įmones) privatus juridinis asmuo ir (arba) jo struktūrinis padalinys, su kuriuo pasirašyta Sutartis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

4.81. Investuotojai – keli susitarimo pagrindu veikiantys subjektai, atitinkantys Apraše nurodytus reikalavimus, iš kurių nė vienas neturi investicijų projekto vykdytojo lemiamos kontrolės ir kurių atsakomybė už investicijų sutartimi prisiimtų įsipareigojimų pažeidimus yra solidari.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

4.9. Paraiška – investuotojo ar jo įgalioto asmens pasirašytas administruojančiosios institucijos patvirtintos formos klausimynas, atitinkantis Reglamento Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalies reikalavimus. Jei paraišką pildo keli investuotojai, ji turi būti užpildyta ir pasirašyta visų investuotojų ar jų įgaliotų asmenų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

4.10. Tinkamos išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su investicijų projektu, atitinkančios Apraše išlaidoms nustatytus reikalavimus ir patirtos ne anksčiau nei nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką.

4.11. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnyje, Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas apibrėžtis (sąvokas).

 

II SKYRIUS

PAGALBOS TIKSLAI IR REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Aprašą teikiamos pagalbos tikslas ir tinkamos finansuoti išlaidos yra nustatytos Schemoje.

6. Pagal Aprašą investicijų projektų įgyvendinimui teikiamos pagalbos rezultatams įvertinti taikomi šie rodikliai:

6.1. produkto rodiklis – įgyvendintų investicijų projektų skaičius;

6.2. rezultato rodikliai:

6.2.1. pritraukta privačių investicijų (investuotojo arba investuotojų investuotos nuosavos lėšos, palyginti su visomis investicijų projekto investicijomis);

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

6.2.2. sukurta su investicijomis susijusių ilgalaikių darbo vietų per visą investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį ir kiekvienais investicijų projekto įgyvendinimo metais.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI INVESTUOTOJAMS IR INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

 

7. Investicijų sutartis sudaroma tik su investuotoju arba investuotojais, kai kiekvienas iš investuotojų atitinka šiuos reikalavimus:

7.1. jeigu investuotojas yra fizinis asmuo:

7.1.1. yra ne Lietuvos Respublikos pilietis;

7.1.2. vykdo arba turi teisę vykdyti ūkinę veiklą;

7.2. jeigu investuotojas yra užsienio privatus juridinis asmuo ir atitinka Aprašo 7.2.1 papunkčio arba Aprašo 7.2.2 papunkčio reikalavimus:

7.2.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) bent vienais finansiniais metais per pastaruosius 3 finansinius metus buvo ne mažesnės kaip 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų) ir investuotojas ar investuotojo (tiesiogiai ar per susijusias įmones) valdoma investuotojo įmonių grupės įmonė ne mažiau nei 5 metus vykdo gamybos arba 3 metus paslaugų veiklą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 4-464, 2017-08-07, paskelbta TAR 2017-08-08, i. k. 2017-13162

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

7.2.2. investuotojas yra užsienio privatus juridinis asmuo, turintis patentuotą ir inovatyvią technologiją (produktą ir (arba) paslaugą) aukštesniu nei įmonės mastu arba pateikęs tokios technologijos patento paraišką už pramoninės nuosavybės objektų registravimą atsakingai institucijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-539, 2015-08-24, paskelbta TAR 2015-08-24, i. k. 2015-12559

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

71. Investuotojas arba investuotojai investicijų projektą įgyvendina per projekto vykdytoją arba projekto vykdytoją kartu su partneriu (toliau – partneris). Tinkamu partneriu laikomas bet kurio iš investuotojų įsteigtas ir (arba) valdomas (tiesiogiai ar per susijusias įmones) privatus juridinis asmuo ir (arba) jo struktūrinis padalinys, įregistruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.

Papildyta punktu:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

8. Pagalba gali būti teikiama, kai investicijų projektas:

8.1. yra įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

8.2. bus įgyvendintas ne ilgiau kaip per 36 mėnesius nuo investicijų projekto pradžios dienos arba strateginis investicijų projektas – per 60 mėnesių nuo strateginio investicijų projekto pradžios dienos, bet ne anksčiau nei administruojančioji institucija gauna paraišką; šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas Sutartyje nustatyta tvarka;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-675, 2016-10-31, paskelbta TAR 2016-10-31, i. k. 2016-25942

 

8.3. atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

9. Administruojančioji institucija konsultuoja investuotoją arba investuotojus dėl pagalbos teikimo ir paraiškos projekto pildymo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

10. Investuotojas, planuojantis įgyvendinti investicijų projektą, kreipiasi į administruojančiąją instituciją ir pateikia paraiškos projektą. Jei investicinį projektą planuoja įgyvendinti investuotojai, į administruojančiąją instituciją kreipiasi ir paraiškos projektą pateikia visi investuotojai. Administruojančioji institucija prireikus turi teisę prašyti investuotoją pateikti papildomus dokumentus arba informaciją apie investicijų projektą, investuotojo finansinę padėtį ar pan. Dokumentų arba informacijos pateikimo terminas neturi būti trumpesnis nei 3 darbo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

11. Administruojančioji institucija, įvertinusi, ar investuotojas arba investuotojai ir pateiktas paraiškos projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir ar nėra aplinkybių, nurodytų Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies a ir c punktuose, ir pagal kiekybinį ir kokybinį vertinimą (Aprašo 7 ir 8 priedai) nustačiusi investicijų projektui didžiausią galimą pagalbos dydį, informuoja investuotoją arba investuotojus apie galimą preliminarų pagalbos dydį.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

111. Administruojančioji institucija paraiškos projekto vertinimo metu patikrina investuotojų arba kiekvieno investuotojo atskirai teisę gauti vienai įmonei, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija dėl gautos de minimis pagalbos turi patikrinti visas su investuotoju susijusias įmones.

Papildyta punktu:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

12. Investuotojas arba investuotojai, gavęs iš administruojančiosios institucijos Aprašo 11 punkte nurodytą informaciją, administruojančiajai institucijai pateikia paraišką ir šiuos dokumentus:

12.1. smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; jei investuotojas ir (arba) projekto vykdytojas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso investicijų projektą įgyvendina kaip didelė įmonė, reikalavimas pateikti smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją netaikomas;

12.2. deklaraciją pagal Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 16 dalį;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

12.3. deklaraciją, kad investicijų projektas atitinka Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–4 dalyse nurodytus reikalavimus;

12.31. investuotojo finansinės atskaitomybės dokumentus ar kitus dokumentus, įrodančius, kad investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) bent vienais finansiniais metais per pastaruosius 3 finansinius metus buvo ne mažesnės kaip 10 000 000 Eur  (dešimt milijonų eurų);

Papildyta papunkčiu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

12.32. dokumentą, įrodantį, kad investuotojas ar investuotojo (tiesiogiai ar per susijusias įmones) valdoma investuotojo įmonių grupės įmonė ne mažiau nei 5 metus vykdo gamybos arba 3 metus paslaugų veiklą;

Papildyta papunkčiu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

12.4. kitus susijusius dokumentus (jeigu reikalingi).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

13. Jeigu investuotojas pageidauja, administruojančioji institucija ir investuotojas pasirašo ketinimų protokolą, kuriame aptariamos ir suderinamos planuojamo investicijų projekto įgyvendinimo Lietuvos Respublikoje sąlygos.

14. Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad investicijų projektas ir (arba) paraiška neatitinka Apraše nustatytų kriterijų, ji investuotojui arba investuotojams raštu pateikia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo teikti rekomendaciją Ūkio ministerijai skirti pagalbą (toliau – rekomendacija).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

15. Jeigu paraiška ir investicijų projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, administruojančioji institucija Ūkio ministerijai teikia rekomendaciją. Kartu su rekomendacija teikiamas su investuotoju arba investuotojais suderintas investicijų sutarties projektas, kuriame nustatomos investavimo ir pagalbos teikimo sąlygos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

16. Administruojančioji institucija yra atsakinga už Ūkio ministerijai pateikiamų dokumentų ir duomenų tikrumą, jų atitiktį investuotojo arba investuotojų pateiktiems dokumentams ir patikrina, ar investicijų projekte numatytos tinkamos išlaidos atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

17. Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyrius įvertina rekomendaciją, t. y. patikrina, ar pagalbos suma apskaičiuota taisyklingai pagal kiekybinius ir kokybinius investicijų projekto kriterijus, ar pateiktas jų vertinimo pagrindimas. Esant neaiškumų ar netikslumų, Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyrius turi teisę kreiptis į administruojančiąją instituciją dėl rekomendacijos patikslinimo. Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyrius, įvertinęs rekomendaciją, parengia sprendimo dėl investicijų projekto finansavimo ar nefinansavimo projektą. Sprendimą dėl investicijų projekto finansavimo ar nefinansavimo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

171. Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyrius elektroniniu paštu suderina investicijų sutarties projektą, t. y. patikrina, ar investicijų sutarties projekte yra numatyti investuotojo įsipareigojimai, investicijų projekto parametrai, šalių teisės ir pareigos bei atsakomybė, ar nuostatos neprieštarauja Aprašo reikalavimams ar kitiems teisės aktams. Esant neaiškumų ar netikslumų, Ūkio ministerija turi teisę kreiptis į administruojančiąją instituciją dėl investicijų sutarties projekto patikslinimo.

Papildyta punktu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

18. Pasirašius investicijų sutartį, administruojančioji institucija su Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyriumi ir projekto vykdytoju elektroniniu paštu suderina Sutarties projektą, t. y. patikrina, ar Sutarties projekte yra numatyti investuotojo įsipareigojimai, investicijų projekto parametrai, šalių teisės ir pareigos bei atsakomybė, ar nuostatos neprieštarauja Aprašo reikalavimams. Esant neaiškumų ar netikslumų, Ūkio ministerija turi teisę kreiptis į administruojančiąją instituciją dėl Sutarties projekto patikslinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

19. Prieš suderindamas Sutarties projektą, projekto vykdytojas administruojančiajai institucijai pateikia:

19.1. užpildytą investicijų projekto biudžeto formą (Aprašo 2 priedas);

19.2. projekto vykdytojo registracijos pažymėjimo kopiją ar kitą dokumentą, įrodantį projekto vykdytojo registraciją (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išrašą);

19.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą biudžetui arba jo nebuvimą ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažymą apie projekto vykdytojo įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondui arba šio įsiskolinimo nebuvimą;

19.4. kitus susijusius dokumentus (jeigu reikalingi).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

191. Prie paraiškos pridėti dokumentai pateikiami ta kalba, kuria jie surašyti. Jeigu dokumentai yra surašyti ne lietuvių kalba, pridedamas jų vertimas į lietuvių kalbą, patvirtintas dokumentus išvertusio vertėjo parašu ir (arba) vertimų biuro antspaudu. Anglų kalba surašyti dokumentai gali būti pateikiami neišversti į lietuvių kalbą, tačiau administruojančioji institucija turi teisę reikalauti pateikti dokumentų vertimą į lietuvių kalbą.

Papildyta punktu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

20. Sutartis sudaroma remiantis administruojančiosios institucijos rekomendacijoje nurodyta informacija apie investicijų projektą ir investicijų sutartimi. Jeigu Sutartis nepasirašoma per investicijų sutartyje nurodytą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų, investicijų projektas nėra finansuojamas, išskyrus tuos atvejus, kai pasirašymo terminas praleidžiamas dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, dėl įgaliotų atstovų pasirašyti Sutartį komandiruotės, ligos).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

IV¹ SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS KARTU SU PARTNERIU

 

201. Jeigu investuotojas arba investuotojai investicijų projektą ketina įgyvendinti per projekto vykdytoją kartu su partneriu, prieš suderinant Sutarties projektą ar jos pakeitimo projektą, investuotojas arba investuotojai administruojančiajai institucijai turi pateikti jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties tarp projekto vykdytojo ir partnerio projektą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-821, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29334

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

202. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės įgyvendinant investicijų projektą ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

202.1. įgyvendindami investicijų projektą, visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis;

202.2. įgyvendindamas investicijų projektą, projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie investicijų projekto eigą;

202.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo išsiųsti visų administruojančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;

202.4. visi investicijų projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją pirmiausia turi būti raštu suderinti su partneriais.

203. Administruojančioji institucija jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pateikia Ūkio ministerijai kartu su Sutartimi.

204. Projekto vykdytojo ir partnerio jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis gali būti keičiama tik pakeitimus iš anksto suderinus su administruojančiąja institucija ir tik tuo atveju, jeigu pakeitimai nebūtų turėję esminės reikšmės priimant sprendimą dėl investicijų projekto finansavimo ir neprieštarauja Aprašo nuostatoms.

Papildyta skyriumi:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI INVESTICIJŲ PROJEKTO IŠLAIDOS

 

21. Investicijų projekto išlaidos turi būti aiškios, pagrįstos ir realios, patvirtintos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir atnaujinti.

22. Prie investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų priskiriamos per investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį patirtos, investicijų projektui vykdyti skirtos tinkamos išlaidos (tinkamų išlaidų kategorijos ir reikalavimai nurodyti Aprašo 1 priede), patirtos ne anksčiau nei nuo investicijų projekto pradžios dienos, bet ne anksčiau nei nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką. Išlaidos iki Sutarties sudarymo yra patiriamos investuotojo arba investuotojų rizika.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

23. Patiriant tinkamas išlaidas, sumokamas pirkimo pridėtinės vertės mokestis yra priskirtinas netinkamoms išlaidoms.

 

VI SKYRIUS

PAGALBOS DYDŽIO NUSTATYMAS IR INTENSYVUMAS

 

24. Investuotojo arba investuotojų finansinis įnašas iš nuosavų lėšų ir (arba) kitų gautų lėšų, kurios nefinansuojamos, turi atitikti Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 14 dalies nuostatas. Investuotojo arba kiekvieno investuotojų nuosavų lėšų šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo ar tikslinimo metu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

25. Investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į investicijų projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei keliamus tinkamų išlaidų finansavimo reikalavimus.

26. Didžiausias galimas pagalbos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:

KIPD + KOPD = GPD, bet ne daugiau kaip NDV * vDU * 60, kur:

GPD – galimas pagalbos dydis;

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

KOPD – kokybinio vertinimo pagalbos dydis;

NDV – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

vDU – vidutinis darbo užmokestis (neįtraukiant aukščiausio lygio vadovų (įmonės generalinis, vykdomasis direktorius)).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

27. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės gamybos ar paslaugų srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

KIPD = ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5): 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

ID – investicijų dydis.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

28. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės paslaugų srityje ir aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:

   KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:

KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;

K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;

K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;

K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);

K4 – bendra eksporto dalis (proc.);

K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;

DS – darbuotojų skaičius;

DU – vidutinis darbo užmokestis.

29. Strateginiam investicijų projektui gali būti skiriamas 15 proc. finansavimo intensyvumas nuo tinkamų finansuoti išlaidų. Papildomi 10 procentų, neviršijant Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 20 punkte nurodyto maksimalaus pagalbos dydžio, suteikiami atsižvelgiant į Aprašo 8 priedo 4 punkto kriterijų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-821, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29334

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

30. Pagalbos intensyvumas tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatomas pagal Komisijos Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 12 ir 13 dalis, Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarimą Nr. 571 „Dėl Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų regioninės pagalbos žemėlapio“, o pagalbos dydis negali viršyti pagalbos dydžių, apskaičiuotų pagal Aprašo 26, 27, 28, 29 ir 32 punktus.

31. Atliekant kokybinį investicijų projekto vertinimą, pagalbos dydis investicijų projektams nustatomas vertinant ekonominę investicijų projekto naudą Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai ir ekonomikos augimui, taip pat atsižvelgiama į darniąsias investicijas. Kokybinio vertinimo pagalbos dydis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktą balų sumą (didžiausia galima balų suma – 100), didinamas dalimi iki 15 procentų pagal administruojančiosios institucijos patvirtintas skaičiavimo metodikos nuostatas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

32. Neteko galios nuo 2018-05-15.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

33. Neteko galios nuo 2018-05-15.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

VII SKYRIUS

DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA

 

34. Siekiant prisidėti prie socialinės infrastruktūros gerinimo, darnios plėtros ir kūrybinės pažangos, investicijų projekte gali būti numatytas darniųjų investicijų vykdymas pagal Aprašo 6 priedą.

35. Darniosios investicijos yra vykdomos ir prižiūrimos laikantis Sutarties nuostatų, taip pat pagal projekto vykdytojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo bendradarbiavimo formas, nustatytas Aprašo 6 priede.

36. Darniosios investicijos negali būti vykdomos investuotojo arba investuotojų ir (ar) su bet kuriuo iš investuotoju susijusiose įmonėse, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, ar įmonėse, kuriose bet kuris iš investuotojų yra akcininkas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

37. Darniųjų investicijų naudos gavėjai negali jokia forma ir būdais įsipareigoti projekto vykdytojui kompensuoti gautos naudos.

38. Darniųjų investicijų finansavimo laikotarpis yra nuo investicijų projekto pradžios iki 5 metų po investicijų projekto pabaigos (investicijų projekto stebėsenos laikotarpis).

39. Sutartyje numatytų darniųjų investicijų investavimo proporcijos per pirmuosius 3 metus nuo investicijų projekto pradžios yra ne mažiau kaip 50,00 procentų, kiti 50,00 procentų investicijų investuojami per likusį numatytą darniųjų investicijų įgyvendinimo laikotarpį.

40. Darniosios investicijos turi būti vykdomos investuotojo arba investuotojų lėšomis, kurios skiriamos investicijų projektui, ir joms negali būti skiriama pagalba.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

VIII SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

 

41. Investuotojo arba investuotojų ir (ar) projekto vykdytojo ir (ar) partnerio patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:

41.1. Aprašo 1 priede nustatytą finansuoti atitinkamą tokių išlaidų kategoriją ir konkrečias išlaidas arba jų dalį;

41.2. išlaidos buvo patirtos, kaip nustatyta Aprašo 22 punkte;

41.3. išlaidos yra faktiškai patirtos, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos atitinkamais dokumentais, kaip nustatyta Aprašo 1 priede;

41.4. tenkinamos kitos pagalbos teikimo sąlygos, nustatytos Apraše, Sutartyje ir pagalbos teikimą reguliuojančiuose teisės aktuose.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

42. Jeigu investicijų projekte numatoma pagalbos lėšas ar jų dalį skirti turtui sukurti ar įsigyti ir (arba) darbo užmokesčio išlaidoms, Sutartyje nustatoma, kad toks turtas turi atitikti Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 5, 7, 8 ir (arba) 9 dalies reikalavimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

43. Jeigu investicijų projekte numatoma pagalbos lėšas ar jų dalį skirti turtui sukurti ar įsigyti, Sutartyje projekto vykdytojas įsipareigoja, atsižvelgdamas į pagalbos intensyvumą, apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant investicijų projektą buvo skirtas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus didelių įmonių arba trejus metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo investicijų projekto pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

431. Jeigu investicijų projekte numatoma pagalbos lėšas ar jų dalį skirti turtui sukurti ar įsigyti, tokio turto įkeitimas ar kitoks daiktinių teisių suvaržymas yra galimas projekto vykdytojui gavus išankstinį rašytinį administruojančios institucijos sutikimą pagal administruojančios institucijos patvirtintą sutikimų įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktines teises į turtą, įsigytą ar sukurtą pagalbos lėšomis, nagrinėjimo ir išdavimo tvarką.

Papildyta punktu:

Nr. 4-606, 2016-10-04, paskelbta TAR 2016-10-05, i. k. 2016-24548

 

44. Projekto vykdytojas Sutartyje nustatyta tvarka ir terminais administruojančiajai institucijai pateikia šiuos dokumentus (po 2 kopijas):

44.1. investicijų projekto biudžeto finansinę ataskaitą (Aprašo 3 priedas) kartu su investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas ir mokėjimą pateisinančiais dokumentais;

44.2. investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitą (Aprašo 4 priedas);

44.3. investicijų projekto darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymą (Aprašo 5 priedas), jeigu numatyta Sutartyje;

44.4. investicijų projekto įvykdymo arba dalinio atsiskaitymo aktą;

44.5. neteko galios 2018-05-15;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

44.6. kitus dokumentus, nurodytus Sutartyje.

45. Administruojančioji institucija vertina Aprašo 44 punkte nurodytų dokumentų atitiktį projekto vykdytojo ataskaitose nurodytoms faktinėms išlaidoms, dokumentų atitiktį Aprašo reikalavimams, išlaidas pagrindžiantiems dokumentams, tikrina, ar išlaidos yra patirtos vykdant investicijų projektą.

46. Administruojančioji institucija, tikrindama projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, turi teisę kreiptis į projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.

47. Administruojančioji institucija kartu su Aprašo 44 punkte nurodytais dokumentais Ūkio ministerijai, Sutartyje numatyta tvarka ir terminais, pateikia ataskaitą už projekto vykdytojo panaudotas pagalbos lėšas. Administruojančioji institucija yra atsakinga už pateikiamų duomenų atitiktį kitiems su investicijų projekto vykdymu susijusiems dokumentams ir privalo laikytis Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnyje nustatytų reikalavimų.

48. Jei kyla įtarimas, kad projekto vykdytojas nevykdo ar netinkamai vykdo investicijų projekto įsipareigojimus, administruojančioji institucija privalo investicijų projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir (arba) gauti iš projekto vykdytojo reikalingą informaciją ir investicijų projekto vykdymo dokumentus. Ūkio ministerija, gavusi pranešimą iš administruojančiosios institucijos dėl netinkamo projekto vykdymo, sustabdo investicijų projekto finansavimą, kol administruojančioji institucija praneša apie projekto vykdytojo tinkamai vykdomus investicijų projekto įsipareigojimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

49. Ūkio ministerija, gavusi iš administruojančiosios institucijos Aprašo 47 punkte nurodytus dokumentus, Sutartyje nustatyta tvarka ir terminais perveda pagalbos lėšas projekto vykdytojui, o investuotojui arba investuotojams investicijų sutartyje nustatyta tvarka. Jeigu pagalba mokama dalimis, turi būti laikomasi Reglamento Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalies reikalavimų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

 

49¹. Pagalbos lėšos partneriui tiesiogiai nepervedamos. Partnerio patirtas tinkamas finansuoti išlaidas kompensuoja projekto vykdytojas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje nustatyta tvarka ir terminais. Projekto vykdytojas neturi teisės naudoti tos finansavimo lėšų dalies, kuri yra skirta partnerio tinkamoms finansuoti išlaidoms kompensuoti.

Papildyta punktu:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

50. Jeigu Sutarties galiojimo metu paaiškėja, kad paraiškoje ir (arba) kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose ar kituose su paraiškos vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikta klaidinga informacija, kuri lėmė valstybės pagalbos suteikimą, Administruojančioji institucija inicijuoja sutarties nutraukimą. Tokiu atveju Ūkio ministerija raštu informuoja projekto vykdytoją apie sutarties nutraukimą ir įpareigoja projekto vykdytoją grąžinti Ūkio ministerijai visas pagal Sutartį išmokėtas lėšas bei sumokėti palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos Komisijos nustatytą metinių palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi grąžintinomis lėšomis dieną nuo atitinkamų lėšų gavimo dienos iki jų grąžinimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

501. Administruojančioji institucija turi teisę inicijuoti, o Ūkio ministerija turi teisę, pranešusi raštu, sumažinti, sustabdyti investicijų projekto finansavimą, nutraukti Sutartį ir (arba) įpareigoti projekto vykdytoją grąžinti (gali būti taikomi ir keli veiksmai vienu metu) Ūkio ministerijai visą arba proporcingai neįvykdytų įsipareigojimų daliai sumažintą pagal Sutartį išmokėtų lėšų dalį ir sumokėti palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos Komisijos nustatytą metinių palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi grąžintinomis lėšomis dieną nuo atitinkamų lėšų gavimo dienos iki jų grąžinimo dienos, jeigu Sutarties galiojimo metu paaiškėja, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo arba nevykdo investicijų projekto įsipareigojimų pagal Sutartį ir (arba) pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktus dėl valstybės pagalbos teikimo ir neištaiso pažeidimo per protingą terminą (kuris bet kuriuo atveju yra ne trumpesnis nei 60 dienų).

Papildyta punktu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

502. Projekto vykdytojas jam išmokėtas pagalbos lėšas privalo grąžinti Ūkio ministerijai ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) dienų nuo Ūkio ministerijos sprendimo gavimo dienos. Už kiekvieną uždelstą grąžinti lėšas dieną Ūkio ministerija gali pareikalauti projekto vykdytoją sumokėti 6 (šešių) procentų metines palūkanas, skaičiuojamas nuo laiku negrąžintos lėšų sumos.

Papildyta punktu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

51. Jei projekto vykdytojas per Sutartyje nustatytą terminą tik iš dalies įvykdo Sutartyje numatytus investicijų projekto įsipareigojimus, jam išmokėtos pagalbos lėšos proporcingai neįvykdytų įsipareigojimų daliai turi būti grąžintos Ūkio ministerijai per Ūkio ministerijos nustatytą laiką, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos Komisijos nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi pagalbos lėšomis dieną nuo pagalbos išmokėjimo dienos iki pagalbos lėšų grąžinimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

52. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo administruojančioji institucija ir (arba) Ūkio ministerija negali tinkamai vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, pagalbos teikimas nutraukiamas be jokių pasekmių administruojančiajai institucijai ir (arba) Ūkio ministerijai.

521. Ūkio ministerija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos apibendrintą informaciją (nurodžiusi investicijų projekto sektorių, bendrą investicijų projekto vertę ir investicijų projektui skirto finansavimo sumą) apie pasirašytas Sutartis paskelbia savo interneto svetainėje.

Papildyta punktu:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

IX SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI

 

53. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas investicijų projektą, įsipareigoja:

53.1. naudoti investicijų projektui skirtas lėšas tik su investicijų projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms sumokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti;

53.2. bendradarbiauti su investicijų projektus administruojančios institucijos prižiūrinčiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą su investicijų projektu susijusią informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti investicijų projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su investicijų projekto vykdymu;

53.3. šalinti mokėjimo prašymų ir investicijų projektų įgyvendinimo trūkumus;

53.4. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pasikeitimų atsiradimų momento informuoti administruojančiąją instituciją apie visus pakeitimus, susijusius su investicijų projekto įgyvendinimu;

53.5. užtikrinti, kad būtų pasiekti investicijų projekto įgyvendinimo rodikliai;

53.6. gavęs Ūkio ministerijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, vykdyti šį sprendimą Apraše nustatyta tvarka ir terminais;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

53.7. laikytis Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio 5 ir 9 dalyje nustatytų reikalavimų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

_________________

part_75ceb2c9489a47d2804777626ac76848_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

1 priedas

 

TINKAMŲ IŠLAIDŲ KATEGORIJOS IR REIKALAVIMAI INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

 

Eil.

Nr.

Išlaidų kategorija

Tinkamos išlaidos

Galimi sąnaudas pateisinantys dokumentai

1.

Tinkamos išlaidos kapitalui formuoti:

 

 

1.1.

Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos: kompiuterių, įrangos, mašinų, baldų, įrenginių ir prietaisų įsigijimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos įrangos, mašinų, baldų, įrenginių ir prietaisų įsigijimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Įsigyjama įranga, mašinos, įrenginiai ir prietaisai turi būti nauji. Transporto priemonių ir jų įrangos pirkimo išlaidos yra netinkamos išlaidos.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.2.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: patentų, licencijų įsigijimo išlaidos

Tinkamos finansuoti yra investicijų projektui vykdyti reikalingos patentų, licencijų išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Patentų, licencijų įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų. Ilgalaikis nematerialusis turtas turi būti nusidėvintis.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.3.

Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: programinės įrangos įsigijimo išlaidos

Programinės įrangos įsigijimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

 

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kt. su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.4.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: techninio projekto parengimas

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos techninio projekto (pastatų ar inžinerinių tinklų įrengimo) parengimo išlaidos, įskaitant techninio projekto ekspertizę, taip pat techniniam projektui parengti reikalingų topografinių nuotraukų darymą, geodezinių ir geologinių tyrinėjimų darbus. Parengti techniniai projektai yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė. Techninio projekto parengimo išlaidoms padengti skiriama de minimis pagalba.

Pirkimo-pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.5.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Inžineriniai tinklai suprantami, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

 

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

1.6.

Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) kapitalinio remonto pagal specialius poreikius išlaidos

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) esminio pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos (pertvarkymas pagal specialius poreikius gali apimti, pavyzdžiui, elektros tinklų, patalpų pertvarų įrengimą). Pastatų, patalpų ir rekonstrukcijos bei kapitalinio remonto išlaidos taip pat apima vidinių inžinerinių tinklų įrengimą (pastato viduje). Tinkamos išlaidos apima statybos medžiagų ir statybos darbų išlaidas. Pastatų ar patalpų einamasis remontas nėra tinkamos išlaidos. Pastatyti ar pertvarkyti pastatai, patalpos yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, rangos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas).

2.

Kitos investicijų projekto veiklai tinkamos išlaidos:

 

 

2.1.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: žemės nuoma, įgyvendinat investicijų projektą

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingo žemės sklypo nuomos išlaidos. Nuosavos žemės sklypų ar naudojamų pagal panaudos sutartį žemės sklypų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Žemės nuomos išlaidoms padengti skiriama de minimis pagalba.

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.2.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: pastatų, patalpų nuoma, įgyvendinant investicinį projektą

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų nuomos išlaidos. Nuosavų pastatų ar patalpų arba naudojamų pagal panaudos sutartį pastatų ar patalpų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Patalpų, pastatų nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.3.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo mokestis

Tinkamos yra prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo išlaidos, kai investicijų projektui vykdyti reikia sklypą prijungti prie išorinių magistralinių inžinerinių tinklų. Šių paslaugų pirkimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba

Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai,  pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.4.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: tiesioginei investicijų projekto veiklai vykdyti reikalingų įrenginių nuoma

Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų įrenginių nuomos išlaidos. Nuosavų įrenginių ar įrenginių, naudojamų pagal panaudos sutartį, nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Įrenginių nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.

 

Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai

2.5.

Investicijų projekto veiklos išlaidos: įrangos transportavimo paslaugų pirkimo išlaidos

Investicijų projektui įgyvendinti reikalingos įrangos (naujos, naudotos) transportavimo paslaugų pirkimas. Transportavimo paslaugų išlaidų kompensavimui skiriama tik de minimis pagalba.

Paslaugų sutartys, pervežimo dokumentų kopijos, apmokėjimo už paslaugas dokumentai.

 

2.6.

Darbo užmokesčio išlaidos, susidariusios dėl pradine investicija sukurtų darbo vietų

Tinkamos išlaidos (nuo įdarbinimo momento) apima pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, darbo užmokestį (taip pat su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą. Turi būti pagrįsta, kad darbuotojų skaičiaus padidėjimas susijęs su atliktomis pradinėmis investicijomis.

Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro apskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Apskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai investicijų projekte išdirbtą laiką.

Darbo užmokesčio išlaidos pripažįstamos tinkamomis, kai sukurtos darbo vietos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 7 punkto reikalavimus. Darbo vietos turi būti išlaikytos ne trumpiau kaip 5 metus didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metus labai mažose, mažose ir vidutinėse įmonėse nuo pirmosios priėmimo į darbo vietą dienos. Dėl investicijų projekto turi padidėti bendras investicijų projekto vykdytojo darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu darbuotojų skaičiumi per paskutinius dvylika mėnesių.

Darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+“ tvarkos aprašo 5 priedo rekomenduojamą formą teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto finansavimo ir administravimo sutartyje, pabaigoje, taip pat kiti dokumentai (darbo sutartys, pavedimų kopijos, priemokos ir pan.).

 

______________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-539, 2015-08-24, paskelbta TAR 2015-08-24, i. k. 2015-12559

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

 

part_e72f96065d524797a7c5305cfb3721b0_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

__________________________________________________________

(investicijų projekto vykdytojas)

__________________________________________________________

(investicijų projekto pavadinimas)

 

INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

___________

(data)

 

1. Investicijų projekto pasiekti tikslai. (Kokie tikslai ir kokiu lygiu buvo pasiekti? Jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis.)

 

 

2. Investicijų projekto veiklos įgyvendinimas ir pasiekti rezultatai. (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokiu lygiu? Kokių rezultatų buvo pasiekta? Nurodykite investicijų projekto veiklos vykdymo datas. Pridėkite dokumentus, įrodančius investicijų projekto veiklos įgyvendinimą ir pasiektus rezultatus. Jeigu investicijų projekto veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, arba rezultatas nepasiektas, nurodykite priežastis.)

 

 

 

Investicijų projekto veikla

Investicijų projekto veiklos aprašymas

Planuotas rezultatas (kiekybinis)

Pasiektas rezultatas

(kiekybinis)

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

3. Investicijų projekto įgyvendinimo terminai. (Ar investicijų projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis.)

 

 

 

 

 

Investicijų projekto veikla

Planuota veiklos įgyvendinimo data

Faktinė veiklos įgyvendinimo

data

Paaiškinimas, jeigu buvo nukrypta nuo investicijų projekto įgyvendinimo grafiko

1.

 

 

 

2. 

 

 

 

 

4. Investicijų projekto poveikis. (Aprašykite investicijų projekto poveikį kiekybiniu ir kokybiniu aspektu pagal poveikio lygmenį.)

Pareiškėjui

 

Atstovaujamam sektoriui, investicijoms, konkurencingumui, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros sričiai, kvalifikuotų ilgalaikių darbo vietų kūrimui ir kt.

 

 

 

 

 

________________________                     _______________               _______________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)             (parašas)                               (vardas ir pavardė)

 

part_ef8c9a46f8a04dfb8f12d5a04600452d_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

5 priedas

 

 

(Investicijų projekto darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(investicijų projekto vykdytojas)

 

___________________________________________________________________

(investicijų projekto pavadinimas)

 

 

 

INVESTICIJŲ PROJEKTO DARBO UŽMOKESČIO APSKAIČIAVIMO IR IŠMOKĖJIMO PAŽYMA

__________

(data)

 

 

Eil. Nr.

Darbuotojo vardas, pavardė

Darbuotojo pareigos

Dirbta mėnesių vykdant projektą

 

 

Mokėjimo pagrindas

 

 

Apskaičiuotas darbo užmokestis

Darbo užmokesčio išmokėjimo dokumento (žiniaraščio, išlaidų orderio ar mokėjimo nurodymo) data ir numeris,

pajamų mokesčio sumokėjimo nurodymo data ir numeris

Pradėjo dirbti projekte  (data)

Baigė dirbti projekte

(data)

Iš viso dirbta mėn.

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą,

vadovo įsakymo data ir numeris

 

Darbo laiko apskaitos žiniaraščio data ir numeris

 

Darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio data ir numeris

Pareiginė alga (pagrindinis darbo užmokestis)

Su darbo santykiais susijusios priemokos ir priedai

Iš viso apskaičiuota mėn. darbo užmokesčio

(10+11)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

X

X

X

X

X

X

 

 

 

 

 

Vidutinis darbo vietų skaičius per ataskaitinį laikotarpį:

 

 

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovas                                         (Parašas)                                                                                                                                              (Vardas ir pavardė)

 

 

Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vyriausiasis buhalteris                   (Parašas)                                                                                                                                              (Vardas ir pavardė)

 

part_e53fff4d67f944ccb709e63e6881d9e1_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

6 priedas

 

DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA

 

 

Eil.

 

Nr.

 

Darniųjų investicijų sritys

 

Darniųjų investicijų veikla

 

Darniųjų investicijų veiklos rezultatų matavimo rodiklis

 

Darniųjų investicijų naudos gavėjai

 

Galimos potencialaus investuotojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo (-ų) bendradarbiavimo formos

 

 

1.

 

Švietimas, mokslas ir studijos

 

1.1. Studijų ir mokymo programų įgyvendinimo finansavimas

 

Įgyvendintų programų skaičius

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius

 

 

 

 

 

 

 

Bendradarbiavimo sutartis,

praktikos / stažuotės / stipendijų sutartis,

studijų rėmimo sutartis ir (arba) jai prilyginama sutartis,

paslaugų teikimo sutartis,

mokslinių tyrimų sutartis,

finansavimo sutartis

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Stipendijos studentams

 

Gavusių stipendijas studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Studentų praktikos organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose

 

Atlikusių praktiką studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Studentų stažuočių organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose

 

Stažuotėse dalyvavusių (visą numatytą laikotarpį) studentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5. Studentų mobilumo programų finansavimas

 

Įgyvendintų programų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6. Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros finansavimas

 

Atliktų mokslinių tyrimų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.7. Užsienio mokslo ir tyrimų bei švietimo vadybos specialistų ir (arba) tyrėjų studijų finansavimas

 

Atvykusių specialistų ar tyrėjų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8. Mokymai, konferencijos ir seminarai, orientuoti į darnios plėtros, kūrybinės pažangos, inovacijų kūrimą

 

Įvykusių mokymų, konferencijų ir seminarų bei jų dalyvių skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.9. Inovatyvios veiklos finansavimas

 

Pritraukta privačių investicijų suma inovatyviai veiklai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.10. Technologijų perdavimas ar įdiegimas

 

Perduotų ar įdiegtų technologijų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.11. Patentų finansavimas

 

Patentų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.12. Technologijų vystymo ar kūrimo finansavimas

 

Sukurtų ar išvystytų technologijų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.13. Profesinių rengimo centrų steigimas ir plėtra

 

Įsteigtų / išplėstų centrų ar įgyvendintų programų skaičius

 

 

 

 

 

 

2.

 

Socialinė integracija

2.1. Socialinės integracijos iniciatyvų skatinimas ir įgyvendinimas: mokymas, konsultavimas, žmogiškųjų išteklių mainai, bendros akcijos ir renginiai įmonių socialinės atsakomybės gerajai patirčiai skleisti

 

Įgyvendintų socialinės integracijos projektų ir jų naudos gavėjų skaičius

 

Pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nuostatas nurodyti juridiniai asmenys, gavę paramos gavėjo statusą ir vykdantys veiklą, susijusią su socialine integracija

Bendradarbiavimo sutartis,

labdaros / paramos sutartis

 

 

 

 

 

2.2. Socialinę integraciją skatinančių kampanijų, akcijų (radijo, televizijos laidų, kitų interaktyvių akcijų) rengimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Socialinės integracijos ir įmonių socialinės atsakomybės diegimo pavieniuose sektoriuose ir skirtingo dydžio įmonėse praktinių gairių ir metodinės medžiagos, kuri padėtų įmonėms diegti atsakingos gamybos, atsakingo investavimo principus,

užtikrintų lyčių lygių galimybių veiksmingą įgyvendinimą privačiame sektoriuje, rengimas, taikymas ir kita

 

 

 

 

 

 

3.

 

Socialinė infrastruktūra

3.1. Darniųjų investicijų naudos gavėjų socialinės paslaugų infrastruktūros kūrimas arba modernizavimas (techninės dokumentacijos rengimas, statybos, rekonstravimo darbų vykdymas, įrangos įsigijimas) ir kita

 

 

 

Įgyvendintų socialinės infrastruktūros projektų ir jų naudos gavėjų skaičius

Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, kiti juridiniai asmenys

 

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius

Bendradarbiavimo sutartis,

finansavimo sutartis

 

4.

 

Kultūros paveldas

 

4.1. Kultūros paveldo išsaugojimo, konservavimo ir švietimo projektų finansavimas

 

Įgyvendintų projektų skaičius

Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos

 

 

Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos

Bendradarbiavimo sutartis,

paslaugų teikimo sutartis,

finansavimo sutartis

 

 

________________

part_d2bda647555f428fb531aa0361c98e54_end


 

Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių

sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir

valstybės pagalbos teikimo pagal schemą

„TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

7 priedas

 

Kiekybiniai Valstybės Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus lyginamasis svoris, proc.

 

Gamyba

 

Paslaugos

Kaupiamoji dalis

Kaupiamoji dalis

1.

Sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius

0–2

Iki 0,1 už 20 darbo vietų,

iki 2,0 už 101 darbo vietą

Iki 0,067 už 20 darbo vietų,

iki 2,0 už 151 darbo vietą

2.

Aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus

0–2

Iki 0,17 už 5 dalies procentus,

iki 2,0 už 61 procentą

Iki 0,125 už 5 dalies procentus,

iki 2,0 už 81 procentą

3.

 

Darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, darbo užmokesčio vidurkį

0–2

Iki 0,20 už 5 dalies procentus,

iki 2,0 už 51 procentą

Iki 0,125 už 5 dalies procentus viršijant atlyginimų vidurkį 100 procentų,

iki 2,0 už 181 procentą

4.

Bendra eksporto dalis (proc.)

0–2

Iki 0,145 už 5 dalies procentus,

iki 2,0 už 71 procentą

Iki 0,111 už 5 dalies procentus,

iki 2,0 už 91 procentą

5.

Investicijų projekto įgyvendinimo vieta:

02

 

 

5.1.

Vilnius

0

0

5.2.

Kaunas, Klaipėda

iki 1,0

iki 2,0

5.3.

Kiti miestai ir rajonai, laisvųjų ekonominių zonų teritorijos

iki 2,0

iki 2,0

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

part_3e9e0af524624defa93611b71d531267_end


Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo,

įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo

pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo

8 priedas

 

 

KOKYBINIAI Valstybės Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus paaiškinimas

Kriterijaus lyginamasis svoris, proc./ balais

1.

Produkto inovatyvumas ir projektu diegiamų aukštųjų technologijų svarba Lietuvos Respublikos  inovacijų plėtrai

Kokia apyvartos dalis (proc.) per metus bus skiriama moksliniams tyrimams ir technologinei plėtrai (toliau – MTTP) ir (ar) inovacijoms diegti?

Ar planuojama kurti intelektinę nuosavybę ir ją patentuoti?

MTTP tyrimų ir užsakymų vykdymo Lietuvos Respublikoje mastas (Eur)?

Ar produktas arba paslauga yra inovatyvūs Europos ir platesniu nei Europos mastu (produkto arba paslaugos unikalumas)?

Diegiamų gamybos technologinių linijų inovatyvumo lygis? Ar bus diegiamos naujos technologijos?

0–3/0–50

2.

 

Poveikis klasterizacijai

Ar į su projektu susijusią tiekimo grandinę bus įtraukiami Lietuvos Respublikos tiekėjai? Jei taip, kokiam laikotarpiui ir kokiu mastu?

Kokia įmonės veiklos svarba kitų tos pačios šakos (sektoriaus) produktų ir (ar) paslaugų vystymui (sinergijai)?

Už kokią lėšų sumą bus įsigyjama Lietuvos Respublikoje pagaminta produkcija ir (ar) paslaugų produktui gaminti ar paslaugai teikti?

03/050

3.

 

 

Potencialaus investuotojo veikloje vykdomų technologinių procesų svarba Lietuvos Respublikos aukštajam mokslui

Ar į įmonės procesus bus įtraukiami Lietuvos Respublikos mokslininkai tyrėjai ir kokioms veikloms vykdyti?

Ar planuojama bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų institucijomis ir kokiose srityse?

Kokiam Lietuvos Respublikos specialistų rengimo poreikiui gali turėti įtakos įmonės ar su projektu susijusi veikla?

Ar bus vykdomi technologinių procesų tyrimų užsakymai Lietuvos Respublikoje?

0–3/0–50

4.

 

 

Investicijų projekto įtaka ilgalaikei Lietuvos Respublikos ūkio plėtrai, konkurencingumui ir visuomenės gerovės didinimui

 

Ar įmonės veikla prisidės prie regioninių skirtumų ir jaunimo nedarbo Lietuvos Respublikoje mažinimo?

Ar bus įgyvendinami pažangūs vadybos metodai?

Ar Lietuvos Respublikoje vykdoma socialinė įmonių politika darbuotojų atžvilgiu taps pavyzdžiu?

Kokia skatinamoji projekto įtaka naujoms investicijoms į Lietuvos Respubliką?

Ar bus diegiamos ir naudojamos žaliosios technologijos (angl. cleantech)?

Koks įmonės vardo žinomumas ir prekės ženklo pozicijos pasaulyje?

Koks numatytų atlikti funkcijų sudėtingumas?

0–3/0–50

 

5.

 

Eksporto augimo potencialas

Į kurias valstybes bus vykdomas prekių ar paslaugų eksportas? (Eksporto rinkų diversifikavimo laipsnis)

Koks užimamų eksporto rinkų mastas, proc.?

Į kurias kitas naujas rinkas bus ketinama skverbtis įgyvendinant projektą Lietuvos Respublikoje?

Ar investuotojas investuoja į tokią veiklą, kurios rezultatai bus parduodami tiesiogiai klientams ir (arba) užsakovams kitose valstybėse (naudojami ne investuotojo vidinėms reikmėms)?

0–3/0–50

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-132, 2015-03-12, paskelbta TAR 2015-03-13, i. k. 2015-03736

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-539, 2015-08-24, paskelbta TAR 2015-08-24, i. k. 2015-12559

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+ “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-186, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-04, i. k. 2016-04260

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+ “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-606, 2016-10-04, paskelbta TAR 2016-10-05, i. k. 2016-24548

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-675, 2016-10-31, paskelbta TAR 2016-10-31, i. k. 2016-25942

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+ “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-821, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29334

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+ “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-346, 2017-06-12, paskelbta TAR 2017-06-13, i. k. 2017-09889

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest Lt+ “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-464, 2017-08-07, paskelbta TAR 2017-08-08, i. k. 2017-13162

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-288, 2018-05-14, paskelbta TAR 2018-05-14, i. k. 2018-07736

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 10 d. įsakymo Nr. 4-797 „Dėl Investicijų, finansavimo ir administravimo sutarčių sudarymo, įgyvendinimo, administravimo ir valstybės pagalbos teikimo pagal schemą „TUI Invest LT+ “ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_432d669a9eb643d3b8ef86795b535f41_end