Suvestinė redakcija nuo 2022-07-01 iki 2022-12-31

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-07-03, i. k. 2017-11350

 

Nauja redakcija nuo 2022-07-01:

Nr. A1-444, 2022-06-29, paskelbta TAR 2022-06-29, i. k. 2022-13998

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO RĖMIMO PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 30 d. Nr. A1-348
Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 15 straipsnio 1 dalies 4 punktu, 35 straipsnio 2 ir 3 dalimis, 37 straipsnio 2 ir 5 dalimis, 392 straipsnio 2 dalimi, 46 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. 979 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymą“ 1.2.3, 1.2.4, 1.2.5 ir 1.2.6 papunkčiais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 730 „Dėl Pareigūnų ir karių, išleidžiamų į pensiją, integracijos į darbo rinką ir medicininės reabilitacijos priemonių sistemos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalį“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u  Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u  įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                      Linas Kukuraitis

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos

2016-12-11 raštu Nr. 6K-10608528

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministerijos

2016-12-19 raštu Nr. 12-01-2183

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

teisingumo ministerijos

2016-12-16 raštu Nr. (1.6.)2T-1401

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos

2016-12-21 raštu Nr. 1D-7411(3)

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

valstybės saugumo departamento

2016-12-15 raštu Nr. 18-9252

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

specialiųjų tyrimų tarnybos

2016-12-19 raštu Nr. 4-01-9388

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d.

įsakymu Nr. A1-348

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2022 m. birželio 29 d.

įsakymo Nr.  A1-444          

redakcija)

 

Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato aktyvios darbo rinkos politikos priemonių (toliau – Priemonės) atitinkamai darbo ieškančių asmenų (toliau – asmenys) grupei skyrimo prioritetus, kompleksiško Priemonių taikymo, Priemonių įgyvendinimo sąlygas ir tvarką, lėšų profesiniam mokymui ir neformaliajam suaugusiųjų švietimui nustatymo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarką, profesinio mokymo, neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo dokumentų formas. Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarka nustatyta Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme bei Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme.

3. Asmenims, išskyrus Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 14 ir 16 punktuose nurodytus asmenis, siūloma dalyvauti Priemonėse, jei dalyvavimas numatytas jų individualiuose užimtumo veiklos planuose. Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba), parinkdama Priemones, kuriose asmenys gali dalyvauti, vadovaujasi Užimtumo įstatymo 29 straipsnio nuostatomis (netaikoma Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 14 ir 16 punktuose nurodytiems asmenims), 35 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatomis, Aprašo 5 punkte nustatytais Priemonių atitinkamai asmenų grupei skyrimo prioritetais, laikosi Aprašo 6 punkte nustatytos kompleksiškai taikomų Priemonių organizavimo tvarkos (netaikoma Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 14 ir 16 punktuose nurodytiems asmenims) ir Užimtumo tarnybos nustatytų asmenų, galinčių dalyvauti Priemonėse, atrankos kriterijų ir tvarkos.

4. Užimtumo tarnyba, parinkdama darbdavius Priemonėms įgyvendinti, laikosi Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje, 41 straipsnio 21, 22, 24, 4, 41, 42 ir 43 dalyse nustatytų sąlygų bei Užimtumo tarnybos nustatytų darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti Priemones, atrankos kriterijų ir tvarkos.

5. Priemonės atitinkamoms asmenų grupėms, nurodytoms Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1–6 ir 8–13 punktuose, taikomos pagal šiuos prioritetus:

5.1. nekvalifikuotiems bedarbiams – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.2. turintiems darbo rinkos poreikius atitinkančią kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas:

5.2.1. vyresniems kaip 45 metų bedarbiams – įdarbinimas subsidijuojant, stažuotė;

5.2.2. bedarbiams iki 29 metų – stažuotė, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.2.3. asmenims, kuriems suteiktas pabėgėlio ar perkeliamojo asmens statusas, arba asmenims, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga, – darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.2.4. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba) sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra (toliau – nėščios moterys ir vaikus prižiūrintys asmenys), – įdarbinimas subsidijuojant, stažuotė;

5.2.5. asmenims, grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų įstaigos, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ne trumpesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų įstaigos dienos (toliau – asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų), – stažuotė, įdarbinimas subsidijuojant;

5.2.6. asmenims, priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo dienos (toliau – asmenys, turintys priklausomybių), – stažuotė, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3. neturintiems darbo rinkos poreikius atitinkančios kvalifikacijos ir (ar) kompetencijų:

5.3.1. vyresniems kaip 45 metų bedarbiams – parama mokymuisi, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3.2. bedarbiams iki 29 metų – parama mokymuisi, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas;

5.3.3. asmenims, kuriems suteiktas pabėgėlio ar perkeliamojo asmens statusas, arba asmenims, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga, – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3.4. nėščioms moterims ir vaikus prižiūrintiems asmenims – parama mokymuisi, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3.5. asmenims, grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų įstaigos, – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3.6. asmenims, turintiems priklausomybių, – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.4. ilgalaikiams bedarbiams – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.5. neįgaliesiems – parama mokymuisi, įdarbinimas subsidijuojant, darbo vietų steigimo subsidijavimas;

5.6. pirmą kartą pagal įgytą kvalifikaciją ar kompetenciją darbo veiklą pradedantiems bedarbiams – darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, stažuotė, įdarbinimas subsidijuojant.

6. Užimtumo tarnyba, nustačiusi skirtingų Priemonių derinimo poreikį, jas derina ir taiko kompleksiškai, atsižvelgdama į asmens įsidarbinimo galimybių vertinimo rezultatus, tačiau neviršija Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 3 dalyje nustatytos Priemonių finansavimo sumos.

7. Priemonės prioriteto tvarka taikomos pareigūnams ir kariams, nurodytiems Pareigūnų ir karių, išleidžiamų į pensiją, integracijos į darbo rinką ir medicininės reabilitacijos priemonių sistemos įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 730 „Dėl Pareigūnų ir karių, išleidžiamų į pensiją, integracijos į darbo rinką ir medicininės reabilitacijos priemonių sistemos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalį“, 2 punkte, atsižvelgiant į jų poreikius.

8. Planuojant Priemones asmenims iki 18 metų, turi būti laikomasi Darbo kodekso, Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų nustatytų šių asmenų darbo sąlygų bei jų įdarbinimo tvarkos.

 

II SKYRIUS

PARAMA MOKYMUISI

 

9. Paramos mokymuisi priemonės:

9.1. profesinis mokymas, skirtas bedarbiams ar Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 1 dalyje nurodytiems užimtiems asmenims naujai kvalifikacijai įgyti ar turimai tobulinti, kompetencijoms įgyti pagal formaliojo ar neformaliojo profesinio mokymo programas;  

9.2. įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, kaip profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo organizavimo forma;

9.3. stažuotė, kaip neatlygintinas darbo praktikos laikotarpis, skirta bedarbių darbo įgūdžiams ar profesinei kvalifikacijai kelti, atkurti ar tobulinti;

9.4. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimas, skirtas bedarbių ar užimtų asmenų įgytoms kompetencijoms įvertinti;

9.5. neformalusis suaugusiųjų švietimas, skirtas bedarbiams ir užimtiems asmenims kvalifikacijai tobulinti arba bendrosioms ar profesinėms kompetencijoms įgyti ar tobulinti pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, tarp jų ir pagal aukštojo mokslo studijų programos dalį (studijų modulį), taip pat mokytis valstybinės kalbos;

9.6. aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimas, skirtas bedarbiams ir užimtiems asmenims aukštą pridėtinę vertę kuriančioms kvalifikacijoms ir (ar) kompetencijoms įgyti pagal profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, suteikiančias aukštą pridėtinę vertę kuriančias kvalifikacijas ir kompetencijas (toliau – APVK suteikiančios mokymo programos).

10. Profesinį mokymą pagal formaliojo profesinio mokymo programas gali vykdyti profesinio mokymo teikėjas pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos išduotą licenciją ir pagal neformaliojo profesinio mokymo programas; neformalųjį suaugusiųjų švietimą pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas – profesinio mokymo teikėjas, aukštoji mokykla ir kitas teikėjas, pagal Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 2 straipsnio 4 dalį laikytinas neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėju (toliau – neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjas) ir įregistruotas Švietimo ir mokslo institucijų registre.

11. Vadovaudamasis Užimtumo įstatymo 393 straipsnio 1 ir 2 dalies nuostatomis, Užimtumo tarnybos direktorius patvirtina Aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų sąrašą (toliau – APV kvalifikacijų ir kompetencijų sąrašas).

12. Užimtumo tarnyba sudaro Profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjų vykdomų profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų sąrašą (toliau – Mokymo programų sąrašas) ir jį skelbia Užimtumo tarnybos interneto svetainėje, vadovaudamasi Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytais neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų reikalavimais bei juose nurodytais neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų vertinimo kriterijais ir laikydamasi Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytos įtraukimo į Mokymo programų sąrašą ir išbraukimo iš jo tvarkos. Mokymo programų sąraše nurodoma:

12.1. profesinio mokymo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjo (toliau kartu – mokymo teikėjai) pavadinimas ir juridinio asmens kodas (jeigu mokymo teikėjas – fizinis asmuo, – jo vardas, pavardė);

12.2. profesinio mokymo programos ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos pavadinimas, kodas, trukmė, apimtis, trumpas aprašymas. Jei pagal mokymo programą bus įgyjamos kvalifikacijos ir kompetencijos, nurodytos APV kvalifikacijų ir kompetencijų sąraše, nurodoma, kad tai yra APVK suteikianti mokymo programa;

12.3. mokymo paslaugos teikimo vietos adresas.

13. Bedarbiams ar užimtiems asmenims profesinis mokymas, neformalusis suaugusiųjų švietimas, aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimas arba įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį organizuojamas pagal trišalę arba dvišalę sutartį, sudarytą Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 1 dalyje, 392 straipsnio 1 dalyje, 393 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka. Standartines šių sutarčių sąlygas nustato Užimtumo tarnybos direktorius.

14. Remdamasi trišale ar dvišale sutartimi dėl profesinio mokymo, dėl neformaliojo suaugusiųjų švietimo arba dėl aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo, Užimtumo tarnyba įsipareigoja bedarbio ar užimto asmens pasirinktam:

14.1. profesinio mokymo teikėjui sumokėti už bedarbiui ar užimtam asmeniui suteiktas profesinio mokymo paslaugas pagal nurodytą profesinio mokymo programą (toliau – profesinio mokymo paslaugos) ir Užimtumo įstatymo 37 straipsnyje nustatytomis sąlygomis išduoda bedarbiui ar užimtam asmeniui dokumentą, kuriuo įsipareigoja sumokėti Profesinio mokymo įstatymo nustatyta tvarka bedarbio ar užimto asmens pasirinktam profesinio mokymo teikėjui nurodytą pinigų sumą už suteiktą profesinį mokymą (toliau – profesinio mokymo kuponas) (Aprašo 1 priedas). Užimtumo tarnybos skiriama lėšų profesinio mokymo paslaugoms finansuoti suma negali viršyti Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 5 dalyje ir Investicijų įstatymo 155 straipsnio 8 dalies 3 punkte nustatytų dydžių, kai atsiskaitoma už profesinio mokymo paslaugas, skirtas kvalifikacijai įgyti, Investicijų įstatymo 155 straipsnio 8 dalies 3 punkte ir Aprašo 16 punkte nustatytų dydžių, kai atsiskaitoma už profesinio mokymo paslaugas, skirtas kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti;

14.2. neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjui sumokėti už bedarbiui ar užimtam asmeniui suteiktas neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas pagal nurodytą neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą (toliau – neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugos) ir Užimtumo įstatymo 392 straipsnyje nustatytomis sąlygomis išduoda bedarbiui ar užimtam asmeniui dokumentą, kuriuo įsipareigoja sumokėti bedarbio ar užimto asmens pasirinktam neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjui nurodytą pinigų sumą už suteiktą neformalųjį suaugusiųjų švietimą (toliau – neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponas) (Aprašo 2 priedas). Užimtumo tarnybos skiriama lėšų neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugoms finansuoti suma negali viršyti Užimtumo įstatymo 392 straipsnio 3 dalyje, Investicijų įstatymo 155 straipsnio 8 dalies 3 punkte ir Aprašo 16 punkte nustatytų dydžių, kai atsiskaitoma už neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas, skirtas kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti;

14.3. mokymo teikėjui sumokėti už bedarbiui ar užimtam asmeniui suteiktas profesinio mokymo paslaugas arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas pagal nurodytą APVK suteikiančią mokymo programą ir Užimtumo įstatymo 39straipsnyje nustatytomis sąlygomis išduoda bedarbiui ar užimtam asmeniui profesinio mokymo kuponą (Aprašo 1 priedas) ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponą (Aprašo 2 priedas), kuriuo įsipareigoja sumokėti bedarbio ar užimto asmens pasirinktam mokymo teikėjui nurodytą pinigų sumą už suteiktas profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas pagal nurodytą APVK suteikiančią mokymo programą. Užimtumo tarnybos skiriama lėšų suma aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimui finansuoti negali viršyti Užimtumo įstatymo 39straipsnio 3 dalyje nustatytų dydžių, kai atsiskaitoma už profesinio mokymo paslaugas arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas pagal nurodytą APVK suteikiančią mokymo programą.

15. Profesinio mokymo lėšos, skiriamos bedarbiui ar užimtam asmeniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, apskaičiuojamos vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus teisingumo ir vidaus reikalų ministrų valdymo srityje veikiančių profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas) ir kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodikomis.

16. Bedarbių ar užimtų asmenų profesinio mokymo paslaugoms, skirtoms kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti, apmokėti skiriama lėšų suma negali viršyti 1,2 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos (toliau – MMA) dydžio, jei neformaliojo profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos trukmė neviršija 50 valandų, o jei trukmė – 51 ir daugiau valandų, profesinio mokymo paslaugoms, skirtoms kvalifikacijai tobulinti ir kompetencijai įgyti, – 2,5 MMA dydžio, neformaliajam suaugusiųjų švietimui (kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti) – 3 MMA dydžio, išskyrus atvejus, kai lėšos skiriamos bedarbiui ar užimtam asmeniui kvalifikacijai ar kompetencijai, įtrauktai į APV kvalifikacijų ir kompetencijų sąrašą, įgyti, taip pat Investicijų įstatymo 155 straipsnio 8 dalies 3 punkte nustatytus atvejus.

17. Užimtumo tarnyba, bedarbis ar užimtas asmuo ir profesinio mokymo teikėjas pasirašo profesinio mokymo kuponą (pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą), o Užimtumo tarnyba, bedarbis ar užimtas asmuo ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjas – neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponą (pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą), kuriame nurodoma:

17.1. bedarbio ar užimto asmens vardas, pavardė, gimimo data, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas;

17.2. profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ar APVK suteikianti mokymo programa, jos valstybinis kodas ir trukmė, kompetencijų teorinės dalies (žinių) ir praktinės dalies (gebėjimų) vertinimo datos;

17.3. profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugos teikimo vietos adresas;

17.4. profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugos organizavimo forma;

17.5. mokymo teikėjo pavadinimas ir juridinio asmens kodas (jeigu mokymo teikėjas – fizinis asmuo, nurodomas jo vardas, pavardė, individualios veiklos pažymėjimo ar verslo liudijimo numeris), kontaktinis telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotos kredito įstaigos ar kito mokėjimo paslaugų teikėjo pavadinimas ir jo kodas, mokymo teikėjo sąskaitos numeris;

17.6. profesinio mokymo kupono ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo kupono naudojimo sąlygos;

17.7. profesinio mokymo paslaugų ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų kaina;

17.8. atsiskaitymo už suteiktas profesinio mokymo paslaugas ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas ir lėšų profesiniam mokymui, neformaliajam suaugusiųjų švietimui ir aukštą pridėtinę vertę kuriančioms kvalifikacijoms ir kompetencijoms įgyti panaudojimo kontrolės tvarka.  

18. Atlygiui už profesinio mokymo paslaugas ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas gauti mokymo teikėjai Užimtumo tarnybai per 5 darbo dienas, mėnesiui pasibaigus, tiesiogiai raštu, paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis pateikia informaciją apie bedarbio ar užimto asmens lankytas dienas ir valandas (nurodomas bedarbio ar užimto asmens vardas, pavardė, gimimo data, profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ar APVK suteikiančios mokymo programos pavadinimas, lankytos ir nelankytos dienos, valandos), pridėtinės vertės mokesčio sąskaitos faktūros už suteiktas profesinio mokymo paslaugas ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas originalą (teikiant tiesiogiai raštu, paštu) arba kopiją (teikiant bet kuriuo būdu), lėšų panaudojimo kontrolei atlikti rengiamo profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų suteikimo aktą (toliau – mokymo paslaugų suteikimo aktas) (Aprašo 3 priedas). Jei pagal teisės aktus, reglamentuojančius profesinį mokymą ar neformalųjį suaugusiųjų švietimą, profesinis mokymas ar neformalusis suaugusiųjų švietimas vykdomas nuotoliniu būdu, papildomai pateikia nuotolinio profesinio mokymo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo vykdymą pagrindžiančius dokumentus pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytą Dokumentų, susijusių su nuotolinio mokymo vykdymu, sąrašą. Mokymo teikėjui apmokama už suteiktas profesinio mokymo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugas pagal bedarbio ar užimto asmens lankytas dienas. Mokymo teikėjas, suderinęs su Užimtumo tarnyba, gali pratęsti profesinį mokymą ar neformalųjį suaugusiųjų švietimą, jei jis buvo sustabdytas dėl Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino arba jei bedarbis ar užimtas asmuo per praėjusį mokymosi laikotarpį nelankė užsiėmimų daugiau kaip 5 darbo dienas iš eilės arba praleido daugiau kaip 20 procentų numatytų mokymų, bet pateikė mokymo teikėjui nelankymą pateisinančių dokumentų kopijas:

18.1. asmens sveikatos priežiūros įstaigos išduoto nedarbingumo pažymėjimo, jei bedarbis ar užimtas asmuo sirgo (buvo sužalotas) ar slaugė šeimos narį;

18.2. mirties liudijimo, jei mirė bedarbio ar užimto asmens artimasis giminaitis (tėvas, motina, vaikas, senelis, vaikaitis, brolis, sesuo), sutuoktinis, sugyventinis, įmotė, įtėvis, įvaikis;

18.3. karo prievolę administruojančių institucijų išduoto šaukimo vykdyti Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo nustatytas pareigas;

18.4. pranešimo ar šaukimo vykti į teismą arba teisėsaugos ar kontrolės (priežiūros) funkcijas atliekančias institucijas ar įstaigas;

18.5. dokumento, patvirtinančio laisvės atėmimą, areštą, sulaikymą, suėmimą.

19. Remdamasis profesinio mokymo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo kuponu, mokymo teikėjas sudaro mokymo sutartį su bedarbiu ar užimtu asmeniu ir darbdaviu pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas, jeigu jis profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo arba APVK suteikiančios mokymo programos reikalavimus atitinkančioje darbo vietoje vykdys praktinį mokymą, arba pameistrystės mokymo sutartį su bedarbiu ar užimtu asmeniu ir darbdaviu, jeigu jis dalyvaus vykdant įdarbinimą pagal pameistrystės darbo sutartį.

20. Organizuodamas įdarbinimą pagal pameistrystės darbo sutartį, darbdavys su bedarbiu pagal Užimtumo tarnybos nustatytas standartines sąlygas sudaro pameistrystės darbo sutartį, kurios neatsiejama dalis yra pameistrystės mokymo sutartis.

21. Užimtumo tarnyba, gavusi iš mokymo teikėjo Aprašo 18 punkte nurodytą informaciją apie bedarbio ar užimto asmens lankytas valandas dalyvaujant profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ar APVK suteikiančioje mokymo programoje, per visą mokymo laikotarpį kiekvieną mėnesį jam moka mokymo stipendiją, kurios dydis ir mokėjimo sąlygos nustatyti Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 6 dalyje ir 393 straipsnio 5 dalyje. Jei dėl Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino sustabdoma bedarbio mokymo teikėjo veikla, jos sustabdymo laikotarpiu Užimtumo tarnyba bedarbiui kartą per mėnesį moka Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 6 dalyje nustatyto dydžio mokymo stipendiją.

22. Užimtumo tarnyba, gavusi iš mokymo teikėjo informaciją apie bedarbio, dalyvaujančio įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, mokymąsi (nurodomas bedarbio vardas, pavardė, gimimo data, profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ar APVK suteikiančios mokymo programos pavadinimas, lankytos ir nelankytos dienos, valandos), o iš darbdavio – apie dirbtas valandas (nurodomas bedarbio vardas, pavardė, gimimo data, profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ar APVK suteikiančios mokymo programos pavadinimas, dirbtos ir nedirbtos dienos, valandos), moka jam mokymo stipendiją, kurios dydis ir mokėjimo sąlygos nustatyti Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 6 dalyje, už tas valandas, kai nebuvo mokamas pameistrystės darbo sutartyje numatytas darbo užmokestis.

23. Kelionės, apgyvendinimo, privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų išlaidų apmokėjimo bedarbiams, kurie dalyvauja profesinio mokymo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo, aukštą pridėtinę vertę kuriančių kvalifikacijų ir kompetencijų įgijimo, įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį ar neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo priemonėse, sąlygas ir tvarką nustato Užimtumo tarnybos direktorius.

24. Užimtumo tarnyba darbdaviui, įdarbinančiam bedarbį ar užimtą asmenį pagal pameistrystės darbo sutartį, darbdavio rašytiniu prašymu, pateiktu tiesiogiai Užimtumo tarnybai, paštu, elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kuriame nurodytas darbdavio pavadinimas ir kodas ar darbdavio fizinio asmens vardas, pavardė, gimimo data, asmens, kurio darbo užmokesčio dalį prašoma kompensuoti, vardas, pavardė, gimimo data, patirtų išlaidų sumos ir jų pagrindimas, kompensuoja:

24.1. dalį darbo užmokesčio, kurio dydis ir mokėjimo sąlygos nustatytos Užimtumo įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje, o darbdaviui, kuris dėl Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino bedarbiams, įdarbintiems pagal pameistrystės darbo sutartį, paskelbia prastovas Darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju, – Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka;

24.2. paskirto (-ų) profesijos meistro (-ų), atsakingo (-ų) už pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimą ir koordinavimą, pameistrio darbinės veiklos ir praktinio mokymo organizavimo bei koordinavimo išlaidas, kurių dydis ir mokėjimo sąlygos nustatyti Užimtumo įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje.

25. Bedarbis ar užimtas asmuo, kurio kompetencijų, siekiant kvalifikacijos, vertinimo išvada – nesuteikti kvalifikacijos, siekdamas įvykdyti trišalės ar dvišalės sutarties įsipareigojimus, turi teisę savo lėšomis dalyvauti pakartotiniame kompetencijų vertinime ir įgyti kvalifikaciją per tris mėnesius nuo profesinio mokymo kupone nurodytos kompetencijų vertinimo datos, o jeigu artimiausias kompetencijų vertinimas numatytas vėliau nei po trijų mėnesių – kompetencijų vertinimo tvarkaraštyje, tvirtinamame kvalifikacijų tvarkymo institucijos vadovo, numatyto kito kompetencijų vertinimo metu.

26. Stažuotės priemonę Užimtumo tarnyba bedarbiams organizuoja Užimtumo įstatymo 39 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytomis sąlygomis, sudarydama trišalę stažuotės sutartį su bedarbiu ir stažuotę organizuojančia įmone, įstaiga, organizacija ar kita organizacine struktūra (toliau – stažuotę organizuojanti įmonė). Stažuotės sutartyje, kurios standartines sąlygas nustato Užimtumo tarnybos direktorius, nurodoma stažuotės trukmė, tikslas ir kitos stažuotės sąlygos.

27. Užimtumo tarnyba, gavusi iš stažuotę organizuojančios įmonės informaciją apie bedarbio stažavimosi valandas (nurodomas bedarbio vardas, pavardė, gimimo data, stažavimosi valandos) (netaikoma, kai dėl Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino stažuotė sustabdoma), bedarbiams per visą stažavimosi laikotarpį kiekvieną mėnesį moka stipendiją, kurios dydis ir mokėjimo sąlygos nustatytos Užimtumo įstatymo 39 straipsnio 3 dalyje.

28. Užimtumo tarnyba bedarbių ar užimtų asmenų neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimą organizuoja, jeigu to reikia, kad bedarbis ar užimtas asmuo galėtų įsidarbinti laisvoje darbo vietoje ar pradėti dirbti savarankiškai, sudarydama Užimtumo įstatymo 391 straipsnio 1 dalyje nurodytą dvišalę sutartį dėl neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo, kurios standartines sąlygas nustato Užimtumo tarnybos direktorius.

29. Remdamasi dvišale sutartimi dėl neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo, Užimtumo tarnyba įsipareigoja bedarbio ar užimto asmens pasirinktai įmonei, įstaigai, organizacijai ar kitai organizacinei struktūrai, turinčiai teisę pripažinti neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytas kompetencijas (toliau – kompetencijų pripažinimą organizuojanti įmonė), sumokėti už bedarbiui ar užimtam asmeniui suteiktas kompetencijų pripažinimo paslaugas ir Užimtumo įstatymo 391 straipsnyje nustatytomis sąlygomis išduoda bedarbiui ar užimtam asmeniui dokumentą, kuriuo įsipareigoja sumokėti kompetencijų pripažinimą organizuojančiai įmonei nurodytą pinigų sumą už neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimą (toliau – neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo kuponas) (Aprašo 4 priedas), apskaičiuojamą pagal kompetencijų vertinimo lėšų skaičiavimo vienam asmeniui metodiką. Užimtumo tarnybos skiriama lėšų kompetencijų pripažinimo paslaugoms finansuoti suma negali viršyti Užimtumo įstatymo 391 straipsnio 4 dalyje nustatyto dydžio.

30. Užimtumo tarnyba, bedarbis ar užimtas asmuo ir kompetencijų pripažinimą organizuojanti įmonė pasirašo neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo kuponą (pagal Aprašo 4 priede nustatytą formą), kuriame nurodoma: bedarbio ar užimto asmens vardas, pavardė ir gimimo data, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, kompetencijos, kurias bus siekiama pripažinti, jų pripažinimo trukmė, įgytų kompetencijų teorinės dalies (žinių) ir praktinės dalies (gebėjimų) vertinimo datos, kompetencijų pripažinimą organizuojančios įmonės pavadinimas, įmonės kodas, paslaugos teikimo vietos adresas, kontaktinis telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotos kredito įstaigos ar kito mokėjimo paslaugų teikėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas ir sąskaitos numeris, neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo kupono naudojimo sąlygos, kompetencijų pripažinimo paslaugų kaina ir atsiskaitymo už jas tvarka.

III SKYRIUS

PARAMA JUDUMUI

 

31. Asmuo, siekiantis pasinaudoti parama judumui, Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka kreipiasi į Užimtumo tarnybą per 1 mėnesį nuo:

31.1. darbo sutartyje nurodytos darbo pradžios datos, jei bedarbis įsidarbina pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu;

31.2. Aprašo 42 punkte nurodytose sutartyse numatytos remiamojo įdarbinimo priemonės įgyvendinimo pradžios datos, jei bedarbis dalyvauja remiamojo įdarbinimo priemonėje;

31.3. Aprašo 26 punkte nurodytoje sutartyje numatytos stažuotės pradžios datos, jei bedarbis dalyvauja stažuotėje;

31.4. dalyvavimo konsultaciniuose užsiėmimuose pabaigos datos;

31.5. darbo pokalbio datos, nurodytos Užimtumo tarnybos pateiktame tinkamo darbo pasiūlyme, jei bedarbis, gavęs šį tinkamo darbo pasiūlymą, buvo atvykęs į pokalbį su darbdaviu.

32. Užimtumo tarnyba bedarbiui kompensuoja kelionės išlaidas Aprašo 31 punkte nurodytomis sąlygomis, nustačiusi, kad jo nurodyta gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo, darbo pokalbio, stažuotės atlikimo ar konsultacinių užsiėmimų vieta.

33. Užimtumo tarnyba per 5 darbo dienas nuo asmens kreipimosi dėl paramos judumui dienos nustato, ar asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo, darbo pokalbio, stažuotės atlikimo ar konsultacinių užsiėmimų vieta, ir priima sprendimą (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) skirti paramą judumui arba jos neskirti. Užimtumo tarnyba apie priimtą sprendimą raštu (elektroninių ryšių priemonėmis, pateikdama sprendimo kopiją) per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja asmenį, kuris kreipėsi dėl paramos judumui.

34. Užimtumo tarnyba, nustačiusi, kad asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra jo darbo vieta, atsižvelgdama į Užimtumo įstatymo 40 straipsnio 3 dalyje nurodytą paramos judumui dydį ir į darbuotojo dirbtų dienų skaičių, kelionės išlaidų kompensacijos sumą kiekvieną mėnesį nustato Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka.

35. Praėjusio mėnesio kelionės išlaidų kompensacija pervedama asmeniui į jo nurodytą asmeninę sąskaitą per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus iki einamojo mėnesio pabaigos.

36. Užimtumo tarnyba per 5 darbo dienas nuo darbdavio kreipimosi dėl patirtų bedarbio vežimo į darbo vietą ir atgal išlaidų (toliau – darbdavio patirtos išlaidos) kompensavimo nustato, ar darbdavio vežamo asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo vieta, ir priima sprendimą (nurodomas bedarbio vardas, pavardė, gimimo data) kompensuoti darbdavio patirtas išlaidas ar jų nekompensuoti. Užimtumo tarnyba apie priimtą sprendimą raštu (elektroninių ryšių priemonėmis, pateikdama sprendimo kopiją) per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja darbdavį, kuris kreipėsi dėl darbdavio patirtų išlaidų kompensavimo.

37. Užimtumo tarnyba kiekvieną mėnesį, iki einamojo mėnesio pabaigos, atsižvelgdama į darbuotojo dirbtų dienų skaičių, kompensuoja darbdavio praėjusį mėnesį patirtas išlaidas.

38. Darbdavio patirtų išlaidų dydis apskaičiuojamas Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka.

IV SKYRIUS

REMIAMASIS ĮDARBINIMAS

 

39. Remiamojo įdarbinimo priemonės:

39.1. įdarbinimas subsidijuojant, skirtas Užimtumo įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje nurodytiems asmenims įdarbinti, kompensuojant darbdaviui dalį šių asmenų darbo užmokesčio išlaidų;

39.2. darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, skirtas padėti Užimtumo įstatymo 43 straipsnio 1 dalyje nurodytiems asmenims įgyti trūkstamų darbo įgūdžių tiesiogiai darbo vietoje.

40. Bedarbių poreikis dalyvauti darbo įgūdžių įgijimo rėmimo priemonėje nustatomas Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta bedarbių poreikio įgyti darbo įgūdžių pagal turimas kvalifikacijas ir (ar) kompetencijas vertinimo tvarka.

41. Užimtumo tarnyba, vykdydama asmenų, kurių dalyvavimas remiamojo įdarbinimo priemonėse, išskyrus Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 ir 24 dalyse nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui, suplanuotas jų individualiuose užimtumo veiklos planuose, atranką, įvertina jų atitiktį darbdavių nurodytiems laisvoms darbo vietoms keliamiems reikalavimams.

42. Remiamojo įdarbinimo priemonės, išskyrus Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 ir 24 dalyse nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui, įgyvendinamos su Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka parinktais darbdaviais pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas sudarant sutartis – įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutartį (‑is) ar (ir) darbo įgūdžių įgijimo rėmimo ir finansavimo sutartį (‑is). Siekdami gauti Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 ir 24 dalyse nustatytas subsidijas darbo užmokesčiui, darbdaviai Užimtumo tarnybai Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta subsidijų darbo užmokesčiui, nustatytų Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 ir 24 dalyse, teikimo ir nagrinėjimo tvarka pateikia Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintos formos pasiūlymus įgyvendinti remiamojo įdarbinimo priemonę.

43. Įgyvendinant remiamojo įdarbinimo priemones, darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, mokama Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nurodyta subsidija darbo užmokesčiui (toliau – subsidija darbo užmokesčiui). Jei darbdavys paskelbia prastovą Darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju, subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka sustabdomas ir nuo dienos, kurią Vyriausybė paskelbė ekstremaliąją situaciją ir karantiną, subsidija darbo užmokesčiui pradedama mokėti Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka.

Darbdaviams, kuriems Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21  dalyje nurodytos subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutrauktas Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 51 dalies 1 punkte nustatytu atveju, subsidija darbo užmokesčiui nuo jos mokėjimo nutraukimo dienos mokama Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka.

44. Darbdavys, kuris darbo įgūdžių įgijimui tiesiogiai darbo vietoje organizuoti numato paskirti atsakingą asmenį, turintį ne mažesnę kaip vienų metų darbo patirtį pagal atitinkamą kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas, gebantį konsultuoti, padėti ir prižiūrėti, kad paskirtos užduotys būtų atliktos kokybiškai, darbo įgūdžių įgijimo rėmimo ir finansavimo sutartyje nurodo, kiek darbo laiko atsakingas asmuo skirs darbo įgūdžių įgijimui organizuoti.

45. Užimtumo tarnyba subsidiją darbo užmokesčiui darbdaviui moka ir jos mokėjimą nutraukia Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2–52 dalyse, 42 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 43 straipsnio 2 ir 3 dalyse bei Aprašo 42 punkte nurodytose sutartyse nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

46. Subsidijai darbo užmokesčiui gauti, mėnesiui pasibaigus, iki kito mėnesio 15 dienos, darbdavys Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytą Dokumentų, susijusių su įdarbintų bei darbdavių paskirtų darbo įgūdžių įgijimui organizuoti atsakingų asmenų darbo laiko apskaita, sąrašą pateikia Užimtumo tarnybai dokumentus, susijusius su darbdavių paskirtų darbo įgūdžių įgijimui organizuoti atsakingų asmenų darbo laiko apskaita ir įdarbintų asmenų darbo apmokėjimu. Subsidija darbo užmokesčiui išmokama už praėjusį mėnesį iki einamojo mėnesio pabaigos, gavus visus šiame punkte nurodytus dokumentus ar jų kopijas. Darbdaviui laiku nepateikus šiame punkte nurodytų dokumentų (jų kopijų), subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas perkeliamas į kitą mėnesį.

 

V SKYRIUS

PARAMA DARBO VIETOMS STEIGTI

 

47. Paramos darbo vietoms steigti priemonės:

47.1. darbo vietų steigimo (pritaikymo) (toliau – steigimo) subsidijavimas, skirtas Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1–3 punktuose nurodytų Užimtumo tarnyboje registruotų ir bedarbių neterminuotam įdarbinimui remti, steigiant naujas ar pritaikant esamas darbo vietas, arba Užimtumo įstatymo 45 straipsnio 2 punkte nurodytiems buvusiems bedarbiams, kurie pirmą kartą darbo vietą steigia Užimtumo tarnybos siųstam bedarbiui įdarbinti, remti;

47.2. vietinių užimtumo iniciatyvų projektų (toliau – VUI projektai) įgyvendinimas, skirtas naujoms darbo pagal neterminuotas darbo sutartis vietoms bedarbiams steigti gyvenamosiose vietovėse, kurias nustato Užimtumo tarnyba. Siekdama nustatyti gyvenamąsias vietoves, kuriose bus įgyvendinami VUI projektai, Užimtumo tarnyba įvertina bedarbių dalį, skaičiuojant nuo darbingo amžiaus gyventojų (toliau – registruotas nedarbas) atskirose gyvenamosiose vietovėse ir šalyje, nustato, kokia dalimi registruotas nedarbas atskiroje gyvenamojoje vietovėje turėtų būti didesnis, palyginti su šalies vidutiniu registruotu nedarbu (12 praėjusių kalendorinių mėnesių duomenys), kad joje būtų įgyvendinami VUI projektai, parengia gyvenamųjų vietovių, kuriose įgyvendinami VUI projektai, sąrašo projektą ir jį suderina su savivaldybių institucijomis bei įstaigomis Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka. Užimtumo tarnybos direktorius kasmet iki gruodžio 1 d. patvirtina gyvenamųjų vietovių, kuriose bus įgyvendinami VUI projektai, sąrašą;

47.3. parama verslui kurti, naudojant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšas, skirta Užimtumo įstatymo 47 straipsnio 2 dalies 1 punkte ir Aprašo 48 punkte nurodytiems užimtiems asmenims ar bedarbiams, siekiantiems darbo vietą (-as) steigti sau arba sau ir Užimtumo tarnybos siųstam (-iems) bedarbiui (-iams), remti, jei jie atitinka Užimtumo įstatymo 47 straipsnio 1 dalyje nurodytą sąlygą ir jei jų steigiama darbo vieta (‑os) atitinka Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijos ministro kalendoriniams metams nustatytus paramos verslui kurti (darbo vietoms steigti) teikimo prioritetus, kurie padeda įgyvendinti skaitmeninės ir žaliosios transformacijos tikslus, skatinti žiedinę ekonomiką ir (ar) mažinti COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) poveikį (toliau – paramos verslui kurti priemonės prioritetai).

48. Parama verslui kurti teikiama, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:

48.1. steigiama darbo vieta (-os) atitinka paramos verslui kurti priemonės prioritetus;

48.2. užimtas asmuo ar bedarbis Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka dalyvavo teikiamose konsultacijose dėl verslo kūrimo ir (ar) mokymuose apie paramą verslui kurti.

49. Įgyvendinant Aprašo 47.1, 47.2 ir 47.3 papunkčiuose nurodytas priemones, Užimtumo tarnybos atrinktiems darbdaviams ar Užimtumo tarnyboje registruotiems užimtiems asmenims ar bedarbiams Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 3 dalyje nurodyto dydžio subsidijos darbo vietoms steigti mokamos Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2 dalyje nurodytomis sąlygomis. Subsidijos darbo vietoms steigti neskiriamos darbo vietoms, skirtoms laikiniems ir sezoniniams darbams atlikti. Viena darbo vieta negali būti steigiama skirtingų profesijų atstovams. Jei toje pačioje darbo vietoje skirtingu darbo laiku dirba keli darbuotojai, laikoma, kad tai yra viena darbo vieta.

50. Subsidija darbo vietoms steigti, įgyvendinant Aprašo 47.1, 47.2 ir 47.3 papunkčiuose nurodytas priemones, yra de minimis pagalba, kurios teikimo sąlygos nustatytos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) 2020/972. Prašomos (galimos) skirti nereikšmingos de minimis pagalbos sumos konkrečiam darbdaviui ar savarankiškai dirbančiam asmeniui, siekiančiam gauti paramą darbo vietoms steigti (toliau – de minimis pagalbos gavėjas), teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pagal Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Užimtumo tarnybai pagal Aprašą pateiktais duomenimis, Užimtumo tarnybai Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka įsitikinus de minimis pagalbos gavėjo pateiktų duomenų tikrumu ir įvertinus:

50.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimams (pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintą formą ir nustatytą tvarką užpildomas de minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapas (pateikia pareiškėjas));

50.2. tai, ar nebus viršyta nereikšmingos de minimis pagalbos teikimo riba: bendra nereikšmingos de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam de minimis pagalbos gavėjui – 100 000 (vieno šimto tūkstančių) eurų (tikrinama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre);

50.3. sąsajas pagal Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą vienos įmonės sąvoką, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. De minimis pagalbos gavėjas užpildo Vienos įmonės deklaraciją pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. Jos forma skelbiama Europos Sąjungos fondų investicijų Lietuvoje interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų priedų formos“ (pateikia pareiškėjas).

51. Darbdavys, siekiantis dalyvauti darbo vietų steigimo subsidijavimo priemonėje (toliau – DVS paraiškos teikėjas), per 30 dienų nuo informacijos apie paraiškų dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo (toliau – DVS paraiška) atranką paskelbimo Užimtumo tarnybos interneto svetainėje dienos per administracinių ir viešųjų paslaugų portalą „Elektroniniai valdžios vartai“ (toliau – Elektroniniai valdžios vartai) pateikia Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintos formos DVS paraišką ir šių dokumentų kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu, jei jis privalo jį turėti, ir vadovo parašu:

51.1. numatomai vykdyti / vykdomai veiklai reikalingų leidimų, licencijų (jeigu informacijos apie juos nėra Licencijų informacinėje sistemoje), higienos pasų, kuriuos galima gauti prieš atliekant DVS paraiškoje numatytus darbus;

51.2. dokumentų, patvirtinančių teisę į nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą, jeigu jis būtinas darbo vietoms steigti (pritaikyti) (pavyzdžiui, Nekilnojamojo turto registro išrašų, nuomos, panaudos sutarčių) ir jeigu duomenų, patvirtinančių nuosavybės teise valdomo nekilnojamojo turto įregistravimo faktą, nėra Nekilnojamojo turto registre;

51.3. dokumentų, pagrindžiančių lėšų darbo vietoms steigti (pritaikyti) poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos, steigiamai darbo vietai reikalingų darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems poreikio pagrindimas pagal darbo pobūdį (technologinis darbo proceso aprašymas ir kt.), steigiamoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymas);

51.4. dokumentų, patvirtinančių darbdavio, siekiančio gauti subsidiją darbo vietoms steigti (pritaikyti), turto priskyrimą ilgalaikiam materialiajam turtui (paraiškos teikėjo įsakymo);

51.5. ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymų dėl planuojamų įsigyti, montuoti ir pritaikyti darbo priemonių ir (ar) techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems;

51.6. Aprašo 50.1 papunktyje nurodyto de minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo;

51.7. Aprašo 50.3 papunktyje nurodytos Vienos įmonės deklaracijos.

52. Darbdavys, siekiantis įgyvendinti VUI projektą (toliau – VUI paraiškos teikėjas), per 30 dienų nuo informacijos apie VUI projektų paraiškų (toliau – VUI paraiška) atranką paskelbimo Užimtumo tarnybos interneto svetainėje dienos per Elektroninius valdžios vartus pateikia Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytos formos VUI paraišką ir Aprašo 51 punkte nurodytų dokumentų kopijas.

53. Asmuo, siekiantis gauti paramą verslui kurti (toliau – PVK paraiškos teikėjas), per 30 dienų nuo informacijos apie paramos verslui kurti paraiškų (toliau – PVK paraiška) atranką paskelbimo Užimtumo tarnybos interneto svetainėje dienos per Elektroninius valdžios vartus pateikia Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytos formos PVK paraišką ir šių dokumentų kopijas:

53.1. dokumentų, pagrindžiančių lėšų darbo vietoms steigti poreikį (patalpų, valdomų nuosavybės teise, remonto darbų, darbo vietos įrengimo ar pritaikymo projektai ir jų sąmatos, steigiamai darbo vietai reikalingų darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems poreikio pagrindimas pagal darbo pobūdį (technologinis darbo proceso aprašymas ir kt.), steigiamoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymas);

53.2. ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymų dėl planuojamų įsigyti, montuoti ir pritaikyti darbo priemonių ir (ar) techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems;

53.3. dokumentų, patvirtinančių teisę į nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą (pavyzdžiui, Nekilnojamojo turto registro išrašų, nuomos, panaudos sutarčių), jei jis būtinas darbo vietoms steigti ir jei duomenų, patvirtinančių nuosavybės teise valdomo nekilnojamojo turo įregistravimo faktą, nėra Nekilnojamojo turto registre;

53.4. vykdomai veiklai reikalingų leidimų, licencijų (jeigu informacijos apie juos nėra Licencijų informacinėje sistemoje), kuriuos PVK paraiškos teikėjas gali gauti PVK paraiškos teikimo metu.

54. Užimtumo tarnyba privalo kiekvienai gautai PVK, DVS ar VUI paraiškai (toliau kartu – paraiška) suteikti registracijos numerį ir DVS, VUI arba PVK paraiškos teikėjui per Elektroninius valdžios vartus pateikti patvirtinimą, kad paraiška gauta, nurodydama paraiškos pateikimo datą ir laiką.

55. DVS, VUI arba PVK paraiškos teikėjas turi teisę atšaukti pateiktą paraišką iki Aprašo 51–53 punktuose nurodyto termino, pateikdamas pranešimą per Elektroninius valdžios vartus. Užimtumo tarnyba paraiškos atšaukimą užregistruoja ir paraiškos nenagrinėja.

DVS, VUI arba PVK paraiškos teikėjas, atšaukęs pateiktą paraišką, turi teisę pateikti naują paraišką Aprašo 51–53 punktuose nustatyta tvarka ir terminais.

56. Paraiškos, pateiktos kitu nei Aprašo 51–53 punktuose nustatytu būdu ar parengtos ne pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintą formą, nenagrinėjamos. Vienai PVK paraiškų atrankai gali būti pateikiama tik viena to paties PVK paraiškos teikėjo paraiška.

57. Užimtumo tarnyba Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais įvertina DVS paraiškas ir:

57.1. jas atmeta, jeigu DVS paraiškos teikėjas neatitinka Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje, 44 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 45 straipsnio 2 punkte, Aprašo 4 punkte nustatytų reikalavimų ir Aprašo 49 bei 50 punktuose nustatytų sąlygų, taip pat jei steigiamai darbo vietai planuojamų įsigyti darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems poreikis nepagrįstas ir nesusijęs su darbo pobūdžiu bei steigiamoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymu;

57.2. elektroniniu paštu kreipiasi į DVS paraiškos teikėją dėl DVS paraiškos trūkumų pašalinimo, jei DVS paraiška ir jos priedai neatitinka Aprašo reikalavimų pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytą DVS paraiškų atitikties Apraše numatytiems reikalavimams vertinimo formą arba jei DVS paraiškoje jos teikėjo nurodyta lėšų planuojamoms įsigyti darbo priemonėms ir (ar) techninės pagalbos priemonėms neįgaliesiems suma viršija DVS paraiškos teikėjo pateiktuose ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymuose nurodytų kainų vidurkį.

58. Užimtumo tarnyba Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais įvertina VUI paraiškas ir:

58.1. jas atmeta, jeigu VUI paraiškos teikėjas:

58.1.1 neatitinka Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje, 44 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 46 straipsnio 2 dalyje, Aprašo 4 ir 49 punktuose nustatytų reikalavimų ir Aprašo 50 punkte nustatytų sąlygų;

58.1.2. bent vienoje įsteigtoje darbo vietoje numato vykdyti veiklą ne gyvenamojoje vietovėje, kurioje įsteigta darbo vieta, o kitose gyvenamosiose vietovėse, ir (ar) jeigu jo buveinė gyvenamojoje vietovėje, kurioje bus steigiama darbo vieta, yra registruota mažiau kaip 1 metus iki VUI paraiškos pateikimo;

58.2. elektroniniu paštu kreipiasi į VUI paraiškos teikėją dėl VUI paraiškos trūkumų pašalinimo, jei VUI paraiška ir jos priedai neatitinka Aprašo reikalavimų pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytą VUI paraiškų atitikties Apraše numatytiems reikalavimams vertinimo formą arba jei VUI paraiškoje jos teikėjo nurodyta lėšų planuojamoms įsigyti darbo priemonėms ir (ar) techninės pagalbos priemonėms neįgaliesiems suma viršija VUI paraiškos teikėjo pateiktuose ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymuose nurodytų kainų vidurkį.

59. Užimtumo tarnyba Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais įvertina PVK paraiškas ir:

59.1. jas atmeta, jei PVK paraiškos teikėjas neatitinka Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 47 straipsnio 1 ir 2 dalyse, Aprašo 49 punkte nustatytų reikalavimų ir Aprašo 48 bei 50 punktuose nustatytų sąlygų arba jei PVK paraiškos teikėjo individualiame užimtumo veiklos plane nesuplanuotas dalyvavimas paramos verslui kurti priemonėje;

59.2. elektroniniu paštu kreipiasi į PVK paraiškos teikėją dėl PVK paraiškos trūkumų pašalinimo, jei PVK paraiška ir jos priedai neatitinka Aprašo reikalavimų pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytą PVK paraiškų atitikties Apraše numatytiems reikalavimams vertinimo formą arba jei PVK paraiškoje jos teikėjo nurodyta lėšų planuojamoms įsigyti darbo priemonėms ir (ar) techninės pagalbos priemonėms neįgaliesiems suma viršija PVK paraiškos teikėjo pateiktuose ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymuose nurodytų kainų vidurkį.

60. Jei DVS, VUI arba PVK paraiškos teikėjas per Užimtumo tarnybos nurodytą terminą nepašalina nustatytų trūkumų, paraiška atmetama ir toliau nenagrinėjama. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką ir toliau jos nenagrinėti Užimtumo tarnyba per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja DVS, VUI arba PVK paraiškos teikėją, pateikdama sprendimo kopiją ir nurodydama atmetimo priežastis bei teisinius pagrindus.

61. Užimtumo tarnybos neatmestoms VUI paraiškoms vertinti gyvenamosiose vietovėse, įtrauktose į patvirtintą gyvenamųjų vietovių, kuriose įgyvendinami VUI projektai, sąrašą, iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų, darbdavių, darbdavių organizacijų, savivaldybių ir Užimtumo tarnybos atstovų, sudaromos VUI projektų vertinimo komisijos (toliau – VUI komisijos).

Užimtumo tarnybos neatmestoms DVS ir PVK paraiškoms vertinti iš Užimtumo tarnybos darbuotojų sudaromos DVS ir PVK paraiškų vertinimo komisijos (toliau – DVS ir PVK komisijos). VUI, DVS ir PVK komisijų sudarymo tvarką nustato bei darbo reglamentą tvirtina Užimtumo tarnybos direktorius.

62. VUI komisija VUI paraiškas vertina pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintus VUI paraiškų vertinimo kriterijus, skirdama balus. Jeigu VUI paraiška įvertinta mažiau nei 35 balais, ji atmetama. Jeigu VUI paraiška įvertinta 35 ir daugiau balų, Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka organizuojamas VUI paraiškos gynimas. Jeigu VUI paraiškos gynimo metu VUI komisija jai skiria 15 ir daugiau balų, ji įtraukiama į atrinktų VUI paraiškų sąrašą, kuriame nurodoma: VUI paraiškų teikėjų pavadinimai, juridinio asmens kodai, jeigu VUI paraiškų teikėjai yra darbdaviai fiziniai asmenys, – jų vardai ir pavardės, gimimo datos, VUI projektų pavadinimai, gyvenamosios vietovės, kuriose bus įgyvendinami VUI projektai, numatomos veiklos, informacija apie steigiamas darbo vietas (profesijos, darbo vietų skaičius, planuojamas darbo užmokestis ir darbo laikas, papildomai remiamų asmenų įdarbinimas), prašomos subsidijų sumos ir nuosavos VUI paraiškų teikėjų lėšos, VUI paraiškų įvertinimas balais. Jeigu VUI paraiškos gynimo metu VUI komisija jai skiria mažiau nei 15 balų, ji atmetama. Užimtumo tarnyba per 3 darbo dienas nuo atrinktų VUI paraiškų sąrašo sudarymo dienos elektroninių ryšių priemonėmis, pateikdama sprendimo kopiją, kiekvieną VUI paraiškos teikėją informuoja apie tai, kad jo VUI paraiška neįtraukta į atrinktų VUI paraiškų sąrašą.

63. Užimtumo tarnyba sudarytą atrinktų VUI paraiškų sąrašą apsvarsto Trišalėje taryboje prie Užimtumo tarnybos ir per 15 darbo dienų nuo jo sudarymo dienos tvirtina finansuojamų VUI projektų sąrašą, kuriame pateikiama Aprašo 62 punkte nurodyta informacija apie VUI paraiškų teikėjus ir VUI projektus. Užimtumo tarnyba per 3 darbo dienas nuo finansuojamų VUI projektų sąrašo patvirtinimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis, pateikdama sprendimo kopiją, kiekvieną VUI paraiškos teikėją informuoja apie tai, kad jo VUI paraiška neįtraukta į atrinktų VUI paraiškų sąrašą.

64. DVS ir PVK komisijos DVS ir PVK paraiškas vertina pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintus DVS ir PVK paraiškų vertinimo kriterijus, skirdamos balus. Jeigu DVS ar PVK paraiška įvertinta mažiau nei 35 balais, ji atmetama. Jeigu DVS ar PVK paraiška įvertinta 35 ir daugiau balų, Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka organizuojamas DVS ar PVK paraiškos gynimas. Jeigu DVS ar PVK paraiškos gynimo metu DVS ir PVK komisija jai skiria 15 ir daugiau balų, ji įtraukiama į finansuojamų DVS ar PVK projektų sąrašą, kuriame nurodoma: DVS paraiškų teikėjų pavadinimai, juridinių asmenų kodai, jeigu DVS paraiškų teikėjai yra darbdaviai fiziniai asmenys, – jų vardai ir pavardės, gimimo datos, PVK paraiškų teikėjų vardai, pavardės, gimimo datos, DVS ir PVK paraiškose numatomos veiklos, informacija apie steigiamas darbo vietas (profesijos, darbo vietų skaičius (išskiriant papildomai remiamų asmenų skaičių), jų steigimo vietos, planuojamas darbo užmokestis ir darbo laikas), prašomos subsidijų sumos ir nuosavos DVS ir PVK paraiškų teikėjų lėšos, DVS ir PVK paraiškų įvertinimas balais. Jeigu DVS ar PVK paraiškos gynimo metu DVS ir PVK komisija jai skiria mažiau nei 15 balų, ji atmetama. Užimtumo tarnyba per 3 darbo dienas nuo finansuojamų DVS ar PVK projektų sąrašo patvirtinimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis, pateikdama sprendimo kopiją, kiekvieną DVS ar PVK paraiškos teikėją informuoja apie tai, kad jo DVS ar PVK paraiška neįtraukta į finansuojamų DVS ar PVK projektų sąrašą.

65. PVK paraiškos teikėjas, kurio PVK paraiška įtraukta į finansuojamų PVK projektų sąrašą, per 3 mėnesius įsteigęs labai mažą įmonę, atitinkančią Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytą labai mažos įmonės sampratą, per 20 darbo dienų nuo šiame punkte nurodytos įmonės įsteigimo dienos Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka Užimtumo tarnybai pateikia:

65.1. dokumentų, patvirtinančių teisę į nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą (pavyzdžiui, Nekilnojamojo turto registro išrašų, nuomos, panaudos sutarčių), jei jis būtinas darbo vietoms steigti ir jei duomenų, patvirtinančių nuosavybės teise valdomo nekilnojamojo turto įregistravimo faktą, nėra Nekilnojamojo turto registre, kopijas;

65.2. užpildytą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4‑119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ patvirtintos formos Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurioje, remiantis Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsniu, nurodomas labai mažos įmonės statusas;

65.3. numatomai vykdyti / vykdomai veiklai reikalingų leidimų, licencijų (jeigu informacijos apie juos nėra Licencijų informacinėje sistemoje), higienos pasų, kuriuos galima gauti prieš atliekant PVK paraiškoje numatytus darbus, kopijas;

65.4. Aprašo 50.3 papunktyje nurodytą Vienos įmonės deklaraciją;

65.5. Aprašo 50.1 papunktyje nurodytą de minimis pagalbos gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą.

66. Užimtumo tarnyba, gavusi Aprašo 65 punkte nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos priima sprendimą (nurodomas PVK paraiškos teikėjo vardas, pavardė, gimimo data) skirti subsidiją ar jos neskirti arba raštu elektroninių ryšių priemonėmis siūlo PVK paraiškos teikėjui per 20 darbo dienų patikslinti Aprašo 65 punkte nurodytus dokumentus. Užimtumo tarnyba apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis, pateikdama sprendimo kopiją, informuoja PVK paraiškos teikėją.

67. Užimtumo tarnyba per 5 darbo dienas nuo finansuojamų VUI projektų sąrašo, finansuojamų DVS projektų sąrašo patvirtinimo arba nuo Aprašo 66 punkte nurodyto sprendimo skirti subsidiją priėmimo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

68. Užimtumo tarnyba per 3 darbo dienas raštu elektroninių ryšių priemonėmis informuoja VUI paraiškos teikėją apie patvirtintą finansuojamų VUI projektų sąrašą, DVS paraiškos teikėją – apie finansuojamų DVS projektų sąrašą (nurodomi finansuojamų paraiškų teikėjų pateiktų projektų numeriai) arba apie Aprašo 66 punkte nurodytą sprendimą skirti subsidiją, kuriuo skiriama de minimis pagalba, nurodydama nereikšmingos de minimis pagalbos dydį bei pobūdį ir pateikdama nuorodą į Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (nurodomas pavadinimas), išskyrus tuos atvejus, kai apskaičiuotos nereikšmingos de minimis pagalbos dydis lygus 0 (pateikiama sprendimo kopija).

69. Užimtumo tarnyba per 20 darbo dienų nuo finansuojamų VUI projektų sąrašo, finansuojamų DVS projektų sąrašo patvirtinimo arba nuo Aprašo 66 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos su VUI, DVS ar PVK paraiškos teikėju, kuriam skiriama subsidija darbo vietai steigti (toliau – subsidijos gavėjas), pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas sudaro VUI projekto įgyvendinimo sutartį, darbo vietų steigimo sutartį arba paramos verslui kurti sutartį.

70. Subsidijos gavėjas, prieš pasirašydamas darbo vietų steigimo sutartį, VUI projekto įgyvendinimo sutartį arba paramos verslui kurti sutartį, vadovaudamasis Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 2 punktu, 47 straipsnio 3 dalimi, Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka Užimtumo tarnybai pateikia jos galiojimo užtikrinimą – banko garantiją arba draudimo bendrovės laidavimo raštą (kartu su laidavimo draudimo polisu).

71. Subsidija darbo vietoms steigti pervedama subsidijos gavėjui į Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 3 punkte nurodytą specialiąją sąskaitą per 15 darbo dienų nuo darbo vietų steigimo sutarties, VUI projekto įgyvendinimo sutarties arba paramos verslui kurti sutarties pasirašymo dienos. Subsidija darbo vietoms steigti, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis, diskontuojama. Avansu išmokama 50 procentų subsidijos darbo vietoms steigti, o įgyvendinant paramos verslui kurti priemonę, – 85 procentai subsidijos darbo vietoms steigti. Įsteigus darbo vietą ir pateikus išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutarčių, jeigu buvo sudarytos, sąskaitų faktūrų, banko išrašų arba pavedimų per elektroninę bankininkystę) kopijas, patvirtintas subsidijos gavėjo ar jo atstovo parašu, subsidijos gavėjui per 5 darbo dienas išmokama likusi subsidijos darbo vietoms steigti dalis.

72. Subsidijos gavėjas darbo vietai (-oms) steigti skirtas lėšas (suteiktos valstybės pagalbos ir subsidijos gavėjo) privalo naudoti pagal paraiškoje nurodytas veiklas ir sąmatą.

73. Prekių, paslaugų arba darbų pirkimai paraiškos sąmatoje nurodytomis lėšomis turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jei subsidijos gavėjas pagal Viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančioji organizacija. Jeigu subsidijos gavėjas nėra perkančioji organizacija, visi pirkimai vykdomi vadovaujantis Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintomis Subsidijos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis, vykdomų pirkimų taisyklėmis.

74. Užimtumo tarnyba, gavusi raštišką subsidijos gavėjo pranešimą apie sudarytas materialines ir teisines sąlygas steigti naujas darbo vietas, kuriame nurodomas subsidijos gavėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas ar fizinio asmens vardas, pavardė, gimimo data, išvardijamos sudarytos materialinės ir teisinės sąlygos steigti naujas darbo vietas, per 5 darbo dienas, dalyvaujant subsidijos gavėjui, patikrina darbo vietas, jų atitiktį paraiškoje nurodytiems reikalavimams ir tai, kaip jos paruoštos naudoti už subsidiją darbo vietoms steigti subsidijos gavėjo įsigytos darbo priemonės. Darbo vieta laikoma įsteigta pasirašius Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintos formos Materialinių ir teisinių sąlygų steigti naują darbo vietą sudarymo aktą ir po šio akto pasirašymo įsteigtoje darbo vietoje įdarbinus Užimtumo tarnyboje registruotą asmenį.

75. Įsteigtose darbo vietose subsidijos gavėjai privalo įdarbinti Užimtumo tarnyboje registruotus asmenis, atitinkančius paraiškose nurodytus kvalifikacinius reikalavimus, pasirašydami su jais neterminuotas darbo sutartis ir nustatydami darbo laiką bei darbo užmokestį, nurodytą paraiškose. Pasikeitę kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojui, dirbančiam įsteigtoje darbo vietoje, gali būti tikslinami subsidijos gavėjo bei Užimtumo tarnybos raštišku susitarimu ir įforminami darbo vietų steigimo sutarties, VUI projekto įgyvendinimo sutarties arba paramos verslui kurti sutarties pakeitimu.

76. Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka tvarkoma subsidijų darbo vietoms steigti apskaita, tikrinama, ar gautos subsidijos darbo vietoms steigti naudojamos pagal paskirtį, pagal Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 4 ir 6 dalis vykdoma įsteigtų darbo vietų išlaikymo kontrolė.

77. Darbo vieta laikoma panaikinta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais. Panaikinęs įsteigtą darbo vietą, subsidijos gavėjas turi grąžinti Užimtumo tarnybai subsidiją arba jos dalį Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 4 dalyje nustatytomis sąlygomis, išskyrus sau darbo vietas įsteigusių subsidijų gavėjų mirties atvejus.

78. Subsidijos gavėjas, esant Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 4 dalies 1 punkte ar 44 straipsnio 6 dalyje nurodytoms sąlygoms, privalo per 15 darbo dienų nuo Užimtumo tarnybos pretenzijos pateikimo dienos grąžinti Užimtumo tarnybai visą jam pervestą subsidiją darbo vietoms steigti, o esant Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 4 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytoms sąlygoms, – dalį jam pervestos subsidijos darbo vietoms steigti.

79. Subsidijos gavėjas privalo Užimtumo tarnybą raštu informuoti apie atsilaisvinusią darbo vietą, įsteigtą subsidijos darbo vietoms steigti lėšomis (informuojant nurodomas asmens, kurio darbo sutartis nutraukta, vardas, pavardė, darbo sutarties nutraukimo data ir priežastis), per 3 darbo dienas nuo jos atsilaisvinimo dienos ir per 30 darbo dienų nuo darbo sutarties nutraukimo dienos į šią darbo vietą priimti kitą Užimtumo tarnybos siunčiamą asmenį, atitinkantį nustatytus ar patikslintus kvalifikacinius reikalavimus. Kvalifikaciniai reikalavimai tikslinami subsidijos gavėjo ir Užimtumo tarnybos raštišku susitarimu Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka.

Jei darbo vietoje, įsteigtoje subsidijos darbo vietoms steigti lėšomis, įdarbintas asmuo serga daugiau kaip 30 dienų iš eilės, darbdavys privalo Užimtumo tarnybą raštu informuoti apie šias aplinkybes per 3 darbo dienas nuo jų atsiradimo dienos (nurodoma aplinkybė ir jos atsiradimo data) ir per 30 darbo dienų nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos pagal terminuotą darbo sutartį įdarbinti kitą Užimtumo tarnybos siunčiamą asmenį, atitinkantį kvalifikacinius reikalavimus.

Jei subsidijos gavėjas VUI, DVS ar PVK sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdo, apie įsipareigojimų nevykdymo aplinkybes jis privalo raštu informuoti Užimtumo tarnybą per 3 darbo dienas nuo jų atsiradimo dienos, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą ir kodą arba fizinio asmens vardą, pavardę, įsipareigojimų nevykdymo aplinkybes ir jų atsiradimo datą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

80. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą bei tvarkymą.

Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir Užimtumo tarnybos direktoriaus nustatyta tvarka.

___________________________

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

A1-348_aprašas_1pr (A1-444)

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-708, 2018-12-11, paskelbta TAR 2018-12-12, i. k. 2018-20333

Nr. A1-661, 2021-09-20, paskelbta TAR 2021-09-20, i. k. 2021-19666

Nr. A1-279, 2022-04-13, paskelbta TAR 2022-04-13, i. k. 2022-07601

Nr. A1-444, 2022-06-29, paskelbta TAR 2022-06-29, i. k. 2022-13998

 

A1-348_aprasas_2pr (A1-444)

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-708, 2018-12-11, paskelbta TAR 2018-12-12, i. k. 2018-20333

Nr. A1-305, 2020-04-10, paskelbta TAR 2020-04-11, i. k. 2020-07732

Nr. A1-279, 2022-04-13, paskelbta TAR 2022-04-13, i. k. 2022-07601

Nr. A1-444, 2022-06-29, paskelbta TAR 2022-06-29, i. k. 2022-13998

 

A1-348_aprašas_3pr (A1-444)

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-708, 2018-12-11, paskelbta TAR 2018-12-12, i. k. 2018-20333

Nr. A1-279, 2022-04-13, paskelbta TAR 2022-04-13, i. k. 2022-07601

Nr. A1-444, 2022-06-29, paskelbta TAR 2022-06-29, i. k. 2022-13998

 

A1-348 aprašas 4 pr.(A1-444)

Papildyta priedu:

Nr. A1-444, 2022-06-29, paskelbta TAR 2022-06-29, i. k. 2022-13998

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-51, 2018-02-07, paskelbta TAR 2018-02-09, i. k. 2018-02087

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-708, 2018-12-11, paskelbta TAR 2018-12-12, i. k. 2018-20333

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-483, 2019-08-29, paskelbta TAR 2019-08-30, i. k. 2019-13712

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-305, 2020-04-10, paskelbta TAR 2020-04-11, i. k. 2020-07732

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-437, 2020-05-21, paskelbta TAR 2020-05-21, i. k. 2020-10814

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-561, 2020-06-16, paskelbta TAR 2020-06-16, i. k. 2020-13137

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-1153, 2020-11-25, paskelbta TAR 2020-11-26, i. k. 2020-25100

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-513, 2021-07-13, paskelbta TAR 2021-07-13, i. k. 2021-15799

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-661, 2021-09-20, paskelbta TAR 2021-09-20, i. k. 2021-19666

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

10.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-279, 2022-04-13, paskelbta TAR 2022-04-13, i. k. 2022-07601

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

11.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-444, 2022-06-29, paskelbta TAR 2022-06-29, i. k. 2022-13998

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo